Veterán
Byl to super motor, duvody pro zmenu byly jen ekonomicke.
Fiati radove rtyrvalce byly vyrobne o hodne levnejsi... ale bohuzel nepovedené.
Odpustit se to dalo jen 2.0 v QV, ten mel aspon vetsi silu.
Fiati radove rtyrvalce byly vyrobne o hodne levnejsi... ale bohuzel nepovedené.
Odpustit se to dalo jen 2.0 v QV, ten mel aspon vetsi silu.
Důvodem byly ty zmiňované zpřísněné emise, ale taky kritika zákazníků. Alfa 145/146 byla ve srovnání s předchozí řadou 33 výrazně robustnější a bezpečnější, ale taky mnohem těžší. U boxeru už nebylo možno dále zvětšovat jeho objem, 1,7 l bylo jeho maximum. Ve srovnání se stejně motorizovanou vrcholnou 33 ale 145/146 1,7 l zdaleka neměla takový temperament, proto přišel Twin Spark s objemem až 2 l a 110 (později 114) kW.
...s Twin Sparkem několikrát (verzi 1.6 a 1.8 i 1.9 JTD) a bylo to parádní svezení! Bohužel tato zdařilá a velmi osobitě designovaná modelová řada jaksi nikdy nebyla doceněna, protože ji zastínil skvělý nástupce 147. A úplně stejný osud postihl rovněž 155...
P.S. Díky moc autorovi za připomenutí těchto neprávem zapomínaných vozů. Nějaké mušky se ale v článku tentokrát objevily - modely 145 a 146 byly shodné jen po sloupek A, a ne B. A vlnku na začátku spodního okraje bočního zasklení měla jen 145, 146 nikoliv. A konečně - boxery AR nikdy netrpěly vysokou hmotností, dokonce bych si typnul, že čtyřválce Twin Spark II. generace (s litinovými bloky Fiat) jsou těžší...
P.S. Díky moc autorovi za připomenutí těchto neprávem zapomínaných vozů. Nějaké mušky se ale v článku tentokrát objevily - modely 145 a 146 byly shodné jen po sloupek A, a ne B. A vlnku na začátku spodního okraje bočního zasklení měla jen 145, 146 nikoliv. A konečně - boxery AR nikdy netrpěly vysokou hmotností, dokonce bych si typnul, že čtyřválce Twin Spark II. generace (s litinovými bloky Fiat) jsou těžší...
146 je podle me jedno z nejhezcich malych rodinnych aut novodobe historie.
PS: na alfisti.cz jsou i prospekty ke stazeni https😐/www.alfisti.cz/…a-romeo-145-146/