Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BYD Dolphin – Čínský delfín připlaval

Neuplyne snad týden, aby na nás nevyskočila informace, že do Čech dorazil zase nějaký nový čínský elektromobil. K dostání je jich u nás spousta, ale na BYD Dolphin jsme byli opravdu zvědavi. Přiváží moderní technologie, má velmi slušný dojezd, bohatou výbavu a velmi příjemnou cenu.
Zpět na článek
5. 7. 2024 08:13
5. 7. 2024 10:09
5. 7. 2024 11:54
Avatar - Horký Rom
5. 7. 2024 08:13
moc líbí
Autobranže dekády blouzní o "světovém aute". Modelu, který by bez velkých změn akceptovali zákazníci na celém svete. Podařilo se to pár modelům v historii, třeba Corolla nebo Golf. Ted' to podle jejich úspěšného receptu zopakuje Číňan.

Ten recept se jmenuje "hodnota za peníze".
Rozbalit vlákno
6
Avatar - KANKUNEN
5. 7. 2024 08:33
Re: moc líbí
Nesouhlas i v Africe se kupuje Toyota pro spolehlivost.
Avatar - Mikesus
5. 7. 2024 09:17
Re: moc líbí
když to vezmu , jaké jsou podmínky pro výběr auta
- spolehlivost
- komfort
- výkon
- výbava
- value/money
- image
- design
- loajalita

a každý si vybere podle nějakého kompromisu mezi tím. Někdo preferuje spolehlivost a vybere toyotu, jiný je zvyklý kupovat renault a zůstane u něj. Další chce komfort a kouká po prémii, nebo chce plnou individualizaci, plnou výbavu a základní nejmenší kola, koupí VW.
Value/money určitě hraje významnou roli, ale nikdo nechce řešit neustálé problémy, tedy až na pár masochistů, ti se určitě taky najdou. Takže pokud to bude funkční, bude zázemí, že nemusíš jezdit přes půl republiky na servis, a nějaká ta uznávaná záruka, může být Čína úspěšná.
Avatar - Ozzman
5. 7. 2024 10:09
Re: moc líbí
Já bych řekl, že valu/money je v drtivé většině jediným faktorem, protože v sobě zahrnuje všechno to, co vypisuješ zvlášt, komfort, výkon, výbava, spolehlivost, image.... a to vše v poměru, za jaké je to peníze :D To je to value/money :D
Avatar - rohYpnol
5. 7. 2024 10:21
Re: moc líbí
Je to tak. Value/money je naprosto obecná mantra a zásadní kriterium téměř pro všechny. Když vynecháme ty nejbohatší, kteří cenu neřeší...

Samozřejmě, čím jsme dál od lowendu a blíže k prémii, tak tohle základní kritérium ztrácí na intenzitě. Ale je tam vždy. Kdyby BMW 3 stálo 2x tolik jako třída C, tak BMW taky nikdo nekoupí, protože prostě nebude odpovídat value/money.

A to, jakou hodnotu za své peníze zákazník vybere, to už je věc jiná. To co napsal Mikesus, prostě funguje úplně opačně.
Avatar - Mikesus
5. 7. 2024 14:56
Re: moc líbí
No není dle mého. Value/money pro mne není kombinace tohoto, ale souhrn výkon, výbava. Komfort, spolehlivost, image atd to pro mne není obsazeno, protoze to nejsou věci, které lze vyjádřit hodnotou, ale jedná se o subjektivní vjem.
5. 7. 2024 11:54
Re: moc líbí
Problém nastáva keď tieto podmienky spĺňajú 3,4 autá/značky. :-) Potom už býva konečný výber často o pocitoch, alebo rozhodne nepodstatný detail. Alebo manželka ;-)
Avatar - Pepa_007
5. 7. 2024 09:01
Zase EU otravuje život nesmysly...
Trafic Sign Recognition...... úplně zbytečný systém.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Mikesus
5. 7. 2024 09:19
Re: Zase EU otravuje život nesmysly...
ano, v podání BYD je ten systém úplně zbytečný. Jakmile to neumí rozeznat křižovatky nebo obce, vůbec to nemá co dělat v autě.
Avatar - Pepa_007
5. 7. 2024 09:49
Re: Zase EU otravuje život nesmysly...
Ale byl to požadavek EU.
Neměla by EU vydat nařízení, že systém musí být testován a projít testy v 99.9%?
Avatar - Mikesus
5. 7. 2024 10:05
Re: Zase EU otravuje život nesmysly...
s tím souhlasím, že by se měla kontrolovat i funkčnost. Přepokládám, že to je v rámci homologace. I když homologací projde asi cokoliv. Neplní emise, nevadí, automobilka dala na papíře, že prošlo. Nefunguje systém, nevadí, máme potvrzení od automobilky, že úspěšně prošlo.
Avatar - Pepa_007
5. 7. 2024 11:07
Re: Zase EU otravuje život nesmysly...
Homologace sežere vše.
Reálné testy na silnicích Evropy. Vyhodnocení. 99.9% požadavek na funkčnost. Povinně najet 100 000km.
6. 7. 2024 07:29
Re: Zase EU otravuje život nesmysly...
Mohla, ale evropske automobilky by kvicely jak je to tezke a ze to neumi.
Avatar - rohYpnol
5. 7. 2024 10:25
Proč nejsou stars???
Proč nejsou hvězdy?? Se bojíte dát Číně 4* ?!? :-[]
Rozbalit vlákno
32
Avatar - Mikesus
5. 7. 2024 10:50
Re: Proč nejsou stars???
ani tady nebyly

https://www.auto.cz/…i-krabice-152650

Asi mají svoji vlastní škálu. Nebo to nebylo ani na jednu hvězdu :-[]
Avatar - Pepa_007
5. 7. 2024 10:58
Re: Proč nejsou stars???
Zapomněli. To se stává. Dezinfo, že je to Čína a souvisí je blbost. Zapomenout mohou i u BMW.
Avatar - fOE
5. 7. 2024 13:27
Re: Proč nejsou stars???
U Cinskych aut nemaji hvezdicky smysl, proto je ACZ nepouziva. Kuprikladu tohle auto neni uplne zle, i tak by ale dostalo max 2 hvezdy, neb 3 hvezdy jsou vyhrazene pracujicimu cinskemu lidu, 4 hvezdy datu 15.6. 1953 kdy se narodil svetlo nasich dnu Si Tin-pching, a 5 hvezd je dnes stejne jako poslednich jiz vice nez 100 let vyhrazeno nejvetsimu objevu/ milniku historie lidstva: vyroci zalozeni komunisticke strane ciny.
5. 7. 2024 14:28
Re: Proč nejsou stars???
Netrep blbosti... :no:
Avatar - fOE
5. 7. 2024 15:04
Re: Proč nejsou stars???
Neco jsem zapomel? I 2 hvezdy jsou zabrane?! :-O
Avatar - Ozzman
5. 7. 2024 18:58
Re: Proč nejsou stars???
Tady si někomu šlápl na rudé oko :D
5. 7. 2024 22:02
Re: Proč nejsou stars???
Nie, vymýšľa koniny, zrovna ako ty. Neviem, koľko rokov má fOE, ale ty si ešte mlaďas, takže si z reálneho socializmu nezažil nič, čo by si mohol komentovať.
Avatar - Mikesus
5. 7. 2024 22:25
Re: Proč nejsou stars???
to že to nezažil, neznamená, že to nemůže komentovat. To je jako říct, že lidi, co žili za komunismu by teď neměli mít volební právo, protože jsou vychovaní komunismem a dnešní době nerozumí.
Ono se totiž v rodinách předávají zkušenosti, dějiny jsou zapsané v knihách. Ale pak tu jsou zkrachovalí komunisti, kteří brečí, že nemůžou dál krást státní majetek a likvidovat životy ostatním a snaží se ostatní naznačovat, že "trepu blbosti", aby měli ten správný názor, jak bylo vyžadováno a jak jsou tito důchodci naučeni.
5. 7. 2024 23:08
Re: Proč nejsou stars???
Jejda, zase sa jeden mudrlant ozval... Čo to aj ty vymýšľaš za koniny? Účelovo vytiahnuť len čo sa ti zrovna hodí, to je fakt geniálny spôsob argumentácie... Chlapci, fakt máte, čo sa tohto týka, asi ešte mlieko na brade, lebo kto má niečo v hlave, nerobí si srandu z vecí, o ktorých vlastne vie prd. Lebo to čo vieš z knižiek, alebo zrozprávania príbuzných, dotknutých z tej alebo onej strany, je prd voči reálnej skúsenosti a áno, z môjho pohľadu fakt trepete blbosti. Do hviezd o autách pliesť komunizmus a keď sa niekto ozve, tak ho automaticky zaradiť, to robia leda tupé deti v puberte, nie dospelí mysliaci ľudia.
Avatar - Mikesus
6. 7. 2024 04:30
Re: Proč nejsou stars???
Však si dělá legraci z chybějících hvězd u testu čínského auta. A ty to bereš jako urážku svého milovaného režimu. A ano, komunismus, jakožto režim který tu byl, stejně jako Rusko drive i teď, je lidský/morální odpad.
Avatar - rohYpnol
6. 7. 2024 10:09
Re: Proč nejsou stars???
Takže když už, tak tady NIKDY NEBYL KOMUNISMUS.
Byl tu leda tak SOCIALISMUS.

A socialismus tu de facto máme opět a znovu, jen tentokrát ne řízený z Moskvy ale z Bruselu :-!
6. 7. 2024 10:25
Re: Proč nejsou stars???
:yes: Ale nevysvetlíš.
7. 7. 2024 10:32
Re: Proč nejsou stars???
Čo to preboha zase splietaš? Ja to neberiem ako urážku milovaného režimu. Ja to beriem ako že trepe hlúposti. A k tomu režimu - bol iný ako ten súčasný. Nehodnotím, či lepší alebo horší. Oba majú pozitíva aj negatíva.
Avatar - rohYpnol
6. 7. 2024 10:13
Re: Proč nejsou stars???
Komentovat může každý kdo chce coc chce.

Ale jestli komentuji socialismus a nezažil jsem ho, tak to komentují s tímhle vědomím a v tomto vztahu.

A obecně - socialismus co tu byl měl klady i zápory. Nějak se vyvíjel. Je úplně něco jiného bavit se o 50-tých letech, a o 80-tých letech.
Avatar - Mikesus
6. 7. 2024 11:02
Re: Proč nejsou stars???
Jj. Třeba pliticky správné názory, jinak jsi nwsmel ani studovat. Případně rovnou pověsit za vymyšlené věci ze?
Avatar - Barrichello
6. 7. 2024 12:57
Re: Proč nejsou stars???
Koho od roku 1968 pověsili za politické názory?

Stále si pleteš jako všichni ostatní pojem stalinovi bolševici a normalizační nebo prerestrojkový komunista. Je mezi tím mličký rozdíl, zhruba jako mezi Fiatkem Maluch a Bugatti Veyron :-)
Avatar - twistedTSD
6. 7. 2024 15:51
Re: Proč nejsou stars???
Všechno stejné ku*vy, které střílely občany na hranicích.
Avatar - Barrichello
6. 7. 2024 17:39
Re: Proč nejsou stars???
další lži, kolik klidí bylo zastřeleno na hranicích v 80 letech.
Máš na to data? :-)
Avatar - Mikesus
6. 7. 2024 19:23
Re: Proč nejsou stars???
Jasně. Signatáři charty77 nebyli nijak perzekuovani, kdyz nebyli pověšeni, tak to bylo v pořádku.
Avatar - Barrichello
6. 7. 2024 20:27
Re: Proč nejsou stars???
psal bludy o tom koho zabili.

Netahej sem perzekuce.

Čekám na seznam politických vražd z let 1970-1989. a POČET ZASTŘELNÝCH na hranicích čssr z téhož období. Dodej
Avatar - Mikesus
7. 7. 2024 08:11
Re: Proč nejsou stars???
Já reaguju na to, ze jsi psal že to bylo jen do68 a pak už byl vlastně klid a vše v pohodě.
Avatar - Barrichello
7. 7. 2024 16:15
Re: Proč nejsou stars???
od 60 let už se za politické názory nepopravovalo, trest smrti dostávali jen vrazi.
Avatar - Barrichello
6. 7. 2024 20:30
Re: Proč nejsou stars???
A až to najdeš, tak zkust ještě tak 5000 hodin v archivu a doučit se rozdíl mezi perestrojkovým komunistou typu Jakeš, Adamec a stalinistickým bolševikem typu Gottwald, Slánský, Kopecký, Nosek atd
7. 7. 2024 10:37
Re: Proč nejsou stars???
"Jasně. Signatáři charty77 nebyli nijak perzekuovani, kdyz nebyli pověšeni, tak to bylo v pořádku."
Lenže čo charta 77 znamená? Otvorený odpor. Trúfaš si tvrdiť, že keby sa dnes niekto otvorene postavil voči súčasnému režimu a opieral sa o Rusko a spriaznené krajiny, tak by to zostalo bez odozvy?
Avatar - twistedTSD
6. 7. 2024 15:49
Re: Proč nejsou stars???
Zločinný československý socialistický režim vraždil občany až do 89. roku, takže nevím, co tu zkoušíš.
Avatar - Barrichello
6. 7. 2024 17:39
Re: Proč nejsou stars???
který? usvědčený vrahy co někoho zabili? :-) https://www.blesk.cz/…plod-z-tela.html


Politické popravy končí rokem 1955
https://cs.wikipedia.org/…948%E2%80%931989
7. 7. 2024 10:27
Re: Proč nejsou stars???
Tie tvoje popletené predstavy by boli na smiech, keby neboli k plaču.
Avatar - Barrichello
6. 7. 2024 12:55
Re: Proč nejsou stars???
Nejvíc bolševiků sedí v EU paralamentu ve stranách, kteří se stydí za to, že jstou to BOLSEVICTI UTOPISTI, přemalovaný na ZELENO a nazývají se krycími názvy jako Liberálové, strana Zelených nebo Sociální demokracie.

blbý vid :-)
Avatar - twistedTSD
6. 7. 2024 15:52
Re: Proč nejsou stars???
Nejvíc bolševiků zřejmě sedí v diskusích na ACZ.
Avatar - Barrichello
6. 7. 2024 17:42
Re: Proč nejsou stars???
rozhodně, zajed si do Bruselu prolhanino
Avatar - twistedTSD
6. 7. 2024 15:45
Re: Proč nejsou stars???
To jsou mi novinky. Socialistické zločiny nemohu komentovat, pokud jsem je nezažil osobně? Platí to i pro nacismus?
7. 7. 2024 10:24
Re: Proč nejsou stars???
O čom to zase pletieš? Tu sa niečo špitne o debilných hviezdach a ty z toho spravíš historickú udalosť. Daj si prášky.
5. 7. 2024 11:24
Dobrá robota
Treba uznať, že pán Káňa odviedol dobrú robotu. Konečne pragmatický a nestranný materiál, ktorý sa dobre číta. Čo je dobré, je pochválené, čo stojí za kritiku, je vytknuté. :yes:
Auto ako také je zaujímavé, ale má pár neduhov, ktoré sa nedajú prehliadnuť. Materiály v interiéri, menší kufor, menej miesta na šírku, pozornosť by si zaslúžil podvozok, enfoteinment aj dobíjanie. Suma-sumárum dobré, ale ešte nie výborné. Veľké slovo ešte môže mať kvalita, v náväznosti na ňu poruchovosť, a vzhľadom na to hustota, kvalita a ceny servisnej siete.
A nakoniec cena. Ceny čínskych áut sú často označované ako veľmi príjemné, lákavé alebo nízke. Mne to tak nepríde. Vždy sú len o kúsoček pod konkurenciu. Argumentom vtedy je bohatšia výbava. Napriek tomu mi ceny áut, ani tohto, ako atraktívne neprídu. Nad všetkými výhodami väčšej baterky, väčšieho auta alebo bohatšej výbavy prevyšuje jedna zásadná - je to čínske auto. A tým všetka atraktivita proste padá. Aby som o niečom takomto vôbec uvažoval, cena by musela ísť podstatne nižšie. Kompakt z Číny za bezmála 800 tis. Kč je proste drahý.
Rozbalit vlákno
3
5. 7. 2024 17:26
Re: Dobrá robota
Cena o cosi nizsia, ako konkurencia s podobnou vybavou. Lenze tu ta vybava akosi nefunguje. Neznesiem auto s tupym riadenim a oneskorenymi reakciami. Jedneho takeho som sa po 7 mesiacoch zbavil, divim sa ludom, ako dokazu nieco take tolerovat. A nedobre fungujuci system rozoznavania znaciek ? Asi by som to reklamoval a do blba, az by mi vratili prachy.
Za takto fungujuce auto je ta cena privysoka.
5. 7. 2024 23:01
Re: Dobrá robota
S tou cenou do puntíku souhlas. Mám pocit, že se to spousta testerů snaží podstrčit, že cena je senzačně nízká. Objektivně vzato, vůbec není. Zatím nevidím důvod, proč jít do Číňana. Co je pozitivní, že tlačí ceny EV evropských automobilek dolů. Dosavadní ceny byly asi pěkně maštěné (zdravím do Mladé Boleslavi - viz náhlé zlevnění Enyaqu o 150t ).
Avatar - twistedTSD
6. 7. 2024 15:43
Re: Dobrá robota
Ceny dolů v Evropě netlačí primárně Čína, ale Tesla.