Videa
1. Pekná prezentácia, skoro ako herbalife. Koľko to vydrží? Čo karbón? Čo emisie po 100000 km? Čo výmeny rozvodov u amatérov?
2. Stále mi nefunguje navigácia, už skodovka konečne dorobila software? Či kolo ešte budem čakať?
Ďakujem za odpovede.
Btw - susedia majú 200 koňový hybrid s atmosférou a nepriamym vsterkovovanim a bez dsg.
Čo na to odborníci v škodke?
2. Stále mi nefunguje navigácia, už skodovka konečne dorobila software? Či kolo ešte budem čakať?
Ďakujem za odpovede.
Btw - susedia majú 200 koňový hybrid s atmosférou a nepriamym vsterkovovanim a bez dsg.
Čo na to odborníci v škodke?
@Meky No 200koní hybri😜 jestli mají Toyotu tak ten motor má obojí vstřikování ať přímé tak nepřímé a jó karbonem trochu hrozí taky.Všechny nehybridní motory co dnes mají aspoň 130-150koní mají přímé vstřikování.Teď můj 2.0tsi 122tkm emise 1/10 limitu.
@Michal220 Včera jsem byl na TP a emisích s Fabií 3, 1.2.TSI, řada EA 211. Rok výroby podzim 2016. Emise nula, technik řekl, tyto motory jsou čističky vzduchu... Horší to bude asi v lednu s druhým autem...
@Marek Sláma Tak to, že česká STK emise nenaměří, neznamená, že nejsou. Ta Fabia už má filtr pevných částic? 😄
Údajně Ford 2.5HEV 180/183k je jen nepřímovstřik (ale od Fordu chodí informace ruzně, takže za to ruku do ohně nedávám), Renautlí ETECH 145 je taky nepřímovstřik (ETECH 200 je přímovstřik). Toyota má obojí, ale řídí se to dle otáček, když přepne mezi nepřímým a přímým, takže si to řidič muže trochu pohlídat 😁 @Michal220
@Ozzman
Podle otáček je to dost zjednodušené, ale je to podle zátěže. Samozřejmě nevím jak to mají přesně, ale z empirického sledování a různých dát k tomu je teoreticky možné ( jestli i prakticky ) mít vyšší otáčky i na nepřímý vstrik. Jako příklad může být jízda s prazdnejsi baterkou, kdy najednou nepotřebuje pohánět i kola, ale otáčky udržuje vyšší. Tedy je v nízké zátěži s vyššími otáčkami. A tento stav je častější čím je motor menší. Podle zvuku a chování to jede na nepřímý vstrik. Zvukový rozdíl mezi oběma režimy lze povetsinou poznat.
Podle otáček je to dost zjednodušené, ale je to podle zátěže. Samozřejmě nevím jak to mají přesně, ale z empirického sledování a různých dát k tomu je teoreticky možné ( jestli i prakticky ) mít vyšší otáčky i na nepřímý vstrik. Jako příklad může být jízda s prazdnejsi baterkou, kdy najednou nepotřebuje pohánět i kola, ale otáčky udržuje vyšší. Tedy je v nízké zátěži s vyššími otáčkami. A tento stav je častější čím je motor menší. Podle zvuku a chování to jede na nepřímý vstrik. Zvukový rozdíl mezi oběma režimy lze povetsinou poznat.
@Ozzman Ford 2.5HEV 180/183k vychází z původního motoru od Mazdy a má jen nepřímý vstřik. Je velmi úsporný a blbuvzdorný. eCVT 3. generace je už solo vývoj Fordu a je mnohem robustnější a utáhne až 2100 na kouli.
Jo, s tím tažným jsem to slyšel, ale nevím, jestli to není jen pro AWD verzi. Jinak já už ji zkoušel (FWD, verze Active X), je to fajn auto, prostorné (vzadu trochu snížený strop oproti té minulé generaci), ale co mne trochu zarazilo byla dynamika nad 100 km/h. Neměřil jsem to, ale subjektivně mne přišlo, že to zas tak nejede, jak jsem čekal, čímž neříkám, že je to pomalé. Přirovnal bych to k Corolle Cross s 1.8HSD, která v nižších rychlostech neoslní záthem, jako Kuga, ale zase tak výrazně neuvadne. Ale chtělo by to přeměřit a pořádně vyzkoušet, s oběma vozy jsem jel jen předváděčku.
@Michal220
Vstřikování mají obojí, tzn ze mají možnost si to proplachovat a v naprosté vetsine stejně jedou na ten nepřímý. Takze to opravdu není srovnatelný s tím jen přímým vstrikem. Čistička vzduchu, no to je další vtip. K takovému technikou bych fakt jezdil. Dej si to do ložnice na noc, ať se ti lépe dýchá. A já myslel, že tohle jedou jen primitivní dieseldezoláti.
Vstřikování mají obojí, tzn ze mají možnost si to proplachovat a v naprosté vetsine stejně jedou na ten nepřímý. Takze to opravdu není srovnatelný s tím jen přímým vstrikem. Čistička vzduchu, no to je další vtip. K takovému technikou bych fakt jezdil. Dej si to do ložnice na noc, ať se ti lépe dýchá. A já myslel, že tohle jedou jen primitivní dieseldezoláti.
@Mikesus To je zajímavé. Mám už trošku méně těsný výfuk a pozoruju, že motor "zvučí" bez zjevné souvislosti s otáčkami někdy víc a jinak. Může to souviset s tímto přepínáním mezi přímým a nepřímým vstřikováním? Má tohle už Prius 3?
@Roman Horký
Ne nemá. Jestli máš díru ve výfuku, bude to spíše rezonance. Já se mám na mysli situaci, kdy máš stejne otáčky, ale zvuk je rozdílný. Je to poznat, kdyz se režim změní, právě zvukově. Na aurisu, který měl stejný pohon jako máš ty, nic takového nebylo. U corolly jsem to začal pozorovat a dělají to ted všechna auta, včetně yarisu, který v té 1.5 má takový oboje. U jediného jsem to nepostrehl, corolla 1.8 ještě s 90kw. Tam to nebylo a též má jen nepřímý vstrik. Ta nová 1.8 jsem ještě nejezdil nějak víc. A taky nevím, jestli má oboje. Ale to ani nechci hledat, dokud se s ní vic neprojedu.
Ne nemá. Jestli máš díru ve výfuku, bude to spíše rezonance. Já se mám na mysli situaci, kdy máš stejne otáčky, ale zvuk je rozdílný. Je to poznat, kdyz se režim změní, právě zvukově. Na aurisu, který měl stejný pohon jako máš ty, nic takového nebylo. U corolly jsem to začal pozorovat a dělají to ted všechna auta, včetně yarisu, který v té 1.5 má takový oboje. U jediného jsem to nepostrehl, corolla 1.8 ještě s 90kw. Tam to nebylo a též má jen nepřímý vstrik. Ta nová 1.8 jsem ještě nejezdil nějak víc. A taky nevím, jestli má oboje. Ale to ani nechci hledat, dokud se s ní vic neprojedu.
Zvládne ten motor najet 500,000 km? Je tam tolik vylepseni, která se mohou pokazit.
@Jenik3
1.5tsi? Dost o tom pochybuju. Teda zvladne, kdyz ho tak 3x vyměnis
1.5tsi? Dost o tom pochybuju. Teda zvladne, kdyz ho tak 3x vyměnis
A zase tu plkas hluposti esre si si do vw dnes nekopol. 🤣 A argumenty nikde. Daj zdroj tvojho klamstva.
@ptr078
To není o VW, ale obecně o těchto komplikovaných, oturbených a primovstrikovych motorech. Jak se potrefené husy hned ozvou.
To není o VW, ale obecně o těchto komplikovaných, oturbených a primovstrikovych motorech. Jak se potrefené husy hned ozvou.
@Mikesus Kamarád má ve firmě pro cesťáky devět octavií 3, většina 1,5tsi, dvě 1,6 tdi. Ty dýzly kupoval jako první, přirozená náhrada za octy 2 v dýzlu, ale tak se kazily, jedna už má dnes třetí motor, že to zkusil s 1,5 tsi a je spokojený, auta mají vesměs přes 300 tis, budou je měnit za octa 4 a chce zase 1,5 tsi, tvrdí, že s žádnou nebyl problém a servis jen pravidelný. Ale je to samo jen vzorek.
@Dinar
Takze je to lepší o dost než diesel. Aspon v tomto vzorku. Není to úplně překvapující, a jestli to maji na dlouhé cesty, což není typické používání, tak tomu i věřím.
Takze je to lepší o dost než diesel. Aspon v tomto vzorku. Není to úplně překvapující, a jestli to maji na dlouhé cesty, což není typické používání, tak tomu i věřím.
@Dinar To zni velmi nadějně. Překvapuje mne, že diesely odešly. Pochopitelně nemáme podrobnosti o užívání těch aut. Dlouhé trasy by měly dieslum vyhovovat víc.
@Mikesus Já jsem koupil obchodníkům ve 2009 jedny z prvních 1,4tsi v golfech kombi, přes hrůzné skazky o řetězech v tsíčkách, jezdily denně, dlouhé, krátké trasy, oběma jsme preventivně, protože se pořád nic nedělo, nechali kolem 250tkm řetězy vyměnit, jedno auto šlo ve 270 a druhé ve 290 a nic jim nebylo. To druhé si vzal zaměstnanec, má na něm hrubě přes 300 a pořád jezdí. Takže ty oktávky 1,5 tsi mě ani nepřekvapují, co vím, tak skutečný průšvih mezi tsi byly jen 1,8 a jejich šílená spotřeba oleje.
@Dinar
to je prave ten problem.
Motor 1,5 TSI z roku 2019 je nieco uplne ine ako tento aktualny motor 1,5 TSI z roku 2024.
Ako vieme, VAG ma s ojebavanim bohate skutenosti, ked napr 2,0 TDI mohol byt tak vyborny ako aj velmi pruserovy motor.
Co z toho bude tento novy 1,5 TSI - nikto nevie.
Mozno vsak len povedat, ze tam ma tolko zmien a uprav, ze to skor vyzera na jazdiacu casovanu bombu.
Jednoducho je privelmi zlozity na to, aby dlhodobo fungoval.
to je prave ten problem.
Motor 1,5 TSI z roku 2019 je nieco uplne ine ako tento aktualny motor 1,5 TSI z roku 2024.
Ako vieme, VAG ma s ojebavanim bohate skutenosti, ked napr 2,0 TDI mohol byt tak vyborny ako aj velmi pruserovy motor.
Co z toho bude tento novy 1,5 TSI - nikto nevie.
Mozno vsak len povedat, ze tam ma tolko zmien a uprav, ze to skor vyzera na jazdiacu casovanu bombu.
Jednoducho je privelmi zlozity na to, aby dlhodobo fungoval.
@Mikesus Pokud se s TSI jezdí vhodnym zpusobem, tak by se nemusel složit. Delší běh motoru než je 10minut a tankovat nějaký ten N95 aditiv.
A malem bych zapomněl: nechat turbo vychladnout.
A malem bych zapomněl: nechat turbo vychladnout.
Takže separátor oleje, další plastový bazmek v už tak složitém motoru. A olej to bude vesele papat dál, jinak to vlastně nejde protože by to nemazalo. Bravo VW, jsme rádi že už končíte.
A příště rozhovor ohledně motoru v Enyaqu. Ten bude trvat 2 minuty. Tady máte rotor, tady je stator. Účinnost je cca 96 procent skoro vždy. Splňuje emise Euro 7,8,9,10,11... Nashledanou.
Pokial tie motory ea211 e2 budú mať podobnú pružnosť a reakciu ako 1.5 96 kw tak to je veľmi veľká bieda. Vgt turbo to skôr zhoršilo. Osobne si myslím že 1.5 96kw je až nebezpečný motor… To taká 1.2 81kw je úplne niekde inde v redakcii
Nádherná práce. Strašně se těším na nové firemní auto s EVO II.
Na druhou stranu, když slyším detaily o návrhu toho vorloje, jsem moc rád za naše soukromé EV.
Na druhou stranu, když slyším detaily o návrhu toho vorloje, jsem moc rád za naše soukromé EV.
Za našich mladých let jsme rozkládali na prvočísla. Klidně i držku někoho, ale na prvočísla.
Já bych ještě tak nějak pochopil prvočásti, ale částice je pro místní "techniky" nepochopitelný výraz asi.