...já považuji za zlatý věk automobilismu. Technika, materiály, technologie, oleje a chemie již na dobré úrovni, restrikce - omezení a předpisy na ještě stravitelné úrovni, již solidní silnice, ale relativně malý provoz s minimem poplatků. Konstruktéři se tehdy obecně ještě snažili primárně o vysoký výkon a nízkou hmotnost.
Tohle Porsche je důstojný reprezentant té doby a sen mnohých automobilových nadšenců, které šlo používat klidně jako daliy car. Fuchsy, budíky s rafičkama, šaltrpáka, pěkné křídlo, hezčí než kachní ocas, co víc si přát. A image tehdy i dnes jako blázen.
3_diamanty
1
Ja zvlast az 90 roky.... obecne ale az do roku okolo 2010 to este bolo zlate obdobie.... poslednych skoro 15 rokov uz ale ideme z kopca... aj priority a ciele aut sa uz zmenili... stale sa ale na trhu este najde par jednoduchych a sikovnych kuskov .... ktore maju v sebe tu dusu aj hodnoty zlatych casov
gil54
3
Nejde jen konkrétně o auta jako taková nebo že "...stale sa ale na trhu este najde par jednoduchych a sikovnych kuskov..." ale celkově o dobu z pohledu automobilisty, lépe nadšeného automobilisty.
Proto jsem zvolil 1970 - 1990 a klidně zkousnu +/- 5 let. Ale už se nepodepíšu pod rok 2010 ani pod nátlakem.
Už všude mýto, všude naplno dálniční známky, kamery, rychlostní limity, retardéry, fízlovací systémy, emisní limity už takové, že výrazně zdražily auta, ovlivnily a zkomplikovaly konstrukce aut a jejich fungování, místo V8 koktající, třesoucí se natlakovaný tříválce, EGR ventily, resp. spaliny zpět do sání, ve městech už nejde nikde zaparkovat, natož zadarmo, dálnice už zaplněné trendem "všechno vozit kamiony, kterých je tolik, že aby se uplatnily, tak jeden veze řecké pomeranče do Španělska a druhý současně španělské pomeranče do Řecka" a podobně. A nakonec ještě vznik Evropské unie.
speedfred
1
Možno by som to poupravil o autá cca 5-10 rokov späť. Výkoné motory, perfekt podvozky/brzdy, prijateľná váha a bez zbytočných elektronických pomôcok.
Inak súhlas, tie roky ako píšeš tak bola na cestách asi krása žiť. Viacmenej malá premávka a hlavne minimálna buzerácia. V tých časoch bolo treba vedieť jazdiť pretože to vtedajšie autá vyžadovali.
Taká 930 je toho krásnym príkladom.
gil54
0
Ano, výkony lepší, podvozky/brzdy lepší, váha jakž-takž, ale vyváží to to ostatní? (viz 9:54)
speedfred
2
Jedine presun v čase.
Mal som rád staré turbá (všeobecne) nič,nič,nič a potom kopanec ako od koňa. Trochu zákerné a nie moc použiteľné ale ku.rwa zábavne až si bol z toho orosený.
Na simulátore som skúšal F1 z 80´s a to je teda niečo.
gil54
0
F1 nedokážu posoudit, ani simulátor, natož reál. Ale s civilníma potvorama z té doby, jako třeba s touhle 930, se jezdit dalo docela normálně. Jen to chtělo trochu respektu, nemít dřevěný nohy, ruce a zadek a nemít v palici nasrá.. tedy prázdno. 😄 Naučit se to řídit šlo normálně. Ty nástupy turba byly boží. A když při náhlém ubrání natlakovanýho motoru hjeknul přetlakovej ventil...
Nikdy nezapomenu, když jsem měl možnost jet v EB 110, jak půl metru za hlavou na mě hejkly ty čtyři turba.
Anonym
1
Souhlas, zlatý věk automobilů
Mikesus
1
A proto bylo okolí silnic plne mrtvol i pri minimálním provozu. K čemu restrikce, svobodne se každý mohl nechat zabít někým, kdo chtěl svoji anarchii.
Stanislav Martan
0
Divný slovo... Výrobce vdov, by byl podle mě lepší, ale je to jen můj názor
gil54
0
...ale tenkrát se to tak říkalo i když je to divný a bylo to divný i tehdy.
lyon667
1
Když se žena stane vdovou, tak ovdoví. Widowmaker asi lépe přeložit nejde, vše ostatní je mnohem kostrbatější.
Stejsn
0
To slovo elegantně přeložit nejde. Ale widowmaker se říkalo kdečemu. Takový Starfighter by mohl vyprávět 😊
Tohle Porsche je důstojný reprezentant té doby a sen mnohých automobilových nadšenců, které šlo používat klidně jako daliy car. Fuchsy, budíky s rafičkama, šaltrpáka, pěkné křídlo, hezčí než kachní ocas, co víc si přát. A image tehdy i dnes jako blázen.
Proto jsem zvolil 1970 - 1990 a klidně zkousnu +/- 5 let. Ale už se nepodepíšu pod rok 2010 ani pod nátlakem.
Už všude mýto, všude naplno dálniční známky, kamery, rychlostní limity, retardéry, fízlovací systémy, emisní limity už takové, že výrazně zdražily auta, ovlivnily a zkomplikovaly konstrukce aut a jejich fungování, místo V8 koktající, třesoucí se natlakovaný tříválce, EGR ventily, resp. spaliny zpět do sání, ve městech už nejde nikde zaparkovat, natož zadarmo, dálnice už zaplněné trendem "všechno vozit kamiony, kterých je tolik, že aby se uplatnily, tak jeden veze řecké pomeranče do Španělska a druhý současně španělské pomeranče do Řecka" a podobně. A nakonec ještě vznik Evropské unie.
Inak súhlas, tie roky ako píšeš tak bola na cestách asi krása žiť. Viacmenej malá premávka a hlavne minimálna buzerácia. V tých časoch bolo treba vedieť jazdiť pretože to vtedajšie autá vyžadovali.
Taká 930 je toho krásnym príkladom.
Mal som rád staré turbá (všeobecne) nič,nič,nič a potom kopanec ako od koňa. Trochu zákerné a nie moc použiteľné ale ku.rwa zábavne až si bol z toho orosený.
Na simulátore som skúšal F1 z 80´s a to je teda niečo.
Nikdy nezapomenu, když jsem měl možnost jet v EB 110, jak půl metru za hlavou na mě hejkly ty čtyři turba.