Technika
@Ringhofer Cimrman hlavne vymyslel petitaktni motor, kdy byly klasicke ctyri takty doplnene jeste jednim, ale zasadnim - odpocinkem.
@dravl Proč hned ta skepse? Copak inženýři od Porsche neumí počítat či jim chybí elementární logika uvažování? Životnost... co tam ještě máte?
Mně v článku, jako obvykle uveřejněném se zpožděním za opravdu motoristickými médii, chybí především bližší popis toho, co si od této konstrukce autoři (a sponzor) slibují a jak se to má v praxi projevit. Vyšší výkon je obecná formulace, jež nic ve skutečnosti neznamená.
Mně v článku, jako obvykle uveřejněném se zpožděním za opravdu motoristickými médii, chybí především bližší popis toho, co si od této konstrukce autoři (a sponzor) slibují a jak se to má v praxi projevit. Vyšší výkon je obecná formulace, jež nic ve skutečnosti neznamená.
@JirkaVejrazka je divné, že se to v EU neujalo, protože každý úředník pracuje v pětitaktním cyklu. Sání (před prací), stlačení (meeting s nadřízeným), výbuch (setkání s "klienty"), výfuk (pokec s kolegy) a odpočinek (cirka 2-3 hodiny před koncem pracovní doby)
Evropa již rezignovala na vědu a rozum. Tak si to soudruzi strčte do zadele, vylezte na stromy a vítejte Číňany a machometány.
Mazda naproti tomu pracuje na dvoutaktním motoru😒br />
https😐/www.enginelabs.com/…skyactiv-engine/
https😐/www.enginelabs.com/…skyactiv-engine/
@Nebo Nebo Soudruhům v Bruselu furt nějak nedochází, že EU je zanedbatelný ostrůvek ve světě, takže sem se holt něco nebude dodávat, ale zbytek světa je otevřený.
@Othello
...ale je ...
"...při druhé spodní úvrati prohloubí zdvih pístu pro odkrytích sacích otvorů pro nasátí dalšího vzduchu a paliva."
...ale je ...
"...při druhé spodní úvrati prohloubí zdvih pístu pro odkrytích sacích otvorů pro nasátí dalšího vzduchu a paliva."
Všechno už tady bylo. JAra Cimrman vynalezl pětitaktní motor (sání, stlačení, výbuch, výfuk a odpočinek), později tento motor vylepšil o mazací dobu šestou (sání, stlačení, výbuch, výfuk, mazání, odpočinek). Při svých pokusech zjistil, že mazání pivem není vhodné u strojů, u sebe ovšem pozoroval pozitivnější vliv na výkon.
@del42sa Pokud ho opravdu dá do osobního auta, tak si myslím, že zcela jistě do EU nebude moci smět. A to ani jako prodlužovač dojezdu, jako např. MX-30.
@gil54
V popisu ale není nic o nasátí nové směsi nebo nějakém druhém zážehu. Vlastně je ten popis totálně neurčitý až nesmyslný.
V popisu ale není nic o nasátí nové směsi nebo nějakém druhém zážehu. Vlastně je ten popis totálně neurčitý až nesmyslný.
@Rezna No, majstrštyk, jak se to vezme: nejúčinnějším spalovacím motorem v historii lidstva je Cimrmanův Emilie Weber. JC se v konstrukci zaměřil na velikost zapalovací jiskry a tento směr pokusů se ukázal jako správný. Jako obvykle, nenažrané korporáty své doby nedovolily JC takový motor dovést do stádia sériové výroby a dnes je jeho vynález skoro zapomenut... Totéž čeká také šestidobý Porsche.
Příliš komplikovaný systém na to, aby měl dlouhou životnost a byl spolehlivý. Navíc, vhledem ke zvýšeným ztrátám v převodech navíc asi bude neefektivní a s tím související i jeho nižší účinnost.
Dokážu ještě připustit nějakou změnu zdvihu ale co mi nejde na rozum je chybějící výfuk mezi 1. e😜anzí a 2. kompresí. Otevřením kanálů se budou plyny o vysokém tlaku přirozeně tlačit ven z válce a na to aby je čistý vzduch přetlačil by bylo potřeba vyvinout přetlak řádově v desítkách barů. To je turbodmychadlem nemožné. To by zvládl jen vysokotlaký kompresor navíc o vysokém litrovém výkonu. V osobním voze také absolutně nereálné. Takový kompresor vyžaduje vysoký příděl energie a ten se asi tak vezme kde?
Mě to spíš přijde jako "patent á Cimrman". Myslím, že tady nejde o funkčnost ale je to pouze účelový patent. Vtip je vtom, že pokud by někdo jiný přišel se spalovacím motorem s proměnným zdvihem (to samo o sobě reálné je - např. proměnný kompresní prostor už tu máme), tak nesmí bez licence použít žádný z komponentů ani systémů tohoto patentovaného motoru.
Dokážu ještě připustit nějakou změnu zdvihu ale co mi nejde na rozum je chybějící výfuk mezi 1. e😜anzí a 2. kompresí. Otevřením kanálů se budou plyny o vysokém tlaku přirozeně tlačit ven z válce a na to aby je čistý vzduch přetlačil by bylo potřeba vyvinout přetlak řádově v desítkách barů. To je turbodmychadlem nemožné. To by zvládl jen vysokotlaký kompresor navíc o vysokém litrovém výkonu. V osobním voze také absolutně nereálné. Takový kompresor vyžaduje vysoký příděl energie a ten se asi tak vezme kde?
Mě to spíš přijde jako "patent á Cimrman". Myslím, že tady nejde o funkčnost ale je to pouze účelový patent. Vtip je vtom, že pokud by někdo jiný přišel se spalovacím motorem s proměnným zdvihem (to samo o sobě reálné je - např. proměnný kompresní prostor už tu máme), tak nesmí bez licence použít žádný z komponentů ani systémů tohoto patentovaného motoru.
Tak tohle je technický majstrštyk, pokud to bude fungovat tak je to super. Bohužel se toho díky GD asi jen tak nedočkáme.
Koukam, ze uz se ti povedlo změnit obrázek.