Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nová Škoda Octavia RS má české ceny. Pod milion se nevejde, DSG má ale v základu

134 komentářů

Nebo Nebo
Proč by se nevešla pod milion? Stačí dát manuál a jsme tam.
Přeci, ve sportovním voze by každý měl umět řadit.

Ale pokud vůbec toto sportovní je, protože RS můžou být i Recyklované Sedačky 😁
ryccardo
Nemají už manuály na tak velký krouťák. Vyvíjejí jen DSG převodovky. Vyvíjet manuál se Škodovce/VW už nechce. Lepší je natlačit zákazníkům DSG a přesvědčit je, že to vlastně chtějí.
Avatar - Anonym
Anonym
Před faceliftem měla Octavia RS manuální převodovku pro motor s maximálním točivým momentem 370 Nm a maximálními otáčkami 6500 rpm.
Po faceliftu zde máme Octavii RS, která má maximální točivý moment stejných 370 Nm a maximální otáčky stejných 6500 rpm.
Proč by měli něco vyvíjet? Stačí tam dát tu samou převodovku.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Lidé to nechtějí. Chtějí automat.
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, to už není na první pohled falešný argument. Pokud by to lidé nechtěli, tak nemá smysl to nabízet.

Ale opravdu to tak je? Většinově ano.
Ale existuje menšina lidí, kteří si to nemyslí. Vyjádřeno čísly, třeba na největším německém serveru mělo 8 ze 113 Octavií RS 2.0 TSI ročníku 2021 manuální převodovku. Zajímavé řešení našlo BMW. U modelu Z4 M40i dlouho nabízelo jen automat, ale nakonec vyslyšelo volání příznivců manuálních převodovek a za příplatek 162 578 Kč umožnuje zákazníkům zvolit manuální řazení.
ryccardo
Možná je tam nějaký prostorový omezení, že se jim tam po FL nevejde, nebo to má důvod v emisích CO2, kdy s manuální to bude mít větší emise. Nebo utlumují postupně výrobu převodovek a chtějí si uvolnit výrobní kapacity na něco jiného. Důvodů to může mít víc. Bohužel
Tiborek
Nenapadá mě ani jeden důvod, proč bych měl chtít manuál.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Tak to je mi tě líto.
Avatar - fOE
fOE
V RS oktavce? Nereknu, ze se nenajde extremista co to tam proste chce, ale tenhle prototyp auta na kazdy den, i pro rodinu, si o automat vicemene rika (narozdil od vetsiny HH).
Avatar - lyon667
lyon667
Ten argument by byl pravdivý, pokud by RS měla HDM. Ale DSG do rodinného auta? To už raději ten manuál...
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nesouhlasím.
Sice krom jiného vydělávám i na výrobě manuálních převodovek a tak jsem sám proti sobě, ale DSG je do rodinného auta naprosto v pohodě a určitě příjemnější než manuál.
Chápu argument nižší ceny a servisní náročnosti, ale co se pohodlí týče, tak DSG rozhodně vede.
ryccardo
Souhlas. Je to mnohem pohodlnejsi. Jen pak ta rodina zaplace, az zo bude opravovat. To si pak rekne zlatej manual.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No to budu třeba plakat i já. Kór když si asi z důvodu čím dál stupidnějších a otravnějších asistentů nový auto dlouho nekoupím.

A může mi kleknout DSG, nebo vstřiky, nebo AdBlue, nebo DPF, nebo Matrixy, dvouhmota atd.
Když klekne budu cvakat a bručet. Když ne, budu se levně a v klidu vozit.
Ale pochybuju, že budu dávat s mým směšným nájezdem a ideálním provozováním vozu víc, než bych cvakal za nový ve splátkách. Když to vezmu jen velmi hrubým průměrem, někde mezi 150-200 tisíci ročně, co by člověk dával za nový auto na úvěr, tak s nájezdem 10-20 tis. ročně v životě do oprav běžné konfekce střední, či nižší střední nedáš.
Takže ano, pro sociálně slabé dává manuál stále smysl, když si chtějí pořídit ojetinu za 150 a držet si ji 10 let s minimem nákladů limitně se blížícím nule. Ale když ti nějakej drobák zbyde a chceš se dobře vozit a netrpíš mindrákem, že nemáš každý 2 roky novinku, tak můžeš v klidu i servisovat střední třídu za vyšší ceny, když ti to teda klekne. Většina normálních řidičů má TDI, DSG, DPF,... po 250-300 i více tis. km vše původní až na rozvody, brzdy, náplně, tlumiče a drobnosti. Tímto způsobem bych nemusel do auta dalších 15 let po doplacení úvěru a skončení záruky dát "ani Korunu". Jasně, že něco se za tu dobu asi pokazí, ale určitě to nebude celkově za třeba 3 miliony, co by stály úvěry na obnovování vozového parku. Když člověk má a chce, může vyhazovat jak je libo, ale když nemá a nebo má a nechce, lze to dělat i jinak. Kdo to olítá na 250-300 tis. km za 5 let, tak to je zase jinej příběh a asi to zaplatí jako provozní náklad jinak. Prostě to je individuální.
ryccardo
Tak u VW koncernu máš zase tu výhodu, že existuje silný trh druhovýroby. Mít něco exotickýho, tak asi zapláčeš. Jinak s tebou samozřejmě souhlasím. Je to tak a je to individuální.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak tak, všeho je mrak a je to na každým rohu. A můžeš si koupit originál věci, tak i druhovýrobu a nebo prvovýrobu z DE jen bez loga VW a za půlku.
Další výhodou je, že nový SUP/Passat atd. používají víceméně shodnou techniku nadále. Takže cca 10 let výroby + dalších cca 10 let dostupné díly a pak ještě ty druhovýroby.
Prostě když bych se časem nedokázal rozhodnout pro nový auto, tak nebude žádný extra problém to současné udržovat 10, nebo 15 let plně funkční a v kondici.
Freddka
Jo ale DSG kdyz menis olej jak mas tak vydrzi 300 tisic km jak nic, takze to uz bude opravovat asi jina rodina
ryccardo
No teoreticky by to mělo vydržet. Když si ale koupíš ojetinu s 150-200 tkm na tachometru, tak víš houby jestli to bylo fakt pečlivě servisovaný a nevíš jestli to bude 300 tkm nebo jen 250 tkm, takže za mě vybírám raději manuál, kde tě nic nepřekvapí.
Avatar - Mokrous
Mokrous
U vysokých km bez jistoty kvalitního servisu je manuál volbou jistoty, to máš pravdu. Většině normálních řidičů ale DSG vydrží přes 300.000km jako nic a fakt jen stačí měnit včas olej a hlavně originální olej.
Existuje spousta tupanů, co si myslí, že ušetří pár stovek na náhražce a pak čumí jak puci, že se jim to vysypalo kompletně.
Občas se ale objeví kousky, kde to klekne už před 100.000km.
Většinou není problém v mechanice, ani mechatronice a spojkách, ale třeba jen nějaké čidl👋čip a pak to třeba řadí jen lichý kvalty a sudý nechce. Čím to je, těžko říct. Byly to nějaké první vadné série čipů a snad už to bude OK. Mechanicky jde o celkem robustní řešení i když ne nezničitelné.
ryccardo
No věřím, že pokud máš auto od novoty a budeš měnit každých 60 tis olej, tak to asi má potenciál fungovat dlouho.To musíš být ale první majitel nebo koupit mladou ojetinu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já už vždycky jen nový i když na tom tratím prachy s mým komickým nájezdem.
Avatar - Anonym
Anonym
Mně jich napadá hned několik.
Požitek z jízdy, nižší kupní cena, snadnější servis, snadnější prodej ojetého auta.

Stejně tak jsou důvody, proč to chtít s DSG.

Prostě každý člověk má jiné priority a požadavky.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Tiborek, přesně.

Jaksi je to z podstaty "sportovní" verze. Manuál odkazuje na to, že to je jen nemyslící stroj. To auto. Automat nikoli. Už vkládá mezi požadavek řidiče/pilota a akci na silnici další mezistupeň, který rozhoduje (NE VŽDY SPRÁVNĚ) o tom jak se bude řadit. Nedělá to řidič. Už ne. Vlastně se z pilota stává osoba co jen šlape bezmyšlenkovitě na pedály. Když se podíváš po silnicích, tak tam těch "hovádek", co při řízení nepřemýšlí, najdeš za volanty aut mnoho a mnoho (70%???). Bohužel. 😒


Jsou lidé, co vyhledávají automat. Je to pak snadné.
ryccardo
Já jel dnes zase s Oktávkou s DSG a naprosto přesně vím proč bych chtěl manuál. Řadí to příšerně a je to s tím pomalý a nepředvídatelný. Jízda = otrava.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Zajímavý. Asi jsem totální kopyto, ale s DSG jsem byl a budu vždy rychlejší.
Manuálně nezařadíš nikdy tak rychle jako DSG a vždy ti klesne plnící tlak turba.
DSG neřadí dokonale, ale pořád je to lepší jak manuál.
ryccardo
Teoreticky máš pravdu, ale praxe je jiná. Plynový pedál stejně reaguje opožděně, takže náběh turba není až tak důležitý. Navíc když jedeš dynamicky, tak převodovka neví co má dělat a zmateně řadí a celé to reaguje tak, že nevíš přesně kdy můžeš očekávat příval Nm na kola. U manuálu pustíš spojku a jedeš. Tady furt na něco čekáš. Když už jedeš v přímce a máš plný plyn, tak to řadí rychle a uhání to, ale běda jak chceš jet rychle zatáčkovitým terénem. Je to pohodlnější jak manuál, ale rychlejší to fakt není.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak je fakt, že s tím nejezdím žádný rallye, ale jen se vozím, tu svižně tu klidně.
Každopádně jsem si párkrát zkoušel řadit manuálně v serpentinách do kopce a pak si to srovnával s režimem Sport a pokaždé mi vyšlo jako lepší jet na "S" a nechat to na automatu.
A to je jaksi tento způsob zábavy s těžkým naftovým kombi 4,8m dlouhým poněkud stupidní věc.
Mě to řadí hezky v zatáčkách, drží si to přiměřený otáčky, Nm je vždy dostatek a když na to trochu šlápnu, tak to jede jako sviňa. V "S" je reakce na plyn téměř okamžitá. Žádný zmatky to nepředvádí. Prostě používá svoji logiku, kterou je poloha plynu, volantu, rychlost jízdy a sklon vozovky.
Jasně, že když někde skoro zastavíš a chvilku se plazíš a pak na to zase dupneš, tak si to chudák musí přebrat, co po ní vlastně zase chceš, ale furt to zvládne rychleji, než ty to tam ručně nakvedláš a počkáš až se roztočí turbo. Leda bys to tam měl už dávno nakvedlaný a jel pomalu na zbytečně vysoký otáčky a užíval si toho zbytečnýho hluku. Ale i tehdy mi v jakémkoli TSI/TDI vždy padly otáčky a tlak turba a nastala prodleva. Ne obrovská, když řadíš dost rychle, ale vždycky tu zkrátka byla.

Kdo skutečně potřebuje honit desetinky v serpentinách u rodinného vozu v provozu (což jaksi z principu nechápu), tak ten má vždy možnost hodit si to do manuálu a držet otáčky vysoko i když se plazí, aby to teda měl všechno po ruce hned, až se mu to bude hodit. Mě výkon nikdy nechyběl a v "S" ani ty reakce. To jen občas v tom "D", když se člověk zamyslí, plazí se na vysoký kvalt a pak zběsile dává kickdown a nebo naopak nedá jasný signál co chce a přidává jen pomalu, tak to jede buď zběsile, nebo málo. To je ale vlastnost a je potřeba ji pochopit a pak říkat převodovce co chci tak, aby tomu rozuměla. Už jsem to tu psal mockrát. Dá se krátce a zprudka propumpovat pedál plynu a zas uvolnit a teprve pak přidat. Převodovka pochopí, že chceš podřadit a udělá to hned a pak zrychluje přiměřeně plynu. Dá se ledasco. Jen 100% nefunguje zcela tupé dupání kdykoli kdekoli.

Já bych se k manuálu nevracel už ani za zlatý prase.

Někdy mám pocit, že tu každej očekává od rodinného auta neustálou jízdu dveřma napřed jako nějakej Muldix v 500+ koňový zadokolce na YT videu, aby byly jakože ty emoce. No tak tam asi manuální kontrolu potřebuje, ale kdo kuwa takhle potřebuje denně jezdit v obyčejným autě na obyčejný cestě???

Ty máš jakou kombinaci DSG a motoru? Já to vždycky zapomenu.
ryccardo
Já mám ve svým 1,8 TSI s manuálem. Tam jsem spokojen. DSG jezdím ve služebním. Tam je 2,0 TDI 110 kW ročník 2022. Ve finále když s tím jedu to přepnu stejně na manuál a řadím si pod volantem. Nemám nervy na to poslouchat jak řidící jednotka motor podtáčí a řadí mi nepředvídatelně. Hrozně mě rozčiluje podřazování i odřazování nahoru v zatáčce, při předjíždění a jiných nevhodných situacích. Automatika podle mě řadí zbytečně často a nevhodně a dost často plaší a neví co tam dát. A dělá to každý DSG starý, nový, suchý spojky mokrý spojky, prostě každý.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Zvláštní. Buď jsem divnej a nebo to má každá automobilka a motor naladěný odlišně.

Pamatuju si na test Octavia IV s TDI 110 kW a ta mi při dojíždění škubala. Mě to nedělá u 147kW v Passatu v "D" nikdy. Sází si tak jemně mezyplyny, že nevím o tom, že podřazuje. Cítit lze jen jemně při režimu "S" (ale to je dané částečně rychlostí spínání spojek a potom kompresí dieselu při prudké změně otáček). V "D" mi ve specifických situacích otáčky lehce schází a tehdy to dám do "S" kde mi nepodtáčí, ale ani nepřetáčí. Jsem s tím naprosto spokojený. A nevím proč by mi mělo vadit řazení při předjíždění? Auto jede tak, jak přidávám plyn. Když dám plnej, tak to točí a jede co nejvíc může, když dám míň plynu, tak si řadí včas a přesto drží tempo, co chci já. Opět bych to manuálně nestihl lépe.
A nemyslím si, že neví co tam dát za kvalt. Ona se prostě jen snaží jet co nejúsporněji a na co nejnižší otáčky s ohledem na to, co požaduje řidič. Takže když ubereš, ona přeřadí. A když přidáš, tak si podřadí. Ale záleží jak přidáváš. Když přidáš prudce, nebo dáš kickdown, tak řadí jinak, než když přidáváš plynule, nebo zhoupnutím kotníku podřadíš a pak přidáváš už méně. Mě to prostě vyhovuje. Je to pro mne návykové. Naučil jsem se její charakter a krásně spolupracujeme a v podstatě už jí ani nevnímám. Pro mne to je naprosto relaxační záležitost.

Taky záleží jestli se služebním jezdíš denně, nebo jen občas a jestli jen ty, nebo kdekdo z firmy atd. Plus adaptace DSG udělají dost. A pak prostě zvyk. Ono asi denně přecházet z jednoho do druhýho je horší, než se sžít s jedním.
ryccardo
Při předjíždění mi řazení vadí, protože sešlápnu pedál ono to podřadí většinou nesmyslně moc, pak to zjistí, že to je přehnaný a začne to zase řadit nahoru. Ztrácíš tím čas. Já předjíždím tak, že naladím správnou rychlost v momentě kdy chci předjíždět a snažím se v průběhu toho neřadit. Při předjíždění většinou dávám plnej, což u tý automatický převodovky budí trochu zmatky. To bude ten problém. Chápu, že to většině lidí asi vyhovuje, ale já v tomhle ohledu chci mít situaci (řazení pod kontrolou), tak si řadím manuálně. Fakt je že to může být způsobený tím jak jezdím obojím.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Může být. Já, resp. moje auto tímhle vůbec netrpíme. Mě se předjíždí dobře a vždycky si můžu podřadit předem pádlem, kdybych to moc potřeboval. Ale nepotřebuju. Ta 147kW verze prostě už má slušnou páru a právě, že se často až divím, že občas vůbec nepodřadí (při kickdownu samozřejmě vždycky), nebo jen málo a tahá to na Nm. Vše záleží na situaci a na tom, jak moc tlačím na plyn a jak rychle jsem ten pokyn dal. Je to fakt dost o zvyku.
Ty moderní auta fakt řeší, jak rychle šlapeš na pedály. Měníš tím účinky posilovače brzd, plachtění, řazení a reakci motoru i převodovky a její spínací časy atd. Skoro nikdo si to neuvědomuje, ale vážně to není jen On/Off.
Avatar - Anonym
Anonym
DSG "řadí" velmi rychle, když správně předpoví potřebný převod, jelikož už má ve skutečnosti zařazeno a jde jen o rychlost práce se spojkami.
Ale když předpoví špatně, řadí naopak velmi pomalu, jelikož musí v daném okamžiku skutečně začít řadit a jako každé robotizované převodovce ji to trvá déle než špatnému řidiči.
Ale za hlavní nevýhodu u Octavie RS považuju to, že DSG neumožňuje řidiči kontrolu nad zařazeným převodem (například přeřadí na vyšší převod ještě před dosažením omezovače otáček). Prý je to řidiči umožněno u Golfu R, říkal někdo v diskuzi.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nesouhlasím, že řadí pomaleji, nežli špatný řidič. Naopak řadí vždy rychleji.
Někdy by bylo fajn, kdyby nějaká redakce udělala nezávislý test, jak rychle přeřadí manuál z 5ky na 3ku a to samé DSG v režimu Sport.
Ano, člověk rozmazlený automatem a člověk čekající okamžité provedení jeho myšlenek má pocit, že těch pár desetinek trvá věčnost, ale v reálu to fakt není pomalejší než kvedlačka. Prostě to udělá to samý, co by udělal profík. Bleskově rozpojí spojky, přehodí a zase spojí.

A tyhle "nevýhody" jízdy v omezovači taky nechápu.

Za prvé, proč potřebuje někdo jezdit v omezovači? Svižnější rodinná předokolka není supersportovní driftovací nářadí.
Za druhé, převodovka má manuální režim, který se nezapíná páčkama, ale musí se jasně aktivovat. Nevím jak u nový RS s ***em místo páky, ale dřív stačilo páku posunout od sebe/k sobě a tím zapnout/vypnout trvalý manuál. A ten umí držet otáčky téměř u omezovače a nepřeřadí nikdy. Řadí jen v případě hrozícího poškození motoru přetočením, nebo zdechnutí podtočením. Vše mezi si může řidič používat sám a dodávat si pocit nadřazenosti.

Golf R má to samé, jen má toleranci posunutou elektronicky do pásma, kde už se přerušuje výkon, ale kvalt drží. V momentě hrozící destrukce či zdechnutí přeřadí stejně.
Avatar - xxc
xxc
Presne o tom to je, ze aj par desatin sekund trva vecnost, preto je dolezite kupovat auta bez prevodoviek. Na tom nie je nic zle okamzite pozadovat vykonanie myslienok. Preto aj zrychluju pocitace, preto mame stale rychlejsie mobily a doslo to az do toho, ze uz reaguju na myslienku a clovek to neriesi. Ludia nadavaju na pomale infotainmenty, ale ze sekundu cakaju na turbo, im nejak nevadi. Lebo nevedia, ze auto moze reagovat hned 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Někdo rád vdolky, jiný zase holky. Každému dělá radost něco jiného. Někomu udělají digitální přístroje, já mám rád klasické ručičkové. Někomu udělá radost automat, někdo chce větší kontrolu nad autem, nebo jak říkáš ty nadřazenost.
Dám příklad, co je vlastně taky nadřazenost. Jel jsem v obci z mírného kopce na čtyřku, mírně jsem zpomaloval a jak se motor dostal na volnoběžné otáčky, vyřadil jsem na neutrál a pokračoval setrvačností dál stejnou rychlostí. Auto však v přístrojovém panelu ukazovalo, že mám stále zařazenou čtyřku. Měl jsem velkou radost, že jen já vím, jaký převod je skutečně zařazen a auto si chybně myslí něco jiného 😄
Proto třeba nemám rád ukazatele teploty chladící kapaliny, kdy mi auto předkládá falešný údaj a já nevím, jaká je skutečná hodnota. To je nadřazenost auta nad řidičem :no: V tomto případě to má i praktické důsledky, že jsem kdysi u Fabie nevěděl, že mi nefunguje ventilátor chladiče.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Však podle vkusu každého soudruha, že? S tím problém nemám.

Nechápu ovšem co s tím má závada ukazatele. Když vyřadím, tak nemůžu jet na čtyřku.
Nebyl to spíš ukazatel doporučeného stupně?
Já s automatem taky mohu jet na stupeň na který chci já. Nástroje k tomu mám. Stejně tak si rozhoduji o plachtění pomocí kotníku. Do tempa 130 km/h stačí v "D" pustit pomalu plyn a plachtím. Když ho pustím rychleji, tak brzdím motorem. Je to super věc a bez kvedlání.
Když brzdím motorem a chci dále plachtit, lehce přidám a hned pomalu uberu a plachtím. Pohoda.

A stejně tak tu můžeme brečet nad univerzální teplotou 90℃, protože to je standard a nic s tím nezmůžeme. Minimálně by se měla rozsvítit kontrolka, pokud to není zbastlený vrak.

A tu nadřazenost jsi špatně pochopil. To byla narážka na ty frajery, co musí drtit automat v omezovači, protože pár otáček pod ním už by to asi nešlo projet.
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak, podle vkusu každého soudruha.

Je to ukazatel zařazeného stupně a doporučeného stupně zároveň. Ale samozřejmě ta manuální převodovka nemá žádné čidla, auto zařazený stupeň počítá nepřímo (otáčky motoru vs. rychlost auta, možná ještě něco dalšího). No a za dané situace, kdy přeřazením ze čtyřky na neutrál nedošlo ke změně otáček motoru ani rychlosti, auto přeřazení svými výpočtovými algoritmy nepoznalo a pořád si myslelo, že je tam čtyřka.

U té Fabie se pak v dálniční koloně za letního vedra ručička pohla ze své "trvalé" pozice 90 stupnů a během chvilky zamířila rovnou do červeného pásma. Nic příjemného.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Shit happens, sometimes.
Avatar - Emel
Emel
Já myslím, že převodovka čidla má... ale úplně jistý si tím teda nejsem.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Určitě moderní manuál má minimálně něco, co bude snímat polohu jednotlivých převodů. V DSG je snímačů mrak na všechno. Teploty, tlaky, otáčky vstupní/výstupní, polohy spojek, hřídelů atd...
Avatar - Mokrous
Mokrous
Určitě moderní manuál má minimálně něco, co bude snímat polohu jednotlivých převodů. V DSG je snímačů mrak na všechno. Teploty, tlaky, otáčky vstupní/výstupní, polohy spojek, hřídelů atd...
Avatar - Anonym
Anonym
Emel, Mokrous😒br /> Díval jsem se do dílenské příručky (převodovka MQB200 v OIII, v Leonu je to samé).

Standardně nemá převodovka žádný snímač. Je tam samozřejmě spínač brzdových světel, což by se dalo také označit za snímač.

Auta vybavené start-stopem mají snímač neutrální polohy (pravděpodobně slouží jen pro stop-start a výpočtový algoritmus ukazatele zařazeného stupně jeho signál nevyužívá, aby nemuseli mít algortimus zvlášť pro auta se start-stopem a algortimus zvlášť pro auta bez start-stopu).

A to je vše. I proto jsem příznivcem manuálních převodovek. Když se pokazí všechny snímače a spínače na převodovce, je převodovka stále 100% funkční 😄
Avatar - Emel
Emel
Hele není MQB platforma? Převodovky se označují MQ manuální pro příčnou zástavbu DQ dvouspojky...
Jinak ty lepší převodovky byly MQ250 a MQ350 s tím, že MQ250 byla nahrazená novější MQ281.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Se uklik, no. :-!

MQ350 fungovala parádně. Nový už neznám.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak to koukám. Jestli nekecáš :-!
Bohužel už si ani nepamatuju, co mi to kdy ukazovalo, když jsem měl poslední manuál se S&S.
Možná mu stačila kombinace otáček motoru, kol a polohy neutrál, nebo nějaký kvalt.
Vlastně to dává smysl, když nad tím tak teď přemýšlím.

Dík. :yes:

A je jasný, že manuál je vždycky víc sychr. a bude fungovat furt.
ryccardo
Zvlášní, že v manuálním režimu při rozjezdu řadí hrozně dlouho z 1 na 2. Nechápu proč to tak je, ale elektronika je pokaždý překvapená, že tam chci dát dvojku 😁 Trvá to asi vteřinu, než to tam naladí. Trojku tam už pak má okamžitě. Asi ji má připravenou.
Avatar - Mokrous
Mokrous
To je divný. Ale nezkoušel jsem. Nemám tu potřebu.

Když jedeš na jedničku, vždycky je dvojka už předpřipravená. Je totiž na druhé hřídeli. Proto to je divný.
ryccardo
Ano to bych taky čekal, že tam skočí hned. Schválně to zkus jestli se ti chce. Jet v manuálu a řadit z 1 na 2. V oktávce to teda trvá dost dlouho.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Někdy to možná zkusím i když nevím k čemu to je dobrý.
Mimochodem, jak se aktivuje manuální režim, když OIV už nemá páku, ale jen poš-tě-wák?
ryccardo
Tím designově odporným ***em dáš S a pádlem hodíš manuálně rychlost, aby si se přepnul do M. Pak už si volíš sám do doby než to přepneš na D.

Jako když už jsme u toho, tak ten *** je něco tak příšerně odporně hnusnýho a z tak nevhodných materiálů, že bych se někdy osobně chtěl potkat s pitomcem, který tohle navrhl a vydesignoval, abych mu řekl, že má jít kopat kanály a ne dělat interiéry aut, protože na to nemá absolutně talent.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No já když šel poprvé zkusit čerstvě novou OIV i G8, tak se mi udělalo fyzicky zle a řekl jsem, že toto fakt ne.

Ale zeptám se dál. Když dáš "S" a pádlem povel k manuálnímu řazení, jak to auto pozná, že to chceš natrvalo? Nebo to tak je natvrdo nastaveno?
Já totiž u B8FL můžu bejt v "D" i "S" a dát pokyn pádlem, ale to je jen "polomanuál", kterej si po chvilce začne zase dělat co chce a řadí dál sám. Na displayi sice skočí "M", ale po chvilce zase zmizí a skočí tam "D", nebo "S". Ta chvilka může být 10 sekund, nebo i několik minut, podle toho jak tlačím na plyn a často aktivně řadím, nebo naopak jedu setrvale a nedělám nic. Teprve zatlačením řadící páky do strany se trvale sepne režim "M" a ten drží a drží a drží, dokud nedostaneš motor na hranici zdechnutí, nebo přetočení.
ryccardo
No v D to funguje tak, že ti chvilku nechá M a pak to vrátí na D. V režimu S to funguje tak, že ti to nechá trvale M dokud to nezměníš. Pokud dostaneš motor na hranici zdechnutí, tak si sám podřadí, ale stále nechá M, takže při opětovné akceleraci sám nezařadí. A směrem k omezovači jsem to nezkoušel, tam nevím jak je to nastavené. Popravdě mě to ani nezajímá. To mi zase přijde jako dobrý systém fungování.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Zajímavý. Tak to máš jinak, než B8.
ryccardo
Popravde mi to takhle prijde idealni a smysl davajici.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jo i ne. Vzhledem k poš-tě-wáku asi jo, tam to chápu, ale s klasickou pákou mi dává větší smysl prostě do ní klepnout na stranu a jet jak potřebuješ.
A hlavně můžeš řadit sekvenčně pak i tou pákou a ne jen pádlama.
Někdy můžu jet v "S", chci si pákou podřadit, ale pak už dál nechci a tak mi vyhovuje, že to samo přepne a nebo mi stačí podržet pravý pádlo dýl a opět to řadí samo. Nemám moc rád takový ty krkolomný, ale jediný řešení, kde není volba.
kozakm
Jak je manuál "rychlejší" je vidět na každé křižovatce. S automatem musím ubírat plyn, abych kompenzoval výpadky v akceleraci toho přede způsobené ručním řazením
Avatar - miromen
miromen
Ja se vždy směju, když čtu tenhle blaf. Z meho pohledu řidiči automatu jsou buďto lopaty nebo maji reakce duchodcu tyden před smrti...čest vyjimkam.
Těch kufru majitelu aut s automaty co bych na křižovatkach stojici jako prvni virtualně navštivil nemam šanc ani spočitat. A to se bavim o autech u kterych jsem si jisty, že jde o automat.
Avatar - Mokrous
Mokrous
To, že někdo čumí po vejrech, místo na semafor, není vina automatu, a často to ani nemá co dočinění s tím, zda se někdo umí, nebo neumí rozjet.
Lopaty jsou na obou stranách, stejně tak jsou na obou stranách lidi, co umí jak s manuálem, tak i automatem.
Nic to ale nemění na faktu, že s automatem bude člověk vždycky rychlejší a naprosto bez práce. Stíhat mu bude jen profík, nebo sakra aktivní zkušený řidič, co to bude ždímat na doraz a sázet to tam jako čert.
A souběžně s tím je celá debata k ničemu, protože tu nezávodíme, ale jezdíme v běžném provozu a tam je to v podstatě jedno. Vždy tu budou pomalejší a rychlejší a cílem je dojet v klidu a v celku. A ne si poměřovat péra.
Debata tu vznikla na základě hlášek, že DSG je pomalejší něž blbej řidič, což je totální nonsens.
Avatar - miromen
miromen
A proto si ten nesmysl niže potvrdil.
No asi tak je jasne, že je to o šoferech, ale muj pocit je ten, že s přichodem automatu šofeři zlenivěli. Dalši věci je klasika kdy, teorie je jedna věc a praxe druha.
A pak je zde to, že rok od roku aut s automaty přibyva a je to na těch křižovatkach znat...ani houno. Možna někde, kde ja nejezdim.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jak už jsem psal, není chybou automatu, že ho ovládá neschopný ignorant.
A potvrdil jsem kozákovo tvrzení, protože to je fakt. Manuál má prostě při řazení prodlevy, ve kterých jeho akcelerace přestává, respektive dochází k deceleraci a v tu chvíli sebeblbější automat stále zrychluje. To prostě neokecáš. To je prostý fakt.
Z lidí je obecně čím dál větší stádo tupých howad, který tak nějak spoléhají na to, že to všechno nějak samo zařídí a vůbec nad ničím nepřemýšlí. Jen nad howadinama.
Avatar - miromen
miromen
No ja pozoruji pravě to, že v provoze přibylo hodně takovych bezohlednych řidiču. Prostě jako by brali jizdu jako nutne zlo nebo jako rutinu misto toho, aby se řadně věnovali řizeni a za volantem se chovali zodpovědně. A samozřejmě beru v potaz i to, že je v provoze vice aut a tim hustějši provoz.
Často si všimam třeba ohledně těch křižovatek toho, že šofer reaguje i rychle, ale rozjiždi se jako by ho ze zadu tlačili dva černoši a tim se stejně ten provoz za nim zbytečně zdržuje a zhušťuje. Často naražim na šofery co se motaji, zmatkuji, ohrožuji a když jedeš vedle nich tak telefonuji a to v modernim autě nebo se bavi a směji se prostě nevěnuji se řizeni tak jak by měli a to v hustem či hustějšim provoze. O blinkařich respektive neblinkařich ani nemluvě včetně těch u kterych vidiš nebo tušiš, že bude měnit směr a on ti vyhodi blinkr doslova a do pismene par metru před nebo až s odbočovanim.
Ale dost rozčilovani na druhou stranu jsem si všiml, že se v posledni době zlepšilo zipovani nebo tvořeni zachranařskych uliček.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já jsem se hlavně přestal o cokoli za volantem snažit, s kýmkoli bojovat, nebo se přetlačovat, či někoho školit a vychovávat. Přestal jsem jezdit do děr, jako je centrum Prahy a podobně a prostě je mi to u zadku. Jedu tak, abych nikoho neohrozil a na zbytek předpisů, nebo snad práv a předností zejména pro sebe kašlu. Přetlačovaná s milionem debilů je předem prohraná věc. Stačí mi bohatě jeden místní.
A vedle toho je potřeba mít občas trpělivost, protože někdo je začátečník, někdo senior, co mu není nejlíp, někdo přijel z vesnice do centra a je v šoku a neví si pořádně rady atd... A tak je třeba pomalejší, nebo někde blbě zastaví a neví kudy kam. Nežijeme v dokonalém světě, ale všichni bychom chtěli, aby všechno frčelo jako na drátkách.
Avatar - miromen
miromen
Ano s tou trpělivosti souhlas a vlastně za volantem jsem se jako obecně nervak stal trpělivějšim. Zdaleka ne jednou jsem se v usudku za volantem zmylil tak jak pišeš o ruznorodosti těch co jsou na cestach. Jen ja k jizdě přistupuji jako k něčemu co se ma rozhodně brat s maximalni zodpovědnosti a řizeni se věnovat na plny uvazek a když vidiš spiš stoupajici tendeci těch co to prokazatelně tak neberou tak mě to jednoduše štve.
Avatar - Mokrous
Mokrous
To chápu a taky si zanadávám, ale to je tak jediný, co s tím nadělám. Howadizaci společnosti nezastavíš.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo. Souhlas. Telefonování v moderním autě bez HF jsem nikdy nepochopil. Směrovky to samé, na to by mohl ten asistent v pruzích trochu fungovat. Zip se určitě zlepšil, záchranářské ulička, to mi přijde zase spíš zhoršující se. Ani kamionaci casto nejsou schopni ji udělat
Avatar - Emel
Emel
Semafory souhlasím s miromenem... když se člověk nevěnuje provozu, nespasí ho nic, když dělá co má, tak nikoho nezdržuje ani v naftové dodávce s manuálem. Pro začátečníka je samozřejmě automat jednodušší.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Však já to nerozporuju a netvrdím, že automat je všelék.
Ani netvrdím, že mě někdo zdržuje a štve mě, že nemá automat.
Já jen komentoval prostý fakt, že pro běžného Lojzu/Máňu je automat určitě rychlejší, než kvedlání. Když vidím co předvádí některý ženský klidně s 30 letou praxí za volantem... Jedna mě vezla asi jen kilometr a v půlce trasy jsem si vystoupil a poděkoval, že to dojdu pěšky...

Já 30 let s manuálem taky nikoho nezdržoval na křižovatkách, ale prostě automat je větší pohoda i rychlost bez námahy, to je celé.
kozakm
Tak. A to ani nemluvím o samotném aktu rozjezdu, kdy s oranžovou typický řidič manuálu teprv začne hledat řadící páku, zatímco já s automatem už bych se rovnou rozjížděl (pravda, tady do toho trochu hází vidle koncernové dsg a jeho reakce na rozjezdy)
Avatar - Mokrous
Mokrous
To je stále stejná písnička. Typický ignorant začne lovit páku, nebo pedály až na zelenou, nebo až ho někdo protroubí a je jedno, zda má manuál, nebo automat. A myslím, že horší jsou často ti, co čekají až odjede auto před nimi a na semafor vůbec nečučí, než ti, co jako první čučí na semafor.
A reakce DSG jsou úplně normální. Včera jsem si odskočil z diskuze a šel si znova zkoušet rozjezdy a reakce na plyn a asi teda mám nějaký nevysvětlitelný úkaz, ale moje reakce na plyn a rozjezdy jsou úplně v pořádku. Na EKO nejezdím nikdy, na NORMAL a "D" jsou rozjezdy jemné s delším prokluzem, ale první reakce na plyn tam je hned a na NORMAL a "S" mi to reaguje naprosto okamžitě a rozjezdy jsou takové jaké chci. Spojky zabírají ostřeji a vyjíždím okamžitě.
Samozřejmě není mým cílem pálit gumy a přehazovat náklad, jen se normálně rozjedu.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ty jsi hodně jednoduchý
Avatar - praptak
praptak
I DSG má při řazení z principu prodlevy, jen si jich spíše nevšimnete.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jistě, že má, ale v řádu milisekund. Kvalt je dávno zařazený a jen se jedna sada spojek rozpojí a v ten samý okamžik ta druhá spojí. Proto mají mnozí "závodníci" dvojspojky rádi, protože řadí nejrychleji a hlavně hned pevně spojí motor a kola.
kyklop
Za poslednú deku som mal súkromne presne 1:1 automaty a manuály, posledná zmena bol z manuálu do dsg. Každé má svoje pre a proti,ani jedno z tých vozidiel ale k nejakej zábave vyslovene nikdy neprovokovalo. Najviac srandy (malé a vrtké bolo) bolo pár rokov naspäť s meganom IV hb, paradoxne s malým turbom a dvojspojkou...O lenivosti to asi nebude. Faktom je že do súčasného môjho auta si už manuál nekúpiš, na strane druhej v ňom asi ani nikomu nchýba 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
to víš, dsg než zařadí, to chvíli trvá. I ty reakce dq380 v novém kodiaqu nebyly zrovna nejlepší.
Ale pokid vezmeš automat a ne robota, bývá to o dost lepší.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Asi tak.
Avatar - Emel
Emel
Když se jezdily rekordy na Ringu se Seatem nebo Renaultem (tj. auta, která v té době byla k mání v manuálu i automatu), tak ten rekord zajeli vždy s manuálem.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ale to je asi trošku jinej příběh, než Máňa z Lidlu na křižovatce.

Seděl v tom profík, co to držel na 6.000 ot./min. a vejš.
Navíc neznáme data o těch vozech. Kolik měly kg, jak byly poskládaný ty kvalty, co to bylo za převodovky, kolik let zpátky to bylo atd...
Pak se může stát, že o 50 kg lehčí auto, kde si ten manuál profík držel pod omezovačem v zatáčkách, nebo kratších rovinkách, vyšlo o fous líp, než starší automat s delšími převody. Ale to prostě není z denního života ve městech.
Avatar - Emel
Emel
Jasně... a pak záleží na tom, jestli chceš být spíš Máňa z Lidlu nebo Jordi Gene 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
Vystačím si sám se sebou 😁
Avatar - miromen
miromen
To je jak jsem již dřive zmiňoval, že GTI s DSG nedokaže byt na okruzich rychlejši než GTI s manualem. Co si pamatuji tak ty časy jsou velmi vyrovnane či jednou je o fous rychleši DSG jindy manual.
ryccardo
To nebude způsobeno řazením, ale tím, že na semaforech prostě někteří řidiči, včetně mě, nezávodí, ale rozjedou se, využívajích tak čtvrtinu výkonu motoru. Není nutný vystřelit jako raketa. Není kam spěchat 😉
Avatar - miromen
miromen
O zavoděni určitě nejde prostě jen sledovat provoz včetně semaforu na těch křižovatkach. Na plyn. pedal nehazet hned cihlu jen se ho naopak nebat normalně sešlapnout. Ono kdyby bylo vice pozornějšich a zodpovědnějšich řidiču tak je kolikrat i plynulejši provoz nebo by se v některych připadech zbytečně netvořily ucpavky.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Taky myslím, že se stačí rozjet jako člověk. Prostě včas, ale plynule a normálně. Ani jako šnek, ani pálit gumy.
ryccardo
No takhle se rozjíždím, ale věřím tomu, že občas nějaký závodník za mnou asi trpí, protože chce okamžitě vypálit na 50 km/h.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jeho boj. Podobných wocasů potkáš za den nekonečno.
Nejlepší jsou piloti, co mám každou obec narvaný v kufru a za cedulí v zatáčkách zmizí a v další obci mi opět vrazí do kufru a jsou schopni to dělat 20, 30, 40 km v kuse, dokud nedám blinkr a nezabrzdím u krajnice, aby si de-bilek zlepšil ego a konečně mě předjel a já pak jedu v klidu dál bez jeho asistence a nervů, kdy to do mě ten kre-tén naboří.
Avatar - praptak
praptak
Vídám na křižovatkách přesný opak. 🙃
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - kari.laz
kari.laz
To že jsi lopata, neznamená, že jsou lopaty a jiní. Problém není v manuálu, ale mezi volantem a pedály a vsadím boty, že dnes už většina těch, co zdržuje má automat. To že člověk nekouká a nedává pozor převodovka neovlivní. Každý i s oběma rukama levýma (až asi na tebe) zvládne dát rychlost na oranžovou a ještě se u toho poškrábat na zádech, aby se rozjel jakmile padne zelená.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Presne tak. Zkoušel jsem i nového kodiaqa a to dsg je dobré dokud po tom nic nechceš. Jakmile má začít pracovat, je to tragédie. Prostě robotizovaná převodovka.
Avatar - praptak
praptak
To je jako kdybyste napsal, proč někdo jezdí například na kole. 😉
Ren Ren
1. Neni to sportovni vuz. Doby vsechno s 200kw byl automaticky sportak jsou uz nejakou dobu za nama.
2. Sportovni vozy se dnes s manualem temer nedelaji
3. Vetsina lidi neumi radit a ma problem se rozjet na krizovatce
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
no... 200kW sportovní opravdu je 😁
Avatar - Emel
Emel
1. Sportovní vůz je otázka definice. Tohle je o trošku víc než jen silný auto, má to taky velký brzdy a samosvor třeba... ale sportovní vůz to za mě taky není.
2. Sportovní vozy jsou třeba Subaru BRZ nebo Porsche... a ty s manuálem jsou.
3. To je možná špatná sociální bublina...
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
BRZ, Porchce jsou už hodně sportovní, né supersportovní ale jo, moc fajn auta.

Tvrdší podvozek a více jak 195 KW je dynamikou specifikace cca z 3% všeho co u nás jezdí? Pro 90 lidí ze 100 to bude dobrý ....avšak zase kdo se v tom pohybuje tak?

Kdysi když sem se hodně pohyboval u BMW, Audi, Mercedes, sem tam bylo Porsche, Lotus Evora, Nissan 350Z atd atd atd......atd..... 300 koní mi tenkrát přišlo už nic moc, vcelku i sklamaný z R8 4.2 FSI s manuálem, jak už na 4. stupeň tolik nejelo-netáhlo. M5 V10, M6 10, AMG s 6.3 V8, ty už byly dobré, tam začínala hranice kdy to bylo už zajímavé, takové velmi velmi dobře zajímavé, Audi RS6 MTM 733 koni, taky fajn. Boxtery, Caymanny, 911ky a tak.... I tak sem bral tenkrát Octavii II RS (benzín) jako sportovní auto.

Byl i člověk co mi říkal: no já nevím, mě ta M5 (V10 E60) nepříjde že by nějak jela.... a pořád to při řazení kope, jako jo, jede to ale moje 911 v Turbu je prostě lepší, s tou už jsem ok.

Já i jednou zažil Mustanga v úpravě na cca 1000 koní, v ten den sem si sedl do M5 a to auto bylo mrtvý!! Musím říct, že tenkrát sem si řekl, že aby auto jelo musí mít víc jak 500 koní anebo musí málo vážit.

Pro někoho je ale sportovní i MX5. A proč ne.
Pro někoho byl sportovní tuněnej Favorit co měl 90 koní, ve kterém se měl dotyčný za boha. i po roce 2000....

Tak že naprostý souhlas, sportovní je otázka definice.
Avatar - Emel
Emel
MX-5 rozhodně sportovní je, protože je to auto postavené pro radost z jízdy... lehká zadokolka, ty lepší specifikace se samosvorem...

Koně jsou fajn, ale pro mě nejsou k tomu rozhodnutí sportovní an👋ne nejdůležitější.
Avatar - xxc
xxc
sportovat sa da s hocicim 😄
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
Ano, a to je přesně ono, někdo řekne že MX-5 je ROZHODNĚ sportovní protože.....
Pro někoho je sportovní teprve až závodní motokára.
A Octavia RS je pro někoho WTTC závoďák 😁
Avatar - Emel
Emel
Ne, tak jasně, je to subjektivní... můj pohled je ten, že MX-5 je auto stavěné od základu pro radost z jízdy, zatímco Octavia je skoro opak toho... a Octavia RS je nějaký kompromis.
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
Já bych zase radši to RS, mě by jen stačil ten vyšší výkon a tvrdší podvozek, MX-5 už by na mě byla moc ale pravdou je, že by se řídila úplně jinak. Na druhou stranu kdybych se měl projet na výlet třeba 100km tak ta MX-5 by byla strašně zajímavá na fajn svezení.

Hodně by v tom dělalo i to, že v RS chybí manuál. Na ten já nedám dopustit.
H357
Bydlim v DE a CH, osobne znam jen jednoho s novym HH a manualem (gti). Nejcasteji jsou to stejne Golf R nebo A AMG. Soused loni koupil novy i30n, taky automat. Co jsem videl tu oktavky rs v benzinu,vsechno automat. Vyjimka je type-r, tech ale tu je hodne malo.

Mam Seat Leon Cupra ST 4drive. 7-DSG, 2019. Neprijde mi ze by prevodovka to auto brzdila. Naopak jsem byl na zacatku prekvapen, ze to celkem funguje. Kdyz jdu jezdit radim padly, samo to preradi nahoru pri asi 6500ot. Nekdy to vadi, da se to vypnout, treba u apr
Thanh Lynda Phan
Pořád je to s přehledem nejprodávanější auto na českém trhu. 🫦
Avatar - Mikesus
Mikesus
A? Ještě bychom mohli říct, že na nějakém dalším bezvýznamným trhu je taky nejprodávanější.
Thanh Lynda Phan
Tak tak, kdo nemá Škodovku jako by nežil 🙇🏻‍♀️
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
...... a manuál za příplatek...... 🤣

Bude mit jeden výfuk jako obyčejné auto a nebo zase dva jako v minulosti? 😉
Futurista
Nevím, ale za mne: jestli měla ORS jakejžtakejž designovej šmrnc, tak tímhle poscalovatěním ho naprosto ztratila. Tenhle fl se pro mne nepovedl...
ryccardo
Za mě se nepovedl design celé O4. Ani venku ani vevnitř.
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
Já zase když svého facelifta někomu ukazuju tak se mu to moc líbí, hodně to dělají i matrixy který na tom jsou. ......A i za mě je facelift hodně povedená věc ale to je také tím, že už 3 týdny jsem si okem na to auto zvykl. A vnitřek Top Selectionu, kráásný.
ryccardo
Vnitřek je úžasný, až na pár detailů. Hnusné tvrdé výplně dveří s minimem polstrování, kolotočářsky odporný volič řazení a jeho upatlané okolí, tvrdý a nepohodlný tunel (noha z toho bolí po 100 km), dementně umístěné středové výdechy, kterými nepříjemně táhne na koleno a loket řidiče. Jinak by to celkem šlo to máš pravdu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jojo, škoda, že ty FL neumí obsáhnout veškeré slabiny původního modelu a napravit je.
A přitom by to šlo snadno. Trochu té vegan "kůže", obložit tunel a dveře, trochu přesunout výdechy a bylo by to.
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
jojo taky si neříkám jak je to uvnitř hnusný když s tím jezdím 😁 a že mi prošlo rukama prémiovek😊) znám jiný opravdu hnusný vnitřky, ale tenhle k nim rozhodně nepatří....těch sem taky zažil, vnitřků sem zažil už tuny ....zrovna na hezký interiér si potrpím
Avatar - Emel
Emel
Jo? Za mě facelift dobrý, víceméně hlavní změna jsou ty světla a to mi u toho RS zrovna docela sedí, viz třeba ta úvodní fotka.
Arese
...víte kam, pro mě by byla koupitelná jedině se třemi pedály a s manuálem! 😲 :no:
kyklop
Hneď nám bolo jasné, že ty si ju nekúpiš ;-\
Avatar - Emel
Emel
Mimochodem - kromě RS se taky představil nový základní model Essential nebo jak, asi za 569t myslím... k tomu článek nebude?
Avatar - Anonym
Anonym
Informace o nové základní výbavě Škodovka novinářům pravděpodobobně neservíruje.
Ale na druhou stranu by si to článek zasloužilo, protože to není překvapivě osekané na kost (a to, o co je to nejvíce ochuzeno, což je loketní opěrka a smartlink, je dostupné v příplatkovém paketu) a zmizela i největší prasárna Škodovky v tomto desetiletí - manuální klimatizace ovládaná přes displej infotainmentu. Když k tomu připočtu, že základním motorem je 1.5 TSI, tak Octavia po dlouhé době cílí i na běžné soukromé zákazníky.
vojtakala
Octavia RS Combi = 195 kW, 370 Nm, DSG, 4x4, 1534 kg, zrychlení 6,5 s
Superb Combi = 195 kW, 400 Nm, DSG, 4x4, 1736 kg, zrychlení 5,7 s

Takže +30 Nm srovná a vlastně překoná +200 kg? Nebo má Superb o tolik lepší aerodynamiku nebo v čem to je?

Díky předem za objasnění.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Řekl bych, že se ti tam omylem vloudilo 4x4 u Octavie RS. Ona je to totiž jen předokolka a v tom je jádro pudla. Aerodynamika nehraje na rozdíl od trakce do 100 km/h zásadní roli.
vojtakala
aaaa to je ono co jsem přehlídl. díky moc

takže v pružném zrychlení bude Octavia RS rychlejší, protože tam už 4x4 nehraje roli
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nejspíš ano, navzdory nižším Nm, jelikož 4x4 vždy zhoršuje pružné zrychlení a poměr kW/kg i Nm/kg vychází pro Ovci lépe. Jediný rozdíl je v katapultaci z místa, což spoustu řidičů nezajímá.
Avatar - Emel
Emel
Tak úplně jediný rozdíl to není... ale jo, na suchu se bez 4x4 dá klidně žít.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No tak jasně, slizko, sníh, vracečky atd...

4x4 je v tomto větší jistota, ale já jezdím celý život s jednou hnanou nápravou a ani teď se 400Nm nemám sebemenší problém. V zimě v Alpách jsem nikdy nezapadl a nikdy jsem nepotřeboval řetězy. Tím neříkám, že mě to nemůže za trest potkat, ale zatím vždy v pohodě. Je fakt, že nejezdím často v kalamitách, protože nemusím a když je fakt hnusně, tak sedím radši na zadku doma, nebo na hotelu.
Když má člověk v pořádku kvalitní čerstvý gumy a jezdí po udržovaných cestách, tak mu nic nechybí. A v Alpách udržovaný často znamená jen protažený pluhem, takže se jezdí po uježděným sněhu. Sem tam někdy někde kousek štěrku. Nemyslím tím hlavní tahy, ale závěrečné sekce k chatám, pastvinám, záchytným parkovištím na kopcích, nebo k vlekům atd. Vždycky úplně v pohodě. Navíc já mám spíš opačný pocit, že 4x4 až moc zvyšuje pocit bezpečí, až to nakonec přestane zatáčet a brzdit a je pozdě. Jedna náprava ti dá včas vědět, že takhle už fakt ne.
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
Na jedničku Superb vystřelí vice protože má hnané všechna kola (4x4), Octavia bude v ten moment více hrabat a ztrácet. Na dvojku už bude strácet minimálně, tam by už měla být na stejno. Jakmile Bude mít zařazeno za 3, bude mít mírně navrch díky nižší hmotnosti.

Tak že ve zrychlení od 100km/h bude samozřejmě vítězit Octavia.
Zrychlení od 50km/h by také měla ustát.
Od 0 km/h ne.
Avatar - Anonym
Anonym
2023 Charger R/T 5,7 za 5,4 s a 392 ScatPack 6,4 za 4,4 s 😄
Radost z jízdy 5 000 x větší.
Pozdravujeme VW Group 😄 😄 😄 😄
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
No Charger je TOP!! 😁 ...jen je to úplně něco jinýho a Octavia RS a Superb je i jiná cenová kategorie. A i kdybych na to měl, radši si sednu do tý Škodovky, cítil bych se v tom normálněji 😁
Avatar - Anonym
Anonym
300 tis cenový rozdíl není fakt jiná cenová kategorie, sorry jako 😄

Jízdně to jiná kategorie je, nedávno sem řídil 2017 6,4 ScatPack se 485 HP a to má emoce, radost z jízdy naprosto peckový. Tam sešlápneš pedál plynua nakočí ty husí kůže a víc to odpálíš z křižovatky a už to pěkně kroutí zadkem.

Prostě válce ničím neahradší, to pořád platí 😄
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
Je to prostě Muscle Car ale 300K rozdíl je nějak moc málo ne? Superb 195kW jde za 1.1 nový, RS po slevě pod 1M. Reálně bude rozdíl tak 500 - 600K ? Hlavně je tohle úplně jiná cílová skupina. Ale kdybych si měl vybrat zase já, když už bych přemýšlel nad amerikou tak Mustanga V8 s manuálem - a i zvukově je to povedený V8. ....A novýho. Je to sice takový těžkopádný auto ale i tak svezení strašně zajímavý a takový hodně chlapský. Akorát já už na ty frajeřiny moc nejsem a kdybych řešil něco už takhle drahýho pro radost tak jdu okamžitě po 911. Tam zase já miluju ten zvuk V6 boxera. Manuál zadní náhon a klildně jen 272 koní (na Porsche). Klidně i těch 320, 355.... A když už něco, co bude masakr tak seriovku McLaren F1 z roku 1994..... ale to je utopie Sci-Fi, nikdy se nestane.
Avatar - Anonym
Anonym
Tak 911 je cenově už jinde no, a hlavně pak i co se týče servisu.
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
o tom žádná
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Umí to i zatočit?
Avatar - Anonym
Anonym
neboj, v pohodě 😄 Je rok 2024, ne 1970 😄
Avatar - Anonym
Anonym
to se vyplatí ne, za 1,4 se dá dovézt z USA V8 Charger . Kdo si říká Petrolhead a místo toho si koupí oktávku měl by si dát velkou facku, skočit do WC mísy, spláchnout a zaklopit dekl 😄 😄 😄 😄
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
jako úplně nový?
Avatar - Anonym
Anonym
nejetá skladovka.
Fungl nový zadaný do výroby nelze, když výroba bylo ukončena.


V Evropě ale 5,7 až na vyjimky nejsou, jenom Scatpacky a ještě ze přepálenou cenu, tady jsou za 1,6 až 1,7, dájí se dovézt za 1 550 000...
A 6,4 je zas jinde jak 5,7 (lepší brzdy, větší výkon, upravený podvozek atd)
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
Jo, to je bezesporu zajímavá volba😊) Nikdy sem v něm nejel ale věřim, že to bude super :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Doporučuji vyzkoušet, třeba v nějaké půjčovně, nebo zážitkové jízdy atd