Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Roman Horký
Tak Korejci už v roce 2024 přišli na to, na co přišla Toyota v roce 1997 (ve skutečnosti ještě cca o 5 let dřív). Bravo. A co Stellantis a VW, kdy na to přijdou?
Rohore, Toyota nemá jinou možnost. Diesel zprasila, benzín neumí a převodovku už vůbec ne. Tak to nějak šolichá dohromady. Jedině má na úrovni vrcholný Lexus, ale ten funguje jak BMW. Supra je BMW a GT86 je Subaru. Proto už prodává za ceny Číny.
@KANKUNEN Na co by Toyotě byla převodovka? Aha na to samé, jako třeba startér. A proto je největší světový výrobce aut. Protože zprasila a protože neumí.
@KANKUNEN
Ano to dava logiku ze ked niekto nieco nevie tak predava najviac na svete ... kam ty na tie mudrosti chodis ... slusne sa pytam
Ano to dava logiku ze ked niekto nieco nevie tak predava najviac na svete ... kam ty na tie mudrosti chodis ... slusne sa pytam
@KANKUNEN
To je zase nějaká provokace? Diesel sice zprasila, ale benzíny až na pár výjimek umí. Převodovky umět nemusí, převodovky ji dělá Aisin, kde byla Toyota vždy největším akcionářem.
Toyota je jednoznačný celosvětový leader s tržním podílem přes 10 %.
To je zase nějaká provokace? Diesel sice zprasila, ale benzíny až na pár výjimek umí. Převodovky umět nemusí, převodovky ji dělá Aisin, kde byla Toyota vždy největším akcionářem.
Toyota je jednoznačný celosvětový leader s tržním podílem přes 10 %.
@Tycoon
Přijde mi že Rohor to napsal jako sarkasmus.
Ale já tomu zčásti musím dát zapravdu. Toyota opravdu diesely ne že zprasila, ona se je ani nikdy dělat nenaučila.
Benzínu taky Toyota neumí. Ale ne v tom duchu že by dělala krumply. Vyloženě mizerných benzínů má poskrovnu. Jenže nemá ani zajímavé benzíny. Prostě dělá spolehlivé šedé myši.
Ten jejich ani 1.5, ani 1.8, ani 2.0, ani 2.5 žádný zázrak opravdu není.
Co ale Toyota umí, je poskládat ty jednoduché, průměrné komponenty do spolehlivého a smysluplného celku. V tom je její síla.
Přijde mi že Rohor to napsal jako sarkasmus.
Ale já tomu zčásti musím dát zapravdu. Toyota opravdu diesely ne že zprasila, ona se je ani nikdy dělat nenaučila.
Benzínu taky Toyota neumí. Ale ne v tom duchu že by dělala krumply. Vyloženě mizerných benzínů má poskrovnu. Jenže nemá ani zajímavé benzíny. Prostě dělá spolehlivé šedé myši.
Ten jejich ani 1.5, ani 1.8, ani 2.0, ani 2.5 žádný zázrak opravdu není.
Co ale Toyota umí, je poskládat ty jednoduché, průměrné komponenty do spolehlivého a smysluplného celku. V tom je její síla.
Jano- Korňa
no konecne zacal niekto v EU uvazovat o EV s nie velkou baterkou (draha a tazka) , ale o aute ktore namiesto velkej-tazkej baterky bude mat (za priplatok) lahsiu elektrocentralu ako predlzovac dojazdu pre obcasne dlhe cesty.
-ako celok lahsie
-v pripade potreby rychleho natankovania nieje problem
-vacsinu casu to moze jazdit na bezemisnu elektriku (teda u na na SK)
-kedze lektrocentrala nemusi zvladat taky rozsah otacok, tak moze byt motor jednoduchsi (lacnejsi, spolahlivejsi) a zaroven s cistejsimi spalinami.
-ako celok lahsie
-v pripade potreby rychleho natankovania nieje problem
-vacsinu casu to moze jazdit na bezemisnu elektriku (teda u na na SK)
-kedze lektrocentrala nemusi zvladat taky rozsah otacok, tak moze byt motor jednoduchsi (lacnejsi, spolahlivejsi) a zaroven s cistejsimi spalinami.
@Jano- Korňa
Podle me range-extender prestal davat smysl, jakmile bylo dosazeno bezne kapacity baterky cca 70kWh.
Tvuj nazor sdili obvykle lide s nulovou zkusenosti s elektromobilem.
Nic ve zlym.
Vse uz tu bylo:
https://www.garaz.cz/…-i3-rex-21004483
...
Podle me range-extender prestal davat smysl, jakmile bylo dosazeno bezne kapacity baterky cca 70kWh.
Tvuj nazor sdili obvykle lide s nulovou zkusenosti s elektromobilem.
Nic ve zlym.
Vse uz tu bylo:
https://www.garaz.cz/…-i3-rex-21004483
...
Máš kus pravdy z technickej stránky.
-ale k tomu aby sa EV s veľkou baterkou uchytili do bežného života prekáža (zatiaľ) ich vysoká cena, (zatiaľ) nedobudovaná sieť nabíjačiek (hlavné sídliská), a aj trochu zbytočne vysoká váha.
- na druhej strane beriem fakt že čím je auto zložitejšie tým bude drahšie na servis.....range-extender s výkonom cca 30kW može byť výrazne ľahší a jednoduchší, tichší, lacnejší oproti plnotučnému motoru s aut. prevodovkou.
- určite to nieje riešenie pre všetkých, ale pre niekoho by to mohol byť zaujímavý mix......napr. pre mňa - denne najazdím do 100km, ale zopár krát do mesiaca potrebujem isť ďalej (cca 20 % zo všetkých km). Keby to vážilo do cca 100kg hmmm
PS: nikomu nenútim, len píšem svoj názor. (možno sa mýlim, nemal som zatiaľ šancu to porovnať)
-ale k tomu aby sa EV s veľkou baterkou uchytili do bežného života prekáža (zatiaľ) ich vysoká cena, (zatiaľ) nedobudovaná sieť nabíjačiek (hlavné sídliská), a aj trochu zbytočne vysoká váha.
- na druhej strane beriem fakt že čím je auto zložitejšie tým bude drahšie na servis.....range-extender s výkonom cca 30kW može byť výrazne ľahší a jednoduchší, tichší, lacnejší oproti plnotučnému motoru s aut. prevodovkou.
- určite to nieje riešenie pre všetkých, ale pre niekoho by to mohol byť zaujímavý mix......napr. pre mňa - denne najazdím do 100km, ale zopár krát do mesiaca potrebujem isť ďalej (cca 20 % zo všetkých km). Keby to vážilo do cca 100kg hmmm
PS: nikomu nenútim, len píšem svoj názor. (možno sa mýlim, nemal som zatiaľ šancu to porovnať)
@Jano- Korňa
No nevim. Range extender 30kW bude mozna lehci, ale zabere vic mista nez 40kWh baterky navic.
A hlavne potrebujes nadrz, vyfuk, generator atd. Tahle reseni existovala a existuji. Ale nakonec zjistis, ze zastavka deset minut na nabijecce s novou Audi A6 neni zadna tragedie...
PS Tve vysnene reseni existuje. A diru do sveta s nim Mazda neudela.
https://www.auto.cz/…-ekologie-152494
Nejprodavanejsim autem v roce 2023 byla TMY...
No nevim. Range extender 30kW bude mozna lehci, ale zabere vic mista nez 40kWh baterky navic.
A hlavne potrebujes nadrz, vyfuk, generator atd. Tahle reseni existovala a existuji. Ale nakonec zjistis, ze zastavka deset minut na nabijecce s novou Audi A6 neni zadna tragedie...
PS Tve vysnene reseni existuje. A diru do sveta s nim Mazda neudela.
https://www.auto.cz/…-ekologie-152494
Nejprodavanejsim autem v roce 2023 byla TMY...
@DonVito
Nesmysl. Spotřeba EV zásadně neklesne. Takže tu máme kapacitu jako zásadní. 70 kWh je akceptovatelné sotva pro městské auta.
Až bude běžná baterie mít tak 120 až 140 kWh a nebude vážit půl tuny zabírat půl auta a stát polovinu ceny vozu, pak to začne dávat smysl. Jenže ta doba není ani na obzoru střednědobého výhledu.
Nesmysl. Spotřeba EV zásadně neklesne. Takže tu máme kapacitu jako zásadní. 70 kWh je akceptovatelné sotva pro městské auta.
Až bude běžná baterie mít tak 120 až 140 kWh a nebude vážit půl tuny zabírat půl auta a stát polovinu ceny vozu, pak to začne dávat smysl. Jenže ta doba není ani na obzoru střednědobého výhledu.
@rohYpnol
Spotreba EV neustale klesa. Bezne lze jezdit pod 20kWh na 100km bez omezeni komfortu takze dojezd kolem 400km uz je celkem bezny. Nejde tedy o mestke auta.
Ceny baterii neustale klesaji.
Jediny a zasadni problem EV je odpor klasických znacek k EV.
EV totiz boura jejich model zisku kdy i po koupi auta stale musite vyuzivat jejich sluzeb v podobe pravidelneho servisu.
Spotreba EV neustale klesa. Bezne lze jezdit pod 20kWh na 100km bez omezeni komfortu takze dojezd kolem 400km uz je celkem bezny. Nejde tedy o mestke auta.
Ceny baterii neustale klesaji.
Jediny a zasadni problem EV je odpor klasických znacek k EV.
EV totiz boura jejich model zisku kdy i po koupi auta stale musite vyuzivat jejich sluzeb v podobe pravidelneho servisu.
Ďalšiu vrstvu odpovedí mi to tu nedovolí, tak píšem sem.
Áno čisto technický máš pravdu, že EV s 74kWh baterkou už sú užívateľský prijateľná alternatíva k spaľovákom.
ALE ja vidím problém v cene, je to tak drahé že bežný človek(zamestnanec) v strednej Európe s rodinou na krku na to nemá - vrátane mňa.
Preto kecám o riešení bežného EV auta (Fabia kombi, Duster, C4....) ktoré by mohlo stať "už od" 20000E s Lifepo4 baterkou a elektrocentrálou ako doplnkovou výbavou.
- ja EVčkam fandím, len sú zatiaľ (nielen) pre mňa pridrahé.......vo vo tom to je. :-)
PS: ani Mazda a i3 mi priestorovo nestačia ...... a u toho i3 im to ani moc spoľahlivo nefungovalo.
Áno čisto technický máš pravdu, že EV s 74kWh baterkou už sú užívateľský prijateľná alternatíva k spaľovákom.
ALE ja vidím problém v cene, je to tak drahé že bežný človek(zamestnanec) v strednej Európe s rodinou na krku na to nemá - vrátane mňa.
Preto kecám o riešení bežného EV auta (Fabia kombi, Duster, C4....) ktoré by mohlo stať "už od" 20000E s Lifepo4 baterkou a elektrocentrálou ako doplnkovou výbavou.
- ja EVčkam fandím, len sú zatiaľ (nielen) pre mňa pridrahé.......vo vo tom to je. :-)
PS: ani Mazda a i3 mi priestorovo nestačia ...... a u toho i3 im to ani moc spoľahlivo nefungovalo.
@Jano- Korňa
Souhlas.
Cenova alternativa v elektrice treba k Dusteru zatim neexistuje.
Nicmene ceny baterek klesaji a cenovy rozdil mezi EV a spalovakem se postupne snizuje.
Uz leta tu pisu o cenove parite (EV vs fosil) v roce 2025.
Ve vyssich tridach uz nastala.
https://www.auto.cz/…nou-verzi-153318
V tebou zminenem budget segmentu si na paritu jeste par let pockame.
Souhlas.
Cenova alternativa v elektrice treba k Dusteru zatim neexistuje.
Nicmene ceny baterek klesaji a cenovy rozdil mezi EV a spalovakem se postupne snizuje.
Uz leta tu pisu o cenove parite (EV vs fosil) v roce 2025.
Ve vyssich tridach uz nastala.
https://www.auto.cz/…nou-verzi-153318
V tebou zminenem budget segmentu si na paritu jeste par let pockame.
@Jano- Korňa
Vse prijde.
Kritizovat EV, ze během 5 let nezlevnila tak aby byla nejlevněji nabídka na trhu je divna kritika.
Uz jen to, jak k EV pristoupilo mnoho klasickych znacek je problem. Neni to tak, ze chteji nabidnout EV kterym budou konkurovat vlastnim spalovakum. Jejich nabidka EV byla nastavena na vytezeni dotaci.
Vse prijde.
Kritizovat EV, ze během 5 let nezlevnila tak aby byla nejlevněji nabídka na trhu je divna kritika.
Uz jen to, jak k EV pristoupilo mnoho klasickych znacek je problem. Neni to tak, ze chteji nabidnout EV kterym budou konkurovat vlastnim spalovakum. Jejich nabidka EV byla nastavena na vytezeni dotaci.
Ja nekritizujem existenciu EV, len sa teším že niektorá automobilka má odvahu prísť s lacnejším kompromisným rušením, ktoré sa v EU zatiaľ (vo väčšom) neponúka , lebo .... nieje uplne politický ideálne.
Mimochodom v Číne je to bežná alternativa.
Je možné že až baterky výrazne zlacnejú, tak nebude toto riešenie dávať zmysel a samé vyhynie princípom ponuky a dopytu....to je OK
Mimochodom v Číne je to bežná alternativa.
Je možné že až baterky výrazne zlacnejú, tak nebude toto riešenie dávať zmysel a samé vyhynie princípom ponuky a dopytu....to je OK
@Jano- Korňa
Plug-In Hybridy všech druhů jsou nesmysl. Nekombinují totiž výhody, ale i nevýhody. Výsledkem je těžké a složité auto, které je často poměrně neefektivní. Přežívají na trhu jen díky tomu, že evropské regulace je na papíře činí efektivními/ekologickými.
Právě u range-extenderů to někdy bývá do očí bijící. Výrobci tam často zabudují nikoliv běžný automobilový motor, ale právě tu "jednoduchou elektrocentrálu", konkrétně třeba BMW tam dávalo motocyklový motor, zatímco Mazda používá Wankel. V obou případech jde o motory s velmi malou účinností a vysokými emisemi, kterým však jde na ruku testovací cyklus, ve kterém většinu času "proplují" na elektřinu´, takže ve výsledku splní homologaci.
Plug-In Hybridy všech druhů jsou nesmysl. Nekombinují totiž výhody, ale i nevýhody. Výsledkem je těžké a složité auto, které je často poměrně neefektivní. Přežívají na trhu jen díky tomu, že evropské regulace je na papíře činí efektivními/ekologickými.
Právě u range-extenderů to někdy bývá do očí bijící. Výrobci tam často zabudují nikoliv běžný automobilový motor, ale právě tu "jednoduchou elektrocentrálu", konkrétně třeba BMW tam dávalo motocyklový motor, zatímco Mazda používá Wankel. V obou případech jde o motory s velmi malou účinností a vysokými emisemi, kterým však jde na ruku testovací cyklus, ve kterém většinu času "proplují" na elektřinu´, takže ve výsledku splní homologaci.
Barrichello
Ev strašně frčí, každej to chce. i JLR tomu věří jako psáse a proto představují lidem 10 let starý Defendery a dávaj do toho V8.
HAHAHA
https://www.autoforum.cz/…ne-pred-10-roky/
HAHAHA
https://www.autoforum.cz/…ne-pred-10-roky/
Barrichello
Elektro frčí, hlavně u těch nejboatších. Pozdravuje Horazio https://www.autoforum.cz/…o-nechce-dodava/
Barrichello
pozdravuje ACEA https://www.acea.auto/pc-registrations/new-car-registrations-0-2-in-july-2024-battery-electric-12-1-market-share/
Nějak Vám to nejde :)
Nějak Vám to nejde :)
Igor Albert
Divízia elektrických vozidiel spoločnosti Ford vykázala stratu 1,3 miliardy dolárov, čo predstavuje stratu 132 000 dolárov na jedno predané elektrické vozidlo počas prvých troch mesiacov roka, uviedla CNN.Spoločnosť zaznamenala 20 % pokles objemu predaja a z dôvodu nízkeho dopytu po elektrických vozidlách v celom odvetví bola nútená znížiť ceny svojich elektrických vozidiel.
Spoločnosť Ford uviedla, že v tomto roku očakáva stratu 5 miliárd USD, čo je o 300 miliónov USD viac ako v minulom roku, keď dosiahla stratu 4,7 miliardy USD.
“Američania nechcú elektromobily na úrovni, ktorú si vyžaduje Bidenova klimatická hystéria,” napísal podnikateľ Andrew Puzder na X. “Straty spoločnosti Ford z predaja elektromobilov v 1. štvrťroku sa vyšplhali na 1,3 miliardy dolárov, čo je smiešnych 132 000 dolárov na jeden predaný elektromobil. Všetky zisky Fordu pochádzali z predaja vozidiel so spaľovacím motorom. Kolektivistická politika ničí prosperitu.”
Spoločnosť Ford uviedla, že v tomto roku očakáva stratu 5 miliárd USD, čo je o 300 miliónov USD viac ako v minulom roku, keď dosiahla stratu 4,7 miliardy USD.
“Američania nechcú elektromobily na úrovni, ktorú si vyžaduje Bidenova klimatická hystéria,” napísal podnikateľ Andrew Puzder na X. “Straty spoločnosti Ford z predaja elektromobilov v 1. štvrťroku sa vyšplhali na 1,3 miliardy dolárov, čo je smiešnych 132 000 dolárov na jeden predaný elektromobil. Všetky zisky Fordu pochádzali z predaja vozidiel so spaľovacím motorom. Kolektivistická politika ničí prosperitu.”
@Igor Albert
Tesla na EV dokaze vydelat...
Tesla na EV dokaze vydelat...
@DonVito Tesla vydělává hlavně na emisních povolenkách, ale to ty víš:
https://www.garaz.cz/…volenky-21011998
https://www.garaz.cz/…volenky-21011998
@ericn Hlavně na emisních povolenkách? Nechtělo by se to podívat na ty finanční výsledky?
https://digitalassets.tesla.com/…-2024-Update.pdf
V článku píšou, že za celou svou existenci vydělala 9 mld na povolenkách. Není to málo, ale příjmy Tesly jsou 95 mld ročně. Za poslední rok na povolenkách měla 2,3 mld, takže je to 2,4 % příjmů. To moc "hlavně" nevypadá. Čistý zisk byl za rok 12,4 mld, takže z čistého zisku je to 18,5 %. Ani tu to moc "hlavně" nevypadá.
https://digitalassets.tesla.com/…-2024-Update.pdf
V článku píšou, že za celou svou existenci vydělala 9 mld na povolenkách. Není to málo, ale příjmy Tesly jsou 95 mld ročně. Za poslední rok na povolenkách měla 2,3 mld, takže je to 2,4 % příjmů. To moc "hlavně" nevypadá. Čistý zisk byl za rok 12,4 mld, takže z čistého zisku je to 18,5 %. Ani tu to moc "hlavně" nevypadá.
@ericn prodeje Tesly a hlavně tržní podíly neustále klesaj. Trh se nasytil, nikdo už to nechce. Svědci Elonovy sekty došli :)
Jozinwk
Mnoho taxikárov po svete jazdi na Toyotách .....keby boli nekvalitné , tak to určite nebudú kupovať .....hlavne hybridov každý rok pribúda 👍
Hendly
Az si dnes venku reknete: “ To je zase vedro”, zkuste se zamyslet zda na tom oteplovani o kterem mluvi vedci neco treba neni…
@Hendly
Zamyslet?
To bys chtel asi moc.
Planeta se neotepluje a lidi stejne nemaji na oteplovani vliv.
Konec sveta nastane jen v pripade ukonceni spalovani ropy...
Zamyslet?
To bys chtel asi moc.
Planeta se neotepluje a lidi stejne nemaji na oteplovani vliv.
Konec sveta nastane jen v pripade ukonceni spalovani ropy...
×
Sdílení komentáře
×
A jelikož lepší cenu udělá Tesla vždy v prvním čtvrtletí každého roku globálně (v Číně se ceny zlepšují bez ohledu na Teslu), tak elektromobilita jede a jede. Bez ohledu na mazanou propagandu Toyoty: elektroauta ano , ale později , až budeme mít nové lepší baterie, které budeme mít vždy tak za tři až čtyři roky. Zatím si můžete koupit náš samonabíjecí hybrid.
Nemohla.
Beru na vědomí.