Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Pád prodeje elektromobilů v Německu za 1. pololetí 2024: Návrat k normálu?

101 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Velmi dobrý test ojetého Fiatu 500e
coby skvělý vstup do sveta EV.

Doporučuji 9 z 10 Aresum :yes:
https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - Anonym
Anonym
Prodeje EV v Německu padají, Horký Rom se přesto směje.
Proč? Protože se těší na dar přímo od Elona.
https😐/www.novinky.cz/…i-marsu-40480013
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Velice mě těší, že sleduješ podobné zprávy, které uspokojují veškeré tvé bujné fantazie, svědku Elonův :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Tobě jako největšímu propagátorovi BEV na auto.cz dá Elon svůj dar s osobním věnováním.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Jsem rád, že jste na mě vynaložili své úsilí, ale bylo to zbytečné.
Arese
Avatar - del42sa
del42sa
Caterhem
Avatar - Mikesus
Mikesus
https😐/www.idnes.cz/…tec_technika_nyv

Jaké překvapení, že se tam objevuje autoforum.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
I zde by měl pan Foltýn zakročit. Fakta je vždy nutné ověřovat.
Arese
Avatar - Mikesus
Mikesus
Avatar - Anonym
Anonym
They IN, They OUT 😄
Avatar - Anonym
Anonym
To, čeho jsme svědky, je opravdu návrat do normálu.
Za daného úrovně regulací a přerozdělovacích mechanismů EU nelze očekíávat, že by současné BEV dokázaly překovat 20% podíl na prodejích. Ano, se sílícími regulacemi, které jsou v EU plánovány,, s rostoucím politickým aktivismem nadnárodních korporací a s očekávaným pokrokem na poli baterií půjde podíl BEV ještě nahoru, někam k 40 %.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Reálné a udržitelné je podíl okolo 10% maximálně.

Už teď hodně zákazníků od EV přejdou zpět k ICE a další EV si nepořídí. Tj. reálně vidím udržitelný podíl EV ještě méně, cca 5 až 8%.

Samozřejmě, že každá akce vyvolá reakci a tak nepochybuji, že eurohujerská EK přijde s další vlnou restrikcí, nařízení a omezení pro spalováky, aby ještě více podražily a aby je ještě více znevýhodnili vůči EV...

Socialistický plán pětiletky EU pro elektrifikaci dopravy končí... opět fiaskem 😒] :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Já počítám s tím, že určitou část aut kupuje státní správa a nadnárodní korporáty, kde se kupující nezajímá o to, co si myslí uživatel. To klidně samo o sobě může dát 15 %. A k tomu přičti nadšence jako je Hendly, to může být 1 či 2 %. A pak jsou klasičtí zákazníci, co se rozhodují podle vlastností auta, ceny, vzhledu, použitelnosti a nějací, co si koupí BEV, se mezi nimi také najdou.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jenže nadšenci jako hendlíček obvykle kupují EV jen v internetových diskusích 😒]
A ani státní správa nemá peníze na EV.... Takže ano, pak tu máme nějaké korporáty a firmy typu Komerční banka atp. co kupují EV jen aby ukázali, jak jsou zelení/pokrokoví... Jenže dnes už EV není nic mimořádného, není známkou ani úspěchu, ani technologie, ani pokroku...
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
Já bych to viděl na 20%, ne víc.
Použitelnost EV je skutečně omezená a bude i nadále omezená.
Pokud někomu vnutíš EV jako služebák a poleze ti na nervy, půjdeš jinam.
Dnes už není problém si vylepšovat "kredit" jízdou na HVO. I proto už na to flotily náklaďáků jezdí a HVO Neste je k dostání prakticky na každé pumpě v SRN.
Avatar - Anonym
Anonym
Kdo nemá nervy na korporát, tak už tam dávno není. Kdo má, tak je na ty různé nesmysly zvyklý a bere to jako nutné zlo za to, že v korporátu sypou více peněz. Samozřejmě, dosztat nepoužitelný služebák je dost velký opruz, ale pochybuju, že svou politiku změní.
Avatar - xxc
xxc
V com je obmedzena pouzitelknost? Mozno v niecom ano, ale stale je to ovela lepsie ako spalovacie auta, ktorych pouzitelnost je obmedzena ovela viac. Ludia budu tie blbosti opakovat dovtedy, kym sa nezacne seriozne bojovat s dezinformaciami.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
V čem je omezená?
1) absolutně nevhodné pro větší auta (MPV, dodávky...)
2) nevhodné do větší zimy
3) nevhodné pro tahání přívěsů, vození větších nákladů (střešní boxy, nosiče kol, elektrokol...)
4) nevhodné na dálnice, delší trasy
5) omezený dojezd, délka dobíjení
6) nevhodné pro všechny kdo nemají vlastní dům s parkováním
7) nevhodné pro všechny s malým nájezdem (ekonomika, degradace baterie...)

Stačí?
Avatar - xxc
xxc
Nie, nestaci, teraz sa treba pozriet na ulicu, kolko aut je velkych dodavok a kolko taha za sebou prives. S malym najazdom som mal spalovacie auta, tam to bolo este horsie. Trvam na tom, ze pre ludi, co najazdia menej ako napr. 300 km denne, co je mozno 95% populacie su elektricke auta lepsie. Aj vo vacsej zime. Okrem nemeckej neobmedzenej dialnice 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Fajn. Takže EV není vhodné pro křesťany, pejskaře, koňáky, myslivce, cyklisty, vodáky, zahrádkáře, chataře, lyžaře, motorkáře, veteránisty, autíčkáře ... takže v podstatě pro všechny kdo mají jiný zájem než ... nezájem 😒] 😒] 😒]
Jinými slovy, ano, EV je vhodnější než spalovák pro elonovy onanisty, a pro Staňka 😒]
Avatar - xxc
xxc
Tak medzi nami sa bežne vyskytujú tieto indivíduá, ale majú bežné autá, kde bev vhodné sú. A aj keby neboli, inú alternatívu nemáme. Pokiaľ nechceme úplne zničiť planétu a podporovať nepriateľské režimy mimo EÚ, tak nie je na výber. Iba keby sme to chceli, čo môže byť legitímny dôvod a je otázne, či to má spoločnosť rešpektovať.
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄 😄 😄

At žijí neostalinstičtí UTOPISTE vid Trofime

s OZE a EV plně podporujete nepřátelské režimy v Africe, Jižní Americe a hlavně Čínu a jejím prostřednictvím i Rusko, protože čína to vše vyrábí a dodává a suroviny bere z afriky ruska a jižní ameriky.

Blbý bejt utopista vid 😄
Avatar - xxc
xxc
Ale to si vieme aj v Európe vyrobiť, ale ropu nie.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jistě. A na těžbu ropy má celosvětový monopol pan Putin že... tvl to je fakt jak debata s inženýrem pastelkou...
A jen tak mimo řeč, ropa se nevyrábí 😒] :-!
Avatar - xxc
xxc
Ako keby iné nepriateľské režimy neexistovali. Zase pre niekoho to môže byť priateľský režim, to nepopieram. Rovnako zničenie života na planéte, určite to niekto privíta.
Avatar - Anonym
Anonym
jeden z největších producentů ropy USA a Kanada 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nebo Kuvajt, Saúdská Arabie, který jsoupodporovány...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Probůh než něco napíšeš, zak se fakt aspoň podívej, kde se těží ropa, kde jsou zásoby ropy... Takto en dokazuješ vlastní blbost a neznalost, kdy i dítě v ZŠ má větší přehled než ty :-!
Avatar - Anonym
Anonym
nevíte, ty fabriky nikde nestojí 😄 😄 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tvl možná nám xxc propálil nějakou novinku, o které jsme neměli vědět 😒] 😒] 😒] Není to ruský agent?!?

Možná tu ropu fakt někde vyrábí v Rusku a pumpujou ji do země 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
kesumb
furt lepsi nez komous jako ty!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jestli to je reakce na mě, tak jsi mě potěšil :yes:

To, že si ruského agenta ceníš víc než běžného komouše, je mezi vámi komunisty správně :yes: :yes:

No a vzhledem k tomu, že já a komanč je velmi úsměvné spojení, když naopak vystupují proti socialistické Evropě kde to jen jde, tak chápu, že na tvém žebříčku jsem výrazně, výrazně níž než ruský agent xxc. A je to pro mě pochvala z tvojí strany :yes:
kesumb
jestli tu v kazdym prispevku vytahujes zeleny utopisty a Kamazy tak jo, jestli ne tak za to muze redakce a razeni prispevku
Avatar - Anonym
Anonym
o Kamazu si tu psal nposledy ty Lojzo 😄
Avatar - Anonym
Anonym
xxc 13. 7. 2024 21:53

Aha, takže přestaneme podporovat ruské a arabské těžaře ropy a budeme místo toho podporovat čínské výrobce grafitu a katodových hmot pro baterky do BEV, kteří při těchto energeticky náročných výrobách spálí mraky fosilních paliv z Ruska a Saúdské Arábie. Tomu se říká výhra.
Avatar - xxc
xxc
Mozeme podporovat aj europskych vyrobcov katodovych hmot, ved nech cina zavedie odvetne cla na baterky a hmoty a budeme to vyrabat v EU 😄 Ono je trosku rozdiel poslat rusom par milionov na municiu za jadrove palivo alebo im poslat par miliard na municiu za ropu. Tak isto podporovat vysoky zivotny standard Saudskej arabie, Norska, alebo Kanady mi nepride vhodne, ked sami na to nemame. A pritom mozeme jazdit na pouzitelnejsich a lepsich autach, pokial clovek nezivori niekde v panelaku a parkuje na cudzom. Mozeme sa aj poucit na priklade Etiopie, ale neviem, ci az tak chceme klesnut. Vela ludi mozno ano.
Avatar - Anonym
Anonym
Ale vždyť Evropa všechnu energeticky náročnou výrobu penalizuje: Emisní povolenky, drahá elektřina, povinné platby na dotace elektřiny z OZE, omezené dostupnosti úvěrů v bankách kvůli ESG reportingu atd. Takže budeme výrobu syntetického grafitu na jedné straně penalizovat tím, co jsem vyjmenoval, a na druhé straně podporovat (=dotovat)? Není to schizofrení?
Podívej se k vám na Slovensko. Slovalco ukončilo v roce 2022 výrobu energeticky náročného hliníku a ten se místo toho vozí z Číny (hliník je taktéž potřeba do baterií do BEV). Nejdříve je Evropa penalizovala a penalizovala, až to nakonec zavřeli ... a teď je budeme dotovat, aby tu elektrolytickou výrobu hliníku znova otevřeli? Čí životní standard touto nesmylnou politikou podpoříme? Leda tak životní standard úředníka, který jeden den penalizuje a druhý den to samé dotuje, a má díky tomu práci.

Slavný citát Ronalda Reagana o tom, jak si vlády a úředníci představují ekonomiku: "Pokud se to hýbe, zdaň to. Když se to stále hýbe, reguluj to. A když se to přestane hýbat, dotuj to." (v originále: If it moves, tax it. If it keeps moving, regulate it. And if it stops moving, subsidize it.)
Avatar - xxc
xxc
Suhlasim, ze s rastom obnovitelnych zdrojov nebude dovod obmedzovat vyrobu. Ale zaostavame, este aj ta Cina vie ekologickejsie vyrobit ten hlinik, ako my. Preto sa musime rychlejsie zmenit, a nie kupovat ropu.
Avatar - Anonym
Anonym
Pro výrobu hliníku nebo syntetického grafitu je potřeba ropa nebo uhlí jako vstupní chemická surovina, stabilní zdroj elektřiny 24 hodin denně, sedm dní v týdnu a 365 dní v roce (což obnovitelné zdroje nejsou) a možnost vypouštět CO2 do ovzduší, jelikož při techto výrobách ho vzniká velké množství.

Dostupné informační zdroje uvádějí, že v Evropě při výrobě 1 t hliníku vznikne 6,8 t CO2. Kvůli evropské "ekologické" politice (emisní povolenky, zdražování elektřiny kvůli obnovitelným zdrojům, odpojování stabilních zdrojů elektřiny atd.) se ale výroba hliníku přesouvá do mimoevropských zemí (zejména do Číny), kde na 1 t hliníku vziká 16,1 t CO2, a z tama se to pak do Evropy dováží.

https😐/european-aluminium.eu/projets/a-low-carbon-footprint/
Avatar - xxc
xxc
Coby neboli, vodne elektrarne su co? Ale suhlasim, toto treba zmenit a vyrabat viac v EU. Len preto, ze to nevyrabame v EU, nie je dovod podporovat nepriatelske rezimy. S prilevom migrantov sa v pracovnej sa s cenou pracovnej sily kludne mozeme rovnat Cine a ich ugujom, lenze na to je treba mysliet progresivne a nie spiatocnicky niekde zaostavat v minulom storoci.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Když budeš víc vyrábět v EU, budeš produkovat více emisí v EU. Takže se zdraží emisní povolenky, které prodraží výrobu, které nebude rentablní, pokud ji EU nezačne dotovat.

Ono to totiž nefunguje jako perpetum mobile, ten uzavřený cyklický kruh říká jediné - celý eurosocialistický utopický sen o Green dealu je naprostý nesmysl, který nikdy nemůže fungovat. VÝROBA PROSTĚ ZNAMENÁ EMISE, NAROK NA SUROVNY.

Buď chce EU vyrábět, pak musí akceptovat emise, nebo chce nevyrábět. Buď Evropa chce zachovat mobilitu a autoprůmysl, pak musí akceptovat emise, a nebo prostě auatoprůmysl a individuální mobilitu chce pohřbít, aby snížila emise.

Mimochodem, tím, že EU zabije místní relativně ekologický průmysl, a přesune výrobu mimo EU, kde se na stejné množství vyprodukuje mnohem víc emisí, a navíc ještě naroste doprava z dovozu, tak celou sitiluaci jen a pouze zhoršuje!!!
Avatar - xxc
xxc
Veď práve pre to to treba zmeniť, snáď nejaké emisné povolenky sa dajú upraviť, alebo účtovať tie povolenky aj mimo EÚ produkcii a zrazu európsky hliník bude lacnejší a ekologickejší. Ja nie som proti výrobe v EÚ, ani proti mobilite, ale keď mobilitu vieme zabezpečiť bezemisne, tak je hlúposť to robiť emisne. Rovnako je dôležité vyrábať bezemisne, pokiaľ to vieme zabezpečiť. A keď nevieme, budeme vyrábať emisne.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ty vůbec netušíš co to je emisni povolenka ani jak funguje... 8-s :no:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Myslím si, ze orave z důvodu emisi jednotlivých komponent se chce zavést pocitani CO2 celého cyklu vyroby. Jak s tím politici naloží dal, to je ve hvězdách.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jenže právě to je cesta do pekel. Zelené blaho diktovat zhůry...
Chtějí celkově emise nejen z výroby, ale i z celého cyklu užívání a likvidace.
Jenže každý užívá věc jinak. Takže to je opět utopický zelený sen. Aby EU sledovala CO2 z provozu a když bude reálné CO2 vyšší, tak dodatečně penalizace... Zvěrstvo. Zelený hnus.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Vůbec netuším jak to chtějí počítat. Možná počkat na metodiku. Nebo už nějaká je?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Spočítat to nejde a nikdy nepůjde. Vždy to bude jen úřednický blábol a nesmysl.

Jak může někdo vypočítat emise CO2 z likvidace, když nikdo neví, jaká bude za 5, 10, 15 let technologie....?!? Už jen proto je to absolutní nesmysl.
Avatar - Anonym
Anonym
Celý systém emisních ovolenek je utopistickýc neobolševický nesmysl s cílem snížit emise tím, že lidí udělám žebráky.
https😐/www.newstream.cz/…zin-i-o-10-korun
Avatar - Anonym
Anonym
Mikesus Dnes 16:55
A jak se spočítá CO2 celého cyklu výroby? Z evropské automobilky půjde řetězec 20 výrob či přeprav přes evropské subdodavatele do čínských přístavů přes čínské subdodavatele až do dolů někde v Kongu.
Jednou loď pojede přes Suezský průplav, podruhé, když bude zablokovaný, tak obepluje Afriku, potřetí změní jeden z evropských subdodavetelů svého subdodavatele v Číně, počtvrté nový čínský subdodavetel změní svého čínského subsubdodavatele, popáté subsudodavatel neobjedná surovinu z Konga, ale z Burkiny Faso. Pošesté ... atd atd. To si opravdu myslíš, že to pokaždé bude někdo přepočítávat?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Myslis jako že já dával v EP ten návrh? Nevím proč se ptáš na takové věci 😒]
Je to zatím návrh, kterému jste všichni tleskali, že se bude počítat CO2 i pro EV. Tak proč takové nářky najednou?
Avatar - Anonym
Anonym
Pozdravuje čína a Saudové https😐/www.newstream.cz/…ekordni-prebytek

😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Mikesus 14. 7. 2024 22:12
Já jsem tomu netleskal. Vypočítat skutečné CO2 celého výrobního cyklu je skoro nemožné z důvodů, které jsem naznačil. Takže lze očekávat, že pokud se něco zavede do praxe, tak to bude arbitrární hodnota CO2 určená bruselským úředníkem, která nebude mít nic společného s realitou.
Čemu bych tleskal, je zrovnoprávnění přímých emisí CO2 u aut. Tzn. elektromobil nemá CO2 rovnou nule, ale součinu spotřeby elektřiny a emisního faktoru elektřiny v dané zemi, spalovací auto nemá CO2 rovnou spálení čistě fosilního paliva, ale odečte se obnovitelné palivo, které je v mnoha zemích povinně přimícháváno atd.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Obnovitelné palivo je co? Bioslozka, která má ještě větší emise co2? Ještě by tma mělo být započítává elektřina potřebná pro výrobu PHM atd, až se po.alu dostaneme k WTT.
Avatar - Anonym
Anonym
Obnovitelných paliv je velké množství, od "Babišovy řepky" přes bioplyn až po HVO. Tohle by právě měl být úkol EU, aby podporovány či nařizovány byly jen takové, co v evropské realitě CO2 snižují a ne ty, co je zvyšují.
Avatar - Anonym
Anonym
Biosložky měly být dávno zrušeny, akorát to ničí motory a palivové soustavy aut.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Biosložka by měla být hlavně zakázána, protože ničí motory, takže by měla v emisích obsahovat zvýšení emisí v důsledku snížení životnosti vyrobených motorů.
Avatar - Anonym
Anonym
Obnovitelná paliva nelze házet do jednoho pytle.

Jak ničí motor třeba HVO? Nijak, je to kvalitnější palivo než běžná motorová nafta.
Jak ničí motor bioplyn? Nijak, je to stejně kvalitní jako zemní plyn.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
zváslost na číně bude čím dál vyšší, neboj https😐/www.newstream.cz/…ekordni-prebytek
Avatar - Anonym
Anonym
vodní elektrárny pokrývají spotřebu daného státu Evropy z cca 5-25% a to ty nejvyšší procenta maj státy co maj moře, což my ani slovensko nejsme 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
70% příchozích migrantů z Asie a Afriky nechce pracovat 😄
Jedou na dávky nebo kriminalitu
Avatar - xxc
xxc
To by som ani ja nechcel pracovať, keby mi dávali dávky 🙂 Načo im tie dávky dávajú? Presne takí ľudia ako tu, nič nemeniť, rozmýšľať ako pred 100 rokmi, to nás ženie do záhuby.
Avatar - Anonym
Anonym
Aby Nemecko a Francie neřešily nárůst kriminality o 200 000% a nebyly v plameni 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Podle statistik IEA pochází 95 % nově instalovaných solárních panelů v Evropě právě z Číny.

😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nj. Kdyz nejsou argumenty, dochází k urážkám a pak mazáni prispevku. Neprekvapive tento uživatel má snad nejvíce smazaných prispevku v cele diskuzi.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jediný argument nezazněl od eurohujerů :-!

Celý problém EU politiky je udržitelnost. To co EU předvádí, je jeden hřebík do vlastní rakve za druhým. Opatření EU nemají žádnou udržitelnost.
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak a z Evropy mizí jedna firma za druhou do USA nebo Asie, protože díky drahým energiím, drahé práce, byrokracii nebo emisních povolenkách se tu nic těžit a vyrábět nevyplatí 😄 A ty ceny za které se tu vyrábí jsou zcela nekonkurenceschopné 😄 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Proč ty EV nikdo nechce a prodeje padají, když jsou EV lepší než spalováky?!? 😒] Co eurohujeři, doníčci, hendíčci.... ?!?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Koncern Volkswagen zvažuje uzavření jedné ze svých továren. Neučinil tak už skoro 40 let. Může za to prudký pokles poptávky po elektromobilech.


😒] 😒] 😒]
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
No vyrábět v Belgii, skoro v Bruselu, se prostě nedá.
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
... to není a tady je vidět jak moc peněz se zcela zbytečně v dotacích EV utopilo. Prostě si musí najít své místo na slunci v konkurenčním boji.
PowerHouse
Samozřejmě, uvalování eko daní na benzín, plyn je hnus, který mě postihne.

Ale zase vidím, jak BEV prudce zlevňují.
Nyní si nová Tesla 3 Long Range v USA napočítá dotovanou cenu 29 990. Tato cena zde ještě nebyla, takže normál se mění.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tesla kvůli čínským clům zdražila model 3 😒]
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Co mne brání koupě BEV?

Nechci SUV ani crossover. Dojezd alespoň 400km. Stačí auto velikosti nové Fabie. Tzn kufr 350-400l. Pro 5 lidí. Aby to nemělo 2 tuny (1.5t stačí). A levný (1kč/km) provoz ikdyz budu nabíjet veřejně na fast chargerech. Zrychlení bude fajn. Top speed alespoň 220. Super když bude 4x4, nejni nutné.
Štvát mne bude chybějící zvuk spalovacího motoru, takže nechci slyšet bzučení.

Vyberete mi něco? Jaký model splní mé požadavky? Cenu neřeším, předpokládám, že při nákladech 1kc/km, nájezdu 50 000km ročně a nulovým servisu se to za pár let vyplatí.
Avatar - xxc
xxc
uplna vymyslena blbost, preco prave dojazd 400 a nie 1500 km?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
400 je takový kompromis abych nemusel dobíjet pri svých cestách. Aktuální auto mi nabízí dojezd 1000-600km.
Avatar - Anonym
Anonym
Proč by požadavek na dojezd 400 km byla blbost? Sami výrobci často doporučují nevyužívat celou kapacitu baterie, ale jen třeba do 80 %. A asi málokdo má jízdu jako adrenalinový sport, aby přes využíval BEV do kapacity 0 %, takže řekneme do 10 %. A z 400 km teoretických je 280 km reálných. Na dálnici nebo v zimě poklesne dojezd o desítky procent a je z toho 200 km. Budeš se divit, ale ne každý chce být otrokem auta a při delší jízdě si plánovat, kde bude nabíjet apod.
Avatar - xxc
xxc
Kedysi ludia mali poziadavku na 1000 km dojazd, teraz to nejak zazracne kleslo na napr. 400 km 😄 Blbost su ostatne podmienky, hlavne ta maximalka 220. Alebo ten zvuk spalovacieho motora, nic chybat nebude.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Počkej, tohle nebylo dobrý 😒]

Eurohujeři ti napíší, že si máš koupit Teslu 3, parkovat na vlastním poli s FVE a wallboxem a najet 50 tis. km za rok 😒] 😒] 😒]
Avatar - xxc
xxc
Nie, parkovať na cudzom treba a tankovať do toho benzín, ale zároveň ho šetriť 🙂
Avatar - Anonym
Anonym
Už jsi někdy slyšel o Tesle model 3? Ale chápu, ty jsi pitomec co musí provokovat protože jak sám říká, chce být středem pozornosti.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Tesla 3, viděl. Vymyká se klasickému autu - páčky, interiér, vnější vzhled. Auto velikosti Octavia. Rád bych o půl metru kratší. Vzhledově se mi vůbec nelíbí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
😒] Já věděl že přijde T3 😒]
Dalibor Zacios
Pokud vyloučí SUV či crossovery, tak nic moc jiného na trhu smysluplného není... Pokud vezme mírně jetý rok 2023 (zadokolku), tak těch 400km reálně ujede (pořád je v záloze long range) a má páčky u volantu. Nevyhoví cena za 1km na superchargerech.

Pokud povolíme i SUV/crossovery, tak za mě je slušná volba Kona 64kWh, délka 4,2m, hmotnost 1,75t. Reálně by těch 400km měla dávat po většinu roku s prstem v nose.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Vyloučení SUV/crossover bych bral jako podmínku. T3 je velikosti Octavia. Rád bych menší. 400 dojezd snížme na 350.
T3 se mi vůbec nelíbí. Neměl bych to auto rád.
Najde se nějaký BEV?
Avatar - xxc
xxc
ID3 GTX, ide to 200, dojazd to ma, ale nesplni podmienku hmotnosti, bude to pocitovo tazke. Ale zase, pokial chce fakt male auto, tak polo gti splni podmienky lacnejsie 😄 Pokial to chce nabijat len na rychlonabijackach, ale nie pocas ciest. Proste nelogicke, celkom to chapem, ale kto sa nepouci, zivot nauci 😄
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Všichni tlačí BEV. Budoucnost. Ekologie. Mám doma spalovák. Jsem s nim spokojen. Kufr akorát. Jede to 230. Zrychlení super. Tak, že bych to vyměnil, ale chtěl bych podobné auto. GTXko je trochu vyssi. Těžký. Ok, neva. Jak s veřejným dobíjením za levno?
Škoda že za 1.5mil koupim Golf GTI či Polo GTi a jeste mi půl mega zbyde.

Pro mne BEV zatím není a dlouho nebude.
Avatar - xxc
xxc
Ano, polo gti je lacnejsie, ale pri tom najazde 50 000 km rocne si nie som isty, ci by nebolo id3 celkovo lacnejsie 😄 Ale v pohode, ked je clovek spokojny so zrychlenim spalovaku, tak len tak dalej, nie je dovod kupovat nove auto, pokial je clovek spokojny.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo. Dal záměrně protichůdné podmínky. Malé auto do města, s velkou maximalkou a velkým realnym dojezdem, tj papírové kolem 600km.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jak dal záměrně protichůdné podmínky?!?

Dal podmínky, které typicky splní třeba Golf ... To je protichůdné jak hrom 😒] 😒] 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Když chce menší hacthback jako je Fabia, tak asi nebude mít zájem o středně velkou Teslu 3 s nepraktickou karoserií typu sedan.
Navíc inteiér je velmi specifiický a nesedne každému. Já tomu říkám interiér jako Trabant.
Ondrej1
Nový Superb phev má dojezd na elektřinu cca 100km, takže popojíždění po městě můžete jezdit na El a delší trasy po vybití na benzín.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
To neni BEV.
ericn
jak to bude klesat dále 😉 Tipnu si, že to padne někam k 8-10%, což je asi tak jak to má být. Bavíme se pořád jen o alternativě ke spalovacím autům pro specifické použití. Brzo na to přijdou i ty korporace, co teď aktuálně lidem tlačí elektrická služební auta... No uvidíme, jaká budou prodejní čísla EV´s v lednu 25, až vyjdou statistiky...

Nejprodávanější auto za rok 2024 už elektro nebude, dotace už došli 😄
Avatar - xxc
xxc
korporacii je jedno, na com ludia jazdia, tam ide hlavne o cenu 😄
ericn
Nemáš pravdu, vezmi si banky, chtěj jako firma úvěr na něco jiného než "zelený projekt" a nejsi dostatečně zelený, tak budeš mít mínusové body... Tj čistě o nákladech to úplně není, musí prokázat, že proto něco dělají = koupí pár refernetských elektromobilů (teď navíc z dotací) 😉 Ti co to budou používat jsou až na padesáté koleji, nikoho nezajímají, že je to bude prudit... Např. v Monetě lidi chodili do práce dřív, aby si mohli vzít spalovák. přijdeš pozdě, zbyde na tebe iD.3 se základní baterkou 😒]
Stepan Prokop
obycejne nasyceni trhu v pocatcich, aneb opakuje se scenar ktery jsme zazili u vetsiny novyuch technologii za poslednich cca 40 let, kdys S krivka proste zaskobrtla diky dotacim

proc vymejslet teorie co za tim je a proc to tak je, kdys je to ponekolikate uplne jak prez kopirak

tohle zazili pocitace v devadesatkach, zazili to i LCD a plazma TV (plazmu muzem prirovnat k vodiku), stejne tak digitalni fotoaparaty, a nakonec smartphony, a od roku 2008 to je pisnicka kterou se snazi spivat elektromobily, za 10-15 let to bude stejna nuda jako psat dnes o novem smartphonu, elektromobil bude normalnim mainstreamem ktery proste v prvnich 2 dekadach zaziva i diky dotacim hate (u dotaci opravnene)