Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Seat Cordoba 1.4 16V Signo – Španělka s ruksakem

14 komentářů

Avatar - Ozzman
Ozzman
Moje prvni auto, barva stejna, motor 1.2 12 - zni to honosneji, na to, ze je to jen HTP 😁 (16v Asi tezko jak pisi v clanku, kdyz motoru chybel válec).

Pamatuji si, jak ji tata kupoval, šel pro 1.4 a byla nam vyhodne nacpano HTP, oproti Felicii to i tak jelo. Auto ma tu dobu vypadalo paradne, mnohem dráž, než podoná auta a nikdo moc netusil, co melo pod kapotou. Ja ho “zdědil” jako tříleté (2006). Auto melo obrovsky kufr, docela sedělo v zatackach, a drncalo… tehdy nam to prezentovali, jako sportovni podvozek 😁 Interier byl proti Fabii odporně plastový… to vse jsem zjistil až s pribyvajicim vekem a zkusenostmi. Ale auto vypadalo dobre, po dalsich 2 letech se prodalo a vymenilo se za ojetoj Lagunu 2 dci a to byla proti tomu luxusni raketa 😊
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ozzy, vzpomínam jak u nás byla Laguna brána jako konkurence Octy. Pak ksem se v ní svezl. 1,9 dci, po asfaltu se to krásně neslo a hluk od motoru poloviční.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Laguna byla D segment, akorat jeji mevyhoda byla v torzce vzadu a na sirsich kolech s nizkym profilem zadek odskakoval jako u Ofce 1 … ale jinak vse bylo lepsi @KANKUNEN
Avatar - Anonym
Anonym
@KANKUNEN

Je zajímavé, jakou si tehdy Octa vydobyla nezaslouženě dobrou pověst. Taky jsem to nechápal.
Na druhou stranu chrochtající a poskakující Octy TDI s rotačním čerpadlem jezdí dodnes, zatímco tiché a ladně jezdící Laguny 1.9 dCi už dávno skončily ve vysoké peci.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Né tak ty s benzinovymi motory, ty vídám pořád. A v rodině je i to DCi 😊 @Tycoon
Avatar - Anonym
Anonym
@Ozzman
Já jsem se právě díval do inzerce, jestli ještě vůbec nějaké Laguny z toho "kritického" období ze začátku tisíciletí ještě existují a překvapilo mě, že jo, dokonce i několik těch dieselů 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Musíš se na to podívat trochu jinak, kolik tady jezdilo Lagun i včetně importu ojetin a kolik Oktávek a pak je jasné, že Oktávka, která byla všude, tu je vidět i po letech v mnohem více kusech 😊 To Dci když si pak vyměnil olejový filtr za nějakej větší, tak to pak taky jezdilo. Navíc na rozdíl od Ofce mají lepší antikorozní ochranu, v širší rodině jedu jako pracovní ještě máme, ma už 0.5m najeto 😁 @Tycoon
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ještě k turbodieslům, nešlo jen o spotřebu, prostě to jelo líp než benzíny. Hlavně po dálnici.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Staré dobré časy, atmo, manuál a to vše v sedanu. 350 na dřevo a je to tvoje. Dnes musíš vytlačit o 70 více, ale dostaneš odporné SUV Kamiq. Z 80 na 120 to máš za půlku času. Tak tě šidí. A dokonce do kufru věci pokládáš a ne soukáš.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Zlate casy... ked male auta dokazali byt aj v sedane a nikomu to nevadilo ... bratranec mal v tych casoch koncernoveho pribezneho... teda fabiu sedan... vtedy klasika striebornu s 1,2 htp 47 kw ... a podobne ako tato ibiza.. ehm cordoba ... to malo fakt velky kufor.... a auto posobilo ( logicky ) aj celkovo akosi rodinnejsie ako kratsi hatch... ta doba bola super... kedy auta boli este jednoduche a nestali cely majetok
Avatar - Anonym
Anonym
@3_diamanty

Ono moc lidí, co by ty malé sedany kupovalo, nebylo. Prodějně úspěšné byly jen Thalie a Logany, jelikož šlo tehdy o nejlevnější auta na trhu. U toho Loganu šlo právě názorně vidět, že jakmile výrobce nabídl za nízkou cenu i kombík (MCV) a hatchback (Sandero), tak šly prodeje sedanů skoro k nule.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@Tycoon
V eu su uz celkovo sedany mimo hru .... a nielen kvoli suveckam... tych faktorov je viacej ano.... ale je zaujimave ze dnes uz akosi "nic nefunguje" .. nic z toho co kedysi bolo vlastne uplne normalne.... ono je to uz vcelku smutna doba... a ani dnesne technologicke moznosti to akosi nedokazu zvratit naspat... ba mi pride ze neraz aj vdaka cim "lepsej technike" prave akoby sa to este kvoli tomu viac a viac s.ralo cele... a ta povodna jednoduchost a zdravy rozum sa uz vytraca z automobiloveho sveta ... cest vynimkam... novy duster ci scala su stale moc dobry kauf
Avatar - xxc
xxc
@3_diamanty Akoze to nikomu nevadilo? Tiez som v zaciatkoch soferskej kariery jazdil na sedane, kvoli akej si zvratenej predstave starych ludi, ze sedan je v pohode. A vadilo to riadne, v zivote si sedan dobrovolne nekupim.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@xxc
Netuzim ani ja po sedane ale svoj zmysel ma.... ono teraz ked uz clovek ma dieta tak pripustam ze som ochotny aj nieco ine ako hatch....

https😐/fiat.skladovevozidla.sk/…refly-100k/75857

XY krat som to auto svojho casu kritizoval ( nikdy vsak nie co sa priestoru ci motora tyka ... a teraz po facelifte s 1,0 turbom by mi motoricky vyslovene sedelo ) ... ale v zaplave coraz zlozitejsich a drahych aut mi nakoniec aj zacina davat zmysel a je mi coraz sympatickejsie na bezne denno denne pouzitie...s tym ze viem ze uz opat nebude na dalsich xy rokov