Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Dacia Sandero je nejprodávanějším autem Evropy. Zato loňský vítěz propadl

92 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Nove logo... nova uz ucelena identita ... ja priznavam ze u mna prichadza do uvahy ( kebyze ho chcem ) jedine stepway .. ktory ma uz kusok aj smrnc a posobi hodnotnejsie ... uspech sandera neprekvapuje... ludia chcu auto pre bezny zivot a nie zit len pre drahe auto ...
Honza21
Dobrý den, úplná tragédie to není, ale jistě je lepší sedět v něčem bezpečnějším.

https://cdn.euroncap.com/…ay-datasheet.pdf
Ondřej Putna
EuroNCAP hvězdy a bezpečnost jsou dvě různé věci. Pokud se podíváte, kvůli čemu byly strženy body, tak to většinu zájemců asi neodradí.
Avatar - praptak
praptak
Odradí, pasivní bezpečnost (ochrana posádky včetně dětí) je důležitá, nejde o hvězdy, třeba i v porovnání s mateřským Renaultem.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Spoustě lidem je to jedno. A raději budou v novem autě a nebudou nasypat do ojetiny peníze jako do pokladničky.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Ne všechno co je nové je dobré. A pokud to neměníš každých 5 let, začneš po 5 letech sypat i do toho nového....protože se z něj začne stávat staré, ještě je to ošizené a levně vyrobené. Prostě spotřebák ala pračka.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Nejprodávanější auto EU a bude končit? Hmmmmm.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Pozri ako dopadlo punto... kedysi drtilo aj golfa.. a dnes? Nova mlada nastupujuca generacia uz ho ani nepozna... v pripade sandera sa hovori o nejakom malom crosse ( ktory by nakoniec mohol mat podobny uspech ako sandero ) ... punto ale dodnes nema ziadnu nahradu... alebo teda nazvime to ze zastupcu :D

https://www.auto.cz/…crossover-153165
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, není náhodou něco špatně??
Avatar - Ozzman
Ozzman
Turek to v parlamentu neubránil a EU zařízla Sandero ! Stop DYKTÁTU...

jo teď čtu, že si tu EU sem zase zatáhl o vlákno níže jako první :D:D:D pod test Sandera...

a nebo je to tím, že chtějí prodávat dražší modely, že se vnímání Dacie posunulo trochu výše a místa nejlevnějších aut začínají obsazovat Číňani ?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Bude Sandero, ale bude jako SUV. 😠
ericn
Přesně tak Sandero nekončí, jen model Stepway. Za mě naprosto chybné rozhodnutí, ale Renault je do Crossoverů úplně úchylný. Chce víc peněz, ale crossoverů v B segmentu jako sra*ek, takže je to mimo. Tj očekávám Captur na třetí. Sandero Stepway bylo jedinečné ve své třídě a proto je tak ůspěšné :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Sám sem EU zatahuješ, a na mě poukazuješ?!?

Jak že to je o té potrefené huse??? Co?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Až na to, ze ty jsi EU zatáhl o hodinu dřív. Takze asi těžko ji sem mohl zatáhnout on.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Až na to že si toho nevšimnul podle příspěvku, jak sám napsal, takže by ji sem stejně zatáhl, že... A ty to navíc ani nepochopíš... :-[] :no: :no: :no:

On aspoň ví a taktně mlčí :D
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
Hele, ty nemáš snad rodinu, děcka, kámoše, milenky, domácí zvířata nebo nějaký koníčky, auta, motorky, víkendy, prázdniny? Píšeš svý nesmysly tady 24 hodin denně, 365 dní v roce. Neskutečnej troII.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Děkuji, že mě KGB sleduje :yes:

Budu sem psát podle své libosti jak se mi bude chtít, a na rozdíl od tebe pod jedním účtem :-[] :-[] :-[]
Avatar - Mikesus
Mikesus
To je ale fuk, že si toho nevšiml. Kdyz bys to nepsal, pak ano, on tě chtěl potrollit, poměrně nešikovně. Ale tím, že jsi jako prvni psal o EU, z toho nesikovneho trollingu se stal naopak úplně krásně ukazující tvoje nesmysly.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ty jsi vážně o dvě možná 3 kola pozadu s myšlením, viď?
Chápeš vůbec co jsem napsal??? On poukazuje na to, jak všude zatahuji EU, přitom ji do téhle diskuse vnesl on sám zcela bez ohledu na to co jsem napsal já. A je uplně LHOSTEJNO KDY. A poukazuje na mě...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, rypl jsem si, ale u tak si ji sem zatahl driv, cehoz jsem si nevsiml :D
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, takže potvrzuješ přesně to co jsem napsal. Stejně by jsi to téma do diskuse zatáhl ty :-[] :-[]

Mimichodem, když je řeč o prodejích v Evropě, tak to je fakt "nečekané" když zmíním EU, co?? To je úplně překvapivé :-[] :-[] :-[]
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ne. Mne stačí, že poukázal na to, ze všude nesmyslně taháš EU, a že to bylo hodinu poté, co jsi to udělal. Takze jsi první byl ty.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
První byla redakce :-[] Ono je to o prodejích v EVROPĚ :-[]

A jinak v diskusi tady nikdo krom tebe neřeší, kdo byl první, jen ty jsi to stále NEPOCHOPIL :-[] :no:
Avatar - lyon667
lyon667
Zbytečný trolling.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jen poukazuje na hloupé nesmyslné příspěvky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Opravdu smutné.
Sice blahopřání Dacii :yes:

Ale je to jen důkaz toho, jak jsou kecy o dostupnosti nových aut a řeči o tom jak jsou levné jako nikdy naprosto lživé.

Kde jsou ty doby, kdy nejprodávanější byly mainstream Golf, P206/207, Clio, Astra, Mégane a další...

Ano, Evropa díky politice EU chudne, a tohle je důsledek :-!
2027 1/4 obyvatel ohrožena chudobou
Green deal bude stát 5 unijních rozpočtů každý rok, tj. neufinancovatelné... Ursula a EU nás bude převychovávat!!!
Avatar - Tycoon
Tycoon
Však ten mainstream je pořád v Top5. A Sandero je vlastně taky mainstream ... zkus se v myšlenkách vrátit o 15 let zpět a Sandero by až na downsizingované motory zapadlo do mainstreamu. Lidi nepotřebují dvacepalcové digitální budíky, zrychlení na 100 za 6 sekund, nebo armádu otravných pípátek. Lidi potřebují jezdit, zatopit si, zaklimatizovat, poslechnout rádio a na konci jízdy zaparkovat. Kdysi jim to nabídl mainstream, dnes Dacia.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Dacia je lowend. Není co vymýšlet ani omlouvat.
To není kritika Dacie.
Avatar - praptak
praptak
Dacia je lowend, tudíž cena tomu odpovídá, úroveň samozřejmě také, tak se to hodně prodává, nehledal bych zatím další složitosti.
Avatar - Ozzman
Ozzman
STOP EU, Rohypnol ve stánku proti bídě před úřadem ! Pod každou diskuzí :d


Hele, když ta EU tak chudne, tak proč se prodalo těch všech aut v Evropě více v roce 2023, než třeba v roce 2012 a 2013 ? Že by se třeba jen víc roztříštili kupci mezi více modelů ? Ne, to se nemohlo stát žejo... :D Z trendu je krásně patrné, že to jde zase nahoru po Covidu, kdy to bylo o trochu nižší především díky tomu, že auta prostě nebyla k mání.... ale tak, proč nevyužít zase plivnutí na EU žejo :D
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Že by třeba více firemních prodejů? Co? Nic? :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ze by ty rusty a pady ekonomiky a prodeju byly v čase opakujici se ? Rika se tomu Schumpeterovy cykly… STOP dyktatu z Bruseli!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Asi by jsi mohl tušit, že jsou běžné ekonomické cykly. A pokud do ekonomiky začne uměle zasahovat bolševická vláda eurohujerské EU, navic tak brutalnim způsobem jako bude GD, tak je to něco, co nemá s přirozenými ekonomickými cykly ale vůbec NIC společného :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
A jak to víš,když ještě GD nezasahuje?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jak to vím? No představ si, že ty již známé představy zelených bolševiků už totiž ti chytřejší propočítali, víš? A nic hezkého to není.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A přitom se stačí podívat do historického vývoje... poklesy a růsty mají vždy příčiny, tak to bylo je a bude dál :) Nyní začíná růst, smiř se stím.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. Nyní začne pád. Obrovský propad . Zapamatuj si to. Připomenu ti to za dva roky :-!
A opět tu budu do diskuse psát - jak jsem před 2 lety říkal... :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ok, čísla totiž ukazují zatím opak...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
1) Nesmysly, ke kterým nás zavázala tahle vláda v rámci GD (,ok ty zas řekneš že to není GD ale chápeš... tak si dej misto GD zelená politika, GD peklo teprve začne),
2) Neřešená cena energií, firmy přesouvají výrobu pryč,
3) Pád a krize stavebnictví, dopad zelené politiky
4) Zdravotnictví v rozkladu.
5) Státní rozpočet v rozkladu, stát mj. vůbec nemá peníze ani na realizaci velikých dopravních staveb...

A ty čekáš konjunkturu... :-O
Viz např.
https://stavitel.cz/…nizeni-produkce/
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ok.jsem zvědav na ten obrovský pád
Jaroslav Mikuš
Tak low end... Mám rok a půl Duster. Zadní parkovací kamera (za par tisíc lze mít 4),automatické stěrače, bezdrátový Android Auto, prisvecovani do zatáček, automatická klima (mimochodem je fakt vtipné, jak poslední super a Kodiaq,po té sarade s ovládánim všeho na displeji maji nyní úplně stejná kulatá tlačítka), tempomat. Fakt nevím, co bych měl ještě chtít? Pipani kvůli každé kravine? Nebo úplně zbytečně ambientni osvětleni? Svítící logo auta na silnici když otevřu dveře (mimochodem kdybych tuhle blbost chtěl, stojí to asi 2 dolary na Aliexpress)... Je to auto úplně v pohodě, které jsem si pořídil naopak úplně cíleně, i když jsem mohl koupit dražší, ale ty ku... tka a obtěžovatka jsem fakt nechtěl. A jako bonus jezdím za 1,3Kc za kilak s LPG, na což se aktuálně nechytaji ani elektroauta, natož cokoliv na benzín / diesel
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
TOP 10 USA 2023

1. Ford F-150 496 526 +18 %
2. Toyota RAV4 434 943 +9 %
3. Tesla Model Y 388 954 +73 %
4. Honda CR-V 361 457 +52 %
5. Chevrolet Silverado 1500 341 470 +62 %
6. Toyota Camry 290 649 -2 %
7. Ram 1500 275 883 8 %
8. Nissan Rogue 263 113 +89 %
9. Toyota Tacoma 234 768 -1 %
10. Toyota Corolla 232 370 +5 %


Ano, Green deal ten svět zachrání že...
Avantime
Rozdiel v autoparku Európy a USA, ktorý je viditeľný dobrých 100 rokov. No a? Daj niečo o zelených mozgoch a k tomu, že si chudáci Taliani musia kupovať Fiat 500 miesto RAMu 1500.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Osmiválec do každé rodiny :-) Kdo nemá 10 V8, jako by nebyl . To nevíš? :-):-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
hmm polovina aut jsou hybridy... že by ten green deal platil i jinde ?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zato druhá polovina jsou všechno jen ne hybridy ani R4 ani R3 že??
Že by úplně jiný přístup než GD? :-[] :-[]
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano. Pracovní auta, která v Evropě využije sotva promile lidi, narozdil od rozlehlých USA.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kolik % že je firemních prodejů v EU? Co??? To jen k tomu pracovní auto :-[] :-[] :-[]
Avatar - Mikesus
Mikesus
Pracovní a firemní auta je dost rozdíl. :-[]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Omg :-[] :-[] :-[]
Ne, právě že to téměř rozdíl není!!!

A to co si myslíš že je rozdíl, je jen tvůj omyl!!! :-[] :-[] :-[] Ty jsi mimoň!!!
Každé firemní auto je totiž v podstatě pracovní!!! Při finanční kontrole dokonce 100% firemních aut jsou pracovní :-[] :-[] :-[]
Ale ne každé firemní auto je samozřejmě užitkové. Což je jiná otázka že...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ne, firemní auto je firemní, pracovní je pracovní. A dokonce i soukromé vozidlo může být pracovní, představ si to.
Pracovní neznamená pro firemní účely, nebo dokonce služební. Pokud řekneš financaku, že je to pracovní, tak se ti vysmejou, to je vůbec nezajímá. Možná, pokud je používání pro pracovní účely. Ale to bys jako někdo s právním vzdelanim měl vědět rozdíl.
DonVito
https://www.electrive.com/…he-million-mark/

According to the China Association of Automobile Manufacturers (CAAM), 1,049,000 of the so-called new energy vehicles (NEVs) were sold

Across all drive types, 2,552,000 vehicles were sold in China in June

612,000 :-O of the 1,049,000 units were battery electric cars – that’s 58.3 per cent of all new energy vehicles. BEV sales increased :yes: by 7.4 per cent compared to June 2023 and by five per cent compared to May. The 436,000 plug-in hybrids represent a new record – 85.1 per cent more than a year ago and 17.5 per cent more than in May.

To je 23% podil BEV v Cine.
Jen pro ilustraci jako kontrast k US prodejum...

Pos Model Jun-24 /23 May
1 Tesla Model Y 41,110 – 20.1% 2
2 BYD Qin PLUS 38,901 + 1.8% 1
3 BYD Seagull 35,201 + 112.6% 3
4 BYD Song PLUS 32,911 + 21.7% 4
5 Nissan Sylphy 25,573 – 13.7% 5
6 VW Lavida 24,348 – 10.8% 8
7 BYD Yuan PLUS 23,918 + 1.6% 7
8 LI L6 23,864 new 27
9 Toyota Front Lander 21,951 + 30.1% 10
10 VW Passat 19,614 + 10.5% 14

PS Kdyz si ty prodeje vynasobis dvanacti, tak jsi na vysdich cislech nez v USA. Neni tedy relevantnejsi vetsi trh???
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No a co?
Když dám dotaci 13 750 € na EV, tak tady bude možná 50% BEV, když dám dotaci 20 000 € tak bude možná 90% BEV...
Stejně když dám sankcí 50% na ICE, 70%, 100%... na registraci ICE...
DonVito
Argumentoval jsi jinym pristupem nez GD v USA.

"rohYpnol
19. 7. 2024 20:14
Re: Kdo nevidí rozdíl je slepý nebo blbýZato druhá polovina jsou všechno jen ne hybridy ani R4 ani R3 že??
Že by úplně jiný přístup než GD? "

Snazis se tu o marginalizaci GD.
Ze ma stejny pristup Cina (nejvetsi trh sveta) jako EU nejak zamlcujes a radeji se tu odkazujes na USA.

EU plus Cina jsou dva ze tri nejvetsich automobilovych trhu sveta!

Nejaky dotaz?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jo už rozumím co jsi tím chtěl říct. Že naším vzorem nemá být USA, ale Čína!!! :-[] :-[] :-[]

Jo, dobrý, víme komu sloužíš :yes:

No, já raději USA než Čínu :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ford f150 je pracovni auto, silverado a Tacoma taktez… u nas se prodavaji misto tohl Tranzity a tak… porad tam hledas, co tam neni
Avatar - Mikesus
Mikesus
On má problém rozlišit pracovní a firemní auto. Ale jinak přesně tak to je. U nás pracovní jsou dodávky, u nich pickupy
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No, ty VŮBEC ani netušíš co je pracovní a co je firemní :-[] :-[] :-[]
Avatar - Barrichello
Barrichello
Ono je to trochu jinak ještě, to co v USA dělá Ford F-25 tady dělá Avie a její konkurence v podobě malých Manů, Mitsubishi Fuso, Iveco, MB Atego atd atd :-):-):-)
Horký Hrom
Jsi si jistý?
Myslím si, že jako "pracovní auto" se spíše používají ještě větší F-250, F-350 atd., u kterých je to jako u našich evropských dodávek, že existují i jako podovozky pro dodělání individuální nástavby, dodávky (vany), mikrobusy atd. Ford F-150 tohle nemá, existuje jen jako pick-up, a Amíci ho leckdy používájí i jako "normální" osobní auto. Pamatuju si na článek pár let zpět, jak hodně zdražil benzín, jak si tam nějaký Amík stěžoval, že ho dojíždění do práce stojí kvůli dražšímu benzínu hodně peněz. Dojížděl do práce vzdálené 100 km a používal na to právě osmiválcový pick-up :-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
jenže sposuta lidí jezdím tím Silveradem v Houstonu do divadla. Zatímco tady Transitem moc lidí ne, to je ten rozdíl :-):-)
Avatar - Tycoon
Tycoon
Mám rád jednoduchá a upřímná auta, která si na nic nehrajou a kde se očekává, že auto bude sloužit řidiči a ne opačně. Dacia Sandero přesně takovým autem je.
A teď si představte, že by Škodovka dnes vyráběla novodobou Felicii, s atmosferickým čtyřválcem, hatchback i kombík, s možností oficiální LPG zástavby, a soupeřila se Sanderem o první místo na evropském trhu .... No nic, moc fantazíruju, jdu si dát studenou sprchu.
Avantime
Máš Fabiu MPI, to je tiež také Sandero a ľudia sa nejdú za ňou v Európe utĺcť.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Fabia je zacílena jinak než Sandero.
Jinak věřím, že v kombiku by se prodávala Fabia skvěle.
Avantime
Nie, nepredávala. Preto všetky malé kombi v Európe skončili. Clio Grandtour ani Ibiza ST neboli nikdy hitom, SUV ich len dorazili.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
1l SUV není praktičtější
2) Fabia combi skončila jen kvůli výrobní kapacitě
3) Doba se mění, nižší střední třídě je pro mnoho už i v západní Evropě nedostupná cenově.
Arese
Přesně tak, nová Fabia Combi by byla trhák, zejména pak ve střední a východní Evropě. Její tržní pozice by zde byla naprosto skvělá, protože všichni přímí konkurenti již vyhynuli. Zaříznutí již vyvinutá nové Fabie Combi prostě bylo nesmírně hloupé, a jak se vzápětí ukázalo (po rezvizi navrhované emisní normy EURO7) také zcela zbytečné. :-( :no: Jediným štěstím v tomto neštěstí je, že je zde Scala! :-) :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
A proto kupují radsi dražší malá SUV.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ony ty malé kombi přestali vyrábět jestli sis nevšimnul. Takže asi jina možnost než malé SUV ani neni :-[] :no:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Až na to, ze to suv je dražší. Takze bud můžeš koupi C kombik, nebo B suv. No a kdyby na to neměli, koupi B HB, ten ale nekupuji tolik jako to B SUV. A proto i ty C kombiky už tolik nejsou, protoze lidi radši koupi B SUV.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Až na to že C kombi je obvykle dražší než to B SUV že :-[] :-[] :-[] zase jsi to celé pomotal a nepochopil mikeši... :no:

Takže znovu:
B suv je dražší než B kombi
Proto upřednostňují výrobci módní a ziskovější SUV.
C suv je dražší než C kombi.
Ale B suv je obvykle stále levnější než C kombi, pochopil jsi to?!? Vím že je léto, ale tohle když si přečteš aspoň 3x po sobě, tak to by jsi mohl dát :-[]
Avatar - Mikesus
Mikesus
No B SUV je zpravidla v cenách C segmentu, tak to je. Střední výbavy SUV B, které jsou obdobně vybavené jako základní C segment jsou cenově srovnatelné.
Až někdy budeš kupovat nové auto, možná to zjistíš.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zase lžeš...
Avatar - Tycoon
Tycoon
Fabii jsem měl, teď je Leon. Kdo bude další? :-)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No měl by sis koupit podle této matematiky Sandero Stepway :-[]
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Škodofka LPG neuznává. Ona raději ruzzacke CNG.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Existovala Škoda Octavia 1.6 MPI s originální zástavbou LPG.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Výjimka potvrzuje pravidlo. Proruští Němci, prorusky VW, proruska Das Skouda. Aneb Číňani na nás budou dělat Ruzzaci dodají levné energie a my si budeme hrát na zachránce planety.
argejev
a nielenze zachranime planetu ale zazracne sa nam ppdari na tom zbohatnut ;)
Avatar - Barrichello
Barrichello
Tesla Y padá střemhlav dolů :-):-):-)

A vystřídala jí lowendová kára pro důchodce Sandero se spalovákem. Blbý co :-):-):-)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Všichni chcou EV :-[]
Automobily jsou dostupné a levné jako nikdy :-[]

Proto je Nr.1 lowend.... :-[] :-[] :-[] To je zcela logické ne? :-[] :-[] :-[]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Chudobnieme... a padame dole... kym pred 10 rokmi stal 1,6tka lancer 14 tisic eur ( aj ceed 1,6 gdi ) ... dnes ta aj spacestar s pandou vyjdu na 15 ... ano ten isty spacestar a ta ista panda ... ktore pred 10 rokmi stali sotva 11 tisic .... ( predajca v KE ponukal spacestar uz pred 10 rokmi.. ako jediny u nas.. vtedy ani v cz este nebol )

Este 5 rokov a najpredavanejsie auto v eu bude mozno nejaky lacny cinan od geely alebo havalu... to chce potlesk .... niekdajsi pupok sveta ( eu trh ) uz akosi straca podu pod nohami ... ake necakane
argejev
trosku rozvahy. pred 10timi rokmi nastupoval absolvent za 800-900€, dnes na to iste miesto 1400-1500...(cca 5.7% rocny rast)
ja som pred 10timi rokmi kupoval focusa za 16k€, dnes zakladny focus stoji 21k€.
skus si vyratat aka medzirocna miera narastu ceny to je(2.8%)...a skus si pozriet aka je priemerna miera narastu mzdy...
nechudobnieme na makro urovni. to ze mozno chudobniete niektori a zvalujete to na EU...mozno sa pozrite do zrkadla...
ptr078
Fokus je od 22600 a nejak tam hadzes cisla od buka do buka . Chcel by som vidiet plat 1400 pre absolventa v presovskom kraji, taras hluposti 😂
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak samozřejmě nevzdelany absolvent základní školy tolik nedostane. U nás jen trochu vzdělaný a šikovný člověk to dostane úplně v pohodě. Že to někdo nedostane, povětšinou znamená, že umí míň než si sám myslí.
argejev
ok, cennik som nepozeral-toto bola cena co mi davali chalani v servise ked som generalkoval po tich rokoch v maji 2024.
plat pre absolventa podla geografie je vedny odbor sam o sebe. ja som hovoril o jednej pozicii, ktoru registrujem a ktorej vyska nie je uplne od buka ale na zaklade medianu a zaujmu a nespocetneho mnozstva pohovorov...
inymi slovami hovorim z vlastne skusenosti.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Ještě se podívej kolik stála před 10 lety kilowatka proudu, nájem 3+1 v Praze, jídlo, daně, poplatky, plyn, vodné stočné atd atd
Resp. odečti si kolik ti v 2014 zbylo v výéplaty po odčtení byldení a energií a jídla a kolik dneska a co za to koupíš.

Reálné mzdy v ČR klesaj, dohledej si data od ekonomů :-)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně tak. Nominálně i relativně menší příjem znamenal vyšší životní úroveň.
argejev
dakujem za reakciu na moj prispevok
argejev
dakujem za reakciu na moj prispevok
Milan T.
Ale prd, lidi prostě chtějí za svý peníze co nejvíc a předražený pidi auto na elektriku jim to nedá. Dejte na trh EV Golf za cenu nižší/stejnou než se spalovákem a uvidíte to tóčo.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A bude hur... on teda chudne i svet, ale ta Evropa je nam prece jenom nejbliz.