Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Konec obavám z dojezdu? Čínský Zeekr slibuje nabíjení za 10 minut

45 komentářů

Igor Albert
Aj keď je to pravda , tak nechcem od činskej socialistickej republiky nič!
Radśej budeme stáť posluśne v zástupe ne nabíjaćku 1-2-3 hodinky a takto pomôžeme ubíjanému ukrajinskému ľudu! Ľudu ktorý bol napadnutý neľútostným ruským ľudom! A pritom dovtedy tam bol absolútny pokoj a kľud a všade vládol totálny poriadok a demokracia!
Avatar - Marquis de  Sade
Marquis de Sade
@Igor Albert Už je ti lip, Alberte?
laco tralala
@Igor Albert
daj sa prosím vyšetriť !
Avatar - Jan Martinský
Jan Martinský
@laco tralala
asi úpal nebo co?
ACE.
@Igor Albert máš toho už hromadu a další nechceš?
Lempl Klaun
@Igor Albert
Je složité napsat to, co tady může zůstat.
Škoda, že takových kolem nás...dost.
ryccardo
@Igor Albert aha a jaký EV máš, že v tom není nic z ČLR?
Th0r
@Igor Albert ten tvuj ukrajinsky lud vam jen behem poslednich 80 let opakovane dal poradne po rypaku. Ukardl vam Podkarpatskou Rus, brutalne vas zmasakroval. SS divize Halic pri potlaceni SNP. Po valce vam nalozili Banderovci. A v 68 vas prejel Pavlovskij, vyslanej sem Selestem, Greckem,... Co tam mas dal. Zkus co pro vas udelali kdy kladnyho 😹 Jo nic, ted vas zase okupujou a vyziraj. Dobre vam teda tak. Jste nepoucitelny.
Michal Ježek
Bez udání kapacity baterie je ten údaj úplně o ničem. To je jako bych se chlubil, že natankuji za 10s a nějak vynechal, jestli jsem natankoval litr nebo 100 litrů.
Tycoon
@Michal Ježek
Není to tak úplně pravda. Rychlost nabíjení je intenzivní parametr. Pokud se nějaká baterie za řekněme 10 minut, je to výborný výsledek bez ohledu na velikost bateriemi. Pokud potřebuješ větší kapacitu, tak do baterie dáš více článků, nebo packů.
Michal Ježek
@Tycoon
Když to bude baterie 1kwh, je to rychlost o ničem.
Tycoon
@Michal Ježek
To není. Když daš takových baterek 80, máš 80 kWh. Doba nabíjení zůstane stejná (mění se jen úměrně nabíjecí proud a/nebo napětí).
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Tycoon Není. Mobil za 10 min do 100% uz existuje.
Tycoon
@Pepa_007
A) Ano, u mobilů 10 minut do 100 % existuje. A je to samo o sobě dobrý výsledek.
B) U mobilů je LCO baterie.
Ale tady se bavíme o LFP baterii. A u LFP baterie je 10 minut nikoliv dobrý, ale výborný výsledek.
Hendly
Podle oficialniho zdroje Zeekr jde o baterii kapacity 75kWh.
Doufam ze si i odpurci elektromobilu zacinaji uvědomovat co a jak rychle se deje.
Nokia ťuky ťuk…
ryccardo
@Hendly děje se to, že EV se začnou přibližovat užitnou hodnotou spalovákům.
Avatar - eLzyx
eLzyx
@ryccardo pro některé lidi už EV mají větší užitnou hodnotu. Větší kapacita kufrů, vyšší komfort, vyšší výbava, vyšší bezpečnost.
Ano, někteří požadují i stejný dojezd (dnes již EV atakují dojezd benzinových aut) a stejnou dobu "natankování", což se také blíží.
Za 20 let po obyčejném spalováku nikdo tesknit nebude.
ryccardo
@eLzyx Jo a ti si je povětšinou už koupili. Jejich mínusy jim nemusí vadit.
- větší kapacita kufrů = nesmysl
- vyšší komfort = nesmysl
- vyšší výbava = nesmysl
- vyšší bezpečnost = nesmysl

ale jsou jiné vlastnosti, které může někdo ocenit a EV si kvůli tomu koupit.
Tycoon
@eLzyx
Můžeme bezesporu najít x vlastností, ve kterých jsou BEV lepší.
Ale zajímalo by mě, kde si přišel na vyšší výbavu? Výbava nezávisí na pohonu, ale na tom, čím výrobce auto vybaví.
Vyšší komfort a vyšší bezpečnost se dají označit diskutabilní. Jsou to široké pojmy. Když jako komfort vezmu třeba sedadlo řidiče nebo aereodynamický hluk na dálnici, tak v čem je BEV lepší?
Avatar - eLzyx
eLzyx
@tycoon - vyšší výbava bývá jako marketingový tahák u automobilek, co prodávají i spalováky. Ta EVčka jsou proti spalovacím verzím tak drahá, že je museli aspoň dovybavit nějakými "cingrlátky" navíc.
Akustický komfort je v BEV lepší, ne ve všech, ale je. Nehlučí tam motor, který je významným generátorem hluku.
A bezpečnost? Třeba v bočním nárazu jsou BEV spalováky nepřekonatelné. BEV také jen z těží převrátíš na střechu.
Tycoon
@eLzyx
Ano, přesně tak, lepší výbava BEV není zpravidla přirozená výhoda, ale je dána jen umělým omezením ze strany automobilek. Jediná výjimka, která mě napadá, je předehřev interiéru, kde u BEV je to technicky mnohem jednodušší.
BTW S tišším motorem souhlasím. Ale měl bys to jít říct do Stellantisu, respektive Dodge, kde pro BEV mrhají lidskými i finančními zdroji, aby vyvinuli umělý hluk spalovacího motoru pomocí rezonančních komor.
Avatar - Barrichello
Barrichello
@eLzyx taky jim nevadí zoufalý design a tragické inteiéry ALA IKEA z rycklovaný PETKY vid. Zdravím Teslu a Mlaska. Kadík si ale sajbrtruck pochvaluje, na instalaci gulometu dobrý vid
Třeba se inspirují i afričtí diktátoři
Hendly
@ryccardo
Nevyhody EV.
- porizovaci cena
- dojezd/ delka dobijeni
- hmotnost

Vse se zlepsuje velice rychle.

Ve vsem ostatnim je EV vyrazne lepsi nez spalovak.

Jak asi bude budoucnost automotiv?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Hendly
- porizovaci cena
Dotace.
- dojezd/ delka dobijeni
Zrychlime. Dotace.
- hmotnost
Nikomu nevadí.
ryccardo
@Hendly budoucnost automotive je paralelni existence vsech stavajicich pohonu
Hendly
@ryccardo
paralelni existence druhu pohonu jiste bude.
Stejne jako se i dnes prodavaji tlacitkove telefony a klasicke fotoaparaty.

Cela otazkenje jen to, zda prodej “tlacitkovych telefonu” je to co je budoucnost evropskeho automotiv.
Avatar - Barrichello
Barrichello
@Hendly LZES!!! naprosto bezostyšně LZES. SAME LZI!!!
Prolhaný fantický megalhář a čínský agent lobbují zde za čínské peníze za EV plečky, baterie a OZE, kvše dodává čína.
Hendly
@ryccardo
“ vyšší komfort = nesmysl”

Ridil si nekdy elektromobil?
ryccardo
@Hendly jo Teslu Y
Hendly
@ryccardo

v cem je spalovaci pohon komfortnejsi nez elektromobil?
traveldrive
@Hendly Možno v tom, že nemusíš stáť hodinu na nabíjačke a kvôli tomu nestíhať ;-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
@Hendly děje se to že 15-22% lidí neušetří měsíčně ani korunu dalších 15-25% max 3 litry.

Takže ti (30-45%) si budou kupovat EV plečky navíc ve světle neustálého zdražování el. energie.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To jsou furt takové jalové výkřiky, ale jednou se to stane. Je stejně zajímavé, že není komouš jako komouš. rusák umí dát pletivo na tank a Číňan zkouší maglev co frčí 1000.
Tycoon
@KANKUNEN
Ono to není o tom, jestli je někdo komouš, ale o technické, inteligenční a civilizační úrovni daného národa.
Avatar - del42sa
del42sa
čínský marketing na 110% :-D
no vida a stejně to furt nestačí, nádrž mám plnou do 5ti minut .-)
ericn
@del42sa Jj nikde nikdo nepíše jaký výkon ta nabíječka měla, 50kW to asi nebude :-)
Tycoon
Technickému týmu firmy Zeekr dávám palec nahoru.

Marketingovému týmu firmy Zeekr dávám palec dolů za klamání. Dle uvedených údajů je rychlost nabíjení za daných podmínek v daném rozmezí 4C. Marketing však nabíjení označuje jako 5,5C.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Pomalu vývoj spěje k tomu, že BEV do plna nabijeme rychleji než tankujeme 60l paliva. Klidně 90kwh baterii za 2 minuty. Technologie na to je. Umím si představit dobíjecí stanici s 20ti těmito stojany. 😉 👍🏻

Nedokáži si přestávat cenu za jednu khw. Bude astronomická.
Hendly
@Pepa_007
Kolik lidi a kolikrat v zivote vyuzije vyhodu tak rychleho tankovani?
Pro kolik lidi je prakticke mit kazde rano vuz s “plnou nadrzi” bez potreby nekde tankovat.
Radovan Pastucha
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Hendly
@Radovan Pastucha
Dobra ukázka nepochopeni co se deje.
Rychlost nabijeni uz problem neni. To je vyreseno uz dnes.
Problem je v infrastruktura pomaleho nabijeni.

PS: takovy hezky paradox je, ze zrovna v CR kde je minimalni dalnicni sit a prejet republiku je zalezitost mnoha hodin diky pracim na silnici je nejvetsi argument proti EV nedostatecny dojezd 400km😀
Avatar - Barrichello
Barrichello
@Hendly problém je že další výstavba OZE, kdy jednu uhelku musí v lednu nahradit cca 20-75 větrníků bude stát Evropu stovky BILIONU EUR a svět STOVKY TRILIONU ale britských LIBER

Za této situace je potřeba počítat s cenou el energie za 1 Kwh cca 12-25 Kč v EU . Blý co stalinistický utopisto!
traveldrive
@Pepa_007 Čo je "khw"? Vychádza mi z toho leda kiloh0vn0watt...
traveldrive
Baterka s pohonom na zadné kolesá alebo štvorkolka? To je asi nejaký nový vynález... :-D
"Takto rychlé nabíjení samozřejmě není možné zajistit vždy – jde o ideální stav. Automobilka nicméně uvádí, že i při -10 °C se baterie zvládne z 10 na 80 % nabít během půlhodiny. Samozřejmostí je napětí 800 V, automobilka však neuvádí kapacitu baterie. V minulosti však zveřejnila, že dojezd má být až 688 km na jedno nabití, a vzhledem k tomu, že dostupná je verze s pohonem zadních kol o 421 koních (310 kW) výkonu nebo čtyřkolka o 646 koních (475 kW), malá baterie určitě nebude."
Fakt redaktorská práca na úrovni... :-/