Novinky
Pořád je to s přehledem nejprodávanější auto na českém trhu. 🫦
...... a manuál za příplatek...... 🤣
Bude mit jeden výfuk jako obyčejné auto a nebo zase dva jako v minulosti? 😉
Bude mit jeden výfuk jako obyčejné auto a nebo zase dva jako v minulosti? 😉
Nevím, ale za mne: jestli měla ORS jakejžtakejž designovej šmrnc, tak tímhle poscalovatěním ho naprosto ztratila. Tenhle fl se pro mne nepovedl...
Za mě se nepovedl design celé O4. Ani venku ani vevnitř.
Já zase když svého facelifta někomu ukazuju tak se mu to moc líbí, hodně to dělají i matrixy který na tom jsou. ......A i za mě je facelift hodně povedená věc ale to je také tím, že už 3 týdny jsem si okem na to auto zvykl. A vnitřek Top Selectionu, kráásný.
Vnitřek je úžasný, až na pár detailů. Hnusné tvrdé výplně dveří s minimem polstrování, kolotočářsky odporný volič řazení a jeho upatlané okolí, tvrdý a nepohodlný tunel (noha z toho bolí po 100 km), dementně umístěné středové výdechy, kterými nepříjemně táhne na koleno a loket řidiče. Jinak by to celkem šlo to máš pravdu.
Jojo, škoda, že ty FL neumí obsáhnout veškeré slabiny původního modelu a napravit je.
A přitom by to šlo snadno. Trochu té vegan "kůže", obložit tunel a dveře, trochu přesunout výdechy a bylo by to.
A přitom by to šlo snadno. Trochu té vegan "kůže", obložit tunel a dveře, trochu přesunout výdechy a bylo by to.
...víte kam, pro mě by byla koupitelná jedině se třemi pedály a s manuálem! 😲 :no:
Mimochodem - kromě RS se taky představil nový základní model Essential nebo jak, asi za 569t myslím... k tomu článek nebude?
Informace o nové základní výbavě Škodovka novinářům pravděpodobobně neservíruje.
Ale na druhou stranu by si to článek zasloužilo, protože to není překvapivě osekané na kost (a to, o co je to nejvíce ochuzeno, což je loketní opěrka a smartlink, je dostupné v příplatkovém paketu) a zmizela i největší prasárna Škodovky v tomto desetiletí - manuální klimatizace ovládaná přes displej infotainmentu. Když k tomu připočtu, že základním motorem je 1.5 TSI, tak Octavia po dlouhé době cílí i na běžné soukromé zákazníky.
Ale na druhou stranu by si to článek zasloužilo, protože to není překvapivě osekané na kost (a to, o co je to nejvíce ochuzeno, což je loketní opěrka a smartlink, je dostupné v příplatkovém paketu) a zmizela i největší prasárna Škodovky v tomto desetiletí - manuální klimatizace ovládaná přes displej infotainmentu. Když k tomu připočtu, že základním motorem je 1.5 TSI, tak Octavia po dlouhé době cílí i na běžné soukromé zákazníky.
Octavia RS Combi = 195 kW, 370 Nm, DSG, 4x4, 1534 kg, zrychlení 6,5 s
Superb Combi = 195 kW, 400 Nm, DSG, 4x4, 1736 kg, zrychlení 5,7 s
Takže +30 Nm srovná a vlastně překoná +200 kg? Nebo má Superb o tolik lepší aerodynamiku nebo v čem to je?
Díky předem za objasnění.
Superb Combi = 195 kW, 400 Nm, DSG, 4x4, 1736 kg, zrychlení 5,7 s
Takže +30 Nm srovná a vlastně překoná +200 kg? Nebo má Superb o tolik lepší aerodynamiku nebo v čem to je?
Díky předem za objasnění.
Řekl bych, že se ti tam omylem vloudilo 4x4 u Octavie RS. Ona je to totiž jen předokolka a v tom je jádro pudla. Aerodynamika nehraje na rozdíl od trakce do 100 km/h zásadní roli.
aaaa to je ono co jsem přehlídl. díky moc
takže v pružném zrychlení bude Octavia RS rychlejší, protože tam už 4x4 nehraje roli
takže v pružném zrychlení bude Octavia RS rychlejší, protože tam už 4x4 nehraje roli
Nejspíš ano, navzdory nižším Nm, jelikož 4x4 vždy zhoršuje pružné zrychlení a poměr kW/kg i Nm/kg vychází pro Ovci lépe. Jediný rozdíl je v katapultaci z místa, což spoustu řidičů nezajímá.
Tak úplně jediný rozdíl to není... ale jo, na suchu se bez 4x4 dá klidně žít.
No tak jasně, slizko, sníh, vracečky atd...
4x4 je v tomto větší jistota, ale já jezdím celý život s jednou hnanou nápravou a ani teď se 400Nm nemám sebemenší problém. V zimě v Alpách jsem nikdy nezapadl a nikdy jsem nepotřeboval řetězy. Tím neříkám, že mě to nemůže za trest potkat, ale zatím vždy v pohodě. Je fakt, že nejezdím často v kalamitách, protože nemusím a když je fakt hnusně, tak sedím radši na zadku doma, nebo na hotelu.
Když má člověk v pořádku kvalitní čerstvý gumy a jezdí po udržovaných cestách, tak mu nic nechybí. A v Alpách udržovaný často znamená jen protažený pluhem, takže se jezdí po uježděným sněhu. Sem tam někdy někde kousek štěrku. Nemyslím tím hlavní tahy, ale závěrečné sekce k chatám, pastvinám, záchytným parkovištím na kopcích, nebo k vlekům atd. Vždycky úplně v pohodě. Navíc já mám spíš opačný pocit, že 4x4 až moc zvyšuje pocit bezpečí, až to nakonec přestane zatáčet a brzdit a je pozdě. Jedna náprava ti dá včas vědět, že takhle už fakt ne.
4x4 je v tomto větší jistota, ale já jezdím celý život s jednou hnanou nápravou a ani teď se 400Nm nemám sebemenší problém. V zimě v Alpách jsem nikdy nezapadl a nikdy jsem nepotřeboval řetězy. Tím neříkám, že mě to nemůže za trest potkat, ale zatím vždy v pohodě. Je fakt, že nejezdím často v kalamitách, protože nemusím a když je fakt hnusně, tak sedím radši na zadku doma, nebo na hotelu.
Když má člověk v pořádku kvalitní čerstvý gumy a jezdí po udržovaných cestách, tak mu nic nechybí. A v Alpách udržovaný často znamená jen protažený pluhem, takže se jezdí po uježděným sněhu. Sem tam někdy někde kousek štěrku. Nemyslím tím hlavní tahy, ale závěrečné sekce k chatám, pastvinám, záchytným parkovištím na kopcích, nebo k vlekům atd. Vždycky úplně v pohodě. Navíc já mám spíš opačný pocit, že 4x4 až moc zvyšuje pocit bezpečí, až to nakonec přestane zatáčet a brzdit a je pozdě. Jedna náprava ti dá včas vědět, že takhle už fakt ne.
Na jedničku Superb vystřelí vice protože má hnané všechna kola (4x4), Octavia bude v ten moment více hrabat a ztrácet. Na dvojku už bude strácet minimálně, tam by už měla být na stejno. Jakmile Bude mít zařazeno za 3, bude mít mírně navrch díky nižší hmotnosti.
Tak že ve zrychlení od 100km/h bude samozřejmě vítězit Octavia.
Zrychlení od 50km/h by také měla ustát.
Od 0 km/h ne.
Tak že ve zrychlení od 100km/h bude samozřejmě vítězit Octavia.
Zrychlení od 50km/h by také měla ustát.
Od 0 km/h ne.
2023 Charger R/T 5,7 za 5,4 s a 392 ScatPack 6,4 za 4,4 s 😄
Radost z jízdy 5 000 x větší.
Pozdravujeme VW Group 😄 😄 😄 😄
Radost z jízdy 5 000 x větší.
Pozdravujeme VW Group 😄 😄 😄 😄
No Charger je TOP!! 😁 ...jen je to úplně něco jinýho a Octavia RS a Superb je i jiná cenová kategorie. A i kdybych na to měl, radši si sednu do tý Škodovky, cítil bych se v tom normálněji 😁
300 tis cenový rozdíl není fakt jiná cenová kategorie, sorry jako 😄
Jízdně to jiná kategorie je, nedávno sem řídil 2017 6,4 ScatPack se 485 HP a to má emoce, radost z jízdy naprosto peckový. Tam sešlápneš pedál plynua nakočí ty husí kůže a víc to odpálíš z křižovatky a už to pěkně kroutí zadkem.
Prostě válce ničím neahradší, to pořád platí 😄
Jízdně to jiná kategorie je, nedávno sem řídil 2017 6,4 ScatPack se 485 HP a to má emoce, radost z jízdy naprosto peckový. Tam sešlápneš pedál plynua nakočí ty husí kůže a víc to odpálíš z křižovatky a už to pěkně kroutí zadkem.
Prostě válce ničím neahradší, to pořád platí 😄
Je to prostě Muscle Car ale 300K rozdíl je nějak moc málo ne? Superb 195kW jde za 1.1 nový, RS po slevě pod 1M. Reálně bude rozdíl tak 500 - 600K ? Hlavně je tohle úplně jiná cílová skupina. Ale kdybych si měl vybrat zase já, když už bych přemýšlel nad amerikou tak Mustanga V8 s manuálem - a i zvukově je to povedený V8. ....A novýho. Je to sice takový těžkopádný auto ale i tak svezení strašně zajímavý a takový hodně chlapský. Akorát já už na ty frajeřiny moc nejsem a kdybych řešil něco už takhle drahýho pro radost tak jdu okamžitě po 911. Tam zase já miluju ten zvuk V6 boxera. Manuál zadní náhon a klildně jen 272 koní (na Porsche). Klidně i těch 320, 355.... A když už něco, co bude masakr tak seriovku McLaren F1 z roku 1994..... ale to je utopie Sci-Fi, nikdy se nestane.
to se vyplatí ne, za 1,4 se dá dovézt z USA V8 Charger . Kdo si říká Petrolhead a místo toho si koupí oktávku měl by si dát velkou facku, skočit do WC mísy, spláchnout a zaklopit dekl 😄 😄 😄 😄
jako úplně nový?
nejetá skladovka.
Fungl nový zadaný do výroby nelze, když výroba bylo ukončena.
V Evropě ale 5,7 až na vyjimky nejsou, jenom Scatpacky a ještě ze přepálenou cenu, tady jsou za 1,6 až 1,7, dájí se dovézt za 1 550 000...
A 6,4 je zas jinde jak 5,7 (lepší brzdy, větší výkon, upravený podvozek atd)
Fungl nový zadaný do výroby nelze, když výroba bylo ukončena.
V Evropě ale 5,7 až na vyjimky nejsou, jenom Scatpacky a ještě ze přepálenou cenu, tady jsou za 1,6 až 1,7, dájí se dovézt za 1 550 000...
A 6,4 je zas jinde jak 5,7 (lepší brzdy, větší výkon, upravený podvozek atd)
Přeci, ve sportovním voze by každý měl umět řadit.
Ale pokud vůbec toto sportovní je, protože RS můžou být i Recyklované Sedačky 😁
Po faceliftu zde máme Octavii RS, která má maximální točivý moment stejných 370 Nm a maximální otáčky stejných 6500 rpm.
Proč by měli něco vyvíjet? Stačí tam dát tu samou převodovku.
Ale opravdu to tak je? Většinově ano.
Ale existuje menšina lidí, kteří si to nemyslí. Vyjádřeno čísly, třeba na největším německém serveru mělo 8 ze 113 Octavií RS 2.0 TSI ročníku 2021 manuální převodovku. Zajímavé řešení našlo BMW. U modelu Z4 M40i dlouho nabízelo jen automat, ale nakonec vyslyšelo volání příznivců manuálních převodovek a za příplatek 162 578 Kč umožnuje zákazníkům zvolit manuální řazení.
Sice krom jiného vydělávám i na výrobě manuálních převodovek a tak jsem sám proti sobě, ale DSG je do rodinného auta naprosto v pohodě a určitě příjemnější než manuál.
Chápu argument nižší ceny a servisní náročnosti, ale co se pohodlí týče, tak DSG rozhodně vede.
A může mi kleknout DSG, nebo vstřiky, nebo AdBlue, nebo DPF, nebo Matrixy, dvouhmota atd.
Když klekne budu cvakat a bručet. Když ne, budu se levně a v klidu vozit.
Ale pochybuju, že budu dávat s mým směšným nájezdem a ideálním provozováním vozu víc, než bych cvakal za nový ve splátkách. Když to vezmu jen velmi hrubým průměrem, někde mezi 150-200 tisíci ročně, co by člověk dával za nový auto na úvěr, tak s nájezdem 10-20 tis. ročně v životě do oprav běžné konfekce střední, či nižší střední nedáš.
Takže ano, pro sociálně slabé dává manuál stále smysl, když si chtějí pořídit ojetinu za 150 a držet si ji 10 let s minimem nákladů limitně se blížícím nule. Ale když ti nějakej drobák zbyde a chceš se dobře vozit a netrpíš mindrákem, že nemáš každý 2 roky novinku, tak můžeš v klidu i servisovat střední třídu za vyšší ceny, když ti to teda klekne. Většina normálních řidičů má TDI, DSG, DPF,... po 250-300 i více tis. km vše původní až na rozvody, brzdy, náplně, tlumiče a drobnosti. Tímto způsobem bych nemusel do auta dalších 15 let po doplacení úvěru a skončení záruky dát "ani Korunu". Jasně, že něco se za tu dobu asi pokazí, ale určitě to nebude celkově za třeba 3 miliony, co by stály úvěry na obnovování vozového parku. Když člověk má a chce, může vyhazovat jak je libo, ale když nemá a nebo má a nechce, lze to dělat i jinak. Kdo to olítá na 250-300 tis. km za 5 let, tak to je zase jinej příběh a asi to zaplatí jako provozní náklad jinak. Prostě to je individuální.
Další výhodou je, že nový SUP/Passat atd. používají víceméně shodnou techniku nadále. Takže cca 10 let výroby + dalších cca 10 let dostupné díly a pak ještě ty druhovýroby.
Prostě když bych se časem nedokázal rozhodnout pro nový auto, tak nebude žádný extra problém to současné udržovat 10, nebo 15 let plně funkční a v kondici.
Existuje spousta tupanů, co si myslí, že ušetří pár stovek na náhražce a pak čumí jak puci, že se jim to vysypalo kompletně.
Občas se ale objeví kousky, kde to klekne už před 100.000km.
Většinou není problém v mechanice, ani mechatronice a spojkách, ale třeba jen nějaké čidl👋čip a pak to třeba řadí jen lichý kvalty a sudý nechce. Čím to je, těžko říct. Byly to nějaké první vadné série čipů a snad už to bude OK. Mechanicky jde o celkem robustní řešení i když ne nezničitelné.
Požitek z jízdy, nižší kupní cena, snadnější servis, snadnější prodej ojetého auta.
Stejně tak jsou důvody, proč to chtít s DSG.
Prostě každý člověk má jiné priority a požadavky.
Jaksi je to z podstaty "sportovní" verze. Manuál odkazuje na to, že to je jen nemyslící stroj. To auto. Automat nikoli. Už vkládá mezi požadavek řidiče/pilota a akci na silnici další mezistupeň, který rozhoduje (NE VŽDY SPRÁVNĚ) o tom jak se bude řadit. Nedělá to řidič. Už ne. Vlastně se z pilota stává osoba co jen šlape bezmyšlenkovitě na pedály. Když se podíváš po silnicích, tak tam těch "hovádek", co při řízení nepřemýšlí, najdeš za volanty aut mnoho a mnoho (70%???). Bohužel. 😒
Jsou lidé, co vyhledávají automat. Je to pak snadné.
Manuálně nezařadíš nikdy tak rychle jako DSG a vždy ti klesne plnící tlak turba.
DSG neřadí dokonale, ale pořád je to lepší jak manuál.
Každopádně jsem si párkrát zkoušel řadit manuálně v serpentinách do kopce a pak si to srovnával s režimem Sport a pokaždé mi vyšlo jako lepší jet na "S" a nechat to na automatu.
A to je jaksi tento způsob zábavy s těžkým naftovým kombi 4,8m dlouhým poněkud stupidní věc.
Mě to řadí hezky v zatáčkách, drží si to přiměřený otáčky, Nm je vždy dostatek a když na to trochu šlápnu, tak to jede jako sviňa. V "S" je reakce na plyn téměř okamžitá. Žádný zmatky to nepředvádí. Prostě používá svoji logiku, kterou je poloha plynu, volantu, rychlost jízdy a sklon vozovky.
Jasně, že když někde skoro zastavíš a chvilku se plazíš a pak na to zase dupneš, tak si to chudák musí přebrat, co po ní vlastně zase chceš, ale furt to zvládne rychleji, než ty to tam ručně nakvedláš a počkáš až se roztočí turbo. Leda bys to tam měl už dávno nakvedlaný a jel pomalu na zbytečně vysoký otáčky a užíval si toho zbytečnýho hluku. Ale i tehdy mi v jakémkoli TSI/TDI vždy padly otáčky a tlak turba a nastala prodleva. Ne obrovská, když řadíš dost rychle, ale vždycky tu zkrátka byla.
Kdo skutečně potřebuje honit desetinky v serpentinách u rodinného vozu v provozu (což jaksi z principu nechápu), tak ten má vždy možnost hodit si to do manuálu a držet otáčky vysoko i když se plazí, aby to teda měl všechno po ruce hned, až se mu to bude hodit. Mě výkon nikdy nechyběl a v "S" ani ty reakce. To jen občas v tom "D", když se člověk zamyslí, plazí se na vysoký kvalt a pak zběsile dává kickdown a nebo naopak nedá jasný signál co chce a přidává jen pomalu, tak to jede buď zběsile, nebo málo. To je ale vlastnost a je potřeba ji pochopit a pak říkat převodovce co chci tak, aby tomu rozuměla. Už jsem to tu psal mockrát. Dá se krátce a zprudka propumpovat pedál plynu a zas uvolnit a teprve pak přidat. Převodovka pochopí, že chceš podřadit a udělá to hned a pak zrychluje přiměřeně plynu. Dá se ledasco. Jen 100% nefunguje zcela tupé dupání kdykoli kdekoli.
Já bych se k manuálu nevracel už ani za zlatý prase.
Někdy mám pocit, že tu každej očekává od rodinného auta neustálou jízdu dveřma napřed jako nějakej Muldix v 500+ koňový zadokolce na YT videu, aby byly jakože ty emoce. No tak tam asi manuální kontrolu potřebuje, ale kdo kuwa takhle potřebuje denně jezdit v obyčejným autě na obyčejný cestě???
Ty máš jakou kombinaci DSG a motoru? Já to vždycky zapomenu.
Pamatuju si na test Octavia IV s TDI 110 kW a ta mi při dojíždění škubala. Mě to nedělá u 147kW v Passatu v "D" nikdy. Sází si tak jemně mezyplyny, že nevím o tom, že podřazuje. Cítit lze jen jemně při režimu "S" (ale to je dané částečně rychlostí spínání spojek a potom kompresí dieselu při prudké změně otáček). V "D" mi ve specifických situacích otáčky lehce schází a tehdy to dám do "S" kde mi nepodtáčí, ale ani nepřetáčí. Jsem s tím naprosto spokojený. A nevím proč by mi mělo vadit řazení při předjíždění? Auto jede tak, jak přidávám plyn. Když dám plnej, tak to točí a jede co nejvíc může, když dám míň plynu, tak si řadí včas a přesto drží tempo, co chci já. Opět bych to manuálně nestihl lépe.
A nemyslím si, že neví co tam dát za kvalt. Ona se prostě jen snaží jet co nejúsporněji a na co nejnižší otáčky s ohledem na to, co požaduje řidič. Takže když ubereš, ona přeřadí. A když přidáš, tak si podřadí. Ale záleží jak přidáváš. Když přidáš prudce, nebo dáš kickdown, tak řadí jinak, než když přidáváš plynule, nebo zhoupnutím kotníku podřadíš a pak přidáváš už méně. Mě to prostě vyhovuje. Je to pro mne návykové. Naučil jsem se její charakter a krásně spolupracujeme a v podstatě už jí ani nevnímám. Pro mne to je naprosto relaxační záležitost.
Taky záleží jestli se služebním jezdíš denně, nebo jen občas a jestli jen ty, nebo kdekdo z firmy atd. Plus adaptace DSG udělají dost. A pak prostě zvyk. Ono asi denně přecházet z jednoho do druhýho je horší, než se sžít s jedním.
Ty moderní auta fakt řeší, jak rychle šlapeš na pedály. Měníš tím účinky posilovače brzd, plachtění, řazení a reakci motoru i převodovky a její spínací časy atd. Skoro nikdo si to neuvědomuje, ale vážně to není jen On/Off.
Ale když předpoví špatně, řadí naopak velmi pomalu, jelikož musí v daném okamžiku skutečně začít řadit a jako každé robotizované převodovce ji to trvá déle než špatnému řidiči.
Ale za hlavní nevýhodu u Octavie RS považuju to, že DSG neumožňuje řidiči kontrolu nad zařazeným převodem (například přeřadí na vyšší převod ještě před dosažením omezovače otáček). Prý je to řidiči umožněno u Golfu R, říkal někdo v diskuzi.
Někdy by bylo fajn, kdyby nějaká redakce udělala nezávislý test, jak rychle přeřadí manuál z 5ky na 3ku a to samé DSG v režimu Sport.
Ano, člověk rozmazlený automatem a člověk čekající okamžité provedení jeho myšlenek má pocit, že těch pár desetinek trvá věčnost, ale v reálu to fakt není pomalejší než kvedlačka. Prostě to udělá to samý, co by udělal profík. Bleskově rozpojí spojky, přehodí a zase spojí.
A tyhle "nevýhody" jízdy v omezovači taky nechápu.
Za prvé, proč potřebuje někdo jezdit v omezovači? Svižnější rodinná předokolka není supersportovní driftovací nářadí.
Za druhé, převodovka má manuální režim, který se nezapíná páčkama, ale musí se jasně aktivovat. Nevím jak u nový RS s ***em místo páky, ale dřív stačilo páku posunout od sebe/k sobě a tím zapnout/vypnout trvalý manuál. A ten umí držet otáčky téměř u omezovače a nepřeřadí nikdy. Řadí jen v případě hrozícího poškození motoru přetočením, nebo zdechnutí podtočením. Vše mezi si může řidič používat sám a dodávat si pocit nadřazenosti.
Golf R má to samé, jen má toleranci posunutou elektronicky do pásma, kde už se přerušuje výkon, ale kvalt drží. V momentě hrozící destrukce či zdechnutí přeřadí stejně.
Dám příklad, co je vlastně taky nadřazenost. Jel jsem v obci z mírného kopce na čtyřku, mírně jsem zpomaloval a jak se motor dostal na volnoběžné otáčky, vyřadil jsem na neutrál a pokračoval setrvačností dál stejnou rychlostí. Auto však v přístrojovém panelu ukazovalo, že mám stále zařazenou čtyřku. Měl jsem velkou radost, že jen já vím, jaký převod je skutečně zařazen a auto si chybně myslí něco jiného 😄
Proto třeba nemám rád ukazatele teploty chladící kapaliny, kdy mi auto předkládá falešný údaj a já nevím, jaká je skutečná hodnota. To je nadřazenost auta nad řidičem :no: V tomto případě to má i praktické důsledky, že jsem kdysi u Fabie nevěděl, že mi nefunguje ventilátor chladiče.
Nechápu ovšem co s tím má závada ukazatele. Když vyřadím, tak nemůžu jet na čtyřku.
Nebyl to spíš ukazatel doporučeného stupně?
Já s automatem taky mohu jet na stupeň na který chci já. Nástroje k tomu mám. Stejně tak si rozhoduji o plachtění pomocí kotníku. Do tempa 130 km/h stačí v "D" pustit pomalu plyn a plachtím. Když ho pustím rychleji, tak brzdím motorem. Je to super věc a bez kvedlání.
Když brzdím motorem a chci dále plachtit, lehce přidám a hned pomalu uberu a plachtím. Pohoda.
A stejně tak tu můžeme brečet nad univerzální teplotou 90℃, protože to je standard a nic s tím nezmůžeme. Minimálně by se měla rozsvítit kontrolka, pokud to není zbastlený vrak.
A tu nadřazenost jsi špatně pochopil. To byla narážka na ty frajery, co musí drtit automat v omezovači, protože pár otáček pod ním už by to asi nešlo projet.
Je to ukazatel zařazeného stupně a doporučeného stupně zároveň. Ale samozřejmě ta manuální převodovka nemá žádné čidla, auto zařazený stupeň počítá nepřímo (otáčky motoru vs. rychlost auta, možná ještě něco dalšího). No a za dané situace, kdy přeřazením ze čtyřky na neutrál nedošlo ke změně otáček motoru ani rychlosti, auto přeřazení svými výpočtovými algoritmy nepoznalo a pořád si myslelo, že je tam čtyřka.
U té Fabie se pak v dálniční koloně za letního vedra ručička pohla ze své "trvalé" pozice 90 stupnů a během chvilky zamířila rovnou do červeného pásma. Nic příjemného.
Standardně nemá převodovka žádný snímač. Je tam samozřejmě spínač brzdových světel, což by se dalo také označit za snímač.
Auta vybavené start-stopem mají snímač neutrální polohy (pravděpodobně slouží jen pro stop-start a výpočtový algoritmus ukazatele zařazeného stupně jeho signál nevyužívá, aby nemuseli mít algortimus zvlášť pro auta se start-stopem a algortimus zvlášť pro auta bez start-stopu).
A to je vše. I proto jsem příznivcem manuálních převodovek. Když se pokazí všechny snímače a spínače na převodovce, je převodovka stále 100% funkční 😄
Jinak ty lepší převodovky byly MQ250 a MQ350 s tím, že MQ250 byla nahrazená novější MQ281.
MQ350 fungovala parádně. Nový už neznám.
Bohužel už si ani nepamatuju, co mi to kdy ukazovalo, když jsem měl poslední manuál se S&S.
Možná mu stačila kombinace otáček motoru, kol a polohy neutrál, nebo nějaký kvalt.
Vlastně to dává smysl, když nad tím tak teď přemýšlím.
Dík. :yes:
A je jasný, že manuál je vždycky víc sychr. a bude fungovat furt.
Když jedeš na jedničku, vždycky je dvojka už předpřipravená. Je totiž na druhé hřídeli. Proto to je divný.
Mimochodem, jak se aktivuje manuální režim, když OIV už nemá páku, ale jen poš-tě-wák?
Jako když už jsme u toho, tak ten *** je něco tak příšerně odporně hnusnýho a z tak nevhodných materiálů, že bych se někdy osobně chtěl potkat s pitomcem, který tohle navrhl a vydesignoval, abych mu řekl, že má jít kopat kanály a ne dělat interiéry aut, protože na to nemá absolutně talent.
Ale zeptám se dál. Když dáš "S" a pádlem povel k manuálnímu řazení, jak to auto pozná, že to chceš natrvalo? Nebo to tak je natvrdo nastaveno?
Já totiž u B8FL můžu bejt v "D" i "S" a dát pokyn pádlem, ale to je jen "polomanuál", kterej si po chvilce začne zase dělat co chce a řadí dál sám. Na displayi sice skočí "M", ale po chvilce zase zmizí a skočí tam "D", nebo "S". Ta chvilka může být 10 sekund, nebo i několik minut, podle toho jak tlačím na plyn a často aktivně řadím, nebo naopak jedu setrvale a nedělám nic. Teprve zatlačením řadící páky do strany se trvale sepne režim "M" a ten drží a drží a drží, dokud nedostaneš motor na hranici zdechnutí, nebo přetočení.
A hlavně můžeš řadit sekvenčně pak i tou pákou a ne jen pádlama.
Někdy můžu jet v "S", chci si pákou podřadit, ale pak už dál nechci a tak mi vyhovuje, že to samo přepne a nebo mi stačí podržet pravý pádlo dýl a opět to řadí samo. Nemám moc rád takový ty krkolomný, ale jediný řešení, kde není volba.
Těch kufru majitelu aut s automaty co bych na křižovatkach stojici jako prvni virtualně navštivil nemam šanc ani spočitat. A to se bavim o autech u kterych jsem si jisty, že jde o automat.
Lopaty jsou na obou stranách, stejně tak jsou na obou stranách lidi, co umí jak s manuálem, tak i automatem.
Nic to ale nemění na faktu, že s automatem bude člověk vždycky rychlejší a naprosto bez práce. Stíhat mu bude jen profík, nebo sakra aktivní zkušený řidič, co to bude ždímat na doraz a sázet to tam jako čert.
A souběžně s tím je celá debata k ničemu, protože tu nezávodíme, ale jezdíme v běžném provozu a tam je to v podstatě jedno. Vždy tu budou pomalejší a rychlejší a cílem je dojet v klidu a v celku. A ne si poměřovat péra.
Debata tu vznikla na základě hlášek, že DSG je pomalejší něž blbej řidič, což je totální nonsens.
No asi tak je jasne, že je to o šoferech, ale muj pocit je ten, že s přichodem automatu šofeři zlenivěli. Dalši věci je klasika kdy, teorie je jedna věc a praxe druha.
A pak je zde to, že rok od roku aut s automaty přibyva a je to na těch křižovatkach znat...ani houno. Možna někde, kde ja nejezdim.
A potvrdil jsem kozákovo tvrzení, protože to je fakt. Manuál má prostě při řazení prodlevy, ve kterých jeho akcelerace přestává, respektive dochází k deceleraci a v tu chvíli sebeblbější automat stále zrychluje. To prostě neokecáš. To je prostý fakt.
Z lidí je obecně čím dál větší stádo tupých howad, který tak nějak spoléhají na to, že to všechno nějak samo zařídí a vůbec nad ničím nepřemýšlí. Jen nad howadinama.
Často si všimam třeba ohledně těch křižovatek toho, že šofer reaguje i rychle, ale rozjiždi se jako by ho ze zadu tlačili dva černoši a tim se stejně ten provoz za nim zbytečně zdržuje a zhušťuje. Často naražim na šofery co se motaji, zmatkuji, ohrožuji a když jedeš vedle nich tak telefonuji a to v modernim autě nebo se bavi a směji se prostě nevěnuji se řizeni tak jak by měli a to v hustem či hustějšim provoze. O blinkařich respektive neblinkařich ani nemluvě včetně těch u kterych vidiš nebo tušiš, že bude měnit směr a on ti vyhodi blinkr doslova a do pismene par metru před nebo až s odbočovanim.
Ale dost rozčilovani na druhou stranu jsem si všiml, že se v posledni době zlepšilo zipovani nebo tvořeni zachranařskych uliček.
A vedle toho je potřeba mít občas trpělivost, protože někdo je začátečník, někdo senior, co mu není nejlíp, někdo přijel z vesnice do centra a je v šoku a neví si pořádně rady atd... A tak je třeba pomalejší, nebo někde blbě zastaví a neví kudy kam. Nežijeme v dokonalém světě, ale všichni bychom chtěli, aby všechno frčelo jako na drátkách.
Ani netvrdím, že mě někdo zdržuje a štve mě, že nemá automat.
Já jen komentoval prostý fakt, že pro běžného Lojzu/Máňu je automat určitě rychlejší, než kvedlání. Když vidím co předvádí některý ženský klidně s 30 letou praxí za volantem... Jedna mě vezla asi jen kilometr a v půlce trasy jsem si vystoupil a poděkoval, že to dojdu pěšky...
Já 30 let s manuálem taky nikoho nezdržoval na křižovatkách, ale prostě automat je větší pohoda i rychlost bez námahy, to je celé.
A reakce DSG jsou úplně normální. Včera jsem si odskočil z diskuze a šel si znova zkoušet rozjezdy a reakce na plyn a asi teda mám nějaký nevysvětlitelný úkaz, ale moje reakce na plyn a rozjezdy jsou úplně v pořádku. Na EKO nejezdím nikdy, na NORMAL a "D" jsou rozjezdy jemné s delším prokluzem, ale první reakce na plyn tam je hned a na NORMAL a "S" mi to reaguje naprosto okamžitě a rozjezdy jsou takové jaké chci. Spojky zabírají ostřeji a vyjíždím okamžitě.
Samozřejmě není mým cílem pálit gumy a přehazovat náklad, jen se normálně rozjedu.
Ale pokid vezmeš automat a ne robota, bývá to o dost lepší.
Seděl v tom profík, co to držel na 6.000 ot./min. a vejš.
Navíc neznáme data o těch vozech. Kolik měly kg, jak byly poskládaný ty kvalty, co to bylo za převodovky, kolik let zpátky to bylo atd...
Pak se může stát, že o 50 kg lehčí auto, kde si ten manuál profík držel pod omezovačem v zatáčkách, nebo kratších rovinkách, vyšlo o fous líp, než starší automat s delšími převody. Ale to prostě není z denního života ve městech.
Nejlepší jsou piloti, co mám každou obec narvaný v kufru a za cedulí v zatáčkách zmizí a v další obci mi opět vrazí do kufru a jsou schopni to dělat 20, 30, 40 km v kuse, dokud nedám blinkr a nezabrzdím u krajnice, aby si de-bilek zlepšil ego a konečně mě předjel a já pak jedu v klidu dál bez jeho asistence a nervů, kdy to do mě ten kre-tén naboří.
2. Sportovni vozy se dnes s manualem temer nedelaji
3. Vetsina lidi neumi radit a ma problem se rozjet na krizovatce
2. Sportovní vozy jsou třeba Subaru BRZ nebo Porsche... a ty s manuálem jsou.
3. To je možná špatná sociální bublina...
Tvrdší podvozek a více jak 195 KW je dynamikou specifikace cca z 3% všeho co u nás jezdí? Pro 90 lidí ze 100 to bude dobrý ....avšak zase kdo se v tom pohybuje tak?
Kdysi když sem se hodně pohyboval u BMW, Audi, Mercedes, sem tam bylo Porsche, Lotus Evora, Nissan 350Z atd atd atd......atd..... 300 koní mi tenkrát přišlo už nic moc, vcelku i sklamaný z R8 4.2 FSI s manuálem, jak už na 4. stupeň tolik nejelo-netáhlo. M5 V10, M6 10, AMG s 6.3 V8, ty už byly dobré, tam začínala hranice kdy to bylo už zajímavé, takové velmi velmi dobře zajímavé, Audi RS6 MTM 733 koni, taky fajn. Boxtery, Caymanny, 911ky a tak.... I tak sem bral tenkrát Octavii II RS (benzín) jako sportovní auto.
Byl i člověk co mi říkal: no já nevím, mě ta M5 (V10 E60) nepříjde že by nějak jela.... a pořád to při řazení kope, jako jo, jede to ale moje 911 v Turbu je prostě lepší, s tou už jsem ok.
Já i jednou zažil Mustanga v úpravě na cca 1000 koní, v ten den sem si sedl do M5 a to auto bylo mrtvý!! Musím říct, že tenkrát sem si řekl, že aby auto jelo musí mít víc jak 500 koní anebo musí málo vážit.
Pro někoho je ale sportovní i MX5. A proč ne.
Pro někoho byl sportovní tuněnej Favorit co měl 90 koní, ve kterém se měl dotyčný za boha. i po roce 2000....
Tak že naprostý souhlas, sportovní je otázka definice.
Koně jsou fajn, ale pro mě nejsou k tomu rozhodnutí sportovní an👋ne nejdůležitější.
Pro někoho je sportovní teprve až závodní motokára.
A Octavia RS je pro někoho WTTC závoďák 😁
Hodně by v tom dělalo i to, že v RS chybí manuál. Na ten já nedám dopustit.
Mam Seat Leon Cupra ST 4drive. 7-DSG, 2019. Neprijde mi ze by prevodovka to auto brzdila. Naopak jsem byl na zacatku prekvapen, ze to celkem funguje. Kdyz jdu jezdit radim padly, samo to preradi nahoru pri asi 6500ot. Nekdy to vadi, da se to vypnout, treba u apr