Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
rohYpnol
Přesně, opět zoufalá snaha EU řešit dopady vlastní neschopné politiky dalšími zákazy, příkazy, nařízeními, cly...
EU zakáže spalovací motory, aniž by byla alternativa
EU nato politicky prosazuje EV, aniž by je dokázala vyrobit a aniž by měla suroviny...
Úplně stejné jako zákaz jádra a zavírání uhelek, aniž by byla alternativa...
Pořád ta stejná huejrská utopická a fantasmagorická politika. A jediné co EU umí, tak to je když to celé nefunguje přijít s dalšími zákazy, příkazy, nařízeními, cly a dotacemi...
EU je na sakra rychlé cestě ke dnu, a bohužel potopí i nás... Cesta ke dnu se jmenuje green deal.
EU zakáže spalovací motory, aniž by byla alternativa
EU nato politicky prosazuje EV, aniž by je dokázala vyrobit a aniž by měla suroviny...
Úplně stejné jako zákaz jádra a zavírání uhelek, aniž by byla alternativa...
Pořád ta stejná huejrská utopická a fantasmagorická politika. A jediné co EU umí, tak to je když to celé nefunguje přijít s dalšími zákazy, příkazy, nařízeními, cly a dotacemi...
EU je na sakra rychlé cestě ke dnu, a bohužel potopí i nás... Cesta ke dnu se jmenuje green deal.
@rohYpnol
Hendly a další agitátoři ti na to odpoví, že politika je to správná a tečka. O správnosti politiky se nediskutuje. Vše by fungovalo jak má, kdyby se automobilky a lidé chovali přesně podle plánů. A kdo si to dovolí kritizovat a dávat protiargumenty, je onálepkován jako Putinův agent nebo proruský troll.
Tato dodatečná cla názorně dokazují absurditu politiky. EU chce co nejvíce a co nerychleji rozšířit elektromobily. A na druhé straně pomocí cel brání tomu, aby se tu levné elektromobily mohly prodávat.
Hendly a další agitátoři ti na to odpoví, že politika je to správná a tečka. O správnosti politiky se nediskutuje. Vše by fungovalo jak má, kdyby se automobilky a lidé chovali přesně podle plánů. A kdo si to dovolí kritizovat a dávat protiargumenty, je onálepkován jako Putinův agent nebo proruský troll.
Tato dodatečná cla názorně dokazují absurditu politiky. EU chce co nejvíce a co nerychleji rozšířit elektromobily. A na druhé straně pomocí cel brání tomu, aby se tu levné elektromobily mohly prodávat.
@Tycoon
Přesně!
Přitom když Čína dotuje čínské EV, tak jistě není problém aby jsme tu měli čínou dotovanou Dácii Spring za 200 tis. nebo čínou dotovanou Cupru Tavascan za 500 tis. .. V čem je problém?!? 😁
Navíc čím dříve zavřeme evropské továrny, tím dříve dosáhneme přece klimatických cílů EU!!!
Přesně!
Přitom když Čína dotuje čínské EV, tak jistě není problém aby jsme tu měli čínou dotovanou Dácii Spring za 200 tis. nebo čínou dotovanou Cupru Tavascan za 500 tis. .. V čem je problém?!? 😁
Navíc čím dříve zavřeme evropské továrny, tím dříve dosáhneme přece klimatických cílů EU!!!
@rohYpnol
ale kulovy leda. Golf se da pronajmout za tri piva na den, slevy na to davaj jak blazen stejne jako na passaty. Nominalne vyjde golf ted stejne jako v 2017, platy jinde, coz ty nechapes.
Problem NEKTERYCH eu automobilek je klasijici poptavka po vsem a ne po ev! Kdyby se na golfa stala fronta tak to nedavaj se slevou jak krava.
Ovsem BMW dokazuje, ze jde prodavat vic ev nez je potreba na sanaci pokut a v cenach ix1 a i4 konkurovat vw a tesle a pritom na tom vydelavat. Kdo to nepochopi a bude knucet o greendealu pujde do***e (vw)
ale kulovy leda. Golf se da pronajmout za tri piva na den, slevy na to davaj jak blazen stejne jako na passaty. Nominalne vyjde golf ted stejne jako v 2017, platy jinde, coz ty nechapes.
Problem NEKTERYCH eu automobilek je klasijici poptavka po vsem a ne po ev! Kdyby se na golfa stala fronta tak to nedavaj se slevou jak krava.
Ovsem BMW dokazuje, ze jde prodavat vic ev nez je potreba na sanaci pokut a v cenach ix1 a i4 konkurovat vw a tesle a pritom na tom vydelavat. Kdo to nepochopi a bude knucet o greendealu pujde do***e (vw)
@kesumb
Tak vw zrovna moc konkurenceschopný v EV není. Ano, BMW je asi skoro jediná automobilka, která je schopna EV udělat na úrovni a konkurenceschopné tesle nebo Číně. VW tragédie, Renault zaspal, stellantis nic.
Tak vw zrovna moc konkurenceschopný v EV není. Ano, BMW je asi skoro jediná automobilka, která je schopna EV udělat na úrovni a konkurenceschopné tesle nebo Číně. VW tragédie, Renault zaspal, stellantis nic.
@kesumb
Jsi vedle jak ta jedle.
1) Sleva jak kráva u VW?? 😅 No, kdyby ses byl schopný zamyslet, tak ti možná dojde, že ty slevy jsou jen fikcí. Zdražit ceníkové ceny a pak dávat slevy z nereálných cen VW opravdu umí. Ale ostatní (Peugeot, Renault... ) jsou ještě horší.
2) Mzdy - vůbec nemá smysl komentovat. Nevíš co je to průměr, medián, kdo dosáhne atd. Tvoje úvahy tímto směrem jsou naprosto povrchní a myšlenkově chabé. Ale hlubších úvah nejsi schopen.
3) BMW a emise... Opět jen povrchní úvaha bez znalosti hloubky problémů z tvé strany. Úplně jinak se plní emisní limity někomu, kdo vyrábí velké auta proti někomu, kdo vyrábí malá, užitková, MPV, atd. atd. BMW vyrábí auta, které z nastavení limitů relativně těží. A zároveň umožňují nejlépe adaptaci EV vzhledem k cenové hladině.
Jsi vedle jak ta jedle.
1) Sleva jak kráva u VW?? 😅 No, kdyby ses byl schopný zamyslet, tak ti možná dojde, že ty slevy jsou jen fikcí. Zdražit ceníkové ceny a pak dávat slevy z nereálných cen VW opravdu umí. Ale ostatní (Peugeot, Renault... ) jsou ještě horší.
2) Mzdy - vůbec nemá smysl komentovat. Nevíš co je to průměr, medián, kdo dosáhne atd. Tvoje úvahy tímto směrem jsou naprosto povrchní a myšlenkově chabé. Ale hlubších úvah nejsi schopen.
3) BMW a emise... Opět jen povrchní úvaha bez znalosti hloubky problémů z tvé strany. Úplně jinak se plní emisní limity někomu, kdo vyrábí velké auta proti někomu, kdo vyrábí malá, užitková, MPV, atd. atd. BMW vyrábí auta, které z nastavení limitů relativně těží. A zároveň umožňují nejlépe adaptaci EV vzhledem k cenové hladině.
@rohYpnol
blbost, vem cenik odecti 29% z golfu 1,5tsi a jsi na cene golfu 1,4tsi v roce 2017 s19% slevou. Platy neplaty je to 500 bez dane za hezky auto porad stejnejch. A za 4-6 bez dph na mesic novej golf s gumama a pojistkou nebyl ani v 2017. Vytahni hlavu nadechni se a uznej ze se mame lip nez pred 10 lety..
blbost, vem cenik odecti 29% z golfu 1,5tsi a jsi na cene golfu 1,4tsi v roce 2017 s19% slevou. Platy neplaty je to 500 bez dane za hezky auto porad stejnejch. A za 4-6 bez dph na mesic novej golf s gumama a pojistkou nebyl ani v 2017. Vytahni hlavu nadechni se a uznej ze se mame lip nez pred 10 lety..
@kesumb
Blbost jsi napsal ty. Je to jako kdybych napsal - odečti si 50% z ceníku Golfu 2024 a je výrazně levnější než ve 2017...
To je neprůstřelný argument, co? 🤣
Odečíst doma na papíře si můžeš cokoliv od čehokoliv. Fakt je, že reálné koncové akční ceny Golfu jsou v People od 660 a Limited od 550. Tyhle ceny jsou v zásadě bernou mincí reálných cen pro koncové zákazníky.
Moudra typu když vezmeš 25 ks na firmu tak ti k tomu dají dalších 5ks ID.3 zdarma si rovnou nechej od cesty.
Ano, jsou to výrazné slevy, protože konečně pochopili že buď slevní na ceny za co lidi koupí, nebo budou prodejci žrát psí konzervy. Ale pořád je to +100t. proti 2017. To je +20%. To není málo.
A kecy typu máslo je +50% si taky nech na lampárnu.
Blbost jsi napsal ty. Je to jako kdybych napsal - odečti si 50% z ceníku Golfu 2024 a je výrazně levnější než ve 2017...
To je neprůstřelný argument, co? 🤣
Odečíst doma na papíře si můžeš cokoliv od čehokoliv. Fakt je, že reálné koncové akční ceny Golfu jsou v People od 660 a Limited od 550. Tyhle ceny jsou v zásadě bernou mincí reálných cen pro koncové zákazníky.
Moudra typu když vezmeš 25 ks na firmu tak ti k tomu dají dalších 5ks ID.3 zdarma si rovnou nechej od cesty.
Ano, jsou to výrazné slevy, protože konečně pochopili že buď slevní na ceny za co lidi koupí, nebo budou prodejci žrát psí konzervy. Ale pořád je to +100t. proti 2017. To je +20%. To není málo.
A kecy typu máslo je +50% si taky nech na lampárnu.
@rohYpnol
20% to neni ale i kdyby co jako cekas? Ze maslo stoji o 50% vic a golfa ti daj o 50% levnejc?
Ono by se ti nejvic libilo kdyby ti baba dal 300 mesicne za drbani se na koulich a golf byl za 100 ne?
20% to neni ale i kdyby co jako cekas? Ze maslo stoji o 50% vic a golfa ti daj o 50% levnejc?
Ono by se ti nejvic libilo kdyby ti baba dal 300 mesicne za drbani se na koulich a golf byl za 100 ne?
@kesumb
Přečti si co jsi sám napsal a na co jsem reagoval 😖
Jen říkám že VW žádné výrazné reálné slevy nemá a je to jen "nechci slevu zadarmo"...
Nikde neříkám že 550/660 je dnes špatná nabídka. Navíc je jasné, že část zdražení jde za EU legislativou díky nesmyslným asistentům.
O tomto ale řeč nebyla. Navíc i tyhle ceny akční rozhodně nezlepšily dostupnost modelu proti dřívější době. Už jen díky skokovému zdražení bydlení logicky všichni mají méně peněz na auta.
Přečti si co jsi sám napsal a na co jsem reagoval 😖
Jen říkám že VW žádné výrazné reálné slevy nemá a je to jen "nechci slevu zadarmo"...
Nikde neříkám že 550/660 je dnes špatná nabídka. Navíc je jasné, že část zdražení jde za EU legislativou díky nesmyslným asistentům.
O tomto ale řeč nebyla. Navíc i tyhle ceny akční rozhodně nezlepšily dostupnost modelu proti dřívější době. Už jen díky skokovému zdražení bydlení logicky všichni mají méně peněz na auta.
@rohYpnol
ja to prave cetl a je to hovadina. VW taky plati lidi, jeho subdodsvatele taky plati bydleni, taky platej elektriku, taky nesou inflaci. Takze slevy jsou o to vyraznejsi. O tom kdo na to ma a nema je debata druha, novej golf v cr nikdy nebyl pro vetsinu a navic jsme na prahu krize. To nemeni nic na tom, ze ty auta jsou ted levnejsi nez byly vloni, predloni a i pred 7 lety
ja to prave cetl a je to hovadina. VW taky plati lidi, jeho subdodsvatele taky plati bydleni, taky platej elektriku, taky nesou inflaci. Takze slevy jsou o to vyraznejsi. O tom kdo na to ma a nema je debata druha, novej golf v cr nikdy nebyl pro vetsinu a navic jsme na prahu krize. To nemeni nic na tom, ze ty auta jsou ted levnejsi nez byly vloni, predloni a i pred 7 lety
@kesumb
Nemáš v mnohém pravdu. Golf paradoxně dlouhodobě vycházel výhodněji než Octavia. Dokonce výhodněji než Scala.
Golf ve vyšších verzích a motorizacích nebyl levný a pro každého. To ano. Ale vedle toho vždy měl hodně dostupné verze.
Současná nabídka je vzhledem k některým zoufalým nabídkám konkurence u VW už opět zajímavá. Levné však rozhodně nejsou.
Každopádně jak jsem napsal, zavčasu u VW pochopili, že buď budou psí konzervy nebo nižší marže a akceptovatelné ceny.
Renault už se také začíná probouzet ze svého utopického zeleného snu, ale hodně pomalu.
Stellantis chápe ještě pomaleji, tam zatím jen zmrtvých vzkřísili Berlingo/Rifter.
Nemáš v mnohém pravdu. Golf paradoxně dlouhodobě vycházel výhodněji než Octavia. Dokonce výhodněji než Scala.
Golf ve vyšších verzích a motorizacích nebyl levný a pro každého. To ano. Ale vedle toho vždy měl hodně dostupné verze.
Současná nabídka je vzhledem k některým zoufalým nabídkám konkurence u VW už opět zajímavá. Levné však rozhodně nejsou.
Každopádně jak jsem napsal, zavčasu u VW pochopili, že buď budou psí konzervy nebo nižší marže a akceptovatelné ceny.
Renault už se také začíná probouzet ze svého utopického zeleného snu, ale hodně pomalu.
Stellantis chápe ještě pomaleji, tam zatím jen zmrtvých vzkřísili Berlingo/Rifter.
rohYpnol
Krásný důkaz neschopné a diletantské EU.
Fanatická úřednická EK kterou NIKDO NEZVOLIL A NEMÁ ŽÁDNÝ POLITICKÝ MANDÁT v čele s Leyenovou přijde s nesmyslným návrhem, PRO který žádná většina států NEhlasovala. NÁVRH NEZÍSKAL ŽÁDNOU VĚTŠINOVOU PODPORU!
Ale protože je EP plný diletantů, trafikantů a kývačů, tak se nenajde dostatečná většina, která by fanatickým návrhům EK dokázala zabránit...
A na těchto principech stojí EU!!! Pak se prohlasují podobné zvěrstva jako šikana Maďarska za to že má vlastní zahraniční politiku...
V EU musí dojít k rozkladu, reforma nebude možná...
Fanatická úřednická EK kterou NIKDO NEZVOLIL A NEMÁ ŽÁDNÝ POLITICKÝ MANDÁT v čele s Leyenovou přijde s nesmyslným návrhem, PRO který žádná většina států NEhlasovala. NÁVRH NEZÍSKAL ŽÁDNOU VĚTŠINOVOU PODPORU!
Ale protože je EP plný diletantů, trafikantů a kývačů, tak se nenajde dostatečná většina, která by fanatickým návrhům EK dokázala zabránit...
A na těchto principech stojí EU!!! Pak se prohlasují podobné zvěrstva jako šikana Maďarska za to že má vlastní zahraniční politiku...
V EU musí dojít k rozkladu, reforma nebude možná...
@rohYpnol Nebude. Hlasoval jsem kdysi pro vstup do EU a nelituju toho. Ale to byla úplně jiná EU než je teď. Bablbam!
@rohYpnol
Tady někdo adoruje diktaturu koukám. Nepřekvapuje mne to.
Tady někdo adoruje diktaturu koukám. Nepřekvapuje mne to.
@Mikesus
Můžeš mi uvést konkrétní důvod pro tu lež co jsi napsal?
Když jasně tvrdím že jednání EU prostřednictvím EK a EP neodpovídá demokratické volbě a vůli občanů EU???
A píši O VĚTŠINOVÉ PODPOŘE!!! O VĚTŠINOVÉ!!!
A že každý stát má právo na svoji zahraniční politiku a ne diktaturu svrchované EU!!!
Můžeš mi uvést konkrétní důvod pro tu lež co jsi napsal?
Když jasně tvrdím že jednání EU prostřednictvím EK a EP neodpovídá demokratické volbě a vůli občanů EU???
A píši O VĚTŠINOVÉ PODPOŘE!!! O VĚTŠINOVÉ!!!
A že každý stát má právo na svoji zahraniční politiku a ne diktaturu svrchované EU!!!
@rohYpnol
"Pak se prohlasují podobné zvěrstva jako šikana Maďarska za to že má vlastní zahraniční politiku..."
Maďarsko se jalo cestou diktatury, cenzura tam jede na plné obrátky, podkopava demokracii celé EU a ty ho vyzdvihneš
"Pak se prohlasují podobné zvěrstva jako šikana Maďarska za to že má vlastní zahraniční politiku..."
Maďarsko se jalo cestou diktatury, cenzura tam jede na plné obrátky, podkopava demokracii celé EU a ty ho vyzdvihneš
@Mikesus
Hloupěji sis vybrat nemohl...
Strana Fidesz maďarského premiéra Viktora Orbána získala ve volbách do Evropského parlamentu 43,8 procenta hlasů a proti minulým volbám si pohoršila. Nejsilnější opoziční strana TISZA má 31 procent, což výrazně převyšuje zisk Orbánových hlavních vyzyvatelů z předchozích eurovoleb.
Hotová diktatura... 🤣🤣🤣 Jsi opravdu směšný.
Hloupěji sis vybrat nemohl...
Strana Fidesz maďarského premiéra Viktora Orbána získala ve volbách do Evropského parlamentu 43,8 procenta hlasů a proti minulým volbám si pohoršila. Nejsilnější opoziční strana TISZA má 31 procent, což výrazně převyšuje zisk Orbánových hlavních vyzyvatelů z předchozích eurovoleb.
Hotová diktatura... 🤣🤣🤣 Jsi opravdu směšný.
@rohYpnol
Koukam tvé oblíbené míchání jablek a hrušek. Mluvíme o madarsku a ty povídas o evropské unii. Dobrej whataboutismus. Typicky pro lidi, co nemají argument, nebo jsou hloupí. A to děláš pořád. Zkus se držet tématu, kdyz uz chceš reagovat. Jo já zapomněl, to bys neměl žádný argument vlastně.
Koukam tvé oblíbené míchání jablek a hrušek. Mluvíme o madarsku a ty povídas o evropské unii. Dobrej whataboutismus. Typicky pro lidi, co nemají argument, nebo jsou hloupí. A to děláš pořád. Zkus se držet tématu, kdyz uz chceš reagovat. Jo já zapomněl, to bys neměl žádný argument vlastně.
@Mikesus
Ne, zase mimo a zase ti uniká podstata. Ta vůbec není v tom CO Maďarsko. Ta podstata je v tom, CO EU!!!
Zase jsi nic nepochopil.
Mě je celkem jedno co Orbán konkrétně řešil. Podstatné je, že Maďarsko má svrchované právo na vlastní zahraniční politiku. O tom to je.
Ne, zase mimo a zase ti uniká podstata. Ta vůbec není v tom CO Maďarsko. Ta podstata je v tom, CO EU!!!
Zase jsi nic nepochopil.
Mě je celkem jedno co Orbán konkrétně řešil. Podstatné je, že Maďarsko má svrchované právo na vlastní zahraniční politiku. O tom to je.
Hendly
Zas diskuse trollu.
Trochu se tu zapomíná, ze o tom svobodne hlasuji zastupci statu.
Mota se tu nesmysl o EK ktera samozřejmě nejedna sama od sebe a ani sama nic nemuze rozhodnout atd.
Stejne tak nesmysl, ze EU zakazuje jaderne elektrarny.. no proste takove ty nesmysly co trollove pisou vsude na netu.
Na to hlavni se ale zapomíná.
Cina ziskala obrovsky technologicky naskok.
Zustat u spalovaku je scenar Nokia. Stale je cas, ale krati se.
Trochu se tu zapomíná, ze o tom svobodne hlasuji zastupci statu.
Mota se tu nesmysl o EK ktera samozřejmě nejedna sama od sebe a ani sama nic nemuze rozhodnout atd.
Stejne tak nesmysl, ze EU zakazuje jaderne elektrarny.. no proste takove ty nesmysly co trollove pisou vsude na netu.
Na to hlavni se ale zapomíná.
Cina ziskala obrovsky technologicky naskok.
Zustat u spalovaku je scenar Nokia. Stale je cas, ale krati se.
@Hendly NOKIA NOKIA NOKIA!!!!
Furt dokola. Vedle jak ta jedle! Nokia byla špička mobilů a důvod proč skončila vůbec nebyl v jejich mobilech. Tam šlo o sofware.
Furt dokola. Vedle jak ta jedle! Nokia byla špička mobilů a důvod proč skončila vůbec nebyl v jejich mobilech. Tam šlo o sofware.
@beibej
Ve finale je jedno cim to bylo, ze spicky oboru s obrovskym podilem na trhu byla behem par let krachující znacka.
Mimochodem kdyz pises, ze to bylo SW. Co je aktualne nejvetsi problem klasických vyrobcu aut?
Ve finale je jedno cim to bylo, ze spicky oboru s obrovskym podilem na trhu byla behem par let krachující znacka.
Mimochodem kdyz pises, ze to bylo SW. Co je aktualne nejvetsi problem klasických vyrobcu aut?
@Hendly to ale není stejné. Apple který šel později stejnou cestou uspěl. Takže to asi zas tak špatný směr nebyl.
@beibej
Apple sel stejnou cestou jako Nokia? Fakt? 🤣🤣
Apple vsadil na oblíbenost funkcí a optimalizaci, tj. dal 60% nejpoužívanější funkcí a zbytek ignoroval. Udělal SW, který odladil a fungoval. Nokia trvala na tom, co jí fungovalo a odmítala dát cokoliv nového do telefonu. Ať už funkce nebo sw.
Apple sel stejnou cestou jako Nokia? Fakt? 🤣🤣
Apple vsadil na oblíbenost funkcí a optimalizaci, tj. dal 60% nejpoužívanější funkcí a zbytek ignoroval. Udělal SW, který odladil a fungoval. Nokia trvala na tom, co jí fungovalo a odmítala dát cokoliv nového do telefonu. Ať už funkce nebo sw.
@beibej
A co tím chces rict.
Ze prisel nekdo novy, ktery kaslal na tlacitkove telefony ktere v te dobe jsou 100% trhu a rozvalcoval veskerou zavedenou konkurenci?
Neni to trochu stejne tomu co se ted deje v automotiv?
A co tím chces rict.
Ze prisel nekdo novy, ktery kaslal na tlacitkove telefony ktere v te dobe jsou 100% trhu a rozvalcoval veskerou zavedenou konkurenci?
Neni to trochu stejne tomu co se ted deje v automotiv?
@Hendly
Když už jsme u té podobnosti telefony vs. auta.
Apple přišel s revolucí a nakonec ovládl 20 % celosvětového trhu. Majoritních 80 % si však udržel Android, což je ideový nástupce Symbianových Nokií.
Tesla taky přišla s revolucí a zdá se, že elektromobily by mohly ovládnout cca 20 % světového trhu. Majoritních 80 % asi zůstane hybridům a dalším ideovým nástupcům klasických spalovacích aut.
Když už jsme u té podobnosti telefony vs. auta.
Apple přišel s revolucí a nakonec ovládl 20 % celosvětového trhu. Majoritních 80 % si však udržel Android, což je ideový nástupce Symbianových Nokií.
Tesla taky přišla s revolucí a zdá se, že elektromobily by mohly ovládnout cca 20 % světového trhu. Majoritních 80 % asi zůstane hybridům a dalším ideovým nástupcům klasických spalovacích aut.
@Tycoon
Nokia zkrachovala a je z toho Napis co vlastni nejaky cinan.
Vždyť prece vsichni chteji stary dobry tlacitkovy telefon co vydrzi 14 dni bez nabijeni.
Vid co je desive?
Ze mluvci VW mluvi o tom, ze vlastne nevi co je 10.10. za jinou akci nez predstaveni noveho modelu VW. …
Nokia zkrachovala a je z toho Napis co vlastni nejaky cinan.
Vždyť prece vsichni chteji stary dobry tlacitkovy telefon co vydrzi 14 dni bez nabijeni.
Vid co je desive?
Ze mluvci VW mluvi o tom, ze vlastne nevi co je 10.10. za jinou akci nez predstaveni noveho modelu VW. …
@Hendly
To si to značně zjednodušil. Nokia nikdy nezkrachovala, jelikož se divize telefonů, která šla ke dnu, zbavila. Svět stále telefonuje pomocí Nokií, akorát to už nejsou koncová zařízení, ale "jen" sítě operátorů.
To samé jako Nokia udělal o několik let dříve i Ericsson.
A vadí to? Samsung a další v odkazu Nokie a Ericssonu pokračovali, akorát místo Symbianu je modernější Android, avšak se stejnou filosofií jako měl Symbian. Napodobit filosofii iOS se pokusl Microsoft, ale neuspěl. Tak jako neuspěl třeba Fisker, Rivian a Lucid s napodobením Tesly.
VW samozřejmě to stejné jako Nokia nebo Ericsson udělat nemůže, jelikož nic jiného než auta nedělá. A okopírovat Teslu a vsadit vše na jednu kartu je risk, který si VW nemůže dovolit. Měl by si vzít příklad ze Samsungu, který tehdy narozdíl od Nokie implementoval všechny své vlastní i licencované systémy (Bada, Microsoft Phone, Android, Tizen atd) a chytře vyčkával, co si zákazníci vyberou. Přijde mi, že takto chytře vyčkává Toyota.
No a? Já taky nevím, co bude 10. 10. Jelikož nepředpokládám, že bys propagoval nějaké spalovací auto nebo hybrid, tak to bude asi nějaký nový elektromobil.
To si to značně zjednodušil. Nokia nikdy nezkrachovala, jelikož se divize telefonů, která šla ke dnu, zbavila. Svět stále telefonuje pomocí Nokií, akorát to už nejsou koncová zařízení, ale "jen" sítě operátorů.
To samé jako Nokia udělal o několik let dříve i Ericsson.
A vadí to? Samsung a další v odkazu Nokie a Ericssonu pokračovali, akorát místo Symbianu je modernější Android, avšak se stejnou filosofií jako měl Symbian. Napodobit filosofii iOS se pokusl Microsoft, ale neuspěl. Tak jako neuspěl třeba Fisker, Rivian a Lucid s napodobením Tesly.
VW samozřejmě to stejné jako Nokia nebo Ericsson udělat nemůže, jelikož nic jiného než auta nedělá. A okopírovat Teslu a vsadit vše na jednu kartu je risk, který si VW nemůže dovolit. Měl by si vzít příklad ze Samsungu, který tehdy narozdíl od Nokie implementoval všechny své vlastní i licencované systémy (Bada, Microsoft Phone, Android, Tizen atd) a chytře vyčkával, co si zákazníci vyberou. Přijde mi, že takto chytře vyčkává Toyota.
No a? Já taky nevím, co bude 10. 10. Jelikož nepředpokládám, že bys propagoval nějaké spalovací auto nebo hybrid, tak to bude asi nějaký nový elektromobil.
@beibej
Přirovnání k Nokii je důkazem, ják hloupí huejři marně hledají čeho se chytit.
Nokia skončila proto, že přestala vyrábět to, co chtěli zákazníci.
Jenže zákazníci žádné EV nechtějí. Chtějí spalováky. A když už eko, tak hybridy. Je to prosté a logické. Hybrid řeší problém s baterií a přináší výhody elektro pohonu. A cena, co za to zákazník musí obětovat, už je často snesitelná.
Zcela prosté, zcela jednoduché. Přirovnání k Nokii je absolutně mimo realitu.
Přirovnání k Nokii je důkazem, ják hloupí huejři marně hledají čeho se chytit.
Nokia skončila proto, že přestala vyrábět to, co chtěli zákazníci.
Jenže zákazníci žádné EV nechtějí. Chtějí spalováky. A když už eko, tak hybridy. Je to prosté a logické. Hybrid řeší problém s baterií a přináší výhody elektro pohonu. A cena, co za to zákazník musí obětovat, už je často snesitelná.
Zcela prosté, zcela jednoduché. Přirovnání k Nokii je absolutně mimo realitu.
@rohYpnol
Zakaznici přece chteji tlacitkovy telefon co je maly a vydrzi dlouho bez nabijeni.
Presne v tom byla Nokia nejlepsi a preste to chtelo vetsina zakazniku.
No a pak bylo vsechno jinak.
Zakaznici přece chteji tlacitkovy telefon co je maly a vydrzi dlouho bez nabijeni.
Presne v tom byla Nokia nejlepsi a preste to chtelo vetsina zakazniku.
No a pak bylo vsechno jinak.
@Hendly
Ne, nelži sám sobě.
Když přišel iPhone, málokdo iPhone měl. Ale každý ho chtěl.
Android pak přišel s obdobou a masovou dostupností.
Tesla tu je přes 10 let. EV nikdo nechce. Ano ty to nepochopíš, ale pohledem celku to tak je. Mizerných 14% prodejů, většinově postavených jen na dotacích, znamená z pohledu celku NIKDO.
Takže jen lžeš.
Ne, nelži sám sobě.
Když přišel iPhone, málokdo iPhone měl. Ale každý ho chtěl.
Android pak přišel s obdobou a masovou dostupností.
Tesla tu je přes 10 let. EV nikdo nechce. Ano ty to nepochopíš, ale pohledem celku to tak je. Mizerných 14% prodejů, většinově postavených jen na dotacích, znamená z pohledu celku NIKDO.
Takže jen lžeš.
@Hendly
Já myslím, že už je u některých téměř rozhodnuto. Tak vem si, manažer rozhodl, že se pojede diesel, protoze se koukalo jen na co2 a hloupá ovce, když nevidi kouř tak veri, ze tam nic neni. Pak zjistili, že ten drahej vývoj byl k ničemu, protože emise nejsou jen co2 a ty zbylé emise ten diesel nesplní. Tak tabulku mereni schováme a budeme tvrdit, že je to jak má být. No když to praskne, další prachy musí na vývoj, pokuty a úpravy. A protože jsme utratili tolik peněz zbytečně, tak z toho zkusíme ještě něco vytriskat než abychom dali něco víc do vývoje moderních technologií.
Já myslím, že už je u některých téměř rozhodnuto. Tak vem si, manažer rozhodl, že se pojede diesel, protoze se koukalo jen na co2 a hloupá ovce, když nevidi kouř tak veri, ze tam nic neni. Pak zjistili, že ten drahej vývoj byl k ničemu, protože emise nejsou jen co2 a ty zbylé emise ten diesel nesplní. Tak tabulku mereni schováme a budeme tvrdit, že je to jak má být. No když to praskne, další prachy musí na vývoj, pokuty a úpravy. A protože jsme utratili tolik peněz zbytečně, tak z toho zkusíme ještě něco vytriskat než abychom dali něco víc do vývoje moderních technologií.
Renoo
Zdejší čínské filcky už jedou bomby. Zase cosi blábolí o zaostalých západních automobilkách a blablabla.
Takže aktuální podmínky pro ty zaostalé západní automobilky. Mají zásadně dražší energie, mají dražší suroviny - netěží se tu, ani tu neprobíhá rafinace, je tu nedostatek pracovní síly, pracovní síla je mnohem méně výkonná a kvalitní jako ta čínská. Stávky jsou běžné. Práce je pro lidi něco votravnýho a odpornýho. Chybí odborníci, protože přece je lepší home office a práce á la žvanění nebo býti kancelářskou krysou někde na ouřadě. Dlouhé roky není jasně dáno, co teda EU má v plánu. Chvíli dotuje nafťáky, pak z nich udělá největší zlo automobilismu a zase podporuje EV. Různí aktivisté mají větší moc než policie a zákon a běžně komplikují výstavbu továren. V Číně postavíte a rozjedete halu rok a něco. Tady to se všemi schvalovacími šarádami a bojem s aktivisty trvá minimálně 4 roky do spuštění.
Takže soudruzi, vysvětlete mi, jak může automobilka rozumně fungovat v takových podmínkách. Ona totiž už nemůže konkurovat ani v ICE.
Takže aktuální podmínky pro ty zaostalé západní automobilky. Mají zásadně dražší energie, mají dražší suroviny - netěží se tu, ani tu neprobíhá rafinace, je tu nedostatek pracovní síly, pracovní síla je mnohem méně výkonná a kvalitní jako ta čínská. Stávky jsou běžné. Práce je pro lidi něco votravnýho a odpornýho. Chybí odborníci, protože přece je lepší home office a práce á la žvanění nebo býti kancelářskou krysou někde na ouřadě. Dlouhé roky není jasně dáno, co teda EU má v plánu. Chvíli dotuje nafťáky, pak z nich udělá největší zlo automobilismu a zase podporuje EV. Různí aktivisté mají větší moc než policie a zákon a běžně komplikují výstavbu továren. V Číně postavíte a rozjedete halu rok a něco. Tady to se všemi schvalovacími šarádami a bojem s aktivisty trvá minimálně 4 roky do spuštění.
Takže soudruzi, vysvětlete mi, jak může automobilka rozumně fungovat v takových podmínkách. Ona totiž už nemůže konkurovat ani v ICE.
@Renoo
Evropa byla nekdy levna? Mela suroviny ?
Ne. Jeji uspech byl v technologickem naskoku.
Evropa byla nekdy levna? Mela suroviny ?
Ne. Jeji uspech byl v technologickem naskoku.
@Hendly
Evropa nikdy technologický náskok neměla. Zatímco v USA vyráběli auta s V8 a klimatizací, rádiem a elektrickými okny, tak tady vyráběli vozy jako 2CV, brouk, Wartburg, trabant atp.
Ano, západoněmecké BMW a Mercedes si nějaké postavení udrželo a dokázali být technologicky na špici.
Ale obecně evropský automobilový průmysl na špici nikdy nebyl.
Evropa nikdy technologický náskok neměla. Zatímco v USA vyráběli auta s V8 a klimatizací, rádiem a elektrickými okny, tak tady vyráběli vozy jako 2CV, brouk, Wartburg, trabant atp.
Ano, západoněmecké BMW a Mercedes si nějaké postavení udrželo a dokázali být technologicky na špici.
Ale obecně evropský automobilový průmysl na špici nikdy nebyl.
Chybi tam: Ne, budeme mít dražší BEV a EU zastaralou produktivitu.
Kdyby šlo jenom o Čínu, tak dobrý.
Jde o to, že ty čínské poloviční ceny budou mít i v Indii, Vietnamu, Brazilii, Mexiku, ... .
I tady nebude schopna EU konkurovat polovičním cenám, takže i zde vyklidíme pozice.