Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Za volantem nového Renaultu 5 E-Tech: Retro funguje! Je to roztomilý a úsporný měšťan

59 komentářů

Frfla
Jj, za, 400k by to bylo zajímavé.
Avatar - del42sa
del42sa
@Frfla Alfa Junior electric je na tom ještě hůře :

https://fdrive.cz/…e-tragedie-13336
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Renault 5 E-Tech 👍
Marek Bednář 👏
Nebo Nebo
Chtělo by to ještě menší baterii, klidně aby měla dojezd 100km a cena 350tis. A lehce menší výkon.

Pak by to byla velmi zajímavá koupě za dobré peníze. Do města by to bylo ideální. I jako Car-Sharing.

A ještě lépe by bylo, kdyby měl 1.0TCe + LPG.
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
@Nebo Nebo To by se ovšem častěji nabíjelo než jezdilo :-) Nevím jestli by se to mohlo carsharingové společnosti vyplácet.
kesumb
@Nebo Nebo
jsi kral zdejsi diskuze opravnene!!
Nebo Nebo
@kesumb Kdežto ty jsi princ, že? Napsal jsem pouze to, co si o nové "R5" myslím a co bych udělal. To, že jsi zvyklý na slogany od elektrozmetků, mě nezajímá (-:
Avatar - del42sa
del42sa
"Je to roztomilý a úsporný měšťan "

jen se špatnou cenovkou .-)
Arese
@del42...protože se špatnym pohonem. 😟👎
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Hezká elektro stylovka do města. Za 400 000-500 000kc bude fajn. 😉 👍🏻
Ondrej1
@Pepa_007 jestli bude nový za 600-700, tak po pár letech s malým nájezdem za 400 budou. Dneska jsou eMokky za 450-500 (2021/2022) s malým nájezdem a to to auto stálo nový milion.
Xprcek
> A co je pod kapotou? Kdo by hledal úložný prostor na kabely, hledal by marně

Pokud by frunk měl sloužit jen pro uložení kabelů, byl by to pohříchu hloupě nevyužitý prostor. TM3 má 88 litrů objemu, TMY dokonce 117 litrů objemu. Pokud se nějaké EV vůbec ani nepokusilo vytvořit frunk, svědčí to o zanedbaném inženýringu. Renault samozřejmě tepelné čerpadlo má, navzdory tvrzení na konci článku. Bohužel ho využívá pouze pro klimatizaci. Neumí vytápění a neumí ztrátový mód. Nevadí. Ale kluci v CADu mohli tu jednotku strčit za palubovku, aby prostor v předním kufru posloužil pro frunk. Byť by měl třeba 50 litrů.
Xprcek
@Xprcek Musím se opravit. Podle všeho se zdá, že drahocenné místo pod přední kapotou zabírá měnič. Ale na výše uvedené výtce směrem k inženýringu to nic nemění.
ericn
Krasné auto s špatným pohonem a vysokou cenovkou = propadák 😋 Asi tak jako ostatní EV Renaulty. Jak dlouho to výrobce vydrží?🤔
Avatar - lordlord
lordlord
@ericn je jedno, zda automobilka má propadák, nebo dá peníze na pokuty za CO2, vláda částěčně svůj podnik a své voliče padnout nenechá
ericn
@lordlord jo, to máš asi pravdu, Francouzká vláda to kdyžtak zadotuje 🤢
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
@ericn Ano, 3. nezadluženější země v EU to zase zadotuje. Bravo.
ericn
@W.O. PRSCLEY Eura se dají tisknout stejně tak dobře jako Dolary, stačí mit pod palcem správnou ratingovou agenturu a zas můžeš mít AAA🤣
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@lordlord

Vieme ako dopadla honda E .... neslavne slavny prepadak retro stylovka super kara a neviem co este ... ale za 900 bola fakt extremne draha... tomuto diamantu davam predsa len vacsie sance
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@3_diamanty

Náhodou.... jednu jsem v Praze potkal... 😁😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jaký musí být člověk šašek, aby chtěl cenu 400 tisíc za stylové elektro. Kdyby stálo 600, tak to budou lidi kupovat jak rohlíky. Tomu musíte dát ještě 10 let.
Avatar - del42sa
del42sa
@KANKUNEN

to je právě ta pointa. Proč tam cpát nesmyslně drahé elektro, když by to s benzínovým pohonem mohlo stát polovinu ?

https://www.auto.cz/…h-nadchne-126654

https://www.auto.cz/…pocet-aut-153491
Rezna
@del42sa
Jak nesmyslné? Všichni vědí, že EV pohon je levnější než spalovak 😁


Naprostý souhlas.
ericn
@KANKUNEN za 650tis (základ) si to koupí pár nadšenců a pak konec… pokud by měl i benzin, tak to by byl hit 😋

Edit: Teď jsem dokoukal video Rasťa Chvály z Francouzkého Col de Turini, kde se nad autem celkem rozplývá, ale byla to nuda. Bez zvuku motora 🤢 Tak nějak bez emocí, jen jeho komentář…
kesumb
@ericn
jojo v mestskym aute poslochat symfonii r3 benzinu nebo pro znalce treba 1,4tdi to byl balzam na dusi!!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@kesumb Rozhodně lepší než sterilní EV.
kesumb
@twist:
pokus dobrej, na prince nemas!
ericn
@kesumb Stačil by klidně 1.3TCe se 103kW a 6M převodovkou a byla by to pecka 😋
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb
Ať tak či tak. Zvuk motoru je PROJEV automobilu.
U EV tento prijev chybí. Tečka. Je to fakt. A ví to i automobilky, proto taky všemožně dotváří umělé zvuky. Proč asi...

A mimochodem, jízda ve spalováku s adekvatnim motorem je akusticky pro mě výrazně, VÝRAZNĚ, příjemnější než jízda v EV.
traveldrive
@ericn Ak si si nevšimol, Chvála už pred dlhšou dobou vypol na youtube komentáre. Prečo asi.V "testoch" pochváli všetko, koho chlieb ješ, toho pieseň spievaj...
ericn
@traveldrive jj, už nějakou dobu, navíc to video u něj musíš dokoukat na jeho webu = opruz. Ale tak jsou další 3-4 celkem kvalitní YT kanály 😋
Avatar - del42sa
del42sa
@traveldrive fakt pošahaná doba, ohýbaní reality, cenzura komentářů, tohle za chvíli bude novodobý Orwell 1984
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive

Chválu už právě od doby co přešli částečně pryč z YT a vypli komentáře, tak od té doby vpodststě nesleduji.

Jejich tvorba se mi nelíbí, řeší nesmysly a podstatné věci mu unikají. Plus podivný přesah do jejich koníčků jako paragliding nebo lyže..
Viz třeba jejich slavný G top... nesmysl na pátou..

Ne, za mě to je autožurnál, motoring TA3, autogratis, volant.tv, hrubis, Martin z Martina, někdy Muldix případně Topspeed.

Jen stále nechápu,proč Slováci mají tolik dobrých YT kanálů a u nás téměř nic... Asi to čeká na rohypnola 😁
ericn
@rohYpnol jj, YT dobrých kanálů je dost - volant.tv, TA3, TopSpeed, Muldix a ještě nedávno i Hrubis, ale jak čuchnul k Autosalonu, nadšení je pryč 🤔
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Urcite zmysluplnejsi a pouzitelnejsi kusok ako spring hoc samozrejme je aj za inu cenovku ... stale sa ale nemozem zbavit pocitu ze toto auto ma daleko vacsi potencial ... a ako reinkarnovane retro to kludne mohlo mat okrem ineho aj nejake to tce turbo ( pre niekoho dnes uz tiez retro pohon ) ktore by mu sadlo kua ale ze dokonale... kua drat skoda.... ale tak co uz.... my zakaznici s tym opat nic nespravime
DonVito
To by uz stacilo.

Ja taky nepisu pod kazdym peknym spalovakem, jakej by byl super, kdyby jezdil na elektriku!

A u kazdyho auta by se mi libilo, kdyby stalo pulku...

5ka je skvely auto. Doufam ze jich bude jezdit co nejvic.
Lokalne bezemisne.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@DonVito Vysí*áš s EV kudy chodíš a posíláš diskutéry s jiným názorem na veteránské fórum, tak si tu nevynucuj pravidla diskusí pod EV.
ericn
@twistedTSD Souhlas 👍
dodo24
@twistedTSD až na to, že on nechodí do diskusií k spalovákom vyplakávať, ako je škoda že to je len spalovák. Že keby to je EV tak je to jediný použitelný pohon a takto je to šrot. To len miestna diesel úderka chodí komentovať pod EV články. ICE diskusie zívajú prazdnotou.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Doufat můžeš a tvá víra je tak, to jediné, co ti zůstane. Reálně to buď doplní o spalovák, nebo to bude propadák. EV nikdo nechce.
Arese
@DonVito Žádné "Stačilo!", už si jak ta Putinova děv(ka)enka Konečná! Vždycky mě baví, jak elektrohujeři odmítají poslouchat pro ně nepohodlná fakta o nevyvratitelných vrozených nedostatcích zkratomobilů - malého dojezdu, obludné nadváhy a šílené ceny. 😁
Xprcek
"Heritage" je obrovská deviza evropských automobilek a Renault s tím umí pracovat ještě o něco líp než Italové. Dizajn je prostě na jedničku s hvězdičkou. Ještě moderní EV architekturu a akcionáře schopné zajistit strategické komponenty.
Avatar - Emel
Emel
Jako... design je hezký, to jo. I zevnitř to vypadá dobře, i když teda žlutý sedačky bych si asi klidně odpustil.
Prakticky to má své limity. Odkdy je výhoda jezdit v kopcovitém terénu? Pokud se jezdí velmi pomalu po rovině s průměrnou spotřebou 14, tak to není žádný zázrak... ale tak zase u městskýho auta to asi vadit nemusí.
No... jako stylovka asi proč ne, v relativně bohaté Francii by to design mohl prodat.
DonVito
@Emel
Velmi pomalu bez topeni to bude jezdit za deset.
Autor si mysli, ze nejnizsi spotreba je diky rekuperaci.
Omyl.

Rekuperace ma svy ztraty.
Nejnizsi spotrebu dosahnes pomalou (a hlavne plynulou) jizdou ve meste, kde idealne k cerveny doplachtis - bez rekuperace a pak se rozjizdis vykonem do 10kw. Rychlost udrzujes vykonem do 5kw.
Pak dosahnes s timo autem (po rovine pri mirnych teplotach ve meste) i vyrazne pod 10kWh/100km.
argejev
@DonVito ten rezim jazdy je realny vo vacsine zapchatych velkych miest...myslim, ze chtiac/nechtiac bude ta spotreba nizka u vacsiny uzivatelov v meste a to je podla mna hlavna deviza EV. nielen bezemisnost, ale v pripade mestskej oremavky vysoka efektivita. pre mna je toto idealne 2he auto...inu ako domacu nabijacku by nevidelo.
Avatar - Emel
Emel
@DonVito jo, primárně se shodneme, že autorova víra v to, že čím více kopců, tím lépe, je pomýlená. Pomalé pojíždění po Monaku a okolí za 14 nezní úplně optimisticky... tak uvidíme, jak říkám, nakonec to u městskýho auta nemusí bejt kritický.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Emel
No, problém je v tom, že Francie je relativně chudá, a ne relativně bohatá.

Navíc jak Francie, tak Itálie či Španělsko jsou relativně velké země, takže to, co u nás je ještě akceptovatelný dojezd se skřípenim zubů, je v těchto zemích fatální problém. Nikdo nechce jet do sousedního kraje a 2x dobíjet půl hodiny...
DonVito
@rohYpnol

https://www.e15.cz/…a-odvody-1411218

Taky bych chtel, aby Cesko bylo takto "relativne chude".
😀

Rok Průměrná měsíční mzda (v eurech) Průměrná měsíční mzda (v korunách)
2022 3 462 € 85 313 Kč
2021 3 286 € 80 976 Kč
2019 3 259 € 80 311 Kč
2017 3 171 € 78 142 Kč
2015 3 165 € 77 994 Kč
2013 3 051 € 75 185 Kč
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Jen ti opět uniká drobnost jako "v hrubém" a "zdanění" co... 😅 No co, zkus příště...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zajímavý design, nezajímavý pohon a ještě méně zajímavá cenovka.

Celkově - střelba zcela mimo terč. EV nikdo nechce. 10% early adopters prodejní čísla neudělá a pokud to nezachrání 1.2 TCe nebo 1.33 Tce, tak to bude prodejní propadák.
ericn
@rohYpnol Souhlas, bez benzinu to nepůjde. Stačí se mrknout na poslední Renaultí EV výtvory, ani jeden prodejně nefunguje :-)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn

Jsem zvědavý jak dlouho bude Renaltu trvat než na to přijde. Resp. než si to bude ochoten připustit.
Avantime
Zamiloval som sa. Výborné auto, už dlho ma nič tak nenadchlo a žerem všetko okolo neho, vrátane reklám či kolekcie doplnkov. Bravo Luca de Meo!
Dobre. Ešte trochu racionálnejší pohľad na vec. Skoro všetci tu lamentujete nad vysokou cenou, no zároveň ohŕňate nos nad autami ako Dacia Spring, že je to moc socka. No buď máte štýlovku alebo socku.
Uvedomujem si, že cena za R5 nie je nízka, ale zodpovedá jej výbava aj spracovanie. A potom je tu ešte jedna dôležitá vec, ktorá R5 odlišuje od Hondy e, a to možnosť ponúknuť lacnejšiu verziu ak by sa 110kW s 52 kWh batériou nepredávala. A samozrejme nie u nás, ale na západe.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Avantime

Jenže primárním problémem Springu je právě taky cena. Kdyby stál 250 tis., tak řeknu ok, na pojízdný nákupní vozík ok.

Elektropohon do městského auta je rozhodně více smysluplný než do velkých SUV. Navíc malá baterka pro nižší cenu je také v městském autě menším kompromisem než třeba v Elroqu... Jenže cena je mimo.

Ok, máš tam "automat", máš tam výkon. Takže můžeš říct že tomu je adekvátní Clio GT line a to taky nebylo za 300t.
A já souhlasím.

Jenže prodeje Clia dělaly Clia s 1.2 nebo 0.9 Tce v nižších výbavách s poloviční cenovkou...

A o tom to je. Kdyby Golf nabízel VW jen ve verzi GTI, tak se nikdy nezaplatí. A tohle teď Renault chce po 5ce... ok, ředí to sdílením částí celku s Renaultem 4, ale za mě svým způsobem tím hůř.

Renault 4 nabízí o hodně víc muziky za podobné peníze a velikostně je velmi podobný. Takže z Renaultu 5 je vyloženě stylovka a designová věc.
Avatar - Emel
Emel
@Avantime citace:
" Nepočítejte však s široce deklarovanými 25 tisíci eury (631 tisíci korunami), takto levná je jen základní verze na západoevropských trzích, která má 70kW elektromotor a nemá schopnost rychlonabíjení ani tepelné čerpadlo."
No takže co, jsme řádově na 700-750... za naši základní verzi s 90kW a 40kWh baterkou? Kdo na to má, nechť si klidně udělá radost, já mu to přeju... ale objektivně - je to dost.
A ano, i ten Spring je drahej. Vzpomínáš, kdy po skončení dotací v Německu Dacia nabídla plošně slevu 10t€, takže z 22t€ bylo 12? No tak za těch 12 to bylo fakt super a kdybych nebyl líný to řešit, tak bych si jednoho Springa dovezl.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Emel

Přesně tak. Proto za mě je velmi dobrým krokem Elroq. V cenách EV všem těmto na druhou pŕedraženým vozům dává na frak.

I Elroq je ve srovnání se spalováky cenově nekonkurenceschopný, ale pořád lepší než to co předvádí Renault nebo Stellantis.
Avatar - Otakar II
Otakar II
cena neni pro CZ stanovena, ale kde se to bude pohybovat, bylo v kvetnu nastineno: 32900 euro ...
https://www.electrive.com/…-at-32900-euros/
Avatar - kuk
kuk
Nemá to zadní náhon v základu a žádnej frunk. 👎
Vtipný je že pro chudej východ jako je ČR nebude v nabídce socka verze bez rychlého DC nabíjení, ale na bohatým západě jo. Ale to je koneckoců jenom dobře. 😜