Novinky
Pepa_007
2
I ti co najíždí by měli více zrychlovat. A pak ten prostřední a levý pruh. Češi to neumí.
traveldrive
5
@Pepa_007 To je pravda. Drvivá väčšina ide po nájazde na diaľnicu jak s ojom v zadku, v šesťdesiatke sa vystrčí do krajného pruhu na diaľnici a až potom začne konečne zrýchľovať. Ako retardi.
Podla mna je to dost nebezpecne, na Slovensku je to nelegalne len tak sa preradit do laveho pruhu, pokial je pravy volny. Zaujimave, ze autora nenapadlo situaciu riesit dostatocnymi rozostupmi medzi autami, kde sa pripajajuce auto v pohode pripoji a nasledne sa rozostup upravi. Ale toto policajtov ani ludi nezaujima, nejaka bezpecnost, hlavne ze dalej meraju rychlost 😄
@xxc V tvojom podaní je nebezpečné úplne všetko. Nesadaj za volant a všetci budú v lepšej pohode.
Já vím, že jsi jinej, ale že neznáš rozdíl mezi připojováním z PŘIPOJOVACÍHO pruhu (a tím, že uhneš do leva a on do tvého pruhu ho předjíždíš) a bezduvodnou jízdou v levém pruhu, kde jsou 2 a více JÍZDNÍCH pruhů (což neplatí v obci), to je mi líto lidí, které na silnici potkáš... @xxc
Za mě totálně ujeté myšlení. Je plně na zodpovědnosti toho, kdo na dálnici najíždí, aby tam najel bezpečně. Je ubohé omlouvat si "slušností" porušování pravidel (Zákona). Jak typicky české.
Pokud jedete v průběžném pruhu a víte, že v předjížděcím pruhu je volno a nikoho nezablokujete, přejeďte do něj a uvolněně připojujícímu se vozidlu prostor. Dbejte ale na to, abyste někoho neomezili nebo neohrozili. V tu chvíli ani nebude vadit, když krátkodobě porušíte pravidlo, že vjedete do předjížděcího pruhu, aniž byste předjížděli. Stále je to nejbezpečnější řešení.
=
Pokud máte na semaforu červenou a vidíte, že ze směru, který má zelenou, nic nejede, nebude vadit, když krátkodobě porušíte pravidlo zákazu jízdy na červenou. Dbejte ale na to, abyste někoho neomezili nebo neohrozili.
Pokud jedete v průběžném pruhu a víte, že v předjížděcím pruhu je volno a nikoho nezablokujete, přejeďte do něj a uvolněně připojujícímu se vozidlu prostor. Dbejte ale na to, abyste někoho neomezili nebo neohrozili. V tu chvíli ani nebude vadit, když krátkodobě porušíte pravidlo, že vjedete do předjížděcího pruhu, aniž byste předjížděli. Stále je to nejbezpečnější řešení.
=
Pokud máte na semaforu červenou a vidíte, že ze směru, který má zelenou, nic nejede, nebude vadit, když krátkodobě porušíte pravidlo zákazu jízdy na červenou. Dbejte ale na to, abyste někoho neomezili nebo neohrozili.
@Roman Horký Dementni pravidla jsou od toho, aby se porusovala. Delam to stejne a nezajima me ze se to nesmi. Kdyz je v rychlym pruhu bezpecno a prazdno tak dam blinkr a prejedu tam a umoznim autu z pripojovaciho bezpecny najeti a budu to tak delat i dal.
@ryccardo Niekedy je to v záujme tvojej bezpečnosti a bezpečnosti toho, čo na diaľnicu vchádza, lebo je to dement a do pruhu sa pripája sotva šesťdesiatkou.
@ryccardo
Taky to tak často udělám. O tom to není.
Je to o tom, že veřejně vyzýval k porušování pravidel silničního provozu je hodně za hranou seriozního média, kterým ACZ nepochybně je.
Kdyby článek byl zamyšlením nad návrhem úpravy legislativy za účelem umožnění takového chování dle zákona, neřekl bych půl křivého slova.
Taky to tak často udělám. O tom to není.
Je to o tom, že veřejně vyzýval k porušování pravidel silničního provozu je hodně za hranou seriozního média, kterým ACZ nepochybně je.
Kdyby článek byl zamyšlením nad návrhem úpravy legislativy za účelem umožnění takového chování dle zákona, neřekl bych půl křivého slova.
Pokud máš červenou, tak na ní budeš stát a počkáš těch pár desítek sekund na zelenou a nevymýšlej ***iny při snaze být CML.
Hele, nevím jak se ploužíš po dálnici, ale pokud někdo najíždí a já přejedu do levého volného pruhu, on se zařadí do toho pravého a já v tu chvíli přeci předjíždím, tak v čem je problém ?! Když jedeš 60 sám, aby si náhodou nevybil baterku, tak nikam uhybat nemusíš, neboj 😁 @Roman Horký
Apelovat sice můžete. Ze zkušenosti se to běžně dělá, ale... chtělo by to i vyjádření PČR. Protože i ti co to dělají moc dobře vědí, že jde o porušení pravidel.
Apelujeme na řidiče: Porušujte dopravní předpisy.
Neměli byste náhodou "apelovat" na jejich dodržování?
Neměli byste náhodou "apelovat" na jejich dodržování?
@gil54 ne tak docela...během několika vteřin to auto z připojovacího pruhu budete na dálnici předjíždět a zcela v souladu s pravidly.
@Jenik3
V principu záleží na fázi připojení, ale v obecně rovině je to výzva k porušování pravidel silničního provozu.
V principu záleží na fázi připojení, ale v obecně rovině je to výzva k porušování pravidel silničního provozu.
@rohYpnol A čo hovoria predpisy o tých, čo sa do diaľničného pruhu plížia mestskou rýchlosťou a zrýchľovať začnú, až keď sa kvôli nim všetci preraďujú do rýchlejšieho pruhu, alebo sú nútení dupať na brzdu? Zažívam to denne.
@traveldrive
A co říkají předpisy na řidiče, co se na semaforu nerozjíždí na zelenou ale co se rozjíždí až se rozjede řidič před ním...
Kolik to je řidičů? 98,9%?!?...
A co říkají předpisy na řidiče, co se na semaforu nerozjíždí na zelenou ale co se rozjíždí až se rozjede řidič před ním...
Kolik to je řidičů? 98,9%?!?...
Podobné místo s krátkým připojovacím pruhem je v praze na Jižní spojce. Lahůdka...
https😐/mapy.cz/s/nujovenozu
https😐/mapy.cz/s/nujovenozu
No, jestli to má být pobídka k diskusi, pak dejme tomu. Jinak se až divím, pokud je článek myšlen vážně.
Takovýto postup je zcela protizákonný!!! A veřejné vyzýval k porušování právních předpisů??? Neslýchané...
Realita je samozřejmě jiná, a říct si toto v hospodě u piva, nebo v mléčném baru u kefíru... proč ne.
Ale je to asi podobné jako napsat jezděte na dálnici tacho 150 ať nezdržujete ostatní 😅
Jinak i myšlenkově je článek nesmyslný. Vyzývá k takovému chování při nízkém provozu. Jenže při nízkém provozu není zas tak velký problém se rozjet i od zastavení. To je naopak veliký problém v hustém provozu.
Jinak mnohem horších situací je D1 plná, naopak jsou na připojovácích stopky a najizdi se do zúžených pruhů!!! A při rekonstrukci D1 to bylo všude. A to nikomu nevadilo?!? (ok, bylo tam snížení rychlosti na 100 nebo 80, ale při hustotě provozu D1 to bylo a stále bohužel je na dálnici najet.
Tento článek je fakt mimo.
Takovýto postup je zcela protizákonný!!! A veřejné vyzýval k porušování právních předpisů??? Neslýchané...
Realita je samozřejmě jiná, a říct si toto v hospodě u piva, nebo v mléčném baru u kefíru... proč ne.
Ale je to asi podobné jako napsat jezděte na dálnici tacho 150 ať nezdržujete ostatní 😅
Jinak i myšlenkově je článek nesmyslný. Vyzývá k takovému chování při nízkém provozu. Jenže při nízkém provozu není zas tak velký problém se rozjet i od zastavení. To je naopak veliký problém v hustém provozu.
Jinak mnohem horších situací je D1 plná, naopak jsou na připojovácích stopky a najizdi se do zúžených pruhů!!! A při rekonstrukci D1 to bylo všude. A to nikomu nevadilo?!? (ok, bylo tam snížení rychlosti na 100 nebo 80, ale při hustotě provozu D1 to bylo a stále bohužel je na dálnici najet.
Tento článek je fakt mimo.
@rohYpnol
souhlas se vším. Pokud je levý volný, je provoz mírný a i když v připojováku zastaví, nebude problém se rozjet. A upřímně. Větší problém jsou ti, co se neumí ani rozjet v připojováku a řadí se do pravého pruhu zbytečně brzy a v nízké rychlosti, protože nedokážou šlápnout na ten pedál vpravo.
Ta stopka ve zúženích byl masakr a bude asi skoro vždy. Tam upřímně ale jiné řešení moc není.
souhlas se vším. Pokud je levý volný, je provoz mírný a i když v připojováku zastaví, nebude problém se rozjet. A upřímně. Větší problém jsou ti, co se neumí ani rozjet v připojováku a řadí se do pravého pruhu zbytečně brzy a v nízké rychlosti, protože nedokážou šlápnout na ten pedál vpravo.
Ta stopka ve zúženích byl masakr a bude asi skoro vždy. Tam upřímně ale jiné řešení moc není.
@Mikesus
No, aktuálně 112 km D1 u Jihlavy... tyhle místa stále jsou a jsou za mě životu nebezpečná.
Řešení by samozřejmě bylo. Ale není levné ani jednoduché (např. semafor, úplná změna předností v jízdě...).
Asi bych byl i pro zavedení nové značky a nové povinnosti v chování řidiče. A to "stop/ dej přednost v jízdě s právem omezení".
Tj. musel bys dávat přednost jak na běžné značce ale měl bys právo omezit, nesměl bys ohrozit.
No, aktuálně 112 km D1 u Jihlavy... tyhle místa stále jsou a jsou za mě životu nebezpečná.
Řešení by samozřejmě bylo. Ale není levné ani jednoduché (např. semafor, úplná změna předností v jízdě...).
Asi bych byl i pro zavedení nové značky a nové povinnosti v chování řidiče. A to "stop/ dej přednost v jízdě s právem omezení".
Tj. musel bys dávat přednost jak na běžné značce ale měl bys právo omezit, nesměl bys ohrozit.
Na těch nájezdech je značka dej přednost. A ta znamená, že se máte chovat tak, aby ten, komu přednost dáváte, nemusel NÁHLE změnit směr nebo rychlost. Pokud Vás ale řidič vozidla s předností má možnost vidět tak, aby nenastala situace, že musí reagovat NÁHLE, pak se můžete bez obav zařadit. A on může zcela legálně zpomalit a i ten směr změnit a přejet vedle. Důležité tam je to, že to nesmí být náhle. A také to, že vy dáváte přednost všem ve všech pruzích, tedy musíte samozřejmě být schopen a umět odhadnout, kdy situace mnou uvedená (a legislativou povolená) je bezpečná a nehrozí bouračka. A samozřejmě musí také ten, kdo má přednost, sledovat co se na silnici děje a nečumět do mobilu nebo nespat při řízení. Pak z nenáhlé změny směru a rychlosti bude náhlá bouračka hned. Takže ano, přejetí vozidla na hlavní do vedlejšího pruhu, když se připojuje někdo na nájezdu a dává přednost, je z pohledu definice dání přednosti, v jistém kontextu situace zcela legální. A nezapomeňte, že toto si nelze vynucovat.
@henry.prta
https😐/www.autoskola-testy.cz/…izeni_otazek.php?…
V obecném tvrzení je takovýto postup nelegální (vytvářet prostor pro připojení, o tom byl článek).
To, co popisuješ, je jiný případ, a to kdy se ještě mohu připojit, abych naplnil význam slova dát přednost.
https😐/www.autoskola-testy.cz/…izeni_otazek.php?…
V obecném tvrzení je takovýto postup nelegální (vytvářet prostor pro připojení, o tom byl článek).
To, co popisuješ, je jiný případ, a to kdy se ještě mohu připojit, abych naplnil význam slova dát přednost.
@rohYpnol Popisuje to presne, ako sa to ma robit a vtedy je to legalne, len ten vychadzajuci na dialnicu sa musi zaradit, az vtedy mu mozem uhnut, alebo nenahle spomalit, pripadne zrychlit a vytvorit priestor. Mne sa casto uhybaju dopredu, a aj tak ked niekedy vidim, aky chaos to vie narobit v lavom pruhu, tak by som urcite neodporucal radit ludom to, co autor clanku. Inak zo stopky vychadzam na dialnicu uz roky, kde je sice len maximalna povolena rychlost 90, ale celkom husta premavka a az sucasne moderne auta umoznuju vyjazd v sulade so zakonom. Mam to hned za domom, tak so studenym dieselom to boli ine zazitky a cakania 😄 A stale sa najdu ludia, co budu ziadat spalovaci motor v aute. Ako keby oni po cestach nejazdili.
ja to teda necet ale😒br />
Je-li pro zařazování do průběžného jízdního pruhu zřízen připojovací pruh, je řidič povinen před zařazením do průběžného pruhu užít připojovacího pruhu. Při zařazování z připojovacího pruhu do průběžného pruhu řidič nesmí ohrozit řidiče jedoucí v průběžném pruhu.
nesmi se v nem zastavit
pri pripojovani se do prubezneho pruhu muze ridic omezit toho co jede v prubeznem
ten co jede v prubeznem ale nesmi omezit toho co ho predjizdi levym, proto v de je mezi pravym prubeznym a levym plna cara
Je-li pro zařazování do průběžného jízdního pruhu zřízen připojovací pruh, je řidič povinen před zařazením do průběžného pruhu užít připojovacího pruhu. Při zařazování z připojovacího pruhu do průběžného pruhu řidič nesmí ohrozit řidiče jedoucí v průběžném pruhu.
nesmi se v nem zastavit
pri pripojovani se do prubezneho pruhu muze ridic omezit toho co jede v prubeznem
ten co jede v prubeznem ale nesmi omezit toho co ho predjizdi levym, proto v de je mezi pravym prubeznym a levym plna cara
Ja by som apeloval aj na tych v pripajacom pruhu, aby sa skusili spravat trochu normalne😒br />
1. vyuzivajte celu dlzku pripajacieho pruhu! malo veci ma vie tak nas*at, ako ked daky pako vpali na dialnicu rychlostou 30km/h uz na zaciatku pripajacieho pruhu, hoci tam mal este 300 metrov na zrychlovanie.
2. nepovazujte to za automaticku vec, ze ten co ide po dialnici v pravom pruhu, vam ho automaticky uvolni aby ste sa mohli z pripajacieho zaradit! Ten v pripajacom pruhu to nemusi vidiet, ale vodica iduceho po dialnici v pravom pruhu moze prave niekto lavym pruhom predbiehat...
2. nepovazujte to za automaticku vec, ze ten co ide po dialnici v pravom pruhu, vam ho automaticky uvolni aby ste sa mohli z pripajacieho zaradit! Ten v pripajacom pruhu to nemusi vidiet, ale vodica iduceho po dialnici v pravom pruhu moze prave niekto lavym pruhom predbiehat...
Proboha ne! Žádné uvolňování cesty. Ať auto v pripojovaku využiji pruh v celé délce popř pokračují odstavnym. Špatný je, když dobroser v pravém vč kamionů vjede do levého a nečekaně vytvoří překážku v levém kde jedou auta 130+. Se proberte trochu.
Ten článek doufám nemyslíte vážně. Přijde mi, že co okolo sebe vidím, problém je úplně přesně opačný. Češi jsou e😜erti v uhýbání si a braní ohledů ať to stojí co to stojí. V takových situacích velká část jedoucích v pravém pruhu naprosto nesmyslně strhne auto do levého pruhu bez pohledu do zrcátka a to i v momentech, kdy bylo předem jasné, že je úhybný manévr zcela zbytečný. Tohle dělala i přítelkyně, pokud jela v pravém pruhu 110 a v dálce (klidně 400-500 metrů dopředu) viděla, že se na nájezd blíží auto, hodila blinkr a poslala auto do levého pruhu. Zbrzdila tím provoz v levém pruhu i když bylo už v tu chvíli naprosto jasné, že než by k autu dojela, bude už auto z nájezdu v pravém pruhu a pojede rychleji, než ona, nemusela by ani sundat nohu z plynu.
Mám obavu, že právě tento způsob nám už na 2.školení důrazně "nedoporučovali" a doplnili řadou videí z palubních kamer nešťastníků, kteří byli takhle slušní. Zkusím stručně popsat důvody😒br />
- není sice zakázané, ale jedná se o bezdůvodné přejetí z pruhu do pruhu (ten z připojovacího má přece povinnost dát přednost) - PČR z uvedeného důvodu snad dokonce pokutují
- riziko přehlédnutí někoho kdo se v slepém úhlu přířítí zezadu v levém pruhu
- z osobní zkušenosti 2/3 puštěných aut mne nepustí před sebe a začne paralelně závodit eventuálně to ještě "vylepší" myškou
- riziko přehlédnutí někoho kdo se v slepém úhlu přířítí zezadu v levém pruhu
- z osobní zkušenosti 2/3 puštěných aut mne nepustí před sebe a začne paralelně závodit eventuálně to ještě "vylepší" myškou
@Michal Stepanek
ten z pripojovaciho muze omezit toho v prubeznem pruhu, viz moje citace zakona vejs…
ten z pripojovaciho muze omezit toho v prubeznem pruhu, viz moje citace zakona vejs…