Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeBaterie do roku 2035 zlevní o 40 %. Cena ovšem není jedinou překážkou elektromobility
78 komentářů
rohYpnol
Pohádkáři.
Kecy o zlevnění slýcháme už od počátku. A je to stejné jako politické předvolební žvanění.
Koneckonců není se čemu divit. EV mobilita není o zákaznících, EV mobilita není o technologickém pokroku, který plní přání zákazníků. EV mobilita je o politice. V EU o zelené neobolševické politice.
Kecy o zlevnění slýcháme už od počátku. A je to stejné jako politické předvolební žvanění.
Koneckonců není se čemu divit. EV mobilita není o zákaznících, EV mobilita není o technologickém pokroku, který plní přání zákazníků. EV mobilita je o politice. V EU o zelené neobolševické politice.
@rohYpnol Přesně tak!
@Arese
Kolik ze ted stoji Enyaq?
899 tis? Najdi spalovaci konkurenci.
Kolik ze ted stoji Enyaq?
899 tis? Najdi spalovaci konkurenci.
@Hendly S tou minibaterií? Druhé auto na ježdění do práce stačí něco za 300tis. A na nic jiného to dobré není.
@Hendly To nie je prednosť elektromobilu, to je hendikep spaľováku. Od covidu šli kvôli dementnému greendealu spaľováky hore o 30% aj viac...
@ Michal Ježek trn minibateriový Enyaq je super pro některé firmy na poolová auta. S tím stejně lidi jezdí jen po okolí, maximálně “do Prahy na školení”.
@rohYpnol
Jasně. Před 10 lety staly baterky to samé co dnes.
Dnes máš 25kwh baterku za cca 1250$ při aktuální ceně 50$/kWh. V roce 2014 stala 25kwh baterka cca 6000$ při ceně 240$/kWh.
Jasně. Před 10 lety staly baterky to samé co dnes.
Dnes máš 25kwh baterku za cca 1250$ při aktuální ceně 50$/kWh. V roce 2014 stala 25kwh baterka cca 6000$ při ceně 240$/kWh.
@Mikesus Problém je, že ty ceny platí jen teoreticky, možná na nějakém čínském internetovém tržišti, případně v prvovýrobě, ale rozhodně ne v evropském autorizovaném servisu, kde i řádově menší baterie (do HEV, případně PHEV) stojí i řádově více. Platí to zejména pro prémiové výrobce. Oni mají tak drahé i náhradní díly do spalováků (motor, převodoka apod.), ale u těch se nepočítá, že budou potřeba, kdežto u baterie to lidé samozřejmě řeší a odrazuje je to....
Pepa_007
Ještě nabijeni. ČR nebude mit dostatek vlastní el. energie. Bude za dovážet. Již cca 2025-2026. Dovážet bude cca 30%.
@Pepa_007
Temhle recem jeste nekdo veri?
Temhle recem jeste nekdo veri?
@Hendly
Ono to asi bude o pár let později, ale to na věci nic nemění. Z tradičního vývozce elektřiny se změníme v dovozce. Už tak drahí elektřina tím ještě zdraží.
Ono to asi bude o pár let později, ale to na věci nic nemění. Z tradičního vývozce elektřiny se změníme v dovozce. Už tak drahí elektřina tím ještě zdraží.
Nemecko i Svycarsko v zime musi elektrinu dovazet. Pokud v budoucnu i CR tak teda nevim od koho.
@Tycoon
Elektroauta budou mit na celkove spotrebe elektriny jeste dlouho minimalni vliv.
PS: kdyz tu tak strasne resite sobestacnost. ..
Proc neresite ropu?😀
Elektroauta budou mit na celkove spotrebe elektriny jeste dlouho minimalni vliv.
PS: kdyz tu tak strasne resite sobestacnost. ..
Proc neresite ropu?😀
@H357
Polsko, Slovensko, Balkánské země, Severské země, Francie. Ono bude od koho, ale jde o to, že to bude dražší. A v krizi se na to nedá spolehnout.
Polsko, Slovensko, Balkánské země, Severské země, Francie. Ono bude od koho, ale jde o to, že to bude dražší. A v krizi se na to nedá spolehnout.
@Tycoon
Proc resis elektrinu pro par elektroaut jejiz spotreba je naprosto nicotna, ale neresis totalni zavislost na dovozu ropy pro 6,5 mil spalovaku?
Proc resis elektrinu pro par elektroaut jejiz spotreba je naprosto nicotna, ale neresis totalni zavislost na dovozu ropy pro 6,5 mil spalovaku?
@Hendly
Naše země má zásobu ropy na 90 dní.
Zásoba elektřiny je na hodinu či několik hodin.
Vidíš ten rozdíl, nebo ne?
Být v zimě závislý na dovozu elektřiny není bezpečné. Nikdy nevíš, co Putin nebo jiný šílenec vymyslí příští zimu.
Naše země má zásobu ropy na 90 dní.
Zásoba elektřiny je na hodinu či několik hodin.
Vidíš ten rozdíl, nebo ne?
Být v zimě závislý na dovozu elektřiny není bezpečné. Nikdy nevíš, co Putin nebo jiný šílenec vymyslí příští zimu.
@Tycoon
Takze byt zavislej na 100% dovozu ropy je podle tebe ok, protoze mame zasoby na 90 dnu (ropy, ne benzinu nebo nafty takze bez elektriny z toho stejne nic neudelas) ale je nebezpecne vyuzivta elektrinu ve ktere mame 110% sobestacnost…
Asi tak hluboko klesaji argumenty proti elektroautum. …
Elektroauta nebudou jeste dlouhou dobu pro rozvodnou soustavu zadny problem.
Takze byt zavislej na 100% dovozu ropy je podle tebe ok, protoze mame zasoby na 90 dnu (ropy, ne benzinu nebo nafty takze bez elektriny z toho stejne nic neudelas) ale je nebezpecne vyuzivta elektrinu ve ktere mame 110% sobestacnost…
Asi tak hluboko klesaji argumenty proti elektroautum. …
Elektroauta nebudou jeste dlouhou dobu pro rozvodnou soustavu zadny problem.
@Hendly
Sorry za dezinfo, ale těch 90 dní jsou už finální benzín a nafta, nikoliv jen ropa. A to znamená, že v případě války jsoui větší rezervy na paliva než třeba na potraviny.
Sorry za dezinfo, ale těch 90 dní jsou už finální benzín a nafta, nikoliv jen ropa. A to znamená, že v případě války jsoui větší rezervy na paliva než třeba na potraviny.
@Tycoon
Vůbec nic nebude potřeba dovážet. Mám velké přebytky, které se nebudou ve výsledku vyvážet. Ušetří se spotřeba z rafinace ropy. Teď vyvazime cca 13.5TWh. To jen při spotřebě 20kwh/100km ( a to je hodně špatná spotřeba) energie na cca 67mld km. Jen tohle, kdyz se využije na dopravu místo pálení ropy, ušetří při průměrné spotřebě 6l benzinu a 5l nafty v poměru 1:1 dalších cca 3.7TWh. Takze stále budeme v plusu, nemusíme postavit žádnou elektrárnu a 67mld km je elektrických. To při 6 milionech aut v cr připadá na každého cca 11tis km. Průměrné v cr se najede cca 20tis km, realne z těch 6 milionů jezdi o dost méně, kolik nedokážu říct, na to jsem statistiku nenašel. Navíc ti co nejvíce jezdi na EV neprejdou zatím, tedy rezerva elektřiny je pro tržni podíl EV cca 75%. Navíc Dukovany se snad rozšíří, a budeme mít opět další rezervu.
Vůbec nic nebude potřeba dovážet. Mám velké přebytky, které se nebudou ve výsledku vyvážet. Ušetří se spotřeba z rafinace ropy. Teď vyvazime cca 13.5TWh. To jen při spotřebě 20kwh/100km ( a to je hodně špatná spotřeba) energie na cca 67mld km. Jen tohle, kdyz se využije na dopravu místo pálení ropy, ušetří při průměrné spotřebě 6l benzinu a 5l nafty v poměru 1:1 dalších cca 3.7TWh. Takze stále budeme v plusu, nemusíme postavit žádnou elektrárnu a 67mld km je elektrických. To při 6 milionech aut v cr připadá na každého cca 11tis km. Průměrné v cr se najede cca 20tis km, realne z těch 6 milionů jezdi o dost méně, kolik nedokážu říct, na to jsem statistiku nenašel. Navíc ti co nejvíce jezdi na EV neprejdou zatím, tedy rezerva elektřiny je pro tržni podíl EV cca 75%. Navíc Dukovany se snad rozšíří, a budeme mít opět další rezervu.
@Mikesus
No, píšeš bláboly jako obvykle.
Ano, naše energetická politika z nás do budoucna dělá dovozce energie. Odkud? To nechme stranou.
Naproto ti uniká spousta věcí. 20 kWh/100 km možná není nic moc spotřeba, ale reálný průměr bude rozhodně vyšší.
Ona totiž existuje také zima, dálniční provoz atp. A pokud by fleetoví jezdci přešli na EV (to bych je hodně litoval...), tak právě ti co natočí hodně km rozhodně budou nad 25+ kWhú100 km v průměru za rok.
Úplně ti uniká rozdíl výroba x spotřeba. Mezi vyrobit elektřinu a spotřebovat je obrovský rozdíl, to číslo není logicky stejné. Ztrácí se v přenosové sosutavě, ztrácí se na superchargeru atp.nnn
Rafinací ropy samozřejmě nelze zastavit přechodem na EV mobilitu. Další nesmysl....
EV mobilita zkrátka zvyšuje naši závisliost na jiných zemích než Rusko. A ty jiné země nejsou o moc lepší ani přátelštější.
No, píšeš bláboly jako obvykle.
Ano, naše energetická politika z nás do budoucna dělá dovozce energie. Odkud? To nechme stranou.
Naproto ti uniká spousta věcí. 20 kWh/100 km možná není nic moc spotřeba, ale reálný průměr bude rozhodně vyšší.
Ona totiž existuje také zima, dálniční provoz atp. A pokud by fleetoví jezdci přešli na EV (to bych je hodně litoval...), tak právě ti co natočí hodně km rozhodně budou nad 25+ kWhú100 km v průměru za rok.
Úplně ti uniká rozdíl výroba x spotřeba. Mezi vyrobit elektřinu a spotřebovat je obrovský rozdíl, to číslo není logicky stejné. Ztrácí se v přenosové sosutavě, ztrácí se na superchargeru atp.nnn
Rafinací ropy samozřejmě nelze zastavit přechodem na EV mobilitu. Další nesmysl....
EV mobilita zkrátka zvyšuje naši závisliost na jiných zemích než Rusko. A ty jiné země nejsou o moc lepší ani přátelštější.
@Dinar
Soucasny stav je, ze CR vyvazi elektrinu z uhelnych elektraren a tim vyvazi sve zivotni prostredi a zdravi obyvatel.
Zisk z toho jde napriklad majiteli auto.cz…
Soucasny stav je, ze CR vyvazi elektrinu z uhelnych elektraren a tim vyvazi sve zivotni prostredi a zdravi obyvatel.
Zisk z toho jde napriklad majiteli auto.cz…
@Hendly Na tvrzení, že ČR bude dovozcem elektřiny jsi reagoval, “těmhle nesmyslům někdo věří?”, tak jsem ti dal relevantní informaci, to je celé. Tvoje dětinské představy o chodu světa mě nezajímají.
@Tycoon
dohledal jsem info o 90 dnech zasob ropy.
Ale to stale utikas od sve hlavni myslenky, ze je podle tebe byt 100% zavislej na rope nez vyuzivat vlastni elektrinu.
PS: jinak je zajimave jak vyrazne castky musi stat investovat na rezervy ropy, benzinu a nafty.
Ty cisla jsou v miliardach.
Proti tomu jsou prispevky na EV drobne.
dohledal jsem info o 90 dnech zasob ropy.
Ale to stale utikas od sve hlavni myslenky, ze je podle tebe byt 100% zavislej na rope nez vyuzivat vlastni elektrinu.
PS: jinak je zajimave jak vyrazne castky musi stat investovat na rezervy ropy, benzinu a nafty.
Ty cisla jsou v miliardach.
Proti tomu jsou prispevky na EV drobne.
@Hendly
Pro vás lidi z velkých měst je to asi těžké pochopit. Jste zvyklí otočit kohoutkem nebo zapnout spínač a to je pro vás, odkud se bere elektřina, voda, teplo apod.
Až někdy pojedeš na výlet na venkov nebo na hory, zkus se dívat kolem sebe. Uvidíš, že třeba na horských chalupách mají zásoby dřeva na x let dopředu.
Proto Správa státních hmotných rezerv má zásoby benzínu a nafty na 90 dní. Až Putin nebo jiný šílenec začne blbnout, budeš rád, že máš ráno v obchodě chleba a rohlíky.
Když jsem studoval v nejmenovaném městě, tak jsem se divil, proč na nádraží na odstavné koleji neustále stojí staré vagony s komínky (vytápěné uhlím). Mít zásobu fosilního paliva je prostě snažší než mít zásobu elektřiny.
Pro vás lidi z velkých měst je to asi těžké pochopit. Jste zvyklí otočit kohoutkem nebo zapnout spínač a to je pro vás, odkud se bere elektřina, voda, teplo apod.
Až někdy pojedeš na výlet na venkov nebo na hory, zkus se dívat kolem sebe. Uvidíš, že třeba na horských chalupách mají zásoby dřeva na x let dopředu.
Proto Správa státních hmotných rezerv má zásoby benzínu a nafty na 90 dní. Až Putin nebo jiný šílenec začne blbnout, budeš rád, že máš ráno v obchodě chleba a rohlíky.
Když jsem studoval v nejmenovaném městě, tak jsem se divil, proč na nádraží na odstavné koleji neustále stojí staré vagony s komínky (vytápěné uhlím). Mít zásobu fosilního paliva je prostě snažší než mít zásobu elektřiny.
@Hendly
tvl to je beznadej divim se, ze mas silu to resit. Nizka vyroba z fve je maximalne 3-4 mesice, na to staci mit uhli na parkovisti. Zatimco po 90 dnech dojde ropa a nebude, slunicko v pulce unora vyleze a jede fve..
Jen at ty uhelky klidne odstavej…
tvl to je beznadej divim se, ze mas silu to resit. Nizka vyroba z fve je maximalne 3-4 mesice, na to staci mit uhli na parkovisti. Zatimco po 90 dnech dojde ropa a nebude, slunicko v pulce unora vyleze a jede fve..
Jen at ty uhelky klidne odstavej…
@Tycoon
Kdyz “ blbne” ( zvlastni pojmenovani pro brutalni vrazdeni) putin tak to ma hlavni vliv na cenu ropy.
Ty ale resis elektrinu kde je CR vic jak sobestacna.
A ty rohliky fakt bez elektriny neupeces.
PS: ty asi drevem netopis, co?
Ty zasoby jsou hlavne z duvodu, ze to drevo nekolik let vysycha…
To je tak kdyz pises o necem co neznas….
Kdyz “ blbne” ( zvlastni pojmenovani pro brutalni vrazdeni) putin tak to ma hlavni vliv na cenu ropy.
Ty ale resis elektrinu kde je CR vic jak sobestacna.
A ty rohliky fakt bez elektriny neupeces.
PS: ty asi drevem netopis, co?
Ty zasoby jsou hlavne z duvodu, ze to drevo nekolik let vysycha…
To je tak kdyz pises o necem co neznas….
@Hendly
Tak od toho je přeci zásoba ropy jako u dřeva. Taky musí odstát 🤣🤣
Takovej uleželej starej benzin nebo nafta, to je přeci lepší.
Tak od toho je přeci zásoba ropy jako u dřeva. Taky musí odstát 🤣🤣
Takovej uleželej starej benzin nebo nafta, to je přeci lepší.
Ja Prvni 123
Tak jako kazdy rok je prognoza stejna:
Pristi rok prijde prevratne reseni a baterie budou mit dvojnasobnou kapacitu a nekonecnou zivotnost pri rychlosti nabijeni par minut.
Do 5 let budou stat polovinu.
A tak si tady zijeme. Rok za rokem...
Pristi rok prijde prevratne reseni a baterie budou mit dvojnasobnou kapacitu a nekonecnou zivotnost pri rychlosti nabijeni par minut.
Do 5 let budou stat polovinu.
A tak si tady zijeme. Rok za rokem...
@Ja Prvni 123
Jenze tuhle prognozu ctes tady na auto.cz a podobne a pak na tom zakldas svuj nazor.
Co kdyz treba jen cerpas informace ze spatnych zdroju a na zaklade toho si delas nespravny nazor?
Jenze tuhle prognozu ctes tady na auto.cz a podobne a pak na tom zakldas svuj nazor.
Co kdyz treba jen cerpas informace ze spatnych zdroju a na zaklade toho si delas nespravny nazor?
@Ja Prvni 123 to je fakt. Ale na druhou stranu - dlouho se mluvilo o paritě v kupní ceně a dneska tu ta parita je. U malých aut (kde by byla potřeba nejvíc) bohužel ještě ne, ale Tesla 3 nebo Y se můžou klidně odpovídající spalovací konkurenci postavit (a to i bez započtení dotace). Takže ten posun tam je, ne že ne...
@Emel
Ta tzv. parita v kupní ceně je dána jen přerozdělovacím mechanismem flotilových emisí CO2. Největší míra tohoto přerozdělení je u těžkých či výkonných aut. Proto třeba BMW má elektromobily plus minus stejně drahé jako klasické spalovací verze. U malých aut je přerozdělovací mechanismus nižší a proto tam tzv. parita kupní ceny nenastala a asi dlouho nenastane.
Ta tzv. parita v kupní ceně je dána jen přerozdělovacím mechanismem flotilových emisí CO2. Největší míra tohoto přerozdělení je u těžkých či výkonných aut. Proto třeba BMW má elektromobily plus minus stejně drahé jako klasické spalovací verze. U malých aut je přerozdělovací mechanismus nižší a proto tam tzv. parita kupní ceny nenastala a asi dlouho nenastane.
@Hendly
A to je v nějakém rozporu?
Ten přerozdělovací mechanismus flotilových emisí CO2 je atraktivní pro čínské výrobce elektromobilů. Když prodají x elektromobilů, můžou pak dodatečně získat peníze za prodej emisních povolenek/kreditů.
A to je v nějakém rozporu?
Ten přerozdělovací mechanismus flotilových emisí CO2 je atraktivní pro čínské výrobce elektromobilů. Když prodají x elektromobilů, můžou pak dodatečně získat peníze za prodej emisních povolenek/kreditů.
@Tycoon
Cina prodava EV levne aby pak prodala povolenku…
Dovedes svou prevratnou myslenku nejak vysvetlit.
Zřejmě si objevil financni perpetum mobile…
Cina prodava EV levne aby pak prodala povolenku…
Dovedes svou prevratnou myslenku nejak vysvetlit.
Zřejmě si objevil financni perpetum mobile…
Hendly
Vcera pod jinym clankem pan Micka z redakce breci jak oni delaji vse spravne a jak je diskuse spatna..
a dnes? Clanek plny nesmyslu a polopravd…
a dnes? Clanek plny nesmyslu a polopravd…
@Hendly
Tak co zde děláš? Proč sem sakra přispíváš, proč ty články čteš? Když je dle tvého úroveň taková, jaká je...
Ps.: Už máš EV, nebo stále ICE?
Tak co zde děláš? Proč sem sakra přispíváš, proč ty články čteš? Když je dle tvého úroveň taková, jaká je...
Ps.: Už máš EV, nebo stále ICE?
@lukas13
Protoze si myslim, ze zlu se nema ustupovat.
Kdyz vidím, ze diskuse zde ovladlo par trollu s pod ruznyma jmenama co siri lzi a tim poskozuji verejnou debatu nebudu pasivni.
PS:vynechej mou osobu. Cim jezdim opravdu nevis.😀
Protoze si myslim, ze zlu se nema ustupovat.
Kdyz vidím, ze diskuse zde ovladlo par trollu s pod ruznyma jmenama co siri lzi a tim poskozuji verejnou debatu nebudu pasivni.
PS:vynechej mou osobu. Cim jezdim opravdu nevis.😀
Arese
Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Hybridy nebrat!
https😐/www.autoforum.cz/…stiha-opravovat/
Podobné problémy...
https😐/www.autoforum.cz/…ojezd-az-160-km/
Jak hodit své peníze do kanálu... Elektrokanálu.
https😐/www.autoforum.cz/…-superb-2-0-tdi/
Většina lidí nejsou blbci
https😐/www.autoforum.cz/…er-nulovy-zajem/
"Elektro-hot-hatch" v praxi
https😐/www.autoforum.cz/…rad-stejnou-vec/
Odstrašující případ
https😐/www.autoforum.cz/…hlo-byt-pouceni/
Aspoň některá automobilka si uchovala zdravý rozum
https://www.autoforum.cz/…n-pouze-meritk👋
Jen houšť a větší kapky!
https://www.autoforum.cz/…horsi-ocekavani/
Následky eurohujerské politiky VW v praxi
https://www.autoforum.cz/…-vsichni-padnou/
Hybridy nebrat!
https😐/www.autoforum.cz/…stiha-opravovat/
Podobné problémy...
https😐/www.autoforum.cz/…ojezd-az-160-km/
Jak hodit své peníze do kanálu... Elektrokanálu.
https😐/www.autoforum.cz/…-superb-2-0-tdi/
Většina lidí nejsou blbci
https😐/www.autoforum.cz/…er-nulovy-zajem/
"Elektro-hot-hatch" v praxi
https😐/www.autoforum.cz/…rad-stejnou-vec/
Odstrašující případ
https😐/www.autoforum.cz/…hlo-byt-pouceni/
Aspoň některá automobilka si uchovala zdravý rozum
https://www.autoforum.cz/…n-pouze-meritk👋
Jen houšť a větší kapky!
https://www.autoforum.cz/…horsi-ocekavani/
Následky eurohujerské politiky VW v praxi
https://www.autoforum.cz/…-vsichni-padnou/
@Arese
tak verit lharum z autofora uz je docela diagnoza.
https😐/www.idnes.cz/…tec_technika_nyv
Ty mas rad kdyz ti nekdo lze?
tak verit lharum z autofora uz je docela diagnoza.
https😐/www.idnes.cz/…tec_technika_nyv
Ty mas rad kdyz ti nekdo lze?
@Hendly tak slovo “lhař” bych v tvém případě nevypouštěl z pusy. Btw Autoforum přejímá články a píše k nim svůj, leckdy velmi subjektivní, komentář. Chodit tam nemusíš, ale můžeš si založit svůj autoweb a psát tam ty své polopravdy, názory a tak… třeba o tom, že přijde neuvěřitelné kompaktní EV za pár korun s dlouhým dojezdem a utra rychlým nabíjením a “už zítra”. Ostatně jako to píšeš už tak minimálně 2 roky 😋👍
@ericn
Rozebrani lzi autofora😒br />https😐/www.idnes.cz/…tec_technika_nyv
Autoforum zamerne lze.
Tobe nevadi kdyz ti nekdo lze?
Rozebrani lzi autofora😒br />https😐/www.idnes.cz/…tec_technika_nyv
Autoforum zamerne lze.
Tobe nevadi kdyz ti nekdo lze?
@Lenka Čížková Normálně na tebe nereaguju, mít zpět hate list, ani to nevidím. Ale zeptat se musím - na tuhle blbost si přišel sám, Hamuno?
@Lenka Čížková
Lenka Čížková+Frans Timmermans+Milouš Jakeš+Horký Rom+Mao Ce-Tung = 3,14 člověka
Lenka Čížková+Frans Timmermans+Milouš Jakeš+Horký Rom+Mao Ce-Tung = 3,14 člověka
Robert Hlavaty
Můžu se mýlit, ale vidím paralelu s mobilními telefony.. Kapacita baterie třeba přidá 10-20% v následujících letech, ale cesta bude spíše ve snižování spotřeby na 100km... aerodynamika, optimalizované elektromotory, rekuperace, atd.
Nemyslím, že tady tak do 40 tých let uvidíme baterie jako standard přes 200 kWh...
Nemyslím, že tady tak do 40 tých let uvidíme baterie jako standard přes 200 kWh...
@Robert Hlavaty
Na elektromotorech, jejichž účinnost se blíží směrem ke 100 %, už toho moc vylepšit nejde.
Aerodynamika by vylepšit šla, ale móda jsou dnes SUV a crossovery. Nevěřím, že by dnes někdo udělal auto s výškou třeba 1350 mm a šířkou 1650 mm.
Rekuperace už v elektromobilech je. Není moc velký prostor, kam ji posunout.
Vývoj baterií skýtá největší prostor.
Na elektromotorech, jejichž účinnost se blíží směrem ke 100 %, už toho moc vylepšit nejde.
Aerodynamika by vylepšit šla, ale móda jsou dnes SUV a crossovery. Nevěřím, že by dnes někdo udělal auto s výškou třeba 1350 mm a šířkou 1650 mm.
Rekuperace už v elektromobilech je. Není moc velký prostor, kam ji posunout.
Vývoj baterií skýtá největší prostor.
@Tycoon Počkaj ešte, dotiahnu studenú fúziu a dojazd bude dlhší ako auto počas svojej životnosti zvládne... 😁
Karel Omacka
Mam napad. Co takhle udelat auto ktery by pro vetsinu lidi znamenalo jen jedno nabití tydne? Jste v panelaku a nebavi vas tankovat, nabijet. Chcete jen jezdit do prace, do skolky atd. Takze abyste mohli jezdit v lete v zime cca 600km za tyden. Takze kombik s baterkou 80-90kwh a spotreba prumer 16kwh. S cenou jako golf. Chapete to? Cina uz to sem posila. Ale my furt mini vozítka nebo suv a nebo podobny picoviny pro ty co nevi co s prachama. Takze dokud budete vybrat auta stylem sereme na lidi tak at treba zavrou kram zlaticka
Hendly
Takze je tu clanek (plny nepresnosti, nesmyslu a polopravd) o tom jak baterie maji vyrazne zlevnit.
A diskuse?
Klasicke opakujici se jmena trolls ktere se snazi zamskovat to hlavni.
Snizeni ceny elektroaut rozjede jejich prodeje.
A diskuse?
Klasicke opakujici se jmena trolls ktere se snazi zamskovat to hlavni.
Snizeni ceny elektroaut rozjede jejich prodeje.
@Hendly
Souhlas. Snížení ceny vždy zvýší poptávku. Učí se to v prvím ročníku každé ekonomie.
Ale zde jde o to, jak by vypadal trh, na kterém elektromobily stojí stejně jako klasická auta se spalovacím motorem. Řekněme spalovací Octavia a elektro Octavia za stejnou prodejní cenu (bez ohledu na přerozdělování). Padesát na padesát?
Souhlas. Snížení ceny vždy zvýší poptávku. Učí se to v prvím ročníku každé ekonomie.
Ale zde jde o to, jak by vypadal trh, na kterém elektromobily stojí stejně jako klasická auta se spalovacím motorem. Řekněme spalovací Octavia a elektro Octavia za stejnou prodejní cenu (bez ohledu na přerozdělování). Padesát na padesát?
lada 2102
Roky slýcháváme, že baterie zlevní, že elektromobily zlevní a že elektromobily budou stát stejně jako spalováky. Akorát všichni nějak zapomněli říci, že srovnatelné ceny dosáhneme pouze zdražením spalováku a nikoliv zlevněním elektra. To samé s nabíjeném, že jde nabít za pár minut - hm a neničí se tím baterie?
Jezdím, krátké trasy nebo dlouhé trasy. U krátkých se m i elektro kvůli jeho násobné ceně nevyplatí. U dlouhých abych 4x za cestu nabíjel to opravdu ne.
Jezdím, krátké trasy nebo dlouhé trasy. U krátkých se m i elektro kvůli jeho násobné ceně nevyplatí. U dlouhých abych 4x za cestu nabíjel to opravdu ne.
Jezdec667
Pokles ceny o 40 % bude úplně stačit ke konci spalovacích motorů. Už dnes trochu lituju, že jsem koupil spalovací auto. Kdybych trochu přidal, mohl jsem koupit teslu model 3. Další auto bude už určitě elektrické. Trochu čekám ještě na nový typ baterií a pokles cen. A myslím, že nás bude víc.
3_diamanty
Nikto nemoze dnes vediet ako to bude s cenou baterii o 10 rokov ... navyse vsetko stale zdrazuje uz tie posledne roky co sa aut tyka... od samotnych pneumatik az po hotove kompletne auto .... najvacsia sranda bude ked o 10 rokov budu baterie este drahsie ako dnes... ale psssst... o tom uz predsa nebudeme pisat... ved co ak nahodou o 40 percent zlacneju ... alebo budu uz skoro zadara... no jo...
Kto si pamata na prognozy cien baterii spred 10 rokov na dnesnu dobu... lebo co sa tyka elektra... dodnes este ziadna prognoza elektro vestcov v tomto nevysla podla vopred vysnenych predstav... to skor trafim cenu benzinu o 10 rokov
Kto si pamata na prognozy cien baterii spred 10 rokov na dnesnu dobu... lebo co sa tyka elektra... dodnes este ziadna prognoza elektro vestcov v tomto nevysla podla vopred vysnenych predstav... to skor trafim cenu benzinu o 10 rokov
JGL
Jak může někdo tuto informaci napsat ? Ví někdo, kde budou vývojově baterie v roce 35 ? Nikdo. Natožpak kde bude cena ? Vše jsou jen žvásty.
Největší překážkou rozvoje elektromobility jsou místní multinickoví hatři, trollové, dezinformátoři a zpátečníci
👎
Pouhých...🤣🤣🤣
1000km wltp by šlo, pokud se nabije za 5 minut a levně. Ale 575kg? To si půjde dát jen do dodávky, ne? Nikdo asi nechce 2t malý autíčko.
Kdo potrebuje u maleho auta dojezd 1000km?
Přesně tak, soudruhu.
Když v 50. letech nefugovaly JZD, mohli za to kulaci, přisluhovači buržoazie a agenti imperialistů.
Když nyní nefunguje elektromobilita, můžou za to trollové, dezinformátoři a zpátečníci.
Soudruhu úderníku, dostáváš Řád Lenina a Medaili budování elektromobility.
Vařený partikl je stále nejpoužívanější návnadou i nástrahou na hloupé ryby.
I se stejnými emisemi během cesty že?