TEST BYD Dolphin – Čínský delfín připlaval
Neuplyne snad týden, aby na nás nevyskočila informace, že do Čech dorazil zase nějaký nový čínský elektromobil. K dostání je jich u nás spousta, ale na BYD Dolphin jsme byli opravdu zvědavi. Přiváží moderní technologie, má velmi slušný dojezd, bohatou výbavu a velmi příjemnou cenu.
Dojem, cena, prostor
Možná vám čínská značka BYD nic neříká, protože v Česku nemá ani oficiální zastoupení, ale vězte, že jde o jednoho z nejvýznamnějších výrobců automobilů na světě. Společnost BYD vznikla v roce 1995. Její zkratka znamená Build your Dreams a je považována za jednoho z průkopníků bateriových technologií. Zprvu se soustředila pouze na vývoj a výrobu akumulátorů, které dodávala například pro mobilní telefony Nokia a Motorola. S rozvojem elektromobilů potom upřela pozornost na ně a do Evropy jiné stroje ani nevyváží. Také proto nepřekvapí, že celosvětově byl loni BYD druhým nejúspěšnějším výrobcem čistě elektrických automobilů po Tesle.
V čem tedy tkví úspěch tohoto čínského výrobce? Odpověď nám určitě dá aktuálně nejlevnější model Dolphin. Elektrický kompaktní hatchback se světu poprvé ukázal na autosalonu v Šanghaji v roce 2021. Upravená verze určená pro celosvětový trh byla představena v roce 2023. Pro export byl dolphin prodloužen přibližně o 20 cm, aby vpředu lépe zvládal nárazové testy.
Pod německým vlivem
Vkus čínských zákazníků je diametrálně odlišný od evropských, a tak tamní automobilky často vytvářejí vozy, které v nás místo obdivu vyvolávají spíš údiv. Asijské značky ale pochopily, že pokud chtějí uspět i ve světě, musejí design svých produktů změnit. Také proto si najímají osvědčené evropské návrháře. Výrobce BYD tak sáhl po německém designérovi Wolfgangu Eggerovi, jenž v minulosti působil u značek Alfa Romeo, Seat, Audi či Lamborghini. Ten vytvořil designový jazyk Marine Aesthetics, v jehož konturách je vytvořen i kompaktní elektrovůz Dolphin.
Asi se shodneme, že BYD už dělá mnohem hezčí auta, než je dolphin. Malý kompaktní vůz nějak nemůže najít svou identitu. Zezadu vypadá jako normální hatchback, z boku díky krátké přídi působí jako MPV, ale oplastovaný spodek a lemy kolem kol zase říkají, že se cítí jako SUV. Nezaujme ani propracovanými tvary nebo filigránskými detaily a tak nějak marně hledáme něco společného s delfínem. Snad jen diody denního svícení pod předními světly a zespod masky vytvářejí nějakou vlnku, kterou by mohl proskakovat. Mnohem nápaditější je zadní část se zapletenými diodovými linkami v zadních světlech. Vzhled lehce oživuje i jakési gravírování na zadních sloupcích. Ty jsou však plné a široké a spolu s malým oknem zhoršují výhled tímto směrem. Také vnější zpětná zrcátka by mohla být o něco větší.
Vnitřní nápad
Podstatně nápaditější je interiér. Tvar palubní desky, a zejména leskle černého okrasného pásu uprostřed připomíná mořské vlnky, ze kterých vystupují čtyři víry v podobě výdechů ventilace. Shora i zespod jsou však na palubce tvrdé plasty a ze stejného materiálu je vyrobený středový tunel, takže si řidič opírá pravé koleno o tvrdou hmotu. Zajímavě působí na dotek příjemná semišová prostřední část palubky. Ta uprostřed vystupuje do prostoru a vytváří velkou odkládací přihrádku. Směrem k řidiči je tento výstupek zakončen zakulaceným ovládacím panelem, kde najdete volič převodovky, přepínání módů nebo zapínání automatické klimatizace. Podobný tvar mají tlačítka parkovací brzdy na vyvýšeném středovém tunelu, před nimiž je dvojice držáků nápojů a další schránka, za nimi další odkládací prostor, v němž je u vyšší výbavy bezdrátové nabíjení mobilu. Pod loketní opěrkou najdete další velkou schránku, kde se schovává pro nás nezvyklý prvek v podobě přístroje na rozbíjení oken a řezání bezpečnostních pásů.
Docela hezky působí panely na výplních dveří, které tvarově navazují na palubní desku a vytvářejí s ní jednolitý celek. Ty jsou sice vyrobeny z tvrdého plastu, ale díky rozdílným a zajímavým strukturám různých částí vypadají hodnotně a v některých prolisech si už dokážeme skotačícího delfína představit. Potěší měkčená loketní opěrka nejen vpředu, ale i vzadu. Ve tvaru vlny jsou i atypicky hodně vystrčené kliky dveří a hezky vyvedený je i volant, jehož věnec padne dobře do ruky. S kvalitou zvolených materiálů i zpracování jsme až na pár detailů spokojeni.

Být v obraze
A nyní se dostáváme k tomu nejdůležitějšímu, tedy displejům. Barevný přístrojový panel za volantem má úhlopříčku 5“ a zobrazuje základní jízdní údaje. Jenže veškerou pozornost na sebe poutá obří, 12,8“ volně stojící obrazovka uprostřed, u níž si můžete nastavit různá témata podsvícení. Ale nejzajímavější na ní je, že si ji můžete otočit nastojato. Stačí kliknout na odkaz ve spodní liště nebo na tlačítko na levém rameni volantu, a displej se pomalu otočí z vodorovné do svislé pozice. Proč? To vědí asi jenom vývojáři BYD, ale zřejmě to čínští zákazníci vyžadují. My vidíme jedinou výhodu v případě navigace, protože potom je nad šipkou mnohem více mapy, takže řidič má lepší představu, kam jede. V případě používání Android Auto nebo Apple CarPlay se ale mapka nenatáhne, jen aplikace zabere pouze horní část, takže se vlastně zmenší.
Stejně jako u jiných čínských aut je také v BYD ovládání některých systémů specifické a odlišné od evropských pořádků. Na hlavní stránce jsou rychlé odkazy na navigaci, rádio a aplikaci Spotify. Jenže po kliknutí na rádio se rozbalí odkaz, který umí pracovat jen s digitálním signálem DAB+. Jak se tedy dostat na FM, které je pro mnoho Čechů zásadní? Zkoušíme podržet odkaz déle a dole se rozbalí lišta, kde je i odkaz na FM. Jenže když na něj ťukneme, nic se nestane. Takže zase zpět na hlavní stránku. Posunem celé obrazovky se prolistujeme na menší ikonky, kde je opět odkaz na rádio. A ejhle, v seznamu jsou stanice FM.
Druhý, ale přesto jednička
Svůj úspěch na evropském trhu čínská automobilka BYD odvíjí od atraktivní cenové politiky, přičemž nejlevnějším elektrovozem v její nabídce je u nás aktuálně model Dolphin. Základní specifikaci Comfort nabízí dovozce Top Driver Club za 798.800 Kč. Méně aktuálně stojí jen MG4 Electric ve verzi Emotion s výkonem 125 kW a baterií o kapacitě 51 kWh za 749.000 Kč. Pod osm set tisíc korun se těsně vejde i základní Volkswagen ID.3, ale na cenu dolphinu to nestačí. Čínský BYD navíc dopřál svému modelu neuvěřitelně bohatou výbavu. Ta zahrnuje elektrické nastavování předních sedadel s vyhříváním, automatickou klimatizaci, adaptivní tempomat, plnou verzi bezpečnostních asistentů nebo kamerový systém kolem celého vozu a bezklíčový vstup do vozu. Vše korunuje obří 12,8“ dotykový displej uprostřed s navigací a jedinečnou možností ho natočit na výšku. Dostanete prakticky vše, co tento vůz umí nabídnout, takže u něj odpadává vybírání nadstandardních příplatkových prvků. Pokud tedy chcete bezdrátové nabíjení mobilu, je potřeba sáhnout po vyšší výbavě Design, která za ani ne třicet tisíc přidává ještě panoramatické střešní okno nebo dvoubarevné lakování. MG4 Electric je sice o něco levnější, ale seznam komfortních prvků je u výbavy Emotion mnohem kratší a také baterie má proti BYDu výrazně menší kapacitu. I proto od nás Dolphin za Cenu a výbavu dostal čistou jedničku.
Pořizovací náklady | MG4 Electric 125 kW (51 kWh) (etalon) | BYD Dolphin 150 kW (60,4 kWh) |
Základní cena | 749 900 Kč (Emotion) | 798 800 Kč (Comfort) |
Cena verze Světa motorů | 749 900 Kč (Emotion) | 798 800 Kč (Comfort) |
Výbava verze Světa motorů | Čelní, boční a hlavové airbagy, rádio s bluetooth handsfree, připojení USB nebo SD, výškově a podélně stavitelný volant, dálkově ovládané centrální zamykání, manuální klimatizace, elektrické ovládání předních oken a vnějších zrcátek, palubní počítač | |
VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ | ||
Automatická klimatizace | Ano | Ano |
Světlomety LED | Ano | Ano |
Vyhřívání předních sedadel/volantu | Ne/Ne | Ano/Ne |
Parkovací senzory zadní/zadní a přední | Ano/Ne | Ano/Ano |
Parkovací kamera | Ne | Ano |
Litá kola | Ano (17") | Ano (17") |
Navigace | Ne | Ano |
Funkce V2L | Ne | Ano |
Bezdrátové nabíjení mobilu | Ne | Ne |
Zrcadlení Apple CarPlay a Android Auto | Ano | Ano |
Dešťový a světelný senzor | Ano/Ano | Ano/Ano |
Tempomat/adaptivní | Ano/Ano | Ano/Ano |
Bezklíčkové startování/vstup | Ano/Ano | Ano/Ano |
Metalíza | 15 000 Kč | Ano (Cream white) |
Porovnání cen | 749 900 Kč (100 %) | 798 800 Kč (o 6 % horší) |
Známka * | 1,00 | 1,00 |
* Známka za cenu, výbavu a servisní náklady |
Délka v pořádku
S délkou 4290, šířkou 1770 a výškou 1570 mm míří dolphin do segmentu kompaktních vozů, čemuž odpovídá i rozvor náprav 2700 mm. Dozadu i dopředu se nastupuje velmi příjemně a přirozeně. Díky bateriím v podlaze jsou sedadla ukotvená o něco výše než u normálních spalovacích hatchbacků, ale ne zase příliš vysoko jako u SUV a crossoverů. Kabina potěší svou délkou. Vzadu máme spoustu volného místa hlavně v podélném směru a redaktorovi s výškou 174 cm zbývá před koleny volných ještě 16 cm. V tomto směru se BYD řadí k lepšímu průměru. Pokud jsou ale přední sedadla úplně dole, nezůstává mezi nimi a podlahou žádné volné místo, takže pod ně nelze zasunout chodidla. Nohy tak máme hodně zalomené, kolena vysoko a sedák potom ne úplně ideálně podepírá stehna. Stačí ale přední sedadla zvednout, zasunout pod ně nohy a užívat si maximálního prostoru a pohodlí. Přestože je dolphin relativně dost vysoký, místem nad hlavami zase až tolik nepřekypuje. Vpředu je vše v pořádku, ale vzadu je strop celkem nízko, takže vyšší kolegové již o něj opírali hlavu. Šířka interiéru je vzadu vyhovující pro dva cestující – tři dospělí by se tísnili až moc. Kabina je tedy velmi dlouhá, ale jen průměrně vysoká a široká. S prostorem umějí někteří konkurenti pracovat mnohem lépe.
Pro čínské automobilky je pohodlí cestujících velmi důležité. Takže na podobnou notu jsou konstruována i křesla s měkčí výplní. Člověk se do nich hezky zaboří, a přestože je hlavová opěrka integrovaná do opěradla, je vůči tělu v ideální pozici. Na druhou stranu jim ale chybí výraznější bočnice, které by byly pro tělo oporou při dynamičtější jízdě – zejména nám chybějí na sedácích. Hezky člověk zapadne i do měkčích zadních sedadel, u nichž potěší také uvolněný sklon opěradla a velké hlavové opěrky. Semišové potahy jsou příjemné na dotek, koženka na bocích spíše lepkavá.
Hrátky s litry
Domácí motoristy jistě budou zajímat přepravní schopnosti čínského elektromobilu. Ve standardním uspořádání pojme jeho kufr náklad o objemu 345 litrů, což ho řadí mezi konkurencí spíše do slabšího průměru. A když zvedneme zadní víko, zdá se nám i tato hodnota přemrštěná. Jenže BYD má standardně dvojitou podlahu – při sklopení zadních opěradel tak vznikne rovná ložná plocha a objem se zvětší na 1310 litrů – a pod ní je ještě 20 cm hluboký box. Jde o ideální místo, kam lze uložit dobíjecí kabely a další drobnosti. Úplně na dně je schovaná sada na rychlou opravu pneumatik – rezervní kolo mít dolphin nemůže. Zázračný není ani vstupní otvor do zavazadelníku a vysoká nakládací hrana znamená, že budete muset kufry zvedat hodně nahoru.
Trochu zamrzí, že BYD pro dolphin nevymyslel nějaký úložný box pod přední kapotou. Kompaktní elektromotor je umístěn hodně nízko, takže místo by tam rozhodně bylo.
Vybraní konkurenti | |||||
BYD Dolphin Comfort | Kia Niro EV | MG4 Electric Elegance | Peugeot e-2008 | Volkswagen ID.3 Pro | |
Motor | synchronní elektromotor s permanentním magnetem vpředu | synchronní elektromotor s permanentním magnetem vzadu | synchronní elektromotor s permanentním magnetem vpředu | synchronní elektromotor s permanentním magnetem vzadu | |
Největší výkon (kW) | 150 | 150 | 150 | 115 | 150 |
Největší točivý moment přední/zadní (Nm) | 310 | 255 | 250 | 260 | 310 |
Převodovka | 1° redukční | 1° redukční 1° | redukční 1° | redukční 1° | redukční |
Délka x šířka x výška (mm) | 4290 x 1770 x 1570 | 4420 x 1825 x 1570 | 4287 x 1836 x 1504 | 4304 x 1775 x 1523 | 4264 x 1809 x 1556 |
Rozvor náprav, rozchod kol P/Z (mm) | 2700, 1530/1530 | 2720, 1571/1581 | 2705, 1550/1551 | 2605, 1540/1540 | 2770, 1536/1513 |
Standardní pneumatiky | 205/50 R17 | 215/55 R17 | 215/50 R17 | 215/65 R16 | 215/55 R18 |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 1658/345 | 1757/518 | 1726/462 | 1623/482 | 1843/512 |
Nejvyšší hmotnost nebrzděného/brzděného přívěsu (kg) | –/– | 300/750 | 500/500 | –/– | –/– |
Objem zavazadlového prostoru základní/maximální (l) | 345/1310 | 475/1392 | 363/ | 434/1467 | 385/1267 |
Kapacita li-ion baterie (využitelná) (kWh) | 62 (60,4) | 68 (64,8) | 64 (61,7) | 54 (51) | 62 (59) |
Maximální nabíjecí výkon AC/DC (Wh) | 11/88 | 11/100 | 11/140 | 11/100 | 11/165 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 160 | 167 | 160 | 150 | 160 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) | 7,0 | 7,8 | 7,9 | 9,1 | 7,6 |
Kombinovaná spotřeba elektřiny WLTP (kWh/100 km) | 15,9 | 16,2 | 16,0 | 15,3 | 15,4 |
Kombinovaný dojezd dle WLTP (km) | 427 | 460 | 450 | 406 | 432 |
Motor, jízda
Povedená dvojice
Přestože se BYD Dolphin vyrábí s několika variantami pohonu, do Evropy se dováží ta nejsilnější. Přední kola tak roztáčí synchronní elektromotor s výkonem 150 kW a největším točivým momentem 310 Nm. Všechny komponenty pohonu jsou přitom zabudovány do jednoho celku, tedy nejen samotný motor, ale také převodovka, palubní nabíječka a veškerá elektronika.
O dodávku energie se stará lithium-železofosfátová baterie s využitelnou kapacitou 60,4 kWh, kterou si BYD vyvinul a již vyrábí sám – tedy dceřiná společnost FinDreams Battery. Její specialitou je čepelová konstrukce, což znamená dlouhé a úzké moduly poskládané za sebou. Tím by měla být mnohem kompaktnější, lehčí, levnější, a navíc bezpečnější. A je vidět, že s technologií elektromobilů má BYD dlouholeté zkušenosti. I s relativně velkou baterií zůstává hmotnost dolphinu na solidních 1658 kg. Proto ani nepřekvapí velmi slušnou dynamikou. Na stovku se rozjede za 7,0 sekundy, což nám ukázal i při našem měření. Okamžitá reakce na plyn je samozřejmostí a dolphin nás zatlačí do sedadel. Odpich z místa je úžasný a přední kola se ani tolik neprotáčejí.
Svou vyspělost ukazuje BYD standardním tepelným čerpadlem. Systém je navržen tak, aby využíval zbytkové teplo z okolí, hnacího ústrojí, prostoru pro cestující, a dokonce i baterií. Zvyšuje tepelnou účinnost a snižuje energetické ztráty při vytápění nebo chlazení. Zpočátku nás ale mrzelo, že nemůžeme ovlivňovat rekuperaci energie například pádly pod volantem. Nastavit lze jenom dvě úrovně a k nim se musíte nejprve proklikat středovým displejem. Standardní nastavení je, jako když dáte nohu z plynu u normálního auta se spalovacím motorem. Při vyšší rekuperaci auto zpomaluje výrazněji. Máme většinou standardní režim, a tak rekuperaci řídíme pedálem brzdy, a jak se ukazuje, i tento systém je zřejmě účinný.
Naměřené hodnoty | |
Místo podélné/před koleny zadního cestujícího (cm) | 177/16 |
Výška interiéru nad sedákem P/Z (cm) | 89-98/90 |
Místo nad hlavou cestujícího P/Z (cm) | 5-14/6 |
Šířka interiéru v loktech P/Z (cm) | 143/141 |
Šířka interiéru v ramenou P/Z (cm) | 131/129 |
Délka x šířka sedáku u řidiče/zadního pasažéra vlevo (cm) | 50 x 49/49 x 51 |
Rozměry opěradla řidiče (délka x šířka) (cm) | 61 x 51 |
Průchodnost zavazadlového prostoru (výška x šířka) (cm) | 70 x 100 |
Výška dolní hrany kufru/průchozí výška pod 5. dveřmi (cm) | 78/177 |
Akcelerace z klidu na 50/100/130/160 km/h (s) | 3,0/7,2/11,7/19,1 |
Zrychlení 60-100 km/h; 80-120 km/h (s) | 3,5; 4,8 |
Brzdná dráha z rychlosti 100 km/h (m) | 42,8 (mokro) |
Skutečná rychlost při 50/90/130 km/h (km/h) | 47,6/87,3/128 |
Naměřená kombinovaná spotřeba elektřiny (kWh/100 km) | 15,7 |
Dojezd odpovídá
Naše dosažená spotřeba je totiž více než příjemná. Při jejím měření ale musíme lehce experimentovat, protože čínský přístup je trochu odlišný od toho, na co jsme zvyklí. Palubní počítač ukazuje jen průměrnou spotřebu od uvedení do provozu, tedy od výroby. Nemá tradiční možnost změření a vynulování nějakého úseku a ukazuje jen průměr za posledních 50 kilometrů. Musíme tedy být ostražití a zaznamenávat spotřebu průběžně, vynulovat a zase počkat na dalších padesát, což při měřené 200km trase znamená více práce. Po prvním úseku ukazuje displej spotřebu 15,4 kWh/100 km, druhá část převážně po dálnici znamená 16,6 kW, třetí 16,5 a poslední jen 14,3 kWh. Výsledkem je celkový průměr 15,7 kWh na 100 kilometrů, což je nádherná hodnota a zhruba odpovídá dojezdu kolem 400 km, který nám svítí na obrazovce při plném dobití akumulátorů.
Drobnou výtku máme k nabíjení. Bonusem určitě je standardní palubní dobíječka na střídavý proud o výkonu 11 kW, která bývá u konkurence většinou za příplatek. Jenže dolphin umí stejnosměrným proudem dobíjet jen výkonem 88 kW, což je málo. Jak jsme zjistili u dobíjecího stojanu, udrží si tento výkon jen do 35 % kapacity akumulátoru, a potom dobíjecí výkon spadne na 59 kW. Po překročení 80 % kapacity se sníží na 33 %. Znamená to, že z 10 na 80 % se akumulátor nabije za 41 minut, což je docela dlouho, ale na druhou stranu to zase odpovídá údajům výrobce – alespoň nám nelže. Pokud byste však chtěli na rychlonabíječce dobít i zbylých 20 %, zabere to další půlhodinu.
Hlavně pohodlí
V konstrukci podvozku sází dolphin na přední zavěšení McPherson a zadní víceprvkovou nápravu. Při jízdě je vůz komfortní, až plavný a nad hezkou vozovkou se nadnáší, jako by plul po klidné mořské hladině. A nerozhodí ho ani malé vlnky v podobě drobných nerovností, které překonává také s naprostým nadhledem. Slušně odhlučněný podvozek si poradí s rozdílnou kvalitou vozovky a ani na největších výmolech do karoserie nepronikají tupé údery od dorazů tlumičů.
Pohodlná jízda se ale neblaze odráží v jízdní stabilitě. Při běžném tempu drží zvolenou stopu velmi slušně a v zatáčkách se chová neutrálně. Stačí ale přidat na tempu, a tak jistí si za jeho volantem už nepřipadáme. Vyhýbací manévr a slalom mezi kužely na uzavřené ploše ukazují, že na hraně přilnavosti za konkurencí zaostává. S těžkými baterkami v podlaze bývají elektromobily velmi stabilní, což u BYD neplatí. Mezi kužely není tak agilní. Na řízení reaguje s chvilkovým zpožděním a trvá mu o něco déle, než se nasměruje do míst, kam je natočený volant. Karoserie se přitom naklání více, než bychom čekali, vnější kola se nezapřou a na hraně přilnavosti dolphin spíše klouže do strany. Na konci vyhýbacího manévru cítíme i lehké přetáčení zadní části. Stabilizace podle nás nezasáhla ani jednou nebo funguje tak neuvěřitelně jemně, že jsme si toho nevšimli. Ale žádná kontrolka se nerozblikala, takže si ESP zřejmě nechává pomoc na horší časy.
Řízení je odtažitější, ale pro běžného řidiče příjemné. Není to žádný ostrý hatchback a většina zákazníků ocení hlavně komfort. Brzdy jsou ze začátku ostřejší, ale po chvilce si na ně zvykáme a dávkování je potom přirozené. Také účinnost je velmi slušná, čemuž pomáhá i na elektromobily nízká hmotnost.
Technologie na vzestupu
S orientací v provozu pomáhají panoramatické kamery kolem celého vozu. Obraz z nich se promítá na obří středový displej a můžete si vybrat několik možných úhlů a záběrů. Oproti evropským zvyklostem neslouží jen pro parkování, ale fungují i při rychlé jízdě. Stačí jen zmáčknout tlačítko na levém rameni volantu.
Otravné je naopak velmi výrazné pípání při drobném překročení rychlostního limitu, které po každém nastartování raději vždy vypínáme. Je ale potřeba vstoupit do menu, přejít na nastavení vozu, rozbalit jízdní asistenty, najít odkaz Trafic Sign Recognition a tam ho vypnout. Nejhorší na tom je, že BYD i nepřesně čte rychlosti, takže se nám stalo, že v obci by nás pustil na sedmdesátku. Nereflektuje křižovatky, které omezení rychlosti ukončují, nebo označení konec obce, takže nás nutí jet padesát, i když můžeme devadesátkou.
Závěr
Závěr
Když tak na závěr hodnotíme elektrický kompaktní hatchback BYD Dolphin, ani se nedivíme, že tato značka zažívá v Evropě velmi slušný rozvoj. Zejména elektrický pohon s baterií, jeho účinnost a spotřebu mu mohou závidět i renomované evropské automobilky. Příjemné je také komfortní nastavení podvozku a samozřejmě potěší i bohatá výbava nebo vstřícná cena. Je ale zřejmé, že jsou ještě oblasti, na kterých by mohl čínský BYD zapracovat. Jde například o velikost kufru, zajímavější design, intuitivnější ovládání některých systémů nebo nastavování vozu, a hlavně o nízkou rychlost nabíjení stejnosměrným proudem.
Plusy
- Účinnost elektrického pohonu
- Slušná dynamika
- Nízká spotřeba
- Dlouhá kabina
- Komfortní jízdní vlastnosti
- Bohatá výbava
Minusy
- Průměrný zavazadelník
- Pomalejší nabíjení
- Horší stabilita
- Nevýrazný design
- Ovládání a nastavování některých systémů
Hodnocení (za testované oblasti se uděluje známka od 1 do 5 ve vztahu ke konkurentům) | BYD Dolphin |
DOJEM | |
Design | 2,50 |
Dílenské zpracování | 2,00 |
PROSTOR A POHODLÍ | |
Prostornost | 2,50 |
Sedadla | 1,50 |
Zavazadelník a variabilita | 3,00 |
Ovládací prvky | 3,00 |
MOTORY A ZPŘEVODOVÁNÍ | |
Dynamika | 1,00 |
Pružnost | 1,00 |
Spotřeba | 1,00 |
Dobíjení | 4,00 |
JÍZDA | |
Řízení | 2,50 |
Brzdy | 1,50 |
Ovladatelnost | 2,50 |
Jízdní komfort | 1,50 |
CELKEM | |
Výsledná známka | 2,11 |