Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Českým prodejům elektromobilů s náskokem kraluje Tesla. Pomohly jí dotace

92 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol 100 let? Fakt a kdo to říkal? Pokud vím, tak prelomova baterie přišla třeba v 80.letech. To jsi zaspal 40 let?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Mikesus
Špatně. Zrovna nedávno ve čtyřce, manažerská výbava středního managementu v Kooperativě. Žádná socka a přesto nic moc. Jel jsem i trojkou, dvojkou a tou jedničkou už hodně dávno. Ale ta čtyřka je děs. Stejně třeba novej kodiaq byl docela zoufalej.
Chtělo by to projet nějaké pohodlné auto, abys měl srovnání. Jako jo, Chapu, ani i30 není žádný zázrak. Takze moc srovnání mít asi nebudeš.
Hendly
@rohYpnol
Hele vždyť prece EV nikdo nechce. Aspon to tu trolls jedou stale dokola.

Takze se dotace nevycerpa a penize zustanou.
Všichni prece kupuji spalovak.

Nebo?

Jo, trollove nemusi psat logicky. Jejich uloha je jina, obsadit diskuzi a znechutit diskutovat ostatnim. Pak uz muzou jet svou agitaci.
Samozrejme pod vice jmeny at působí jako, ze je to vetsinovy nazor.
Hendly
Tesla, neni to ta znacka která podle CEO automobilek a mistnich odborníku mela davno zkrachovat?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Katastrofální pohodlí, praktičnost a prostornost, to jsi perfektně vystihl octavii. Líp už to popsat asi nešlo.
Hendly
@rohYpnol
Muzes prosim vysvetlit jak dotace dokaze způsobit to, ze nekdo koupi to co vlastně nechce?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tesla je levná, pro firmu je to +/- za cenu Oktávie, s tím se už dá žít.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Došel argument? To se divím, že sis nic nevymyslel. Klidně napiš, s čím octavii srovnavas.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Aha, takže sice to nechce, ale stejně to koupí, protoze je to levnější? No takhle hloupě jsem nikdy nepřemýšlel nad nákupy. To se slevami ani zemedelci nema nic spolecneho. už chápu tedy tvůj přístup k nakupování. "Sice jsou obě levé, ale nekup to".

Zemědělec vezme dotaci, aby víc vydělal, jemu je úplně fuk co pěstuje. Dělá to jako živobytí a kdyz víc vydělá, byl by hloupý nevíte dotaci.
No a sleva v obchodě je na nalákání spotřebitele na výrobek, který chce a tím pak zvýšit šanci koupit něco dalšího, protoze se mu nebude chtít jet pro to jinam. Není to o tom, ze ho donutí koupit něco, co nechce. Nevšiml jsem si v obchodě, že by mne tam někdo nutil koupit co nechci, i když je to levnější.
Hendly
@Nebo Nebo
“ le chápu, když ev fanatik nadava na spal. motor”
to se tu nekdy deje?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Hendly
Presne tak. Už minimálně 10 let je zavřená po bankrotu.
Hendly
@rohYpnol

Jak te dotace donuti koupit si to co nechces?
Uplne jednoducha otazka.
Jestli EV nikdo nechce, jak tu tvrdis, tak si to prece nekoupi. Vyber spalovaku je velice siroky.
Hendly
@Tycoon
Začátek dobrý, ale pak chyba.
Podíl elektromobilů na globalnim trhu neni mensi.

Problem je, ze ho ovladaji jine znacky nez VW atd.
Kdyz se podivas na plany znacek nekolik let zpatky tak vubec nepocitaly s nastupem novych znacek.
Ja Prvni a Posledni
@Ja Prvni 123 Jo, přispívají. A až jejich děti vyrostou, tak těmi hračkami budou jezdit pro rohlíky do školky…
Hendly
@Tycoon
VW, Stellantis jsou lokalni a nebo globalni firmy?
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Tesla rulez 👍

Tesla vyvíjí přelomové baterie. Současně pracuje na čtyřech typech: https😐/www.theinformation.com/…g-for-a-robotaxi
kesumb
@Hendly
mimochodem, ix1 vyprodana na rok, i4 se uz konecne da dockat nicmene porad je to vic jak pul roku. Ix vic jak pul roku od objednani nemam. BMW staci prodat pristi rok o 2% vic ev (zakladna je cela produkce) a nebude platit pokuty za co2 pristi rok ani pri zprisneni o 19%. Tedy letos prodalo urcite vic elektromobilu nez potrebovali aby se vyhnuli pokutam. Ceny drzi, obcas pekna sleva. Z toho se da vyvodit, ze na EV bez problemu vydelavaji a to je vyrabi doma. Jednoznacne se ukazuje, ze je uplne jedno jestli to stavi na ev nebo univerzalni platforme, je jedno, jestli to ma nebo nema frunk a je uplne jedno, jaky clanky kdo pouziva. Musi to mit trosku efektivitu a zajimavej pomer cena vykon. A jestli to ekonomicky vychazi BMW v Nemecku, tak se ukazuje, ze to jde. A porad prodavaj auta jako x5 60i apod..
Hendly
@praptak
Takze tvrdis, ze koupe EV je chytra zalezitost.
Chapu to dobře?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Th0r
Kdepak. To jsou babisovo flastenci. Chybí jim vraky z Ruska.
Hendly
@Tycoon
https😐/citroenvie.com/…urvive-in-china/

A proc nejsou vCine?
Zaostávají
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Dotace na EV nejsou nic jiného než vyhazování veřejných peněz do kanálu a projídání naší budoucnosti. Navíc to vše NA DLUH!!!

Ale dobře to vymysleli, je to skvělý business pro banky (už víme proč někteří tak nakupovali EV že...). Dotace státu = zisk bank, taková je realita. Stejně jako dotace na FVE byl jen business a zisk pro FVE firmy...
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@rohYpnol
Fajn, vychladnu. Snad budou ty baterky lepší než moje trpělivost, plzeňský tycoonemultivitamine 👍
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Barrichello
Jako topic v letním kině co se snaží skládat písničky?
Hendly
@Rohypnol

Takze dotace (v pripade EV nijak velka s ohledem na kupni cenu napr Tesla) te primeje koupit neco co nechces a co je podle tebe k nicemu.
Zaroven, ale tvrdis, ze tim ziskas konkurencni vyhodu.
Jakou konkretne?

PS: zajimave je, ze tu hlavni vyhodu EV pro podnikatele si zatim za celou dobu nezminil😀
Lempl Klaun
@Barrichello Hele Martine, ty máš ještě ten radiobudik z popelnice na prodej? https😐/www.sbazar.cz/…budik-intersound
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Takze i zamestnane matky samozivitelky prispivaji milionarum na elektrickou hracku...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já ti nevím, já TM3 i O4 řídil, hele, já bych si vybral tu
Oktávku, tedy nebo ještě radši jiný auto, než EV, ale objektivně TM3 není menší, než takové 3er + kufr liftback, takže ano, Oktávka kombi je praktičtější, ale Ofce lift už je srovnatelnější. Odhlučnění +/- jako ta Škodovka, podvozek, komfort srovnatelný, Oktávka je hodně měkká a hůře zatáčí, Tesla je pevnější. Výkon srovnávat nebudu, stejně jako fakt princip nabíjení. Jak říkám, já byh to taky nechtěl, ale relita je, že si cenově konkurují. @rohYpnol
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ptr078
Kazda dotacia je cesta do pekla. Ale dotacia na spotrebny tovar podliehajuci rychlej moralnej zastaralosti je najvyssi stupen debilizmu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ja Prvni a Posledni

Tam budeš jezdit leda tak ty na odrážedle.

Normální člověk kupuje rohlíky v pekárně.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
To víme, ty bys doporučil octavii.🤣
Ještě, že těch "odborníků" není tolik.
Nebo Nebo
@Hendly Asi jako ty znechutníš diskuzi všem normalním lidem narozdíl od vás trollu. Ale chápu, když ev fanatik nadava na spal. motor, tak je to v pohodě, ale když je to naopak, tak vždy nějaký problem (:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Horký Rom

O přelomových bateriích tady slyšíme už 100 let. Takže vychladni.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Barrichello
No to je potíž zastaralých technologií a chybějících vývoje. Potřebuji peníze na vývoj, které dříve utratili za slepou uličku a teď jim chybí. No snaží se to dohnat, ale těch co zaplatí víc za starou věc je čím dál míň
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ji/Ri
Za to ty s rohypnolem žádnou nemáš, ani ty argumenty co. Jak se říká, hloupý se vždy ozve, i když nemá co říct.ale to o tobě i rohypnolovi tady ví uz každý. Škoda, že tu sebereflexi, o ktere mluvíš, vůbec nemáte vy.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Ne všichni takto nefungují. Jen hlupáci si kupují něco, co nechtějí.
Já vím, že ostatní soudis podle sebe, ale to neznamená že to je realita.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ja Prvni 123

Přesně tak. Stát tady seká stamiliardové sekery, brečí jak nemá peníze na lékaře, učitele, jak musí vyhodit 9 z 10 úředníků... A vedle toho tady vyhazuje peníze otevřeným oknem...

Ale hujer nás jistě poučí, že to nejsou naše peníze, protože jsou z Bruselu... 😁
ericn
@Mikesus No nejspíš si Octávií dlouho nejel, tipuju naposled první generací, jinak by si takovou kravinu nenapsal 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus
Hodně trapné. Ale ty obvykle nevíš o čem píšeš, takže klasika. Nesjpíš si v těch autech ani neseděl, natožpak jel.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ozzman já netvrdím, že Tesla je komfortní. Srovnavam konkurenci octavky. Nebo chceš srovnavat napr. tvrdý podvozek supry a octavii? Nebo co jsi tím chtěl říct? Octavia není komfortní ani náhodou. Stačí projet dalnici u letiště a hned poznáš, které auto tlumí a které ne, protože dokud jsem tam nejel tou octavii, vůbec jsem netušil jak tam jsou drobné nerovnosti. Ale zas beru, že někomu vibrace nevadí. Jestli je zvyklej na uklepanej diesel, pak pár dalsichvibraci do podvozku je mu fuk asi.
Avatar - Ozzman
Ozzman
TM3 není stěhovák, ale Oktávie je zrovna na té paletě uplně na výši v kontextu své třídy a né každý si od toho přeje co největší prostor...@rohYpnol
Avatar - Anonym
Anonym
@Mikesus Seš vtipnej jak topic v letním kině 😊
Nebo Nebo
@rohYpnol Přesně, jsou jiné věci, které by se z těch peněz dali udělat, a to daleko učinnější - Jaderná elektrárna, výsadba stromku...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Zase jsi to nepochopil a tvoje demagogie je směšná a ubohá.

EV nikdo nechce, PROTO ty dotace aby to někdo koupil. Zcela jednoduché. Tohle ví každý.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman
Jenže tohle srovnání mě vždy pobaví. Tesla 3 nesahá z praktického pohledu Octavii ani po kotníky. Obdobné peníze s dotací, katastrofální pohodlí, praktičnost a prostornost. A navíc ještě starosti co přináší EV...
Lempl Klaun
@Barrichello Hele, někdo se živí prodejem padesát let starých kožichů: https😐/www.sbazar.cz/…ich-kara-80-leta
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Ji/Ri
Velmi obdivuji Vaši vznešenou existenci, pane kníže, urozený a velkomyslný.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus
😂 Jistě. Nemám srovnání... Ok. Další debata zbytečná.
Avatar - Anonym
Anonym
@rohYpnol vážně porovnáváš c segment s d segmentem a ještě se tvářis že tomu rozumíš?
ptr078
Lebo je to to rychle a lacne honenie politickeho kapitalu. Rozdaju sa peniaze z cudzieho. Politici sa bez prace pofotia, rozdaju rozhovory, potlapkaju po pleci a job done. Dnes sa uz nenosia komplikovane reformy, ista smrt ala pirati, alebo sa vysledky dostavia neskor a to uz smotanu moze zlizat dalsia vlada
Avatar - Anonym
Anonym
@Mikesus někdo skládá písničky, někdo uhlí a dřevo - oblíbené to vytápění domu majitelů EV, hehehe 😊
Avatar - Anonym
Anonym
@Mikesus Oni je právě neutratili za nic, neb neinvestovali nic ani do vývoje spalováků. Chrysler či Dodge léta nepředstavili žádný nový model. akorát za covidu napálili ceny a pak už je jen zvedaly nahoru, jenže covidový nedostatek aut zkončil a lidi jim to za napálené ceny nekupují.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Tak nám napiš, která konfigurace O4 je komfortní, kdyz na tom tak strašně moc záleží.
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly Stellantis padá i v USA co se týče spalováků, brutálně napálily ceny a lidi to odmítaj kupovat. Maj obří skladové zásoby i několik let starých aut
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Ne. Chápeš to opět úplně nesmyslně.

Vychytralý nerovná se chytrý.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Vůbec nevím proč se s takovým tupanem jako ty bavím...
Donutí??? Nikdo neříká že donutí!!! Ale přiměje!!!

Nicméně ve výsledku tě okolností opravdu svým způsobem donutí. Třeba už jen tím, že si můžeš třeba koupit cokoliv jiného na co není dotace/sleva... jenže pak budeš v rámci nákladů nekonkurenceschopný právě proto, že ostatní využili ty slevy/dotace.

Ale vysvětlovat takto základní věci, to je jak bavit se se 4letým dítětem...
Avatar - praptak
praptak
@Hendly Bohužel vychytralí si tu dotaci vezmou.
Th0r
@Pepa_007 cinani je delaj taky kratce a vytiraj si s obema. To je realita.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@rohYpnol a paní prezidentova dostane plat 100 tisic měsíčně. 😂😂😂🤣
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Ne. Duvod je, že Tesla vyrábí auta uz hodně let. Škodovka, WV, Volvo, atd jen pár let. Nemají zkušenosti. Na Teslu se nelepí.
Avatar - Anonym
Anonym
@Frfla Kdyby jenom USA, co takhle 300 miliard na dotování nesmyslů ve třetích zemích.
Frfla
Jsem tak stastny, ze muzu za teto pravicove vlady dotovat z mnou placenych dani chude zeme jako USA a dat tem chudackum praci a to vse jeste ve spojeni toho chrabreho cile - zachrany nasi Zelene Planety. Tlacim slzu dojeti.
Avatar - Anonym
Anonym
@Mikesus v USA nic jiného neprodávaj, akorát ještě Jeep a RAM, tam prodeje taky padaj, investice mimo Jeep taky skoro nula, přeznačkovaný Ducato jako RAM Promaster nepočítám.
GM takové poklesy nemá a prodává hlavně tradiční spalováky, Buick měl za 3 Q 2024 mezroční nárůst prodejů o 7,8% ; Cadillac o 4,4% a GMC o 6,4%, jediný pokles měl Chevrolet (ale tam končí několik modelů).
Takže jde mít růst i se spalováky 😊
Avatar - Anonym
Anonym
Čínan tu prodá brzy víc jak slavná Teslička.
Září
MG: 233
Joyear: 8
SWM: 8
Maxus: 4
BY😱 1
NIO: 1
Great Wall: 1
Avatar - Anonym
Anonym
Avatar - trapid
trapid
@Pepa_007
Větší hovadinu jsi napsat nemohl.
Pokud chceš dobré EV auto, tak Enyaq je lepší než všechny Tesly dohromady.
Pokud chceš dobré EV technologie tak Tesla je lepší než všechny ostatní značky dohromady.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já reaguji na Rohypnola, ne na tebe 😁 Ale O4 je hodně měkká, plavná, jako starej francouz, akorát se taky jako starej francouz v zatáčce divně houpe. Tesla je uplně jiná, tužší, ale co do hluku je to podobné.@Ozzman
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
@Hendly obdivuji te za tu sebereflexi
zhavlik1
@rohYpnol Jen bych doplnil, dotace čínským výrobcům. To je na okamžitou popravu těch kteří to schválili. Firma má auto bez DPH a kupuje z nezdaněných peněz a tak na co dotaci? Jinak nevím jak by na tom banky vydělávali? Naopak, vydělají méně než kdyby byl leasing na celou cenu auta byť spalovacího. Není nadto bohatým dávat a chudý sedřít z kůže a tvrdit: není na přidání pár korun pro lidi pracující např. pro stát a kterým platy snižovali a teď možná dorovnají jen to, co jim snížili. Nepřijde mi normální aby lidi např. na katastru měli běžně i méně než 20 tis čistého po 15-ti letech tj. méně než důchodci. Sousedka tam pracovala a hodila se na dávky a počká pár let na důchod. Nevyplatilo se ji dojíždět do práce což chápu a dala výpověď poté, co od letoška snižovali platy o 2%. Dávky asi rostou, do práce už nechce a vypadá spokojeně. Koukněte na rozpočet, dotace dělají ročně kolem 500 mld a zvedly se za vlády Andreje a už to nikdo nezměnil - asi není snaha a vyhovuje to všem.
Avatar - praptak
praptak
@Ozzman Jasně, všechna elektroauta jsou levná.
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly

Z příspěvku je jasné, že mluvím o ČR a Evropě a nikoliv o Číně, Indii nebo Burkině Faso.
Evropský trh stále ovládá VW, Stellantis, Renault Group a německá prémie. Ale neovládají tu část trhu, která je čistě elektrická, to ovládá Tesla.
V Evropě jsou "nové značky" v podstatě jen dvě. Tesla, MG. Ssangyong beru jako tradiční značku. Ostatní hrají jen třetí housle.
Avatar - Anonym
Anonym
Tesla potvrzuje, že se stává implicitní volbou zájemců o elektromobil. Tak jako je třeba Toyota implicitní volbou pro hybridy a Škodovka/VW implicitní volbou pro dieselový kombík.

Nyní už nejde jen o fanoušky elektromobility a nadšence do nových technologií. Tesla se stává přirozenou volbou nezaujatých zákazníků. I já, kdyby mě někdo z rodiny či přátel požádal o radu s výběrem elektromobilu, tak bych doporučil uvažovat o Tesle. Proč? Díky fanouškovské základně, velkosériové výrobě, dlouhé životnosti modelových řad a tradičním konstrukci battery packu z cylindrických článků od Panasonicu či CATLu je u Tesly největší předpoklad, že půjde udržovat při životě i po 10 letech do výroby. A díky tomu má větší šanci udržet i hodnotu i pro ty, kdo mění auto po několika letech.

Pro evropské automobilky je to však problém. Podíl elektromobilů na trhu je výrazně menší, než se očekávalo, a velkou část z toho malého podílu kontroluje Tesla. Evropským automobilkám tak vzniká "díra", jelikož počítaly, že splnění evropských regulací flotilových emisí CO2 udělají pomocí prodeje velkého počtu elektromobilů.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Hendly přesně ta to je. Majitel posílá rakety do vesmíru. USA na to nema. A vlastní sociální sit.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Th0r cena.
Th0r
Flastenci od Fialy nekupujou Skodofky?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon

Ano ale to je stejný argument jako proč koupit ojetou ovci. Protože repase umí každý a ND je mraky... 😉

Největší problém s bateriemi hujeři opět zamlčují. Ono to totiž není o tom, že máš SOC 85% tak máš jen nižší kapacitu a jinak jsi happy. Ta baterie se samozřejmě chová jinak celkově, pomaleji se nabíjí atp. až se ani nechce nabít na 100% vůbec (a těch 100% je navíc jen třeba reálně 85%...). To je ten průšvih.
MrViki
@rohYpnol Asi jste myslel, že Octavia nesahá Tesle 3 ani po kotníky.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Mikesus
No stellantis není jen dodge nebo Chrysler. Ale jo. Jestli máš na mysli tyhle dvě, to souhlasim. No a druhá půlka stellantisu zase vyhazovala za starou technologii. Přesně jako Nokia.
Avatar - praptak
praptak
Ne, co nechtějí, ale často, co tu věc nepotřebují nebo za normálních okolností neuvažují kupovat, ale sleva je přiměje ke koupi. Divil byste se, takových lidí je dost.
Avatar - praptak
praptak
Chápete to špatně, nejste příliš bystrý.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman
U O4 záleží hodně na konkrétní specifikaci. Motor X rozměr pneu a kola X typ podvozku (pružiny , tlumiče) X typ nápravy. Nejde vzít vše jedním verdiktem.
Man Ký
žádná dotace neexistuje. ta "dotace" je podmíněna koupí elektromobilu na leasing. takže to, co kupec ušetří, zase utratí někde jinde. To nemůže z adotaci považovat nikdo, kdo absolvoval obecnou školu... reálně zaplatí kupec de facto úplně totéž.
Aldaa
Tesla - IT a 4%
Johnn
@Tycoon z hlediska životnosti baterie bych nevzal ani jedno z Tebou jmenovaných, ale Ioniq. Sice jsou až od stáří 8 let, ale vykazují velkou odolnost proti degradaci baterie. Asi nešetřili kobaltem, nebo prostě dobrá konstrukce a bms.
Avatar - Anonym
Anonym
@rohYpnol
Představ si, že z nějakého důvodu máš koupit oletý elektromobil. 10 let starý, s nájezdem 250 tisíc km. Koupíš Nissan Leaf, VW e-Golf nebo Teslu?
Ano, většina těch starších Tesel má baterie s NCA katodami, což pro životnost není moc dobré. Přesto jsou v rámci konkurence s životností spíše nadprůměr. Novější mívají NMC nebo LFP. Ale důležitější je spíše to, jaké jsou po těch 10 letech možnosti repase, druhovýroby atd.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon
Rozhodně bych Teslu s tímto nedoporučil. Stačí se podívat do nabídky bazarů, degradace baterií u ojetin je poměrně značná ve většině případů. SOC u ojetin nevypovídá o dlouhé životnosti Tesly. Tím ale vůbec netvrdím, že ostatní jsou na tom líp.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman
Objektivně je značně menší T3. Praktičnost T3 proti Octavii ani nezmiňují, to jsou 2 světy...
Tužší... Ano, ale také méně pohodlná. A tužší samozřejmě být musí, kvůli váze a výkonu.
Objektivně méně prostorná je T3 z podstaty věci, protože půdorys je cca stejný, výška obdobná/nižší, jenže do podlahy prostě musel nacpat baterii.
Jediné blbec bude tvrdit, že se to nikde neprojevilo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Jak MŮJ přístup?!? Co zase meleš za nesmysly??? Takto fungují vesměs všichni!!!
Výjimky jsou samozřejmě vždy a všude.
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly

Globální. Ale podívejme se třeba na ten Stellantis. Více než 95 % prodejů má na trzích, kde jsou základem trhu spalovací motory (Evropa, USA, Afrika) a pouze 1 % prodejů má na trhu, kde jsou základem trhu elektromobily (Čína).
Tvůj recept je dát Stellantisu co největší pokutu za to, že v EU prodává málo elektromobilů? Nebo mu naopak dát dotaci na vývoj baterií, které už CATL nebo BYD několik let vyrábí?
Avatar - Anonym
Anonym
@Pepa_007 vždyť to tě ubožacce doprej. Snad se konečně pořádně nají a oblékne.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@rohYpnol

🤣🤣🤣 ubožáčku...

Zjednodušeně a v principu KAŽDÁ DOTACE.
Je to forma poskytnutí slevy, a jak fungují slevy ví každý obchodní řetězec a celé Česko .
Ví to i každý zemědělec, který pěstuje to na co jsou dotace...
Ví to každá obec a kraj, které realizují takové záměry na které jsou dotace...
Jen ty to nechápeš 🤣🤣🤣
Josef Malý
Příspěvek podléhá schvalování.