Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík, Karel Franc a motor 1.5 TSI Evo II rozebraný na prvočástice

Inovace v motoru Škoda 1.5 TSI 110 kW Evo2
Inovace v motoru Škoda 1.5 TSI 110 kW Evo2
Inovace v motoru Škoda 1.5 TSI 110 kW Evo2
Inovace v motoru Škoda 1.5 TSI 110 kW Evo2
47 Fotogalerie
redakce AUTO.CZ
Diskuze (36)

Martin Vaculík pojal test modernizované Škody Octavia IV tradičně jinak.

V prvním díle, který přinášíme dnes, Martin Vaculík podrobně představí techniku motoru 1.5 TSI Evo II, konkrétně varianty DXDB. Ta s jarní modernizací vozu nahradila původně Evo I, kód motoru DPCA. Základní parametry, tedy 110 kW a 250 Nm, jsou stejné. Technika sama se však zásadně změnila.

Martin měl to štěstí, že se mu podařilo zachytit vedoucího vývoje motorů ve Škodě Auto Ing. Karla France nad rozebraným motorem právě nového typu a nechal si vysvětlit, co vše se změnilo.

Možná jste něco slyšeli o Millerově cyklu či turbodmychadle s proměnnou geometrií lopatek statoru. Ale třeba o nových pístech, dramatickém zvětšení teplosměnných ploch či elektrickém separátoru olejové mlhy v odvětrání klikové skříně se už tolik nemluví.

Jak to, že toho Karel Franc o motoru 1.5 TSI Evo II tolik ví? Vždyť o škodovce její nepřátelé v diskusích píší, že je to jen skládačka z komponent vyvinutých Volkswagenem. Tak právě motory řady EA 211 jsou jedny z těch, jejichž vývoj dnes mladoboleslavští táhnou už sami, a to v bezpočtu varianta pro celý svět.

Ta představená pro aktuální octavii i jiné modely Škoda je z nich bezesporu nejsofistikovanější, možná je to i nejdokonalejší zážehový čtyřválec všech dob. Nakonec, podívejte se na video a posuďte sami. 

Vstoupit do diskuze (36)