Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Volkswagen Golf People 1.5 TSI 85 kW – Základ zase bez tříválce

60 komentářů

ptr078
To ze to nema navi, by v dnesnej dobe malo byt skor v plusoch ako minusoch
ericn
@ptr078 jj, pokud to má zrcadlení telefonu, tak v pohodě. Vestavěnou navi už není třeba. Jinak tenhle Golf 1,5TSi 85KW People za mě dává smysl, je tam vše potřebné a na každodenní vození je to super. Jen kdyby nebyla ta cena tak vysoká, tj kdyby se vešel pod 600tis s touto výbavou, tak by to byl hit trhu :-)
ptr078
Neviem ako v cr, ale golf u nas ma nejake zlavy plus dodatocna vybava. Takze to je stale zle, ale lepsie ako to bolo, + po fl je golf lepsim autom.
ericn
@ptr078 No ta sleva je právě ta výbava People atd, viz VW níže...

Při využití všech benefitů pro model Nový Golf
Celková výhoda
162 000 Kč
- Výbava People v hodnotě 64 800 Kč
- Zvýhodnění za Protiúčet 40 000 Kč
- Balíček příslušenství v hodnotě 7 800 Kč za 1 Kč
- Úrok od 0 % se servisem na 5 let v hodnotě
26 100 Kč zdarma
- Prodloužená záruka na 3 roky / 90 000 km
- Sleva 1 500 Kč na zajištění STK díky MyCard
- Podnikatelský bonus -4 % z ceny vozu
Prasivak P
@ericn: ako kedy... uz sa mi par krat pocas dlhsej cesty stalo, ze sa mi v aute telefon skrz zrkadlenie a indukncne nabijanie prehrial a nemat navigaciu v aute, musel by som nudzovo zastavit len kvoli schladeniu telefonu (navigaciu som vtedy potreboval). Takze za mna nech uz su vstavane navigacie hociake, ako nudzove riesenie maju vyuzitie
ptr078
Tak to je skor problem bezdrotoveho nabijania, ako je zname, to skor auto vyhrieva ako nabija telefon. Momentalne v aute uplna zbytocnost
Prasivak P
@ptr078: zbytocnostou by som to nenazval, pokial clovek takto nenabija vyslovene dlho tak sa ten telefon nestihne prehriat a potom mas vyhodu ze nemusis na nabijanie tahat kable (aspon mna to tahanie kablov v starsom aute vyslovene nebavilo, ci uz na zrkadlenie alebo nabijane).

Inac do urcitej miery prehrieva aj samotne zrkadlenie bez bezdrotoveho nabijania, teda aspon moj nestastny iphone, ine telefony mozno tento problem taky drasticky nemaju
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Prasivak P Ta nabíjecí podložka taky může být chlazená. Já s tím nemám zkušenost, ale bez chlazení to asi bude dobré akorát tak na zničení baterie.
ericn
@ twistedTSD jj kvůli stálému ničení baterky jsem si indukční nabíjení do auta nekoupil 😉
quasimoto
@ericn v SR je tento Golf (u nas vybave People zodpoveda vybava Limited) za 22.500 €, cize cca 550t Kc + vo VW sa vzdy este nejaka zlava dostat.. cize na nejakych 520t Kc je to super volba.

A navigaciu pri beezdrotovom CarPlay je zbytocne mat, pokial to nie je BEV kde Navi planuje nabijania.
ericn
@quasimoto Tak nás tu evidentně drbou, ale předpokládám, že ještě nějaká ta sleva dál půjde a ještě přijde. Soukromníci aktuálně VW moc neberou...
Avatar - iudex
iudex
@ptr078
Asi tak. Kto dnes dokupuje navigáciu do auta?
Mňa inak zaujalo, že keď už VW uznal, že dotykové plôšky na volante sú blbosť (všetci na to nadávali) a vrátil sa k fyzickým tlačidlám, prečo zrovna najdrahší Golf R zostal pri dotykových? Argument, že má iné rozvrhnutie tlačidiel neberiem, ak to vedeli zmeniť na GTI, mohli aj na Rku. A ak je dôvodom, že Rko sa nepredá v dostatočne veľkých počtoch, aby sa im to vyplatilo meniť, tak o to horšie, keďže páreurovú položku nevymenili práve pri tom najdrahšom modeli. Práve to dotykové ovládanie by bolo hlavným dôvodom, aby som namiesto Golfa R kúpil Audi S3 (ktoré je paradoxne lacnejšie).
Futurista
@iudex No prave, navigaci nekupuje nikdo. Proto by mela byt u kazdeho vestaveneho displaye zdarma. Zrcadlit telefon je strasne hezky, ale ted jsem na dovolene v Cerne Hore a Albanii, a fakt nebudu kupovat zdejsi SIM jen kvuli datum pro navigaci. Tu integrovanou v aute, ktera me nikde jeste nezklamala, jsem mel v aute za nizsi cenu, nez je tenhle golf... A ve vybavenejsim, ale o tom rec nebyla.
Rezna
@Futurista To je vas problem, pokud v telefonu nemáte offline navigaci.
Avatar - Emel
Emel
@Futurista tak si stáhneš třeba do google map nebo mapy.cz offline mapu, ne?
ptr078
Niekde som cital, ze koli tomu ovladaniu sa stalo niekolko havarii, ze sa chystala nejaka hromadna zaloba, vw prislubil, ze to odstrani. Neviem co je na tom pravdy
Avatar - xxc
xxc
@ptr078 tie dotykove tlacitka na volante su uplne v pohode, zase strasite niecim, co ste nikdy nevyskusali
Avatar - miromen
miromen
@iudex
Je zajimave, že to vadi "všem" co to ani v ruce neměli nebo s tim ujeli par km. Naopak, když si přečteš kluby, kde jsou majitele tak je tam vice těch co naopak dotykove ovladani na volantu preferuji a to vic než klasiku a těch co naopak dotyk. ovladani na volantu nemusi. Ale drtiva většina majitelu ma k tomu neutralni postoj s tim, že todyk na volantu jim vubec nevadi a nepovažuji to ani za lepši či horši.
Ja třeba mužu řict z praktickeho hlediska, že mě se u dotyk. ovladani na volantu nestava, že občas něco zmačknu omylem a to ať při klasickem ovladani či manipulaci se samotnym volantem. Což u předchozich aut s klasickym ovladanim se mi občas nebo prostě během roku sem tam stavalo.
Když jsem se zamyslel nad tim čim to muže byt tak jedine co mě napadlo tak to, že jde zřejmě o kombineci samotneho umistěni "tlačitek", tloušťky věnce, samotneho tvaru volantu a ostřejšiho řizeni.
Jinak ne co by mě odradilo od koupě R, ale co by mi určitě vadilo tak to, že je u něj zhoršeny rejd a nebo nemožnost mit dojezdovku. Jinak asi jako celek to, že FL nepřišel s nějakym vylepšenim nebo něčim co by stalo za řeč. Spiš naopak designově zhoršeni předevšim nezabudovanějši tablet v interieru, konec manualu u GTI a pro mě jasny asistent překročeni rychlosti, ktery bych s největši jistotou sice jednoduše, ale vypinal.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@ptr078 A bude se mi zrcadlený Waze zrcadlit do HUD? :-D
ptr078
Tak v tomto pripade je to jedno, lebo testovany golf nema hud. Inac, vzdy som chcel mat hud a teraz ked ho mam, tak mi to nepride ako nutna ficura pri konfigurovani noveho auta
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jako celek to nemá chybu. Ten motor v dnešní době super, dokonce když nejezdíš moc po městě, tak se ani hybrid nevyplatí. Cena ok, podívej se kolik stál Golf v roce 2000, jo 350t s 1,4 atmo, kdo chtěl motor + 100. Výbava neporovnatelná. Ták a to nejhorší nakonec, které prase tam narvalo ten displej na prasáka. Doma máš TV na zdi, kuchyň bez madel a spotřebiče vestavné. V autech jsou displeje jak po africkém faceliftu.
Doufám, že to auto okomentují EV hateři.
Futurista
@KANKUNEN Jo, tech 85kW staci, na bezny jezdeni dobry, spotreba uz nic moc... Jen si povzdechnu: kez by stejnych 85kW stacilo i u jinych znacek, protoze mi prijde, ze kW u VW jsou na ACZ nejak silnejsi, nez treba u Hyundai, Renault atd. Dle zdejsich diskuteru co nema 300kW, nepatri na silnice a pripojit se na dalnici nema ridic ani zkouset. 🤣
Avatar - xxc
xxc
@Futurista Presne tak, ten vykon urcite nestaci, mozno staci tomu, kto v zivote neskusal ine. Na Slovensku to ani nebude pouzitelne, pokial zacne normalne platit pravo pre kazdeho. Na Slovensku totiz vodic nesmie prekazat v jazde rychlejsie iducim vozidlam a obmedzovat plynulost cestnej premavky. A tam uz moze take auto narazit na limity, proste akokolvek sa bude v strmom kopci snazit, nemusi dosiahnut rychlost dostatocnu na to, aby neprekazal rychlejsie iducim vozidlam. Mozno v Cechach je to upravene inac, ale urcite nie je mozne univerzalne povedat, ze vykon staci na bezne jazdenie.
Prasivak P
@xxc zaujimave, ze za tych 20+rokov, co na Slovensku soferujem, mi hocikedy stacilo na 'bezne jazdenie' aj menej kw nez 80. Samozrejme ze sa zuzia moznosti predbiehania, ale inac sa s tym da fungovat, aj v zime a do kopca. Asi to nebude chyba auta ak niekomu ten vykon na bezne fungovanie nestaci.
Avatar - xxc
xxc
@Prasivak P Len vtip je v tom, ze ja nechcem mat zuzene moznosti predbiehania, ani zuzenie moznosti pohybu :-) Potom sa to da povazovat, ze nieco nestaci, ked to zuzi moznosti. Inak verim tomu, ze keby to malo 24 kW motor, tak by sa s tym dalo jazdit rovnako, 80ku by to vytiahlo vdaka dobrej aerodynamike, aby to mohlo jazdit po dialnici a cloveka by to nijak neobmedzovalo, len by trosku zuzilo moznosti obiehania :-)
XTad
Auta, ktera vozi tezke naklady a maji spatnou aerodynamiku, tudiz jsou u nich skutecne vyssi naroky na vykon motoru, tedy dodavky, maji mnohem horsi dynamicke parametry nez tento golf a mnohdy dokonce ani tech 85 kW nemaji. Presto litaji po dalnicich a spise vsechny predjizdi nez aby zdrzovaly. Ale do nakupni tasky je najednou potreba 300 kW...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@xxc Jistě, že stačí. Hotl nebudeš předjíždět na prasáka na 100m rovince do dlouhého táhlého, ale počkáš na lepší příležitost. Čas stejně ve špičce neušetříš. Mluvit o nějakém omezování premavky je, jak se u vás říká, úplná somarina. Nevěřím, že u vás policie zastavuje udýchané Fabie, porotže překáží tvému id.4. A kdyby to udělala, nejpozději u soudu by to bylo smeteno ze stolu.

"Potom sa to da povazovat, ze nieco nestaci, ked to zuzi moznosti."

A co teda stačí? Chiron? Hurracan? TMS Plaid? Ta tvoje 2+tunová silnější pračka na kolečkách určitě taky někomu vadí.
Avatar - xxc
xxc
@twistedTSD To sa vola, ze obiehanie na prasaka, ked obehnem rychlo a relativne bezpecne? :-) Nemusim obiehat vobec a budu obiehat mna a bude stacit aj tych 24 kW vykonu. Len si nie som isty, ci to je to, co prave clovek chce od noveho auta. Neviem aky vykon staci, preto sa pytam skusenejsich na fore, ja som viac ako 300 kW autom asi v zivote nesiel. Urcite, ze niekomu aj ja vadim, ihned uhynam, pokial sa da. Jedno je iste, pravdu mali ti, co tvrdili, ze v aute je treba mat poriadny motor a na druhej strane tu klamali ostatni, ze slabe motory v pohode stacia. Nestacia.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
@Futurista No jako 85kW nestačí. Můj Pežot 81kW je líná lemra. Prius se 100kW aspoň trochu jede. Takových 150kW je potřeba aby člověk mohl normálně jet.
Avatar - xxc
xxc
@Roman Horký 150 kW je malo, na normalnu jazdu treba aspon 300 kW. Na druhej strane, jazdia aj traktory, stare historicke nakladne auta, cize jazdit sa da uspesne na vsetkom :-)
Prasivak P
@xxc: 300 kW je tiez strasne malo, treba aspon 1500kW pre pripad ked na dialnici bude v pravom pruhu zrychlovat kolona Bugatti Tourbillon-ov aby si sa mohol bezpecne pripojit.
Avatar - Jenik3
Jenik3
@Roman Horký
Jsem teď o víkendu jel cca 700km převážně po dálnici. Tempomat na 140kmh a krásné si to sedlo s provozem.
85kw vs 110kw je max výkon (špička). Při téch cca 3k RPM bude výkon porovnatelný.
Kdo chce motor tocit přes 6k tak si se silnější verzi užije více.
Avatar - xxc
xxc
@Prasivak P Pisal som o nejakom minime 300 kW, zaujimave by bolo zistit, kedy je uz vykon dostatocny a nema vyznam ho zvysovat, lebo to odtrhne krk. Ale to sa tu od redaktorov nedozvieme, ani od ludi, co im staci 80 kW :-)
Prasivak P
@xxc neviem ci tu najdes nejaku hornu hranicu. Ja som si postupne casom kupoval kazde dalsie auto s vyssim vykonom nez to predchadzajuce a aj pri terajsich 250kw by som si vedel predstavit mat viac. Ale zaroven ked obcas presadnem do slabsieho auta tak som s tym v pohode. Len treba upravit ocakavania pri predbiehani a zaradovani sa a zrazu prezijes uplne v pohode aj s autom okolo 80kw. Nech si kazdy kupi podla toho, na co ma financie a schopnosti. Reagoval som primarne na mudrosti niektorych tuponov o tom, ako je 85 kw malo na bezne pouzivanie. Lebo fakt nie je. Minimalne nie v aute tejto velkosti.
Avatar - xxc
xxc
@Prasivak P Ja mam opacne skusenosti, ked striedam rovnake auta s nizsim a vyssim vykonom, tak to slabsie mi pripada dost mrtve a urcite by som to neodporucal, nech si to ludia kupia a ze to staci :-) Ano, nech si kazdy kupi na co ma financie, aj jazdit sa s tym da, ale urcite to dostatocne a komfortne nebude. Ved podobnymi vykonmi sme kedysi jazdili a nepripadalo nam to slabe, ale teraz je uz doba inde a aj poziadavky ludi su ine.
Prasivak P
@xxc tak samozrejme ze to bude posobit mrtve, len treba na chvilu upravit ocakania a ide to. A preboha nebavime sa o 30kw ale 85, pamatam si casy ked taky vykon bol povazovany za uplnu raketu. Nehovoriac o tom, ze vacsina ludi za volantom su take telata ze nevedia vyuzit ani tych 85kw.
Avatar - Jenik3
Jenik3
@xxc oni nemusí být ani tak telata, která nevyužijí 85kw. Jen tam jednoduše motor nedotoci. TSI pocitově táhne do 4k, možná 5k.
Při 6k už vstávají vlasy hrůzou.
Proto bych tento motor nezatracoval. Stejně stráví 90% času v nízkých otáčkách.
Avatar - Emel
Emel
@Futurista no ono totiž nejde o výkon... 85kW měl už ten litr, jenže 1.5 je kultivovanější, taky má 220Nm@1500. A je to základní motor u kompaktního hb.
Když zmiňuješ Renault (a potažmo Dacii), tak to je přesně podstata té výtky - ani ne tolik nominální výkon, ale spousta lidí by prostě chtěla v Cliu tu 1.3TCe (a klidně naladěnou na 100k), stejný motor v Joggeru... a nějakou aspoň 1.8 ve větších autech typu Espace, Austral.
Tycoon
@Emel
Jako základní motor to je v podstatě "luxusní" motorizace. Většina konkurentů má tříhrnky s menším objemem.
ericn
@KANKUNEN Souhlas a to i s tím obřím displejem, je jak pěst na oko. Klidně mohl být poloviční, nižší stejně tak jako to má OIV :-)
PowerHouse
Škoda, že Seat je neprodávaný, nemá u nás důvěru.
Co do prostornosti - Scala, Octavia, Golf, Leon - mně vyhovuje právě ten Leon.
ptr078
Tak zase leon vzadu torzka, horsie materialy, menej izolacie. Ale pred fl bol vypredaj stavajucej verzie za zaujimave ceny.
Jiří Němčanský
No to se zase VW Group vytáhlo. Větší tablet by tam nešel ... ?! Hlavně, že jde o bezpečnost. Auto fešák, ale interiér upadá.
Avatar - Emel
Emel
Tohle je hezký základ. Solidně vybavený, solidně motorizovaný.
Líbí se mi průvlak na lyže, líbí se mi výdechy klimy vzadu dokonce s ovládáním teploty a vůbec výbava. 17" kola jsou akorát... akorát teda jsou relativně ošklivý.
Sedačky vypadají na pohled trošku lacině a ten tablet je pěst na oko... taková hulkovská pěst.
Za necelých 50t je nejen dalších 25kW, ale taky víceprvek... pro rodinný kombík jasná volba, ale pro "budgetový" auto si umím představit i tohle.
M1K0
Zdravim vsetkych. Poslednu dobu vnimam problem so zobrazovanim testov ktore su vzdy rozdelene na 3 casti. Castokrat sa mi stalo ze mi zobrazovalo len prvu cast, tusim sa to vola "interier....", ostatne nesli zobrazit respektive sa nedali prekliknut. Dalej od uvedenia noveho vzhladu stranky sa mi bezne stava ze kym docitam prvu podstranku alebo nejaku dalsiu tak ma to samo preklikne na zaver alebo na inu podstranku testu. Pouzivam Android a prehliadac Chrome. Stava sa to aj vam?
Avatar - hugino
hugino
Za mňa 85 kw je v pohode. Jedna japonská značka ma napr. ako základ trojvalcovú atmosféru a Stallantis má v základe trojvalec s turbom 110 k takže toto je asi lepšia ponuka. Dynamikou to je na úrovni 1.8 HSD alebo atmo od Mazdy 122k takže v poho . Len cena je dosť vysoká , u nás za 670 000 kč kúpiš v R line so 150 k. Aj FL mu pomohol.Golf ostáva v hre a tento rok sa v Europe zatiaľ solídne predáva.
Tycoon
@hugino
Jako základní motor je to podle mě hodně dobré. Většina ostatních má tříhrnky nebo nějaké atmosféry s nedostatečným objemem. Ono ani jen o absolutní hodnotu výkonu kW, ale i průběh výkonu a kulturu chodu.

Chtěl jsem původně napsat, že to nejlepší základní motorizace v dané třídě. Ale trochu mě šokoval ceník Mazdy. Mají překopanou nabídku motorů a novým základem je ... 2.5 Skyactive-G se 103 kW a manuální převodovkou! Skoro se mi tomu nechce věřit.
Avatar - hugino
hugino
@Tycoon To fakt sa tam zmestí 2.5 ? U nás je základ 2.0 122 k teraz v akcii za 22 500 €.
Tycoon
@hugino
To, že se tam montuje, není žádný zázrak. Pro americký trh to byla od začátku standardní motorizace. Ale překvapuje mě, že se objevil v českém ceníku a rovnou jako základní motor místo původního 2.0 Skyactive-G.
ptr078
V r line je uz iba automat nie?
Avatar - hugino
hugino
@ptr078 Aj manuál. R line limited 150 k manuál 26 990 €. Tento testovaný je v prepočte 26 300 €.
ptr078
Aha, pozeral som kombi. Ked maju vyber pri hb, nerozumiem preco je kombi iba v automate
Bob Boban
Za tři měsíce ježdění 90% dálnice spotřeba 5.5l, na okreskach jde jezdit pod 5l, redaktor se asi nedodržoval rychlostní limity🙂Jinak motor má síly dost, jenže dostal šestý stupeň z TDI, takže rychlé předjíždění je nutné podřadit.. Skladovku People jde sehnat za 560tis.. Fajné auto za mě 👍
Avatar - lamal
lamal
Pohotovostní hmotnost [kg] 1313 VS 1319, Golf na lepsej platforme je lahsi nez Scala na A0...
Meky
@lamal je menší
Avatar - lamal
lamal
@Meky v reale to spoznas na mieste v zadu alebo v kufri ? o kolko ? Golf je zase sirsi aj to je podstatny rozmer...