Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Jak hasit elektromobily? Korea zvažuje nová pravidla kvůli nedávnému požáru

27 komentářů

Krum Páč
nebonebo winwin zetti arese rohypnol tycoon del42sa pepa007 ericn ryccardo a dalsi .. kde sou?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@Krum Páč hlavně že jsi tu ty, votroubku
Krum Páč
@WinDiesel mírnix týrnix .. panenko skákavá
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Krum Páč u vody.
ryccardo
@Krum Páč mm dovolenou. Nemam potrebu komentovat kazdy pozar elektrospotrebice, ale kdyz uz me zminujes, tak se ze slusnosti ozvu ty primitivosi
Avatar - eLzyx
eLzyx
ono by stačilo, kdyby výrobci dbali na nějakou bezpečnost výroby a provozu. Jenže to přijde chytrý manažer, že se ušetří a místo prověřených výrobců se zvolí výrobce baterek do e-koloběžek. Kdo ví, jestli jsou v té baterii alespoň nějaké přepážky, nebo zpomalovače hoření, expanzní pěny, které by zabraňovaly tzv. thermal runaway.
Podle mě by euroNCAP měl provádět i crash test baterií. Nějaké 20cm hluboké propíchnutí tyčí, při 80% SoC a sledovat kolik tepla to uvolní, jestli vyhoří celá baterie, nebo jen daný modul.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
@eLzyx Takové testování by se rovnalo zákazu elektromobilů. Půl hvězdy a nazdar. Koupí jen blázen.
Avatar - eLzyx
eLzyx
@Roman Horký LFP v pohodě. Válcové baterie (18650,2170,4680) relativně také - tam sice poškozený modul začne hořet, ale nemělo by se to přenést na zbytek baterie. Jsou tam přepážky, pěny zpomalující hoření.
Horší je to s tzv. pouch cells. Tam ten požár nezastaví nic, resp. jen bazének vody ...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@eLzyx obávám se že kdyby byly takové zkoušky dělány, možná že by neprošel ani jeden EV
vezmi prosím v potaz že tento EV nikdo nijak neškádlil, ani zapíchnutím tyče, ani nabíjením, přesto vybuchnul, shořel a vzal sebou 140 dalších aut plus poslal 23 lidí do nemocnice ...
Avatar - eLzyx
eLzyx
@WinDiesel to je vidět, že o tom víš prd. Baterka jako baterka.
ryccardo
@eLzyx zadne prepazky ani retardery horeni ti u baterie nepomuzou.
Avatar - eLzyx
eLzyx
@ryccardo ale pomůžou, používají se i u FVE. Cílem ale není požár uhasit, ale udržet v jedné části, aby nenastal úplný thermal runaway.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Pěkný pokus o bagatelizaci významu tohoto požáru.
Zamlčeli jste že 23 lidí včetně dětí skončilo v nemocnici.
Donekonečna tady opakujete jak málo elektromobily hoří i když je jich v provozu zatím málo.
O čem nemluvíte je kolik nebezpečných jedovatých zplodin při požárech EV vzniká, do vzduchu se dostávají sloučeniny fluoru, fosforu apod. To jsou opravdu slušné jedy.
Taky jste "zapomněli" napsat, že EV jen nehoří ale baterie taky vybuchují, explodují.
Rád bych viděl ty olomoucké hasiče s jejich vozíčkem v té Koreji :-)
Avatar - eLzyx
eLzyx
@WinDiesel podívej se na letiště v Luttonu. Požár dieselu a shořelo přes 1000 aut a zbortila se budova.
Klika, že to bylo jen parkoviště, stát se to třeba pod obchodním centrem ...
Představa, že požár spalováku je čisťounký, bez jedů z hoření, je úsměvná. Ony fluory a fosfory stejně pochází z klimatizačních systémů, plastů atp. V bateriích Li-NMC (nejrozšířenější) je lithium, nikl, mangan, kobalt. Kde vidíš ten fosfor?
Tycoon
@eLzyx
Kde?
LiPF6 ... standardní součást elektrolytu ve (skoro) všech Li-Ion bateriích s kapalným elektrolytem.
Avatar - eLzyx
eLzyx
@Tycoon dobře ty, holt nejsem chemik. A nemám potřebu se informačně šťourat v něčem, co funguje.
Arese
Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility:
Šéf Lamba má jasno - elektrozkraty ne!
https://www.autoforum.cz/…y-byly-ztratove/
Pozdní prozření
https://www.autoforum.cz/…-nabizet-nechce/
https://www.autoforum.cz/…priserne-reseni/
https://www.autoforum.cz/…echapou-ani-tam/
Další subdodavatel v důsledku antiautomobilové politiky EU zkrachoval
https://www.autoforum.cz/…nci-maji-padaka/
Nač stavět nové dobíječky, když většina lidí zkratowozy odmítá kupovat?
https://www.autoforum.cz/…o-nechce-stavet/
https://www.autoforum.cz/…lektricky-model/
https://www.autoforum.cz/…ohou-chtit-opak/
Zkratowozy mohou být pro své okolí velmi nebezpečné!
https://www.autoforum.cz/…i-kroky-prijdou/
Zákazníci Sixtu mají jasno!
https://www.autoforum.cz/…ozy-rika-stroze/
Avatar - eLzyx
eLzyx
@Arese autoforum, autoforum, autoforum ... tos sem mohl rovnou hodit "zadejte si do chatGPT následující: vygeneruj negativní článek o elektromobilitě, klíčová slova požár, drahé, nikdo to nechce, prozření, nebezpečí"
Avatar - del42sa
del42sa
@eLzyx Arese za to nemůže, to je obsedantně - kompulzivní porucha osobnosti a léta čuchání výparů benzínu :-D
Avatar - eLzyx
eLzyx
@del42sa taky jsem se “koupal” v benzinu, ale u mě to snad nemělo takové následky.
Uznávám, že každý druh pohonu má své pro a proti. Žádný není plný benefitů a jistot.
A snažím se, snad objektivně, rozporovat lži o EV.
ericn
@eLzyx a jak se ti to daří? Rosporovat lži o EV… Zkoušel si i automobilky? Zvlášť jejich informace o dojezdu jsou velmi pravdivé nebo rychlost nabíjení z 10-80%, když máš “po ruce” jen pomalou nabíječku atd 😋
Avatar - eLzyx
eLzyx
@ericn jako že bych měl rozporovat Tesle, že místo slibovaných 420km ujedu 600km ve specifických podmínkách? Nebo taky 200km v jinak specifických?
Co s týče rychlosti nabíjení - jo, tam jsem bitý. Auto umělo v době koupě rychlejší nabíjení, ale z nějakých bezpečnostních důvodů to nepatrně snížili.
A rychlost nabíjení na pomalé nabíječce mě nezajímá, proč taky? Tebe zajímá, jestli se ti umyje nádobí v myčce za 2,5h nebo 2,25h?
ericn
@eLzyx "jako že bych měl rozporovat Tesle, že místo slibovaných 420km ujedu 600km ve specifických podmínkách? Nebo taky 200km v jinak specifických?"
Jo to bys měl, ta první varianta v reálném provozu nejspíš nenastane, ta druhá asi v pohodě kdykoliv. Spíš to bude vždy méně než více :-) Tj když si vezmeš třeba Stellantis a jejich skvělé elektrotrosky za z 52kWh 416km nikdy nedostaneš apod.
A u toho nabíjení - ano, štvalo mě stát u 50kW nabíječky 45min aby dobil 40kWh baterky čili 250km, místo toho abych naplnil vedle do spalováku za 5min 50l benzinu a byl o 40 minut dříve v cíli...
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Příliš mnoho povyku pro nic. Zbytečné.

Další zbořený mýtus. Elektromobily hoří řádově méně často než ostatní vozy. Plus další články, že riziko je zanedbatelné.
Avatar - Barrichello
Barrichello
@Pepa_007 akorát uhasit je trvá řádově déle jak spalovák ,cca 40-90x tak dlouho :)
Arese
@Barrichello A asi tak 1000x větším množství vody!