Bezpečnost
Přihlásit pro přidání komentáře
Fakjunen
2
A člověk hned pochopí, jak se nemá sedět za volantem. Ruce skrčené, nalepeny na volantu....
Anonym
3
Sedí tam jak žákyně autoškoly s pěti dioptriemi při první jízdě 😁
KANKUNEN
Vnitřní zpětné zrcátko si nasměrujte tak, abyste měli co nejlepší výhled na zadní část vozidla a silnici za vámi - má někdo auto, ve kterém vidí dozadu? Já teda jo, kdybych strhl tmavou fólii na 20 let staré Impreze.
Většina normálních lidí vlastnících normální auto pochopitelně dozadu vidí.
Anonym
EU stanovuje bambilion bezpečnostních a pseudobezpečnostních prvků, které musí být v základní výbavě auta. EuroNCAP dává nebo strhává body za bambilion bezpečnostních a pseudobezpečnostních prvků. Ale stavitelný volant ani výškově stavitelná sedačka tam není. A výškově stavitelný pás už vůbec ne. Takže Dacia Spring se tu bez problémů může prodávat.
Pro nás, vysoké řidiče, může být nastavení správného posazu problém. Zejména u malých aut se stává, že nejde spnit už první podmínku uvedenou v článku, aby se plného sešlápnutí pedálů dosáhlo s mírně pokrčenými koleny. Zajímalo by mě, zda třeba u toho Springu by mi při šlapání na pedál brzdy nezavázel volant, jako to bylo třeba u Škody 120 nebo Felicie.
Pro nás, vysoké řidiče, může být nastavení správného posazu problém. Zejména u malých aut se stává, že nejde spnit už první podmínku uvedenou v článku, aby se plného sešlápnutí pedálů dosáhlo s mírně pokrčenými koleny. Zajímalo by mě, zda třeba u toho Springu by mi při šlapání na pedál brzdy nezavázel volant, jako to bylo třeba u Škody 120 nebo Felicie.
Presne. Usadim - ulehnu svych 190 abych dosahl na volant, na pedaly a videl na budiky a abych prezil dlouhou cestu. Byly casy kdy jsem jezdil 10000 km mesicne, tenhle zachodovy posez bych nedal. Volant za 10 minut dve jak nas ucili v autoskole e😜erti taky ne....
Přesně :yes:
Mých 198 zajišťuje nepohodlí skoro ve všem. Ono totiž taky hodně záleží i na poměru délky noh vůči výšce. A jelikož já se nenarodil, ale jen vyskytl, je to fakt utrpení. Na mě žádné poučky o posazu neplatí 😉
...hlavní je přežít
Mých 198 zajišťuje nepohodlí skoro ve všem. Ono totiž taky hodně záleží i na poměru délky noh vůči výšce. A jelikož já se nenarodil, ale jen vyskytl, je to fakt utrpení. Na mě žádné poučky o posazu neplatí 😉
...hlavní je přežít
Nezávidím. Já mám jen 182 a krapet delší nohy a ani v obřím Passatu si nesednu 100% tak jak bych chtěl. Když mám záda a nohy v pohodlí, tak na volant sotva dosáhnu. Potřeboval bych, aby šel ještě o 5 cm víc vytáhnout a pak bych byl úplně happy.
Cestou do Lidlu to člověk neřeší, ale když jede 500+ km, tak už sakra jo.
Cestou do Lidlu to člověk neřeší, ale když jede 500+ km, tak už sakra jo.
Přesně stejný problém mám i já v Arteonu, mám 180cm. Nechápu automobilky, jak můžou takhle zásadní věc takhle doj.bat. K čemu je vlastně ta poloha, kdy je volant zasunutý nadoraz, to přece nikdo nemůže při správném posedu absolutně využít, i kdyby měřil 155cm. Ve všech autech ho mám vytažený úplně nadoraz a potřeboval bych volant o minimálně 5cm blíže k tělu. A to mám v poměru k tělu dlouhé ruce.
Trochu lepší to je v prémiových autech s podélně uloženým motorem, ale v mainstreamu je to zoufalství.
Trochu lepší to je v prémiových autech s podélně uloženým motorem, ale v mainstreamu je to zoufalství.
Je to tak bohužel skoro všude. Občas jsem našel lepší polohu v BMW vyšších řad, nebo třeba v Touaregu jsem si sednul pohodlně. Ale v běžné konfekci to je trága.
Plus to úžasně doplňuje imbecilní řešení středových tunelů, či různých výstupků a ostrých tvrdých hran na spodní části palubky, aby si pravé koleno užilo.
To přesně každý řidič očekává. Bolestivou a dementní pozici za volantem doplněnou o desítky blikajících displayů.
Plus to úžasně doplňuje imbecilní řešení středových tunelů, či různých výstupků a ostrých tvrdých hran na spodní části palubky, aby si pravé koleno užilo.
To přesně každý řidič očekává. Bolestivou a dementní pozici za volantem doplněnou o desítky blikajících displayů.
kpt.Budha
Nejsem si úplně jist, zda by redaktor při podjíždění pravým pruhem na dálnici uspěl s tvrzením, že šlo o souběžnou jízdu...nebo jak si to má člověk vyložit? Pokud se proháněl po Jižní spojce, tak samozřejmě mlčím 😄
Neuspěl.
Za těch x let už jsem na to taky rezignoval a předjíždím zprava, i když se to nesmí, ale snažím se pomalu a bezpečně.
BTW Stejně taky by neuspěli ti, co jedou v tom prostředním pruhu, že tam jeli, protože to bylo nezbytné pro "objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování".
Za těch x let už jsem na to taky rezignoval a předjíždím zprava, i když se to nesmí, ale snažím se pomalu a bezpečně.
BTW Stejně taky by neuspěli ti, co jedou v tom prostředním pruhu, že tam jeli, protože to bylo nezbytné pro "objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování".
Tohle na dalnici mimo město nedělej. Až se potkáš s někým jako já, který spoléhá na to, že vpravo ode me má být volno, tak máš průser. Může to skončit tragicky
A taky jezdíš devadesátkou v levým pruhu 10 kilometrů v kuse, jako některý jiný howada?
Neboj, dávám si pozor při těmto manévru a nedělám jej zase tak často. Přece jen těch tříproudých dálnic u nás ještě moc není.
BTW Zákon nedovoluje, aby na dálnici bylo vpravo od tebe volno. Vpravo od tebe může být jen předjížděné auto nebo překážka. Pokud je vpravo od tebe volno, měl si tam už dávno být ty.
BTW Zákon nedovoluje, aby na dálnici bylo vpravo od tebe volno. Vpravo od tebe může být jen předjížděné auto nebo překážka. Pokud je vpravo od tebe volno, měl si tam už dávno být ty.
Vždyť ano. Může tam být předjížděné auto, o tom vím protože já ho predjizdim. A nebo tam může být překážka. Tu jsem před sebou včas viděl. Ale nesmí tam nečekaně přijet auto zezadu. O tom nemusím vědět, klidně i kvůli mrtvému úhlu zrcátek.
To je něco jiného. Já jsem myslel takovou tu situaci, jak jede štrúdl aut ve středním a levém pruhu a pravý je prázdný, bez překážek či kamionů. Typicky D1 před Prahou.
Anonym
Na druhou stranu, zejména když ještě nebyla elektronická navigace, jsem často sebe vytrestal tím, že jsem striktně dodržoval pravidlo o jízdě vpravo. V zasr. Praze pak často pravý pruh najednou vede jenom ven a nezbylo než nuceně opustit "dálnici". Takže jsem se naučil v Praze raději jezdit prostředním pruhem, je to pro mě daleko bezpečnější. To máte pražáci za to, že neumíte stavět srozumitelné komunikace.
Zkusil jsi někdy číst značky? Docela to pomáhá.
V Praze? Byl jsi tam už někdy? Vždyť tam žádné nejsou. Pražák ví, kam jet a vidlák tam nemá co dělat.
Nebudeš tomu věřit byl. A včera jsem si užíval rozkopanýho Brna. A jejich přestříkaných vodorovných značek schovaných pod autama. Holt jsou místa, kde musí člověk čumět pořádně.
U nás to stejný, možná ještě horší, vše je zavřené, autem po centru je lahůdka, ještě že jezdím na moto a nebo metrem.
ericn
Upřímně, co je komu do toho, jak kdo sedí v autě? Každému to vyhovuje jinak, proto se dá vše nastavit tak, aby řidič seděl pohodlně, zároveň měl dobrý výhled z vozu a bezpečně ho ovládal 😉 Nebo se zas musíme, pane Šámale, kopat do zadku, jací jsme my Češi špatní? Takový národní sport našich rádoby novinářů :no: Nebo je už taková okurka, že nemáte o čem v Blesku psát? Vymýšlíte tyhle sra*ky…
Dobrý den,
správná pozice za volantem, tak jak ji popisují v autoškole a na kurzech bezpečné jízdy, má rozhodně své opodstatnění. Možná není nejpohodlnější na dlouhých přesunech, ale to nemusí být úplně chybou samotné pozice, ale i auta. Vzpomínám si, že třeba ve Škodě Rapid jsem daleko na jeden zátah nedojel, protože měla hrozné přední sedačky.
Zkuste si někdy "lehnout" za volant, aby to bylo co nejpohodlnější a provést náhlý úhybný manévr. A pak si to zkuste při správné pozici k řízení. Budete překvapen, jaký je to rozdíl. Pozice "aby řidič seděl pohodlně, zároveň měl dobrý výhled z vozu a bezpečně ho ovládal" samozřejmě možná je a pevně věřím, že byste mi ji rád ukázal. Ale osobně pochybuji, že takhle vydržíte sedět třeba dvě hodiny v kuse.
Není národní sport kopat do českých řidičů, ale stačí se někdy podívat kolem sebe. Řidiči i řidičky mají hlavu často sklopenou a neřekl bych, že vsichni obdivují svůj rozkrok - hledí do mobilu. Kolona před nimi se pohne a oni často, ANIŽ BY ZVEDLI ZRAK, popojíždějí taky! Řízení jednou rukou, ideálně ještě s frajerskou iqoskou v ruce, je taky kapitola sama pro sebe.
Nepíšeme o takových tématech, protože bychom neměli do čeho píchnout, ale protože je to potřeba. U zipování to pomohlo a současné ukázkové záchranářské uličky jsou podle mě na cestách k vidění hlavně díky tomu, že dřívější otřesná úroveň nebyla českým médiím ukradená. Máme možnost na tyto problémy upozorňovat a budeme v tom pokračovat.
S úctou
Honza Mička, Auto.cz
správná pozice za volantem, tak jak ji popisují v autoškole a na kurzech bezpečné jízdy, má rozhodně své opodstatnění. Možná není nejpohodlnější na dlouhých přesunech, ale to nemusí být úplně chybou samotné pozice, ale i auta. Vzpomínám si, že třeba ve Škodě Rapid jsem daleko na jeden zátah nedojel, protože měla hrozné přední sedačky.
Zkuste si někdy "lehnout" za volant, aby to bylo co nejpohodlnější a provést náhlý úhybný manévr. A pak si to zkuste při správné pozici k řízení. Budete překvapen, jaký je to rozdíl. Pozice "aby řidič seděl pohodlně, zároveň měl dobrý výhled z vozu a bezpečně ho ovládal" samozřejmě možná je a pevně věřím, že byste mi ji rád ukázal. Ale osobně pochybuji, že takhle vydržíte sedět třeba dvě hodiny v kuse.
Není národní sport kopat do českých řidičů, ale stačí se někdy podívat kolem sebe. Řidiči i řidičky mají hlavu často sklopenou a neřekl bych, že vsichni obdivují svůj rozkrok - hledí do mobilu. Kolona před nimi se pohne a oni často, ANIŽ BY ZVEDLI ZRAK, popojíždějí taky! Řízení jednou rukou, ideálně ještě s frajerskou iqoskou v ruce, je taky kapitola sama pro sebe.
Nepíšeme o takových tématech, protože bychom neměli do čeho píchnout, ale protože je to potřeba. U zipování to pomohlo a současné ukázkové záchranářské uličky jsou podle mě na cestách k vidění hlavně díky tomu, že dřívější otřesná úroveň nebyla českým médiím ukradená. Máme možnost na tyto problémy upozorňovat a budeme v tom pokračovat.
S úctou
Honza Mička, Auto.cz
Díky za reakci Honzo, ale ten článek má všechy atributy “okurky” a navíc ten nadpis naznačuje “to kopání se do zadku”. Pozici za volantem si každý musí určit ve finále sám. Co vyhovuje vám, nemusí vyhovovat ostatním. Autoškola má naučit bezpečně ovládat vůz a ne jak si sednout. Naštěstí na to zas není nějaký předpis 😉 Btw jiný posaz mám já se 188cm a jiný někdo kdo má 170cm, proto se dá v autech vše nastavit…
Ja uz toho zažil co se ve skolach ucilo a pak to dalsi školy měnily.
Ja jsem Honzo noviny prestal kupovat od ty doby co jsem tam svoje moudra zacal psat i kdyz mi to lidi taky zrali.
Ja jsem Honzo noviny prestal kupovat od ty doby co jsem tam svoje moudra zacal psat i kdyz mi to lidi taky zrali.
Mokrous
Mít v autě nohy jako Vaculík, tak se radši zabiju a kdybych na to neměl koule, tak budu aspoň chodit pěšky. Ale takovou torturu teda fakt ne.
3_diamanty
Podivny nadpis clanku
"Proč neumí čeští řidiči sedět za volantem? Vždyť je to tak jednoduché!"
Takže minimálne my dvaja nie 😁
Takže minimálne my dvaja nie 😁
Nebojte kluci, určitě to vyjde i ve Slovenčině... "Prečo nevedia slovenskí vodiči sedieť za volantom?" ... Abyste se mohli kopat do zadku i vy 😒] 😒] 😒]
Počkej já si teď kopnu to bude řev.
----
Spíše to bude znít takto😒br /> Miért nem ülhetünk volán mögé? Ez ennyire egyszerű!
----
Spíše to bude znít takto😒br /> Miért nem ülhetünk volán mögé? Ez ennyire egyszerű!
Dobrý pokus :😉 predpokladám, že translate.google. Akurát z toho vyšlo niečo málinko iné.
V maďarčine povedané "umím si sednout za volant" znamená, že to dokážem, že sa tam (napriek bruchu) zmestím 😄 Ešte tam ale nemusím sedieť úplne správne.
V maďarčine povedané "umím si sednout za volant" znamená, že to dokážem, že sa tam (napriek bruchu) zmestím 😄 Ešte tam ale nemusím sedieť úplne správne.