Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda Yeti se narodila skoro před 20 lety. Vzpomeňte na superlativy sněžného muže

30 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Já Yetiho neměl rád, že se tak odlišuje od ostatních a je takový hranatý. Jak začala SUV stát na každém rohu, tak jsem názor otočil.
webpaja
@KANKUNEN V roce 2010 jsem ho bral pro taťku. Dnes ho má syn, kromě klasických trablů s rozvody a rzí na řidičových a pátých dveřích je to jinak úžasné auto. Podvozek pevný, převodovka jde lehce, komfortní, relativně tichý a díky tvaru i rozumně prostorný. Samostatná zadní sedadla jsou skvělá.

V interiéru vše kvalitní a festovní. Za mě geniální koncept auta.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Na rozvody je odpověď TDI! :D Tam se ještě dal vybrat motor, hlavně po faceliftu. @webpaja
webpaja
@Ozzman Auto jezdí hlavně město a příměsto, takže benzín ideál. Podle mě nej motor byl 1,4TSI. ;-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ozzman
Měli jsme 103kw TDI, motor měl vlastnost, že mezi 1900 a 2100 otáček chcipal při rozjezdu. Jakmile ses trefil do téhle otáček a poustel spojku, motor chcipnul. Stačilo mít méně, nebo více a bylo to úplně v pohodě. Na volnoběhu se rozjel krasne, na 2000 otáček chcipnul.
Pak celé auto hnilo už z výroby prakticky, všechny dveře, kufr, prahy, rám čelního okna. Motor nebyl nijak úspornej ani. Na druhou stranu čtyřkolka fungovala pěkně, motor kromě tohoto byl jedinej, co na tom autě bylo bezproblémové. Bylo to jediné auto, které šlo pryč, protoze byly s ním problémy a jezdilo do servisu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jakej to byl r.v. ? Vím, že v Oktávách TDI po WLTP s manualem to taky má tendenci chcípat a musíš dávat hodně plynu, jsou to ještě neEVO motory (máme je služební), ale ty starší TDI s těma jsem problém neměl na rozjezdech @Mikesus
ericn
@webpaja Souhlas, 1,4TSI byl asi nejlepší motor pro Yetiho po FL - 92kW, pokud si chtěl 4x4 tak poslední roky výroby 110kW :-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ozzman
Byl to 2009. První CR co škodovka nasadila.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Z hlediska obecneho ano, z meho soukromeho bych volil 2.0 tdi klidne i v te 81kw verzi, tomu bych veril vice, nez EA111 tsi, zvlstne nyni u ojetiny ;) @webpaja
webpaja
@Ozzman Jen Mikesusovi by nešlapal ani ten :-)
Avatar - Anonym
Anonym
@Ozzman
Pro soukromého kupujícího bych nejen kvůli korozi doporučil poslední modelové roky, jelikož tam začali montovat benzinové motory 1.2 a 1.4 TSI EA211 ... a to nejen předokolky, ale nejsilnější i jako čtyřkolka. Mámě jsem vymluvil čtyřkolku a diesel a za stejné peníze koupil mnohem mladší a méně jetý 1.2 TSI. A nemusím nic řešit :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Yeti ještě stihl ty inovované TSI ? To jsem netušil :) @Tycoon

Jo, TDI fungovalo snad všem :D Tedy určité kusy :D @Webpaja
Avatar - Anonym
Anonym
@Ozzman

Stihlo ... Bohužel se tam ještě v roce 2013 a 2014 a začátku roku 2015 montovaly ty motory EA111 s řetězem, ačkoliv už byly k dispozici EA211.

No vzhledem k tomu, že vždy jezdila často krátké trasy, tak TDI bylo první, co jsem ji vymluvil. Vymluvit ji čtyřkolku trvalo déle :-)

Ale je zajímavé, jak s tím Yetim někde přijedeš, tak se každý zeptá "Je to diesel? ... Je to čtyřkolka?". Překvapivé, jak se ty stereotypy mezi lidmi drží.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@webpaja
A na takovou blbost jsi přišel z toho textu jak?
"motor kromě tohoto byl jedinej, co na tom autě bylo bezproblémové."
Taky už problém s chápání textu?
brk77
@webpaja Ta koroze bude průser. Mám 9 let starý facelift a po 7 letech mi měnili dvoje dveří kvůli korozi na záruku.

Pokud mátě někdo Yetinu a pořád jezdíte na předepsaný servis do autorizáku, což je jedna z podmínek, tak to auto má záruku na prorezivění karoserie 12 let. Nebojte se toho využít.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne se taky nelíbilo, vlastně jsem ho nikdy ani neřídil, ale před rokem ho měl kamarád pujčený na cestu do Alp, sháněl příčníky na rakev na pujčení (mam víc druhu) a svezl mne v tom, byl jsem překvapen jak moc dobrý to auto je, slušný komfort, interiér a hlavně jak je obrovský uvnitř na tak malej půdorys vozu. Vím největší slabiny - špatně udělané podběhy a kamínky od silnice narušovaly karoserii = koroze, ostatně u VW z té doby dnes nic neobvyklého, ale Yetina rezla mnohem dříve, i v záruce. Toto byl pofacelift, snad jeden z posledncíh r.v. a je už v pohodě. A k těm příčníkům, kdyby jste to někdo jako já ani kamarád nevěděl - na Yeti musí být speciální, protože má strašně tlusté ližiny :D @KANKUNEN
webpaja
@Ozzman Už dostal lakýrnickou péči a je to v poho.
Th0r
Tri nejhnusnejsi auta na svete. Yeti, Roomster, Fabia 2.
webpaja
@Th0r Vnímání designu je velmi individuální věc, jakkoliv se mi Fabia 2 a Yeti nelíbí, tak označit je nejhnusnějšími rozhodně nemůžu.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Th0r Běž si zvracet do žumpy.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Yeti se mi líbil, ten předfaceliftový. Vypadal zajímavě. Chvíli jsem o něm uvažoval, ale nakonec měl na mě malý kufr.
_Teddy_
@Stejsn
Jo, presne! Ta prva verzia, s okruhlymi svetlami vpredu mala taky roztomily "kukuc". Po facelifte uz Yeti prisiel o kus svojej identity...
Avatar - Emel
Emel
Yeti se mi líbil, víc v té původní verzi před faceliftem... po fl to ztratilo trošku identity, ale pořád to bylo pohledný auto... tohle byl asi top: https://www.autopodbaba.cz/…door/p987232.jpg
Pamatuju si, jak jsem na salonu poprvé otevřel kufr a zíral na to, jak je krátký. Tady podle mě ležel hlavní problém yetiny - na rodinné auto nevyhovující kufr, na roli malého SUVka drahé. To je holt cena za elegantní krátký zadní převis (což do nějaké míry platí i pro Tiguana minulé generace).
Avatar - Anonym
Anonym
@Emel

Nejen krátký, ale i poměrně plytký (málo hluboký pod platem). A to i u verzí bez rezervního kola. S rezervou, což je hodně vzácné, má Yeti ještě výrazně menší kufr (prolis na rezervu je málo hluboký, takže s rezervou se zvyšovalo dno).
Na druhou stranu po vyndání zadních sedaček je to velmi praktické, díky velkým pátým dveřím tam jde nacpat skoro cokoliv. Prostě ideální auto starší lidi bez dětí a důchodce.
Arese
Já tedy Yeti za mimořádně povedené auto nikdy nepovažoval. Ano, předfaceliftovaná verze byla designově jistě atraktivní a líbivá a jízdní vlastnosti byly výborné, ale těch nedostatků toto auto mělo taky dost:
- zoufale malý zavazadlový prostor, který prakticky vylučoval použití jako rodinného auta (a to i při nahrazení rezervy lepicí sadou, s rezervou to bylo fakt kufrové zoufalství. Na druhou stranu ale malá délka vozu byla příjemná při městském parkování). Však si tady Yeti nejčastěji pořizovali důchodci... Naopak ve svislém směru bylo auto až zbytečně vysoké, i nad hlavami vyšších cestujících vozilo spoustu "zbytečného vzduchu".
- velké problémy s abrazí laku na spodních části boků odlétajícími kamínky - způsobeno extrémně velkými dírami v podbězích v kombinaci s širokým rozchodem kol vůči blatníkům (který je ale jinak designově žádoucí)
- velmi špatná aerodynamika při dálničních rychlostech (způsobená svislým tvarem zádě, která vytvářela velkou turbolenci vzduchu za vozem)
- velmi nepovedený posaz řidiče za volantem. Ten byl příliš skloněný a nebylo ho možno dostatečně vysunout směrem k řidiči. Navíc auto trpělo hodně špatným výhledem řidiče směrem dopředu vzhůru i do stran přes nezvykle silné A sloupky.
Byl to prostě první pokus Škodovky o moderní SUV, na kterém se podepsalo málo zkušeností jejího vývoje s tímto segmentem. Ovšem už následující Karoq se ze všech chyb a kompromisů Karoqu poučil a prakticky všechny odstranil. :))
Avatar - Anonym
Anonym
@Arese

Souhlas až na ten špatný výhled řidiče. Za mě je naopak slušný směrem dopředu a výborný směrem do stran a dozadu, což je přínosné zejména při manévrování ve stísněném prostoru a tahání přívěsu. Karoq jsem neřídil, ale pochybuju, že z něj jde vidět líp. Ten A sloupek totiž není jen o tloušťce, ale i o jeho sklonu, vzdálenosti od řidiče atd.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
Z yetiny byl podle mého super výhled. Z karoqu to je o dost horší.
Jinak ve většině s aresem musím souhlasit. Špatná aerodynamika, posaz řidiče spíš zachodoveho typu, kufr maly i s lepící sadou, ale posuvné a vyndavaci sedačky hodně pomůžou. Rozměry do města super. Jen škoda té rzi.
No a karoq tyhle neduhy neřeší, jen je zmenšuje. Ale zase komfort byl lepší asi u yetiny, i když tam nebyl nic extra.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Mame Yetiho 3 mesice a nemuzu si na nic stezovat. Benzin, tichy a velky tak akorat.
A hlavne ma navigaci, coz manzelka nutne potrebovala.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Jenik3
tak navigaci už má kdekdo. To bych zrovna jako nějakou extra výsadu yetiny neviděl.
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Ten text, tedy, ten text je něco neuvěřitelného 😒Např.: "...dnes nesoucí hrdé logo Škody". Tak škodovka se "hrdě" loga DNES zbavuje, ale textař jako by o tom vůbec nevěděl. Nebo: "Ačkoliv v sériové verzi šlo o kompaktní SUV, v prvotní podobě se na jaře 2005 prezentovalo v roli designové studie automobilu blízké budoucnosti pro aktivně žijící lidi." Hm, a ta studie, ten automobil, ten nebyl vystavěn jako SUV?? Nebo o kousek dále: "Není divu, že šlo o velkolepé dílo, jehož univerzální zaměření bylo v tehdejší filozofii novátorské.. Probůh, co je na yetim velkolepého?! A co bylo v roce podstatou tehdejší filozofie? Že auta nebyla univerzální? Že snad nebyl v roce 2005 trend připravovat auta s "univerzálním" zaměřením např. pro jízdu v lehkém terénu, s vyšší pozicí řidiče za volantem a pod.? Autor pokračuje v předkládání perel laskavému čtenářstvu: "Volant s multifunkčním středem" je co? Volant s houkačkou a airbagem? "vertikálně postavené výdechy ventilace nestačily zestárnout dodnes" - jak by mohly?? Kvůli své vertikalitě??? Dále: "Roztomilá příď s mlhovkami zakusujícími se do hlavních reflektorů však sériovému modelu naštěstí zůstala. Jejich absenci by lid nedovolil.". To už ani není k smíchu, celý ten text je vskutku připraven pro čtenářky a čtenáře časopisu Vlasta. A i ty / ti možná budou nechápavě vrtět hlavou....