Bezpečnost
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeJak hasit elektromobily? Korea zvažuje nová pravidla kvůli nedávnému požáru
27 komentářů
Krum Páč
5
nebonebo winwin zetti arese rohypnol tycoon del42sa pepa007 ericn ryccardo a dalsi .. kde sou?
WinDiesel
3
@Krum Páč hlavně že jsi tu ty, votroubku
Krum Páč
4
@WinDiesel mírnix týrnix .. panenko skákavá
Pepa_007
1
@Krum Páč u vody.
ryccardo
1
@Krum Páč mm dovolenou. Nemam potrebu komentovat kazdy pozar elektrospotrebice, ale kdyz uz me zminujes, tak se ze slusnosti ozvu ty primitivosi
eLzyx
ono by stačilo, kdyby výrobci dbali na nějakou bezpečnost výroby a provozu. Jenže to přijde chytrý manažer, že se ušetří a místo prověřených výrobců se zvolí výrobce baterek do e-koloběžek. Kdo ví, jestli jsou v té baterii alespoň nějaké přepážky, nebo zpomalovače hoření, expanzní pěny, které by zabraňovaly tzv. thermal runaway.
Podle mě by euroNCAP měl provádět i crash test baterií. Nějaké 20cm hluboké propíchnutí tyčí, při 80% SoC a sledovat kolik tepla to uvolní, jestli vyhoří celá baterie, nebo jen daný modul.
Podle mě by euroNCAP měl provádět i crash test baterií. Nějaké 20cm hluboké propíchnutí tyčí, při 80% SoC a sledovat kolik tepla to uvolní, jestli vyhoří celá baterie, nebo jen daný modul.
@eLzyx Takové testování by se rovnalo zákazu elektromobilů. Půl hvězdy a nazdar. Koupí jen blázen.
@Roman Horký LFP v pohodě. Válcové baterie (18650,2170,4680) relativně také - tam sice poškozený modul začne hořet, ale nemělo by se to přenést na zbytek baterie. Jsou tam přepážky, pěny zpomalující hoření.
Horší je to s tzv. pouch cells. Tam ten požár nezastaví nic, resp. jen bazének vody ...
Horší je to s tzv. pouch cells. Tam ten požár nezastaví nic, resp. jen bazének vody ...
@eLzyx obávám se že kdyby byly takové zkoušky dělány, možná že by neprošel ani jeden EV
vezmi prosím v potaz že tento EV nikdo nijak neškádlil, ani zapíchnutím tyče, ani nabíjením, přesto vybuchnul, shořel a vzal sebou 140 dalších aut plus poslal 23 lidí do nemocnice ...
vezmi prosím v potaz že tento EV nikdo nijak neškádlil, ani zapíchnutím tyče, ani nabíjením, přesto vybuchnul, shořel a vzal sebou 140 dalších aut plus poslal 23 lidí do nemocnice ...
WinDiesel
Pěkný pokus o bagatelizaci významu tohoto požáru.
Zamlčeli jste že 23 lidí včetně dětí skončilo v nemocnici.
Donekonečna tady opakujete jak málo elektromobily hoří i když je jich v provozu zatím málo.
O čem nemluvíte je kolik nebezpečných jedovatých zplodin při požárech EV vzniká, do vzduchu se dostávají sloučeniny fluoru, fosforu apod. To jsou opravdu slušné jedy.
Taky jste "zapomněli" napsat, že EV jen nehoří ale baterie taky vybuchují, explodují.
Rád bych viděl ty olomoucké hasiče s jejich vozíčkem v té Koreji :-)
Zamlčeli jste že 23 lidí včetně dětí skončilo v nemocnici.
Donekonečna tady opakujete jak málo elektromobily hoří i když je jich v provozu zatím málo.
O čem nemluvíte je kolik nebezpečných jedovatých zplodin při požárech EV vzniká, do vzduchu se dostávají sloučeniny fluoru, fosforu apod. To jsou opravdu slušné jedy.
Taky jste "zapomněli" napsat, že EV jen nehoří ale baterie taky vybuchují, explodují.
Rád bych viděl ty olomoucké hasiče s jejich vozíčkem v té Koreji :-)
@WinDiesel podívej se na letiště v Luttonu. Požár dieselu a shořelo přes 1000 aut a zbortila se budova.
Klika, že to bylo jen parkoviště, stát se to třeba pod obchodním centrem ...
Představa, že požár spalováku je čisťounký, bez jedů z hoření, je úsměvná. Ony fluory a fosfory stejně pochází z klimatizačních systémů, plastů atp. V bateriích Li-NMC (nejrozšířenější) je lithium, nikl, mangan, kobalt. Kde vidíš ten fosfor?
Klika, že to bylo jen parkoviště, stát se to třeba pod obchodním centrem ...
Představa, že požár spalováku je čisťounký, bez jedů z hoření, je úsměvná. Ony fluory a fosfory stejně pochází z klimatizačních systémů, plastů atp. V bateriích Li-NMC (nejrozšířenější) je lithium, nikl, mangan, kobalt. Kde vidíš ten fosfor?
Arese
Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility:
Šéf Lamba má jasno - elektrozkraty ne!
https://www.autoforum.cz/…y-byly-ztratove/
Pozdní prozření
https://www.autoforum.cz/…-nabizet-nechce/
https://www.autoforum.cz/…priserne-reseni/
https://www.autoforum.cz/…echapou-ani-tam/
Další subdodavatel v důsledku antiautomobilové politiky EU zkrachoval
https://www.autoforum.cz/…nci-maji-padaka/
Nač stavět nové dobíječky, když většina lidí zkratowozy odmítá kupovat?
https://www.autoforum.cz/…o-nechce-stavet/
https://www.autoforum.cz/…lektricky-model/
https://www.autoforum.cz/…ohou-chtit-opak/
Zkratowozy mohou být pro své okolí velmi nebezpečné!
https://www.autoforum.cz/…i-kroky-prijdou/
Zákazníci Sixtu mají jasno!
https://www.autoforum.cz/…ozy-rika-stroze/
Šéf Lamba má jasno - elektrozkraty ne!
https://www.autoforum.cz/…y-byly-ztratove/
Pozdní prozření
https://www.autoforum.cz/…-nabizet-nechce/
https://www.autoforum.cz/…priserne-reseni/
https://www.autoforum.cz/…echapou-ani-tam/
Další subdodavatel v důsledku antiautomobilové politiky EU zkrachoval
https://www.autoforum.cz/…nci-maji-padaka/
Nač stavět nové dobíječky, když většina lidí zkratowozy odmítá kupovat?
https://www.autoforum.cz/…o-nechce-stavet/
https://www.autoforum.cz/…lektricky-model/
https://www.autoforum.cz/…ohou-chtit-opak/
Zkratowozy mohou být pro své okolí velmi nebezpečné!
https://www.autoforum.cz/…i-kroky-prijdou/
Zákazníci Sixtu mají jasno!
https://www.autoforum.cz/…ozy-rika-stroze/
@Arese autoforum, autoforum, autoforum ... tos sem mohl rovnou hodit "zadejte si do chatGPT následující: vygeneruj negativní článek o elektromobilitě, klíčová slova požár, drahé, nikdo to nechce, prozření, nebezpečí"
@eLzyx Arese za to nemůže, to je obsedantně - kompulzivní porucha osobnosti a léta čuchání výparů benzínu :-D
@del42sa taky jsem se “koupal” v benzinu, ale u mě to snad nemělo takové následky.
Uznávám, že každý druh pohonu má své pro a proti. Žádný není plný benefitů a jistot.
A snažím se, snad objektivně, rozporovat lži o EV.
Uznávám, že každý druh pohonu má své pro a proti. Žádný není plný benefitů a jistot.
A snažím se, snad objektivně, rozporovat lži o EV.
@eLzyx a jak se ti to daří? Rosporovat lži o EV… Zkoušel si i automobilky? Zvlášť jejich informace o dojezdu jsou velmi pravdivé nebo rychlost nabíjení z 10-80%, když máš “po ruce” jen pomalou nabíječku atd 😋
@ericn jako že bych měl rozporovat Tesle, že místo slibovaných 420km ujedu 600km ve specifických podmínkách? Nebo taky 200km v jinak specifických?
Co s týče rychlosti nabíjení - jo, tam jsem bitý. Auto umělo v době koupě rychlejší nabíjení, ale z nějakých bezpečnostních důvodů to nepatrně snížili.
A rychlost nabíjení na pomalé nabíječce mě nezajímá, proč taky? Tebe zajímá, jestli se ti umyje nádobí v myčce za 2,5h nebo 2,25h?
Co s týče rychlosti nabíjení - jo, tam jsem bitý. Auto umělo v době koupě rychlejší nabíjení, ale z nějakých bezpečnostních důvodů to nepatrně snížili.
A rychlost nabíjení na pomalé nabíječce mě nezajímá, proč taky? Tebe zajímá, jestli se ti umyje nádobí v myčce za 2,5h nebo 2,25h?
@eLzyx "jako že bych měl rozporovat Tesle, že místo slibovaných 420km ujedu 600km ve specifických podmínkách? Nebo taky 200km v jinak specifických?"
Jo to bys měl, ta první varianta v reálném provozu nejspíš nenastane, ta druhá asi v pohodě kdykoliv. Spíš to bude vždy méně než více :-) Tj když si vezmeš třeba Stellantis a jejich skvělé elektrotrosky za z 52kWh 416km nikdy nedostaneš apod.
A u toho nabíjení - ano, štvalo mě stát u 50kW nabíječky 45min aby dobil 40kWh baterky čili 250km, místo toho abych naplnil vedle do spalováku za 5min 50l benzinu a byl o 40 minut dříve v cíli...
Jo to bys měl, ta první varianta v reálném provozu nejspíš nenastane, ta druhá asi v pohodě kdykoliv. Spíš to bude vždy méně než více :-) Tj když si vezmeš třeba Stellantis a jejich skvělé elektrotrosky za z 52kWh 416km nikdy nedostaneš apod.
A u toho nabíjení - ano, štvalo mě stát u 50kW nabíječky 45min aby dobil 40kWh baterky čili 250km, místo toho abych naplnil vedle do spalováku za 5min 50l benzinu a byl o 40 minut dříve v cíli...
Pepa_007
Příliš mnoho povyku pro nic. Zbytečné.
Další zbořený mýtus. Elektromobily hoří řádově méně často než ostatní vozy. Plus další články, že riziko je zanedbatelné.
Další zbořený mýtus. Elektromobily hoří řádově méně často než ostatní vozy. Plus další články, že riziko je zanedbatelné.
×
Sdílení komentáře
×