Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Válka Itálie se Stellantisem pokračuje. Teď je problémem továrna za 9 miliard

16 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Víte Horcí Romové ze Stellantisu, kde máte problém? No že Toyota vyrobí ze stejného množství článků 10x až 50x víc aut elektrifikovaných, než vy. Protože vám to politicky nemyslelo vy tupci.
Mánek
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ať si Italové koupí Fiat zpátky. Však mohou vyrábět Ypsilon ještě 20 let pod názvem Fiat Italia
Petr Turecek
Koho zajímá jestli lidé budou elektromobily chtít, nebo ne. Dotace se musí čerpat!
Avatar - del42sa
del42sa
@Petr Turecek přesně, o dotace jde až na prvním místě
Avatar - Anonym
Anonym
@Petr Turecek
Přesně tak. Dotace se musí čerpat, i kdybychom pak měli žrát trávu.
Horší bude, až se 10- a 15-leté dluhopisy, která EU vydala jako zdroj financí pro tyto post-covidové dotace, budou muset splácet. Ale to už stávající euro-politici u vesel nebudou.
Avatar - Emel
Emel
@Petr Turecek
Všichni mají své zájmy. EU chce podpořit ekonomiku a investice do "zelených" technologií. Itálie - tipuju - chce hlavně tu ekonomiku a zaměstnanost. Stellantis chce vydělávat peníze. Lidi chtějí levná funkční auta. V principu je ale v našem společném evropském zájmu, aby se taky něco dělalo tady a ne jen v Číně.
traveldrive
@Emel V princípe to nie je v spoločnom európskom záujme - lebo nič také ako spoločný európsky záujem neexistuje. To sa len poniektorí tak tvária, ale reálne je im fuk, že to budú robiť v Číne, v Indii alebo hoci v Bangladéši, hlavne že im do vreciek potečú peniaze.
Avatar - Emel
Emel
@traveldrive jasně že existuje... ale každému je bližší vlastní kapsa než nějaká virtuální evropská, do které si ale nemůže sáhnout. Ale i tak - bohatá prosperující Evropa je v zájmu lidí, států, orgánů i firem.
PowerHouse
Lepší je nakoupit baterie u dodavatelů a baterie včetně managementu můžete rychle upgradovat.
To si můžete vybírat v konkurenčním boji.
Vypadá to, že baterky Stellantisu včetně jejich managementu jsou horší než u konkurence.
Meky
@PowerHouse

teoreticky mas pravdu. Teoreticky je lepsie nakupovat u dodavatelov. Prakticky ti ale chyba know-how a postupne sa z teba stane len karosaren. Tie uz tu v minulosti boli a nedopadli dobre.

Takze nakupom od dodavatela bateriek sa oslabis a naopak posilnis baterkara.

Samozrejme, aktualne EV od Stellantisu su cisty fail, nikto normalny si to nekupi. Resp. kupi - ale len raz.

Stellantis je teraz rad, ze ma ten novy hybrid. Uvidime ako sa im podaril. Predosle 1.2 puretech dojebali statocne a navyse konkurencia zacina trojvalce pomaly rusit.
ryccardo
To je tak když se řídí trh. Takže Stellantis vidí reakce trhu na EV, tak se mu nechce investovat obří peníze do něčeho kde je návratnost dost nejistá. To je racionální a pragmatický přístup. Naopak vláda musí držet basu se zelenou ideologií Bruselu, tak logicky tlačí na to, aby se to postavilo bez ohledu na to jestli prodeje budou nebo nebudou. Možná spoléhají na regulativní činnost Bruselu, kdy to prostě lidem nařídí a ty prodeje zajistí befelem.
Avatar - Anonym
Anonym
@ryccardo
Nařídit lidem nakupovat něco, co nechtějí, a nekupovat to, co chtějí, nefunguje. To už zjistili komunisti v minulém století a myslím si, že to není potřeba opakovaně zkoušet.
Pravděpodobně to skončí tak, že Stellantis do toho nepůjde (dotace by pokryla jen část investice, většinu by musel dát Stellantis ze svého) a italská vláda dotace nasype někde jinde.
ryccardo
@Tycoon Jenže my jsme oproti západním zemím EU napřed v tom, že s tím máme historickou zkušenost. Oni si to teprve jdou ověřovat. My jsme v tomto případě bohužel nuceni to otestovat znovu s nima, protože nás nikdo neposlouchá.
Avatar - PETR ŠTĚPÁNEK
PETR ŠTĚPÁNEK
Tak ať si to italská vláda postaví sama, když je to takový terno.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ale to by museli taloši pracovat. To asi už nepůjde.