Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

V Česku prodej elektromobilů výrazně vzrostl, průměrným emisím to ale nepomohlo

82 komentářů

Hendly
K prodeji elektroaut u nas😒br />
“ Situace s dealery, kteří nechtějí prodávat EV se postupně lepší. Vždy jde o specifické případy a trhy (včetně toho našeho). Škodovka ví, že část dealerů prodá raději Kodiaqa než Enyaqa, protože z toho má vyšší marži a více peněz do budoucna.”


…vice penez do budoucna….
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Hendly
Moc líbí 😀👍
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly
Když řekneš A), musíš říct i B).
Některé automobilky či dovozci dávají dealerům v podstatě kvóty na BEV, případně se jinými způsoby snaží dealery donutit BEV prodávat. Tipuju, že mezi ně patří i Škoda.

Předpokládám, že bys byl rád, kdyby EU nařizovala všem automobilkám/dovozcům/dealerům marže a prodejní kvóty, aby byl tebou popsaný problém eliminován.

V každém případě je celý problém jednoduchý. Existuje empirický ekonomický zákon nabídky a poptávky. Když budou zákazníci BEV poptávat, poroste cena a tím i snaha dealerů uspokojit potřeby zákazníka. Když naopak vytvoříš nepřirozenou poptávku (dotace, kvóty pro dealery atd.), s určitým zpožděním to vyvolá vyšší pokles zůstatkových hodnot BEV, což vyvolá snížení přirozené poptávky.
Hendly
@Tycoon
Jaky ma aktualne dealer snahu prodat auto ktere k nemu pak nasledne nebude pravidelne jezdit na pravidelny servis?
V tom to je..

Mimochodem vis koho v prvnim prispevku cituji?
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly
Můj příspěvek se týkal marží. Pokud je marže při prodeji BEV nižší, tak má logicky nižší snahu. V tom případě je příčina buď na straně automobilky/dovozce, pokud dává jiný prostor pro marže různým pohonům, nebo je to přirozená tržní situace, kdy nabídka převyšuje poptávku.

Co se týče "nebude pravidelne jezdit na pravidelny servis", tak to je jen spekulace. Když dealer prodá JAKÉKOLIV auto, nikdy nemůže vědět, zda k němu někdo bude jezdit na pravidelný servis. Zákazník může jezdit na servis jinam. Nebo si to může servisovat sám. Nebo auto obratem prodá do ciziny.

Ano, v průměru to bude tak, že dealeři vydělají víc na servisu spalovacích aut než BEV. Ale s tím nic neuděláš. To jsou dvě strany jedné a té samé mince. Když říkáš, že výhoda BEV pro zákazníka jsou nižší nároky na servisní prohlídky, tak pro řetězec automobilka/dovozce/dealeři je to naopak nevýhoda v podobě nižších tržeb za servisní prohlídky. To prostě nejde od sebe oddělit. To bude vždy a automobilka/dovozce/dealer/Hendly s tím musejí počítat jako s faktem.

Ne, opravdu nevím.
Hendly
@Tycoon
Vem si majitele prodejny a servisu.
On potrebuje naplnit ten servis kde ma uvazane lidi a investice.

Prodejem EV ktere klasicke servisni prohlidky nevyzaduje to nenaplni.

To je jeden z velkych problemu EV a negativniho pohledu na ne.
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly

1) Jak říkám, je to druhá strana téže mince. Spotřebiteli to přináší úsporu, automobilce/dovozci/dealerům nižší tržby. Nejde to od sebe oddělit, bude to tak navždy. To je jako brečet nad tím, že větší auto má vyšší spotřebu.

2) Pro zákazníky to vytváří pozitivní pohled na BEV. A zákazník je ten, kvůli kterému automobilja vyrábí auta, dovozce je dováží a dealer prodává.

3) Klasické servisní prohlídky nevyžaduje Tesla. Klasické automobilky ano. Kupříkladu BEV používají stejnou brzdovou kapalinu jako klasická auta. Kvůli její degradaci, kterou způsobuje zejména sorpce vlhkosti, klesá její bod varu snižující účinnost brzd a roste agresivita vůči pryžovým i kovovým součástí brzd. Proto je třeba u koncernu VW předepsána výměna brzdové kapaliny poprvé za 3 roky a poté každé 2 roky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Zase lžeš. Pravidelně na servis k prodejci/do autorizovaného servisu
NAOPAK EV JEZDIT BUDOU!!!!!

A ty samozřejmě netušíš opět proč... Jednoduše proto, že nikdo nebude chtít ztratit záruku!!!! A NAOPAK jelikož záruka na baterie je 8 let obvykle, tak do toho autorizáku EV bude jezdit mnohem dýl!!!

A veškeré práce na EV jsou v autorizáku výrazně předražené. Takže si na své ty servisy opět přijdou, navíc za méně práce!!!

A rovnou předejdu demagogii a nesmyslů, že do autorizáku nemusíš aby jsi neztrácel záruku. Protože reálně ji zkrátka ztratíš, a jestli se to někomu nelíbí tak ať se soudí...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Kdyz to tak dobře výš, jaké jsou náklady na servis kodiaqu za 3 roky a 120tis km a jaké na enyaq?
Avatar - donPedro
donPedro
@Hendly soudruzi klid, jset EV VTZ? Jestli se nepletu, je. Pak tedy podléhá pravidelné revizi, dříve vyhl.50, dnes zákon 250. A ta revize bude kde? Ano, správně, v servisu. A kdo ji bude provádět? Ano, opět správně, osoba k tomu způsobilá. A tedy náležitě proškolená a proškolovaná. A nedělejme si marné iluze, že by naše školství bylo schopno tyto osoby v náležitém počtu a kvalitě v dohledné době generovati. No a to školení taky něco stojí, že. Nemusíte se však bát, i tyto náklady se promítnou do ceny revize/servisní prohlídky EV. A STK pro EV taky nikdo asi nezruší. Tak tedy doufejme, že více mechanicky namáhané části, vzhledem k vyšší hmotnosti EV, výrobci dostatečně dimenzovali tak, aby pak u starších EV nedocházelo na STK k nemilým překvapením.
Niemand
@Hendly
1) Koľko aut starších ako 4 roky jazdí do autorizáku? Ja poznám aj ľudí čo s autom za 30-40tisic EUR idú už na prvý servis do nejakej pochybnej garáže.
2) Neviem ako VW, ale zaujímal som sa Kiu EV3. A tam je servis prvých pár rokov naozaj za pár drobných. Potom ale myslím po štyroch rokoch treba vymeniť chladivo a zaplatím čo som prvé 3 roky ušetril.
Hendly
@Rohypnol
Tak na garancky jiste jezdit muzou, ale neprobehne nic jako vymena filteu a oleje atd. Takze co budou uctovat?
Jestli podobne castky jako za olej atd tak to asi nebude moc konkurenční vyhoda a jine znacky ktere nesmyslne garcni prohlidky nebudou vyzadovat budou mit velkou vyhodu.
kesumb
@Hendly
etron ma treba psanou vymenu chladici kapaliny baterii…
Avatar - donPedro
donPedro
@Hendly budou účtovati revize VTZ 😉
Niemand
@kesumb To isté Kia a je to celkom vysoká suma za pravidelný servis.
Avatar - Tomogo
Tomogo
To je fajn, že se z daní všech pracujících Čechů dotují drahá auta pro bohaté podnikatele.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tomogo
Radši budu dávat své daně bohatým, kteří nebudou znecistovat ovzduší, než chudým, kteří budou smrdet nastartovanym dieselem na parkovišti u supermarketu, u školky , na sídlišti při rozmrazování nebo v každé koloně.
Avatar - Anonym
Anonym
@Mikesus

Všiml jsem si, že máš dlouhodobou averzi k chudým lidem. Pročpak?

Co takhle založit nějaký ostrovní stát, kde budou žít jen bohatí lidé a nikdo jiný. Tam bys byl šťastný, ne? Akorát nevím, kdo by ti dal jídlo v restauraci, kdo by tě ošetřoval v nemocnici, kdo by ti přezul pneumatiku v pneuservisu ...
ericn
@Tycoon to přece není důležitý, hlavně když tam nebudou ty ošklivé “emise” 😋 A budou tam všichni ti uvědomělí zelení soudruzi, co si o autech povídají jen o emisích a ničem jiném 👍
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
To není o chudých lidech. I ti, kteří jsou schopni používat mozek, těm klidně prispeju, a dokonce přispívam. Stačí, že chápou, že nemají být bezohlední a neničit ostatním zdraví dieslovymi jedy. Představ si, ze kamarádovi jsem přispěl na výměnu auta, zbavil se 1.9 tdi yetiny a koupil si benzinovou. Kdyz by chtel dieslovou, nedám mu ani halíř. Ale to ty nepochopis, ty nikomu určitě nepřispíváš.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Víme že jsi asociální.
Avatar - hiphop
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
No zas takovej jako ty ne. Takze jsem zatím v klidu.
Hendly
@Tomogo
Tak dotuje se hlavne rozjezd technologie. Na tom vydělají vsichni.
Samozřejmě ve finale nejvic ti nejchudsi, protože kdyz je bohaty stat tak ma prostredky na socialni podporu.
Ta podpora EV v CR je z globalu velice mala castka.
Ale na vyvolavani nenavisti asi staci…
Avatar - Tomogo
Tomogo
@Hendly Rozjezd technologie si umí představit jinak. Třeba výstavbou dobíjecích stanic a levnou energií.
A rozhodně nechápu, proč bych měl ze svých daní dotovat kohokoli, když na to mají i bez dotací.
Hendly
@Tomogo
Protože CR ma velkou cast ekonomiky založenou na automotiv.
Automotiv prechazi na EV.
Kdyz ten prechod mistni vyrobci nezvladnou bude to mit drasticky dopad na vsechny.

Proto snaha to podporit.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Kolik byla dotace Rakouska -Uherska na dřevolynové auta???

Kolik byla dotace Československa za přechod na dieselové auto z dřevoplynu???
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Na diesel. To je stále, cca 2kc na litru, ročně spotřeba kolem cca 6mld. Za 30let to je cca 360mld Kč bez inflace. A diesel si taky koupi ten, kdo na něj má. Nebo snad si ho kupují lidi, co nemají na servis a naftu? Jo asi jo, když vidíme v jak tragickem stavu jsou po pár letech používání a neprojdou emisemi ani po první kontrole.
Avatar - praptak
praptak
Nafta je vůči benzínu v Česku zvýhodněna stále.
Avatar - Anonym
Anonym
@rohYpnol A kolik byla dotazce z přechodu z koně na traktor. To by nám měli obhájci dotací objasnit.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus
Ty to máš slušně pomotané.
Začni tím, že budeš nejmíň rok věnovat studiu významu slova dotace.
JirkaVo
@Tomogo o to dramatičtějši pokles prodejů bude po skončení dotací...
Avatar - Cenda22
Cenda22
@Tomogo jako ze ten podnikatel dane neodvadi a fyzicke osoby nemaji pristup k dotacim? V tomhle pripade jsou dotace spatne, ale tyhle kydy tez.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Dokud bude zdanění nafty stále na stejné úrovni jako před 20 lety, což znamená, že reálně kleslo na méně než polovinu, což znamená, že dieselové SUV si dneska koupí každý druhý, kdo má do prd€le díru, tak jaksi emise neklesnou nikdy... 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Barry Lyndon
Stejně jako dalnicni známka zdražuje podle inflace, i spotřební daň by mohla. To je nápad 🤣
traveldrive
@Barry Lyndon A pokiaľ budú na svete tak dementne uvažujúci somári ako ty, tak možno emisie klesnú, ale aj tak budeme v riti...
Avatar - lordlord
lordlord
Pořád platí, že se flotilové emise počítají z cyklu NEDC? Akuauto se do evropských flotilových emisí počítá pořád jako 2 auta? Většinou dealeři mají nařízeno, že pokud chtějí prodat auto s velkou spotřebou, musí nejdřív prodat pár aut s malou spotřebou, aby udrželi stanovený průměr CO2.
gil54
@Hendly 16:21

Tak ať to nedělá.

Když je majitel prodejny a servisu tak krátkozrakej a omezenej, že se nedokáže pružně přizpůsobit situaci, tak mu to fungovat nebude nikdy.

Jako kdyby prodejce psacích strojů a počítačových sestav bojkotoval prodej počítačů, poněvadž má taky dílnu na opravy psacích strojů. No tak těch pár najednou zbytečných opravářů půjde třeba doplňovat regály do supermarketu.

Nesouhlasím, že to je "jeden z velkých problémů EV". Jak můžeš něco takovýho napsat, de facto jako fanoušek EV? EV má negativa, ale tohle zrovna ne. Když něco potřebuje méně servisu, je to naopak obecně pozitivum. Kdo se na to dívá negativně, je na úrovni lidí, co rozbíjeli stroje v dobách průmyslové revoluce.
Avatar - Anonym
Anonym
@gil54
Hendly hledá tisíc a jeden důvod, proč se elektromobilům nedaří podle představ plánovačů. Jednou za to může Putin, podruhé diskutéři na fórech, potřetí ropná lobby, počtvrté vyčkávání zákazníků na lepší a levnější elektromobil, popáté zlí dealeři, pošesté problém se zaseklou lodí v Suezkem průplavu, posedmé atd ..... navrhuju mu ještě doplnit jaro, léto, podzim, zima.
Hendly
@Tycoon
Jen pro info. Ten uvodni citat je od Klause Zellmera …
😀

Rika vlastne dve veci.
Na spalovaku mame vetsi zisk a ze spalovaku maji vetsi zisk i z nasledneho servisu.
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly
Však to nijak nezpochybňuju.
Jde jen o to, že pro toho, kdo v hodinách ekonomiky pochopil zákon nabídky a poptávky, nebo má zkušenost s fungováním socialistického hospodářství před rokem 1989, to není nic překvapivého.
Když je u něčeho uměle omezována nabídka, cena a tedy i marže roste. Když je u něčeho uměle rozšiřována nabídka, ceny a tedy i marže klesá.
Hendly
@Tycoon
Tak ještě jednou pro pochopeni.

Co ten uvodni prispevek rika.
EV vlastně prodavat nechceme. Na spalovaku a jeho servisu vydelame mnohem vice.
Ok, to je bussines.

To vysvetluje tu soustavnou kampaň proti EV. To breceni, že kdyz se nezneni ta a ta legislativa tak bude problem.
Jde jen o kšeft.
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly

Ano. A není to opět nic jiného než zákon nabídky a poptávky. Uměle hnaná nabídka ze strany automobilek převýšila poptávku. To způsobilo pokles cen/marží. A když se snižuje cena/marže, dealeři logicky snižují ochotu to nabízet.

Většina těch nepřirozených zásahů do trhu ve prospěch BEV má ve svém důsledku dlouhodobě negativní efekt.

Třeba dotace. Když se zavedou, krátkodobě nepřirozeně stoupnou prodeje, ale za rok až dva kvůli tomu výrazně klesnou zůstatkové hodnoty a toto povědomí o rychlém poklesu zůstatkových cen pak vytváří dlouhodobý negativní efekt a snižuje poptávku po mnoho let.

To, že to nechápou politici, kteří nikdy nepracovali v byznysu a jsou odrtženi od reality, je asi pochopitelné. Bohužel to vypadá, že to nechápe (nebo chápe, ale myslí si, že přemůže tržní zákony) ani Klaus Zelmer a spol. A pokud takoví lidé vedou evropské automobilky, není divu, že ztrácejí konkurenceschopnost vůči dravým obchodníkům z Číny.
Hendly
@Tycoon
A není varianta, ze to nechápeš ty?
Svet prechazi velice rychle na EV, ale ty si vyrobce spalovaku.
co ted delat? Cemu davat prednost kdyz z jednoho jeste tecou zisky a do druheho investujes?
Co se siti servisu ktera je pro tebe u spalovaku obrovsky zdroj prijmu, ale u EV koule na noze?

Do toho obrovsky tlak konkurence.
Klesajici nebo stagnujici pocet obyvatel na západních trzích. Totalni pad v Cine kde zaspal zapadni automotiv totálně.

Automotiv se za poslednich 10 let zmenil jako nikdy předtím.
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly

Pořád dáváš dohromady celý svět, jako by se měl chovat podle jedněch regulí.
Ale jsou to oddělené trhy se svými specifiky.

V Číně BEV rostou nad očekávání dobře. Zákazníci tam vyžadují neustále nový software, přímý prodej přes internet atd. Naopak v EU a USA je nástup BEV pomalý, zákazníky zajímavá spíše hardware a stále jsou spokojeni s nákupem a servisem přes dealerské sítě. Kdo chce uspět, musí buď mít unikátní filosofii produktu (což má Tesla) pro svou vybranou skupinu věrných zákazníků, nebo se umět přizpůsobit specifikům daného trhu, což by měl dělat VW. Nedělá to a proto se mu přestává dařit. Číňan chce levný elektromobil s LFP baterkou, VW mu nabízí drahý ID.3 s NMC vyvinutý pro evropské zákazníky, kteří ale elektromobil nežádali.
Hendly
@Tycoon
Evropan chce levne EV stejne jako cinan.
Dostava ale drahe a zastarale.
ericn
@Hendly Máš tam chybu. Evropan elektromobil v podstatě nechce (levný a ani drahý), je mu vnucován restrikcemi a nařízeními a to je dost podstatný rozdíl...
Arese
@Tycoon Ta sedla! 😁👍
Hendly
@gil54
Tak prizpusobeni je i to pomlouvat EV ktera mu berou praci..
gil54
@Hendly

Na obsah této věty ani nemá smysl reagovat.
Avatar - hiphop
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Jan Průcha
Jestli to nebude i tím, že menší (levnější) auta jsou novou legislativou natolik znevýhodněna, že buď přestala existovat nebo se prodávají za nesmyslné ceny… (jako polo za 550tis+ apod…)
Hendly
@Jan Průcha
Fabia v porovnani s prumernym prijmem je vyrazne levnejsi nez drive byla..a to se nebavime o vybave.

To uz si nikdo nepamatuje kolik stala auta realne drive?
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly
Pamatuje. Nejzajímavější je, jak se výrazně změnila disproprorce mezi novými a ojetými auty.
Když jsem kupoval ojetou Fabii Combi v roce 2012, stála jako 7letá přibližně 20 % původní kupní ceny.
Když se podívám do inzerce dnes, tak 7letá Fabia Combi stojí přibližně 70 % původní kupní ceny.
Nová auta vychází tedy relativně levně dle ceníku, ale ještě výrazněji levnější je jejich vlastnictví díky velmi nízké amortizaci. Někdo by si možná myslel, že to je pozitivní, jenže tak jako všechno má tato mince i druhou stranu ... a tou je výrazné stárnutí vozového parku a celkově to značí nezdravé tendence na trhu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon
Zcela přirozeně. Jestliže auto ztrácí hodnotu výrazně pomaleji, tak bude v provozu výrazně déle. Nikdo nebude dávat do šrotu auto co má 50%PC.

Přeloženo pro tupany a hujery - vozový park bude výrazně starší. Tj. přesný opak toho, o co má EU usilovat, aby pomohla klimatu a životnímu prostředí.
Avatar - Anonym
Anonym
@rohYpnol

Ano. Politici se modlí k jedinému údaji a tím je normovaná hodnota CO2 u nových aut. Že i díky tomu v Evropě rekordně stárne vozový park a zůstává v provozu více aut s vyšší spotřebou, nevidí, nebo nechce vidět.

Jen pro připomenutí.
V Německu (NSR) bylo v roce 1980 průměrné stáří aut 5 let, ale to se vozový park stále rozrůstal. Pak na začátku 90. let skokově narost z důvodu sjednocení s NDR a tamním trabantovým vozovým parkem. Od poloviny 90. let se stáří aut v Německu ustálilo na hodnotě kolem 7 let. V roce 2023 dosáhlo stáří aut 10 let, což je historický rekord.

https😐/www.eea.europa.eu/publications/ENVISSUENo12/page031.html
https😐/www.dbresearch.com/…in_Germany.xhtml?…
Hendly
@Tycoon
A pritom je to muze opet mit jine duvody nez pises.
Neustale stoupa pocet aut.
Mas to jasne dane i ve svych odkazech.
Takze na ojete auto dosahne stale vice lidi a tim i stoupa cena.
Vysledek bohatnuti populace.

Vidi to kolem sebe snad kazdy, provoz je neustale vetsi a mnohde na hraně únosnosti.
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly

Počet aut stoupá u nás, ale v Německu a jinde na západě moc ne. V tom odkazu to není vidět, jelikož tam chybí roky 2007 až 2009, kdy byla v Německu krize a šrotovné a počet registrovaných aut tehdy jednorázově prudce klesl.

Vysvětlení jsou dvě. Buď jsou dnešní ojetá auta lepší a spolehlivější než ojetá auta kdysi. To by bylo pozitivní, jelikož z pohledu ekologie nemá smysl vyrábět nové věci, když ty staré fungují.

Nebo je to "Kuba efekt", kdy vlivem omezení trhu lidé používají auta déle, než by chtěli, protože jim nic jiného nezbývá. A to by bylo negativní.
Hendly
@Tycoon
Nemecko 2007 44mil aut, 2023 48 mil aut.

+4 mil aut a
kesumb
@Hendly😒br />
moc bych v tech cislech nehledal. Sam mam auta s prumerem mozna starsim jak prumer u nas a pritom realne jezdim autem novym nebo triletym. Kde kdo ma zalozni auto, auto na pole, zabavu apod. Kolem me ma vetsina lidi vic aut nez ridicu v domacnosti.
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly "A pritom je to muze opet mit jine duvody nez pises. "
Může a to naprosto jiné - neustále stoupá počet sběratelů veteránů.
Ona totiž auta vyrobená před 30-80 lety pořád bezproblémů jezdí. Ono v tom není 60 km kabelů a 70 řídíících jednotek.
Ale neboj, EV se tohle netýká, ty se funkční 80 let nedožijí
😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Ty jsi na tu blbost stal snad 1000x ve frontě když Bůh naděloval... Jinak to není možné.

Takže podle tebe nárůst ceny ojetin je ZPŮSOBEN vysokou poptávkou po ojetinách. OMG, už fakt přestaň 🤣🤣🤣 jistě, ještě chvilku w cena ojetiny bude vyšší než cena nových vozů... 🤣🤣🤣
(mimochodem, tohle tu už bylo, ovšem že zcela jiných důvodů).

Problém je jen jeden - eurohujerská dotační politika a umělé prosazování EV.
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly Absolutní čísla registrovaných aut sou nicneříkající bludy. Znám lidi co maj doma 35 aut. 28 z nich za rok nevyjede, ale maj čísla (bud klasická bílá nebo vete) takže sou v registru.
Kolik takových lidí je v čr? 15 000? Kolik jich bude v německu? 220 000?
Asi takhle.- S mortorkama nvynásob cca 3-8x

U táty v bývalé firmě v úzkém kolektivu 50 lidí bylo 6 sběratelů motorek co měli dohromady 110 ks motorek z let 1935-2000.

Chápu že ty tohle neznáš. Ale to je tvůj problém.
Faktem je že všechny ty stroje sou ve registru a pak je průměrný věk motocyklů 25 let nebo kolik.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To je překvapení!!!
Stát vypsal dotace, kdy chudí dotují bohaté.
Kapsu si namastí především banky.
Vše navíc zaplatí naše děti nebo děti našich dětí, nebo jinak naše děti budou opět chudší...

Ano, tohle je eurohujerský inverzní socialismus zločinného spolku Ursuly Von der Leyen...
Renoo
@rohYpnol Si dovoluješ... Ještě na tebe pošlou Grétku.
Arese
@Renoo Ta Gretamrcha se nyní přeorientovala z ekoterorismu na obranu palestinských teroristů a vrahounů...🤮🤮🤮
Hendly
@rohYpnol
O deti ti nejde. Ty je chceš obětovat v ramci zájmu fosilní lobby.
Jinak je z ceho je placena veřejná doprava?…
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly Z daní lidí a penže co stát vybere na motoristech a fosilní lobby. Blbý vid, čínský zelený lobbisto placený čínskou vládou za těžkou, agresivní propagaci EV a utopisticvkého OZE.
Kolik ti dneska dává fotovoltaika když je tak krásně zataženo a prší? Že z těch 8 panelů na bungáčku nabiješ 3 EV, pojede ti tepelko a ještě doma 40 nabíčejek na 6 ajfounů, 4 notasy, 3 telky, myčka, lednice, pračka, sušička, digestoř, a 40 světel doma i na zahradě atd atd. Za kolik k těm 8 panelům máš baterky aby ti to utáhly? Za 8500 000 kč nebo za 2,3 mega? Za jak dlouho ty baterky těch 8 panelů ty baterky dobije na 80%? za 120 hodin nebo za 640? Když je spotřeba neustále vybíjí 24 hodin denně. Povídej. A pozdravuj čínskou LOBBY.
HAHAHAHA
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Jistě, moje přesvědčení o nutnosti omladit vozový park a nahradit staré auta moderními Euro6, abychom tu měli čistší vzduch a abychom nezadlužovali budoucí generace, to je úplně proti budoucím generacím že...🤣🤣🤣
Hendly
@rohYpnol
Aktualni stav dle klimatologu😒br /> “ Stojíme na pokraji klimatické katastrofy. Jedná se o celosvětový stav nouze, o němž není pochyb. Velká část tkaniva života na Zemi je ohrožena. Vstupujeme do nové kritické a nepředvídatelné fáze klimatické krize."
Renoo
Vzrostl za penízky daňových poplatníků. A nažraly se banky.
Hendly
@Renoo
Opravdu si nikdo nepamatuje srotovne?
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly šrotovné bylo na to vyměnit Felicii z roku 1997 za Fabii z roku 2010.
Kdo vymění Fabii z roku 2012 za Teslu 3 za 1 070000 Kč nebo kdo vymění pětkové BMW z roku 2014 za elektrické BMW za 2,2-5,8 mega
Při tom prorovnání jak byla dřív auta relativně drahá si tam přihod, kdo stál 1 kw energie, kolik stál nájem průměrného bytu v Praze a milion dalších věcí.
Vyjde ti že auto saou mnohem méně dostupná DNES. Bohužel...
Lempl Klaun
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Lempl Klaun
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
@Lempl Nazdar Mrazíku, už ste prodali ten strejdův Mercedes? Koukám že ste si založili s bráchou Vetešnictví, jak vám to sype? redakční multitrolle 😊
https😐/www.sbazar.cz/…-mercedes-pijano
Lempl Klaun
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
@Lempl To sou vaše kožichy přeci Studenáku. Já Horký Rom ani jeno z jeho 345 alter eg nejsem.
Vy jste si založili Vetešnictví ne. Vy ho nemáte v Chánově jako strejdův Mercedes?
https😐/www.sbazar.cz/…-mercedes-pijano
Renoo
@Hendly Šrotovné bylo na výměnu starých křápů za nové s cílem popohnat státní ekonomiku během krize a byl to balíček spojený se cíleným oslabením koruny. A samozřejmě, věrní Češi nakupovali jako obvykle Škodárny a Hyundai = domácí výrobu.

Tohle jsou dotované nemalé penízky bankám a nažerou se na tom z nezanedbatelné části čínské automobilky - TM3 z Číny, Volvo EX30 alias Geely/Zeekr, MG4,...

Tohle ale elektrofanatikové nepochopí. No a čínské filcky zase záměrně lžou, protože logicky kopou za rákosníky.
p.david
To, že se nezapočítávají emise z výroby elektřiny, je dobře. Nebo snad někdo započítává emise vznikající při rafinaci ropy (která mimochodem taky nějakou elektřinu spotřebuje)?
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
@p.david Přestaňte tady konečně roztahovat ten elektrovehikulní bolševismus. Ať si každý koupí, co mu vyhovuje, Pokud budou ty auta na baterky nadále neprodejné, tak je prostě nikdo nekoupí!
p.david
@Ada je zase tady což takhle zkontrolovat, na koho reagujete. Ještě vám praskne cévka. Já tady něco komentují po dlouhé době.
Navíc nikomu nic nenutím. Moje auto snů je V8 nejmenované německé značky. Překvapivě je ale dražší, než srovnatelně výkonný elektromobil stejné značky. A to o dost.

Ale k tématu - výroba paliva, ať už fosilniho nebo elektřiny, produkuje nějaké emise. A dopočítat se k tomu je složité, a proto je lepší pro srovnávání ty emise zanedbat. Bohužel autor článku se k tomu staví tak, jakoby emise produkovala jen výroba elektřiny.