Videa
Přihlásit pro přidání komentáře
kesumb
za me:
vyjet do prazdna jednou jizdou v nijakym pocasi a dopocitat spotrebu z palubaku krat km. Nasledne nabit do plna a zmerit odebrany kwh ze site (ve 20 stupnich, spis pomalejc, tak aby se nemusela baterka aktivne behem nabijeni chladit), odecist cca 12% na ztraty nabijeni.
X5 phev ma degradaci po vic jak 1000 hlubokejch cyklech v jednotkach %, prumerne se dopocitam necemu jako 5-7%, dopocteno podle toho co to odberalo ze site novy a ted
etron je necely 4 roky starej a vychazi mi to na 82kWh z 86, takze tak nejak podobne.
k zivotnosti lion z kanga 2012 na bazarech od 4k euro maj kolem 70-80%, jezdilo to celou kapacitu a hlavne bez termomanagementu. 12 let stara dodavka se teda jeste hejbe. To bych povazoval za strop. U dnesnich ev bych pocital neco jako 15 let a u lifepo 20+ coz tak nejak bude zivotnost auta. Dnesni jednickovy fabie a ofce s nesmrtelnejma sdi umiraj nekde kolem 400-600tkm na rez a obcasny smrti uz vseho. Toho se lifepo ma sanci dozit, premiovy auto doslouzi nekde kolem 12 let kdy se to fakticky nevyplaci opravovat a to NMC daj. Kolik jezdi po silnicich c6 audin nebo 212e je videt, stary q7 fakticky zmizely ze silnic.
vyjet do prazdna jednou jizdou v nijakym pocasi a dopocitat spotrebu z palubaku krat km. Nasledne nabit do plna a zmerit odebrany kwh ze site (ve 20 stupnich, spis pomalejc, tak aby se nemusela baterka aktivne behem nabijeni chladit), odecist cca 12% na ztraty nabijeni.
X5 phev ma degradaci po vic jak 1000 hlubokejch cyklech v jednotkach %, prumerne se dopocitam necemu jako 5-7%, dopocteno podle toho co to odberalo ze site novy a ted
etron je necely 4 roky starej a vychazi mi to na 82kWh z 86, takze tak nejak podobne.
k zivotnosti lion z kanga 2012 na bazarech od 4k euro maj kolem 70-80%, jezdilo to celou kapacitu a hlavne bez termomanagementu. 12 let stara dodavka se teda jeste hejbe. To bych povazoval za strop. U dnesnich ev bych pocital neco jako 15 let a u lifepo 20+ coz tak nejak bude zivotnost auta. Dnesni jednickovy fabie a ofce s nesmrtelnejma sdi umiraj nekde kolem 400-600tkm na rez a obcasny smrti uz vseho. Toho se lifepo ma sanci dozit, premiovy auto doslouzi nekde kolem 12 let kdy se to fakticky nevyplaci opravovat a to NMC daj. Kolik jezdi po silnicich c6 audin nebo 212e je videt, stary q7 fakticky zmizely ze silnic.
Modrý blesk
K životnosti baterie EV Fiat 500e,
matematický model je jedna věc a používání v praxi a v čase druhá věc.
Nerozumím tomu, pokud je EV Fiat 500e tak výborné a skvělé vozidlo, proč ho redaktoři nekupují domů a nebo proč Fiata 500e nevezmou do redakčního testu, kde by s ním za 5 let najeli třeba 250 až 300 tis km. Potom bych tyto závěry bral vážně. Taky mi není jasné proč Fiat zastavil na neurčito výrobu takto výborného vozu?
matematický model je jedna věc a používání v praxi a v čase druhá věc.
Nerozumím tomu, pokud je EV Fiat 500e tak výborné a skvělé vozidlo, proč ho redaktoři nekupují domů a nebo proč Fiata 500e nevezmou do redakčního testu, kde by s ním za 5 let najeli třeba 250 až 300 tis km. Potom bych tyto závěry bral vážně. Taky mi není jasné proč Fiat zastavil na neurčito výrobu takto výborného vozu?
Jujing
Video super, ale největší problém asi mám s tím soustředit se na to o čem si tam povídají :D Furt přemýšlím jak mu tam ty vousy do boku takhle drží :D
trapid
Pro mě zajímavé video a zajímavé zjištění nečekaně dlouhého vedení Vaculíkova.
Lenka Čížková
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ada je zase tady
Co to je "vydrží"? Pokud to znamená že akumulátor bude plnit valnou většinu požadavků řidiče a nebude otravovat zásadně sníženou kapacitou, tak tipuju max. 3 roky.
Což je příliš málo pro praktické použití (palec dolů). Normálně očekávaná životnost osobního vozu je 12 let a 350 tis km.
Jinak řečeno elektrovehikl je pro normálního člověka nepoužitelný,
Což je příliš málo pro praktické použití (palec dolů). Normálně očekávaná životnost osobního vozu je 12 let a 350 tis km.
Jinak řečeno elektrovehikl je pro normálního člověka nepoužitelný,
Pepa_007
Po dlouhe dobe zajimavy Dfens, i kdyz je ta jeho zapšklost a ztrata nadhledu z clanku citit. Mel jsem to tam rád, ale poslední roky je to brutální líheň anticovid pro Rajchlovsko/SPD/peoruských názorových linek a to včetně oana domácího :/ a takova sranda to byla…@Pepa_007
@Ozzman zapšklost je tam cítit. Je tam cítit i naštvanost. Rajchlovsko/SPD/proruský linky tam vůbec nevidím. Každý kdo nesouhlasí s Green Dealem a Fialovou vládou musí být Rajchlovsko/SPD/proruský? ROZHODNĚ NE!!
Sranda to je stále. Ikdyz občas menší. 😉
Sranda to je stále. Ikdyz občas menší. 😉
Četl si tam články za poslední cca 4 roky? :D Vzdyt se tam část autoru naférovku ruska zastává a dokonce psala elaboráty o fašistické ukrajině a oprávněnosti války, kritizuje západ za vše možné i nemožné, greendealu tam nerozumí nikdo, to je takovej kolorit i tady, ale tam je kdokoliv, kdo s nimi nesouhlasí v diskuzi zadupán do země, absolutně tam chybí nějaká snaha o objektivitu a nadhled... když psal o ***ech a vohnoutech, tak to byla sranda, když ho teď napodobují jeho přisluhovači, je to trapné... ale ten článek co si poslal má slušnou informační hodnotu, tady se starej Dfens zase trochu převedl.. @Pepa_007
@Ozzman Čtu. Každou neděli vydává nové . Neručí za názory ostatních autorů. Jiné autory nečtu. Po covidismu se Dfens trochu názorově změnil. Malinko.
Tak tím to bude, pokud nečteš ostatní, tak to asi tak nevnímáš, já si to občas přečetl, hlavně pak i následné diskuze a pravda, Dfens byl vždy trochu antisystémový, ale změnil se, okolí se pak zradikalizovalo mnohem více. @Pepa_007
Ja Prvni 123
Martin Vaculik se nechal koupit.
Vsichni musime platit slozenky.
Ne, nehodlam se tohle ucit. Priste mi uz musi moje benzinaky vydrzet do konce jezdeni.
Ne, ani na to video se divat nebudu. Videa jsou hrozny mor. Plytvani casem...
Vsichni musime platit slozenky.
Ne, nehodlam se tohle ucit. Priste mi uz musi moje benzinaky vydrzet do konce jezdeni.
Ne, ani na to video se divat nebudu. Videa jsou hrozny mor. Plytvani casem...
@Ja Prvni 123 zajímavé. Mám to taky tak s těmi videi. Když řeším něco v IT oboru tak raději přejedu očima článek, najdu info co hledám a jsem do 3 min hotový a spokojený . U videa bych musel koukat pul hodiny než zjistím to samé.
@Pepa_007 Je to tak.
A koukat 40 minut... a zkonzumovat u toho 20 minut reklam.
At si trhnou nohou.
;-)
A koukat 40 minut... a zkonzumovat u toho 20 minut reklam.
At si trhnou nohou.
;-)
laco tralala
Je to celkom jednoduché. Každý má mobil a vie koľko baterka vydží. Je veľa ľudí čo má auto 10,15 a viac rokov,ale kto má mobil viac ako 10rokov?
@laco tralala A co má baterka v autě společného s baterkou v mobilu? Jednak je tam odlišná směs (LCO v elektronice, NMC nebo LFP v autě), jednak v tom autě projde tak 1/5 až 1/10 množstvím cyklů co v telefonu.
Jozinwk
Námet pre redakciu .........V Európe jazdí už veľké množstvo hybridných automobilov , ale žiadna redakcia zatiaľ nezverejnila článok , koľko vydrží a stojí batéria v hybridnom aute 🥴 ......
@Jozinwk Asi tak stejne, jako v tom elektroaute.
Akorat, ze je zlomkove velka.
Takze ma i zlomek ceny.
A auto Te kvuli baterce nenech stat v noci v desti v nejake bozi ***i.
Proste jen ztratis cast vyhod, pramenicich z optimalizace spalovani benzinu.
Akorat, ze je zlomkove velka.
Takze ma i zlomek ceny.
A auto Te kvuli baterce nenech stat v noci v desti v nejake bozi ***i.
Proste jen ztratis cast vyhod, pramenicich z optimalizace spalovani benzinu.
Bonisek
Vaculíka mám rád, ale těmito nereálnými recenzemi EV se mi začíná protivit. Nevím jestli to má nařízené shora, čeho chleba jíš..., to bych ještě chápal, ale jestli to myslí vážně tak to je úplný blázen
Musim uznat pres vsechny faily bezetka, ta baterka po dvou letech neukazuje nejaky zasadni pad dojezdu na rozdil od outlandera phev. Proste na 80% baterky da stejnych 300 kilaku jako kdyz byla nova. Aspon zatim
Otázkou nakolik si pomáhají fiktivní kapacitou. Tj. u nové budeš deklarovat třeba 60 kWh ale reálně víš že má 75 kWh. Po 10ti letech ti zdegraduje na 51 kWh, tj. nominálně -15%, ale reálně je to -32%...
Ti vubec nerozumim. Me to ukáže nejaky dojezd a ten pri slusnem zachazeni sedí a nejak vyrazne se nemeni. Jestli to po deseti letech ukaze 200, je to pro moje potreby furt docela pouzitelne auto. Akrualne aem nabil ve stredu do plna a furt mam jeste skoro půlku baterky
Přesně tak.
náhodou to bylo dost zajímavé a mne jako laikovi to dalo dost informací ohledně těch hodnot, kterými tu každý mává.