Novinky
@Th0r
Efektivitu? Myslíš jako tu kolem 30%? Jestli mluvíš za speditéry, pak chápu to nechtěně čekání. Pokud za normálního člověka, ten by to čekání lri těch průměrných necelých 20tis ročně ( realne ještě méně) ani nepoznal.
Efektivitu? Myslíš jako tu kolem 30%? Jestli mluvíš za speditéry, pak chápu to nechtěně čekání. Pokud za normálního člověka, ten by to čekání lri těch průměrných necelých 20tis ročně ( realne ještě méně) ani nepoznal.
@Nebo Nebo
Já spíš čekám, kdy nebudou poruchova, lépe receno kdy budou fungovat. A to platí pro celé portfolio.
Já spíš čekám, kdy nebudou poruchova, lépe receno kdy budou fungovat. A to platí pro celé portfolio.
@Th0r To je presne to, ked to bude mat vehicle to grid, tak sa bude auto nabijat zo slnka a vecer vydelavat, ked bude posielat energiu do siete, ked bude drahsia. Ale to su take sny, ked uz bude plne autonomne, tak moze namiesto toho v noci vozit klientov. Snad to raz bude tak a auto si fakt na seba zarobi 😄
@Horký Rom
A představ si, že tě Němci zase obelhali.
Třeba Audi letos v Německu dle jejich statistiky neprodalo ani jednu dieselovou A4. Ptáčci cvrlikají, slyšíme trávu růst ...počkat, neslyšíme ... pročpak se z cca 14 000 ks letos v Německu prodaných Audi A4 ozývá dieselový klapot? Protože úřad KBA schoval tyto diesely do kategorie hybridů. No a pak vydá tiskovou zprávu, že si Němci koupili více elektromobilů než dieselů.
Chápeš to?
A představ si, že tě Němci zase obelhali.
Třeba Audi letos v Německu dle jejich statistiky neprodalo ani jednu dieselovou A4. Ptáčci cvrlikají, slyšíme trávu růst ...počkat, neslyšíme ... pročpak se z cca 14 000 ks letos v Německu prodaných Audi A4 ozývá dieselový klapot? Protože úřad KBA schoval tyto diesely do kategorie hybridů. No a pak vydá tiskovou zprávu, že si Němci koupili více elektromobilů než dieselů.
Chápeš to?
Koukám, že ve VW stále ještě tápou. A čas běží a běží a peníze se prožírají a prožírají. No, nechtěl bych být akcionářem VW.
Miluju, když nadnárodní korporát s placenými stratégy vyplodí přelomovou informaci, kterou jsem jim mohl sdělit v roce 2015 v 5minutovém dotazníku při přebírání auta ze servisu. Ne, majorita lidí a tuplem zákazníků německého koncernu nehledá rozplizlé divné ufo s dotykovou plochou místo volantu. Chtějí normální, elegantní, vkusné rodinné auto, které je nebude po každém nasednutí s*át.
Konečne na to prišli. Ale im sakra trvalo, kým im docvaklo, že trendy určujú zákazníci, nie oni. Aj keď musím uznať, že zrovna napríklad ID.3 vyzerá veľmi dobre, rozhodne lepšie ako Kona alebo hoci Kamiq.
@Xprcek
- ota updaty si muzou strcit nekam, at to sakra udelaj napoprve poradne!
- enyaq se nabiji rychlejc nez tmy viz fdrive
-na frunk elektromobilista kasle, bmw ho nikde nema v nekterejch mesicich porazilo v de teslu v prodejich
-aplikace j vw je total pruser to bez debat, pustit si na dalku topeni je skoro nemozny
- ale hlavne konecne pochopit ze vecny okradani aut ala tesla neni reseni!
- ota updaty si muzou strcit nekam, at to sakra udelaj napoprve poradne!
- enyaq se nabiji rychlejc nez tmy viz fdrive
-na frunk elektromobilista kasle, bmw ho nikde nema v nekterejch mesicich porazilo v de teslu v prodejich
-aplikace j vw je total pruser to bez debat, pustit si na dalku topeni je skoro nemozny
- ale hlavne konecne pochopit ze vecny okradani aut ala tesla neni reseni!
@eLzyx Silně pochybuji, že jsou Teslisté tak ohromeni ergonomickou dokonalostí svých strojů (zvlášť TM3/Y), že si neumí představit nic lepšího. Prostě drží hubu a krok.
@Th0r dnes už ta EV dají pohodlně 400km. A hádej co - máš si po 4,5h jízdy udělat pauzu. BOZP po tomhle v knihách jízd docela jde. Už jsem některé musel přepisovat, aby tam ty pauzy byly.
No to se tedy vedení VW propracovalo k úžasnému poznání! Až na to, že se stačilo tak cca před 4-5 lety zeptat svých zákazníků a tyto za miliardových nákladů zcela zbytečně vytvořené problémy si mohli ušetřit! 😁
@Horký Rom
Ty si ale komik. Diesely a elektriky maji dohromady 30%. 70% patří ostatnímu , asi benzinu. Ohybat statistiky vam pomatencum fakt jde
Ty si ale komik. Diesely a elektriky maji dohromady 30%. 70% patří ostatnímu , asi benzinu. Ohybat statistiky vam pomatencum fakt jde
To že jsou hnusná, vlastně celá řada id, snad jen buzzík celkem jde, ALE... nebude spíše problém v pohonu? Bez dotací prodeje klesají, není zájem a tak to dohání znevýhodněním spalovacích motorů a jejich cenu šponují do nesmyslných výšin. Výsledek je, nebo v nejbližší době bude celkový útlum autoprůmyslu a na to napojených odvětví.
Místo by se dělala auta, která si mohou a chtějí lidé koupit, dělají auta pro firmy. Pak přijde Čína a namastí si kapsy na rozpadajícím se průmyslu v EU. Malé, střední levnější auto s technikou co vydrží s dostatečně ekologickým pohonem, což je prakticky kterýkoli spalovák dnešní doby. HEV, PHEV i BEV budou mít své místo, ale jen pro ty kdo je opravdu chtějí a jsou ochotni za něpřiplatit. Politika tlačení jedné varianty je cesta k problémům.
Místo by se dělala auta, která si mohou a chtějí lidé koupit, dělají auta pro firmy. Pak přijde Čína a namastí si kapsy na rozpadajícím se průmyslu v EU. Malé, střední levnější auto s technikou co vydrží s dostatečně ekologickým pohonem, což je prakticky kterýkoli spalovák dnešní doby. HEV, PHEV i BEV budou mít své místo, ale jen pro ty kdo je opravdu chtějí a jsou ochotni za něpřiplatit. Politika tlačení jedné varianty je cesta k problémům.
@Lempl Klaun
@Horký Rom
@Padesát dalších multinicků
Co máš zase s tou Plzní? Co tě na Plzni tak fascinuje? Tady u nás známe to město jen díky tomu, že se tam vyrábí známý přípravek na likvidaci slimáků GambriHnus.
Odkaz na běžecký tým dáváš proč? Tam chodíš trénovat, abys měl dobrou fyzičku, když ti v Tesle dojde šťáva?
@Horký Rom
@Padesát dalších multinicků
Co máš zase s tou Plzní? Co tě na Plzni tak fascinuje? Tady u nás známe to město jen díky tomu, že se tam vyrábí známý přípravek na likvidaci slimáků GambriHnus.
Odkaz na běžecký tým dáváš proč? Tam chodíš trénovat, abys měl dobrou fyzičku, když ti v Tesle dojde šťáva?
Auto ma slouzit, jezdit, vydelavat. Ne stat kazdych 200 km nekolik hodin stat a nabijet u stojanu. Za ekonomicky rozvoj vdecime prave autum, jejich efektivite a provozu. To je realita.
@Arese proč mi moje Tesla přijde extrémně zábavná (že by výkon a super podvozek?), relativně lehká (2,2t mají dneska všechny lepší spalováky) a velice praktická (větší kufr jak Volvo V90)?
@Renoo problém, pro VW, je ten, že Tesla na rozdíl od VW funguje. Je tam vše dost jednoduše a pochopitelně udělané. Ano, někdy chvíli trvá si zvyknout, ale pak už člověk nechce nic jiného.
@traveldrive souhlas, btw ta iD.3 až po FL vypadá lépe, tedy od druhé půlky 2023 😋 A obloukem bych se vyhnul těm 20” kolům, bál jsem se abych je někde neodřel a moc komfortu taky nepobrala, raději 19” s více gumy 👍
Ano, to je to co říkám. Než se svět vzpamatuje a probere z vlny nikým nechtěných hrůz a vrátí se zpátky k tomu, co zákazník očekává, chce a potřebuje, ztratili jsme celou jednu generaci aut.
@Frfla No opět objevili Ameriku... Bože, co to tam sedí za dementy? Promrhali zbytečně několik let a mraky peněz s iD e😜erimenty...
ID3 vyzerá zaujíma, ba až pekne. Ale tým ID SUV neviem prísť na chuť. Nie je to ten prípad, že si kúpim auto za 50k€, postavím sa pred neho a poviem si aké krásne auto som kúpil... To vôbec. Škoda, že VW vsadilo pri všetkých ID na rovnaký dizajnový jazyk. Enyaq mi pritom príde ako velmi pekné auto. Či už v interiéry alebo exteriér.
@Stejsn ale kdepak. Než se západní civilizace vzpamatuje tak definivne ztratila svůj průmysl a vrací se na stromy.
Golf, Passat, Polo
tlačítka, kolečká, hlasové ovládanie... to by bolo niečo .. Ale... Co to je? ID-3? To je jako občanka? plus mega displeje, haptické ovládanie a SW plný chýb. (pritom voz jazdí dobre)...
No nekup to - je to len za jeden majland plus ladvinu. Tak sa nejak stalo že strecha koncernu už horí. A bude horšie.
tlačítka, kolečká, hlasové ovládanie... to by bolo niečo .. Ale... Co to je? ID-3? To je jako občanka? plus mega displeje, haptické ovládanie a SW plný chýb. (pritom voz jazdí dobre)...
No nekup to - je to len za jeden majland plus ladvinu. Tak sa nejak stalo že strecha koncernu už horí. A bude horšie.
Nejvíce se prodávají pořád SUV a do SUV patří DIESEL ‼️ Tlačítka na volantu a ke klimatizaci, start stop atd. To by měl být standart.
@ptr078
Ne. Jen ten tvůj.
https😐/www.consumerreports.org/…ars-a7824554938/
Má super index spolehlivosti 26. Co tam máš za další výplod fantazie toho tvého defektu?
Jedná statistika je málo?
https😐/www.statista.com/…es-for-new-cars/
Nebo, že by se jim nedařilo jen minulý rok? Tak koukneme dal do historie. Jo aha, pořád na chvostu
https😐/www.forbes.com/…ity-infographic/
Tak co teď vymysli těm tvůj defekt? Raději se hambou schová co?
Ne. Jen ten tvůj.
https😐/www.consumerreports.org/…ars-a7824554938/
Má super index spolehlivosti 26. Co tam máš za další výplod fantazie toho tvého defektu?
Jedná statistika je málo?
https😐/www.statista.com/…es-for-new-cars/
Nebo, že by se jim nedařilo jen minulý rok? Tak koukneme dal do historie. Jo aha, pořád na chvostu
https😐/www.forbes.com/…ity-infographic/
Tak co teď vymysli těm tvůj defekt? Raději se hambou schová co?
@eLzyx Plány prodejů moc nevycházejí. Důvod je jednoduchý - ubývá zákazníků, který překousnou škaredý vzhled a hlavně ubývá zákazníků, která jsou ochotní na sobě testovat nedodělky a ještě za to platit. Můj hybrid je ve všech ohledech lepší než TMY. Jediné, co je horší, je výkon, ale to mě fakt nepálí. Měl jsem půjčenou TMY a výkon jsem zkusil a jako super no, ale... následujících pár dní jsem neměl potřebu ten výkon zase využít. Jo a ještě byla TMY o 9 % levnější.
@twistedTSD uměl? Že to tam VW dával neznamená, že jej uměl udělat tak, aby to reálně něco přineslo. Proto jej taky přestali dodávat, než změnili design
@eLzyx 2.2 T je provozní váha moderního luxusního sedanu. Rozhodně to není nic, co bych označil slovem "lehké".
@RiMa NO to je ten trapný argument "skončí jak Nokia". Je nepotopil fakt, že vyráběli telefony tlačítkové a nebo dokonce, že by zaspali dotykáče. Nokia měla problém s OS, kdy Symbian byl prostě na houby. A tento problém měli úplně ale úplně všichni. V počátcích dokonce i ten iPhone OS. Jenže Steve měl charisma a uměl to prodat. Nokia měla za sebou neznámé akcionáře, které mladá generace neviděla a její zákazníci chyby netolerovali.
A doufám, že alespoň budou mít koncernová EVečka normální zrcátka, a ne kamery.
Ale stejně budou furt nudná.
Ale stejně budou furt nudná.
@praptak přesně tak, nafta patří do náklaďáku a traktoru. Ta nemá v osobáku co prohledávat.
Teslizace (jeden display, příšerná ergonomie, atd...) dává smysl při autonomním řízení úrovně 5, ideálně pak robotaxi. Pokud o tom zatím neuvažují, nemá teslizace smysl.
Nicméně, že koncern, který umí frunky i u spalováků, neumí frunk u elektromobilu (až na minifrunk Audi A6), je ostuda! Tady by tedy teslizovat (stačilo by porschezovat) měli! 😄
Nicméně, že koncern, který umí frunky i u spalováků, neumí frunk u elektromobilu (až na minifrunk Audi A6), je ostuda! Tady by tedy teslizovat (stačilo by porschezovat) měli! 😄
@Xprcek Teslizace znamená vysoce nežádoucí změnu z atraktivního a vysoce praktického automobilu na nudný, těžký a nepraktický elektrospotřebič na kolech. Brrrr...🤮🤮🤮👎
> Volkswagen ustupuje od teslizace svých modelů.
Pokud teslizace znamená😒br /> - Tepelné čerpadlo v základu včetně ztrátového provozu (= absence PTC).
- Frunk.
- OTA updaty.
- Žádné (žádné!) garanční servisy.
- Pořádné nabíjecí (>200 kW) a pořádné vybíjecí (>300 W) výkony.
- Přívětivou a funkční mobilní aplikaci.
- Plug&Charge (VW je akcionářem Ionity). Vlastní síť nabíječek VW nemá, takže dle ISO 15118.
Tak VW nemá od čeho ustupovat, protože tohle KOMPLETNĚ v autě doposud neměl. To platí i pro PPE (Porsche, Audi) platformu.
> Zjistil, že lidé nechtějí ufo
VW neumí dělat EV. To je pointa.
Pokud teslizace znamená😒br /> - Tepelné čerpadlo v základu včetně ztrátového provozu (= absence PTC).
- Frunk.
- OTA updaty.
- Žádné (žádné!) garanční servisy.
- Pořádné nabíjecí (>200 kW) a pořádné vybíjecí (>300 W) výkony.
- Přívětivou a funkční mobilní aplikaci.
- Plug&Charge (VW je akcionářem Ionity). Vlastní síť nabíječek VW nemá, takže dle ISO 15118.
Tak VW nemá od čeho ustupovat, protože tohle KOMPLETNĚ v autě doposud neměl. To platí i pro PPE (Porsche, Audi) platformu.
> Zjistil, že lidé nechtějí ufo
VW neumí dělat EV. To je pointa.
@praptak A na to jste přišel dlouhým používáním benzínových aut? Mám vozidla s oběma pohony, ale nafta je nafta.
Řekl bych, že VW postupně zjišťuje, že lidé tak nějak vůbec nechtějí elektromobily obecně… 🤣😎
Zajímavé. A já zrovna viděl na YT hovořit představitele VW jak hodnotí řadu ID. za vydařenou, která splnila svůj účel, nicméně překonanou, a je třeba jít dál a nové modely budou ještě více UFO?!
Tak oni zkopírují ty největší přešlapy, na které nadávají i pravověrní Teslisti a pak se diví, že to lidé nechtějí? 🤦♂️
Já si teda naivně myslel, že od konkurence chce člověk kopírovat to, díky čemu má úspěch na trhu🤔
Kdyby raději zkopírovali snahu o co nejlepší aerodynamiku, co nejnižší hmotnost a co nejvyšší efektivitu pohonu. Nebo rychlý a propracovaný infotainment, který za vás vyřeší plánování cesty a funguje bezchybně s mobilní aplikací.
Nebo třeba to, že auto má až na pár detailů vždy jednu výbavu a to plnou.
Je spousta věcí, kde se mohli u Tesly inspirovat, jak udělat dobré elektrické auto.
Ne, oni si vyberou zmršenou ergonomii ovládání, kterou Tesla totálně podělala a za kterou má NCAP v plánu strhávat body za bezpečnost auta. To jsou fakt matláci🙄
Já si teda naivně myslel, že od konkurence chce člověk kopírovat to, díky čemu má úspěch na trhu🤔
Kdyby raději zkopírovali snahu o co nejlepší aerodynamiku, co nejnižší hmotnost a co nejvyšší efektivitu pohonu. Nebo rychlý a propracovaný infotainment, který za vás vyřeší plánování cesty a funguje bezchybně s mobilní aplikací.
Nebo třeba to, že auto má až na pár detailů vždy jednu výbavu a to plnou.
Je spousta věcí, kde se mohli u Tesly inspirovat, jak udělat dobré elektrické auto.
Ne, oni si vyberou zmršenou ergonomii ovládání, kterou Tesla totálně podělala a za kterou má NCAP v plánu strhávat body za bezpečnost auta. To jsou fakt matláci🙄
@kari.laz ta Čína přijde, ale s levnými EV, rozhodně ne se spalováky.
Spalovák, který by dokázal plnit všechny ty EU směrnice prostě nemůže být levný. Jejich cena už půjde jen nahoru.
Automobilky mají obrovské náklady na vývoj těch spalováků, aby regulím vyhověli a tak je jasné, proč se snaží tlačit prodej EV.
To netlačí politici, to jste vůbec nepochopil🙄
Spalovák, který by dokázal plnit všechny ty EU směrnice prostě nemůže být levný. Jejich cena už půjde jen nahoru.
Automobilky mají obrovské náklady na vývoj těch spalováků, aby regulím vyhověli a tak je jasné, proč se snaží tlačit prodej EV.
To netlačí politici, to jste vůbec nepochopil🙄
Já si myslím, že je to spíše naopak. Že elektroauta *pořád ještě nenašla* svůj design oproštěný od spalováků. Podobně jako první spalováky byly kočáry s motorem, tak Tesla je pořád ještě jenom "fancy kočár s trochu jiným motorem". Jsou tam různé frajerské vychytávky, ale podle mě to je pořád stejný koncept.
Design elektrických aut se musí oprostit od konstrukce aut se spalovacím motorem *totálně*. Baterky můžou být kdekoli, zavazadlový prostor je potenciálně vpředu i vzadu, motor může být malý u každého kola, sedadla můžou být (u samořídících) natočená jakkoli - tohle všechno ještě pořád neumíme využít. Netvrdím, že vím, jak má takový nový design vypadat - jenom si myslím, že se nakonec elektroauto bude od spalováku lišit tak, jako se spalovák liší od kočáru. Nebo jako se Bullet Train (https😐/www.google.com/search?…) liší od westernové lokomotivy (https😐/www.google.com/search?…)
Design elektrických aut se musí oprostit od konstrukce aut se spalovacím motorem *totálně*. Baterky můžou být kdekoli, zavazadlový prostor je potenciálně vpředu i vzadu, motor může být malý u každého kola, sedadla můžou být (u samořídících) natočená jakkoli - tohle všechno ještě pořád neumíme využít. Netvrdím, že vím, jak má takový nový design vypadat - jenom si myslím, že se nakonec elektroauto bude od spalováku lišit tak, jako se spalovák liší od kočáru. Nebo jako se Bullet Train (https😐/www.google.com/search?…) liší od westernové lokomotivy (https😐/www.google.com/search?…)
@xxc Používat auto jako baterii pro elektrovoltaiku je zbytečně drahé řešení, starý dobrý akumulátor se mi zdá jednodušší.
@traveldrive jj máš pravdu, ale pokud bych chtěl iD.3, tak bych bral tyhle 19"
https😐/www.auto.cz/…-brouk-golf-a-ja?…
https😐/www.auto.cz/…-brouk-golf-a-ja?…
@ericn
Ak si všimneš, kolesá začínajú vyzerať u všetkých áut rovnako, bez ohľadu na rozmer - veľké leštené plochy duralových diskov trčiace mimo gumu, priamo určené k poškriabaniu o čokoľvek.
https😐/dam.nmhmedia.sk/…a7og.jpg/960/540
Ak si všimneš, kolesá začínajú vyzerať u všetkých áut rovnako, bez ohľadu na rozmer - veľké leštené plochy duralových diskov trčiace mimo gumu, priamo určené k poškriabaniu o čokoľvek.
https😐/dam.nmhmedia.sk/…a7og.jpg/960/540
Tak konečně že to VW došlo, bohužel to jen zpozdí facelift ID4/ID5 a je otázka jak se to projeví na číslech do doby startu prodeje faceliftu v 2026.
Každopádně Enyaq je za září nejprodávanější BEV v Německu, takže dal opět TMY. Co je zajímavé je těžký nárůst ID7, zatím teda jen na místě 3, ale jde líp než ID4/5 a to jde zase líp než ID.3.
Až do toho začne příští roq kecat Elroq a facelift Enyaqu slibovaný na Q1/2025 ( doufám ve stejnou techniku jako facelift ID4/5 - nový infotainment, aku, výkon a lepší efektivita) tak to bude pro Škodu vypadat ještě lépe.
Každopádně Enyaq je za září nejprodávanější BEV v Německu, takže dal opět TMY. Co je zajímavé je těžký nárůst ID7, zatím teda jen na místě 3, ale jde líp než ID4/5 a to jde zase líp než ID.3.
Až do toho začne příští roq kecat Elroq a facelift Enyaqu slibovaný na Q1/2025 ( doufám ve stejnou techniku jako facelift ID4/5 - nový infotainment, aku, výkon a lepší efektivita) tak to bude pro Škodu vypadat ještě lépe.
@dodo24 Každé jedno id je nemastné, neslané, asexuální. Enyaq v holobytní verzi á la Komerčka taky, ale dá se to zachránit lakem a doplňky.
@Xprcek
- Tepelné čerpadlo uměl VW snad ještě dřív než Tesla, minimálně u TM3.
- Nabíjecí výkon Tesly je dobrý tak na selfíčko u stojanu, ale musíš rychle, než po pár minutách klesne pod nabíjecí výkon id.3.
- Tepelné čerpadlo uměl VW snad ještě dřív než Tesla, minimálně u TM3.
- Nabíjecí výkon Tesly je dobrý tak na selfíčko u stojanu, ale musíš rychle, než po pár minutách klesne pod nabíjecí výkon id.3.
@eLzyx Pohodlně 400 km dají špičková EV s odpovídající cenou. Ne plebejský stroj typu Erloq 50kWh, který tu e😜erti čile srovnávají s Karoqem 1.5 TSI.
Petře, představ si, že Němci poprvé koupili za měsíc více elektromobilů než dieselů.
Chápeš to?! 😋
https😐/zdopravy.cz/…-dieselu-223198/