Nová octavia v testu Martina Vaculíka: Motor překvapil, výrobní úspory jej rozzuřily

V minulém díle jste se podrobně seznámili s rozdíly mezi motory 1.5 TSI Evo I DPCA a 1.5 TSI Evo II DXDB (oba 110 kW a 250 Nm), kterými se od sebe liší první provedení Škody Octavia IV nabízené od konce roku 2019 a modernizované, které přišlo letos na jaře.
Ve druhém díle neobvyklého testu nové octavie zjistíte, jak se ty rozdíly podepisují na řidičem vnímaných parametrech, což obvykle nejsou čistota emisí, ale dynamika, pružnost a spotřeba paliva.
Martin vás tak dnes zavede na letiště v Panenským Týnci, kde Svět motorů měří dynamiku všech vozidel, stejně jako na válcovou zkušebnu v Auto Jarov, kde se měří vnější charakteristika motorů.
Chybět nebude ani podrobné hodnocení rozdílů mezi původním a modernizovaným provedením. Výrobce totiž nejen vylepšoval, ale i hledal úspory - což je vždy někde znát.