Testy
TEST Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm Tributo Italiano – Nejméně atraktivní, ale pořád skvělá
74 komentářů
JTDLE                    
        8
    
        A na sklonku jejiho zivota si pujdu pro novou  :yes:  opravdu skvely auto i stim naftakem. Kdyz se odprostim od pocitu, ze v tak hezke kastli klepe ropa, tak to neni o nic jine nez ctyrvalcova nafta v bavoraku nebo Audi. A to sem tam povrznuti je dnes bezny jak v nemecke premii tak kdekoliv jinde. V tomhle Giulia nebo Stelvio rozhodne nevycniva co sem mel moznost srovnani ruznych aut.
        Přejít do diskuze
    
        Nádhera!
Vždy keď ju stretnem na ceste - čo bohužiaľ nie je časté, tak sa usmejem 😉
Petrolhead ci Dieselhead, v Alfe vždy s nadšením!
PS: O rok bude stáť pred mojím domom :yes:
Vždy keď ju stretnem na ceste - čo bohužiaľ nie je časté, tak sa usmejem 😉
Petrolhead ci Dieselhead, v Alfe vždy s nadšením!
PS: O rok bude stáť pred mojím domom :yes:
        Tak duvod je ale jasny viz zdejsi diskuze. 
“Bych si ji koupil, ale neni kombik.. je draha…”
“Bych si ji koupil, ale neni kombik.. je draha…”
        Chápu. Dokonalý auto to není, ale pro řidiče, kterej umí ocenit její podvozek to je dnes malej zázrak.
        Moc nechápu ty stesky nad cenou.... Pořádně si prohlédněte Giulii či Stelvio, z jakých že materiálů jsou vyrobeny. Zvedněte si to na zvedák a podívejte se zespod. Projeďte si ta auta a zkuste je dostat na limit.... No a pak to stejné udělejte s těmi auty, se kterými ten poměr cena/výkon tu Alfu porovnáváte.... A pak se znova zamyslete nad tou cenou.... Nehledě na to, že zvenku jde (no spíš už to platí v minulém čase - šlo) ta auta dovézt za ještě zcela jiné peníze....
Jinak samozřejmě; stesky na nesmyslnost konfigurací, na některé dílčí zpracování, na italskou logiku šetření (třeba typu dáme jim kardan z carbonu, ale ušetříme támhle na těsnění) atp. .... to je zcela na místě. Prostě Ital se vším všudy....
Jinak samozřejmě; stesky na nesmyslnost konfigurací, na některé dílčí zpracování, na italskou logiku šetření (třeba typu dáme jim kardan z carbonu, ale ušetříme támhle na těsnění) atp. .... to je zcela na místě. Prostě Ital se vším všudy....
        Přes všechny výše zmiňované nedostatky je tato Giullia historicky poslední pravá Alfa. Strašné pomyšlení!  😲  😲  😲  😒
        kamarade ridit to auto na dalnicii je pozitek.... to ticho, ta jistota a ta schopnost konejsive te povozit 180 je paradni.... taky bych to necekal ale to auto na dalnici funguje fantasticky.
Samozrejme pokud chces jezdit 140 tak si to neuzijes....
Samozrejme pokud chces jezdit 140 tak si to neuzijes....
        Už som tu spomínal, že som pri výbere nového auta skúšal aj Giuliu. A to auto ma celkom nadchlo, skvelé riadenie, podvozok, výborná agilita, tak akurát veľké, primerane silný motor, výborná prevodovka, dizajnovo krása... Drobné obmedzenia by som dokázal prekúsnuť (akože v základných látkových sedadlách nemôžem mať vyhrievanie sedadiel a vo vyššej mám povinne celokožu, v nižších verziách menší výber farieb a pod.). Len potom prišla debata o cene a tá value for money teda nič moc, základná cena veľmi vysoká a ani zľava nestála za reč, cenovo som bol na úrovni 3er, možno i mierne nad. A to je o generáciu mladšie auto, kde tých obmedzení bolo podstatne menej. Takže skutočne len málo nadšencov uprednostní Alfu.
        Mala ráda, choď si pre ňu hneď a nečakaj, že bude dostupnejšia. Možno sa okrešú motorizácie, výbavy, alebo proste zdražie. Pred dvomi rokmi sa dala kúpiť benzínová 200k verzia za 37t eur, dnes je benzín za 51t.
        ... jasný... aby bylo jasno: já to auto miluju  :yes:  ale zároveň chápu, proč si ho skoro nikdo nekoupí....  😉
        .... sedan, v naftě/benzínu bez hybridu.... málo praktický, drahý.... taky podle toho ty prodeje vypadají....  😉  Za mě opravdu geniální auto, pokud bych ve dvou chtěl jezdít dlouhé střeky ve vysokém tempu po německé dálnici.... i na užších kolech než tyhle 235 19" je to auto krásně stabilní i v rychlostech kolem 200kmh....díky ZF převodovce to má na dálnici nízké otáčky, těžko tomu něco vytýkat....
Poměr cena/výkon u toho auta je katastrofa, najdu na něm desítky chyb, ale prostě je to auto které určité typy lidí bude hodně bavit a budou ho mít rádi. A to je víc než ten poměr cena/výkon.... Tedy, tak pro 1% řidičské populace.... 😉
A Stelvio je vlastně to samé, jen praktičtější.... taky neskutečně jízdně zábavná kára....
Tyhle dvě auta jsou důstojný pomníček slavné značky. Nic pořádného už nikdy neudělají a asi je to jedno. Stejně je provoz tak regulovaný a silnice tak ucpané, že ty auta není jak využít.... Ostatně, i jiné značky, co dělaly auta pro řidiče, už dávno žijí z SUV a crossoverů....
ale koho baví řídit a má na to, měl by o té Alfě minimálně uvažovat... 😉
Poměr cena/výkon u toho auta je katastrofa, najdu na něm desítky chyb, ale prostě je to auto které určité typy lidí bude hodně bavit a budou ho mít rádi. A to je víc než ten poměr cena/výkon.... Tedy, tak pro 1% řidičské populace.... 😉
A Stelvio je vlastně to samé, jen praktičtější.... taky neskutečně jízdně zábavná kára....
Tyhle dvě auta jsou důstojný pomníček slavné značky. Nic pořádného už nikdy neudělají a asi je to jedno. Stejně je provoz tak regulovaný a silnice tak ucpané, že ty auta není jak využít.... Ostatně, i jiné značky, co dělaly auta pro řidiče, už dávno žijí z SUV a crossoverů....
ale koho baví řídit a má na to, měl by o té Alfě minimálně uvažovat... 😉
        Ano  :yes: 
Mě by tehdy stačilo těch 200 benzínových koní a fakt jsem se na ni chystal, i s manželkou jsme ji projeli a těšili se... No a pak, pro Alfu typicky, kombík i manuál zařízli (a to byl u základního dieselu (!!!) takže by to nebyl žádný problém). Inu, Alfa. 😁
Mě by tehdy stačilo těch 200 benzínových koní a fakt jsem se na ni chystal, i s manželkou jsme ji projeli a těšili se... No a pak, pro Alfu typicky, kombík i manuál zařízli (a to byl u základního dieselu (!!!) takže by to nebyl žádný problém). Inu, Alfa. 😁
        Kdysi jsem ji moc chtěl. Benzín, manuál, v kombíku. Při premiéře tvrdili, že to přijde později... Tohle je auto, které jsem skoro vobrečel.
        viz link.... https😐/www.youtube.com/watch?…
Prostě to nemusí být Quadrifoglio aby to bavilo.... Samozřejmě 2.0T je kromě spotřeby ve všem lepší a zábavnější než nafta, ale fakt i ta nafta může někomu dávat smysl a bavit bude :-!
Prostě to nemusí být Quadrifoglio aby to bavilo.... Samozřejmě 2.0T je kromě spotřeby ve všem lepší a zábavnější než nafta, ale fakt i ta nafta může někomu dávat smysl a bavit bude :-!
        Není náhodou problém v tom, že Alfa nenabízí konfiguraci, o kterou by byl zájem? Nebo že nedokáže stlačit cenu pod D3?
        no ale pak se to prave vubec neda srovnavat ne? ZF v Alfe radi skvele, auto jezdi rado rychle i v zatackach.... to je proste jiny svet. Ano, nakonec oba jedete 170 a to je cele.... ale pocit z jizdy bude jiny....
        Cca rok po premiéře měli skladovky za velmi zajímavé (reálné) ceny. Když jsem odečetl AT a přičetl hypotetický příplatek za kombi, dávalo mi to celkem smysl.
Ač i tehdy cena relativně vysoká, prostě to v mých očích šlo.
Protože jsem ji prostě chtěl. 😉
Ač i tehdy cena relativně vysoká, prostě to v mých očích šlo.
Protože jsem ji prostě chtěl. 😉
        Dvoulitrovy ctyrvalec je v teto kategorii standard uz radu let. At uz nemecka trojka, Cadillac nebo Lexus.
        Kvalita prodejní sítě je NIC proti kvalitě sítě servisní.... to je teprv středověk  :-!  8-s  😒]  Alfu si fakt musíš vybojovat a odpracovat... to fakt není jako dát peníze a užívat si....  😉
        Kdyz jsem pred par lety hledal novy povoz dopadnul jsem na chlup stejne. Clovek vleze na prodejnu AR, lidi je tam jako maku, ale ochota / snaha prodat zadnacelanulanulanic. Nakonec, kdyz teda clovek vek nekoho doslova dokopal k tomu to s nim resit, Giulia vysla draz nez obdobna 3er a to si člověk musel klepat na celo, neb i kdyz kraska, tak chyb to auto melo taky dost. A mimochodem, tohle neni bolest jen AR, kdyz jsem se zajimal o Stinger tak to u Kia bylo na chlup stejnej pribeh. Clovek z nich mel vylozene pocit, ze to prodat ani nechteji.
Schopna, krasna, nadejna auta zabita nestastnyma rozhodnutima shora + servisem.
PS: mam znamou co ten odpor prekonala a sla do toho, 65 leta doktorka ze stredniho slovenska, koupila si to v cervene, na duchod. 😄 A pro me dalsi potvrzeni, ze v me socialni bubline to jsou zenske co "maj koule" a kupuji mnohem vic "petrolhedsky" nez chlapi.
Schopna, krasna, nadejna auta zabita nestastnyma rozhodnutima shora + servisem.
PS: mam znamou co ten odpor prekonala a sla do toho, 65 leta doktorka ze stredniho slovenska, koupila si to v cervene, na duchod. 😄 A pro me dalsi potvrzeni, ze v me socialni bubline to jsou zenske co "maj koule" a kupuji mnohem vic "petrolhedsky" nez chlapi.
        Škoda, že nenabízí 280 k čtyřválcový benzín jako zadokolku se 6st. manuálem. Přihodit k tomu pořádně naladěný výfuk a Alfisti z celého světa by jim utrhali ruce! To by ale nejdřív muselo vedení AR (resp. Stellantisu) myslet hlavou!  😒
        Samozřejmě, že tam je hodně mezer, které mohli vyplnit, třeba právě kombi varianta. Je to škoda a nevyužitá příležitost.
        Pamätám doby, keď tá základná 200k stála málo cez 900t Kč, na sauto ich bolo vtedy kopec skladom. Z dnešného pohľadu je to až neuveriteľné.
        Tak já si jí novou poprvé kupoval v roce 2017 ve výbavě Veloce Q4, a předtím jsem si domluvil jízdu na BMW3, A4, MB C. a Jaguar XE. POminu nákupní zážitek , ten byl zejména u BMW v jiné Galaxii, ale poměr cena / výkon bych nesouhlasil. Všechny ty značky byly jízdně horší , někde o dost , někde o fous a např v porovnání s BMW jsem se dostal i na lepší cenu. Nyní mám znovu přesně tohle zelené Tributo v naftě ( jezdím cca 60tkm ročně) a je to nádhera. Moc chyb tam nevidím 😄
        dík... QV je něco extra, ale stojím si zatím že i základní Giulie jsou pro řidiče skvělý auta....  😉
        samozrejme ze nejel....  😉   a myslim ze celkem jasne naznacuju ze jsem fanda a tak je potreba to brat  :yes:  aktualni A4 je jeste dozivajici stary model ne? nic proti ni, i v testech to vsichni chvali a je za dobry prachy  :yes:  klidne bych ji dal sanci ale proste srdce u me vitezi nad mozkem (a kdyz dam sanci mozku tak me dovedl k Supovi odchazejici generace no....).
Jinak to vidim tak ze Alfa defacto odchazi, tak jsem si na rozlucku koupil Quadrifoglio, at mi zustane nejaka pamatka... 😉 PS: je genialni... 😉
Jinak to vidim tak ze Alfa defacto odchazi, tak jsem si na rozlucku koupil Quadrifoglio, at mi zustane nejaka pamatka... 😉 PS: je genialni... 😉
        To nadšení jen fajn, ale je to tak trochu podobné matce, která skromně odhaluje sousedce, že její dítě je geniální. 😄😉
Jels například akt ročníkem A4? Schválně uvádím A4, která bývá spec pro alfisty vzívající giulii něco jako nudná krabice od bot. Doporučuju se svézt, budeš překvapený, jak je to lehkomohé a přitom pohodlné auto, výborný mix jízdních vlastností, ano, audi. Julča je hezké dobře jezdící auto, ale není to ve srovnání s premiovou konkurencí žádný svatý grál, a pokud si ji někdo koupí i přes těch x “bohuželů”, pak je to prostě fanda značky.
Jels například akt ročníkem A4? Schválně uvádím A4, která bývá spec pro alfisty vzívající giulii něco jako nudná krabice od bot. Doporučuju se svézt, budeš překvapený, jak je to lehkomohé a přitom pohodlné auto, výborný mix jízdních vlastností, ano, audi. Julča je hezké dobře jezdící auto, ale není to ve srovnání s premiovou konkurencí žádný svatý grál, a pokud si ji někdo koupí i přes těch x “bohuželů”, pak je to prostě fanda značky.
        Insi je víc limuzína, Alfa je víc sporťák... v dobrém i zlém. Takže ano, pokud hledáš cuore sportivo, chceš aby tě auto ponoukalo k rychlejší jízdě, tak tohle nepochybně najdeš spíš u té Alfy. Insi to zvládne, ale naopak přemlouváš ty ji - pocitově. Automat je takovej rozvážnější, na plyn je potřeba šlapat trošku víc. No ale na dálnici nebo silnici první třídy to nevadí.
        Vystačí si s málem... ale i tak v poloprémiové střední čeká třeba xenony nebo vyhřívané sedačky.
        .... neni u Q4 stejny rozmer vpredu/ vzadu? kazdopadne i na zakladnich 17" (225/50?) to jezdi krasne...
        .... v Insi jsem nejel.... u Alfy je parada ze i zatacky na dalnici ve vysoke rychlosti jezdi tak nejak s radosti.... tezko to popsat.... a i zakladni dvoulitr ti ve 180 tak nejak naznacuje ze by chtel jet rychleji....  😉
        Však jste náročný zákazník, člověk, který si opravdu nepotrpí na blbinky si vystačí s málem, co se týče výbavy (ne techniky). 😉
        Tak tie auta na sauto boli za nižšiu než cenníková cenu, okolo 900t a s určitosťou ako základ mali 17".
        U nás nie. K základu je len Paket sedačky asi za 3000 eur, ktorý zahŕňa okrem vyhrievania práve kožené poťahy.
        Viz níže... ta základní výbava byla hodně spartánská. Já si na blbinky moc nepotrpím, ale tady se fakt daly  utratit statisíce za celkem běžné věci.
        Mno... já na to koukal tehdy taky... a krom toho, že nebyl kombík ani benzín v manuálu, byl ten základní dvoulitr relativně drahý. Základní cena byla 980t... a bylo to na 16" s halogenama a tak. Jakž takž důstojně vybavený auto bylo Veloce se základní cenou 1,3M (už s tím silnějším dvoulitrem)... a pokud bys chtěl třeba AndroidAuto, tak paket konektivita za dalších 82t atd. 
https😐/docplayer.cz/…omeo-giulia.html
https😐/docplayer.cz/…omeo-giulia.html
        Alfa patrně žila v představě, že ji čeká velkolepý comeback do USA a v Evropě může zkatovat kosty. Těžko říct proč, kategorie sportovních sedanů je ve Státech silně konkurenční a její zlaté časy skončily. Takhle Giulia paběrkuje všude, škoda.
        Tentokrát pobaví poměr spotřeba vs emise CO2.
Zajímavé jak auto s vyšší spotřebou může mít nižší emise CO2 😁 😁 😁
Zajímavé jak auto s vyšší spotřebou může mít nižší emise CO2 😁 😁 😁
        Přesně, to je bohužel důvod, proč je pro mě tohle auto mrtvý. Přitom kombíků by se asi prodalo víc než sedanů, vzhledem k tomu, že cílový trh je Evropa.
        No to je všechno moc hezký, ale pak se taky podívej pod kapotu té cenové konkurence. Najdeš tam dieselové šestiválce výkonem a potencí zcela jinde.
Alfa je strašně fajn, jsem fanda italských aut, ale cenová politika je skutečně jen pro fandy. Rozum člověka táhne do Německa.
Alfa je strašně fajn, jsem fanda italských aut, ale cenová politika je skutečně jen pro fandy. Rozum člověka táhne do Německa.
        U Giulie Q4 Veloce může být obojí- "square" i "staggered setup"- čili vzadu 225/40 nebo 255/35 na 19¨ (myslím i na 18´ dtto), v TP je obojí, samozřejmě na jiné šířce disku.
        Tak to taky gratuluju! 👍
Ono, kdyby ses pod článkem o 320d rozplýval, jak je to fantastické a výjimečné auto, tak bych kroutil hlavou úplně stejně. A ty bys pak napsal, že to bylo o trojce, o M3. 😄😄
Ono, kdyby ses pod článkem o 320d rozplýval, jak je to fantastické a výjimečné auto, tak bych kroutil hlavou úplně stejně. A ty bys pak napsal, že to bylo o trojce, o M3. 😄😄
        Pro mě je synonymem dálnice plynulost a rychlost a to Insi umí. A umí hodně dobře i ty zatáčky... pokud nejsou moc utažené, přece jen je to kus auta a na okruhu typu Sosnová by se asi mlátila jak nudle v bandasce. Podvozek, brzdy, komfort - tam je všechno v cajku.
Převodovka je asi nejslabší článek... ale projeví se to nejvíc na nějaké členité trati, to občasné dálniční podřazení z osmičky na sedmičku nebo šestku není problém. 180km/h vychází na 3000 otáček, to je pro dálniční lety taky fajn.
PS: to jsme asi sklouzli zbytečně k Opelu... Pointa byla spíš obecně v tom, že řidičské auto ocením spíš tam, kde se intenzivně řídí.
Převodovka je asi nejslabší článek... ale projeví se to nejvíc na nějaké členité trati, to občasné dálniční podřazení z osmičky na sedmičku nebo šestku není problém. 180km/h vychází na 3000 otáček, to je pro dálniční lety taky fajn.
PS: to jsme asi sklouzli zbytečně k Opelu... Pointa byla spíš obecně v tom, že řidičské auto ocením spíš tam, kde se intenzivně řídí.