Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Martin Vaculík a ojetý Citroën XM: Další šance nebudou

13 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Pane Vaculíku, děkuji za krásnou vzpomínku 👏

Můj Bože, jak jsem miloval tenhle automobil!
Verze V6 3.0 V6 24V 140kW 190 Automatic Exclusive byla jedním z posledních modelů Citroënu XM, které byly k dostání v Pražských autosalonech, tuším že ještě jeden stejný model byl v autosalonu na Praze 10. Psal se rok 1999 a vůz jsem koupil za 999 900 Kč v již neexistujícím autosalonu AUTO CITÉ v Osadní ulici v pražských Holešovicích.
Byl to skutečný PÁN Automobil👍

A prosím vás, nepište mi, že neuměl zatáčet. Špatnému tanečníkovi totiž překážejí i vlastní nohy.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@Horký Rom

Posledny skutocny citroen spolu s xantiou...
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@3_diamanty
Ano, je to možné. Byl to můj poslední Francouz po Renaultu 25 V6 Baccara. Po četných problémech jsem se už ani nepokoušel vyzkoušet model C5 či C6. Jedině jsem měl velkou chuť na Avantime 3.0 V6 Privilege, ale z toho jsem rychle vystřízlivěl. Na cool design se také moc nejezdí. Až bude Avantime v elektru, budu první, kdo si ho objedná, nikdy jsem si nenašel cestu k SUV.
https://www.auto.cz/…en-xm-1990-94735
Avatar - del42sa
del42sa
@Horký Rom "Po četných problémech jsem se už ani nepokoušel vyzkoušet model C5 či C6"
a co to byly přesně za problémy ? Kdyby jsi napsal: "koupil jsem ho v roce 1990 " , tak bych se až tak nedivil. V roce 1999 bylo XM už v poměrně velmi použitelném stavu a spousta nedostatků prvních ročníků se podařilo úspěšně vychytat. Proto mě ty četné problémy zajímají ...
Sám jsem měl XM několik , tak mě zajímá tvoje zkušenost

přesně jak jsem si myslel, jen blábolíš a nikdy jsi žádný XM neměl !!!
el sendador
Tohle auto me v devadesatkach naprosto fascinovalo. A dodneska je jeho design uzasny, i kdyz uz temer neni na ulicich videt. I ten obri kombik mel neco do sebe, ale klasicka varianta je nejhezci. Nikdy jsem v nem teda nejel ani nesedel.
Jinak porovnavat prodeje vyssi tridy s favoritem mi prijde uplne mimo. Tech 330.000ks mi zas jako takovy obchodni neuspech neprijde.
Tycoon
@el sendador

Tehdejšími měřítky s tehdejšími očekáváními to byl neúspěch.

O dekádu později Francouzi zjistili, že to byl vlastně jejich poslední úspěch. Nástupce C6 se vyrobilo jen 23 000 ks.

Co by dnes kterákoliv francouzská značka dala za to, aby prodala 330 tisíc kusů auta vyšší střední třídy.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
HORKY ROM a Vaculík patří nerozlučně
k sobě. Potvrzeno.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Roman Horký
Uhodl si to, ulánbátarboy 👍
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Horký Rom Spíše ulánbátardonkey.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Francouzská prémie = auto na 30t km a pak levná bazarovka. Horký Hamuna nám potvrdí, že Buřtík Tetky Kylie si nakonec koupil Mercedes. Aby se frantíci dostali s cenou pod Němce, tak šíleně odbyli kvalitu interiéru a elektroniky. To auto vrzalo i na přerušované čáře. Proto v bazaru stál Golf v holotě více než XM.
Tycoon
@KANKUNEN
Já si to pamatuju ještě trochu jinak. Na začátku tisíciletí, když jsem zašel do nejvzdálenějšího rohu autobazaru, nejčastěji tam stál Citroen XM 3.0 V6 v plné palbě jako nejlevnější auto v celém autobazaru. I nejrezavější Favorit stál několikanásobně víc (ojeté Favority a posléze Felicie si dobře držely cenu).
Avatar - pallas
pallas
@Tycoon úplná blbosť. Začiatkom tisícročia som totiž práve XM zháňal, a rozhodne to nebolo tak, ako to opisujete. Ani v CZ/SK bazároch, ani v D a ani v A.
Avatar - del42sa
del42sa
@KANKUNEN to jsou naprosté nesmysly, o Citroenu kolovalo spousta urban legends (hlavně o hydraulice) živené většinou lidma, kteří to auto nikdy neměli a soudili jen podle dojmů z nabídky místních "AAA" bazarů (zřejmě nějaké opravené bouračky a x-krát přeregistrovaného kusu dotaženého někde z reichu )