Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNová Škoda Elroq oficiálně: Už jsme v ní seděli! Elektrická revoluce startuje na 799.000 Kč
139 komentářů
PowerHouse
Cena bude pouze pro ty, co berou dotace.
Ta základní cena je zbytečná, jde o baterku 55kWh.
S 55kWh baterkou nedojedu ani z Brna na letiště do Prahy.
Ta základní cena je zbytečná, jde o baterku 55kWh.
S 55kWh baterkou nedojedu ani z Brna na letiště do Prahy.
noba
Baví mě vaše fotky "kluk z plakátu", právě jsem se vyfotil s novou škodovkou koukejte ve svetru ala "Hamáček" ano toho už asi taky nikdo nepamatuje (politicky mrtvého dinosaura). Jen mě to vždy pobaví, a ta ležérní ruka v kapse to je bomba. No co už, každý se nějak živí :D.
Pepa_007
..... uvnitř o několik tříd prostornější.....
No tak to je srovnatelné uvnitř s Kodiaqem. Super.
Karoq stoji 650 000. Ještě mají prostor na zlevnění.
Loga Škody je škoda. Nápis je ošklivej.
Cooooo???? Top speed jen 160?????!!!! 👎🫣😳
No tak to je srovnatelné uvnitř s Kodiaqem. Super.
Karoq stoji 650 000. Ještě mají prostor na zlevnění.
Loga Škody je škoda. Nápis je ošklivej.
Cooooo???? Top speed jen 160?????!!!! 👎🫣😳
Meky
Hm, a kde je tá revolúcia?
Veď je to len zmenšený eniak.
S baterkou 55 nepoužiteľné.
Koľko bude stať s baterkou 60?
Ma tvoju on Air aktualizácie a ako dlho to bude výrobca upratovať?
Či sa na zákazníkov vybodne ako pri eniaku?
Veď je to len zmenšený eniak.
S baterkou 55 nepoužiteľné.
Koľko bude stať s baterkou 60?
Ma tvoju on Air aktualizácie a ako dlho to bude výrobca upratovať?
Či sa na zákazníkov vybodne ako pri eniaku?
Frfla
Stejnak, i kdyby stál polovinu, je mi prakticky k ničemu. Na sídlišti nenabiju, garáž nemám a fotovoltaiku tak max. na balkón. A honit jednu dobiječku za druhou, na to nemám čas ani nervy. Jinak jo pěkný.
Well-being
Moc pěkné auto, jen škoda že je to elektrika.
@Well-being
Velka škoda tohoto diskuzního fóra, samý hejter a blbec tveho typu.
ACZ - nejlepší mrtvá jízda na českém webu 👍
Velka škoda tohoto diskuzního fóra, samý hejter a blbec tveho typu.
ACZ - nejlepší mrtvá jízda na českém webu 👍
@Horký Rom Fakt? Tak proč sem pořád lezeš, elektrošášulo fanatický? 😃
@Arese Ať táhne sem: https://fdrive.cz/ ; Tam jsou články výhradně pro něj. Tam se toho Horký Rom načte, ale bude mu chybět diskuze ):
rohYpnol
Nevím jestli se dříve smát nebo brečet.😁😅
Za 800t. si tohle mohli odpustit vůbec vyvíjet. Jak je vidět, žádná cenová parita se nejen že nekoná, ale ani se k ní vzdáleně nepřibližujeme.
No, každopádně Čína může slavit, další model, do kterého dodávají baterie 😅
Další produkt, který zvyšuje naší závislost na třetích zemích. Další ohrožení naší budoucností. A další auto, na které nejbohatší budou na dluh budoucích generací moct čerpat dotace.
Zatímco eurohujeři jásají, dopady na přírodu jsou nevratné...
Za 800t. si tohle mohli odpustit vůbec vyvíjet. Jak je vidět, žádná cenová parita se nejen že nekoná, ale ani se k ní vzdáleně nepřibližujeme.
No, každopádně Čína může slavit, další model, do kterého dodávají baterie 😅
Další produkt, který zvyšuje naší závislost na třetích zemích. Další ohrožení naší budoucností. A další auto, na které nejbohatší budou na dluh budoucích generací moct čerpat dotace.
Zatímco eurohujeři jásají, dopady na přírodu jsou nevratné...
@rohYpnol tebe platí Rusko, Saúdové nebo Exxon? Jak jsme s ropou a plynem závislí na třetích zemích si může ověřit každý Lojza, tak tu nesir lži jak EV zvyšují závislost na třetích zemích.
@Ondrej1 Aha, a totální surovinová a baterková závislost evropské elektrodebility na komoušské Číně ti soudruhu nevadí, že?
@Hendly aha a kde se prosím v ČR těží a hlavně zpracovaná? 😋 Btw bez té ropy se neobejde skoro nic ….
@Arese Ale pri baterkách je možné obehové hospodárstvo. Čo pri rope nie je možné. Vždy bude treba časť surovín doviesť. Aj ropa sa nepáli len v autách. Ale objem dovozu môže klesnúť na zlomky súčasnej spotreby.
@hendly
Jistě, jen zapomináš na drobný detail, že EV se nevyrábí z lithia 🤣
To, že lithium je jednou ze surovin, je úplně jiný příběh. No a pak bys taky mohl učinit pokus o přemýšlení a zkusit se zamyslet nad tím, co znamená težba lithia a co je k tomu potřeba 😎
Jistě, jen zapomináš na drobný detail, že EV se nevyrábí z lithia 🤣
To, že lithium je jednou ze surovin, je úplně jiný příběh. No a pak bys taky mohl učinit pokus o přemýšlení a zkusit se zamyslet nad tím, co znamená težba lithia a co je k tomu potřeba 😎
@Hendyl ČR nemá nic, nikl, měd, zlato, ropu, kobalt, hliník, nevyrábí už pomalu ani ocel, nemá vzácné kovy, za chvíli nebude mít ani stavební písek neb se tu 30 let neotřela jediná pískovna atd atd.
Nějaký lithium to fakt nevytrhne, prolhanino
Nějaký lithium to fakt nevytrhne, prolhanino
@Ondrej1 kašpare, ČR je závislá ve všem na třetích zemích. Tady už se nic neteží a nevyrábí. A ropu ve velkém těží kamarádi z USA, Kanady, Iráku, Libye, Arábie, Kzachstánu, Azerbajdžánu, Norska, Brazílie atd
To sou všechno kamarádi EU ne :)
To sou všechno kamarádi EU ne :)
trapid
Nevím, jestli tak na mě působí Vaculda, kterého za tohle (a pár jiných věcí) nesnáším nebo je to jen touha po poznání nového, ale splašené tramvaje (osobní označení EV) mě začínají hodně lákat. Ovšem ne tablety s elektromotorem (Tesla), ale automobily s elektromotorem (Enyaq třeba). A na Elroq jsem se hodně těšil. Avšak přišlo zklamání.
Předek super, zadek nuda a zůstaly (pro mě) nevýhody Enyaqu:
- nepřekryté prahy = špinavé nohavice v plískanici
- příliš velké kola = nesmyslné sumy za pneumatiky
- nemožnost HD matrix LED
Na Matrixy jsem už zvyklý u Karoqa a rád bych víc, velké kola jsou hezké na parádu, ale já raději praktičnost a na čisté nohavice jsem si u Karoqa taky zvykl.
Škoda - čekal jsem víc, dočkal jsem se skutečně jen Enyaqu s useklým kufrem.
"Revoluce" tak zůstává jen zbožným přáním marketérů Škody.
Předek super, zadek nuda a zůstaly (pro mě) nevýhody Enyaqu:
- nepřekryté prahy = špinavé nohavice v plískanici
- příliš velké kola = nesmyslné sumy za pneumatiky
- nemožnost HD matrix LED
Na Matrixy jsem už zvyklý u Karoqa a rád bych víc, velké kola jsou hezké na parádu, ale já raději praktičnost a na čisté nohavice jsem si u Karoqa taky zvykl.
Škoda - čekal jsem víc, dočkal jsem se skutečně jen Enyaqu s useklým kufrem.
"Revoluce" tak zůstává jen zbožným přáním marketérů Škody.
gil54
Už jsem fakt gerontofilní debil a sežral jsem tu revoluci.
Stejně bych si to přečetl, akorát bych nebyl tak nasranej a marně bych tu revoluci nehledal.
Ale je tu i možnost, že ten, kdo psal titulek neví, jaké jsou znaky pro jev, zvaný revoluce a to i v jakkoliv přeneseném významu.
Udržitelná škrabka, PETky, starý hadry a smradravý vošlapaný koberce ani rybářský sítě dnes už na revoluci jaksi nestačej.
"Technika bez překvapení" nebo základní chcípák s dojezdem rádoby 370km v ideálu za vosmikilo je ta revoluce? Nemít to ty sklopný háčky v kufru na vobou stranách, tak je ta kára úplně na h***o tedy na nic, háčky to zachránily a je škoda, že se takový důležitý věci autor podrobněji nevěnoval.
Stejně bych si to přečetl, akorát bych nebyl tak nasranej a marně bych tu revoluci nehledal.
Ale je tu i možnost, že ten, kdo psal titulek neví, jaké jsou znaky pro jev, zvaný revoluce a to i v jakkoliv přeneseném významu.
Udržitelná škrabka, PETky, starý hadry a smradravý vošlapaný koberce ani rybářský sítě dnes už na revoluci jaksi nestačej.
"Technika bez překvapení" nebo základní chcípák s dojezdem rádoby 370km v ideálu za vosmikilo je ta revoluce? Nemít to ty sklopný háčky v kufru na vobou stranách, tak je ta kára úplně na h***o tedy na nic, háčky to zachránily a je škoda, že se takový důležitý věci autor podrobněji nevěnoval.
rohYpnol
Číslo dne je 370. Tak zoufalý teoretický dojezd je největší troufalost Škody od doby Fabie Junior...
Reálně nejde o nic jiného než o celkem hezké auto, které bohužel zvládá na jedničku jen stát na dobíjecí stanicí... Využitelných bude sotva 300 km, a pokud přidáme zimní podmínky tak dojet z Brna do Prahy bude husarský kousek...
No, tohle se vážně nepovedlo. Ale udělat "dostupné" EV formou podvodu s baterií, kdy zákazník dostane auto ale jen půl baterie... No, myslím že zákazníci to Škodě vrátí i s úroky... Tohle se prostě nedělá 😎
Reálně nejde o nic jiného než o celkem hezké auto, které bohužel zvládá na jedničku jen stát na dobíjecí stanicí... Využitelných bude sotva 300 km, a pokud přidáme zimní podmínky tak dojet z Brna do Prahy bude husarský kousek...
No, tohle se vážně nepovedlo. Ale udělat "dostupné" EV formou podvodu s baterií, kdy zákazník dostane auto ale jen půl baterie... No, myslím že zákazníci to Škodě vrátí i s úroky... Tohle se prostě nedělá 😎
@rohYpnol
Pokusim se ti odpovedet vecne.
Chces-li jezdit casteji z Brna do Prahy existuji dve moznosti:
1. jiny elektromobil s vetsi baterkou/dojezdem
2. spalovak
Nadavat na zakladni EV, ze nema dojezd, je jako nadavat na kratkou Fabii, ze neprevezes lednicku nebo sedm lidi...
PS Pri hodnoceni elektromobility a casu straveneho na nabijeckach by stalo za to znat ruzne use cases. Ne kazdy cestuje denne z Brna do Prahy. A ne kazdy je odkazan na pouze verejne nabijecky. Mam auto s obdobnym dojezdem a muj cas straveny na nabijeckach je minimalni.
Pokusim se ti odpovedet vecne.
Chces-li jezdit casteji z Brna do Prahy existuji dve moznosti:
1. jiny elektromobil s vetsi baterkou/dojezdem
2. spalovak
Nadavat na zakladni EV, ze nema dojezd, je jako nadavat na kratkou Fabii, ze neprevezes lednicku nebo sedm lidi...
PS Pri hodnoceni elektromobility a casu straveneho na nabijeckach by stalo za to znat ruzne use cases. Ne kazdy cestuje denne z Brna do Prahy. A ne kazdy je odkazan na pouze verejne nabijecky. Mam auto s obdobnym dojezdem a muj cas straveny na nabijeckach je minimalni.
@DonVito trochu ti ta argumentace nefunguje, pokud označuješ střední SUV za základní model. Sám výrobce označuje tenhle model za elektrocký Karoq, čili Elroq. Jenže i ten základní Karoq má 50l nádrž a ujede 800km. Takže srovnání s Fabií dost kulhá. Navíc poměr cena/výkon kulhá na obě nohy 😋
@DonVito
Odpovím ti věcně
-zřejmě jsi opět nepostřehl "drobnost" že ten spalovák EU zakázala.
A existuje něco jako akceptovatelný základ. Kompaktní SUV rozhodně není autem do města jako třeba Dacia Spring, kde by takový dojezd byl ještě akceptovatelný.
A reaguji především na ty vaše eurohujerské lži o cenové paritě. Samozřejmě, když vyrobíme EV bez baterie, tak možná máme tu cenovou paritu že... Akorát že je to jen demagogie, lež a podvod výrobce.
Odpovím ti věcně
-zřejmě jsi opět nepostřehl "drobnost" že ten spalovák EU zakázala.
A existuje něco jako akceptovatelný základ. Kompaktní SUV rozhodně není autem do města jako třeba Dacia Spring, kde by takový dojezd byl ještě akceptovatelný.
A reaguji především na ty vaše eurohujerské lži o cenové paritě. Samozřejmě, když vyrobíme EV bez baterie, tak možná máme tu cenovou paritu že... Akorát že je to jen demagogie, lež a podvod výrobce.
@DonVito a ne každej jezdí denně 20 km sem a 20 km tam bezpohlavní jebkou ala Tesla, jak se nám tu snažíš nalhat
@rohYpnol Tie ostatné verzie si zámerne vynechal, či vždy berieš parník na miestny rybník? Dvaja zúfalci, ktorí si potrebujú kopnúť nech to stojí čo to stojí. Neviem ako vy, ale ja robím viac ako 300km na jeden záťah možno 3 krát do roka. Zato velký vnútorný priestor využívam denne. Vyklímovanie alebo kúrenie na dialku by som tiež využíval denne. Dajte vy dvaja nejaké iné auto, ktoré toto spĺňa...
@dodo24 njn, on každej není zoufalec co nevytáhne paty z dědiny nebo města a jezdí károu jen do hokny a kauflandu nebo vozí dětičky do školky.
Ono sou lidi co jezdí i na výlety, dovolené, nákupy do německa, polska, rakouska atd atd
Ono sou lidi co jezdí i na výlety, dovolené, nákupy do německa, polska, rakouska atd atd
GS
Problém je, že Karoq za 748 tisíc nemá tak mizerný dojezd 360 km, jako nový Elroq za 790 tisíc. Takže ano, je o generaci starší, ale dojedu s ním pohodlně bez toho, abych se strachoval, že mi to při dálniční 110-120 km dojede z Ostravy do Brna. A za dojezd nad 500 už budou chtít ve Škodovce milion, jak je známe.
Takže za mne celkem hezké auto s mizerným využitím, pokud nemiluji stání na nabíječce.
Takže za mne celkem hezké auto s mizerným využitím, pokud nemiluji stání na nabíječce.
@GS tempomat 90km/h zvýší rapidně dojezd. 😉 👍🏻 Vypnout klima, topení, radio. 😉 👍🏻
@GS A ako často využívaš ten dojazd, že to je také KO kritérium pre teba?
@dodo24 pokaždé, když jedu Hodonín a zpět či Trutnov a zpět. což je několikrát do měsíce, a mezitím denní pojížďky do 80 km, či o víkendu 200 km. Takže já vidím problém v tom, že dnes auto slouží mi s občasným zajetím na PHM stanici a ve Škodovce to nyní chtějí změnit. Jo a barák s walboxem nemám, kdybych ho jako měl mít, tak ten Elrog už nestojí 799tis. v základu, ale +50 tis za walbox. PHM stojan si platit nemusím!
@GS Keď už sa bavíme o peniazoch, tak by bolo rozumné spomenúť aj TCO. A teda, kolko ťa to dané auto bude stáť napriklad pri nájazde 200.000km. Keď ale pomaly každý deň jazdíš 500km a nemáš kde nabíjať, tak si kúp spalovák. Stále máš na výber: Kamiq, Karoq alebo Kodiaq od Škodovky a to od 1.0tsi až po 2.0tdi/tsi. Načo je teda dobré vyplakávať pod autom o ktoré nemáš ani najmenší záujem?
@GS
myslis ten co prodava Brejla za 4990 s DPH? Original skodovackej s wifi a cipem…
Vytahni si hlavu z ***e zvladnes to!
myslis ten co prodava Brejla za 4990 s DPH? Original skodovackej s wifi a cipem…
Vytahni si hlavu z ***e zvladnes to!
@dodo24 Ony sou ty ještě nějaké zajímavé články o spalovácích? Myslíš ty z rubriky veterán? Ty jsou tu tak 3x do měsíce :)
Kdo by diskutoval pod článkem o tříválci co je ve 150 tis zralej na GO motoru :)
Kdo by diskutoval pod článkem o tříválci co je ve 150 tis zralej na GO motoru :)
@dodo24 To je přece zcela nepodstatné, rozhodující je, že má kdykoliv možnost to využít! 👍
@Arese wau, tak toto je iný argument... nepotrebujem ale chcem aj keby to nikdy nevyužujem. Zato nízke náklady, absolútne ticho alebo nabíjanie doma úplne opomenieš. Prečo inak komentuješ pod článkami, ktoré ťa "nezaujímajú"? Pod článkami o ICE sa tvoj komentár nedá nájsť pomaly.
@GS Tak to my s naším Karoqem po dálnici běžně jezdíme tachometrovým tempem 130-140. Na šestku tiše, velmi úsporně a se zapnutou klímou a popř. i výhřevem sedaček. Kolik km dojezdu za těchto podmínek zvládne tento nový boleslavský "elektrozázrak"? 🙂
@GS
Nejvetsi strach z dojezdu maji obvykle lidi, ktery nikdy nikam s EV nejeli...
Nejvetsi strach z dojezdu maji obvykle lidi, ktery nikdy nikam s EV nejeli...
@DonVito Se divíš? Člověk má jen jedny nervy a pocit, kdy stojím na dálnici v koloně a dochází baterka, protože je mi zima a topím je fakt k nezaplacení. Je opravdu jen pohledem toho, kdo se všude dostane MHD, že dojezd je jen takový nepodstatný detail. A u toho Elrogu dojedeš cca 250 km za dejme tomu tři hodiny a další půlhodinu stráviš na nabíječce a tak furt dokolečka dokola. U toho "vylepšeného" s baterkou 80 kW je to lepší, dojedeš o 400 za 6 hodin a strávíš u nabíječky půlhodky. No, ale i tak je to , když to člověk za tu životnost auta nasčítá, neuvěřitelný čas na nabíječkách.
Th0r
Pri obvykle spotrebe cca 20 kWh na 100 km, to ma dojezd cca 200 resp. 250 km/h. V zime realne jeste min. Takze se to nehne od dobijecky. A to se za 800 k Kc uz vyplati 👍😃 Nebo to bude jezdit v pruhu pro dvoukolaky.
ryccardo
Rad bych tomu dementnimu designerovi, ktery vymyslel umisteni stredovych vydechu takhle nizko sdelil, ze tam ma ridic bezne koleno, takze jet v lete s klimou znamena ze stredove vydechy musim zavrit a interier se tim padem blbe chladi kdyz si zavru 50% ventilacnich otvoru. Pokud by je umistili normalne nahoru a infotainment pod ne jako to ma treba S2 nebo O3, tak to je mnohem lepsi. O4 a koukam i tohle to ma na naprosto nevhodnem miste kde to obtezuje posadku.
@ryccardo Tvl nevím, ale mě to v OIV neobtěžuje :-)
@ericn Zjevně nemáš pravý koleno. Já jsem s O4 občas nucen jet delší trasu a v létě, kdy klima fouká hodně studený vzduch je to fakt otravný. Po zbytek roku je to vlastně jedno. Jen mít výdech nahoře a foukat vzduch ke stropu případně na tvář je mnohem ergonomičtější, než ho mít ve výšce koulí a snažit se to proudění realizovat směrem nahoru přes nohu. Tohle prostě vymyslel dement. Jestli ty s tím nějak dokážeš žít je možný, ale v zásadě musíš směřovat proud vzduchu jen nahoru. Směřování do stran je tím pádem znemožněný.
@ryccardo pravé koleno samozřejmě mám, k tomu výšku 188cm a stejně mi ty výdechy nevadí. Musíš si holt dobře nastavit sedačku a volant. Mám pohodlný posaz a nemám s tím problém, nejsem zrovna nalepenej na palubce 😋
@ryccardo
zde budete šetřit proud jak to půjde při kapacitě 50 kWh, proto to chlazení nebudete moc často používat, konstruktér není hloupý...
zde budete šetřit proud jak to půjde při kapacitě 50 kWh, proto to chlazení nebudete moc často používat, konstruktér není hloupý...
@Modrý blesk
Neznam zadneho elektromobilistu ktery jezdi v lete bez klimatizace.
Rozdil v dojezdu s a bez je minimalni.
Neznam zadneho elektromobilistu ktery jezdi v lete bez klimatizace.
Rozdil v dojezdu s a bez je minimalni.
@DonVito To len teoretici, ktorí chodia každý deň 800km bez zastavenia, majú vždy problém. Ostatní si kúpia to čo chcú bez vypisovania hejtov v diskusiách.
@Modrý blesk No to je vlastně pravda :-D Chápu, že se snažili držet cenu co nejníž a tudíž použili malou baterku, ale 50 kWh a reálný dojezd kolem 250 km je teda za mě dost nepoužitelný. U městskýho auta ok, ale s tímhle se nelze vydat na žádnou delší cestu.
@ryccardo
Lze se vydat na delsi cestu naprosto bez problemu. Vzhledem k velmi dobre infrastrukture u nas.
Doporucuju vyzkouset.
Jednou za rok neni problem ani velmi dlouha cesta.
Ale cim casteji jezdis delsi cesty, tim lepsi by bylo EV s vetsim dojezdem...
Ano, znova zopakuju, tohle auto si nekoupi clovek na dojizdeni z Brna do Prahy. A ano, ne kazdy potrebuje jezdit casto vic nez 200km.
Lze se vydat na delsi cestu naprosto bez problemu. Vzhledem k velmi dobre infrastrukture u nas.
Doporucuju vyzkouset.
Jednou za rok neni problem ani velmi dlouha cesta.
Ale cim casteji jezdis delsi cesty, tim lepsi by bylo EV s vetsim dojezdem...
Ano, znova zopakuju, tohle auto si nekoupi clovek na dojizdeni z Brna do Prahy. A ano, ne kazdy potrebuje jezdit casto vic nez 200km.
@ryccardo To je dnes sqělá móda u všech nových koncernových vozů včetně top modelů Audi, VW atd. a nejen u nich.
Taky loket to miluje. Prostě se pořád zdokonaluje, až to bude nakonec všechno na étron (francouzsky).
Taky loket to miluje. Prostě se pořád zdokonaluje, až to bude nakonec všechno na étron (francouzsky).
@ryccardo
tvl tak to je slušna blbost, umistit displej pod ventilaci. To, že to ma O4 na houno a ani s FL s tim nic neudělali ještě neznamena, že zde to neni mnohem lepši i přes stejně řešeny středovy panel. A jen ukazka, že i par cm muže hrat zasadnějši roli.
Ano možna ještě idealnějši by bylo mit vydechy ventilace vedle displeje, ale to by nesměli byt co ja vim 10"+ tak aby tam prostor pro ty vydechy ještě vubec byl.
Řešeni u O3 nebo S2 je pravě ukazka toho jak se to neděla, ale u nich neni primarni dotyk. ovladani tak je to snesitelnějši než u dnešnich aut, kde dotyk hraje prim.
tvl tak to je slušna blbost, umistit displej pod ventilaci. To, že to ma O4 na houno a ani s FL s tim nic neudělali ještě neznamena, že zde to neni mnohem lepši i přes stejně řešeny středovy panel. A jen ukazka, že i par cm muže hrat zasadnějši roli.
Ano možna ještě idealnějši by bylo mit vydechy ventilace vedle displeje, ale to by nesměli byt co ja vim 10"+ tak aby tam prostor pro ty vydechy ještě vubec byl.
Řešeni u O3 nebo S2 je pravě ukazka toho jak se to neděla, ale u nich neni primarni dotyk. ovladani tak je to snesitelnějši než u dnešnich aut, kde dotyk hraje prim.
Robert Hlavaty
Jako ojeté, tak s 30000 km, bych to pro manželku tak za 350 tis CZK zvážil. Jako nové auto je to opět nesmysl, tedy pro ne- firemní zákazníky. Kvalita zpracování asi bude dobrá, ale jinak žádné vybočení z šedi BEV. To že nafotí do ofiko propagačních materiálů prvky Simply Clever, to už fakt zavání zoufalstvím, co tak u toho auta vyzdvihnout, když je to vlastně "tuctovka"...
@Robert Hlavaty zufalstvo len pre toho, co to nikdy nepouzival :-) ten dazdnik je celkom dobry
@xxc
Je velmi chytré, že deštník je ihned po ruce. Zejména, když je potřeba tak dvakrát, třikrát do roka. Zato udržitelná škrabka, která je v zimě potřeba skoro každej den je šikovně schovaná až v pátejch dveřích.
Takže kdykoliv když jsem si chtěl voškrábat vokno, tak u všech aut, co jsem kdy měl, stačilo sáhnout do kapsy ve dveřích po neudržitelné škrabce a škrábat, ale v chytrém Elroqu musíš napřed jít dozadu, votevřít pátý dveře, vzít udržitelnou škrabku, dveře zavřít, voškrábat, páté dveře zase votevřít, uklidit udržitelnou škrabku a dveře zase zavřít, odejít dopředu, nasednout a jet.
Jó holt tak "Simply Clever", že je potřeba se s tím chlubit. Možná by si to řešení zasloužilo patentovat.
A vůbec, proč vyhazujou peníze za udržitelné škrabky, když jsou zbytečný. Každej si přece dopředu káru vytopí a okna rozmrazí a není potřeba je škrábat. Nemusíte mi děkovat Škodo za námět na úsporu všech zbytečnejch udržitelnejch škrabek u EV.
Je velmi chytré, že deštník je ihned po ruce. Zejména, když je potřeba tak dvakrát, třikrát do roka. Zato udržitelná škrabka, která je v zimě potřeba skoro každej den je šikovně schovaná až v pátejch dveřích.
Takže kdykoliv když jsem si chtěl voškrábat vokno, tak u všech aut, co jsem kdy měl, stačilo sáhnout do kapsy ve dveřích po neudržitelné škrabce a škrábat, ale v chytrém Elroqu musíš napřed jít dozadu, votevřít pátý dveře, vzít udržitelnou škrabku, dveře zavřít, voškrábat, páté dveře zase votevřít, uklidit udržitelnou škrabku a dveře zase zavřít, odejít dopředu, nasednout a jet.
Jó holt tak "Simply Clever", že je potřeba se s tím chlubit. Možná by si to řešení zasloužilo patentovat.
A vůbec, proč vyhazujou peníze za udržitelné škrabky, když jsou zbytečný. Každej si přece dopředu káru vytopí a okna rozmrazí a není potřeba je škrábat. Nemusíte mi děkovat Škodo za námět na úsporu všech zbytečnejch udržitelnejch škrabek u EV.
@gil54 Vida, jak sis krásně odpověděl. Jen dodám, že udržitelná škrabka je tam jen pro případ nouze (vzhledem k předehřevu), proto může být "zašitá".
Nevím jak používáš auto a deštník Ty, ale já jsem jej letos z Karoqa vytáhl minimálně 15x (denně jízda do práce).
A to jen při cestě do práce - z práce parkuji rovnou do garáže, takže deštník nepoužiji.
Zrovna teď leží vedle mě na stole.
Nevím jak používáš auto a deštník Ty, ale já jsem jej letos z Karoqa vytáhl minimálně 15x (denně jízda do práce).
A to jen při cestě do práce - z práce parkuji rovnou do garáže, takže deštník nepoužiji.
Zrovna teď leží vedle mě na stole.
@xxc Zase kritizuje len ten, co to nikdy nepouzival, alebo nema vedomost. Dazdnik som pouzil asi 2x a je to celkom dobre, je to po ruke a ovela lepsie, ako lietajuci dazdnik v kufri ID4, ktory tam dala zena. Cize ked sa chcu nejak v ramci koncernu odlisit, co tam maju dat ine, ako simply clever riesenia? A skrabka, tu som nepouzil, ma to vyhrievanie predneho skla, teoreticky na bocne skla sa to hodi, ale minula zima bola taka, ze som to nepouzil. Zase dazdnik ano. Ked uz nieco pridat, tak metlicku na sneh, ale tu mam v aute a neriesim.
Renoo
Hm, elektro do města. Když teda do města, tak jako drtivá většina měšťáků potřebuji buď velkou baterii, protože když mám někde čas nabíjet, tak nabíjím co to dá. Na sídlišti ani v centru a staré zástavbě se nabíjet jaksi nedá.
A nebo alespoň rychlé nabíjení 250+ kW, protože když mě donutí dojet na DC, tak ať nabiju za rozumný čas. Těch 15 minut tam nějak holt vydržím. Tahle Škodárna však nemá ani jedno.
A nebo alespoň rychlé nabíjení 250+ kW, protože když mě donutí dojet na DC, tak ať nabiju za rozumný čas. Těch 15 minut tam nějak holt vydržím. Tahle Škodárna však nemá ani jedno.
@Renoo urcite, to su hlupe sny toho, co to v zivote nepouzival, niekde chodit nabijat a cakat 15 minut :-)
@Renoo
Oni zcela záměrně snižují nabíjecí výkony u slabších baterií.
Protože logicky vychází, že s menší baterií strávíš méně času na nabíječce a to je pro majitele EV s větší baterií "problém". Ono je prostě blbý kdybys tam dojel s touhle plečkou 50kou baterií a měl nabito dřív než Taycan vedle 😅
Oni zcela záměrně snižují nabíjecí výkony u slabších baterií.
Protože logicky vychází, že s menší baterií strávíš méně času na nabíječce a to je pro majitele EV s větší baterií "problém". Ono je prostě blbý kdybys tam dojel s touhle plečkou 50kou baterií a měl nabito dřív než Taycan vedle 😅
Arese
Zvláštní - tento zkratowůz je o cca 10 cm delší, než Karoq, přitom ale má citelně menší kufr...😟 To je ta často propagovaná menší prostorová náročnost zkratopohonu? 😁
Elroq má větší rozvor, větší obdélník velikosti kufru, jen menší výšku po roletku, takže menší obsah v litrech.
@praptak Nesmysl stačí se podívat na data. Karoq šířka kufru 1221mm x 756mm a elroq 1001mm i přes to že je celkově širší, na délku má 880mm. z toho vyplívá jakýsy dlouhý úzký kufr moc nepraktický
@Michal Pištínek
Kdes došel Michale na 1221 u Karoqa. Vždyť ho máš, tak dobře víš, že mezi podběhy je rovný metr.
Metrové obrubníky tam napříč nenacpu - se zámky mají pár mm přes metr.
Kdes došel Michale na 1221 u Karoqa. Vždyť ho máš, tak dobře víš, že mezi podběhy je rovný metr.
Metrové obrubníky tam napříč nenacpu - se zámky mají pár mm přes metr.
vitapb
No nevim, v poslední době co škodovka udělá, tak vždycky je nějaký prvek designu se kterym se musim nějak sžívat. Jinak auto fajn, dobře že je větší nabídka elektromobilů, ale kvůli Enyaqu s ošklivějším předkem a useklym kufrem docela zbytečnej humbuk.
Modrý blesk
Smutné
Auto za 799 tis. korun, které měří 4,488 m, ale přitom má pohotovostní hmotnost 1,949 tuny, maximální rychlosti pouze 160 km/hod u auta s výkonem 125 kW (!) a reálný dojezd sotva 300 km. Postavené je na platformě MEB, tedy postarší platformě na které se stavějí auta téměř 5 let, nabíjecí proud tedy bude asi také nižší - 400 V. Redaktor na auto.cz hned do titulku uvede "Elektrická revoluce", to je z mého pohledu úplně nelogické, dále v článku uvedl, že je oproti Škodě Karoq o několik tříd prostornější (Karoq objem zav. pr. 521 litrů, Elroq 470 litrů) - tomu již vůbec nerozumím. Tohle auto bude prodejné ve větších počtech pouze na IČO, kde dostanou dotaci 200 tis. Kč a ještě odečtou daň 140 tis, tzn. pořídí za cca 460 tis korun = opět tlak ne veřejné finance. Ptám se, v čem je ta revoluce, žádnou nevidím? Zkrátka smutné...
Auto za 799 tis. korun, které měří 4,488 m, ale přitom má pohotovostní hmotnost 1,949 tuny, maximální rychlosti pouze 160 km/hod u auta s výkonem 125 kW (!) a reálný dojezd sotva 300 km. Postavené je na platformě MEB, tedy postarší platformě na které se stavějí auta téměř 5 let, nabíjecí proud tedy bude asi také nižší - 400 V. Redaktor na auto.cz hned do titulku uvede "Elektrická revoluce", to je z mého pohledu úplně nelogické, dále v článku uvedl, že je oproti Škodě Karoq o několik tříd prostornější (Karoq objem zav. pr. 521 litrů, Elroq 470 litrů) - tomu již vůbec nerozumím. Tohle auto bude prodejné ve větších počtech pouze na IČO, kde dostanou dotaci 200 tis. Kč a ještě odečtou daň 140 tis, tzn. pořídí za cca 460 tis korun = opět tlak ne veřejné finance. Ptám se, v čem je ta revoluce, žádnou nevidím? Zkrátka smutné...
Prostornejší ve smyslu posádky a kufr má větší hloubku a stejnou šířku jako v Karoqu, jen nižší výšku po roletku, takže menší obsah.
@praptak oproti Škodě Karoq o NĚKOLIK tříd prostornější.....!!!!!
O jednu třídu prostornější je Enyaq. Takže prostorné jako GLE, kodiaq?
O jednu třídu prostornější je Enyaq. Takže prostorné jako GLE, kodiaq?
@Pepa_007 Ani GLE, ano Kodiaq. O několik tříd to bude spíš autobus.
Ono je sice hezké, že je interiér výrazně větší oproti Karoqu, ale praktické využití prostoru bude jaké?
Zrovna Karoq mě fascinuje tím, že kabina pro posádku je zatím nejprostornější z aut, které jsem dosud měl, včetně několika aut střední třídy. Mám 190cm a za sebe se s velkou rezervou vejdu, což se mi nikdy předtím nestalo.
Osobně cokoliv navíc považuji za plýtvání prostorem vzadu na úkor kufru.
Hodně mě zklamala hmotnost - původní informace zněly, že Elroq bude oproti Enyaqu o cca 2 metráky lehčí.
Není. Přestože to je Enyaq s amputovaným kufrem, hmotnost je téměř identická.
Ono je sice hezké, že je interiér výrazně větší oproti Karoqu, ale praktické využití prostoru bude jaké?
Zrovna Karoq mě fascinuje tím, že kabina pro posádku je zatím nejprostornější z aut, které jsem dosud měl, včetně několika aut střední třídy. Mám 190cm a za sebe se s velkou rezervou vejdu, což se mi nikdy předtím nestalo.
Osobně cokoliv navíc považuji za plýtvání prostorem vzadu na úkor kufru.
Hodně mě zklamala hmotnost - původní informace zněly, že Elroq bude oproti Enyaqu o cca 2 metráky lehčí.
Není. Přestože to je Enyaq s amputovaným kufrem, hmotnost je téměř identická.
@Modrý blesk Na MEB nemají nové auta v roce 2024, v době Octovalve, co pohledávat. MEB+ ten náskok nedožene. Než příjde VW neustále odsouvaná platforma SSP (Scalable Systems Platform), bude po koncernu. Tepelko v základu, frunk, OTA, velkohliník. To má mít elektromobil tady a teď.
Helle2
Jestli si německá Škodovka myslí, že při této cenovce bude Elroq trhat prodejní rekordy, tak se podle mě hluboce mýlí.
3_diamanty
Logo skoda uz mozu pomaly ale isto zrusit ak to takto pojde dalej ( a take pekne bolo ) ... ten necitatelny napis skoda na kapote je ozaj vyhra... koho to napadlo?
A za nejakych 800-900 litrov radsej feroveho karoqa
A za nejakych 800-900 litrov radsej feroveho karoqa
@3_diamanty Já myslím, že VW (Škoda) to viděli u Fiatu, třeba Ducato to tak má.
Ano aj tipo ma po facelifte uz na maske napis fiat miesto loga... ale ten je aspon citatelny ... zrejme prichadza doba kedy uz loga automobiliek budu zbytocne kedze ako vidime dizajn aj tejto novej skody je uz nijaky sterilny a kludne by tam uz mohlo byt aj logo byd alebo hondy ci dongfengu
Tycoon
Průměrný elektromobil za nikoliv přehnaně vysokou cenu. Pozici na trhu bude mít dobrou, jelikož v rámci koncernu VW jde o nyní o nejlepší poměr ceny a hodnoty u elektromobilů. Vzhledem k tomu, že je to v podstatě Enyaq s kratším kufrem, sebere hodně prodejů právě Enyaqu. Nejhorší spaní ale budou mít ve VW, kde bude Elroq kanibalizovat už tak špatné prodeje modelů ID.3 a ID.4 (zavírání německých továren bude možná ještě drsnější, než nyní VW plánuje). Něco určitě sebere i mimokoncernovým elektrokonkurentům. Otázkou je, zda dokáže brát prodeje i klasickým autům jako Karoq. Myslím si, že ne, protože tohle není revoluce, ale víceméně jen kratší karosářská varianta Enyaqu.
@Tycoon tak kanibalizovat uvnitř koncernu nejspíš bude, ale jinak je to zas elektro za milion. Tj vrásky asi bude dělat jen iD řadě, ale ostatní asi těžko. Za 800k dostane auto s reálným dojezdem 250km v kombinaci, takže je odsouzen k městským a příměstským popojížďkám - takový mama car pro lépe situované EV nadšence 😋 Normalní rodina si to jako druhé auto do rodiny nekoupí…
@ericn
Ono je potřeba brát v úvahu to, že privátních zákazníků, kteří to kupují kvůli vlastnostem toho auta, bude spíše menšina. A jako mama car pro bohaté rodiny na západ od našich hranic to bude stačit.
Většina prodejů budou firmy, státní instituce a další subjekty s car policy "musíme koupit elektromobil".
Ono je potřeba brát v úvahu to, že privátních zákazníků, kteří to kupují kvůli vlastnostem toho auta, bude spíše menšina. A jako mama car pro bohaté rodiny na západ od našich hranic to bude stačit.
Většina prodejů budou firmy, státní instituce a další subjekty s car policy "musíme koupit elektromobil".
Arese
https://www.autoforum.cz/…alsi-cely-mesic/
Kdyby to nebylo tak tragické, bylo by to i úsměvné, že, elektrohujeři? 🙂
Kdyby to nebylo tak tragické, bylo by to i úsměvné, že, elektrohujeři? 🙂
kruskar
Za 800 kilo v základu to fakt žádná revoluce nebude.
@kruskar
souhlasím, auto je postavené na již postarší platformě MEB, která je již zaplacená (VW ID.3 se začalo vyrábět v listopadu 2019) z prodeje vozů VW řady ID. Cena 800 tis korun je navíc za auto s baterií 52 kWh, která by na takovéto auto měla mít nejméně o polovinu větší kapacitu (VW dává do vozů řady ID baterie o kapacitě 77 kWh). Pokud Elroq v reálném provozu bude "chlastat" 18-20 kWh/100 km tak to bude muset být po ujetí cca 260 km u nabíječky (ze 100 % nabití do cca 3-5 % vybití). Pokud se bude provozovatel Škody Elroq o těchto parametrech akumulátoru snažit udržovat stav nabití mezi 20 až 80 % kapacity baterii má k dispozici kolem 31 kWh, tedy zastávka u nabíječky po ujeti každých cca 160 km. A tohle na auto.cz vydávají za elektrickou revoluci?!? Z mého pohledu je to spíše bohužel tristní...
souhlasím, auto je postavené na již postarší platformě MEB, která je již zaplacená (VW ID.3 se začalo vyrábět v listopadu 2019) z prodeje vozů VW řady ID. Cena 800 tis korun je navíc za auto s baterií 52 kWh, která by na takovéto auto měla mít nejméně o polovinu větší kapacitu (VW dává do vozů řady ID baterie o kapacitě 77 kWh). Pokud Elroq v reálném provozu bude "chlastat" 18-20 kWh/100 km tak to bude muset být po ujetí cca 260 km u nabíječky (ze 100 % nabití do cca 3-5 % vybití). Pokud se bude provozovatel Škody Elroq o těchto parametrech akumulátoru snažit udržovat stav nabití mezi 20 až 80 % kapacity baterii má k dispozici kolem 31 kWh, tedy zastávka u nabíječky po ujeti každých cca 160 km. A tohle na auto.cz vydávají za elektrickou revoluci?!? Z mého pohledu je to spíše bohužel tristní...
@Modrý blesk a nejaky problem? existuju ludia, co jazdia male vzdialenosti a pre nich to moze stacit
@kruskar odpověď je “nebude”. Tohle auto půjde do zelených firem, dokud bude dotace… Pak “tadá” půjdou prodeje do kytek. Soukromníci si pro tuhle EV jebku bez designu nepůjdou… Ze Škody to nemá nic…
@xxc
800 tis korun za auto této velikosti s takto tristním dojezdem vnímám téměř jako drzost v tom smyslu, zákazník je "hlupák" a koupí to. Zkrátka tohle je drzost všech výrobců co "tlačí" na trh elektrovozy nic moc parametrů. A na auto.cz k premiéře tohoto auto za cenu od 799.000 Kč o tak nízké kapacitě baterie vydají článek, kde do titulku dají "...Elektrická revoluce startuje...." To jsou na auto.cz tak ve vleku výrobce a nebo tak nadšeni pro všechny elektrovozy, že jim vše přijde revoluční? Jinak ať si kdo chce koupí co chce a jezdí s čím se mu to líbí nebo vyhovuje... Pro mě osobně je za 800 tis auto o váze skoro 2 tuny s reálným dojezdem kolem 220 - 230 km a maximální rychlostí 160 km/h špatný vtip nebo drzost.... A toto jsem vyjádřil v diskusi. Pokud zde na auto.cz bude dále přibývat "oslavných" článků o autech sotva průměrných technických parametrů za velmi přemrštěné ceny, je ke zvážení zda je vůbec ještě číst...
800 tis korun za auto této velikosti s takto tristním dojezdem vnímám téměř jako drzost v tom smyslu, zákazník je "hlupák" a koupí to. Zkrátka tohle je drzost všech výrobců co "tlačí" na trh elektrovozy nic moc parametrů. A na auto.cz k premiéře tohoto auto za cenu od 799.000 Kč o tak nízké kapacitě baterie vydají článek, kde do titulku dají "...Elektrická revoluce startuje...." To jsou na auto.cz tak ve vleku výrobce a nebo tak nadšeni pro všechny elektrovozy, že jim vše přijde revoluční? Jinak ať si kdo chce koupí co chce a jezdí s čím se mu to líbí nebo vyhovuje... Pro mě osobně je za 800 tis auto o váze skoro 2 tuny s reálným dojezdem kolem 220 - 230 km a maximální rychlostí 160 km/h špatný vtip nebo drzost.... A toto jsem vyjádřil v diskusi. Pokud zde na auto.cz bude dále přibývat "oslavných" článků o autech sotva průměrných technických parametrů za velmi přemrštěné ceny, je ke zvážení zda je vůbec ještě číst...
Xprcek
Na stránce https://www.skoda-auto.cz/…q-technicka-data s názvem "Technické údaje modelu Elroq" a podtitulem "Všechny informace, které jste hledali" samozřejmě, jak je poslední dobou u elektromobilů zvykem, nenajdeme údaj o hmotnosti.
To jako bude muset přijít ČOIka, aby (nejen) Škodovku znovu naučila plnit základní informační povinnosti prodejce, mezi které samozřejmě patří uvádění hmotnosti?
- https://www.coi.cz/…osti-prodejce-2/
To jako bude muset přijít ČOIka, aby (nejen) Škodovku znovu naučila plnit základní informační povinnosti prodejce, mezi které samozřejmě patří uvádění hmotnosti?
- https://www.coi.cz/…osti-prodejce-2/
@Xprcek Ne, není to povinnost uvádět hmotnost u automobilů. To si jen chybně interpretuješ text Zákona. Jak by řekla tautologicky dnešní vypatlaná mladá generace, nechápeš psaný text.
kesumb
Slusna konkurencni cena, s velkou baterkou 4x4 bude hadam porad levnejsi nez jedinej smysluplnej Karoq 2,0tsi 4x4.
Pro toho kdo ma barak dobra volba!
Pro toho kdo ma barak dobra volba!
Meky
Ešte ma zarazila Vmax 160 kmh.
Ako to bude s dynamikou pri vyssich rychlostiach?
Ano, 160 sa bezne u nas nejazdi, zase 140 kmh tacho je uplne normalne.
A prave dynamika vo vyssich rychlostiach spolu so spotrebou bude zaujimave sledovat.
BTW - tesim sa na Teslu 2. Ked to daju za podobnu cenu ako skodka, da sa ocakavat, ze to bude technologicky o tri levely vyssie :-)
Takze palec hore skodke a tesime sa na Teslu!
Ako to bude s dynamikou pri vyssich rychlostiach?
Ano, 160 sa bezne u nas nejazdi, zase 140 kmh tacho je uplne normalne.
A prave dynamika vo vyssich rychlostiach spolu so spotrebou bude zaujimave sledovat.
BTW - tesim sa na Teslu 2. Ked to daju za podobnu cenu ako skodka, da sa ocakavat, ze to bude technologicky o tri levely vyssie :-)
Takze palec hore skodke a tesime sa na Teslu!
@Meky
Len ma zaujíma, či bude mať Tesla 2 konečne smerovky na dotykáči. Všetko na dotykáči je okrem smeroviek, tak je načase aj tie tam šupnúť. To bude ergonomicky o tri levely vyššie.
Len ma zaujíma, či bude mať Tesla 2 konečne smerovky na dotykáči. Všetko na dotykáči je okrem smeroviek, tak je načase aj tie tam šupnúť. To bude ergonomicky o tri levely vyššie.
Ringhofer
Za tuhle práci dostává ode mne tým Olivera Stefaniho palec nahoru. A budu věřit, že Enyaq BRZY přijde o tu svoji rozšklebenou nevkusnou tlamu. Na kapotě a pátých dveřích bych však mnohem raději viděl slepici, než totálně nenápadný nápis SKODA.
Technicky se mi nápad převzít plně platformu Enyaqu a zkrátit zadní převis hodně líbí. Naštěstí skodovka nešla cestou přehnané šířky auta a tak Elroq bude dobře sloužit všem možným dámám za volantem dokonce i v parkovištích pražských a mladoboleslavských obchodních center.... Jinam se tento vůz asi moc (v dohledné době) nepodívá.
Technicky se mi nápad převzít plně platformu Enyaqu a zkrátit zadní převis hodně líbí. Naštěstí skodovka nešla cestou přehnané šířky auta a tak Elroq bude dobře sloužit všem možným dámám za volantem dokonce i v parkovištích pražských a mladoboleslavských obchodních center.... Jinam se tento vůz asi moc (v dohledné době) nepodívá.
Petr Mičan
Přemýšlím v čem je ta revoluce.
Cena to není. Základ za 800, no nic moc. V loni jsem kupoval hybrid a vyšel skoro o 300míň. Práci to udělá stejnou. Přidám li k tomu problémy koncernu, diky elektromobilům, pak mi auto už vůbec nedává smysl.
Cena to není. Základ za 800, no nic moc. V loni jsem kupoval hybrid a vyšel skoro o 300míň. Práci to udělá stejnou. Přidám li k tomu problémy koncernu, diky elektromobilům, pak mi auto už vůbec nedává smysl.
Lubo
Revolúcia v základnom cenníku o 100tis. Kč lacnejšia ako väčší a možno v základe lepšie vybavený Enyaq.
Reálny rozdiel po zľavách zrejme ešte nižší. Mne to ako revolúcia nepríde. 🤔
Verzia 85x je u Enyaqu o 330 tis. Kč drahšia, počítam, že tu to bude podobne.
Dúfam, že sa reálne zlepšia dojazdy...
U verzie Enyaq 80x v dlhodobom teste 50 000 km Rasťo Chvála z roku 2023 uvádza:
- v zime na diaľnici z Banskej Bystrice do Bratislavy OK (200 km + rezerva na hľadanie nabíjačky).
- ale na viedenské letisko (270 km) už nie.
A nie je v žiadnom prípade odporca EV, objektívne testuje.
Reálny rozdiel po zľavách zrejme ešte nižší. Mne to ako revolúcia nepríde. 🤔
Verzia 85x je u Enyaqu o 330 tis. Kč drahšia, počítam, že tu to bude podobne.
Dúfam, že sa reálne zlepšia dojazdy...
U verzie Enyaq 80x v dlhodobom teste 50 000 km Rasťo Chvála z roku 2023 uvádza:
- v zime na diaľnici z Banskej Bystrice do Bratislavy OK (200 km + rezerva na hľadanie nabíjačky).
- ale na viedenské letisko (270 km) už nie.
A nie je v žiadnom prípade odporca EV, objektívne testuje.
KANKUNEN
Nevím co vidí většina, ale to auto vypadá dobře. Pohledem žebroty z autofora to je brutálně drahé, ale je to jen drahé. Jako druhé auto ke Kodiaqu mi to připadá OK. Manželky už nechtějí Cígo, ty máš auto za mega a já chci taky.
iudex
Elroq je v zásade (ako to výstižne pomenoval Mišo Karpat z Autožurnálu) Enyaq hatchback, kým Enyaq je v podstate kombi. Podvozok a technika rovnaká, len Enyaq má dlhý kufor, kým Elroq je za sedadlami seknutý, teda napr. ako rozdiel Golf hatch vs Golf Variant. Z tohto pohľadu je Elroq solídnou voľbou, proste technicky a interiérovo veľké auto za menšie peniaze. Kto nepotrebuje veľký kufor "kombi" Enyaqu, ušetrí.
Dizajn je za mňa celkom fajn, nie je to dizajnový zázrak, ale je to niečo nové, posun oproti doterajšej prevarenej škodováckej klasike.
Ale ako veľký problém vnímam tie slabšie motorizácie. Baterka 52 kWh, aj 59 kWh sú zúfalo nedostatočné, fakt len do mesta (pritom 4,5 metrové SUV by už malo plniť úlohu rodinného auta, ako to bežne spaľováky tejto veľkosti robia). Schválne som si pozrel spotreby Enyaqu na Spritmonitore a priemerka vychádza na 20,6 kWh/100 km. Pri rovnakom podvozku, technike a len kratšom kufri sa nedá očakávať moc nižšia spotreba, takže do tých 20 kWh to bude aj pri Elroqu. A to pri 52 kWh baterke vychádza na teoretických 260 km, v reále menej, lebo auto nedovolí vybiť na nulu, teda povedzme 230 km. A to je fakt zúfalo málo. Jediný použiteľná motorizácia je tá so 77 kWh baterkou a tam sa cenová výhoda oproti Enyaqu bude už trochu strácať.
Dizajn je za mňa celkom fajn, nie je to dizajnový zázrak, ale je to niečo nové, posun oproti doterajšej prevarenej škodováckej klasike.
Ale ako veľký problém vnímam tie slabšie motorizácie. Baterka 52 kWh, aj 59 kWh sú zúfalo nedostatočné, fakt len do mesta (pritom 4,5 metrové SUV by už malo plniť úlohu rodinného auta, ako to bežne spaľováky tejto veľkosti robia). Schválne som si pozrel spotreby Enyaqu na Spritmonitore a priemerka vychádza na 20,6 kWh/100 km. Pri rovnakom podvozku, technike a len kratšom kufri sa nedá očakávať moc nižšia spotreba, takže do tých 20 kWh to bude aj pri Elroqu. A to pri 52 kWh baterke vychádza na teoretických 260 km, v reále menej, lebo auto nedovolí vybiť na nulu, teda povedzme 230 km. A to je fakt zúfalo málo. Jediný použiteľná motorizácia je tá so 77 kWh baterkou a tam sa cenová výhoda oproti Enyaqu bude už trochu strácať.
@iudex
no vychazi mi ze wltp krat 0,7 je realnej dojezd s dodrzovanim predpisu v kombinaci s prevazujici dalnici. Tzn 260km u zakladni verze. Pri zadnym pouziti se mi nepovedlo dostat se pod 60% wltp u 4 roky staryho auta, to je 230km u tohodle zakladniho klenotu. Takze pro beznej najezd do 220km nebo rekneme 450km za den s jednou zastavkou je to uplne v pohode pokud mas kde nabijet
no vychazi mi ze wltp krat 0,7 je realnej dojezd s dodrzovanim predpisu v kombinaci s prevazujici dalnici. Tzn 260km u zakladni verze. Pri zadnym pouziti se mi nepovedlo dostat se pod 60% wltp u 4 roky staryho auta, to je 230km u tohodle zakladniho klenotu. Takze pro beznej najezd do 220km nebo rekneme 450km za den s jednou zastavkou je to uplne v pohode pokud mas kde nabijet
@kesumb
Jj, ako píšem, do 260 km. Či je to pre niekoho dosť a koľko najazdí, je určite subjektívne. Objektívne, porovnaním so spaľovákmi je ale jednoznačne možné povedať, že je to strašne málo, keď aj ten najužranejší spaľovák s malou nádržou dá 500 km v lete v zime, s klímou či kúrením.
Jj, ako píšem, do 260 km. Či je to pre niekoho dosť a koľko najazdí, je určite subjektívne. Objektívne, porovnaním so spaľovákmi je ale jednoznačne možné povedať, že je to strašne málo, keď aj ten najužranejší spaľovák s malou nádržou dá 500 km v lete v zime, s klímou či kúrením.
Ji/Ri
Bavíme-li se o aute, tak je to samozřejmě o nicem. Pokud to vezmu optikou spotřebiče tak se jedna o zajímavou alternativu, kde si vyberu, podle preferencí, podobne jako vysavač, varnou konvici, pracku, co mi bude vyhovovat. Ostatni je jen plácání po dvirkach kuchyňské linky.
KenTo1975
Auto má pěkný exteriérový design a zadní interiér. Kaplička před volantem je hrozně malá. Dnes módní středový tablet je šílenost. Nechápu proč to nezabudují do palubní desky. Takhle to vypadá, že si na poslední chvilku vzpomněli, že tam nemají infotainment. (a tak ..Pavle podej tablet a žvýkačku a nějak to tam dolepíme)
Pokud bude mít tohle auto motor 1.5 TSi nebo 2.0 GTI půjdu si ho možná koupit. Na baterky bych nekoupil ani za 250.000,-
Pokud bude mít tohle auto motor 1.5 TSi nebo 2.0 GTI půjdu si ho možná koupit. Na baterky bych nekoupil ani za 250.000,-
×
Sdílení komentáře
×
V to případě povinně do pruhu pro kamiony.
Jinak je to 1851 opakovani tehoz...