Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

LPG pro moderní vozy: Má plyn budoucnost?

15 komentářů

Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
LPG patří do starejch socíkrámů a žravejch americkejch křápů s V6 a V8 💩
amerlock
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Barrichello
Barrichello
@Lenka Čížková jsi nahlášen Hammuno, pokračuj
ryccardo
@amerlock nebo Lenka Cizkova do nej
Avatar - Barrichello
Barrichello
@Lenka Čížková To víš že jo Hammuno :)
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
@Barrichello jsi nahlášen, Arese, pokračuj
Avatar - Barrichello
Barrichello
@Lenka Čížková pořád ti nevyměnili v PCHL léky?
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
@BarricheIIo a tobě?
Avatar - Barrichello
Barrichello
LPG je moderní palivo, které má o 20% nižší emise jak benzín nebo nafta. Bohužel nejlépe funguje v nepřímostřikových motorech a těch ubývá, jsou už skoro jen om v amerikách a produkci zemí mimo Evropu (čína , rusko , jižní amerika atd)
BIO LPG lze navíc vyrobit z obnovitelných zdrojů https://www.hybrid.cz/…h-vyrazne-roste/
Werken1985
@Barrichello uplne suhlasim, len doplnim, ze Toyota robi nepriamovstrekove 1.8 (corolla)a 1
5 (yaris) hybridne motory a 2.0 a 2.5 hybridy ma kombinaciu priamy a nepriamy vstrek benzinu. Bol tu par mesiacov dozadu Vaculikov test RAV4 lpg.
XTad
Nedavno tu byl clanek o Kii K8. Ta dokonce nabizi 3.5 V6 na LPG primo z vyroby.
vavriska
Revize nejsou povinné ani u nás. Vše obstará technik na emisích, změnila to vyhláška z roku 2022, která vyjmula pohon na plyn z vyhrazených plynových zařízení.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Budoucností automobilové dopravy je diesel. Musí ale něco spalovat. Jednoznačným řešením je metan, kterého je na světě na dalších 300 let
Tycoon
@Ada je zase tady

Souhlas, Ádo. Víš, jak se v dieselu spaluje metan?

Vezmeš diesel, hodíš pryč hlavu válců, dáš tam novou hlavu válců se zapalovací svíčkou, přidáš zapalovací trafo a do sacího potrubí dáš plynové vstřikovače. Z výfukového potrubí odstraníš DPF a SCR, místo toho dáš klasický třícestný katalyzátor. No a je hotovo. Pak to spustíš a ono to nechrochtá. Protože už to není diesel, ale zážehový motor.