Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Registrace nových aut v Německu za červenec: Kolaps elektromobilů

56 komentářů

dodo24
"Podiel elektromobilov v EU s výlučne batériovým pohonom na nových registráciách bol do roku 2018 pod 1 %, ale za posledné 4 roky výrazne vzrástol - na 5,3 % v roku 2020, 9 % v roku 2021, 12,1 % v roku 2022 a 14,6 % v roku 2023. "

Nemcom zrušili dotácie a hneď vypisujete katastrofické scenáre...
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
@dodo24 Připomněl jsi mi toto:
Paní učitelka učí děti, jaký je rozdíl mezi škodou a katastrofou: "Kdyby v letadle letěla dejme tomu vládní delegace a letadlo se zřítilo, tak to by byla katastrofa. A kdyby někomu pošli králíci nebo liška vyplenila kurník, to by byla škoda."
Při inspekci pana ředitele se chce paní učitelka blýsknout a zeptá se třídy, jak by charakterizovali rozdíl mezi škodou a katastrofou.
Přihlásí se Pepíček a praví: "Kdyby se zřítilo letadlo s vládou, byla by to katastrofa, ale žádná škoda. Škoda by byla, kdyby nám pochcípali králíci."
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
vy jste ale prosťáček :-):-):-)
dodo24
@WinDiesel narozdiel od Vás, ktorý namiesto urážania volí slušnú a argumentov plnú diskusiu. Dospej
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@dodo24

Kdo vypisuje katastrifické scénáře? Jedinou katastrofou je složení zelené nebobolševické EK. Nicméně věřím, že i tak trh vyhraje a tyhle eurohujery dostanou do situace, kdy sami budou muset odejít.
Vilem5
@rohYpnol No tak já jako nevím no… v Německu zruší dotace a najednou jsou všichni překvapení a píšou katastrofické titulky a komentáře, že to způsobilo meziroční propad prodejů BEV… přitom od začátku roku bylo v celé Evropě registrováno 12,5% BEV, což mi teda přijde jako velmi slušné číslo v době, kdy nabídka stále ještě není kompletní a nepokrývá všechny segmenty aut a zákazníků…
Renoo
@Vilem5
Takže po tvrdé masáži a dotacích z peněz daňových poplatníků tu máme 12,5% což má být "velmi slušné číslo" :-D Hurá.
Tycoon
@dodo24
Zapomněl jste do své statistické řady doplnit výsledek za 2024 (první pololetí), který je 12,5 %. Je potřeba počítat s tím, že ani Itálie a Belgie, které teď díky dotacím táhnou prodeje BEV, nemají bezedný měšec peněz, spíše naopak
Renoo
@dodo24 Prodej EV v Německu stojí na dotacích. Takže je to pro Ev dost špatný scénář. Navíc hodně lidí si to EV vyzkoušelo a nyní se vrací zpět k ICE. U nás ve firmě šly všechny EV po dvou letech pryč a nechal si jedno jen majitel, který se s ním ukazuje a dělá tím ekobio PR pro firmu. S tím s jakou ztrátou se ty EV prodaly (extrémní propad ceny) se jednalo o velmi drahý experiment. Jen doplňuji, nesídlíme v ČR, ale ve Vídni.
PowerHouse
Kdo by BEV kupoval,
když střemhlav zlevňují.
Viz ID.3 loni42900 a nyní se čeká alespoň na 30 000.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@PowerHouse: to vidíme :-) dokonce i nekupují prudce zlevněné elektrošunty, někde udělal soudruzi v Německu chybu?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@PowerHouse

Jistě. Všichni EV hujeři tak moc chtějí EV a tak moc táhnou poptávku, že si skutečně počkají na to, až je EU bude v rámci dotačního titulu rozdávat BEV zadarmo...
Nebo Nebo
@PowerHouse Však jsi říkal, že baterky jsou skoro zdarma, tak proč jsou pořád tak drahé?
Avatar - lyon667
lyon667
@PowerHouse Záměna příčiny a následku?
CarFan
1. Štedré dotácie na EV v Nemecku skončili.
2. Mnoho ľudí čaká na novú Teslu Y.
3. Ešte viac ľudí je naštvaných na enormne vysoké ceny európskych EV, keď sa dozvedeli ceny EV v Číne (vrátane známych modelov VW ID)
4. Ceny batérii neustále klesajú, cenníkové ceny EV nie. (batéria tvorí približne 30% výrobných nákladov)

Nie je tajomstvom, že európske EV už nie sú etalónom, čínske ešte len u nás začínajú a Tesla obnovuje. Tak prečo sa ponáhľať s nákupom?
dodo24
@CarFan konečne rozumný názor človeka, ktorý si nevidí len na špičku nosa. Elektro čaká revolúcia v podobe SSD batérií a rozšírenie 800V architektúry + zlacnenie na ktoré každý čaká. Velké očakávania mám pri Renault 5, VW ID2 a Tesla2. Tie podla mňa urobia slušné čísla.
Avatar - Barrichello
Barrichello
@dodo24 nikdo na nic nčeká, lidi co měli Tesly si kupují zpátky benzíny, halvně v USA. Blbý co
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Barrichello
ale houbeles. Pár se takových najde, ale dost malé procento. Blbý co
dodo24
@Barrichello blbé pre koho? Toto nie je súťaž. Nech sa ludia rozhodnú čo chcú. Jedny chcú EV a druhí zas V8 na LPG.
ptr078
Odkedy som sa dozvedel ceny ev v cine nespim, peni mi od zlosti z huby 🤣 kde na tie hluposti chodite
CarFan
@ptr078 Výborný príspevok. Ďakujeme...
Tycoon
@CarFan
1) V Itálii a Belgii naopak začaly.
2) Co na ni bude nového?
3) Naštvání být můžou, ale to je tak jediné, co s tím můžou dělat. Nelze očekávat, že by EU zrušila cla, DPH apod.
4) Automobilky už nechtějí prodávat BEV s tak veljxmi ztrátami. Pokles nákladů využili ke snížení ztrát.
CarFan
@Tycoon
1) Áno, takisto aj v ČR a asi začnú aj v SR. Ale to bol reakcia na pokles v Nemecku.
2) Podľa už zverejnených informácii prevezme TMY vylepšenia z TM3, t.j. hlavne lepší podvozok a odvetrávané predné sedadlá. Bude zmenená predná a zadná maska. Vzadu pravdepodobne bude svietiaca lišta medzi svetlami aj s osvetleným logom. Najväčším prekvapením má byť nová generácia batérii, ale to je zatiaľ tajomstvo - buď 4680 so suchými elektródami alebo prevratné Sodium-Ion. Veľmi pravdepodobne 800 V architektúra.
3) To je trocha nákupná psychológia. Nie každý si kúpi drahé EV s pocitom, že dnes kupuje predražený produkt, ktorého cena za chvíľu bude musieť klesnúť. Automobil je v princípe veľmi stratová investícia, teda nikto nebude nadšený, keď cena jeho auta v priebehu 1 roku klesne povedzme o 50 %.
To si asi radšej kúpi hybrid alebo diesel.
Číňanov clá neodradia. Majú technológie a veľkú kapacitu výroby. Poukážem to na príklade nového Xiaomi SU7 Max. Ten teraz stojí v Číne asi 42 000 EUR s DPH a to je asi cena, kde je Xiaomi so ziskom na nule. Ak toto super výkonné auto ponúknu v EÚ za 75 OOO EUR s DPH, tak na tom čosi zarobia (aj keď zaplatia 31 % clo) a stále bude lacnejšie min o 45 000 EUR ako porovnateľné BMW. A to je teda obrovský cenový rozdiel. BMW by muselo, tak ako v Číne, svoje ceny rapídne znižovať.
4) To platí o Forde, Stellantise, VW atď. Tesla a aj Číňania už vyrábajú efektívne, lebo musia. Naše automobilky majú byrokratické riadenie, chýba flexibilita. Napríklad u prémiovej trojky nemožno hovoriť o efektivite, keď sa ponúka množstvo príplatkovej výbavy. Je to pomalé a drahé, vlastne výroba na zákazku. Ak konkurencia dokáže vyrábať lacnejšie a vy nie, tak to onedlho skončí ako s Nokiou. Je vhodné ešte pripomenúť neľahkú pozíciu našich automobiliek, ktoré nesú na svojich bedrách úvery za vývoj spaľovacích technológii a súčasné výrobné technológie.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@CarFan Zajímavé. Nejdřív čteme, jak jsou EV na rozdíl od ICE jednoduchá a po zlevnění baterií levná na výrobu, a teď jsou zase evropská EV drahá kvůli bohaté příplatkové výbavě, kterou evropské ICE modely od Citigo přes Fiat Tipo až po BMW 7 nabízely po dekády?
Tycoon
@CarFan
2) Pokud bude změna baterií, tak by se to dalo označit za novou Teslu Y. Pokud be, bude to stará Tesla Y s malým faceliftem.
3) Pokles hodnoty je zčásti dán poklesem cen baterií, ale zčásti za to můžou dotace, které vytvářejí nerovnováhu (nepřirozenou poptávku) na trhu nových aut.
Čínské automobilky nemají takové tržní postavení, aby mohky v Evropě prodávat auta za 75000 Eur.
4) Výroba "na zakázku" je jedním z aspektů, které definují prémiové auto. Já jsem kupoval na zakázku obyčejné auto. Nevyšlo to o moc dráž než skladovka. Ale musel jsem na to déle čekat, protože několik měsíců neměli kola na to, co jsem si nakonfiguroval.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@twistedTSD

To ale není prblém BEV, ale automobilek. Úplně stejný problém je u ICE. Chce to víc číst a přemýšlet než ze sebe udělat hlupáka.
A fungovalo to proto, protože měli oproti číně přidanou hodnotu ve funkčnosti a bezpečnosti. To teď již mizí
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Mikesus Pro hlupáka každý hlupák. Pokud mainstreamové automobilky i s vysokou komplexitou ceníku zvládaly donedávna nabízet kompakt výrazně pod půl milionu, tak bych neřekl, že hlavním problémem prémiových modelů je komplexita. Vysoká míra individualizace je imho podstatnou konkurenční výhodou D3. Každý nemusí sekat auta jak Baťa cvičky jako Tesla, všechna stejně nudná.
ericn
@CarFan “ Mnoho ľudí čaká na novú Teslu Y.” - tohle mi vysvětli, jak to víš? Máš k dispozici nějaký průzkum? Dej jsem zdroj 😋
CarFan
@ericn OK, asi som to nenapísal jasne. Mnoho ľudí čo by si chceli kúpiť TMY čakajú na nový typ TMY Juniper.
Nemyslel som tým, že absolútne všetci Nemci.
Teraz je to OK?
Avatar - del42sa
del42sa
@CarFan takže vlastně za ten obrovský propad může Tesla, protože všichni čekájí na nový model, je to tak ? :-D
Avatar - Mikesus
Mikesus
@del42sa
Když se propadne nejprodávanější kus, tak se dá říct, že za ten propad může především on.
ericn
@CarFan V pohodě. Může to tak být, že ti spokojení chtějí nový model a čekají. A budou dlouho... Pád registrací EV to nejspíš ale nezastaví...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@CarFan
1. Jistě, to není nic nového, že EV prodeje vystřelily kvůli obrovskému politickému tlaku a subvencím.
2. To se načekají, když pokud vím nebyla ještě oznámena.
3. Tak to bylo vždy.
4. ano, ale ten pokles už není takový, jak ho maluje Doník a spol., když mávají grafy s počátkem v roce 2010.
Avatar - lamal
lamal
clickbait zase, baví ma ako redakcia hra na obe strany, najprv sa financne napije z EV lobby (prevazne Skoda a VW) a potom hra aj pre hejterov tj spalovaky 4eva, pochybna ekologie... lacne a viditelne, skuste to kvalitnejsie
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
@lamal Na to nemají. Zbývá už jen Horký Rom.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Na sídlišti jede pětkou,
všichni na něj zírají, diví se sjetkou 👍
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak co, doníčci, hendlíčci, mikešové... vaše lezené lži o EV, o tom jak jsou lepší, jak je všichni chtějí a jak po nich nezadržitelně roste poptávka, se nějak roztékají v letnímm horku, co??

Ano, prodeje EV míří tam, kde je skutečná poptávka. Opět se jen potvrzují moje slova zde v diskusi!!!
Cenduro
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Cenduro

Q1/2024 ... pokles...

Jaj, blbý co? Jaká smůla :-DDD
Zkus se aspoň podívat na to na co odkazuješ!!! :-DDD
Vilem5
@rohYpnol Já teda nevím no, ale jestli umím trochu anglicky, tak v tomto článku píšou o růstu: “In Europe, the first quarter of 2024 saw year-on-year growth of over 5%, slightly above the growth in overall car sales and thereby stabilising the EV sales share at a similar level as last year.”
Cenduro
@rohYpnol V Evropě došlo v prvním čtvrtletí roku 2024 k meziročnímu nárůstu o více než 5 %, což je mírně nad růstem celkových prodejů automobilů a stabilizuje tak podíl prodejů elektromobilů na podobné úrovni jako v loňském roce.........Pokles ???
Celosvětově: Prodeje elektromobilů zůstaly v prvním čtvrtletí roku 2024 silné a překonaly prodeje za stejné období v roce 2023 přibližně o 25 % a dosáhly více než 3 milionů.....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Vilem5

Samozřejmě že pokles. Proti předchozímu kvartálu dost podstatný.
Vilem5
@rohYpnol Tak ale přeci nemůžeme porovnávat mezi kvartály… zrovna prodeje aut… to přeci zkresluje dost významně sezónní křivka… musí se porovnávat stejná období mezi dvěma lety…
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
tady zase někdo neumí čísla a co je větší a co menší. Nárůst o 5% oproti loňskému roku a ještě o malinko více než rostl celý trh. XD
blbý co, že tvoje výmysly nefungujou.
Th0r
EC3 za tech uzasnych 630 k ma baterii 44 kWh. Realny dojezd je tak okolo 200 km. To je lepsi golfovej vozik nebo tzv. kripl kara. Tak to asi trhak nebude. Osobne bych tuhnul kazde tak 2 - 3 dny na kabelu 😹

Btw kdyby ty prachy davali do dotaci na elektorvozitka, tak je to lepsi nez to sypat migrakum.
kesumb
PHEV rostou coz je naprosto spravne navzdory nazorum mistnich ***u co tvrdili neco o eu balastech a jinejch pitomostech. A v dalsi generaci budou nahrazeny EV… Pomalu, ale jiste.. Zbytecny to tlacit na silu, dalsi generaci to uz dochazi
ericn
@kesumb to víš, že jo 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@kesumb Nikdo ti nebrání si kupovat PHEV. Pro každého to ale fakt není.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kesumb
přesně tak, je to takový mezikrok. PHEV ušly velkou cestu dnes už to je technicky, nabídkou i cenou úplně jinde než pár let zpět.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Pořád ste si u Majkla Dejvida neobjednali cover pod nzvem "Když se nedaři, co se dařit má?" Měli byste neprodleně začít, hehe
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Tak stát chce skoro 15GWh dovážet každý rok dokud nepostaví další jaderné bloky. Odkad ale neříká.
Ceny elektřiny budou vysoké.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007
nějaký zdroj?
když se přestane vyvážet těch 9TWh a plýtvat elektřinou na výrobu PHM, myslím, že se tam těch 15GWh najde dost
Avatar - jozephko
jozephko
Divil bych se, kdyby byl v Německu vývoj jiný. Ve světě ceny elektrovozů prudce klesají, jenom v EU ne. Protože ochrana domácích výrobců.
V Číně klesly ceny za 1 kWh kapacity baterie na 45 dolarů. Za přelom, kdy by elektrovozy měli být levnější než spalováky, se přitom považuje hranice 100 USD/kWh.
Elektrovozy již nemají být proč drahé. Při ceně baterií 50 USD/kWh a 70 kWh baterie (což je mírný nadstandard) by cena baterie měla být 3.500 USD. Elektromotory jsou na výrobu podstatně levnější než spalováky. Ak sečteme cenu elektromotoru a baterie na jedné straně, a cenu spalováku se spalovacím motorem, převodovkou, nádrží, katalyzátory atd., elektrovozy by měli být podstatně levnější. Taky jsou, ale ne v Evropské unii. A dlouho asi ještě nebudou.
Němci nejsou blbí. Tím, že elektrovozy nekupují, vytvářejí tlak na pokles jejich cen. A čekají, až se v Evropě zabydlí čínská konkurence. Co se týče Tesly, u ní se již druhým rokem čeká na velkou modernizaci Tesly Y, která se vyrábí v Berlíně. Proto ten pokles zájmu o tento model.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Mikesus: statistiky hovoří o něčem jiném, stejně jako že v USA výrazně roste obliba 10 a více let starých aut. Protože sou spolehlivé a protože chudne i střední třída v USA.
Arese
@Barrichello A protože ta auta ještě mají pořádné motory a nejsou zamořeny hybridizací a desítkami otravných "asistentů"!
Avatar - Barrichello
Barrichello
Kdo by tu kupoval, lidi tu nemaj ani na bydlení https://www.seznamzpravy.cz/…-co-proto-257325