Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veterán

Zpět na článek

Alfa Romeo 145/146 (1994-2001): Od boxeru ke Twin Sparku

9 komentářů

Mr.Murphy
.... jako cernou, na 16" alu vzadu se ctyrlistkem, poprve jsem pripustil ze muze byt neco vic nez Fiat Tipo rodicu 😁 :yes:

PS: na alfisti.cz jsou i prospekty ke stazeni https😐/www.alfisti.cz/…a-romeo-145-146/
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Aj tu spztku este mala normalne v strede... dodnes pekne auto... s peknymi tvarmi.. ktore funguju dodnes ... ( male kukadla a vysoky ponton kasne leti prave aj dnes... v tomto 146tka nestarne vobec ) .. akurat to nema dnesne mega 18tky kola ale inak vizualne nestarnuce auto
Mr.Murphy
hele je to fakt pěkný auto.... plastový interiér nic moc zejména v prvních generacích.... ale sedačky i potahové látky fajn. Krásná ukázka jak udělat sportovní 3dv variantu i praktický rodinný 5dv hatch na stejném základě. No prostě paráda :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Byl to super motor, duvody pro zmenu byly jen ekonomicke.

Fiati radove rtyrvalce byly vyrobne o hodne levnejsi... ale bohuzel nepovedené.

Odpustit se to dalo jen 2.0 v QV, ten mel aspon vetsi silu.
Arese
Důvodem byly ty zmiňované zpřísněné emise, ale taky kritika zákazníků. Alfa 145/146 byla ve srovnání s předchozí řadou 33 výrazně robustnější a bezpečnější, ale taky mnohem těžší. U boxeru už nebylo možno dále zvětšovat jeho objem, 1,7 l bylo jeho maximum. Ve srovnání se stejně motorizovanou vrcholnou 33 ale 145/146 1,7 l zdaleka neměla takový temperament, proto přišel Twin Spark s objemem až 2 l a 110 (později 114) kW.
Arese
...s Twin Sparkem několikrát (verzi 1.6 a 1.8 i 1.9 JTD) a bylo to parádní svezení! Bohužel tato zdařilá a velmi osobitě designovaná modelová řada jaksi nikdy nebyla doceněna, protože ji zastínil skvělý nástupce 147. A úplně stejný osud postihl rovněž 155...
P.S. Díky moc autorovi za připomenutí těchto neprávem zapomínaných vozů. Nějaké mušky se ale v článku tentokrát objevily - modely 145 a 146 byly shodné jen po sloupek A, a ne B. A vlnku na začátku spodního okraje bočního zasklení měla jen 145, 146 nikoliv. A konečně - boxery AR nikdy netrpěly vysokou hmotností, dokonce bych si typnul, že čtyřválce Twin Spark II. generace (s litinovými bloky Fiat) jsou těžší...
Patolog
To je tedy sbírka nesmyslů.
Avatar - mariov8
mariov8
146 je podle me jedno z nejhezcich malych rodinnych aut novodobe historie.
Arese
Naprostý souhlas, taky se mi moc líbí, hlavně ta klínovitá boční linie a agresivní "zobákovitá" kapota. 😄 :yes: :yes: :yes: