Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
lyon667
Nejvíc by ušetřili, kdyby rozpustili divizi BEV. Čím dřív to odepíšou, tím dřív se dostanou do udržitelných čísel, ale kdo by myslel pragmaticky, když je třeba myslet ideologicky, že?
@lyon667
Riziko je oboje - nalít peníze do EV stejně jako je tam nenalít. Může se ukázat, že EV skutečně jsou výrobně levnější a ICE jim nebudou schopná konkurovat - a pak by bylo nešťastné stát na trhu s celou automobilkou orientovanou na spalováky.
Z tohohle pohledu to evropské automobilky v posledních letech zkoušely hrát - rýžovat na spalovácích a EV si nějak osahat, ale naplno do nich vletět až ve chvíli, kdy se to bude vyplácet, nebo až EU spalováky zakáže. Jestli bude to "osahávání" stačit k tomu, aby pak byly opravdu schopné do toho šlápnout... to se uvidí.
Riziko je oboje - nalít peníze do EV stejně jako je tam nenalít. Může se ukázat, že EV skutečně jsou výrobně levnější a ICE jim nebudou schopná konkurovat - a pak by bylo nešťastné stát na trhu s celou automobilkou orientovanou na spalováky.
Z tohohle pohledu to evropské automobilky v posledních letech zkoušely hrát - rýžovat na spalovácích a EV si nějak osahat, ale naplno do nich vletět až ve chvíli, kdy se to bude vyplácet, nebo až EU spalováky zakáže. Jestli bude to "osahávání" stačit k tomu, aby pak byly opravdu schopné do toho šlápnout... to se uvidí.
Tak do ice sa uz neleju peniaze, tam sa toci co je. Ine clanky vravis ze napr. Golf sa nerusi a 8micka tu bude dalsich 10 rokov a novy troc je posledny novy ice model
Prezivkynetreba
Šetriť by mali na tom čo im tie problémy prinieslo a to je vývoj a výroba elektromobilov.
Načo to vyrábajú keď to nikto nechce? Lebo Brusel? Nech ich pošlú do ......
To sme to dopracovali kaď Vám politik diktuje čo a ako máte vyrábať ale už Vám nepovie komu to máte predať.
Inak čudujem sa, že koncern ako VW + iné značky dovolili aby sa tieto zákony o zákaze spaľovákov schválili. Veď v tom Bruseli sa to hemží lobistami tak žeby nedokázali vylobovať odsun alebo neprijatie tohto nezmyslu mi je zvláštne.
Načo to vyrábajú keď to nikto nechce? Lebo Brusel? Nech ich pošlú do ......
To sme to dopracovali kaď Vám politik diktuje čo a ako máte vyrábať ale už Vám nepovie komu to máte predať.
Inak čudujem sa, že koncern ako VW + iné značky dovolili aby sa tieto zákony o zákaze spaľovákov schválili. Veď v tom Bruseli sa to hemží lobistami tak žeby nedokázali vylobovať odsun alebo neprijatie tohto nezmyslu mi je zvláštne.
@Prezivkynetreba Přesně. Psal jsem o tom v podobném stylu již před léty. Automobilky se nechaly Bruselem a ekoteroristy převálcovat. Bohužel je dnes ve vedení automobilek spousta mladých, kteří byli už na studiích indoktrinování eko-levicovými kantory.
KANKUNEN
VW potřebuje obyčejný hybrid. Hodně lidí si kupuje Toyotu, nenabíjí a jezdí za 5,5 litru.
@KANKUNEN
Souhlas. Nejen VW, ale žádná německá automobilka klasické hybridy nenabízí, stejně tak i Stellantis.
Souhlas. Nejen VW, ale žádná německá automobilka klasické hybridy nenabízí, stejně tak i Stellantis.
@Tycoon Myslím si, že VW nemůže nikdy nabídnout slušný samonabíjecí full hybrid. Museli by použít technologii Toyoty, kterou by sice mohli mít tuším zdarma. Ale nemůžou to udělat, protože jejich zákazníci by odmítli takové řešení kupovat. Navíc by přiznali, jak moc byli (jsou a asi i budou) neschopní a hloupí.
@Roman Horký
Ano, Toyota nabídla licence na své patentované technologie zdarma. Ale za technickou podporu si samozřejmě nechá zaplatit. Ale pořád by to asi vyšlo levněji než vyvíjet vlastní full-hybridní technologii, jako to udělal třeba Renault.
Avšak nejde o to, že by to zákazníci odmítli. Odmítl by to management a vývojové oddělení VW. První by přiznali svou hloupost, druzí svou neschopnost.
Ano, Toyota nabídla licence na své patentované technologie zdarma. Ale za technickou podporu si samozřejmě nechá zaplatit. Ale pořád by to asi vyšlo levněji než vyvíjet vlastní full-hybridní technologii, jako to udělal třeba Renault.
Avšak nejde o to, že by to zákazníci odmítli. Odmítl by to management a vývojové oddělení VW. První by přiznali svou hloupost, druzí svou neschopnost.
@KANKUNEN já s 1,5 TSI v Octavii s DSG v mild hybridu jezdím město pod 6 litrů, do práce kolikrát přijíždím za 5, výjmečně až 4,8.
Mimo město v létě s klimou pod 5 litrů lehkou nohou. Dálnici do 140 km/h pod 6 litrů vždy. Hodně šnečí jízdou mimo město jsem jel i za 3,7l. ......S druhou Octavií 1,5 TSI s manuálem po dálnici Břeclav - Praha 130 - 140 jsem dojel za 5,2l ....a tak podobně. CVT by mě asi zas tak nevadilo ale sem radši že ho nemám, zejména na dálnici.
Mimo město v létě s klimou pod 5 litrů lehkou nohou. Dálnici do 140 km/h pod 6 litrů vždy. Hodně šnečí jízdou mimo město jsem jel i za 3,7l. ......S druhou Octavií 1,5 TSI s manuálem po dálnici Břeclav - Praha 130 - 140 jsem dojel za 5,2l ....a tak podobně. CVT by mě asi zas tak nevadilo ale sem radši že ho nemám, zejména na dálnici.
@Tomáš Hromádka Ano, tohle je cesta jak v téhle době mít ještě celkem normální auto. Po CNG mě asi čeká podobné auto - mildhybrid OIV , pokud nezvolím full hybrid od Toyoty. Uvidíme jaké budou možnosti a rozpočet 😋
@Tomáš Hromádka
ano, mhev je částečně lepší než klasika, ale pořád HSD 2.0 corolla jezdí ve městě v pohodě kolem 4l, to samé i meziměsto, při udržení se rychlostních limitů i pod 4 běžně ( nebýval problém ještě se starším 2.0 jezdit Vary-Praha a zpět za 3,2 bez loudání, ten modernizovaný nevím jak moc pomohl nebo ne ). Dálnice pak je kolem 6l. Takže ano, mhev je dobrý krok, ale pořád je velký prostor bez jakýchkoliv omezení pro uživatele.
ano, mhev je částečně lepší než klasika, ale pořád HSD 2.0 corolla jezdí ve městě v pohodě kolem 4l, to samé i meziměsto, při udržení se rychlostních limitů i pod 4 běžně ( nebýval problém ještě se starším 2.0 jezdit Vary-Praha a zpět za 3,2 bez loudání, ten modernizovaný nevím jak moc pomohl nebo ne ). Dálnice pak je kolem 6l. Takže ano, mhev je dobrý krok, ale pořád je velký prostor bez jakýchkoliv omezení pro uživatele.
@Mikesus v podstatě co vím je, že ve městě má hybrid lepší spotřebu stejnou jízdou o cca 0,75l okresku o cca 0,2 - 0,5l a dálnici má horší spotřebu. + 0,5l cca, ...záleží. Kolikrát co sem projížděl hybridy, trošku mě zklamalo, že sem čekal víc, nicméně příjemná technika, hlavně v podání Toyoty, mají to dobrý o tom prostě žádná. Byť mě osobně sedí jiná technika.
@Tomáš Hromádka
ano, je to o tom, kde se převážně jezdí. pokud dálnice, pak přínos hybridu ( asi naprosté většiny ) je zanedbatelný, možná i záporný. Zbytek ne. Problém při projížďkách vídávám v tom, že lidi nejsou zvyklí, hlavně u Toyoty, na ovládání pedálu akcelerátoru. Že prostě když dají půl plynu, dostanou půl výkonu ( 3/4, plný atd. ) bez ohledu na rychlost a otáčky. A pak jezdí neefektivně. Já jsme s corollou, když jsem ji prodával, skončil na celkových 4,2l po 80tis km. Minulý highlander šel po 80tis s výslednou spotřebou 6,3l, vše podle tankování a knihy jízd. Ono když je člověk zvyklý, že má výkon podle otáček a ne podle sešlápnutého pedálu, jezdí s HSD dost neekonomicky. No a pak taky se udržet nevyužívat zbytečně výkon, když ho máš kdykoliv k dispozici.
ano, je to o tom, kde se převážně jezdí. pokud dálnice, pak přínos hybridu ( asi naprosté většiny ) je zanedbatelný, možná i záporný. Zbytek ne. Problém při projížďkách vídávám v tom, že lidi nejsou zvyklí, hlavně u Toyoty, na ovládání pedálu akcelerátoru. Že prostě když dají půl plynu, dostanou půl výkonu ( 3/4, plný atd. ) bez ohledu na rychlost a otáčky. A pak jezdí neefektivně. Já jsme s corollou, když jsem ji prodával, skončil na celkových 4,2l po 80tis km. Minulý highlander šel po 80tis s výslednou spotřebou 6,3l, vše podle tankování a knihy jízd. Ono když je člověk zvyklý, že má výkon podle otáček a ne podle sešlápnutého pedálu, jezdí s HSD dost neekonomicky. No a pak taky se udržet nevyužívat zbytečně výkon, když ho máš kdykoliv k dispozici.
@Mikesus já to všechno chápu. Akorát když mě bude chybět reakce mám možnost dát si DSG do režimu sport, nebo já sám si občas dám sekvenční režim a v ten moment řídím, což u CVT mít nikdy nebudu, jde o to že chci mít pocit že mám auto. Je to prostě úplně jiné řízení a pokud si zaplatim 750k za auto, tak si ho chci zároveň užít. Teď přeháním ale to jsou to důvody proč u mě CVT ne a celkovou průměrnou spotřebu o cca 0,3 - 0,6l oželím. Případně je pak manuál a tam prodleva prostě není, to je úplně minimální. Byť jako technický nadšenec se s CVT rád svezu, je to prostě něco jiného.
@Tomáš Hromádka
Já chápu proč někteří nechtějí ecvt, ale zase mluvit u dsg že si užívám jízdu, to je taky dost pritazenw za vlasy. A rozdíl ve spotrebach je tedy větší než 0.6l. Kdyz by to bylo jen to, byl by mhev dobrý posun. A ten minimálně litr rozdíl znamená u milionů aut ušetřené miliony litru benzínu každých 100km. A o tom to je. Je super, že se ušetří půl litr u mhev, ale pořád je prostor jít dál, který VAG ignoruje/neumí
Já chápu proč někteří nechtějí ecvt, ale zase mluvit u dsg že si užívám jízdu, to je taky dost pritazenw za vlasy. A rozdíl ve spotrebach je tedy větší než 0.6l. Kdyz by to bylo jen to, byl by mhev dobrý posun. A ten minimálně litr rozdíl znamená u milionů aut ušetřené miliony litru benzínu každých 100km. A o tom to je. Je super, že se ušetří půl litr u mhev, ale pořád je prostor jít dál, který VAG ignoruje/neumí
@Mikesus Moje 2.0 C-HR jezdí město 6-6.5 mimo město 5-5.5. Už jsem o tom kdysi psal. Ano, nemám žádnou speciální metodu a jízdní režim mám nastavený na auto. Zkoušel jsem economy, ale nějaký rozdíl ve spotřebě jsem nezaznamenal. Ale i s tou danou spotřebou jsem spokojen.
@pradeda777
Toyota nemá žádný jízdní režim "auto". je tam eco, normal, sport. A přesně o tom jsem psal, kdyz nekdo neumi ovládat pravou nohu a nechape fungování hybridu, bude jezdit za víc. S 2.0 chr jsem po Praze nejezdil jen kolem 150km, takže úplně nehodnotím, jaká je spotřeba dlouhodobá, je jsem byl na 4.5.
Toyota nemá žádný jízdní režim "auto". je tam eco, normal, sport. A přesně o tom jsem psal, kdyz nekdo neumi ovládat pravou nohu a nechape fungování hybridu, bude jezdit za víc. S 2.0 chr jsem po Praze nejezdil jen kolem 150km, takže úplně nehodnotím, jaká je spotřeba dlouhodobá, je jsem byl na 4.5.
@Tomáš Hromádka Pokiaľ jazdíte mesto za 6 tak je to hodne predvídavá jazda a nie je to extra upchaté mesto. Hybrid od toyoty by to dal rovnakou jazdou pod hodne pod 4. Samozrejme na diaľnici je prínos otázny, resp. malý
@Tomáš Hromádka
do sluzobneho auta je 1,5 TSI skutocne ok motor.
150 000 km prezije.
Lenze co potom?
Toyota ponuka s 1,8 hybridom nepriame vstrekovanie = ziadny karbon, nema prevodovku = ziadny problem s DSG.
V meste je navyse vyrazne uspornejsia ako TSI.
Navyse je mozne pouzivat mobilnu apku na predklimatizovnaie/predohriatie kabiny.
Navyse ma lepsiu cenu ako VAG
Pozeral som aktualne modely VW a Toyoty a pokial clovek nechce/nemoze kupit EV, tak mi stale vychadza Toyota ako lepsia volba pre sukromneho kupujuceho.
A mimochodom - v Toyota salonoch plno ludi, vo VW prazdno.
do sluzobneho auta je 1,5 TSI skutocne ok motor.
150 000 km prezije.
Lenze co potom?
Toyota ponuka s 1,8 hybridom nepriame vstrekovanie = ziadny karbon, nema prevodovku = ziadny problem s DSG.
V meste je navyse vyrazne uspornejsia ako TSI.
Navyse je mozne pouzivat mobilnu apku na predklimatizovnaie/predohriatie kabiny.
Navyse ma lepsiu cenu ako VAG
Pozeral som aktualne modely VW a Toyoty a pokial clovek nechce/nemoze kupit EV, tak mi stale vychadza Toyota ako lepsia volba pre sukromneho kupujuceho.
A mimochodom - v Toyota salonoch plno ludi, vo VW prazdno.
@Meky máte na slovensku nějakou stránku na statistiky registrací, něco jako portal.sda-cia.cz ?
Někde jsem zahlédl top 3 (Škoda 20,3%, Toyota 10,7%, Hyundai 9,6%), ale víc tam toho nebylo...
Někde jsem zahlédl top 3 (Škoda 20,3%, Toyota 10,7%, Hyundai 9,6%), ale víc tam toho nebylo...
PowerHouse
Cena EV šíleně klesá
Loni ID.3 za 42 000, letos bude za 35 000.
I dle Jahna v roce 2027 budou levnější než ICE.
Na pokles cen BEV ukazuje i nová lakovna u Škodárny.
Za tohoto poklesu cen je Vaše kritika BEV bezpředmětná.
Loni ID.3 za 42 000, letos bude za 35 000.
I dle Jahna v roce 2027 budou levnější než ICE.
Na pokles cen BEV ukazuje i nová lakovna u Škodárny.
Za tohoto poklesu cen je Vaše kritika BEV bezpředmětná.
@PowerHouse Hahaha....my víme jak se zlevňují BEV. Protože se zdražují ICE, kterými se kompenzují ztráty na BEV.....a ano, podle tohoto vzorce se může, že jednou budou ICE dražší než BEV.
Podívej se na Teslu Y. Spalovák těhle parametrů nikdy takhle levný nebyl (pokud vezmeme v potaz inflaci) - jo, já vím že to má svoje mouchy a není to pro každého, ale nějakým způsobem tam ta cenová parita je.
Musíme si přiznat, že tradičním evropským značkám zatím ta efektivní výroba EV zřejmě moc nejde... a od toho se to celé odvíjí. Viz cla na čínská elektroauta - do nějaké míry to může být nekalá soutěž z čínské strany, ale možná do stejné míry je to doklad nekonkurenceschopnosti evropských elektroaut.
Musíme si přiznat, že tradičním evropským značkám zatím ta efektivní výroba EV zřejmě moc nejde... a od toho se to celé odvíjí. Viz cla na čínská elektroauta - do nějaké míry to může být nekalá soutěž z čínské strany, ale možná do stejné míry je to doklad nekonkurenceschopnosti evropských elektroaut.
Th0r
Nejdriv si musim koupit dum. Nabijeni na verejnych stanicich je casovy a ekonomicky nesmysl. Pak si za desitky tisic koupim nabijecku (wall box) a nakonec za rekneme milion vozitko, ktery by se spalovacim motorem stalo polovinu a ma s s bidou polovicni dojezd. Ale realne spis tak tretinovej. S naftou mam najezd okolo 900 km, pri ztrate casu cca pet minut za mesic. Dokonce i hodinova sazba v servise je polovicni. No a to se pak vozitko skutecne vyplati 😹
Prumerna spotreba 5 litru. 100 kW motor.
Prumerna spotreba 5 litru. 100 kW motor.
@Th0r
Takze kupuješ diesel na najezd 900km měsíčně? Jenom proto, abys nemusel nabíjet? Při těch 900km měsíčně si dovedu představit že nabíjením na veřejných stanicích neztratis prakticky žádný čas. Nabijes během nákupu a vic neřešíš a nepotrebujes doma wallbox.
Takze kupuješ diesel na najezd 900km měsíčně? Jenom proto, abys nemusel nabíjet? Při těch 900km měsíčně si dovedu představit že nabíjením na veřejných stanicích neztratis prakticky žádný čas. Nabijes během nákupu a vic neřešíš a nepotrebujes doma wallbox.
@Mikesus
nema smysl se bavit s nekym kdo si mysli, ze wallbox stoji co napsal. Autobranka prodava verzi se cteckou cipu a wifi za 5990 s dph..
nema smysl se bavit s nekym kdo si mysli, ze wallbox stoji co napsal. Autobranka prodava verzi se cteckou cipu a wifi za 5990 s dph..
@kesumb
to už je jen taková třešinka na dortu. Ano, najdeš takové za desítky tisíc, ale takové se opravdu nekupují běžně.
Kdo se o to jen malinko zajímá a neplácá své nesmysly bez znalostí, ten ví, že tento cenový výplod je nesmysl.
to už je jen taková třešinka na dortu. Ano, najdeš takové za desítky tisíc, ale takové se opravdu nekupují běžně.
Kdo se o to jen malinko zajímá a neplácá své nesmysly bez znalostí, ten ví, že tento cenový výplod je nesmysl.
@Mikesus Tiež pozerám na tých 900 za mesiac, čo v praxi znamená že ten motor asi nikdy nezohreje a väčšinu km len preskáče okolo komína. To už vyzerá ako masochizmus. Ešte by ma zaujímalo, ktorý naftový 2l so 100kW stojí polovicu elektrovozítka za milión :)
@kyklop
Nikde nepsal dvoulitrova nafta. Napadá mne ceed 1.6crdi. To by mohlo být kolem 500tis.
Nikde nepsal dvoulitrova nafta. Napadá mne ceed 1.6crdi. To by mohlo být kolem 500tis.
hugino
Bravo VW. O tom tu píšem už pár rokov že BEV ako alternatíva pre tých čo na to majú peniaze + podmienky OK. Stále sa ukazuje že nie je to alternatíva pre všetkých , keď ročne sa predá u nás cca 3 % z nových áut. 1.5 TSI jazdí v priemere za 5,5/100 km a to je ideál pri dojazde cca 850 km. ICE tu budú ešte dosť dlho a ktorý výrobca to nepochopí tak padne na hubu. Vždy rozhodne trh a nie úradník v EP.
Emel
Zisk klesl z 5,6 na 5,46mld - tj. o 2,5%? Takže se sníží investice o 8,3%? Akcie poklesly o 1,6%?
No, to asi není žádné drama... spíš to vidím tak, že VW dál bude zkoušet "nabrat nějaký tuk před zimou", tj. vydělat co nejvíc peněz a připravit se na nejisté časy.
No, to asi není žádné drama... spíš to vidím tak, že VW dál bude zkoušet "nabrat nějaký tuk před zimou", tj. vydělat co nejvíc peněz a připravit se na nejisté časy.
@Emel
Jak někdo psal u vysledku škodovky, že zisk VW preleva do škodovky ( +26% ), takže možná ani ten pokles tam realne není.
Jak někdo psal u vysledku škodovky, že zisk VW preleva do škodovky ( +26% ), takže možná ani ten pokles tam realne není.
@Mikesus
Myslím, že tohle jsou čísla za group, tj. pokles je včetně růstu Škodovky a u samotného VW bude o kousek větší.
Myslím, že tohle jsou čísla za group, tj. pokles je včetně růstu Škodovky a u samotného VW bude o kousek větší.
@Emel
kdyt celej vw nic jinyho nedela. Audi krom a6 nic novyho, cela a5 je v podstate lepsi facelift. Zminivana mhev 1,5 je golf kde to jezdi uz roky, mqb auta jsou na trhu snad 15 let a novyho nic. Rejzujou na stary technice a modlej se aby to vychazelo co nejdyl. Proto tyhle clanky..
kdyt celej vw nic jinyho nedela. Audi krom a6 nic novyho, cela a5 je v podstate lepsi facelift. Zminivana mhev 1,5 je golf kde to jezdi uz roky, mqb auta jsou na trhu snad 15 let a novyho nic. Rejzujou na stary technice a modlej se aby to vychazelo co nejdyl. Proto tyhle clanky..
@kesumb
Je jasný, že situace s plánovaným zákazem ICE na obzoru velkým inovacím nesvědčí. Z druhé strany... co novýho by sis představoval? MQB je modulární univerzální platforma, kterou není potřeba celou překopávat, stačí ji průběžně inovovat - MQB Evo je z roku 2019.
A5 mi na první pohled přijde jako docela výraznej posun a plnohodnotná nová generace.
Je tu novej Passat + Tiguan + Superb + Kodiaq třeba. Tady je to spíš jen drobná evoluce... ale víš co, přímá konkurence nemá vůbec nic.
Je jasný, že situace s plánovaným zákazem ICE na obzoru velkým inovacím nesvědčí. Z druhé strany... co novýho by sis představoval? MQB je modulární univerzální platforma, kterou není potřeba celou překopávat, stačí ji průběžně inovovat - MQB Evo je z roku 2019.
A5 mi na první pohled přijde jako docela výraznej posun a plnohodnotná nová generace.
Je tu novej Passat + Tiguan + Superb + Kodiaq třeba. Tady je to spíš jen drobná evoluce... ale víš co, přímá konkurence nemá vůbec nic.
@Emel
rozhodne slibovany vr6 biturbo do golfu, passatu a kodiaqu, tam jako zaklad 4x4 phev
4x4 phev s 2,0tsi
konecne se vzdat dsg
konecne se vzdat dieselu i za cenu hev
opet nabidnout nivo zadni napravy
dostat na trh elektricko mechanicky turbo
konecne vyresit infotaiment
udelat neco s jizdnima vlastnostma vetsi aut (superb, passat)
rozhodne slibovany vr6 biturbo do golfu, passatu a kodiaqu, tam jako zaklad 4x4 phev
4x4 phev s 2,0tsi
konecne se vzdat dsg
konecne se vzdat dieselu i za cenu hev
opet nabidnout nivo zadni napravy
dostat na trh elektricko mechanicky turbo
konecne vyresit infotaiment
udelat neco s jizdnima vlastnostma vetsi aut (superb, passat)
@kesumb Neumožnilo mi odpovedať na tvoj príspevok nižšie, tak to dám sem:
"rozhodne slibovany vr6 biturbo do golfu, passatu a kodiaqu, tam jako zaklad 4x4 phev" - kto z konkurencie niečo podobné má a akuý má zmysel 4x4 phev v každom vozidle?
"4x4 phev s 2,0tsi" - to áno
"konecne se vzdat dsg" - áno, ale čím to chceš nahradiť? 8st aisinom, ktorý sa v pár prípadoch dožil aj 150kkm (vlastná skúsenosť na pár vozidlách v okolí
"konecne se vzdat dieselu i za cenu hev" - ok, dízel má zmysel už len pre obmedzenú skupinu zákazníkov, skôr by som napísal vyrobiť / vyvinúť HEV
"opet nabidnout nivo zadni napravy" - zmysel v mainstreame ? a kto z bežnej konkurencie to má?
"dostat na trh elektricko mechanicky turbo" - zmysel a zároveň kto to bežne vo svojich modeloch používa?
"konecne vyresit infotaiment" - passat rv 2022, - bez akýchkoľvek problémov a výhrad
"udelat neco s jizdnima vlastnostma vetsi aut (superb, passat)" - v porovnaní s čím? Obaja menovaný majú svoje muchy, ale vymenuj lepších, alebo výrazne lepších v ich triede. Drtivá väčšina vzdala strednú triedu bez ďalšieho boja, porovnávať s prémiou mne zmysel nedáva
"rozhodne slibovany vr6 biturbo do golfu, passatu a kodiaqu, tam jako zaklad 4x4 phev" - kto z konkurencie niečo podobné má a akuý má zmysel 4x4 phev v každom vozidle?
"4x4 phev s 2,0tsi" - to áno
"konecne se vzdat dsg" - áno, ale čím to chceš nahradiť? 8st aisinom, ktorý sa v pár prípadoch dožil aj 150kkm (vlastná skúsenosť na pár vozidlách v okolí
"konecne se vzdat dieselu i za cenu hev" - ok, dízel má zmysel už len pre obmedzenú skupinu zákazníkov, skôr by som napísal vyrobiť / vyvinúť HEV
"opet nabidnout nivo zadni napravy" - zmysel v mainstreame ? a kto z bežnej konkurencie to má?
"dostat na trh elektricko mechanicky turbo" - zmysel a zároveň kto to bežne vo svojich modeloch používa?
"konecne vyresit infotaiment" - passat rv 2022, - bez akýchkoľvek problémov a výhrad
"udelat neco s jizdnima vlastnostma vetsi aut (superb, passat)" - v porovnaní s čím? Obaja menovaný majú svoje muchy, ale vymenuj lepších, alebo výrazne lepších v ich triede. Drtivá väčšina vzdala strednú triedu bez ďalšieho boja, porovnávať s prémiou mne zmysel nedáva
@kyklop
v kazdym zadna, ale
Kodiaq rs by to jiste snesl, navic toho naslibovali hory doly od teramontu pres studii arteonu..
prodavali 10 milionu aut rocne, urcite by mohli vyvinout neco jinyho nez aisin nebo dsg. Viz toyota, navic dsg 350e funguje velmi dobre, phev 4x4 v ds s aisinem a stejne tak ve volvu funguje. K zivotnosti dsg se da rict totez
argument ze to konkurence nema neberu, chtej bejt nejvetsi koncern vyrobcu aut. Navic nalozenej superb taha zadek po zemi. Infotaiment je zumpa dodneska, kodiak rs posledni tejden vyroby 2 tvrdy restarty cestou praha-liberec. A mimochodem celej minulej vikend vypadky systemu vw/audi serveru. Proc se to nedeje bmw nebo tesle..
v kazdym zadna, ale
Kodiaq rs by to jiste snesl, navic toho naslibovali hory doly od teramontu pres studii arteonu..
prodavali 10 milionu aut rocne, urcite by mohli vyvinout neco jinyho nez aisin nebo dsg. Viz toyota, navic dsg 350e funguje velmi dobre, phev 4x4 v ds s aisinem a stejne tak ve volvu funguje. K zivotnosti dsg se da rict totez
argument ze to konkurence nema neberu, chtej bejt nejvetsi koncern vyrobcu aut. Navic nalozenej superb taha zadek po zemi. Infotaiment je zumpa dodneska, kodiak rs posledni tejden vyroby 2 tvrdy restarty cestou praha-liberec. A mimochodem celej minulej vikend vypadky systemu vw/audi serveru. Proc se to nedeje bmw nebo tesle..
Emel
Kdyby náhodou někomu chybělo řazení příspěvků od nejnovějšího, tak https://www.auto.cz/diskuse/94228/1?… pořád funguje...
Pepa_007
Jestli není lepší aby vše koupil Stellantis a vyráběl celosvětově 3 modely aut a měnit jen logo. Ušetřilo by se hodně peněz. Škoda před 1989 také vyráběla jen 120ku. Dělala 5 (asi) barev, dvě výbavy a hotovo. 😉
Miorolo
Redakce, nevím jestli jste si toho všimli, ale váš webdesigner poněkud zapomněl optimliovat nový design pro mobilní zařízení. Zkuste mu zmínit pojem "mobile first", zda mu to vůbec bude něco říkat 🥴
johny555
Zájem o BEV od VW je malý. Někoho to snad překvapuje? Proč asi. A proto VW bude šetřit na investicích. Fakt chytré...
Číňani, Korejci a Musk si mnou ruce.
Číňani, Korejci a Musk si mnou ruce.
PowerHouse
Arese vychválí BEV v 2027,
kdy BEV začnou být levnější než ICE.
O levných BEV svědčí i nová lakovna ŠKodárny.
kdy BEV začnou být levnější než ICE.
O levných BEV svědčí i nová lakovna ŠKodárny.
MihiCZ
Aktuální BEV jen těžko mohou konkurovat ICE, ale už se těším až z měst jednoho krásného dne zmizí všechna smradlavá, rachotící auta. Jestli je nahradí BEV nebo jiný druh pohonu, těžko říct. Aby nedošlo k mílce, auta do města patří, ale jen ty lokálně bezemisní.
×
Sdílení komentáře
×
😁👍
Nechtějte naštvat e-fanatiky, i když ti vždy najdou nějakou výmluvu.
Jinak třeba Audi to stálé nechápe, že o ně přestává být zájem, bohůžel.
Už to pochopili všichni, i u Audi. Ale sedí tam ti samí, co tu chybnou strategii roky hlásali, takže se jim nechce hlasitě roztrubovat do světa "byli jsme blbci".
E-agitátoři to nepochopí nikdy. Oni i na klesajících číslech najdou něco pozitivního, čím si potvrdí, že jejích e-víra má pravdu.
https://www.autorevue.cz/…-to-dobra-zprava
To je zase článek. Kde jsou v té statistice ti, co si po Tesle koupí další Teslu? Nejsou tam vůbec?
https://www.foxbusiness.com/…insey-data-shows
https://executivedigest.sapo.pt/wp-content/uploads/2024/06/Mobility-Consumer-Pulse-2024_Overview.pdf