Videa
@Meky
Ne. Mlhovky hodně pomůžou pokud jsou tam kde mají být. V hlavním světle opravdu moc nepomůžou.
Ne. Mlhovky hodně pomůžou pokud jsou tam kde mají být. V hlavním světle opravdu moc nepomůžou.
No vida Martine,
stačí se trochu snažit, a natočíš i jako ne zrovna perspektivní novinář celkem zajímavé video 😁
Každopádně být tvým kameramanem, tak máš kameru nejspíš nacpanou někam kam slunce nesvítí... 😉
Mlhovky v hlavních světlech měla i Octavie 1 a Češi to přežili a Ovce i bez mlhovek dobyla Olympijské zlato. Přesto za mě to je negativum. Světla můžou svítit sebelépe ale fyzika je jen jedna. Nikdy není nic lepšího než mlhu podsvitit.
stačí se trochu snažit, a natočíš i jako ne zrovna perspektivní novinář celkem zajímavé video 😁
Každopádně být tvým kameramanem, tak máš kameru nejspíš nacpanou někam kam slunce nesvítí... 😉
Mlhovky v hlavních světlech měla i Octavie 1 a Češi to přežili a Ovce i bez mlhovek dobyla Olympijské zlato. Přesto za mě to je negativum. Světla můžou svítit sebelépe ale fyzika je jen jedna. Nikdy není nic lepšího než mlhu podsvitit.
@Tycoon
No chová se hůř ohledně jízdního komfortu a jeho dynamiky. Pro výkon si musíš dojít do otáček, to turbo ti ho dá za chvilku.
Atmosféra bez hybridu je dnes fakt opruz spíš.
No chová se hůř ohledně jízdního komfortu a jeho dynamiky. Pro výkon si musíš dojít do otáček, to turbo ti ho dá za chvilku.
Atmosféra bez hybridu je dnes fakt opruz spíš.
@rohYpnol Video je k nicemu.
Odmitam travit cas jeho sledovanim.
Je to jen berlicka pro ty, co jsou lini i cist.
Odmitam travit cas jeho sledovanim.
Je to jen berlicka pro ty, co jsou lini i cist.
A) Co se týče flejmu ohledně mlhovek, tak jedničková Oktávka taky neměla klasické mlhovky a nikomu to nevadilo.
B) Ten super-ultra-extra dlouhý šestý převod to celé zabíjí. Při zpomalení na dálnici nebo nutnosti akcelerovat do kopce bude nutné vždy podřazovat.
C) Stále to diskutabilní měření pružnosti, kdy se nezrychluje z dané rychlosti, ale z nižší.
B) Ten super-ultra-extra dlouhý šestý převod to celé zabíjí. Při zpomalení na dálnici nebo nutnosti akcelerovat do kopce bude nutné vždy podřazovat.
C) Stále to diskutabilní měření pružnosti, kdy se nezrychluje z dané rychlosti, ale z nižší.
@Tycoon
A) zmiňují výš 😉
No, vadilo nevadilo... Udělali to taky jen kvůli ceně, původně měly být dole jak jsou ty mřížky. A Octavia 1 nesvitila skoro vůbec, takže hodně majitelů jezdil👋jezdí "na mlhovky" běžně 😁
A) zmiňují výš 😉
No, vadilo nevadilo... Udělali to taky jen kvůli ceně, původně měly být dole jak jsou ty mřížky. A Octavia 1 nesvitila skoro vůbec, takže hodně majitelů jezdil👋jezdí "na mlhovky" běžně 😁
@Tycoon
To umístění zdroje světla dělá hrozně moc.
A ano, samozřejmě žluté světlo sice není IN ale fyzika je neoblomná a žluté světlo prosvítí mlhu nejlíp.
A ano, záleží kde kdo žije. Navíc pokud jezdí člověk hlavní trasy, dálnice nebo je ve městě, tak je to přeci jen jiné než když člověk jezdí do kotěhulek kde na podzim má člověk pod listím problém vůbec rozeznat cestu...
To umístění zdroje světla dělá hrozně moc.
A ano, samozřejmě žluté světlo sice není IN ale fyzika je neoblomná a žluté světlo prosvítí mlhu nejlíp.
A ano, záleží kde kdo žije. Navíc pokud jezdí člověk hlavní trasy, dálnice nebo je ve městě, tak je to přeci jen jiné než když člověk jezdí do kotěhulek kde na podzim má člověk pod listím problém vůbec rozeznat cestu...
@Meky
Přední taky používám hodně zřídka. Většinou ta mlha ani nestojí za řeč. Ve dne to stejně nepodsviti a v noci ty mlhy moc nejsou, kdy by bylo potřeba pouštět mlhovky. A sem tam nějaký obláček fakt není na mlhovky, i když si to spousta řidičů mysli.
Přední taky používám hodně zřídka. Většinou ta mlha ani nestojí za řeč. Ve dne to stejně nepodsviti a v noci ty mlhy moc nejsou, kdy by bylo potřeba pouštět mlhovky. A sem tam nějaký obláček fakt není na mlhovky, i když si to spousta řidičů mysli.
Za mě přesto trochu škoda, na Octavii věnovat čas zrovna měření dynamiky ve videu... Každopádně dobrá práce, naučil ses i hezký mluvit...
Ano, radil jsem vám dávno, že budoucnost jsou videa... 😉
Ano, radil jsem vám dávno, že budoucnost jsou videa... 😉
@rohYpnol
Mnohem častěji jezdi ostatni s mlhovkami mimo mlhu, oslňují všechny okolo a tim více zhoršují bezpečnost vse, než když by se jezdilo bez předních mlhovek v mlze.
A k té rezerve. Kolikrát vidím jet blba na rezervě 130 a vic, to tu bezpečnost snižuje taky víc, než kdyby tu rezervu neměl.
Mnohem častěji jezdi ostatni s mlhovkami mimo mlhu, oslňují všechny okolo a tim více zhoršují bezpečnost vse, než když by se jezdilo bez předních mlhovek v mlze.
A k té rezerve. Kolikrát vidím jet blba na rezervě 130 a vic, to tu bezpečnost snižuje taky víc, než kdyby tu rezervu neměl.
@praptak
Jasně. Se svými 40-50tis ročně nejezdím v noci. Dokonce jezdim i vtom "vidlákově", co tu zmiňoval rohypnol. A ani tam to není takové, že by bylo nutné mlhovky tak často používat. Ano, občas se ta situace namane, ale ze by mne to zabilo, kdyz nejsou, to fakt ne. Spis je častější, že ostatní neví kdy je pustil a oslňují. To více ohrožuje bezpečnost než to, ze v mlze nejsou přední mlhovky.
Jasně. Se svými 40-50tis ročně nejezdím v noci. Dokonce jezdim i vtom "vidlákově", co tu zmiňoval rohypnol. A ani tam to není takové, že by bylo nutné mlhovky tak často používat. Ano, občas se ta situace namane, ale ze by mne to zabilo, kdyz nejsou, to fakt ne. Spis je častější, že ostatní neví kdy je pustil a oslňují. To více ohrožuje bezpečnost než to, ze v mlze nejsou přední mlhovky.
@Mikesus
Je to podobné jako rezerva. V 99% ji nepotřebuješ a považuješ za zbytečnou. Ale pak jsi rád že ji máš.
Jen je rozdíl v tom, že světla jsou otázkou bezpečnosti. Rezerva je otázkou nemající přímý vliv na bezpečnost.
Je to podobné jako rezerva. V 99% ji nepotřebuješ a považuješ za zbytečnou. Ale pak jsi rád že ji máš.
Jen je rozdíl v tom, že světla jsou otázkou bezpečnosti. Rezerva je otázkou nemající přímý vliv na bezpečnost.
Tak to tak sleduji, protože v člověku stále cuká takové to "Mám už starý krám, nechtělo by ho to vyměnit?". A vždycky když vidím ta nová auta, tak se najednou uklidním a říkám si "To moje auto je tak skvělé! Nikdy ho nevyměním!".
A tady je to stejné. Vytočí mě do běla právě takové ty "kraviny", které nenechávají v klidu ani pana Vaculíka.
Díky za skvělé video (i když ty pružnosti jsem přeskočil), někdy bych Vás pane Vaculíku rád pozval na kafe, protože si myslím, že bychom si mohli společně krásně zanadávat na ty dnešní (ač v mnohém moderní a skvělé) krámy! 😉
A tady je to stejné. Vytočí mě do běla právě takové ty "kraviny", které nenechávají v klidu ani pana Vaculíka.
Díky za skvělé video (i když ty pružnosti jsem přeskočil), někdy bych Vás pane Vaculíku rád pozval na kafe, protože si myslím, že bychom si mohli společně krásně zanadávat na ty dnešní (ač v mnohém moderní a skvělé) krámy! 😉
@Meky
Raději 2,5 než přeplnovanou1,2. či 1,5. Ta 2,5 si bude jen vrnět, dost síly i v nižších otáčách, předpoklad vyšší spolehlivosti. To mi ten rozdíl 0,2 s při zrichlení z 0 na 100 u přeplňovaného motoru nestojí
Raději 2,5 než přeplnovanou1,2. či 1,5. Ta 2,5 si bude jen vrnět, dost síly i v nižších otáčách, předpoklad vyšší spolehlivosti. To mi ten rozdíl 0,2 s při zrichlení z 0 na 100 u přeplňovaného motoru nestojí
Dobry den, Pane Vaculiku, a co si myslite o 85 KW evo2? Oplati sa usetrit.
Dekuji Bako.
Dekuji Bako.
Já bych jim ty mlhovky nebral, nejvíce je používají mimo mlhu v kolonách... čím by svítili ? @Mikesus
@rohYpnol
Vím, začal jsem psát příspěvek, když ten tvůj tam ještě nebyl.
Já jsem četl, že klasické mlhovky v jedničkové Octavii nejsou kvůli TDI, které za jednou z těch mřížek, kde by mohly být mlhovky, mají intercooler.
Vím, začal jsem psát příspěvek, když ten tvůj tam ještě nebyl.
Já jsem četl, že klasické mlhovky v jedničkové Octavii nejsou kvůli TDI, které za jednou z těch mřížek, kde by mohly být mlhovky, mají intercooler.
@rohYpnol Vadilo, nevadilo, když praskla h4, bylo to dobrý jako náhrada během cesty. Jinak jsem měl mlhovky vždy na autech a vždy byla dřív nebo pozdeji aspoň jedna prasknuta kamenem. Zlatá Fabka bez nich.
Taky je dost debilní, že musí svítit přední kvůli zadní (silný déšť na dalnici třeba). Zlatá Felda s tlačítky na mlhovky.
Vždy se pěkně blbě měnila žárovka teda v mlhovkach v nárazníku.
Jediné, kde tím svítím, jsou silnice v lesním porostu, že líp možná vidí člověk boky kvůli zvířatům.
Co bylo skvělé, tak přídavné dálkové světlomety v nárazníku u Firsty XR2i, nic lepšího nebylo, to bych bral hned zase...
Taky je dost debilní, že musí svítit přední kvůli zadní (silný déšť na dalnici třeba). Zlatá Felda s tlačítky na mlhovky.
Vždy se pěkně blbě měnila žárovka teda v mlhovkach v nárazníku.
Jediné, kde tím svítím, jsou silnice v lesním porostu, že líp možná vidí člověk boky kvůli zvířatům.
Co bylo skvělé, tak přídavné dálkové světlomety v nárazníku u Firsty XR2i, nic lepšího nebylo, to bych bral hned zase...
@milous Mazdy jezdí zásadně v pravém pruhu 110-120 km/h. Fakt je na to potřeba dvaapůllitr? I s letitým řetízkovým 1.2 TSI 77kW EA111 je předjíždím s nemalým rozdílem rychlostí 😁
Dobrý den,
přehledný sumář palubního počítače na digitálním cockptu byl k dispozici u Octvie IV i ve verzi před FL. Aktualizace přišla s MR 2023.
přehledný sumář palubního počítače na digitálním cockptu byl k dispozici u Octvie IV i ve verzi před FL. Aktualizace přišla s MR 2023.
@Meky
Ono záleží, kde bydlíš. Jsou místa, kde je mlha málokdy. A jsou místa, kde máš na podzim mlhu každý týden.
Na druhou stranu, většina dnešních aut má na místě mlhovek LEDky se studeným světlem, které jsou v mlze stejně skoro k ničemu.
Ono záleží, kde bydlíš. Jsou místa, kde je mlha málokdy. A jsou místa, kde máš na podzim mlhu každý týden.
Na druhou stranu, většina dnešních aut má na místě mlhovek LEDky se studeným světlem, které jsou v mlze stejně skoro k ničemu.
@Barry Lyndon Jestli to nebude spíše tím, že řidiči Mazd už asi nebudou uhrovití kokůtci, co si na dálnici musí mastit ego, aby byli v McDonaldu o tři minuty dříve.
@Meky Tady se člověk v komentářích dozví fakt neskutečné chujoviny, ale tohle mě zatím pobavilo nejvíc. Co taky čekat od kozáčků ze Slovenského štátu, že 😅
@jiras_
Dobrý postřeh, je to více než 10% rozdíl výkonu a bez odezvy na stopkách?
Ne jen to, otázka je jestli ty motory na brzdě točily až do omezovače. 5200 vs 5300ot./min se ni zdá docela málo.
Dobrý postřeh, je to více než 10% rozdíl výkonu a bez odezvy na stopkách?
Ne jen to, otázka je jestli ty motory na brzdě točily až do omezovače. 5200 vs 5300ot./min se ni zdá docela málo.
To slabe zrychlenie na 6-ke ma prekvapilo. Ja mam Kamiq 2022 1.5TSI a nastesti to takhle zoufale nezrychluje. Pri 130 mam asi o 300 otacok viac a je to sakra rozdiel, mam ale aj vyssiu spotrebu asi o pol litra. Vykaslat na pol litra benzinu, dlhe prevody zabijaju ten motor v Octavii. Holt moderna doba. A tiez som si vsimol, ze inac skvely a moj oblubeny pan Vaculik nema rad kameramanov.
@M1A Mam skusenosti s O3 scout vs bezne 1.6TDi a rozdiel je hlavne v komforte a kultivovanosti, medzi scoutom je rozdiel priepastny, uplne ine auto. Ovladatelnost zasadne netrpi, obe napravy maju rovnaku geometriu a su robustne. Vyhybaci manever na dierami posiatej okreske by asi bol rozdiel, su to okolnosti ktore by napr nemusela zvladat ani predna naprava McPherson. Ta je zasadnejsia pre vedenie vozidla a manever 😄
Velice by mě zajímal názor lidí na vlečenou nápravu. Při běžné jízdě to klidný řidič asi nepozná, že.. Ale obávám se, že při krizové situaci, kritickém objížděcím manévru to může být rozdíl mezi životem a smrtí.
Jak to vidíte?
Jak to vidíte?
@jiras_ Ano, tiez ma to napadlo, holt technika je silne obmedzena emisiami, ked nesmie obohacovat, nedivim sa... Hybrid je uz dnes podla mna lepsie riesenie nez cisto preplnane motory, EV cast je uz na tolko dobra, ze dynamicky posuva hybridy tam kde kedysi neboli.
Koncern resp Skoda sa zase vytiahla s tymi tabulkami zrychlenia... plati dnes to co vzdy, v tabulkach su najlepsi v reale slabota... 0-100 8,5s VS 10s 😁
To uz nestaci ani na hybrida..
To uz nestaci ani na hybrida..
@Meky dynamika 2.5sky je lepsia nez 1.5TSI o nejakom litri nehovoriac, neviem co tu placas zase za nezmysly...spotrebou je v M6 combi 7,2-7,5/100 v priemere
@Meky podľa toho čo píšeš nižšie zrejme niečo fúkaš ty. Ak by si vytiahol proti tomu turbolitru menšiu kubatúru, tak ok, ale ten 2,5liter bude mať navrch asi v každej situácií
@Meky po skusenosti s fukanym litrovym turbom (mal som raz na 2 tyzdne pozicanu Aronu s 1.0TSI) mi neostava nic ine nez konstatovat, ze na takyto zaver musis sam nieco fukat.
@Mikesus
V městském a příměstském provozu výkon dnešních motorů stejně nejde využít ... co ale využiješ každý den, je okamžitá odezva motoru v jakýchkoliv otáčkách. Tam, kde budeš muset s 1.0 TSI podřadit nebo čekat 5 sekund na překonání turbodíry za doprovodu nepříjemných vibrací, u Mazdy s 2,5 litrovou atmosférou jenom mírně sešlápneš plyn a okamžitě jedeš.
V městském a příměstském provozu výkon dnešních motorů stejně nejde využít ... co ale využiješ každý den, je okamžitá odezva motoru v jakýchkoliv otáčkách. Tam, kde budeš muset s 1.0 TSI podřadit nebo čekat 5 sekund na překonání turbodíry za doprovodu nepříjemných vibrací, u Mazdy s 2,5 litrovou atmosférou jenom mírně sešlápneš plyn a okamžitě jedeš.
@petusko1981
To není vyplatí X nevyplatí.
Je to o tom, co od auta chceš. Slabší varianta je opravdu slabší a rozdíl není jen na papíře. Ale jako základ stačí.
To není vyplatí X nevyplatí.
Je to o tom, co od auta chceš. Slabší varianta je opravdu slabší a rozdíl není jen na papíře. Ale jako základ stačí.
Dynamika není nejlepší, ale Mazda to má jako základní motorizaci. A v porovnání základních motorizací bude dynamika slušná.
V čem se chová hůř než foukané jednolitrové turbo? Viděl bych to přesně opačně, že právě kultura chodu bude hlavní plus. Okamžitá reakce na sešlápnutí plynu, zátah v nízkých otáčkách, menší vibrace. Prostě kulturnější a komfortnější jízda.