Elektromobily
Přihlásit pro přidání komentáře
Michal Ježek
Bez udání kapacity baterie je ten údaj úplně o ničem. To je jako bych se chlubil, že natankuji za 10s a nějak vynechal, jestli jsem natankoval litr nebo 100 litrů.
@Michal Ježek
Není to tak úplně pravda. Rychlost nabíjení je intenzivní parametr. Pokud se nějaká baterie za řekněme 10 minut, je to výborný výsledek bez ohledu na velikost bateriemi. Pokud potřebuješ větší kapacitu, tak do baterie dáš více článků, nebo packů.
Není to tak úplně pravda. Rychlost nabíjení je intenzivní parametr. Pokud se nějaká baterie za řekněme 10 minut, je to výborný výsledek bez ohledu na velikost bateriemi. Pokud potřebuješ větší kapacitu, tak do baterie dáš více článků, nebo packů.
@Tycoon
Když to bude baterie 1kwh, je to rychlost o ničem.
Když to bude baterie 1kwh, je to rychlost o ničem.
@Michal Ježek
To není. Když daš takových baterek 80, máš 80 kWh. Doba nabíjení zůstane stejná (mění se jen úměrně nabíjecí proud a/nebo napětí).
To není. Když daš takových baterek 80, máš 80 kWh. Doba nabíjení zůstane stejná (mění se jen úměrně nabíjecí proud a/nebo napětí).
Hendly
Podle oficialniho zdroje Zeekr jde o baterii kapacity 75kWh.
Doufam ze si i odpurci elektromobilu zacinaji uvědomovat co a jak rychle se deje.
Nokia ťuky ťuk…
Doufam ze si i odpurci elektromobilu zacinaji uvědomovat co a jak rychle se deje.
Nokia ťuky ťuk…
@Hendly děje se to, že EV se začnou přibližovat užitnou hodnotou spalovákům.
@ryccardo pro některé lidi už EV mají větší užitnou hodnotu. Větší kapacita kufrů, vyšší komfort, vyšší výbava, vyšší bezpečnost.
Ano, někteří požadují i stejný dojezd (dnes již EV atakují dojezd benzinových aut) a stejnou dobu "natankování", což se také blíží.
Za 20 let po obyčejném spalováku nikdo tesknit nebude.
Ano, někteří požadují i stejný dojezd (dnes již EV atakují dojezd benzinových aut) a stejnou dobu "natankování", což se také blíží.
Za 20 let po obyčejném spalováku nikdo tesknit nebude.
@eLzyx Jo a ti si je povětšinou už koupili. Jejich mínusy jim nemusí vadit.
- větší kapacita kufrů = nesmysl
- vyšší komfort = nesmysl
- vyšší výbava = nesmysl
- vyšší bezpečnost = nesmysl
ale jsou jiné vlastnosti, které může někdo ocenit a EV si kvůli tomu koupit.
- větší kapacita kufrů = nesmysl
- vyšší komfort = nesmysl
- vyšší výbava = nesmysl
- vyšší bezpečnost = nesmysl
ale jsou jiné vlastnosti, které může někdo ocenit a EV si kvůli tomu koupit.
@eLzyx
Můžeme bezesporu najít x vlastností, ve kterých jsou BEV lepší.
Ale zajímalo by mě, kde si přišel na vyšší výbavu? Výbava nezávisí na pohonu, ale na tom, čím výrobce auto vybaví.
Vyšší komfort a vyšší bezpečnost se dají označit diskutabilní. Jsou to široké pojmy. Když jako komfort vezmu třeba sedadlo řidiče nebo aereodynamický hluk na dálnici, tak v čem je BEV lepší?
Můžeme bezesporu najít x vlastností, ve kterých jsou BEV lepší.
Ale zajímalo by mě, kde si přišel na vyšší výbavu? Výbava nezávisí na pohonu, ale na tom, čím výrobce auto vybaví.
Vyšší komfort a vyšší bezpečnost se dají označit diskutabilní. Jsou to široké pojmy. Když jako komfort vezmu třeba sedadlo řidiče nebo aereodynamický hluk na dálnici, tak v čem je BEV lepší?
@tycoon - vyšší výbava bývá jako marketingový tahák u automobilek, co prodávají i spalováky. Ta EVčka jsou proti spalovacím verzím tak drahá, že je museli aspoň dovybavit nějakými "cingrlátky" navíc.
Akustický komfort je v BEV lepší, ne ve všech, ale je. Nehlučí tam motor, který je významným generátorem hluku.
A bezpečnost? Třeba v bočním nárazu jsou BEV spalováky nepřekonatelné. BEV také jen z těží převrátíš na střechu.
Akustický komfort je v BEV lepší, ne ve všech, ale je. Nehlučí tam motor, který je významným generátorem hluku.
A bezpečnost? Třeba v bočním nárazu jsou BEV spalováky nepřekonatelné. BEV také jen z těží převrátíš na střechu.
@eLzyx
Ano, přesně tak, lepší výbava BEV není zpravidla přirozená výhoda, ale je dána jen umělým omezením ze strany automobilek. Jediná výjimka, která mě napadá, je předehřev interiéru, kde u BEV je to technicky mnohem jednodušší.
BTW S tišším motorem souhlasím. Ale měl bys to jít říct do Stellantisu, respektive Dodge, kde pro BEV mrhají lidskými i finančními zdroji, aby vyvinuli umělý hluk spalovacího motoru pomocí rezonančních komor.
Ano, přesně tak, lepší výbava BEV není zpravidla přirozená výhoda, ale je dána jen umělým omezením ze strany automobilek. Jediná výjimka, která mě napadá, je předehřev interiéru, kde u BEV je to technicky mnohem jednodušší.
BTW S tišším motorem souhlasím. Ale měl bys to jít říct do Stellantisu, respektive Dodge, kde pro BEV mrhají lidskými i finančními zdroji, aby vyvinuli umělý hluk spalovacího motoru pomocí rezonančních komor.
@eLzyx taky jim nevadí zoufalý design a tragické inteiéry ALA IKEA z rycklovaný PETKY vid. Zdravím Teslu a Mlaska. Kadík si ale sajbrtruck pochvaluje, na instalaci gulometu dobrý vid
Třeba se inspirují i afričtí diktátoři
Třeba se inspirují i afričtí diktátoři
@ryccardo
Nevyhody EV.
- porizovaci cena
- dojezd/ delka dobijeni
- hmotnost
Vse se zlepsuje velice rychle.
Ve vsem ostatnim je EV vyrazne lepsi nez spalovak.
Jak asi bude budoucnost automotiv?
Nevyhody EV.
- porizovaci cena
- dojezd/ delka dobijeni
- hmotnost
Vse se zlepsuje velice rychle.
Ve vsem ostatnim je EV vyrazne lepsi nez spalovak.
Jak asi bude budoucnost automotiv?
@Hendly
- porizovaci cena
Dotace.
- dojezd/ delka dobijeni
Zrychlime. Dotace.
- hmotnost
Nikomu nevadí.
- porizovaci cena
Dotace.
- dojezd/ delka dobijeni
Zrychlime. Dotace.
- hmotnost
Nikomu nevadí.
@ryccardo
paralelni existence druhu pohonu jiste bude.
Stejne jako se i dnes prodavaji tlacitkove telefony a klasicke fotoaparaty.
Cela otazkenje jen to, zda prodej “tlacitkovych telefonu” je to co je budoucnost evropskeho automotiv.
paralelni existence druhu pohonu jiste bude.
Stejne jako se i dnes prodavaji tlacitkove telefony a klasicke fotoaparaty.
Cela otazkenje jen to, zda prodej “tlacitkovych telefonu” je to co je budoucnost evropskeho automotiv.
@Hendly LZES!!! naprosto bezostyšně LZES. SAME LZI!!!
Prolhaný fantický megalhář a čínský agent lobbují zde za čínské peníze za EV plečky, baterie a OZE, kvše dodává čína.
Prolhaný fantický megalhář a čínský agent lobbují zde za čínské peníze za EV plečky, baterie a OZE, kvše dodává čína.
@Hendly děje se to že 15-22% lidí neušetří měsíčně ani korunu dalších 15-25% max 3 litry.
Takže ti (30-45%) si budou kupovat EV plečky navíc ve světle neustálého zdražování el. energie.
Takže ti (30-45%) si budou kupovat EV plečky navíc ve světle neustálého zdražování el. energie.
KANKUNEN
To jsou furt takové jalové výkřiky, ale jednou se to stane. Je stejně zajímavé, že není komouš jako komouš. rusák umí dát pletivo na tank a Číňan zkouší maglev co frčí 1000.
@KANKUNEN
Ono to není o tom, jestli je někdo komouš, ale o technické, inteligenční a civilizační úrovni daného národa.
Ono to není o tom, jestli je někdo komouš, ale o technické, inteligenční a civilizační úrovni daného národa.
del42sa
čínský marketing na 110% :-D
no vida a stejně to furt nestačí, nádrž mám plnou do 5ti minut .-)
no vida a stejně to furt nestačí, nádrž mám plnou do 5ti minut .-)
Tycoon
Technickému týmu firmy Zeekr dávám palec nahoru.
Marketingovému týmu firmy Zeekr dávám palec dolů za klamání. Dle uvedených údajů je rychlost nabíjení za daných podmínek v daném rozmezí 4C. Marketing však nabíjení označuje jako 5,5C.
Marketingovému týmu firmy Zeekr dávám palec dolů za klamání. Dle uvedených údajů je rychlost nabíjení za daných podmínek v daném rozmezí 4C. Marketing však nabíjení označuje jako 5,5C.
Pepa_007
Pomalu vývoj spěje k tomu, že BEV do plna nabijeme rychleji než tankujeme 60l paliva. Klidně 90kwh baterii za 2 minuty. Technologie na to je. Umím si představit dobíjecí stanici s 20ti těmito stojany. 😉 👍🏻
Nedokáži si přestávat cenu za jednu khw. Bude astronomická.
Nedokáži si přestávat cenu za jednu khw. Bude astronomická.
@Pepa_007
Kolik lidi a kolikrat v zivote vyuzije vyhodu tak rychleho tankovani?
Pro kolik lidi je prakticke mit kazde rano vuz s “plnou nadrzi” bez potreby nekde tankovat.
Kolik lidi a kolikrat v zivote vyuzije vyhodu tak rychleho tankovani?
Pro kolik lidi je prakticke mit kazde rano vuz s “plnou nadrzi” bez potreby nekde tankovat.
Lenka Čížková
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
@Radovan Pastucha
Dobra ukázka nepochopeni co se deje.
Rychlost nabijeni uz problem neni. To je vyreseno uz dnes.
Problem je v infrastruktura pomaleho nabijeni.
PS: takovy hezky paradox je, ze zrovna v CR kde je minimalni dalnicni sit a prejet republiku je zalezitost mnoha hodin diky pracim na silnici je nejvetsi argument proti EV nedostatecny dojezd 400km😀
Dobra ukázka nepochopeni co se deje.
Rychlost nabijeni uz problem neni. To je vyreseno uz dnes.
Problem je v infrastruktura pomaleho nabijeni.
PS: takovy hezky paradox je, ze zrovna v CR kde je minimalni dalnicni sit a prejet republiku je zalezitost mnoha hodin diky pracim na silnici je nejvetsi argument proti EV nedostatecny dojezd 400km😀
@Hendly problém je že další výstavba OZE, kdy jednu uhelku musí v lednu nahradit cca 20-75 větrníků bude stát Evropu stovky BILIONU EUR a svět STOVKY TRILIONU ale britských LIBER
Za této situace je potřeba počítat s cenou el energie za 1 Kwh cca 12-25 Kč v EU . Blý co stalinistický utopisto!
Za této situace je potřeba počítat s cenou el energie za 1 Kwh cca 12-25 Kč v EU . Blý co stalinistický utopisto!
traveldrive
Baterka s pohonom na zadné kolesá alebo štvorkolka? To je asi nejaký nový vynález... :-D
"Takto rychlé nabíjení samozřejmě není možné zajistit vždy – jde o ideální stav. Automobilka nicméně uvádí, že i při -10 °C se baterie zvládne z 10 na 80 % nabít během půlhodiny. Samozřejmostí je napětí 800 V, automobilka však neuvádí kapacitu baterie. V minulosti však zveřejnila, že dojezd má být až 688 km na jedno nabití, a vzhledem k tomu, že dostupná je verze s pohonem zadních kol o 421 koních (310 kW) výkonu nebo čtyřkolka o 646 koních (475 kW), malá baterie určitě nebude."
Fakt redaktorská práca na úrovni... :-/
"Takto rychlé nabíjení samozřejmě není možné zajistit vždy – jde o ideální stav. Automobilka nicméně uvádí, že i při -10 °C se baterie zvládne z 10 na 80 % nabít během půlhodiny. Samozřejmostí je napětí 800 V, automobilka však neuvádí kapacitu baterie. V minulosti však zveřejnila, že dojezd má být až 688 km na jedno nabití, a vzhledem k tomu, že dostupná je verze s pohonem zadních kol o 421 koních (310 kW) výkonu nebo čtyřkolka o 646 koních (475 kW), malá baterie určitě nebude."
Fakt redaktorská práca na úrovni... :-/
×
Sdílení komentáře
×
Radśej budeme stáť posluśne v zástupe ne nabíjaćku 1-2-3 hodinky a takto pomôžeme ubíjanému ukrajinskému ľudu! Ľudu ktorý bol napadnutý neľútostným ruským ľudom! A pritom dovtedy tam bol absolútny pokoj a kľud a všade vládol totálny poriadok a demokracia!
daj sa prosím vyšetriť !
asi úpal nebo co?
Je složité napsat to, co tady může zůstat.
Škoda, že takových kolem nás...dost.