Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veterán

Zpět na článek

Nissan Rasheen (1994-2000): Hranatý drsňák oznamoval příchod crossoverů

10 komentářů

Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Paráda. Škoda, že tu značku zničila rendlíkovská nafoukanost.
traveldrive
@Ada je zase tady
Teba je škoda pre niečo iného... ;-)
ericn
@traveldrive on má tak trochu pravdu, Nissan pro Evropu je vlastně Renault v jiném kabátě a hlavně nemá nic zajímavého… Jo byly časy, kdy byl v Čechách Nissan velmi oblíben - Sunny, Almera, Primera, QQ 1G, první 2 generace X-trailu, Pathfinder, Patrol, Navara… ta auta byla všude 😋 Dneska abys Nissan na silnici pohledal…
traveldrive
@ericn Nemá. Nebyť Renaultu, tak by po Nissane v Európe nezostal už ani smrad. Mitsu podobne.
ericn
@traveldrive možná lepší než to co je v nabídce dnes. Nebo ty by sis něco od Nissanu / Mitsu aktuálně vybral? Já tedy ne, pro mě to jsou zombie značky 👎
traveldrive
Mimochodom, nedefinovalo túto triedu už Rancho v roku 77? Aj keď mu ešte chýbal druhý pár dverí... http://auta5p.eu/vystavy/zeneva_2024/zeneva_24_119.php
Ringhofer
Hle, kde vzal Subaru Forester (1997) svůj vzor....
Opět velmi zajímavé informace a galerie, díky Sleepere!!
RaSuSK73
Ked vidim zadnu cast zboku, nemozem v tom nepiznat Suzuki Ignis predoslej generacie.

Vazeny autor, vysvetli mi prosim, ako moze spojka prerozdelovat vykon/krutiak medzi napravy. Pretoze mna ucili, ze rozdelit sa da jeden alebo viac vstupov na dva, alebo viac vystupov. No spojka ma iba jeden vstup a prave jeden vystup.
Diferencial rozdeluje vykon/krutiak, spojka iba prenasa. A je uplne jedno, aka ta spojka je.
traveldrive
@RaSuSK73
No, viskóznu spojku by si mal doštudovať.
https://www.autotrendy.sk/…aky-jej-poruchy/
RaSuSK73
@traveldrive : Co je v mojom predoslom prispevku v rozpore s linkovanym clankom ?
Pre menej chapavych - spojka IBA spaja vstupny hriadel s vystupnym, diferencial ROZDELUJE z jedneho vstupu na 2 vystupy.
Auto s medzinapravovym diferencialom vie hrabat bud prednou naoravou, alebo iba zadnou. Auto s lubobovolnou spojkou musi hrabat jednou napravou, druha sa iba pripoji. Pozri si testy 4x4 na valcoch, zacni Ladou Niva a porovnaj napr. s Dusterom.
https://youtu.be/PzF1fvuhink?feature=shared
Ked bude mat Duster predne kolesa na pevnom povrchu a zadne na lade, NIKDY nebude hrabat iba zadnymi. Lada tymi zadnymi zahrabe. A to je fundamentalny rozdiel medzi spojkou (pripajajucou druhu napravu) a diferencialom (rozdelujucim moment medzi napravami). Duster prave pre spojku PRIPAJAJUCU zadnu napravu nikdy nebude hrabat zadkom, pricom mu predok bude stat. A to plati o 100% SUV s lubovolnym typom spojky pohonu zadnej napravy.
Dufam, ze toto stacilo.