Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík zjišťoval, jak dlouho vydrží baterka elektromobilu!

Fiat 500e
Fiat 500e
Fiat 500e
Fiat 500e
65 Fotogalerie
redakce AUTO.CZ
Diskuze (33)

Kromě lidí, kteří elektromobily odmítají, už je dost i těch, kteří by si rádi nějaký pořídili. Často však čekají na větší nabídku ojetin a příznivější ceny.

Největší obavu mají ze stavu trakční baterie, neboť její cena třeba v případě Fiatu 500 činí 840.270 Kč, čili levnější je koupit celý jiný vůz. Samozřejmě cena je takto absurdní jen proto, že zatím nikdo novou baterku nepotřebuje. Až reálná potřeba vznikne, budou to muset automobilky řešit. 

Zrovna malý Fiat 500e druhé generace však má jednu zajímavou vlastnost. Jeho řídicí jednotka už po třeba 20.000 km reportuje stav zdraví baterie SOH třeba jen lehce nad 90 procent. Většina pětistovek na trhu se tváří, jako by jejich baterie na limitních 70 procent kapacity měla klesnout ještě před dosažením 100.000 najetých km. 

Martina Vaculíka, který elektromobilům fandí a věří v aspoň dvacetiletou průměrnou životnost akumulátorů, to samozřejmě trápilo. Rozjel se proto za slavným mistrem odborného výcviku z ISŠA Brno Filipem Houžvičkou, který mu předvedl, jak se má správně měřit baterka ojetého elektromobilu. Na video se určitě podívejte - jde o věc, bez které se žádný automobilový odborník nebo i jen poučený laik v brzké budoucnosti neobejdou.  

Vstoupit do diskuze (33)