Ekonomika
První příčky nepřekvapí, ale níže je to hodně promíchané, než bývalo před deseti lety.
Druhé nejprodávanější auto střední třídy je TM3 - protože je prostě hrozně levná s dotací, vyjde na firmu za ceny méně vybavené Oktávky (známý teď čeká na performance za asi 850 tisíc ve výsledku)
Passat bych čekal, že bude více lézt do zelí Superbu, ale asi tuzemští prodejci umí lepší slevy na Škodovku ? Superb 4 už v Praze a okolí není zas tak vyjmečné potkat.
A za mne tedy bravo Ford, s tou bídou se Fíkus dostal do TOP 10 ! 😒] 😒] 😒] Skoro 500 prodaných vozů
p.s. SUVčka jsou kde? 😒]
Druhé nejprodávanější auto střední třídy je TM3 - protože je prostě hrozně levná s dotací, vyjde na firmu za ceny méně vybavené Oktávky (známý teď čeká na performance za asi 850 tisíc ve výsledku)
Passat bych čekal, že bude více lézt do zelí Superbu, ale asi tuzemští prodejci umí lepší slevy na Škodovku ? Superb 4 už v Praze a okolí není zas tak vyjmečné potkat.
A za mne tedy bravo Ford, s tou bídou se Fíkus dostal do TOP 10 ! 😒] 😒] 😒] Skoro 500 prodaných vozů
p.s. SUVčka jsou kde? 😒]
Suv nikoho nezajímají asi 😒]
Mě moc ne, ale doufal sem, že by tam Ford mohl mít Kugu v žebříčku, nic jineho už nemaj 😁
Buď rád za focus. Aspon někde se objevil. 😒]
To jo, přes tu bídnou nabídku a ochotu ho prodávat 😁
Na druhou stranu, v tom C segmentu už toho o moc víc není než těch 10. 😒]
Psst !
Ale mě to vážně štve, ten Fokus je jinak fakt dobrej, škoda, že nebyl ani jako předváděčka po face vyzkoušet.
Ale mě to vážně štve, ten Fokus je jinak fakt dobrej, škoda, že nebyl ani jako předváděčka po face vyzkoušet.
Náhodou, kdyz by se to vypsalo, tak to tak hrozné nevypadá.
At máš radost, že je ještě "dost" v tom céčku.
Mazda 3, Astra, c3, Civic, D3, swace. Možná ještě něco.
At máš radost, že je ještě "dost" v tom céčku.
Mazda 3, Astra, c3, Civic, D3, swace. Možná ještě něco.
Vždyť už ho nabízejí jen s litrovým tříválcem (a pak už jen špičkové ST, jestli už ho taky nezařízli). Pro drtivou většinu zákazníků se tím Focus bohužel stal naprosto nekoupitelný... 😲 😒 :no:
Teď kolega (na moje doporučení) vzal Focus 1.0EB v kombíku a automatu, za 6t + DPH na dvouletý operák... docela slušná nabídka.
To není vůbec špatné. Kolik má najezd?
V tom operáku je jako základ 20t/rok. Myslím, že pak ještě upravoval nějaké nastavení služeb a spoluúčasti a vyšplhalo se to o pár stovek nahoru (jako že třeba o 300)... ale auto i slušně vybavené, nějaké Titanium s vyhřívanýma sedačkama a volantem... za 7500 s daní je to fajn.
PS: on chtěl pořád něco koupit, ale už se rozhodoval snad rok... 😄
PS: on chtěl pořád něco koupit, ale už se rozhodoval snad rok... 😄
No jasný, v té "slabší" a levnější tříválcové konkurenci bych vůbec nepřemýšlel a šel do něj, já jezdil jen předface HB ST line 1.0 a to auto jezdilo výborně. Jenže já chtěl přeci jen trochu něco, co má objem motoru a trochu výkon.
Navíc na operák je to super, jenže když jsem se šel na to auto zeptat, chtěl jsem si zkusit 1.0 115kw mHEV s AT (a opravdu se mi líbil jak ST line, tak i Active) nebyly předváděčky, ani skladovky (jen MT 92kw a TDCi) , čekačka kdovíjaká, další věc, co mne trochu odradila, že nemá HDM, ale suchý powershift..na operák je to fuk, koupit za vlastní už ne, ta pověst tam taky neni dobrá.
Kamarád to dostal služební po O3 2.0 TDI FL, ten mHEV kombi a chválí si to až na sedačky, říkal, že mu to příjde živějši, než Oktávka 😁
A chválím, že šíříš slovo Fordí ! já to dělám pořád taky 😊
Navíc na operák je to super, jenže když jsem se šel na to auto zeptat, chtěl jsem si zkusit 1.0 115kw mHEV s AT (a opravdu se mi líbil jak ST line, tak i Active) nebyly předváděčky, ani skladovky (jen MT 92kw a TDCi) , čekačka kdovíjaká, další věc, co mne trochu odradila, že nemá HDM, ale suchý powershift..na operák je to fuk, koupit za vlastní už ne, ta pověst tam taky neni dobrá.
Kamarád to dostal služební po O3 2.0 TDI FL, ten mHEV kombi a chválí si to až na sedačky, říkal, že mu to příjde živějši, než Oktávka 😁
A chválím, že šíříš slovo Fordí ! já to dělám pořád taky 😊
Tak jako 20tis za rok je za tu cenu hodně dobrá nabídka
Tady jsem to ještě našel, tohle je ono😒br />https😐/drive.ayvens.cz/…IV_24_5_dv_kombi?…
Já šířím utilitární náboženství value for money. Kolega se měsíce plácal v radách od zkušenějších a furt nad tím dumal... přitom potřebuje jezdit. Právě v tom má tu 114kW, viz odkaz Mikesusovi.
No jasně, prostě nejlépe jezdící auto C segmentu, rozumím ti 😁 😒] Prostě FORD 😁
ten z odkazu vypadá dobře, jen to je titanium ? obrázek vypadá více na ten Active, ale ta celková cena s DPH už za ten motor není tak lákavá, to bude ceníkova že ?
ten z odkazu vypadá dobře, jen to je titanium ? obrázek vypadá více na ten Active, ale ta celková cena s DPH už za ten motor není tak lákavá, to bude ceníkova že ?
Jasně, i to tam je napsané - ceníková cena.
Právě mi přijde, že jezdit za 24x7500=180.000Kč včetně služeb a pojištění dva roky autem s cenou 800t a pak ho s díky vrátit je dobrej deal.
Mělo by to být Titanium s metlou, 16", winter paketem a ještě nějakejma drobnostma... prostě žádný zázrak, ale důstojně vybavený auto.
Právě mi přijde, že jezdit za 24x7500=180.000Kč včetně služeb a pojištění dva roky autem s cenou 800t a pak ho s díky vrátit je dobrej deal.
Mělo by to být Titanium s metlou, 16", winter paketem a ještě nějakejma drobnostma... prostě žádný zázrak, ale důstojně vybavený auto.
Litrový tříválec s automatem v kombíku nižší střední třídy - to je hodně špatný vtip! 😲 😒 :no:
Tak se klidně zasměj. Já věřím, že kolega s tím bude dva roky spokojeně jezdit.
Navíc ten motor tady v testu smázl patnáctku TSI v Golfu, kterou má Arese 😉
Pokud myslíš tohle https😐/www.auto.cz/…dnim-havu-138982 tak kapitolu motor vyhrálo tsi... Ale žádné smaznutí to nebylo.
No ted si nejsem jist, jestli je to tenhle test (nevidím to tam), ale byl tu test, kdy měřili dynamiku za jízdy a Golf měl horší dynamické parametry, né z nuly, ale pružné. Tady je to zase lehce opačně, i když žádné smáznutí ani z řad TSI. Takhle to vypadá na vyrovnané parametry, kdy se Ford lépe řídí a Golf má lepší odhlučnění na adaptivu.
Dobrý den,
statistiky SUV a dalších kategorií dám zítra 😄
statistiky SUV a dalších kategorií dám zítra 😄
Děkujeme. Bude tam taky něco zajímavého z řazení trhu, abychom tu mohli zase řešit blbosti? 😄
SDA řadí SUV do tříd B, C, D a E. To nevíš? 😄
Takže nevíme kdo je u Škodárny na 2. - 4. místě.
Scala asi porazila Fabii a nejspíše i opomenutého Kamiqa.
Scala asi porazila Fabii a nejspíše i opomenutého Kamiqa.
Jestliže je Superb střední třída a to je, tak Camry (která je ve všech směrech o kousek menší) je také střední třída nikoliv vyšší střední. A stejně tak třeba nezařadit do sportovních aut Ford Mustang a naopak tam fláknout všechny prodané BMW 4, kde je polovina v naftě vypovídá o totální ignoranci autora.
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
camry je delší než superb, není ve všech rozměrech menší, nicméně na tom nemění nic, že to je D segment. Už jen to srovnání camry a příbuznej ES, který je skutečně o třídu výš.
P.S. superb by měl být navíc v luxusní třídě ne? Jak tu navíc svym majitelem bylo nedávno o srovnavano se 7er a novinářem označován za luxus.
P.S. superb by měl být navíc v luxusní třídě ne? Jak tu navíc svym majitelem bylo nedávno o srovnavano se 7er a novinářem označován za luxus.
Superb je delší (4kovej)
Délka : 4912 vs 4885
Šířka: 1834 vs 1840
Rozvor: 2814 vs 2825
Superb je delší, ale je trochu užší a má menší rozvor. Gvicik je od Škodovky, čekal jsem kdo Toyotu ve vyšší třídě nevydejchá 😁 , kdyby tam byl Superb (což se tady mockrát taky objevilo ve vyšší, je to v pohodě 😁 ) a že Scala je v C segmentu neva, i když je to taky takový meziprodukt.
Obě auta jsou střední třída, ani Superb, ani Camry nepatří výše...
Délka : 4912 vs 4885
Šířka: 1834 vs 1840
Rozvor: 2814 vs 2825
Superb je delší, ale je trochu užší a má menší rozvor. Gvicik je od Škodovky, čekal jsem kdo Toyotu ve vyšší třídě nevydejchá 😁 , kdyby tam byl Superb (což se tady mockrát taky objevilo ve vyšší, je to v pohodě 😁 ) a že Scala je v C segmentu neva, i když je to taky takový meziprodukt.
Obě auta jsou střední třída, ani Superb, ani Camry nepatří výše...
No srovnavam s trojkovym, který je stejne starý jako camry
https😐/www.carsized.com/…amry-2017-sedan/
Na novou jsem ještě nekoukal.
https😐/www.carsized.com/…amry-2017-sedan/
Na novou jsem ještě nekoukal.
Ok, Camry se kdysi řadila do vyšší střední, ale taky tu byla Carina a Avensis. Tak asi autor tabulky žije v 90s 😁
Nova Camry délka 4915, šířka 1840, výška 1445, rozvor 2825
Rostou obě auta :yes:
Takze superb je menší ve všech rozměrech?
jojo, všechno roste, hlavně rozměry a hmotnost ale dávaj se do toho motory ze sekačky z výkonem vyhnaným za pomoci turba tak, že to samozřejmě odnese spolehlivost.
Tak nakupujte nakupujte 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Tak nakupujte nakupujte 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Ak sa bojíš o spoľahlivosť spaľovákov (turbo, medzichladič, EGR ventil, GPF filter, 7, 8 či 9-st prevodovky...), sú pre Teba ideálne BEV, tam je len jednoduchý elektromotor a jednostupňová prevodovka, úplný ideál, nie? 😉
Ne mě stačí atmosférický motor bez turba, dpf, přímého vstřiku atd co má takový objem, že nepotřebuje dolovat výkon turby na limitní hodnoty
.
Pořád se ještě vyrábí, tudíž jdou pořád koupit. 😄
.
Pořád se ještě vyrábí, tudíž jdou pořád koupit. 😄
Ja si myslím, že ak sa ešte takéto autá vôbec predávajú, tak ide o zopár výbehových modelov US proveniencie a zrátame ich na prstoch jednej ruky (myslím že taký Charger aj Challenger už skončili). Už aj novšie Ameriky majú priamy vstrek, GPF a pod.
P.S. Teraz som sa bavil s pánom, ktorý dostal (ako záloh) Ford E😜orer ST. Vraj spotreba pri tacho 145 kmh 16 litrov, cesta do Tatier a späť ho vyšla 300 eur. Ide to rovno predať (ak sa mu to vôbec podarí).
P.S. Teraz som sa bavil s pánom, ktorý dostal (ako záloh) Ford E😜orer ST. Vraj spotreba pri tacho 145 kmh 16 litrov, cesta do Tatier a späť ho vyšla 300 eur. Ide to rovno predať (ak sa mu to vôbec podarí).
Není, 4912 (Superb) je víc než 4885 (Camry) a stejně tak rozvor 2837 vs 2825.
Mluvím o Superbu, vycházel jsem z článku z ACZ. A srovnáváš generaci, co už se snad ani nevyrábí, ale to je asi jedno ne? Obě auta jsou D čka
Jak píšu. Koukáš na starou. Chtělo by to namíchat jablka a hrušky.
Koukám na Toyota.cz
Tak koukej. Dal jsem ti i odkaz. Stačí si vybrat spravnej model. Oboje je ze stránek toyota.cz
https😐/www.toyota.cz/…a/jiz-brzy/camry
https😐/pdf.sites.toyota.cz/…k_nova_camry.pdf
https😐/www.toyota.cz/…a/jiz-brzy/camry
https😐/pdf.sites.toyota.cz/…k_nova_camry.pdf
Až na to, ze koukáš na starou. Nová 4915. Chce to srovnavat stejne generace. Já nejprve srovnal sup3 s minulou camry a teď čtyřku se současnou
https😐/pdf.sites.toyota.cz/…k_nova_camry.pdf
https😐/pdf.sites.toyota.cz/…k_nova_camry.pdf
Takže znovu po opravě, aby to bylo jasné všem
Superb 3 vs Camry (nevímkolik, ale ta co už končí)
D 4831 vs 4885
R 2841 vs 2825
Š 1864 vs 1840
Superb 4 vs Camry 2024
D 4912 vs 4915
R 2837 vs 2825
Š 1849 vs 1840
Superb 3 vs Camry (nevímkolik, ale ta co už končí)
D 4831 vs 4885
R 2841 vs 2825
Š 1864 vs 1840
Superb 4 vs Camry 2024
D 4912 vs 4915
R 2837 vs 2825
Š 1849 vs 1840
Tak koukám že mají u supa různá čísla na rozměry.
Camry je s bídou střední třída, motor napříč, předokolka (žádné awd), jedna motorizace, cena střední třídy, superb je klasická střední, oproti camry navíc motorizace, nabídka 4x4. Srovnávání superbu s vyšší střední probíhalo xkrát, z pohledu cena/výkon, s nějakým čtyřválcovým éčkem například, ale právě jiné srovnání, než poměr cena/výkon se zákl. verzí vyšší střední, ta auta ze střední nesnesou. Vyšší střední má motory podél, vyjma audi preferenci pohonu zadní nápravy, nabízí šestiválce, příp. osmiválce, obecně hnací řetězce v naprosto jiném rozsahu a výkonech než umí camry s jedním hybridem, ta prostě není třídním konkurentem vyšší střední D3, ať už si ji toyota řadí kam chce.
Ani jedno neni vyssi stredni. Camry tam byvala v 90s naposledy a v te mainstrsmove vedle Safeane, Omegy a tak
P.s AWD Camry zas je
P.s AWD Camry zas je
Ona byla i ta minula, minimalne s V6 awd. Jo moment, vlastně camry nemůže být vyšší střední, protoze má/měla jen 4valce. Kde se tam ten V6 objevil? Jo, když není v Evropě, tak asi neexistuje.
Děláš ze sebe zbytečně většího oslíka, než jsi, superb také míval V6 a nikdy vyšší střední třídou nebyl, všechny standardy vyšší střední máš vypsány výše, camry na evr. trhu nesplňuje žádný. Mmch. americké řazení modelů je jiné, kompakt, střední, vyšší střední, to je čistě evropská klasifikace.
Míval, nemá. Oslika jsi udělal ze sebe ty, že se za každou cenu snažíš povyšovat superba čím není. Marketing PR funguje na spoustu lidí evidentně. A že měl V6 znamená, že ho stále má? Třeba nová camry taky už přišla o V6 a nejspíš nebude. Já jsem reagoval na tvé liché aegumenty, které evidentně nebyly pravdivé. Toť vše.
Camry a superb jsou naprosto porovnatelná auta, je to přímá konkurence, byť camry je v mnoha ohledech, motorizace, absence awd, horší. Je to stejná třída, střední, D segment, superb je tam správně, řazení camry toyotou do E segmentu je šméčko, stejně jako tvoje povyšování camry nad superb. O tom je tato debata, lichý argumente.
A zase opakuješ nepravdu. Awd camry má, i minulá, jen nenabízejí v Evropě. A měla by nová přijít s AWD i do Evropy.
Camry nikdo nepovysuje nad superb. Kde to kdo píše? To jen ty tady jsi při prvním prispevku povysoval superb nad střední třídu. Pak už jsi psal rozumne, že patří do D segmentu.
Ale ze ti nevadí scala v C segmentu, kdyz technikou i koncepci je B segment, jen velikosti dorůstá C, ale u camry je ta technika jasně určující.
Ale ze ti nevadí scala v C segmentu, kdyz technikou i koncepci je B segment, jen velikosti dorůstá C, ale u camry je ta technika jasně určující.
To by ma fakt zaujímalo, z akých dôvodov pre Teba Scala nepatrí do nižšej strednej triedy?
Protože je na stejném základu jako fabia, polo, ibiza, MQB-A0. A ani jedno auto zka nějak není C segment. Scala je taková neplnohodnotna fabia combi, i tak byla zamyšlena. To je jako říct, že Corolla HB je o třídu níž než corolla TS ( kombi ), portoze je kratší s kratším rozvorem.
Nebo najednou co platí ohledně techniky pro Camry ( viz dinar ) neplatí pro scalu?
Nebo najednou co platí ohledně techniky pro Camry ( viz dinar ) neplatí pro scalu?
Pretože v rámci B a C segmentu nie sú také technické zmeny a rozdiely, ako medzi D a E segmentom a je to viacmenej iba o veľkosti. A Scala bez debaty je rozmerovo nižšia stredná, napr. vnútornými rozmermi a priestorom strčí Corollu hatch do vrecka (vzadu je Corolla pocitovo o triedu menšia, ako Scala).
To, že je Scala trochu lowcostová (tie materiály a pod. nie sú na úrovni plnotučnej nižšej strednej ako je Golf) na to sám poukazujem od začiatku, to ju ale nediskvalifikuje z veľkostnej triedy C.
To, že je Scala trochu lowcostová (tie materiály a pod. nie sú na úrovni plnotučnej nižšej strednej ako je Golf) na to sám poukazujem od začiatku, to ju ale nediskvalifikuje z veľkostnej triedy C.
Technicke parametry, pocet valcu, koncepce, AWD... optavdu nejsou pro urceni tridy relevantni. Jak v pripade camry, tak scaly. Vozy se deli do trid ciste na zaklade rozmeru. Technika potom urcuje jakost, tedy mainstream, premie atd.
No a scala a fabie je úplně stejné srovnání jako corolla Hb a combi. HB je kratší s kratším rozvorem, stejnou technikou. Znamená to, ze patří tedy kombik do vyšší třídy, nebo corolla do nižší? Scala je takový polokombi od fabie. Kdyby to pojmenovali fabia combi, vyšlo by to úplně na stejno a nikdo by neřešil, do které kategorie patří. Rozměrem patří na spodní okraj C segmentu, což by byl i kombik od fabie
Jenze scala neni fabie s delsim rozvorem. Je to uplne jine auto. Celkove vetsi a dospelejsi. Je delsi nez trojkova fabie combi, ale presto ma mensi kufr. Naopak skodovka dela kombiky tak, ze na rozvor nesaha a pouze protahne zadni previs, tj. prostor pro posadku zustava stejny a zvetsi se kufr. Tedy presne opacny postup, nez co nabizi scala.
Camry je/byla V6 i AWD. Jen ne v Evropě, ale dovézt se dala. Superb3 nebo 4 je nějaký 6válec?
U nové je oznámeno též AWD, snad přijde do Evropy.
U nové je oznámeno též AWD, snad přijde do Evropy.
A kdepak je? https😐/www.toyota.cz/…a/jiz-brzy/camry
Mám za to, že článek je o prodejích v ČR, tady žádnou camry splňující standardy vyšší střední nevidím. Passat se na us trhu taky prodává se šestiválcem, mám ho tedy řadit do vyšší střední?
Mám za to, že článek je o prodejích v ČR, tady žádnou camry splňující standardy vyšší střední nevidím. Passat se na us trhu taky prodává se šestiválcem, mám ho tedy řadit do vyšší střední?
Však já ji tam neřadím ( viz muj prispevek v 9:13 " nicméně na tom nemění nic, že to je D segment" ) , stejně tak superb ( narozdil od tebe, že snese srovnání a tedy že je srovnatelný ) nebo passat. Ty jsi dal argumenty, proč nemůže být E segment, já jsem hodil, že tvé argumenty jsou liché.
V čem jsou liché, koncepce, pohony nebo tvoje dojmy?
Dinare, sorry, normalne se do toho nemicham a Mikesus rad Toyotu hájí, ale tady opravdu od zacatku pise, že je to D segment a netaha ji do vyssi stredni. Naopak se tu lidi rozciluji nad tim, ze ten Superb je s vyssi srovnáván (sam to zminujes). Pokud si v nem nekdy jel, tak vis, ze tam nikdy nepatril, ja s nim mam najeto dost v ruznych generaci a je to jen obyvejny auto, kdyz , tak Passat je vzdy ve vsem lepsi. A to je etalon stredni tridy.
To není o nějakém hájení. Ale vyvraceni nepravd nebo polopravd, kteří neznalí nebo zaslepení lidé šíří. A není to jen o Toyotě, ale tu znám nejvíce do detailu, tak je to nejčastěji.
Veď to, dinar píše, že Camry aj Superb sú stredná, to by mohol byť koniec debaty. To len Mikeus tradične cíti potrebu obhajovať svoju milovanú Toyotu a hoci sám v jednej vete uznáva, že Camry je stredná trieda, v druhej vete podsúva argumenty, že by mohla byť aj vyššia stredná.
Ne. Dinar píše, že superb se může srovnavat s vyšší střední, což je stejný nesmysl jako camry. Ještě že si to tu každý může přečíst. To jen iudex musí zastávat za každou cenu výplod svého kamaráda. Ta druhá věta je jen důkaz, že jsou dinarovo argumenty liché. Nikde nepíšu že patří do vyšší, i když má awd nebo V6, kterou už v nové gen ani nemá. Není to naznacovani, že patří někam výš, je to ukázka nesmyslných argumentů proč superb může a camry ne od dinara a ty si tam v tom vymýšlíš něco co tam neni.
Ale beru to, ze bez souvislosti ( v přehledu diskuze to může být hodně matoucí), to tak vyznivat může.
Ale beru to, ze bez souvislosti ( v přehledu diskuze to může být hodně matoucí), to tak vyznivat může.
Nič nie je mätúce, proste Ty máš snahu robiť z Camry niečo viac, a to argumentami typu v Amerike má (mala) Camry šesťvalec, teda by mohla byť u nás vyššia stredná. Proste argumenty mimo misu (iný trh, iná kategorizácia).
Mimochodom keby sme i zobrali ten argument, že na úplne inom trhu je dané auto s iným motorom, potom rovnako musíme brať na zreteľ rozdelenie tried daného trhu a tam je Camry... yu guessed it... midsized car. 😉
Mimochodom keby sme i zobrali ten argument, že na úplne inom trhu je dané auto s iným motorom, potom rovnako musíme brať na zreteľ rozdelenie tried daného trhu a tam je Camry... yu guessed it... midsized car. 😉
Hele, jak píšu, dnes jsem měl tento pocit spíše s Gvicika už ze začátku, než z Mikesuse. Dinar pak reagoval, jako kdyby Camry někdo z diskutérů tahal výše, což tady nedělal dnes nikdo 😊
Jen já říkám, že v 90s tam Camry byla, protože existovala mainstreamová vyšší střední a to je fakt. Jenže je to 25 let zpět.
Jen já říkám, že v 90s tam Camry byla, protože existovala mainstreamová vyšší střední a to je fakt. Jenže je to 25 let zpět.
A to možno zotrváva v pamäti niektorých, že teda pred x rokmi tu bola Carina a Avensis ako stredná trieda a Camry ako vyššia stredná. Lenže odvtedy stredná značne podrástla, mainstreamová vyššia stredná úplne vymrela (či bola pohltená strednou triedou) a keď sa Camry na naše trhy vrátila, zapadla bez akýchkoľvek pochybností do strednej triedy, v rámci ktorej v podstate ničím nevytŕča a nemá žiaden, ani čiastkový presah do vyššej strednej, teda k autám ako 5er a E-Klasse, ako sa to snaží naznačovať Mikeus.
Ano, je to tak, ale já myslím, že minimálně v této diskuzi mu ale křivdíte (a vím, že tu Toyotě občas dělá medvědí službu 😁 ), tady to tak neříkal a od začátku píše, že je to střední třída (prolétni diskuzi) . Protože Superb se právě rád přirovnával k prémii s odkazy na pohony a varianty a velikost, tak jen psal, že to má Camry taky (i když tedy né v EU bohužel) a ty velikosti jsou taky srovnatelné.
Jak říkám, pro tuto diskuzi to z mého pohledu začal Gvicik a ještě záměrně srovnával nový Superb se starou Camry.
Obě auta jsou sice cílena jinam, ale ve výsledku jsou to naprosto prumerná auta D segmentu, nic více.
p.s. zastávám se ho hlavně proto, že mu tady dáváte do úst co v této diskuzi (jestli to řešil někde jinde nevim) neřekl a mne tohle rád dělá Hendely a Donvito a nesnáším to 😉
Jak říkám, pro tuto diskuzi to z mého pohledu začal Gvicik a ještě záměrně srovnával nový Superb se starou Camry.
Obě auta jsou sice cílena jinam, ale ve výsledku jsou to naprosto prumerná auta D segmentu, nic více.
p.s. zastávám se ho hlavně proto, že mu tady dáváte do úst co v této diskuzi (jestli to řešil někde jinde nevim) neřekl a mne tohle rád dělá Hendely a Donvito a nesnáším to 😉
Donedavna bych s tebou nesouhlasil ani s tim 200(d) Eckem, furt tam byla premiova ergonomie, premiove odhlucneni, premiove chovani prevodovky, a i s dvoulitrem proste zadokolky jezdi jinak. S tim jak je ted Ecko ciste dotykove a ergonomii nahradila diskoteka, jezdi sice i dal fajn (a sam se tesim az se mi povede prubnout kus na vzduchu a hlavne s nataceci zadni napravou), ale tech ustupku i v materialech je tam uz dost a bez toho hnaciho retezce se nam to vazne krucek po krucku stira. 😒
Zajimave, ze v 520d jsem ten problem citil min, stacilo k tomu blbe kolecko iDrivu (i kdyz tam je materialovy ustup jeste vetsi nez v tom E).
Zajimave, ze v 520d jsem ten problem citil min, stacilo k tomu blbe kolecko iDrivu (i kdyz tam je materialovy ustup jeste vetsi nez v tom E).
Tohle je čistě debata v rámci pojmů, já jsem jel tou předchozí camry a nemám s ní nejmenší problém, ani důvod nevěřit, že ta aktuální bude lepší, tady je ale řeč o řazení do tříd. Z mého pohledu je nejdůležitější koncepce, ty motory podél strčené více mezi kola a primárně zadokolkový projev, to je něco, co superb nebo camry prostě nikdy umět nebudou, tedy zůstanou-li u té "kompaktové" koncepce.
A materiály v akt. modelech, jasně, že ano, je to sešup, něco podoného už tu bylo při příchodu E60, kdy hi-spec passatu B5 uměl uvnitř udělat dojem většího luxusu než ta gumová kůže na volantu E60 a levné plasty kolem. Beru-li akt. nabídku G60, tak taky nevidím moc důvodů, proč, pokud nechceš dát přes 2,5 za 550e, nevzít superba s dvoulitrem ve čtyřkolce, kterému za podobný peníz 520i nebude stačit prakticky v ničem. Ale to je hořký sešup vyšší střední, ne posun střední do vyšší střední.
A materiály v akt. modelech, jasně, že ano, je to sešup, něco podoného už tu bylo při příchodu E60, kdy hi-spec passatu B5 uměl uvnitř udělat dojem většího luxusu než ta gumová kůže na volantu E60 a levné plasty kolem. Beru-li akt. nabídku G60, tak taky nevidím moc důvodů, proč, pokud nechceš dát přes 2,5 za 550e, nevzít superba s dvoulitrem ve čtyřkolce, kterému za podobný peníz 520i nebude stačit prakticky v ničem. Ale to je hořký sešup vyšší střední, ne posun střední do vyšší střední.
Tak to BMW tam jeste vmestnalo tu rebrandovanou 30d, takze jedna jedina nadstavbova civilni motorizace, kdyz neresim plugin 50e, tam porad je. Plus se clovek v Reichu vleze do 80-85k podle toho jestli zvoli iude😜aket, cti jen metaliza a kola, nebo rozezrany fOE-paket, cti i s vybavou 😁
A za 2mil s r6 to porad neni takova hruza jako ta 550e za 2,5 o ktere pises, i kdyz jen nafta.
Novy superb jsem nejel, ze bude za stejne penize mit vykonejsi motor a bohatsi vybavu, to tak bylo vzdy. Ted jde jen o to, jestli bude jako vzdy i vic drncat, hur jezdit obecne, bude hur radit, vic hucet atd. Jedna z nejvetsich deviz premie je pro me hlukovy komfort a ten treba superb nemel nikdy na urovni premie, ne to vyssi stredni, tak jsem zvedav jestli 4. generace zvladla posun i v tomto. Pak by to mohla byt i pro me moznost realne a ne jen na papire. Ostatne i proto jsem byl vzdycky alergicky na jiny mistni oblibeny sport: srovnavani oktavky s 3er. Ano, ciste prostorove resp. pomerem kw za utracene penize ta oktavka vede, ale tim to haslo, hasne a z pohledu BMW-positive snad vzdy i hasnout bude.
A za 2mil s r6 to porad neni takova hruza jako ta 550e za 2,5 o ktere pises, i kdyz jen nafta.
Novy superb jsem nejel, ze bude za stejne penize mit vykonejsi motor a bohatsi vybavu, to tak bylo vzdy. Ted jde jen o to, jestli bude jako vzdy i vic drncat, hur jezdit obecne, bude hur radit, vic hucet atd. Jedna z nejvetsich deviz premie je pro me hlukovy komfort a ten treba superb nemel nikdy na urovni premie, ne to vyssi stredni, tak jsem zvedav jestli 4. generace zvladla posun i v tomto. Pak by to mohla byt i pro me moznost realne a ne jen na papire. Ostatne i proto jsem byl vzdycky alergicky na jiny mistni oblibeny sport: srovnavani oktavky s 3er. Ano, ciste prostorove resp. pomerem kw za utracene penize ta oktavka vede, ale tim to haslo, hasne a z pohledu BMW-positive snad vzdy i hasnout bude.
do tříd to řadí SDA, ne redakce 😄
V tom případě má "totální maglajs" i renomovaný německý úřad KBA.
Ten taky řadí Superb do střední třídy a Camry do vyšší střední.
BTW Není to ve výsledku jedno?
Ten taky řadí Superb do střední třídy a Camry do vyšší střední.
BTW Není to ve výsledku jedno?
Tohle je docela vypovidajici tabulka o ceske trhu. Pocty firemni/soukromy vlastnik dle znacky.
https😐/portal.sda-cia.cz/stat.php?m
https😐/portal.sda-cia.cz/stat.php?m
Skoda/Audi vyse 88% predaja slo na firmu? Wow. To je iny fleetovy program 😊 Ale ved preco nie ked sa da.
Firmy to prostě neřešej. Rozkaz zněl jasně. Služebák od koncernu jako obvykle, cenu poptaj max u 3 dealerů a nejvýhodnější koupěj 😁 Jak to jede, cena/výkon, atp. se neřeší.
Soukromník se na to podívá, pak si poklepe na čelo a jde si koupit Dacii, v lepším případě Opel, Citroen, Honda, MG, Mitsubishi, Ssangyong, Suzuki. To jsou mimochodem jediné automobilky s podílem víc než 50% prodejů soukromníkům. V ještě lepším případě jdou do Hyundaie / Kia / Mazda apod kde mají asi 35% soukromníkům. Ale Škoda i VW mají prakticky 90% prodejů firmám 😁 Soukromníci na to prostě peníze nemají a nedají 😁
Co mě překvapilo byla i Tesla. Tam jsem čekal soukromníků víc ale taky mají 82% prodejů na firmu. Asi ty dotace...
Soukromník se na to podívá, pak si poklepe na čelo a jde si koupit Dacii, v lepším případě Opel, Citroen, Honda, MG, Mitsubishi, Ssangyong, Suzuki. To jsou mimochodem jediné automobilky s podílem víc než 50% prodejů soukromníkům. V ještě lepším případě jdou do Hyundaie / Kia / Mazda apod kde mají asi 35% soukromníkům. Ale Škoda i VW mají prakticky 90% prodejů firmám 😁 Soukromníci na to prostě peníze nemají a nedají 😁
Co mě překvapilo byla i Tesla. Tam jsem čekal soukromníků víc ale taky mají 82% prodejů na firmu. Asi ty dotace...
Obecná známá fakta, nejvíc prodávané značky maj nejvíce firemních zákazníků, naopak japonci, čínani apod mají nejvíce zákazníků u běžných lidí.
Nejzajímavější jsou soukromé prodeje dle modelů, naposledy jsem je viděl publikované za rok 2022😒br />https😐/zpravy.aktualne.cz/…ae20cc47ab5f122/
Moc zajímavé mi to nepřijde. Podle mě to svědčí jen o tom, že daňová legislativa výrazně motivuje ke koupi auta na firmu a kdokoli může, tak i soukromé auto přes tu firmu nějak protáhne.
A to mne jo, protože soukromí kupci se řídí trochu jinými věcmi. Trochu jsem to zkusil seskupit, takže
TOP 10 podle absolutních prodejů firmám
1. Škoda - 88,78 % podíl prodeje firmám (35 405ks)
2. Hyundai - 62,24 % (7 181)
3. Toyota - 66,23 % (6 645)
4. VW - 85,86 % (6 641)
5.MB - 90,2 % (3 517)
6. Kia - 67,2 % (3 389)
7. BMW - 90,7 % (2 654)
8. Volvo - 84,72 % (2 346)
9. Dacia - 48,9 % (2 288 )
10. Ford 74,6 % (2 056 )
TOP 10 podle absolutních prodejů soukromým osobám
1. Škoda 11,27 % (podíl prodeje soukr. Osobám ) (4 497 Ks)
2. Hyundai 37,75 % (4356)
3. Toyota 33,8 % (338😄
4. Dacia 51,1 % (2391)
5. Kia 32,8 % (1654)
6. SSangyong 71,2 % (1530)
7. MG 71,4 % (1457)
8. Suzuki 75,8 % (1392)
9. Peugeot 46,04 % (1235)
10. Renault 42,1 % (1101)
TOP 10 podle poměru firemních aut
1. Lamborghini 92,86 % (39ks)
2. Cupra 91,74 % (989)
3. Alfa 90,98 % (111)
4. DS 90,82 % (89)
5. BMW 90,7 % (2 654)
6. Landrover 90,42 % (387)
7. MB 90,2 % (3 517)
8. Nio 88,98 % (😄
9. Audi 88,86 % (1460)
10. Škoda 88,73 % (35 405)
Pod čarou auta, které byla jen jako firemní (100 % podíl), ale jsou to jednotky kusu – z těch známějších Cadillac (7ks), Chrysler (7ks), Smart (5ks), Voyah (2ks)
Vyhodil jsem Burstner – obytnaky, byl by 3.
TOP 10 podle poměru soukromých aut
1. Topper se zblázní, Mitsubishi 77,83 % (358 ks)
2. Suzuki 75,78 % (1392)
3. MG 71, % (1457)
4. SSangjong 71,23 % (1530)
5. Honda 59,06 % (401)
6. Opel 54,24 % (954)
7. Dacia 51,1 % (2391)
8. Citron 50,26 % (867)
9. Peugeot 46,05 % (1235)
10. Subaru 44,47 % (213)
Opět jsem vyhodil neosobní auta a kusovky, třeba je tam KTM 50 %, Westfalie, nebo obytnaky mobilvetta
TOP 10 podle absolutních prodejů firmám
1. Škoda - 88,78 % podíl prodeje firmám (35 405ks)
2. Hyundai - 62,24 % (7 181)
3. Toyota - 66,23 % (6 645)
4. VW - 85,86 % (6 641)
5.MB - 90,2 % (3 517)
6. Kia - 67,2 % (3 389)
7. BMW - 90,7 % (2 654)
8. Volvo - 84,72 % (2 346)
9. Dacia - 48,9 % (2 288 )
10. Ford 74,6 % (2 056 )
TOP 10 podle absolutních prodejů soukromým osobám
1. Škoda 11,27 % (podíl prodeje soukr. Osobám ) (4 497 Ks)
2. Hyundai 37,75 % (4356)
3. Toyota 33,8 % (338😄
4. Dacia 51,1 % (2391)
5. Kia 32,8 % (1654)
6. SSangyong 71,2 % (1530)
7. MG 71,4 % (1457)
8. Suzuki 75,8 % (1392)
9. Peugeot 46,04 % (1235)
10. Renault 42,1 % (1101)
TOP 10 podle poměru firemních aut
1. Lamborghini 92,86 % (39ks)
2. Cupra 91,74 % (989)
3. Alfa 90,98 % (111)
4. DS 90,82 % (89)
5. BMW 90,7 % (2 654)
6. Landrover 90,42 % (387)
7. MB 90,2 % (3 517)
8. Nio 88,98 % (😄
9. Audi 88,86 % (1460)
10. Škoda 88,73 % (35 405)
Pod čarou auta, které byla jen jako firemní (100 % podíl), ale jsou to jednotky kusu – z těch známějších Cadillac (7ks), Chrysler (7ks), Smart (5ks), Voyah (2ks)
Vyhodil jsem Burstner – obytnaky, byl by 3.
TOP 10 podle poměru soukromých aut
1. Topper se zblázní, Mitsubishi 77,83 % (358 ks)
2. Suzuki 75,78 % (1392)
3. MG 71, % (1457)
4. SSangjong 71,23 % (1530)
5. Honda 59,06 % (401)
6. Opel 54,24 % (954)
7. Dacia 51,1 % (2391)
8. Citron 50,26 % (867)
9. Peugeot 46,05 % (1235)
10. Subaru 44,47 % (213)
Opět jsem vyhodil neosobní auta a kusovky, třeba je tam KTM 50 %, Westfalie, nebo obytnaky mobilvetta
To se sice řídí, ale tahle statistika to postihuje s hodně velkým zkreslením. Reálně je podle mě minimálně půlka prodaných aut využívaných jako soukromá, jen jsou kupovaná na firmu z daňových důvodů. Navíc v tom jsou ree😜orty, jsou v tom operáky...
Troufl bych si těmi čísly ilustrovat jeden tren😜 chceš-li nahoru, musíš do firem (viz Toyota, která nedávno byla pod 50% firemních). Chceš-li dolů, pak se na firmy vykašli (viz bohužel Opel). Ale spíš věřím že to tak je a čísla tomu odpovídají než že by to z těch čísel vyplývalo.
Troufl bych si těmi čísly ilustrovat jeden tren😜 chceš-li nahoru, musíš do firem (viz Toyota, která nedávno byla pod 50% firemních). Chceš-li dolů, pak se na firmy vykašli (viz bohužel Opel). Ale spíš věřím že to tak je a čísla tomu odpovídají než že by to z těch čísel vyplývalo.
Nad čísly mužeme přemýšlet, rozjímat, dělat hluboké korelační analýzy, ale stejně k výsledku nedojdeme 😁 Na to by to chtělo mnohem podrobnější data, rozdělení na modely a třeba i prumerné pořizovací ceny těch modelů za OS a FIR (nebo alespon motorizace)
Já z toho vidím, že samozřejmě dražší auta jdou do firem a v těch nižších cenových hladinách se pak soukromníci rozhodují trochu jinak, než firmy, které třeba mají i na levnější modely lepší ceny, servisní smlouvy a tak.
Jinak ten trend, co popisuješ je zřejmý a Toyota umí na firmu taky zajímavá čísla. Před lety jste se tu Hamunovi vysmívali, že neprodává v ČR, nyní už se drápe na top 3 a je to zajisté zásahem do firem, ti dělají objem.
Já z toho vidím, že samozřejmě dražší auta jdou do firem a v těch nižších cenových hladinách se pak soukromníci rozhodují trochu jinak, než firmy, které třeba mají i na levnější modely lepší ceny, servisní smlouvy a tak.
Jinak ten trend, co popisuješ je zřejmý a Toyota umí na firmu taky zajímavá čísla. Před lety jste se tu Hamunovi vysmívali, že neprodává v ČR, nyní už se drápe na top 3 a je to zajisté zásahem do firem, ti dělají objem.
A😜 Já z toho vidím, že samozřejmě dražší auta jdou do firem... presne tak a to je asi jediný záver, ktorý si z tejto štatistiky môžeme zobrať.
To Lamborghini to ukazuje najlepšie: 92% Lamborghini je firemných. Pritom je úplne jasné, že to nie sú autá na podnikateľské účely a dennodenné dochádzanie do firmy a zarábanie peňazí, ale naopak autá využívané takmer výhradne na súkromné jazdenie, ale kúpené z daňových dôvodov (náklady, odpisy, DPH...) na firmy/IČO.
To Lamborghini to ukazuje najlepšie: 92% Lamborghini je firemných. Pritom je úplne jasné, že to nie sú autá na podnikateľské účely a dennodenné dochádzanie do firmy a zarábanie peňazí, ale naopak autá využívané takmer výhradne na súkromné jazdenie, ale kúpené z daňových dôvodov (náklady, odpisy, DPH...) na firmy/IČO.
...nazvat segment A (Minivozy) nadpisem "Malé vozy", když tento termín označuje až segment B?! 😲 😲 😲 Pak je v tom zbytečný maglajs a méně znalí čtenáři jsou zmatení... :no:
To je asi už opraveno, vidím tam mini pro A segment a male vozy pro B segment.
Tak prima, autor mi neodpověděl...
Ono je to asi dost o vlastním cítění. Viděl jsem už kategorie nazvané supermini a mini, nebo male vozy a subkompakty
Jo, to je matoucí... je to myslím britské členění a mini = A a supermini = B...
Není to opačně? Supermini je A a mini B?
Nie, Mini je segment A a supermini je segment B. Super po latinsky znamená nad, teda supermini je trieda "nad mini".
Ale chápem, že tieto označenia sú trochu mätúce (tak isto ako sa niekedy používa pre segment B označenie subkompakt (rovnako z latinského sub = pod, teda trieda pod kompaktmi).
Ako píše Emel, to je britské delenie, nám to nie je úplne blízke. Ja radšej používam naše delenie: mini-malé auto-nižšia stredná-stredná-vyššia stredná-lux.
Ale chápem, že tieto označenia sú trochu mätúce (tak isto ako sa niekedy používa pre segment B označenie subkompakt (rovnako z latinského sub = pod, teda trieda pod kompaktmi).
Ako píše Emel, to je britské delenie, nám to nie je úplne blízke. Ja radšej používam naše delenie: mini-malé auto-nižšia stredná-stredná-vyššia stredná-lux.
https😐/www.advantage-cars.cz/…re-nove-in-stock?…