Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeŠkoda Yeti se narodila skoro před 20 lety. Vzpomeňte na superlativy sněžného muže
30 komentářů
Th0r
Tri nejhnusnejsi auta na svete. Yeti, Roomster, Fabia 2.
Stejsn
Yeti se mi líbil, ten předfaceliftový. Vypadal zajímavě. Chvíli jsem o něm uvažoval, ale nakonec měl na mě malý kufr.
@Stejsn
Jo, presne! Ta prva verzia, s okruhlymi svetlami vpredu mala taky roztomily "kukuc". Po facelifte uz Yeti prisiel o kus svojej identity...
Jo, presne! Ta prva verzia, s okruhlymi svetlami vpredu mala taky roztomily "kukuc". Po facelifte uz Yeti prisiel o kus svojej identity...
Emel
Yeti se mi líbil, víc v té původní verzi před faceliftem... po fl to ztratilo trošku identity, ale pořád to bylo pohledný auto... tohle byl asi top: https://www.autopodbaba.cz/…door/p987232.jpg
Pamatuju si, jak jsem na salonu poprvé otevřel kufr a zíral na to, jak je krátký. Tady podle mě ležel hlavní problém yetiny - na rodinné auto nevyhovující kufr, na roli malého SUVka drahé. To je holt cena za elegantní krátký zadní převis (což do nějaké míry platí i pro Tiguana minulé generace).
Pamatuju si, jak jsem na salonu poprvé otevřel kufr a zíral na to, jak je krátký. Tady podle mě ležel hlavní problém yetiny - na rodinné auto nevyhovující kufr, na roli malého SUVka drahé. To je holt cena za elegantní krátký zadní převis (což do nějaké míry platí i pro Tiguana minulé generace).
@Emel
Nejen krátký, ale i poměrně plytký (málo hluboký pod platem). A to i u verzí bez rezervního kola. S rezervou, což je hodně vzácné, má Yeti ještě výrazně menší kufr (prolis na rezervu je málo hluboký, takže s rezervou se zvyšovalo dno).
Na druhou stranu po vyndání zadních sedaček je to velmi praktické, díky velkým pátým dveřím tam jde nacpat skoro cokoliv. Prostě ideální auto starší lidi bez dětí a důchodce.
Nejen krátký, ale i poměrně plytký (málo hluboký pod platem). A to i u verzí bez rezervního kola. S rezervou, což je hodně vzácné, má Yeti ještě výrazně menší kufr (prolis na rezervu je málo hluboký, takže s rezervou se zvyšovalo dno).
Na druhou stranu po vyndání zadních sedaček je to velmi praktické, díky velkým pátým dveřím tam jde nacpat skoro cokoliv. Prostě ideální auto starší lidi bez dětí a důchodce.
Arese
Já tedy Yeti za mimořádně povedené auto nikdy nepovažoval. Ano, předfaceliftovaná verze byla designově jistě atraktivní a líbivá a jízdní vlastnosti byly výborné, ale těch nedostatků toto auto mělo taky dost:
- zoufale malý zavazadlový prostor, který prakticky vylučoval použití jako rodinného auta (a to i při nahrazení rezervy lepicí sadou, s rezervou to bylo fakt kufrové zoufalství. Na druhou stranu ale malá délka vozu byla příjemná při městském parkování). Však si tady Yeti nejčastěji pořizovali důchodci... Naopak ve svislém směru bylo auto až zbytečně vysoké, i nad hlavami vyšších cestujících vozilo spoustu "zbytečného vzduchu".
- velké problémy s abrazí laku na spodních části boků odlétajícími kamínky - způsobeno extrémně velkými dírami v podbězích v kombinaci s širokým rozchodem kol vůči blatníkům (který je ale jinak designově žádoucí)
- velmi špatná aerodynamika při dálničních rychlostech (způsobená svislým tvarem zádě, která vytvářela velkou turbolenci vzduchu za vozem)
- velmi nepovedený posaz řidiče za volantem. Ten byl příliš skloněný a nebylo ho možno dostatečně vysunout směrem k řidiči. Navíc auto trpělo hodně špatným výhledem řidiče směrem dopředu vzhůru i do stran přes nezvykle silné A sloupky.
Byl to prostě první pokus Škodovky o moderní SUV, na kterém se podepsalo málo zkušeností jejího vývoje s tímto segmentem. Ovšem už následující Karoq se ze všech chyb a kompromisů Karoqu poučil a prakticky všechny odstranil. :))
- zoufale malý zavazadlový prostor, který prakticky vylučoval použití jako rodinného auta (a to i při nahrazení rezervy lepicí sadou, s rezervou to bylo fakt kufrové zoufalství. Na druhou stranu ale malá délka vozu byla příjemná při městském parkování). Však si tady Yeti nejčastěji pořizovali důchodci... Naopak ve svislém směru bylo auto až zbytečně vysoké, i nad hlavami vyšších cestujících vozilo spoustu "zbytečného vzduchu".
- velké problémy s abrazí laku na spodních části boků odlétajícími kamínky - způsobeno extrémně velkými dírami v podbězích v kombinaci s širokým rozchodem kol vůči blatníkům (který je ale jinak designově žádoucí)
- velmi špatná aerodynamika při dálničních rychlostech (způsobená svislým tvarem zádě, která vytvářela velkou turbolenci vzduchu za vozem)
- velmi nepovedený posaz řidiče za volantem. Ten byl příliš skloněný a nebylo ho možno dostatečně vysunout směrem k řidiči. Navíc auto trpělo hodně špatným výhledem řidiče směrem dopředu vzhůru i do stran přes nezvykle silné A sloupky.
Byl to prostě první pokus Škodovky o moderní SUV, na kterém se podepsalo málo zkušeností jejího vývoje s tímto segmentem. Ovšem už následující Karoq se ze všech chyb a kompromisů Karoqu poučil a prakticky všechny odstranil. :))
@Arese
Souhlas až na ten špatný výhled řidiče. Za mě je naopak slušný směrem dopředu a výborný směrem do stran a dozadu, což je přínosné zejména při manévrování ve stísněném prostoru a tahání přívěsu. Karoq jsem neřídil, ale pochybuju, že z něj jde vidět líp. Ten A sloupek totiž není jen o tloušťce, ale i o jeho sklonu, vzdálenosti od řidiče atd.
Souhlas až na ten špatný výhled řidiče. Za mě je naopak slušný směrem dopředu a výborný směrem do stran a dozadu, což je přínosné zejména při manévrování ve stísněném prostoru a tahání přívěsu. Karoq jsem neřídil, ale pochybuju, že z něj jde vidět líp. Ten A sloupek totiž není jen o tloušťce, ale i o jeho sklonu, vzdálenosti od řidiče atd.
@Tycoon
Z yetiny byl podle mého super výhled. Z karoqu to je o dost horší.
Jinak ve většině s aresem musím souhlasit. Špatná aerodynamika, posaz řidiče spíš zachodoveho typu, kufr maly i s lepící sadou, ale posuvné a vyndavaci sedačky hodně pomůžou. Rozměry do města super. Jen škoda té rzi.
No a karoq tyhle neduhy neřeší, jen je zmenšuje. Ale zase komfort byl lepší asi u yetiny, i když tam nebyl nic extra.
Z yetiny byl podle mého super výhled. Z karoqu to je o dost horší.
Jinak ve většině s aresem musím souhlasit. Špatná aerodynamika, posaz řidiče spíš zachodoveho typu, kufr maly i s lepící sadou, ale posuvné a vyndavaci sedačky hodně pomůžou. Rozměry do města super. Jen škoda té rzi.
No a karoq tyhle neduhy neřeší, jen je zmenšuje. Ale zase komfort byl lepší asi u yetiny, i když tam nebyl nic extra.
Jenik3
Mame Yetiho 3 mesice a nemuzu si na nic stezovat. Benzin, tichy a velky tak akorat.
A hlavne ma navigaci, coz manzelka nutne potrebovala.
A hlavne ma navigaci, coz manzelka nutne potrebovala.
@Jenik3
tak navigaci už má kdekdo. To bych zrovna jako nějakou extra výsadu yetiny neviděl.
tak navigaci už má kdekdo. To bych zrovna jako nějakou extra výsadu yetiny neviděl.
Ringhofer
Ten text, tedy, ten text je něco neuvěřitelného 😒Např.: "...dnes nesoucí hrdé logo Škody". Tak škodovka se "hrdě" loga DNES zbavuje, ale textař jako by o tom vůbec nevěděl. Nebo: "Ačkoliv v sériové verzi šlo o kompaktní SUV, v prvotní podobě se na jaře 2005 prezentovalo v roli designové studie automobilu blízké budoucnosti pro aktivně žijící lidi." Hm, a ta studie, ten automobil, ten nebyl vystavěn jako SUV?? Nebo o kousek dále: "Není divu, že šlo o velkolepé dílo, jehož univerzální zaměření bylo v tehdejší filozofii novátorské.. Probůh, co je na yetim velkolepého?! A co bylo v roce podstatou tehdejší filozofie? Že auta nebyla univerzální? Že snad nebyl v roce 2005 trend připravovat auta s "univerzálním" zaměřením např. pro jízdu v lehkém terénu, s vyšší pozicí řidiče za volantem a pod.? Autor pokračuje v předkládání perel laskavému čtenářstvu: "Volant s multifunkčním středem" je co? Volant s houkačkou a airbagem? "vertikálně postavené výdechy ventilace nestačily zestárnout dodnes" - jak by mohly?? Kvůli své vertikalitě??? Dále: "Roztomilá příď s mlhovkami zakusujícími se do hlavních reflektorů však sériovému modelu naštěstí zůstala. Jejich absenci by lid nedovolil.". To už ani není k smíchu, celý ten text je vskutku připraven pro čtenářky a čtenáře časopisu Vlasta. A i ty / ti možná budou nechápavě vrtět hlavou....
V interiéru vše kvalitní a festovní. Za mě geniální koncept auta.
Měli jsme 103kw TDI, motor měl vlastnost, že mezi 1900 a 2100 otáček chcipal při rozjezdu. Jakmile ses trefil do téhle otáček a poustel spojku, motor chcipnul. Stačilo mít méně, nebo více a bylo to úplně v pohodě. Na volnoběhu se rozjel krasne, na 2000 otáček chcipnul.
Pak celé auto hnilo už z výroby prakticky, všechny dveře, kufr, prahy, rám čelního okna. Motor nebyl nijak úspornej ani. Na druhou stranu čtyřkolka fungovala pěkně, motor kromě tohoto byl jedinej, co na tom autě bylo bezproblémové. Bylo to jediné auto, které šlo pryč, protoze byly s ním problémy a jezdilo do servisu.
Byl to 2009. První CR co škodovka nasadila.
Pro soukromého kupujícího bych nejen kvůli korozi doporučil poslední modelové roky, jelikož tam začali montovat benzinové motory 1.2 a 1.4 TSI EA211 ... a to nejen předokolky, ale nejsilnější i jako čtyřkolka. Mámě jsem vymluvil čtyřkolku a diesel a za stejné peníze koupil mnohem mladší a méně jetý 1.2 TSI. A nemusím nic řešit :-)
Jo, TDI fungovalo snad všem :D Tedy určité kusy :D @Webpaja
Stihlo ... Bohužel se tam ještě v roce 2013 a 2014 a začátku roku 2015 montovaly ty motory EA111 s řetězem, ačkoliv už byly k dispozici EA211.
No vzhledem k tomu, že vždy jezdila často krátké trasy, tak TDI bylo první, co jsem ji vymluvil. Vymluvit ji čtyřkolku trvalo déle :-)
Ale je zajímavé, jak s tím Yetim někde přijedeš, tak se každý zeptá "Je to diesel? ... Je to čtyřkolka?". Překvapivé, jak se ty stereotypy mezi lidmi drží.
A na takovou blbost jsi přišel z toho textu jak?
"motor kromě tohoto byl jedinej, co na tom autě bylo bezproblémové."
Taky už problém s chápání textu?
Pokud mátě někdo Yetinu a pořád jezdíte na předepsaný servis do autorizáku, což je jedna z podmínek, tak to auto má záruku na prorezivění karoserie 12 let. Nebojte se toho využít.