Technika
Evropa již rezignovala na vědu a rozum. Tak si to soudruzi strčte do zadele, vylezte na stromy a vítejte Číňany a machometány.
Tak tohle je technický majstrštyk, pokud to bude fungovat tak je to super. Bohužel se toho díky GD asi jen tak nedočkáme.
@Rezna No, majstrštyk, jak se to vezme: nejúčinnějším spalovacím motorem v historii lidstva je Cimrmanův Emilie Weber. JC se v konstrukci zaměřil na velikost zapalovací jiskry a tento směr pokusů se ukázal jako správný. Jako obvykle, nenažrané korporáty své doby nedovolily JC takový motor dovést do stádia sériové výroby a dnes je jeho vynález skoro zapomenut... Totéž čeká také šestidobý Porsche.
@Ringhofer Cimrman hlavne vymyslel petitaktni motor, kdy byly klasicke ctyri takty doplnene jeste jednim, ale zasadnim - odpocinkem.
Všechno už tady bylo. JAra Cimrman vynalezl pětitaktní motor (sání, stlačení, výbuch, výfuk a odpočinek), později tento motor vylepšil o mazací dobu šestou (sání, stlačení, výbuch, výfuk, mazání, odpočinek). Při svých pokusech zjistil, že mazání pivem není vhodné u strojů, u sebe ovšem pozoroval pozitivnější vliv na výkon.
Příliš komplikovaný systém na to, aby měl dlouhou životnost a byl spolehlivý. Navíc, vhledem ke zvýšeným ztrátám v převodech navíc asi bude neefektivní a s tím související i jeho nižší účinnost.
Dokážu ještě připustit nějakou změnu zdvihu ale co mi nejde na rozum je chybějící výfuk mezi 1. e😜anzí a 2. kompresí. Otevřením kanálů se budou plyny o vysokém tlaku přirozeně tlačit ven z válce a na to aby je čistý vzduch přetlačil by bylo potřeba vyvinout přetlak řádově v desítkách barů. To je turbodmychadlem nemožné. To by zvládl jen vysokotlaký kompresor navíc o vysokém litrovém výkonu. V osobním voze také absolutně nereálné. Takový kompresor vyžaduje vysoký příděl energie a ten se asi tak vezme kde?
Mě to spíš přijde jako "patent á Cimrman". Myslím, že tady nejde o funkčnost ale je to pouze účelový patent. Vtip je vtom, že pokud by někdo jiný přišel se spalovacím motorem s proměnným zdvihem (to samo o sobě reálné je - např. proměnný kompresní prostor už tu máme), tak nesmí bez licence použít žádný z komponentů ani systémů tohoto patentovaného motoru.
Dokážu ještě připustit nějakou změnu zdvihu ale co mi nejde na rozum je chybějící výfuk mezi 1. e😜anzí a 2. kompresí. Otevřením kanálů se budou plyny o vysokém tlaku přirozeně tlačit ven z válce a na to aby je čistý vzduch přetlačil by bylo potřeba vyvinout přetlak řádově v desítkách barů. To je turbodmychadlem nemožné. To by zvládl jen vysokotlaký kompresor navíc o vysokém litrovém výkonu. V osobním voze také absolutně nereálné. Takový kompresor vyžaduje vysoký příděl energie a ten se asi tak vezme kde?
Mě to spíš přijde jako "patent á Cimrman". Myslím, že tady nejde o funkčnost ale je to pouze účelový patent. Vtip je vtom, že pokud by někdo jiný přišel se spalovacím motorem s proměnným zdvihem (to samo o sobě reálné je - např. proměnný kompresní prostor už tu máme), tak nesmí bez licence použít žádný z komponentů ani systémů tohoto patentovaného motoru.
@dravl Proč hned ta skepse? Copak inženýři od Porsche neumí počítat či jim chybí elementární logika uvažování? Životnost... co tam ještě máte?
Mně v článku, jako obvykle uveřejněném se zpožděním za opravdu motoristickými médii, chybí především bližší popis toho, co si od této konstrukce autoři (a sponzor) slibují a jak se to má v praxi projevit. Vyšší výkon je obecná formulace, jež nic ve skutečnosti neznamená.
Mně v článku, jako obvykle uveřejněném se zpožděním za opravdu motoristickými médii, chybí především bližší popis toho, co si od této konstrukce autoři (a sponzor) slibují a jak se to má v praxi projevit. Vyšší výkon je obecná formulace, jež nic ve skutečnosti neznamená.
Patent, jak komplikovaně spálit již jednou spálené...
@gil54
V popisu ale není nic o nasátí nové směsi nebo nějakém druhém zážehu. Vlastně je ten popis totálně neurčitý až nesmyslný.
V popisu ale není nic o nasátí nové směsi nebo nějakém druhém zážehu. Vlastně je ten popis totálně neurčitý až nesmyslný.
https😐/www.enginelabs.com/…skyactiv-engine/