Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Tržní podíl Fordu v Evropě klesá. Chybějí lidem „normální“ auta?

60 komentářů

ericn
Ford je v háji a dobře mu tak. Zařízl vše, co měli lidi rádi - Fiestu, Focus, Mondeo, S-Max, širokou paletu benzinových a naftových motorů a nechal tu jen litrový 3hrnek s ošklivou Pumou, z Kugy udělal jen Hybridní crossover a napálil ceny… A teď se divi?
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
@ericn já myslím, že útulek pro choromyslné zvaný Evropa už málokterý nadnárodní koncern zajímá.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn
Tak on se po covidu už nijak neoklepal. Důvody můžou překvapovat jen jejich management.
ericn
@Mikesus no jo no… Pravda, že z Fordu leze od té doby jedna minela za druhou… Teď ještě navíc elektrická 😋
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn
Souhlasím s tím, že v jejich podání EV taky nic moc. Kdyby aspon víc používali ten docela povedený hybrid co mají, ale i ten omezujou.
ericn
@Mikesus souhlas, klidně mohli vypustit na trh Mondeo s tím 2.5l hybridem a byla by o něj ve fleetu rvačka 😋👍 Znám spoustu lidí, manažerů, co měli Mondeo a museli přejít na Supa nebo Passat a klidně by se vrátili zpět k Mondeu…
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@ericn Je bizár, že když už mají zřejmě solidní hybrid, což se o mnoha konkurentech říct nedá, tak ho nejsou schopni zužitkovat jinde než v Kuze, ale hlavně, že rebrandují id.x i s jejich ergonomickými přešlapy a do zbylých modelů nacpou nevkusný megadisplej, protože to určitě zachrání situaci.

Jediné Fordy, které mi dnes přijdou opravdu zajímavé, jsou Ranger a Mustang.
ericn
@ twistedTSD taky tomu nerozumím, mohli v klidu dál vyrábět Mondeo/S-Max - auta na stejném základu s tímto hybridem. Troufnu si tvrdit, že by zájem byl a daleko větší než o ty jejich SUVčka a to nemluvím o těch elektrických 🤣
Nebo Nebo
@ericn Přesně tak, teď žije z prodejů v USA z Mustangu a F-Series.
Jen mimochodem, Ford Focus ještě nezařízly, až příští rok. A doufám, že si to ještě pořádně rozmyslí.
ericn
@Nebo Nebo v podstatě zařízli, kdo chce benzin nemá na výběr nic jiného než 3hrnkový litr 🤢 I ten VW dostal rozum a v nižší střední jsou už jen 4valce 1.5TSI a 2.0TSI . Litrový 3hrnek zůstal o patro níž, kam patří 😉
ptr078
Videl som v nemecku st kombi, manual za 35, tak uvazujem ci do toho ist
ericn
@ ptr078 jj, u nás je to ranec a to je jen HB

https://www.sauto.cz/…/focus/206677182
Arese
@Nebo Nebo No, vzhledem k "šíři" motorizací, kterou pro něj teď nabízejí, to vyjde úplně nastejno. Auto nižší střední třídy s litrovým tříválcem může být dejme tomu základní model pro 5 % kolenovrtů, ale pokud už nad ním nemají žádný nehybridizovaný čtyřválec (ostrý ST 2,3 l za milion a více to fakt nezahrání), je to auto pro většinu potenciálních evropských zákazníků prostě nekoupitelné!
P.S. A kde je nová generace Fiesty a Mondea, hloupý Forde?!!
Avatar - Don Seladon
Don Seladon
@Arese zase na druhou stranu, kolik jste viděl v nedávné době posledních fiest. Já myslím, že na českých silnicích je to auto podobné zastoupené jako Ferrari.
jaroslavii
@ericn presne.
Avatar - Ozzman
Ozzman
@ericn Se vším souhlas, Mondeo neni, Fokus skomírá na R3 a ST je drahé... proto jsem šel ke konkurenci.. ale Kuga je napálená? Hele, nejsem fanoušek SUV, ale chtít SUV v této cenové, Kuga HEV 4x4 je od 806 tisíc v Titaniu, jediné co reálně potřebuje je paket winter za 20 tisíc (vyhřívané sedačky a sklo) a barvu, nicméně zelená metalíza je bez příplatku... To je podle mě naprosto skvělá nabídka, za to neseženeš nic moc podobného v této velikosti.
ericn
@Ozzman No jasně Ozzy, ale vzpomeň si kolik stála Kuga před FL, to byl ranec 😋 Navíc ten odklon z SUV ke crossoveru. Teď je nabídka dobrá… Btw ségra má Kugu 2018, tj 2Gen po FL a ta se mi ještě líbila 👍
Avatar - Ozzman
Ozzman
Rodiče ji mají taky, 2019, 1.5 EB titanium FWD manual, stála 545 tisíc... jako to byla super nabídka. Měli i 1.6EB předface (2014). Ale pořád zvažují, jestli ji nevyměnit za tu novou, či nějaky jiny HEV... jenže to ma asi 24 tisíc najeto :D:D @ericn
ericn
@Ozzman jj, jak přes kopírák - 1.5 EB titanium FWD manual a to i s podobnou cenou, dobrý auto 👍
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Horký Rome, četl jsi po sobě ten titulek?
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Tak je to logické a někdo to tu předpovídal pred rokem.
Prostě v nabídce nemají nic pro normální zákazníky. NIC.
Pokud to nezmění, tak budou dál klesat.
Nebo Nebo
@Pepa_007 Změní... Nabídnou další elektrický propadák, že by teď novodobý elektrický Ford Model T?
Ford rád recykluje staré názvy.
Arese
@Pepa_007 Já to tu předpovídám nejméně 5 let. A jistý "Miromen" mi tady roky spílal, jak Fordu křivdím, a že vše má perfektně zvládnuté. A poté, když začaly chodit rok od roku katastrofálnější prodejní statistiky Fordu v Evropě to tento "odborník" dorazil "geniálním" vysvětlením, že za to mohou nerozumní evropští zákazníci, kteří debilní globální strategii "One Ford" (jednotlivé modely měly oslovovat zákazníky na celé planetě, což je nerealizovatelná hovadina) a z ní vzešlé nové modely trestuhodně "nepochopili" a "nedocenili". :)))))
ericn
@Arese jj, tenhle člověk se tu do krve hádal ohledně FoFo3 jak je skvělý, jen se do něj nic nevejde a i když jsem s ním rok jezdil a poznal jeho přednosti i slabiny, tak mě přesvědčoval, že nemam pravdu… No ale teď má novou modlu, VW Golf 8G, který je také nejlepší na světě a my tomu opět nerozumíme 🤣
Avatar - miromen
miromen
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - miromen
miromen
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ericn
@ miromen no nekecej, my o vlku a on je tady. Přišel sis ulevit? Tak snad je ti líp 😋
Arese
@ericn Jen tady na nás vztekle a sprostě plive, samozřejmě bez jakýchkoliv konkrétních protiargumentů. Co by taky na výše uvedené měl chudák říkat, že? Jen férový rovný chlap by totiž měl ty koule přiznat - jo, měli jste pravdu a já se mýlil, Ford to v Evropě v posledních letech totálně podělal. Ale to bychom po něm chtěli příliš. :))
Milom
Evropa je pro Ford mimo hru má prodeje nejen v USA ale také Kanada , Jižní Amerika, Austrálie a Asijsko pacifický region některé z těchto trhů jsou pro Ford natolik důležité že jim vyvíjí specifické modely
Arese
@Milom Tak proč tedy již před lety přestal vyvíjet speciální modely pro Evropu, kterou jim v minulosti doslova "válcoval"?
praptak
Asi mu přijde Evropa z jeho pohledu nezajímavá. Podle mě je to právě chybná úvaha, že vnímáme v Evropě Ford za "vlastní". Je to přece jen americká automobilka.
Arese
@praptak Jenže on pro Evropany skutečně byl "vlastní", a to po celá dlouhá desetiletí. Myslím, že pro americkou automobilku bylo takovéto uznání automobilově extrémně náročných Evropanů nejvyšší vyznamenání a uznání jejich automobilové kompetence!
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
@praptak: Ford měl v Evropě naprosto skvělé prodeje, takže proč by měla být Evropa pro Ford nezajímavá?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
úplně jednoduše. Zisky. I když měl prodeje, neměl zisk z nich.
https://www.fleetnews.co.uk/news/2000/2/3/european-sales-slump-hits-ford-profits/6742/
Už minimálně od roku 1999 i při těch prodejích mu padaly v evropě zisky
Tycoon
@Milom
Ford už žádné specifické modely pro Jižní Ameriku ani Austrálii nemá. Brazilská fabrika byla uzavřena před pár lety, australská ještě o pár let dříve.
Evropa byla pro Ford tak důležité, že ještě na začátku 50. let existovaly tři samostané evropské divize Fordu, britská, německá a francouzská, každá s vlastním výrobním programem. A ještě v 70. letech měl Ford Capri nabízený v Německu motor V6, zatímco Ford Capri nabízený v Anglii měl také V6, ale jiný, protože Ford of Britain a Ford Werke si vyvinuli své vlastní šestíválce.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Az po skonceni focusu sa ten prepad prejavi naplno... cakam ze v r 2027 aj MG uz bude v EU pred fordom... smeruje to k tomu

Ford to mal pritom v eu este tak 10r dozadu perfektne rozbehnute ... a dnes mohol byt vpredu s vw a toyotou... ale zatial co v toyote a vw aj rozmyslaju tak vo forde to vyzera na bezhlavy random hura planovaci system ...
Arese
@3_diamanty Přitom úplně nesmysně propálili miliardy za vývoj nikým nechtěných zkratowozů!
Avatar - pradeda777
pradeda777
@Arese Tož ono to v tu chvíli vypadalo jako že zkratovozy jsou v Evropě sázka na jistotu...
Arese
@pradeda777 Jo, vypadalo, ale jen v hlavinkách zcela šílených automobilových managerů, kteří si neviděli ani na špičku svého nosu! :(((( Takhle to dopadá, když automobilka začně vyvíjet auta pro fanatické levičácké politiky a naopak zvysoka kašle na ty, kteří ji svými penězi živí, tedy na své zákazníky!!!
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
@pradeda777 : jen v hlavách důležitých lidí. Víceméně všechny značky v tom jely, snad s výjimkou Mazdy. A všechny automobilky vyházely biliony do kanálu.
Jan Čuda
Po letech s Fordem uz jsem presel ke konkurenci... Proste SUV nechci, Puma je moc mala. A do Focusu prestali davat motor... A co horsiho, vsechno je to s automatem, kterej opravdu nesnasim (ten jsem ochoten akceptovat jen u elektromobilu, nebo hybridu, kde to jinak nejde) Proste v dnesni dobe najit auto s benzinovym motorem, manualem a vykonem kolem 150 Kw za rozumny peniz skoro nejde. (Naposledi se mi libil Focus se 134 Kw s manualem... Ale ten zarizli skoro hned.)
Jiři Šašek
Přesně jste to napsal, nechápu proč se Ford takto střelil do nohy. Jezdil jsem několika Escorty, Sierrami a do nedávna jsme jezdili Mondeem. Vynikající praktické a spolehlivé auto. 300000km víceméně bez poruchy. Jízdními vlastnostmi a komfortem se mu těžko hledal nástupce. Být elektrický Focus, neváhal bych ani minutu. E-Mach je docela žíznivý a drahý. Tak poslední rozstřel byl mezi Kia EV6 a Teslou a vyhrála Tesla, která je velmi úsporná, praktická a robusní. Tesla je super, ale po Fordu se nám pořád stýská. Prostě auto pro lidi. Může mi někdo od Fordu vysvětlit, co se tam děje?
Lempl Klaun
@Jiři Šašek Souhlasim s váma
jaroslavii
Ford si to znicil sam. Nemel chtit elektroauta a nemel rusit normalni auta, Fiestu, Mondeo, Galaxy, Focus.. Ford jde v Evrope do kytek.
jiras_
Mohli si aspoň nechat zadní vrátka, třeba zvětšit Focus ať je někde mezi C a D, zůstala by konkurovat jen O3. Nechat tomu aspoň 1.5EB 4válec, neb diesel se dneska vyplatí málokomu.
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
@jiras_ proč by se diesel neměl "vyplatit"? Faktem je jen že ve třídě Focusu není diesel první volbou, ale když se lidem nabídne 1,5 diesel, skákat radostí do stropu nebudou. To samé s benzínem, 3-válcem. Ford chce lidi donutit aby koupili něco z této mizerné nabídky a potom se diví že lidi jdou jinam.
Například VW zrušil menší 1,6 diesely a lidi teď dostávají různě naladěné 2,0 TDI a stěžuje si snad někdo?
ericn
@W.O. PRSCLEY to je přesný, v nižší střední u VW/Škoda máš aktuálně 3 motory, vše 4válce - 1.5TSI, 2.0TSI a 2.0TDI - v různých výkonech a není nač si stežovat. I ten základní diesel 85kW jede pěkně 😋
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
Jsem si vcelku jist že toto by Ford zakladatel nechtěl.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Prostě Ford no. Kdyby vyvinul pětkový FoFo 1.5 T R4 + full hybrid, design podle evropského vkusu a prostorný interiér koncepčně navazující na FoFo 4 předFL, mohl by to být třídní etalon.

Na druhou stranu je možné, že evropský trh je tak otřesně přeregulovaný a nepředvídatelný, že přežít jako samostatná automobilka s lokalizovanou produkcí už je nemožné.
Tycoon
@twistedTSD
Ano, ta přeregulovanost evropského trhu je dost důležutý faktor. Na druhou stranu, třeba Hyundai a Kia ukazují, že mimoevropská automobilka může mít v Evropě lokální modely a produkci.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ono by stačilo, kdyby třeba po faceliftu Fokus 4 dostal ten jejich hybrid, volitelně 4x4, nebo motory z Kugy obecně... vždyť to vše mají a prostorný FoFo4 je už docela dost..... já čekal, jestli příjde Mondeo MK6, nepřišlo, pak jsem doufal ve Fokus, ten taky zabili.... @twistedTSD
ericn
@Ozzman jj FoFo4 už má prostoru dost, kamarád ho má a to i s 1.5EB 110kW 6M. Sice už tříhrnek, ale jede pěkně a kupodivu nemá ani špatný zvuk a je dost spokojený 😋 Jen ten design předku mi úplně nevoní…
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@ericn Je pech, že předFL FoFo je strašně ošklivý a poFL už sice ujde, ale zase nemá motor a zprasili interiér. :D
ericn
@twistedTSD jj vždycky to dokázali něčím zprasit 😤
Avatar - del42sa
del42sa
Když přestanu nabízet nejprodávanější modely, takové které tvořily páteřní nabídku firmy a zákazníci je dříve rádi kupovali (Mondeo byl pojem) a nenabídnu nějakou adekvátní náhradu a oproti tomu přijdu s předraženým EV, o který je minimální zájem (Mustang), tak dopadnu přesně jako Ford v Evropě

Tohle by jim ale v podstatě mohl říct kdokoliv, třeba průměrný žák základní školy, nebo kdokoliv s obyčejným "selským rozumem", ale těm přepláceným vysoko-postaveným "managorům" Fordu tohle jasné nebylo a oni věřili v úplně jiný výsledek .-)

Ostatně slovo "víra" je v tomto spojení opravdu velmi trefné :-D
Tycoon
@del42sa
Ford v Evropě je extrém, srovnatelný snad jen s Fiatem.
Zajímavé však je, že podivuhodné strategické uvažování mají i v USA. První tři generace Focusu se tam docela slušně prodávaly, přesto padlo rozhodnutí, že čtvrtá generace se v USA prodávat nebude.
ericn
@Tycoon zrovna když se jim konečně podařilo udělat Focus prostorný 😂