Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veterán

Zpět na článek

Alfa Romeo 145/146 (1994-2001): Od boxeru ke Twin Sparku

9 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Aj tu spztku este mala normalne v strede... dodnes pekne auto... s peknymi tvarmi.. ktore funguju dodnes ... ( male kukadla a vysoky ponton kasne leti prave aj dnes... v tomto 146tka nestarne vobec ) .. akurat to nema dnesne mega 18tky kola ale inak vizualne nestarnuce auto
Arese
...s Twin Sparkem několikrát (verzi 1.6 a 1.8 i 1.9 JTD) a bylo to parádní svezení! Bohužel tato zdařilá a velmi osobitě designovaná modelová řada jaksi nikdy nebyla doceněna, protože ji zastínil skvělý nástupce 147. A úplně stejný osud postihl rovněž 155...
P.S. Díky moc autorovi za připomenutí těchto neprávem zapomínaných vozů. Nějaké mušky se ale v článku tentokrát objevily - modely 145 a 146 byly shodné jen po sloupek A, a ne B. A vlnku na začátku spodního okraje bočního zasklení měla jen 145, 146 nikoliv. A konečně - boxery AR nikdy netrpěly vysokou hmotností, dokonce bych si typnul, že čtyřválce Twin Spark II. generace (s litinovými bloky Fiat) jsou těžší...
Mr.Murphy
hele je to fakt pěkný auto.... plastový interiér nic moc zejména v prvních generacích.... ale sedačky i potahové látky fajn. Krásná ukázka jak udělat sportovní 3dv variantu i praktický rodinný 5dv hatch na stejném základě. No prostě paráda :yes:
Avatar - mariov8
mariov8
146 je podle me jedno z nejhezcich malych rodinnych aut novodobe historie.
Mr.Murphy
.... jako cernou, na 16" alu vzadu se ctyrlistkem, poprve jsem pripustil ze muze byt neco vic nez Fiat Tipo rodicu 😁 :yes:

PS: na alfisti.cz jsou i prospekty ke stazeni https😐/www.alfisti.cz/…a-romeo-145-146/
Arese
Naprostý souhlas, taky se mi moc líbí, hlavně ta klínovitá boční linie a agresivní "zobákovitá" kapota. 😄 :yes: :yes: :yes:
Patolog
To je tedy sbírka nesmyslů.
Arese
Důvodem byly ty zmiňované zpřísněné emise, ale taky kritika zákazníků. Alfa 145/146 byla ve srovnání s předchozí řadou 33 výrazně robustnější a bezpečnější, ale taky mnohem těžší. U boxeru už nebylo možno dále zvětšovat jeho objem, 1,7 l bylo jeho maximum. Ve srovnání se stejně motorizovanou vrcholnou 33 ale 145/146 1,7 l zdaleka neměla takový temperament, proto přišel Twin Spark s objemem až 2 l a 110 (později 114) kW.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Byl to super motor, duvody pro zmenu byly jen ekonomicke.

Fiati radove rtyrvalce byly vyrobne o hodne levnejsi... ale bohuzel nepovedené.

Odpustit se to dalo jen 2.0 v QV, ten mel aspon vetsi silu.