Novinky
Preco je to sen pre bev?
Protože by to nikdo nezaplatil, tady u toho auta ještě výrobci přemýšleli jak to udělat aby vše vydrželo co nejdéle a byla to pro ně vizitka. Pokud mi čas od času něco podobného přijede na dílnu, tak je až a podivem kolik stovek tisíců vydrží blbej čep a jak je předimenzovaný, dneska pokud se dožije 100000 km tak to je pecka a je asi tak poloviční. Zrovna mám na zvedáku auto rok 2001, mazací všechny čepy a všechny původní atd. Jen bohužel problém s čerpadlem díky bio čemusi...
Pretoze keby mal denne taky najazd, tak by musel 2x denne nabijac. Cas na nabijacke pre taxik nonstop v prevadzke je stratovy lbo stoji (jedine ze by prud bol zadarmo). Druha vec, vymena baretie je x-drahsia ako repas na jednoduchom vozidle.
A ten olej je zadarmo a vyměňují ho během provozu 😁
Keby sa naucis ratat aspon malu nasobilku, tak by si sa mozno na tom tak priblblo nesmial. Ten olej menia cca raz za tyzden, kedy stihnu prejt skoro 5k kilometrov. Skus si vyratat kolko casu stravis na nabijacke a zistis, ze ta vymena oleja je oproti tomu zanedbatelny cas. To by clovek ale od ev fanatikov chcel asi prilis vela, aby pouzili realne data namiesto ich ideologickych kecov.
Ten olej stojí pár korun a výměna je během chvilky. Zespoda to nebude mít žádný dekly, takže najede, povolí výpušťák, vymění filtr, naleje olej a za půl hodiny jede.
Stejně mi přijde, že dělat olej po týdnu a 5.000 km navíc v tomto režimu, kdy motor běží skoro nonstop, poněkud overkill a věřím, že kdyby ho dělali po 10.000km, nestalo by se vůbec nic.
No, já myslím, že kdyby napsali, jak je to s tím olejem a těmi nájezdy doopravdy, tak ten článek zase až tak zajímavý nebude.
Protokol potvrzený notářem na takové skorobulvární texty nebude nikdo asi vyžadovat. Jsem v klidu a žíly mi to trhá úplně stejně, jako když na Novinkách jeden den napíšou, že "situace je nejvážnější od 2. světové války" a druhý den, že "svět je na hraně globálního konfliktu", obojí ústy šéfa BIS Koudelky, jen aby vypadal důležitě a udržel se ve žrádle, nebo že ve vyčištěné Seině za 35,5 miliard Kč zase plavou h*vna, což je asi ze všeho toho nejvíc pravda. 😄
Protokol potvrzený notářem na takové skorobulvární texty nebude nikdo asi vyžadovat. Jsem v klidu a žíly mi to trhá úplně stejně, jako když na Novinkách jeden den napíšou, že "situace je nejvážnější od 2. světové války" a druhý den, že "svět je na hraně globálního konfliktu", obojí ústy šéfa BIS Koudelky, jen aby vypadal důležitě a udržel se ve žrádle, nebo že ve vyčištěné Seině za 35,5 miliard Kč zase plavou h*vna, což je asi ze všeho toho nejvíc pravda. 😄
Na novinkách jsou nejzásadnější články na téma ceny paliv v ČR.
Vždy je to velká senzace a panika zároveň a je jich cca 50 až 100 do roka.
V jednom článku ceny výrazně klesají a v dalším dramaticky rostou.
Je to o nervy. 😅
Já naštěstí jako správný dieseldezolát a ničitel planety tankuju cca jednou za měsíc a beru za tu cenu, která tou dobou zrovna je. 🤓
Vždy je to velká senzace a panika zároveň a je jich cca 50 až 100 do roka.
V jednom článku ceny výrazně klesají a v dalším dramaticky rostou.
Je to o nervy. 😅
Já naštěstí jako správný dieseldezolát a ničitel planety tankuju cca jednou za měsíc a beru za tu cenu, která tou dobou zrovna je. 🤓
takového auta, pokud nehnije v klimatu toho ostrova, je v podstatě neomezená, daná jen dostupností náhradních dílů.
Pane autore, nebylo by od veci pri psani clanku trochu krotit extremni vyjadreni. Na jedne strane pisete "Každou chvíli prochází základní údržbou, jeho provozovatel dělá pravidelné preventivní servisy motoru...." aby jste pak vzapeti napsal "Tenhle taxík skoro nikdy nestojí".
Ono i udaj o dennim najezdu 700 km je z meho pohledu neverohodny.
Jinak v kombiku to bylo elegantni auto.
Ono i udaj o dennim najezdu 700 km je z meho pohledu neverohodny.
Jinak v kombiku to bylo elegantni auto.
Jak dlouho může trvat výměna oleje? Pokud je vše připraveno, tak půl hodiny? Vzduchový filtr 10 minut? Větší servis samozřejmě nějaký čas zabere.
700 km za den u taxíku není nerálné, pokud by třeba vozil lidi z letiště na hotely po ostrově. Jsou tam i dálnice, takže to může stihnout otočit mnohokrát denně.
700 km za den u taxíku není nerálné, pokud by třeba vozil lidi z letiště na hotely po ostrově. Jsou tam i dálnice, takže to může stihnout otočit mnohokrát denně.
Že komůrkové dieselové motory OM 615/616/617 používané v MB W 123 byly na jednu stranu "měkké" a v poměru k objemu motoru výkonem zrovna nevynikaly (snad vyjma TD) ale druhá strana mince byla jejich výdrž.
I já jsem si v r. 1994 pořídil W 123 200 D. Bývalý taxík z "D" s nájezdem "pouhých" necelých 1189000 km. Pravda, druhou zimu pří poklesu teplot pod nulu už odmítal startovat tak nastoupila oprava. Převložkování a překroužkování za použití původních nevýbrusových pístů (aby se daly vytáhnout musela se obrousit neopotřebovaná část válců nad pístními kroužky - pracovní část měla o 0,6 mm větší Ø) a vyměnily se rozvody (pův. řetěz byl o 1,5 článku delší). Nic víc nebylo třeba. Když jsem ho v r. 2002 prodával s nájezdem přes 1270000 km, tak zahřátý na 80° při volnoběhu ještě stále "mazal" tlakem 0,7 baru.
Přijde-li na dieselové piano řeč, s oblibou a nadsázkou říkám: " ten motor klidně sežere fůru sena i s kolečkem antuky a pořád pojede".
Motory vozů taxislužby díky častým startům a velkému % jízd po městě toho vlastně najedou mnohem víc než je kilometrový údaj na tachometru. To si málokdo uvědomuje. Tady by byl asi relevantnější údaj v mth než v km (stejně jako naopak třeba u hybridů, kdy motor "najede" u HEV cca 70% a PHEV cca 50% tachometrové vzdálenosti).
Ze zveřejněného článku nevyplívá kolik GO nebo výměn motoru toto piano absolvovalo ale je víc než jisté, že piano, které jezdí dnes není to, co vyjelo z výrobní linky a průběžně bylo upravováno a vylepšováno. Už ale není známo, kolik těch 7000000 km (palivo nepočítaje) stálo (to snad ví jen majitel). No, malá částka to určitě nebude a mám za to, že majitel má k tomuto vozu především citový vztah a nemalý podíl na rozhodnutí takové vozidlo udržovat asi bude mít i výjimečnost a malosériová výroba prodloužených Mercedesů. Navíc, osmimístný W123 působí raritně a daleko výjimečněji než jakýkoli, byť sebelepší, mikrobus. Vezmeme-li v potaz i to, že ostrůvek (jako G.C. je) neměří po obvodě ani 250 km, tak to piano vlastně jezdí jen "kolem komína".
A co si budeme povídat. Pravidelnou GO po 80-100 tkm a příp. výměnou motoru, průběžnými opravami brzd a kovového skeletu (vnější karoserii stačí ochránit proti kunám a jiným hlodavcům 😊), tak to najede i Trabant - jen stále zůstává otázkou "za kolik..."
Takže, 7000000 km je sice úctyhodný údaj ale u mě má největší obdiv majitel a jeho snaha a houževnatost, s jakou se snaží toto piano udržet v provozu 👍.
I já jsem si v r. 1994 pořídil W 123 200 D. Bývalý taxík z "D" s nájezdem "pouhých" necelých 1189000 km. Pravda, druhou zimu pří poklesu teplot pod nulu už odmítal startovat tak nastoupila oprava. Převložkování a překroužkování za použití původních nevýbrusových pístů (aby se daly vytáhnout musela se obrousit neopotřebovaná část válců nad pístními kroužky - pracovní část měla o 0,6 mm větší Ø) a vyměnily se rozvody (pův. řetěz byl o 1,5 článku delší). Nic víc nebylo třeba. Když jsem ho v r. 2002 prodával s nájezdem přes 1270000 km, tak zahřátý na 80° při volnoběhu ještě stále "mazal" tlakem 0,7 baru.
Přijde-li na dieselové piano řeč, s oblibou a nadsázkou říkám: " ten motor klidně sežere fůru sena i s kolečkem antuky a pořád pojede".
Motory vozů taxislužby díky častým startům a velkému % jízd po městě toho vlastně najedou mnohem víc než je kilometrový údaj na tachometru. To si málokdo uvědomuje. Tady by byl asi relevantnější údaj v mth než v km (stejně jako naopak třeba u hybridů, kdy motor "najede" u HEV cca 70% a PHEV cca 50% tachometrové vzdálenosti).
Ze zveřejněného článku nevyplívá kolik GO nebo výměn motoru toto piano absolvovalo ale je víc než jisté, že piano, které jezdí dnes není to, co vyjelo z výrobní linky a průběžně bylo upravováno a vylepšováno. Už ale není známo, kolik těch 7000000 km (palivo nepočítaje) stálo (to snad ví jen majitel). No, malá částka to určitě nebude a mám za to, že majitel má k tomuto vozu především citový vztah a nemalý podíl na rozhodnutí takové vozidlo udržovat asi bude mít i výjimečnost a malosériová výroba prodloužených Mercedesů. Navíc, osmimístný W123 působí raritně a daleko výjimečněji než jakýkoli, byť sebelepší, mikrobus. Vezmeme-li v potaz i to, že ostrůvek (jako G.C. je) neměří po obvodě ani 250 km, tak to piano vlastně jezdí jen "kolem komína".
A co si budeme povídat. Pravidelnou GO po 80-100 tkm a příp. výměnou motoru, průběžnými opravami brzd a kovového skeletu (vnější karoserii stačí ochránit proti kunám a jiným hlodavcům 😊), tak to najede i Trabant - jen stále zůstává otázkou "za kolik..."
Takže, 7000000 km je sice úctyhodný údaj ale u mě má největší obdiv majitel a jeho snaha a houževnatost, s jakou se snaží toto piano udržet v provozu 👍.
dravl
Příspěvek podléhá schvalování.
Tak to uz fakt radsej elektro... povedzme mg4
co uz x let smrdi svym odpornym smradem pod nos lidem po okoli. Civilizovany zeme znemoznujou pouzivat tyhle sroty jako taxi a nahrazujou to aspon hybridy kdyz ne ev
😄 😄 😄 to šroty jsou 25 000 x spolehlivější jak tvůj 2024 hybrid 😄 😄 😄 Boubín čeká
Stejně jako jsou kamna na vyjetý olej spolehlivější než kondenzační kotel na plyn. K tomu je potřeba dodat BOHUŽEL. Když jsou ty šroty tak spolehlivé, nezbývá, než je dostat ze silnic legislativně. Ale chápu, že tě trolling v turkoburešovském stylu baví 😁 .
Hkbhffh
Příspěvek podléhá schvalování.
...vymeniť plomby 😄
Kolik svinstva by za takový kilometrový proběh vypustil bendzínový křáp? Nezapomeňte, že diesel vyprodukuje o třetinu škodlivin méně... Auto, které garantovaně nenajede alespoň půl milionu km by nemělo mít povolen vjezd na silnice.
Евгения Крауд
Výměna oleje, včetně filtru, u zahřátého OM616/OM617 je pro znalého mechanika na jámě takových 5 minut čisté práce, když u toho bude kecat s majitelem, tak 10 minut. K tomu sem-tam vzduchový filtr motoru, snad i do větrání/klimatizace, sem-tam olej do serva řízení, jednou ročně asi spojka a olej v převodovce či nějaké "překvapení", kapalina v brzdách + kotouče/obložení v bubnech... silentbloky a gufera pod tím pár let vydrží. Ať to stojí cca celý víkend v roce, ale víc to potřebovat nebude.
Měl jsem W123 kdysi doma (dokonce několik kusů a různé motorizace) a servis na tom dělat byla radost! Všude přístup, všude se přemýšlelo, že to někdo bude udržovat, na vše stačilo pár klíčů, v motorovém prostoru se málem dalo chodit, dokumentace skvělá, díly v různých cenových (a kvalitativních úrovních) ještě nedávno v pohodě k dispozici... dnes už je to klasik a začíná to být drahé na provoz. Gumový sortiment a díly interiérů, nějaké lištičky a pod. už jsou dostupné špatně.
Nejsem taxikář, ale 700km denně bez víkendů bude asi docela normální nájezd. Podle mne dnes taxi musí těch 200 000 - 240 000 km/ročně najet aby majitel zaplatil do 2 let nové auto a vydělal i na sebe.
Měl jsem W123 kdysi doma (dokonce několik kusů a různé motorizace) a servis na tom dělat byla radost! Všude přístup, všude se přemýšlelo, že to někdo bude udržovat, na vše stačilo pár klíčů, v motorovém prostoru se málem dalo chodit, dokumentace skvělá, díly v různých cenových (a kvalitativních úrovních) ještě nedávno v pohodě k dispozici... dnes už je to klasik a začíná to být drahé na provoz. Gumový sortiment a díly interiérů, nějaké lištičky a pod. už jsou dostupné špatně.
Nejsem taxikář, ale 700km denně bez víkendů bude asi docela normální nájezd. Podle mne dnes taxi musí těch 200 000 - 240 000 km/ročně najet aby majitel zaplatil do 2 let nové auto a vydělal i na sebe.
K popukání
Hlavně, když kára jezdí denně 3x8 hodin, tak jaksi nezbývá, tak nějak, žádný čas na nabíjení, ty náš malý ekologu Kanárských ostrovů. 😒] 😁
A cenově to vyjde taky tak asi nastejno.... 😄
Nebo budeš měnit 60% auta? Ty 50 let starý káry fungují dodnes s původními motory a převodovkami, divný co 😄
Nepocitam tu eko zatez na vyrobu kazdeho noveho auta.