Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Apelujeme na řidiče: Když to na dálnici jde, dělejte připojujícím se autům místo

42 komentářů

Avatar - Pepa_007
Pepa_007
I ti co najíždí by měli více zrychlovat. A pak ten prostřední a levý pruh. Češi to neumí.
traveldrive
@Pepa_007 To je pravda. Drvivá väčšina ide po nájazde na diaľnicu jak s ojom v zadku, v šesťdesiatke sa vystrčí do krajného pruhu na diaľnici a až potom začne konečne zrýchľovať. Ako retardi.
Avatar - xxc
xxc
Podla mna je to dost nebezpecne, na Slovensku je to nelegalne len tak sa preradit do laveho pruhu, pokial je pravy volny. Zaujimave, ze autora nenapadlo situaciu riesit dostatocnymi rozostupmi medzi autami, kde sa pripajajuce auto v pohode pripoji a nasledne sa rozostup upravi. Ale toto policajtov ani ludi nezaujima, nejaka bezpecnost, hlavne ze dalej meraju rychlost 😄
traveldrive
@xxc V tvojom podaní je nebezpečné úplne všetko. Nesadaj za volant a všetci budú v lepšej pohode.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já vím, že jsi jinej, ale že neznáš rozdíl mezi připojováním z PŘIPOJOVACÍHO pruhu (a tím, že uhneš do leva a on do tvého pruhu ho předjíždíš) a bezduvodnou jízdou v levém pruhu, kde jsou 2 a více JÍZDNÍCH pruhů (což neplatí v obci), to je mi líto lidí, které na silnici potkáš... @xxc
Avatar - xxc
xxc
@Ozzman Samozrejme rozdiel poznam. Dnes som v obci takto uplne legalne uhol do laveho. Na Slovensku je povinnost pre vodicov spravat sa ohladuplne 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Za mě totálně ujeté myšlení. Je plně na zodpovědnosti toho, kdo na dálnici najíždí, aby tam najel bezpečně. Je ubohé omlouvat si "slušností" porušování pravidel (Zákona). Jak typicky české.

Pokud jedete v průběžném pruhu a víte, že v předjížděcím pruhu je volno a nikoho nezablokujete, přejeďte do něj a uvolněně připojujícímu se vozidlu prostor. Dbejte ale na to, abyste někoho neomezili nebo neohrozili. V tu chvíli ani nebude vadit, když krátkodobě porušíte pravidlo, že vjedete do předjížděcího pruhu, aniž byste předjížděli. Stále je to nejbezpečnější řešení.
=
Pokud máte na semaforu červenou a vidíte, že ze směru, který má zelenou, nic nejede, nebude vadit, když krátkodobě porušíte pravidlo zákazu jízdy na červenou. Dbejte ale na to, abyste někoho neomezili nebo neohrozili.
ryccardo
@Roman Horký Dementni pravidla jsou od toho, aby se porusovala. Delam to stejne a nezajima me ze se to nesmi. Kdyz je v rychlym pruhu bezpecno a prazdno tak dam blinkr a prejedu tam a umoznim autu z pripojovaciho bezpecny najeti a budu to tak delat i dal.
traveldrive
@ryccardo Niekedy je to v záujme tvojej bezpečnosti a bezpečnosti toho, čo na diaľnicu vchádza, lebo je to dement a do pruhu sa pripája sotva šesťdesiatkou.
ryccardo
@traveldrive ano to je taky pravda. Lepsi uhnout do levyho nez mu poslat svestku do kufru.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ryccardo

Taky to tak často udělám. O tom to není.

Je to o tom, že veřejně vyzýval k porušování pravidel silničního provozu je hodně za hranou seriozního média, kterým ACZ nepochybně je.

Kdyby článek byl zamyšlením nad návrhem úpravy legislativy za účelem umožnění takového chování dle zákona, neřekl bych půl křivého slova.
Avatar - Jenik3
Jenik3
@Roman Horký: §4a https😐/www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361/a babo rad.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Roman Horký

Přesně tak. Toto mě taky hned napadlo.
jiras_
Pokud máš červenou, tak na ní budeš stát a počkáš těch pár desítek sekund na zelenou a nevymýšlej ***iny při snaze být CML.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hele, nevím jak se ploužíš po dálnici, ale pokud někdo najíždí a já přejedu do levého volného pruhu, on se zařadí do toho pravého a já v tu chvíli přeci předjíždím, tak v čem je problém ?! Když jedeš 60 sám, aby si náhodou nevybil baterku, tak nikam uhybat nemusíš, neboj 😁 @Roman Horký
Avatar - Anonym
Anonym
@Ozzman I já očas někoho "pustím". Výjimečně a nerad. Nemám ani radost z toho, jak každý hned vjíždí do levého pruhu. Většinou mě dokonce ani předjet nestihne. Tak si nenalhávejme, že porušovat zákony je občas OK. To by pak někdo mohl přijít s tím, že je OK občas někoho okrást nebo zabít.
Martin Cerveny
Apelovat sice můžete. Ze zkušenosti se to běžně dělá, ale... chtělo by to i vyjádření PČR. Protože i ti co to dělají moc dobře vědí, že jde o porušení pravidel.
gil54
Apelujeme na řidiče: Porušujte dopravní předpisy.

Neměli byste náhodou "apelovat" na jejich dodržování?
Avatar - Jenik3
Jenik3
@gil54 ne tak docela...během několika vteřin to auto z připojovacího pruhu budete na dálnici předjíždět a zcela v souladu s pravidly.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Jenik3

V principu záleží na fázi připojení, ale v obecně rovině je to výzva k porušování pravidel silničního provozu.
traveldrive
@rohYpnol A čo hovoria predpisy o tých, čo sa do diaľničného pruhu plížia mestskou rýchlosťou a zrýchľovať začnú, až keď sa kvôli nim všetci preraďujú do rýchlejšieho pruhu, alebo sú nútení dupať na brzdu? Zažívam to denne.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive

A co říkají předpisy na řidiče, co se na semaforu nerozjíždí na zelenou ale co se rozjíždí až se rozjede řidič před ním...

Kolik to je řidičů? 98,9%?!?...
traveldrive
@rohYpnol Nie si trošičku mimo, kamarát? Pletieš hrušky s kolečkami.
gil54
@Jenik3

Proto jsou dneska všichni napáskovaný v levým pruhu, protože budou během těch tvých "několika vteřin" stejně někoho předjíždět.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Podobné místo s krátkým připojovacím pruhem je v praze na Jižní spojce. Lahůdka...
https😐/mapy.cz/s/nujovenozu
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No, jestli to má být pobídka k diskusi, pak dejme tomu. Jinak se až divím, pokud je článek myšlen vážně.
Takovýto postup je zcela protizákonný!!! A veřejné vyzýval k porušování právních předpisů??? Neslýchané...
Realita je samozřejmě jiná, a říct si toto v hospodě u piva, nebo v mléčném baru u kefíru... proč ne.
Ale je to asi podobné jako napsat jezděte na dálnici tacho 150 ať nezdržujete ostatní 😅
Jinak i myšlenkově je článek nesmyslný. Vyzývá k takovému chování při nízkém provozu. Jenže při nízkém provozu není zas tak velký problém se rozjet i od zastavení. To je naopak veliký problém v hustém provozu.
Jinak mnohem horších situací je D1 plná, naopak jsou na připojovácích stopky a najizdi se do zúžených pruhů!!! A při rekonstrukci D1 to bylo všude. A to nikomu nevadilo?!? (ok, bylo tam snížení rychlosti na 100 nebo 80, ale při hustotě provozu D1 to bylo a stále bohužel je na dálnici najet.
Tento článek je fakt mimo.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
souhlas se vším. Pokud je levý volný, je provoz mírný a i když v připojováku zastaví, nebude problém se rozjet. A upřímně. Větší problém jsou ti, co se neumí ani rozjet v připojováku a řadí se do pravého pruhu zbytečně brzy a v nízké rychlosti, protože nedokážou šlápnout na ten pedál vpravo.
Ta stopka ve zúženích byl masakr a bude asi skoro vždy. Tam upřímně ale jiné řešení moc není.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

No, aktuálně 112 km D1 u Jihlavy... tyhle místa stále jsou a jsou za mě životu nebezpečná.

Řešení by samozřejmě bylo. Ale není levné ani jednoduché (např. semafor, úplná změna předností v jízdě...).

Asi bych byl i pro zavedení nové značky a nové povinnosti v chování řidiče. A to "stop/ dej přednost v jízdě s právem omezení".

Tj. musel bys dávat přednost jak na běžné značce ale měl bys právo omezit, nesměl bys ohrozit.
henry.prta
Na těch nájezdech je značka dej přednost. A ta znamená, že se máte chovat tak, aby ten, komu přednost dáváte, nemusel NÁHLE změnit směr nebo rychlost. Pokud Vás ale řidič vozidla s předností má možnost vidět tak, aby nenastala situace, že musí reagovat NÁHLE, pak se můžete bez obav zařadit. A on může zcela legálně zpomalit a i ten směr změnit a přejet vedle. Důležité tam je to, že to nesmí být náhle. A také to, že vy dáváte přednost všem ve všech pruzích, tedy musíte samozřejmě být schopen a umět odhadnout, kdy situace mnou uvedená (a legislativou povolená) je bezpečná a nehrozí bouračka. A samozřejmě musí také ten, kdo má přednost, sledovat co se na silnici děje a nečumět do mobilu nebo nespat při řízení. Pak z nenáhlé změny směru a rychlosti bude náhlá bouračka hned. Takže ano, přejetí vozidla na hlavní do vedlejšího pruhu, když se připojuje někdo na nájezdu a dává přednost, je z pohledu definice dání přednosti, v jistém kontextu situace zcela legální. A nezapomeňte, že toto si nelze vynucovat.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@henry.prta

https😐/www.autoskola-testy.cz/…izeni_otazek.php?…

V obecném tvrzení je takovýto postup nelegální (vytvářet prostor pro připojení, o tom byl článek).

To, co popisuješ, je jiný případ, a to kdy se ještě mohu připojit, abych naplnil význam slova dát přednost.
Avatar - xxc
xxc
@rohYpnol Popisuje to presne, ako sa to ma robit a vtedy je to legalne, len ten vychadzajuci na dialnicu sa musi zaradit, az vtedy mu mozem uhnut, alebo nenahle spomalit, pripadne zrychlit a vytvorit priestor. Mne sa casto uhybaju dopredu, a aj tak ked niekedy vidim, aky chaos to vie narobit v lavom pruhu, tak by som urcite neodporucal radit ludom to, co autor clanku. Inak zo stopky vychadzam na dialnicu uz roky, kde je sice len maximalna povolena rychlost 90, ale celkom husta premavka a az sucasne moderne auta umoznuju vyjazd v sulade so zakonom. Mam to hned za domom, tak so studenym dieselom to boli ine zazitky a cakania 😄 A stale sa najdu ludia, co budu ziadat spalovaci motor v aute. Ako keby oni po cestach nejazdili.
kesumb
ja to teda necet ale😒br />
Je-li pro zařazování do průběžného jízdního pruhu zřízen připojovací pruh, je řidič povinen před zařazením do průběžného pruhu užít připojovacího pruhu. Při zařazování z připojovacího pruhu do průběžného pruhu řidič nesmí ohrozit řidiče jedoucí v průběžném pruhu.

nesmi se v nem zastavit

pri pripojovani se do prubezneho pruhu muze ridic omezit toho co jede v prubeznem

ten co jede v prubeznem ale nesmi omezit toho co ho predjizdi levym, proto v de je mezi pravym prubeznym a levym plna cara
_Teddy_
Ja by som apeloval aj na tych v pripajacom pruhu, aby sa skusili spravat trochu normalne😒br /> 1. vyuzivajte celu dlzku pripajacieho pruhu! malo veci ma vie tak nas*at, ako ked daky pako vpali na dialnicu rychlostou 30km/h uz na zaciatku pripajacieho pruhu, hoci tam mal este 300 metrov na zrychlovanie.
2. nepovazujte to za automaticku vec, ze ten co ide po dialnici v pravom pruhu, vam ho automaticky uvolni aby ste sa mohli z pripajacieho zaradit! Ten v pripajacom pruhu to nemusi vidiet, ale vodica iduceho po dialnici v pravom pruhu moze prave niekto lavym pruhom predbiehat...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@_Teddy_
No, rakušáci jsou na tohle e😜erti a 9 z 10ti rakušáků, ti to napálí do průběžného pruhu na prvním metru připojovacího pruhu... prostě retardi. Hlavně vídeňáci.
audis
Proboha ne! Žádné uvolňování cesty. Ať auto v pripojovaku využiji pruh v celé délce popř pokračují odstavnym. Špatný je, když dobroser v pravém vč kamionů vjede do levého a nečekaně vytvoří překážku v levém kde jedou auta 130+. Se proberte trochu.
traveldrive
@audis Preber sa ty. Nie každý vyhodnotí situáciu ako ty. Kto má rozum, prispôsobí sa a vyrieši to s ohľadom na bezpečnosť. Dement striktne dodrží predpisy a spôsobí chaos. Čo je lepšie?
Potkan007
Ten článek doufám nemyslíte vážně. Přijde mi, že co okolo sebe vidím, problém je úplně přesně opačný. Češi jsou e😜erti v uhýbání si a braní ohledů ať to stojí co to stojí. V takových situacích velká část jedoucích v pravém pruhu naprosto nesmyslně strhne auto do levého pruhu bez pohledu do zrcátka a to i v momentech, kdy bylo předem jasné, že je úhybný manévr zcela zbytečný. Tohle dělala i přítelkyně, pokud jela v pravém pruhu 110 a v dálce (klidně 400-500 metrů dopředu) viděla, že se na nájezd blíží auto, hodila blinkr a poslala auto do levého pruhu. Zbrzdila tím provoz v levém pruhu i když bylo už v tu chvíli naprosto jasné, že než by k autu dojela, bude už auto z nájezdu v pravém pruhu a pojede rychleji, než ona, nemusela by ani sundat nohu z plynu.
Michal Stepanek
Mám obavu, že právě tento způsob nám už na 2.školení důrazně "nedoporučovali" a doplnili řadou videí z palubních kamer nešťastníků, kteří byli takhle slušní. Zkusím stručně popsat důvody😒br /> - není sice zakázané, ale jedná se o bezdůvodné přejetí z pruhu do pruhu (ten z připojovacího má přece povinnost dát přednost) - PČR z uvedeného důvodu snad dokonce pokutují
- riziko přehlédnutí někoho kdo se v slepém úhlu přířítí zezadu v levém pruhu
- z osobní zkušenosti 2/3 puštěných aut mne nepustí před sebe a začne paralelně závodit eventuálně to ještě "vylepší" myškou
kesumb
@Michal Stepanek

ten z pripojovaciho muze omezit toho v prubeznem pruhu, viz moje citace zakona vejs…
Michal Stepanek
1/ ať omezují, ale neohrožují
2/ reagoval jsem na článek, kde se autor podle mne dovolává uvolňování pravého pruhu přejetím do levého, aby se on mohl plynule zařadit
_Teddy_
@Michal Stepanek
Uz sa mi stalo aj to, ze som sa preradil z praveho pruhu do laveho, aby som umoznil niekomu sa napojit, a ten blbec plavne presiel z pripajacieho az do laveho pruhu! Malo chybalo, a bol by ma natlacil na zvodidla...
Avatar - lordlord
lordlord
V Germanii je často plná čára, aby se nenajíždělo do rychlého pruhu