Dacia Sandero je nejprodávanějším autem Evropy. Zato loňský vítěz propadl
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (67 kW) CVT • Zdroj: auto.cz/Jiří Káš
Rumunský hatchback byl loni celkově druhý, letos si ovšem prvenství velmi pravděpodobně ohlídá. Vítěz z roku 2023 totiž zatím neoslňuje.
Lidé milují jednoduchá a upřímná auta, o čemž svědčí pozice rumunské Dacie Sandero. Ta se totiž za prvních letošních šest měsíců díky 143.596 registracím (+16 procent) stala nejprodávanějším autem v Evropě. V minulosti bodovala především u soukromých zákazníků, nyní vede v celkovém pořadí.
Na druhém místě najdeme Volkswagen Golf, který se na prvních příčkách vyhříval v minulosti. Ikoně kompaktního segmentu na 125.993 aut pomohly výprodeje starší verze před faceliftem, meziročně si totiž připsala o 43 procent vyšší registrace. Třetí místo dosud drží Renault Clio (111.381; +15 %). První pětici uzavírají ještě Volkswagen T-Roc (111.381; +0 procent) a Peugeot 208 se 107.097 vozy s jednoprocentním růstem.
Naopak loňský vítěz, mimochodem první americký vůz a první elektromobil v historii, v podobě Tesly Y, je letos až osmý. Počet 101.181 aut je o 26 procent méně než loni za stejné období. Mezi 25 nejúspěšnějšími model se jedná o nejvyšší pokles. Spadla také dvojice Opel/Vauxhall Corsa (-18 %), Hyundai Tucson (-2 %) a Fiat/Abarth 500 (-20 %). Trh jako celek přitom rostl o 4,4 procent na 6.847.842 registrací.

Navzdory čtvrtinovému poklesu si Model Y nadále udržuje pozici nejprodávanějšího elektromobilu v Evropě. Sesterská Tesla Model 3 naopak zaznamenala 37procentní růst na 58.400 vozů. Segment elektrických aut v rámci celkových čísel dosahuje podílu 12,5%, přičemž je v tomto roce drží především vozy s čínským původem (+70.000 aut vyjma Modelu 3 od Tesly ze Šanghaje). Konkrétně se jedná o velmi úspěšné Volvo EX30 (36.980 aut) a MG4 s 31.922 vozy (+4 %).
V Evropě se pomalu rozjíždí také kolos BYD, který za šest měsíců prodal 17 tisíc aut. Loni to přitom byly pouhé tři tisícovky.
Naproti tomu evropské značky zažívají vystřízlivění z elektromobility. Porsche Taycan spadlo o 55 procent, Volkswagen musí skousnout propad o 26 %. Modely ID.3 a ID.4 totiž klesly na 29.136 (-17 procent) a 29.146 (-30 %) exemplářů. BMW přitom svůj podíl na trhu s elektromobily meziročně zvýšilo ze 7,5 na 10 %.