Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Renault Scenic E-Tech EV87 – Druhý pokus

55 komentářů

ericn
Renault opět předvádí střelbu mimo terč, Scenic E-Tech nemá nic společného se svými předchůdci, je to spíš crossover než MPV, navíc elektrický. Dokud Renault nepochopí že tihle předražení EV kříženci lidi nezajímají, nemá na trhu šanci. Udělejte nový Scenic jako MPV s 1.3TCe a 1.5dCi s rozumnou cenou a prodeje poletí rázem nahoru 😋👍 Tahle EV kraksna s generickým designem a odpornými koly lidi nezajímá…
Avatar - lamal
lamal
@ericn mimo terč je podla mna kvoli nemoznosti 4x4 a relativne nizkemu vykonu... dajme tomu este nabijacia krivka
takto velke auti by bolo s 1.5dCi utrapene, nejakych 90kW s turbodirou a dlhymi prevodmi, jauvajs to asi nechceš... 1.3tce by bola uzrana (radsej 1.5TSI), idealne to chce 2.0 hybrid od Toyoty/Hondy, peknych 200k ...
ericn
@lamal tak druhé a třetí generace jezdilo s 1,5dCi mraky a problém s tím nebyl. U MPV nepotřebuješ 150kW, aby ses dostal z bodu A do bodu B. Scénic se kupoval i dost s Atmo 1,6 82kW a manuálem... 1,3TCe se 103 nebo 118kW by střední MPV zvládlo v pohodě, protože by na rozdíl od tohoto otesánka ( a to je jedno z lehčích EV cca 1800kg) bylo o 300-400kg lehčí 😄

S hybridem souhlasím, ale ne s tím od Renaultu, 3hrnek s malým objemem prostě ne...
Avatar - lamal
lamal
@ericn jj preto som ten Renaultacky hybrid nepocital do partie, hadam ze Scenic s 1.5dCi by sa nevosiel pod 1600 kg, diesel je tazky, baterka sice tiez, ale zase daco ubere elektromotor a absencia prevodovky... mozme polemizovat.
Velky vykon do MPV nepotrebujes, staci pruznost, nizke otacky na dialnici a schopnost zvladat naklad a kopce, no nie som si tym tak isty, 1.5 HDi tiez moc nefunguje v predajoch PSA. A za cenu, ktoru by ten pohon mal by mozno neobhajil dynamiku a prejav v dnesnej dobe... ten hybrid je uz casto lepsi, nove SantaFe uplne vyupustilo predosly 2,2 diesel.
ericn
@lamal U toho Santa Fe to nebude tím, že by HEV/PHEV byl lepší, ani testeři nejsou jednotní, stačí to naložit a auto je na hraně. Kdyby do toho HEV dali ten americký 2,5l, pak bych to bral i já 😄 Háčko si myslí, že to projde, což ukáží prodeje. A já si myslím, že to bude v Evropě propadák... 1,6T je super a tak akorát v Tucsonu, ale pro takhle velký "tank" se moc nehodí...

Jinak předchozí generace Scenicu měla 1430kg, jak 1,3TCe 140k, tak i 1,5dCi 110k 😄
Avatar - lamal
lamal
@ericn
1430 kg je OK, so 110k vyhovie max pokojnym tatíkom, ale asi preco nie... zalezi ako moc je diesel uduseny tj reakcie na plyn a ochota tlacit pod 2000ot
Jo 2.5 atmo hybrid by bol fajn, Ford ti ho da 😄
Avatar - xxc
xxc
@ericn S dci nebol problem, kym clovek neprisiel na to, ze ovela lepsie je mat normalny motor, ktory ma nejaky vykon 😄 Inak to nie je crossover, ma to svetlu vysku 12,5 cm, spolu s prednym nahonom je to za tie peniaze nekupitelne.
ericn
@xxc tady se shodneme, je to vlastně takový zvýšený hatchback, kvůli baterce, takže vlastně crossover... Nicméně k ničemu, 36 zaregistrovaných kusů v ČR za 1-8/2024 dokládá naprostý (ne)zájem o tohle "auto"...
Avatar - xxc
xxc
@ericn Crossover by mal mat vyssiu svetlu vysku. Toto ma 121 mm, nie ako som pisal vyssie, ze 125 mm. Cena vyssia ako ID4, absencia pohonu vsetkych kolies, nema to svetla, proste to si normalny clovek nekupi, pokial pozrie situaciu na trhu. Mozno nejaky uzky okruh ludi ako specificke auto na jazdu prazdnymi rovnymi cestami, lebo baterku to ma dobru, ale tych nebude ani 36. Vacsinu z tych 36 ludi budu neskuseni ludia, ktorym sa to paci a je jedno, na com jazdia. A dealeri.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@lamal

Nesmysl.

AWD využije minimum lidí i v SUV. Tohle není ani SUV...
Ad 1.5 dCi ... nesmysl. Úplně by tomu stačil. Stejně tak 1.33, Kadjar s tím motorem byl naprosto důstojný.
Avatar - xxc
xxc
@rohYpnol nezmysel, awd vyuzije kazdy
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@xxc

Nelži. AWD využije naprosté minimum zákazníků.
ericn
@xxc drtivá většina tak max 3 dny v roce při nějaké sněhové kalamitě 😋 Jinak asi ne… Za víc jak 30let, co řídím jsem zatím awd nepotřeboval, to ale neznamena, že bych ho na ty 3 dny nechtěl 🤣 Nicméně ne k elektru…
Avatar - xxc
xxc
@ericn Toto som si myslel aj ja, ale nie je to tak. Je to rozsireny a nebezpecny mytus. Nepotrebuje len ten, co o tom nevie. Podobne ako s dCi, jazdili sme s tym spokojne, kym sme netusili, ze auto moze mat aj vykon a reagovat hned.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@xxc
No, takže tvůj problém je v tom, že nechápeš význam slova potřebovat.
Natož pak vyznam slova využít.

AWD reálně využije málokdo. A těch, co ho využijí a navíc i potřebují, je ještě míň.
Othello
@rohYpnol
AWD využívá úplně každý, kdo s takto vybaveným autem jezdí
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Othello

Jistě. Je to něco jako 510 l zavazadlového prostoru v Octavii 1.
Máš pravdu. Všichni majitelé objem kufru využívají. Pořád. Pro každou jízdu. Jen v něm vozí v 95% případů vzduch.
Rasto
@rohYpnol tak ono by úplne stačil RWD. Nechápem, ako niekoho mohlo napadnúť dať do elektromobilu na čisto EV platforme FWD... Najsmutnejšie je, že sa to deje naprieč rôznymi značkami.

Ešte by to samozrejme chcelo grand a 800k cenu a bolo by z toho solídne rodinné auto. Inak škoda, lebo design to ma pekný za mňa.

Ad 1.5dci - svokrovci majú 1.7dci v grand scenicu a teda sú s tým dosť nespokojní. Že to nejde vôbec (a to porovnávajú s espace 2.0dci, čo zrovna raketa nebola...)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tohle je uplná blbost a pokud si někdy s AWD jezdil déle, než předváděcí jízdu, tak to víš. AWD nefunguje jen ve chvíli, kdy nevyjedeš s předokolkou/zadokolkou ve sněhu na kopec, ale při každém rozjezdu na mokru a to už nejsou jen 3 dni v roce, že ne ? Navíc i s trochu vyšším výkonem na předek a to stačí klidně od nějakých 100kw a už zasahuje na vlhku ASR a výjezd ze semaforu, z vedlejší na hlavní, je ztížen, sám jsem přešel z AWD na FWD a ta při svých 144kw už má při větším plynu problém i na suchu a do cca 50 km/h prokluzují a pískají kola. Já osobně, kdybych měl možnost, tak si u svého vozu za jakoukoliv formu AWD připlatím, byť
i za pár elektrických kw na zadku (bohužel se to nenabízí), jako to řeší dost automobilek. Protože přesně tady to pomuže. Kdo pak tahá vleky, ten potřebuje plnohodnotný AWD. Takže není to nutnost a nechybí ti to primárně, ale je to dobré mít @rohYpnol
Avatar - lamal
lamal
@rohYpnol konkurencia ma v ponuke AWD aj vyssi vykon, Scenic to nema, to je ten problem... ze si vacsina vystaci s prednym nahonom je preferencia niektorych zakaznikov.

Ja by som si EV len s prednym nahonom nekupil a uz vobec nie vo vacsom aute a aute pre rodinu... prednost tejto technologie pre mna spociva v jednoduchom rieseni pohonu (oboch naprav), uz by som to chcel v cene, aby to prevazilo nevyhody EV... pripadne aspon zadny nahon, ked uz nie AWD
ericn
@Ozzman No řekl, bych že si to vystihl dobře tou poslední větou "Takže není to nutnost a nechybí ti to primárně, ale je to dobré mít" - ale něco to stojí, tj každý si rozmyslí, jestli mu to za těch 70-100tis stojí a pokud jezdí 90% po městě a okolí, pak není důvod si ho kupovat...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman

Tohle všechno co vytahuješ je hezké, ale v závěru sám docháziš právě k tomu, co jsem napsal. Ano, AWD naprostá většina vůbec nepotřebuje a nevyužije.

A k těm argumentům co jsi vytáhl - ano, opět je to jen půl pravdy. AWD má klady, ale má taky negativa. Není to přínos, je to něco za něco. Vyšší hlučnost, vyšší vibrace, vyšší spotřeba, vyšší pořizovací cena, vyšší servisní náklady. A možná ještě něco dalšího.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A to je to, že neumíš číst 😁 Nepotřebuje a nevyužije jsou dvě věci. Využiješ to mnohokrát, hlavně v tom městě, tam se rozjíždíš nejvíce, potřebuješ vystřelit z křižovatky... ale že se dá žít bez toho, ano.. @rohYpnol
Marek Sláma
Mám Scénic 4, 1,6Dci, 118kw, 380nm. S automatem je to tak akorát. Díky biturbu jede lineárně. Spotřeba 6,3 - 6,6. Netvrdím, že je to dokonalé auto, ale je normální...
Avatar - lamal
lamal
@Marek Sláma ...no a oproti tomu 1.5dCi s 81kW ? nie som presvedceny, ze by to stacilo
lukas13
@lamal
1.3 TCe užraná není, právě naopak.
Dlouhodobě v rodině v minulém Scénicu a jezdí za 6...
A to to ještě není mildhybridní verze.

Rozhodně mnohem raději než 1.5 Tsi, tohle se prostě Renaultu/Mercedesu fakt povedlo. Skvělý motor.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@lukas13

Je to přesně tak. Vůbec nerozumím proč ten skvělý motor nahrazují novým 1.2...
Avatar - lamal
lamal
@lukas13 Uvazoval som nad nim, ale odradilo ma dost problemov, ktore s nim riesia majitelia, hlavne veci ako cukanie, straty tahu atd.
Avatar - lamal
lamal
"díky pevnějšímu celku (akumulátor a jeho obal totiž fungují také jako přídavný prvek posilující strukturu auta), což konstruktérům dovoluje použít měkčí odpružení."
Funguje to presne naopak, tuhsi skelet umoznuje pouzit tuhsie tlmice, ktore sa dokazu stlacat, pretoze tuhy skelet im poskytuje oporu... skelet ktory sa kruti im "uhne" a nestlaci sa tlmic, ale karoseria, pak to nefunguje.
Cakal by som, ze redaktor a (snad) nadsenec bude zvladat tieto bezne technicke veci.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@lamal
Je to tak.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Zlate casy scenicu su sice uz fuc.... ale tento novy to cele zaklincoval este aj svojou vizazou... za dane peniaze je dalsich 30 lepsich aj krajsich aut na trhu... a mozno aj viac
Arese
Se zkrato- nebo hybrido pohonem ani za nic! 🤮👎
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Renault by měl tu svoji hlavu konečně vytáhnout ze zeleného zadku EU.

Jeho nabídka je zcela tristní a zoufalá.

Jediné tři modely koupitelné jsou Megane Grand Coupe, Clio a Captur.

Ostatní je totální průšvih. Buď naprostý nesmysl EV, nebo brutálně přepálená cena a ještě horší hybrid. Všecko pochybní SUV kříženci, věhlasná jména...

Nechápu, jak automobilka s celou řadou skvělých modelů během 5 let dotáhne modelovou nabídku do takového bullhitu jako mají dnes...

Mimochodem, ten Megane Grand Coupe člověk v nabídce musí doslova hledat a vědět o něm, jinak Renault krmí zákazníky svými zelenohujerskými výblitky...
Avatar - xxc
xxc
@rohYpnol Asi preto, ze na lacnych autach asi vela nezarobi. A nejaky turecky sedan, to je fakt bomba pre europanov 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@xxc

Na tom laciném sedanu Renault zarobí mnohem víc než na jeho EV.

A víš proč? Protože ten sedan na rozdíl od EV někdo koupí !!! 😎
Arese
@rohYpnol A to u něj uměle omezili maximální rychlost o dobrých 30 km/h! 😡👎
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Arese to je ještě dobrý. Můžou mu dat top speed 135. Prý to stačí.
DonVito
Automobilový průmysl se v posledních letech mění nikoliv podle přání zákazníků, ale naopak jim navzdory. Zejména evropští politici si hrají na sociální inženýry a nařizují firmám, co mají vyrábět, a zákazníkům, co kupovat. Jenže to jako obvykle nevychází a nepřirozeně tlačená elektromobilita se zasekla.

Nadherny ideologicky uvod jak z AF...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Nádherný a naprosto pravdivý.
ericn
@DonVito jj tuhle EV jebku za milion chce zhruba tak 36 zákazníků v ČR (tedy nejspíš jen registrace dealerů) a v Evropě v TOP10 EV taky zrovna není. Proč asi? Hmmm…

Tj něco na tom úvodu bude…
Avatar - xxc
xxc
@ericn Ved uz stary Ford hovoril, ze keby sa riadil prianiami zakaznikov, tak slachti co najrychlejsie kone 😄 A preco sa Scenic nepredava? Vysoka cena, predny nahon a mozno povest Renaultu. A svetla vyska 121 mm, to nie je len tak, suchnut niekde baterku nie je asi taka sranda.
Arese
@xxc "Prečo sa nepredáva?" To je jednoduché: protože elektro! 😁
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
ericn
@Lenka Čížková Mimo, jako vždy 😄
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
@ericn ty určitě 🤡
lukas13
@DonVito

Jenže to vypadá, že je to pravda. Bohužel pro Evropu.

Nastává to, čeho se dlouhodobě obávám. Hovořili jsme o tom spolu cca před rokem. Evropský automotive se začíná hroutit.

A ne, nemám z toho radost. A doufám, že tu zatáčku nakonec vybereme.
DonVito
@lukas13
Prechod na elektromobilitu je obtizny.
Jen me neustale udivuje nazor, ze bez podpory tohoto kroku by na tom byly automobilky lepe.
Cim by potom konkuroval napr. VW Tesle?
Bez podpory EU?
Ani s podporou se to uplne nedari...
gil54
Ty úvodní dva odstavce se úplně nepovedly. A podotýkám, že nechci vůbec stranit nějakému druhu pohonu. Ale tohle je i na mě moc, tak si je dovolím okomentovat.

...Automobilový průmysl se v posledních letech mění nikoliv podle přání zákazníků, ale naopak jim navzdory. Zejména evropští politici si hrají na sociální inženýry a nařizují firmám, co mají vyrábět, a zákazníkům, co kupovat. Jenže to jako obvykle nevychází a nepřirozeně tlačená elektromobilita se zasekla. (Ok, legitimní osobní názor autora s jasným sdělením.) Pro většinu lidí je totiž stále z mnoha důvodů nedosažitelná. ...(nebo když dosažitelná, tak pro někoho třeba jen méně vhodná než ...a třeba jen zatím.)

To ovšem neznamená, že všechny elektromobily jsou špatné. (Proti této větě se nedá nic namítat...) Výrobci do jejich vývoje nacpali spoustu peněz, ...(ovšem zde už výraz "nacpali" je již jednoznačně pejorativum - horší by bylo už jen "nasr*li" nebo třeba "namr*ali"-, pokud se autor dále odvolává na jakousi objektivitu, měl použít raději výraz "investovali") proto se v naprosté většině případů objektivně jedná o skvělé alternativy ke spalovacím modelům, které jsou zkrátka univerzálnější. (Pokud by jednalo o "skvělé" alternativy, tak ano, ale potom nemohou být tak skvělé k něčemu, co je "zkrátka univerzálnější".)

Autor si musí vybrat - buď chce hejtit nebo chce být objektivní. Obojí najednou nejde. A navíc obojí lze dělat dobře nebo špatně. Zde se autor pokusil o obojí najednou a ještě špatně.

Tyto dva odstavce nemají významově, fakticky nebo sdělením ani hlavu ani patu, je to názorově jako na houpačce a to vůbec nechci hodnotit úroveň větné skladby.

Myslím, že do testu takové úvahy snad ani nepatří. Jen tak na okraj.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@gil54
No, nechci ti hanit tvoji maturitní práci v žánru úvaha. Tak to napíšu decentně.
Zřejmě nebudeš nejostřejší tužka v penálu.
motorol
Napsat o tom lze hodně veci, ale ne, ze to je velké. Sednul jsem si dozadu a hlavu jsem měl narvanou v tom neoteviratelnem střešním okně. Mista na nohy dost, misto vpředu super, ale vzadu je to na vejsku fakt tragicky.
Hendly
Novinka ktera je uz pri uvedeni zastarala….
Avatar - Emel
Emel
Designově to zase takový skvost není... ale možná by se tomu dalo pomoct jinou barvou a kolama. Předek je hezkej, ale jinak je to na mě místy až moc "ostře řezané" (třeba zadní světla) a kola jsou prostě divný.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Drahé. Proč top speed jen 170???!!! Tragické dobíjení.
Moc velké prodeje nebudou.
Ondrej1
Za podobnou cenu jako vyšší výbavu Scenicu můžu mít Xpeng G6 s 350kw a nabíjením max 280kw. WLTP 570km. Oficiálně se už prodává v Německu, tak bude snad brzo i u nás.
Daria21
Krásné auto