Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nepískající auto nekoupíte. Nové předpisy bezpečnostní výbavy už platí pro všechny

63 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, další příklad toho, jak nám EU jen otravuje život a plete se do věci, kde nemá co pohledávat...
Avatar - Uživatel_5851326
Uživatel_5851326
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Dle nařízení EUmělo být vypnutí být na "2 kliky".
Jak je tedy možné že u Tesly stačí podržet prst na ikoně rychlosti?!?
Jaké je přesně znění, nevíte?
Jinak u Hyundaie má být vypnutí toho nesmyslu také jen na podržení po aktualizaci..
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Takže když si na zadní okno nalepím 30 kmh, tak všichni s moderníma sr**ema co pojedou za mnou budou pořád pískat??? 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Dnes jsi mne pobavil a inspiroval :yes: :yes: :yes:
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jsem rád, že KGB mě sleduje :yes:
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
???????
Avatar - xxc
xxc
Na ID4 uplne v pohode, sem tam to pipne, len treba davat pozor, aby rychlost zase neklesla, lebo potom to zase pipne 😄 Co ma zarazilo, vela ludia sa stazuje na ten asistent pozornosti, s tym som sa este nestretol. Je mozne, ze to ID nema, alebo ti ludia na videach a v testoch fakt nedavaju pozor? Inak k tomu asistentu rychlosti, mohol by reagovat presnejsie, ked to zapipa par metrov za znackou, tak uz je neskoro, ked policajti su schopni merat hned za znackou.
hotelix
Asistent pozornosti není v tom povinném GSR2 balíčku, takže na příkladu Superba 4 se po vypnutí znova nezapne. Zapne se jenom startstop, pruhy a ISA. Vypnutí je otázka 3-4 kliknutí, pozornost stačí vypnout po koupi auta. 😉 takže možná odpověď na otázku - buď ho auto vůbec nemá anebo ho někdo vypnul. U aut jako Lexus je to snad nejhorší věc, případně legendární hláška nového priusu že volant zakrývá výhled kamery na řidiče.

Spíš je tu takový špatný pocit, že ta ISA bude někdy v budoucnu horší a nevypinatelna, ale zatím se neděje.
Avatar - Mokrous
Mokrous
To je dobrá hláška. 😁 😁 😁
Neschovávej se za tím volantem, vylez ti povídám! 😁 😁 😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To přesně by mě nejvíc trápilo, že na mě big brother nevidí přes volant. Fuj, to je doba.
Lubo
Keď ti nevidí do očí - tak ti zapípa a zahlási niečo v zmysle, aby si si správne sadol, lebo nedetekuje tvoju tvár… údajne aj pri niektorých okuliaroch.

A ešte po tebe chce pri hláškach chce, aby si potvrdil, že si si upozornenie prečítal a porozumel mu 😒]

Proste ako s manželkou keď prídeš z prechádzky o 4 ráno - dívej se mi do očí, rozumíš čo ti říkám? :-! .


https😐/youtu.be/iTUCxTKzHTw?feature=shared
https😐/youtu.be/8TbPoN3vehs?feature=shared
scadar
Jo, na aktuálním bavoráku (G20/21 LCI) mi asistent pozornosti občas pípne. Jezdím pravidelně cca 400 km štreku mezi českem a německem a pípne to na mě tak každou třetí až čtvrtou jízdu. Většinou skutečně při jízdě, kdy jsem unavenější. Na trase kratší než 200 km jsem to ještě vyprovokovat nedokázal.

Obecně jsem s bavorákem co se týče asistentů hodně spokojenej. Je to první auto, kde nemám důvod vypínat asistent jízdy v pruhu, protože rozpozná kdy to dělám úmyslně a kdy ne. Auto mám teprve půl roku, za těch 20.000km se lane assist trochu pomotal jen jednou při vjezdu do zúžení na dálnici. Asistent nouzovýho brždění v podstatě taky nemá falešný alarmy a pípá jen když jde fakt do tuhého. A adaptivní tempomat jde přepnout do neadaptivního režimu (díky bohu!!! na dálnici je adaptivní tempomat na zabití, pokud se člověk poctivě vždycky vrací doprava a tím pádem se často přibližuje k nějakému kamionu).
Avatar - Mokrous
Mokrous
A můžeš mi vysvětlit k čemu je dobrej neadaptivní tempomat na dálnici, když s každým přibržděním ho vypneš? To jako pořád dokola mačkáš RES? Já jsem teda celkově odpůrce tempomatu a prakticky vůbec ho nepoužívám, ale párkrát jsem si samozřejmě zkusil co to auto umí a dělá a naopak ocením adaptivní verzi, když už to teda musím zapnout. A předpokládám, že BMW stejně jako koncern umí nastavit chování adaptivu. Já když dám nejkratší vzdálenost a naopak komfortní reakce namísto sportovních, tak auto zpomaluje jen jemně a relativně blízko za pomalejším autem. Navíc když dám blinkr a uhýbám, tak už nebrzdí a začne zase zrychlovat.
Z hlavy teď ani nevím kolik možností mi to umožňuje, ale minimálně 5 úrovní přiblížení a asi 3 úrovně reakcí.
Avatar - Dinar
Dinar
Já to mám úplně stejně jako scadar, na adaptiv tempomat jezdím prakticky pořád, město, mimo město, jedničky, kde je v podstatě všude hustý provoz, takže se jede pořád v koloně, tady je adaptiv tempomat super věc, auto si jede a já jenom točím volantem. Naopak, okamžitě po nájezdu na dálnici přepnu na klasický tempomat a auto ovládám levým palcem, cancel - res, protože adaptiv se hodí na dálnici jen pro naprosto defenzivní jízdu. Pokud např. jedeš kolem stopade v pravém pruhu a před tebou v dálce kamion, auto začne samo zpomalovat už tak tři sta metrů za kamionem před tebou, protože rozdíl rychlostí je příliš velký, s nohou na plynu bys dojel padesát metrů za kamion, dal blinkr a vjel do levého, s adaptivem to musíš udělat už těch tři sta metrů za kamionem, s neadaptivem prostě jen dáš blinkr těch padesát metrů za kamionem a pokračuješ stejnou rychlostí. V situacích, kdy je provoz a osobáky jedou vláčkem v levém, je adaptiv opět jen na zlost, i na nejmenší zvolený odstup nechává velkou vzdálenost od auta před sebou, takže z pravého tam vjede pomaleji jedoucí auto, typicky dodávka, pak adaptiv prudce brzdí, aby udržel odstup od nového auta před sebou, což je nebezpečné pro auta za tebou, které nečekají nesmyslně prudké brždění atp., prostě v reálném provozu na dálnicích není adaptivní tempomat nic, co by napomáhalo plynulosti provozu nebo dělalo jízdu pohodlnou. Takže asi tak, ale každý má svůj styl jízdy, každému vyhovuje něco jiného, netvrdím, že můj pohled musí být univerzální.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Zajímavé. Nehádám se, každý to má jinak a každý auto to má jinak.
Možná ty systémy vysmívaný koncern nemá tak špatně vyřešený.
Já třeba taky zkoušel nastavit adaptiv na vyšší rychlost a zkrátit ty vzdálenosti a možná to mám vadný, ale mě to teda nebrzdí 300 metrů před autem. Spíš mě až vyděsilo, jak blízko to dojede k autu před sebou, že já bych už brzdil dřív. A taky mi to nikdy nebrzdí prudce, ale pokaždý velmi jemně. A když se někam cpu, tak pokud to auto vlevo přede mnou nejede 20, ale třeba těch 150, nebo 120, respektive v danou chvíli jede rychleji, než já (což je vcelku logické, když je v rychlejším pruhu a já v pomalejším) tak i když se "nalepím" skoro těsně za něj, tak systém chápe, že rozdíl rychlostí je OK a nepanikaří a jen volně zkoriguje odstup do nastavené hodnoty. Takže vlastně bych měl být nadšený, nicméně to stejně nezapínám, protože to prostě z principu nesnáším a nechápu proč bych si nemohl/neměl řídit sám aniž bych musel pořád na něco klikat.
Věřím, že nějaká páteční špička v okolí Prahy asi není příjemná, ale já jezdím jinde a na dálnici je to pro mě nejdřív relax a potom už jen uspávací nuda. Ale nemám absolutně žádnou potřebu něco aktivovat a klikat jak cvok co 10 sekund na čudlíky a něco pořád korigovat pomocí počítačů. Prostě jedu jak vidím a cejtím se a jen kotníkem reguluju jako vždy přísun paliva podle okolní situace a krásně si sám řeším, kdy plachtím, dojíždím, předjíždím a tak. Včas uberu, nebo včas přidám, abych neničil brzdy a nemarnil palivo a nevytvářel kolizní situace. Tupí řidiči a tupé elektronické systémy je vytvoří snadno. Já si jedu klidně jen 120-130 a když je potřeba brnknu na plyn, přefrčím to co zavazí vpravo třeba ve 160 a pak sundám nohu z plynu a tak nějak si to měním, podle naplnění silnice a nálady. Hlavně abych se nemotal, nezavazel a co nejdřív se zbavil těch, co zavazí mě.
Avatar - miromen
miromen
Tak jak popisuješ funkčnost ACC tak to vyloženě sedi i na golfa. Předevšim mě zaskočilo to jak blizko se dokaže držet za vozidlem při nastaveni na nejkratši vzdalenost tušim je to z 5 nebo 6 stupňu. Vlastně ja osobně bliže nejezdim a i z obecne znamosti či zkušenosti si troufnu tvrdit, že těch co jezdi jestě o něco bliže je naproste minimum. Ta vzdalenost byla takova že mezi mě a přede mnou jedouci auto by to poslal max nějaky profi kaskader nebo magor či někdo kdo se přehledl. Bavim se o dalničnich rychlostech. A zaskočilo mě to proto, že hodně lidi na ACC nadava pravě z toho duvodu, že auto nechava velky odstup. No ja si řikal jestli to VW s tou blizkosti až nepřehnal. Ale tak samo je možnost si tu vzdalenost upravit. Ja vlastně tim jak jsem to auto neměl v dany moment samozřejmě 100% pod kontrolou tak jsem měl až obavy.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jo, díky za potvrzení, že se mi to nezdálo, nebo, že to mám vadný.
Přesně jak píšeš, blíž se může cpát jen magor. Na nejkratší z těch cca 5 stupňů (taky si nepamatuju kolik jich je celkem přesně, ale je jich dost) jsem se fakt necítil komfortně a už jsem chystal nohu na brzdění. Sám bych prostě brzdil dřív a nebo už objížděl.
Jako ten systém se snaží jak může a dělá to v rámci technologie dobře, ale stejně to nezapínám, protože já to udělám vždycky líp a hlavně intuitivně a bez přemýšlení a neustále křeče, co kdy kde a proč zase budu korigovat, vypínat, zapínat, nastavovat...
Už jen ta věc co s pravou nohou... ? Kam jí mám dát. Když jedu normálně, je lehce na plynu. Když jede tempomat, tak je buď v křeči nad brzdou, což je na palici, nebo už je skrčená dál od pedálů a tím pádem je horší reakční doba v případě prů..ru. A nebo můžu dál mačkat plyn méně než si dává auto a to je taky totální magořina. Prostě za mě ne. Já to používat prostě nehodlám.
Avatar - miromen
miromen
Jasně mě to vicemeně do jiste miry potvrdila druha polovička, když jsem ji trošku dostal do obrazu oč u ACC jde a jake s tim jsou zkušenosti. Do jiste miry proto, že se to neda uplně přesně definovat, prostě vyloženě laicke zhodnoceni předevšim z jeji strany. Každopadně tohle jsem si prověřoval u prvniho GTI teď u toho druheho jsem tempomat za cca pul roku ještě ani nezapnul. Tak až bude přiležitost a ja si vzpomenu nebo budu mit potřebu tempomat aktivovat tak uvidim jestli to u VW nahodou nezměnili. Přeci jen mam teď o 3 roky novějši MR a tam k nějake změně mohlo dojit.
scadar
Líp bych to neřekl, přesně o tom to totiž je. Pokud to mastím 160km/h (pozn. na české straně o něco míň 😄 ), tak mám proti kamionu rozdíl 70km/h a začíná to brzdit hrozně moc brzo a člověk by se cpal do levýho pruhu strašně brzo.

Všude mimo dálnici jezdím na adaptiv, ale na poloprázdné dálnici ne. Leda když je dálnice plná a já jedu x kilometrů za někým. A tam to zas není optimální, protože ten tempomat nevidí přes x aut dopředu a nemá žádnou předvídavost, takže nejede tak plynule, jako jedu já, a akorát přispívá k vytváření stojatejch vln.
Buffalo007
No pokud se tak často přibližuješ ke kamionu, tak asi nedodržuješ bezpečný odstup od auta před tebou. Já mám upozornění (na displeji) nastavený na povinné 2s. Adaptivní tempomat mám nastavený ještě dál - na 3s. To abych měl co nejméně omlácený auto od kamínků. Problém samozřejmě je, že většina českých řidičů nemá představu o tom jak hodně daleko je ten odstup 2s a jsou nalepený na sobě. Pak mají čas na reakci mizivý a vznikají nehody.
Lubo
Súhlas, veľa vodičov chodí to úplne zbytočne hrotí. Takýchto nalepených radšej púšťam, alebo im ujdem.
Adaptívny tempomat používam bez problémov všade a odstup niekedy prispôsobujem.
Avatar - Dinar
Dinar
Ty máš MB ne? Tam ani adaptiv na neadaptiv přepnout nemůžeš, chceš-li ovlivnit tempomat, pak jedině nohou.
Lubo
BMW G07
Avatar - Dinar
Dinar
Před nebo po fl? Po fl už je to i s tím "starým" volantem na pytel, protože přepnutí do neadaptivního modu se musí udělat v infotainmentu, na volantu už to nejde.

Nevím, proč si tě "vedu" jako mercedesistu. 😉
Lubo
5. BMW v rade aktuálne. Ale uvažoval som o nevere a pýtal sa Ťa na MB, tak asi preto :-!
Ja som to ani do neadaptívneho módu nikdy nedával, jedine na starších v rámci pokusov, takže reálne ani neviem. 😊
scadar
Neřekl bych, že jsem zrovna lepič - když jedu za někým, tak to není problém a mám adaptiv nastavený i na o něco delší vzdálenost. Ale když dojíždím kamion vysokou rychlostí a chci ho předjet, tak to začne i na nejmenší nastavenej odstup zpomalovat hrozně hrozně brzo.

Když předjíždíš, tak je snad normální nejdřív trochu zkrátit odstup, než se člověk vydá doleva - abys v levým pruhu (případně protisměru) strávil co nejkratší dobu.
Avatar - Dinar
Dinar
Přesně tak.
Lubo
V Lexuse ma to štvalo. Krátka skúsenosť 1700 km.
Pozrieš sa na vedľajšiu cestu sekundu či nič nejde a pípa aby si sa pozeral dopredu. Chlapík ťa púšťa z vedľajšej v meste, prípadne sa chceš pichnúť rýchlo aby si tam nestál pol dňa, rýchlo vyštartuješ, do toho ti vypáli také zapípanie, že čakáš kedy ťa katapultuje.
Ješ rohlík (viem, nemalo by sa) a chvíľu ti senzor nevidí do očí, a hneď pípnutie, aby si si poriadne sadol. Pre mňa niekedy nebezpečné a dôvod nekupovať to auto.

V BMW je to fajn, ozve sa raz - dvakrát za rok na dlhej ceste. Ponúkne zoznam zastávok na kávu. Prípadne ponúkne cca 3 min osviežujúci program (hudba, nižšia teplota a pulzujúca ventilácia min-max, vychladenie sedačiek, asi aj masáž, otvorenie panorámy, vôňa). Sem tam by sa mohlo auto krotiť pri upozornení na STOPku.

Ako pri iných asistentoch, sú rôzne cesty ako riešiť tú istú legislatívnu požiadavku.

PS: Neviem čo sa všetko zmení od 07/2024. V BMW z 01/2024 sa to dajú asistenti trvalo vypnúť.
hotelix
Asi můžu reagovat na dva naráz. Mám G21 z ledna 2020 a ačkoliv auto má všechny asistenty možný i nemožný, tak jsem si udělal na klíč řidičský profil a nastavil si jejich volbu jednou provždy. A asi teda půjdu proti většině, ale já nechal jen kontrolku mrtvého úhlu, zbytek šel do offu. Jediný co je fajn je čtení značek, který mám na pasivní zobrazení, akustický upozornění nemám ani jedno. A díky bohu se nikdy samo od sebe nezapne.
Lubo
Otázkou je, či to bude možné aj u áut uvedených na trh po 1.7.2024.
V lednovom 2024 to ide ako píšeš.
Avatar - Dinar
Dinar
No, u všech dosavadních bmw jsem to měl stejně, jenže v letošní G60 už smolík, rychlostní asistent i lane assist se defaultně zapnou při každém startu, profil neprofil. Pokrok a bezpečnost nezastavíš.
Lubo
Zaujímavé, ja mám BMW X7 z konca ledna 2024 a tam to ide cez profil v pohode. Pri novom naštartovaní ostáva pôvodné individuálne nastavenie.
Človek aby sa bál kúpiť nové auto, rozmýšľal som nad novou Z4.
Avatar - Dinar
Dinar
Ano, v po fl X5 mojí ženy to funguje stejně jako v tvé X7, jsou to konstrukčně staré modely, přestože mají idrive 8,5 jako G60. V té už je to bohužel tak, jak píšu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nevidím na tom nic špatného. Mrtvý úhel se hodí. A pasivní čtení značek jsem si taky nastavil. Nic neřve, nebliká, jen se sám mohu podívat, kolik mám jet, když si nejsem jistý.
Jen lane assist mám po každém startu. Naštěstí je tak v pohodě, že o něm většinou ani nevím a když se dostanu do situace a nebo na cestu, kde mi začne vadit a korigovat mě, tak ho dvojklikem na volantu vypnu poslepu. Zbytek si taky mohu nastavit a uložit natrvalo do profilu a mám klid. By mě jeblo, řešit to denně po každém startu všechno pořád dokola.
Asi už si nový auto ani nekoupím, dokud se nenajde nějaký normální.
hotelix
No závěr jsem si udělal stejný. Měl jsem aktuální Polo facelift a už jen to vyklikani SS a pruhů po startu je dost otrava. Vypínat to pokaždý včetně ISY už by bylo na hlavu - ale tady velký palec nahoru k aktuálnímu superbu jak píšu. Záměrně jsem to šel zkusit, ten displej naskočí během pár vteřin, na liště nastavený zkratky a hotovka. Super. Stejně tak nový Passat, tiguan, atd. Ale lepší to mít možnost trvale vypnout jak píšou majitelé jiných bmw výš. A proto jsem taky nakonec šel do toho G21.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Díky za varování. Přestanu si nadále prohlížet Lexusy. Bych to roztřískal kladivem do 10 minut od koupě. Já chci v autě klid a pohodu a ne žrát lexaurin po hstech.
Lubo
Skús Lexus E😜erience. Nie je nad vlastnú skúsenosť.
Možno si viac sadnete, možno je chyba vo mne. :-!
A možno sa to dalo nastaviť inak, neviem. Odradila ma od skúmania hláška predajcu, že pri štarte sa to znova nastaví štandardne.

Keď som šiel sám, ešte som bol celkom v pohode, lebo bolo komfortom aj motoricky super. RX500h. A spotreba tiež 8l/100, na to že som lietal aj po Autobahn (aj keď je často pomalší ako naše okresky). Chlapíci na odpočívadle, že Traumauto (dream car), chlapík z oproti ukazuje palec hore (nie ten stredný ako inokedy bežne v Brne)... proste budí pozitívne emócie u ľudí.

Ale keď sa ma manželka x krát opýtala prečo zasa pípame na 3km ceste na nákup a deti postupne s 10 sek oneskorením to isté tiež, tak som mal s ďalším autom jasno. To pridá tým asistentom ešte ďalší rozmer.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Čím jsem starší, tím víc jsem alergickej na elektroniku. Vyhýbám se jí, jak jen můžu. Nesnáším novinky a updaty. To co jsem měl před 30 lety rád a těšil se na novinky, tak dnes mám přesně opačně. Už mám všech těch vylepšení akorát tak po krk.
Avatar - Anonym
Anonym
dřív byly vylepšení k užitku, dneska čím větší vylepšení, tím horší produkt 😄
Koliesko
U mňa budí kladné emócie môj RX450h minulej generácie. Čo zapnem raz, zostane zapnuté aj po opätovnom naštartovaní, čo vypnem raz, naopak zostane trvalo vypnuté. V princípe to auto mlčí. Najmä keď som v aute nas..aný, tak je ticho, ani nemukne. Iba potichu ukazuje tých pár značiek, čo prečíta (niekedy úplne od veci) a to je tak všetko.
hotelix
Ono jako pojďme si říct, moc se tu o tom nepíše a nemluví, ale existují stránky nebo výrobci, který umí třeba z Golfu 8, potažmo ID3-5, u nás třeba Enyaq, Scala... tedy aut kde se ty věci samy zapnou, nahráním softu udělat "assist memory" - stojí to kolem 150eur a asistent zůstane v poslední volbě. Vyzkoušené to nemám, ale podle recenzí to funguje.

Za mě teda možná jenom počkat, než tyhle firmy přijdou se stejným vymyslem na aktuální auta s GSR2, kde za pár korun nahraju úpravu a když přijdu do auta, tak i ten startstop bude v posledním nastavení. A pak někdo bude milionář 😒]
Arese
...aby ji Evropané čím dál víc nenáviděli! 😲 😒 :no:
Avatar - pradeda777
pradeda777
V EU sedí 10 000 úředníků a ti musí vykazovat nějakou činnost a nejsnadnějším terčem jsou pro ně bohužel motoristé....tož tak... 😒]
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Turek nas spasi!!! Řykal to. :yes:
Avatar - Dinar
Dinar
je nepřekonatelná, každý rok kousek až se jednou probudíme do dne, kdy bude řidič vězněm vlastního auta, které pojede jen tak, jak asistenti rozhodnou, auto bude možné vypnout na dálku bdělým policistou atp. atd., svoboda vyměněná za "bezpečnost", která stejně nenastane. Tragikomické je, že nás to ještě nechají zaplatit. Ale zjevně to lidem nevadí, osobně mě překvapuje rychost s jakou tohle všechno postupuje, doufal jsem, že až na ten "Demolition Man" svět dojde, budu už tak starý, že mi to bude jedno. Teď to bohužel vypadá, že absolutní "bezpečí" na silnicích ještě jako řidič zažiju. Škoda, tak snad jen, buďte dobří... 😢
kesumb
presne tak, asistent rychlosti je vec kvuli ktery sem si novy auto nekoupil. A lineassist mi otravoval zivot kazdej den co sem to mel. A funguje to stejne mizerne v Toyote jako v BmW nebo audi. Krom hildy, to je asi homologovany jako traktor a nema to
scadar
No, mám teď tu už zmíněnou G21 z 2023 a až ji jednoho dne dojedu, (což při 40k/rok bude nejpozdějc za 5-7 let), tak si asi půjdu koupit tu samou z roku 2023, jenom takovou, kterou někdo ojezdil trochu míň.

Nebo třeba některý automobilky aspoň vyjdou lidem vstříc a nebude to takovej opruz to vypínat. Například teď v nově představené A5 sice není skoro ani tlačítko, ale čudlík na asistenty tam je prominentně hned vedle voliče převodovky - akorát ještě musíme zjistit, co ten čuflík bude přesně dělat. Mazda to myslím má taky na jeden knoflík vlevo pod volantem.

Ale jinak mě to taky pěkně sere. Bejval jsem hroznej eurofil až eurofederalista, ale poslední dobou jsem z těch lidí co nám tam vládnou nějakej takovej unavenej.
Othello
Zajímalo by mě jestli tyto systémy podléhají nějakým homologacím (čekal bych že jo) a co pak taková homologace vlastně schvaluje. Jestli stačí že to funguje "jen trochu" , jestli takovou jentrochu funkci připouští předpis, pokud ano kdo jej vytvořil a schválil atd.
Avatar - jersey.se
jersey.se
aby příští volby do europarlamentu byly poslední.
Avatar - Anonym
Anonym
tím horší. díky pomatencům v EU ale částečně už i v USA.
Užijme si stará auta dokud to jde a pak emigrujme někam, kde nebudou u moci zelený utopisté.
Jak prosté.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Vyborne!!! A nevahej! V Rusku budes mit klid. A vem sebou i tvého ekonomicko-vsechno kolegu. Šťastnou cestu!
Avatar - Anonym
Anonym
Emigrovat se dá i jinam než do Ruska, ale PSSST 😄 😄 😄
Jezdec667
Auto se z pomocníka mění v nepřítele, který ti diktuje, co máš dělat, a v případě nehody tě udá.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Plus je schopno tu nehodu ještě vyvolat trhnutím za volant, či prudkým zastavením a ten za tebou to neubrzdí.
Lubo
:yes: :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
zlaté časy automobilismu už byly, ted už je nutné kupovat youngtimery a veterány pokud se chcete svézt bez zásahů elektroniky do řízení
Arese
Souhlas, zařídil jsem se podle toho! 😄
Prezivkynetreba
Zaujímalo by ma, že ak si to dám vypnúť či prejdem potom STK.
Pretože ja ako majiteľ auta by som si dal ako prvé toto vypnúť a tiež štart/stop.
Aby ma moje vlastné auto šikanovalo vždy keď ho chcem použiť tak to ani náhodou.

(Ešte ma napadlo vytiahnuť poistku z GPS a nalepiť pred kameru nálepku 300 aby to auto malo jasno 😁 )
Pavol Gal
Ja mám Kamiq 2022, v cenníku bolo štandardne montované upozornenie na mŕtvy uhol a asistent pri vyparkovaní (napr. pred Tescom cúvate tak že nevidíte autá prichádzajúce zboku). Ani jedno nemám, obidva som chcel. Zrovna bola čipová kríza. Asistent udržiavania v pruhu mám, ale ten som nechcel. Zapne sa zakaždým po naštartovaní. Niekedy si myslím že Angličania urobili dobre že opustili EÚ.
Avatar - Mokrous
Mokrous
To je na odstoupení od smlouvy, ne? Hrozný. Co nechceš to dostaneš a to co chceš a zaplatíš, to ne. Zrovna ten asistent couvání je dobrá věc, když fakt nic nevidíš.
Laugh Me
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.