Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

5 elektromobilů s nejdelším dojezdem v Česku: Okolo 700 kilometrů na papíře zvládnou

52 komentářů

PowerHouse
Dojezd roste. Tesla Model Y má mít 95kWh baterky.

Co se nikde nedočtete, je prodiktivita, všude je grýndýl.

Nejdůležitější je Produktivita EV, 2 - 3 vyšší kadence na lince.
Díky té produktivitě EV musí VW, legacy carmakers uzavírat poprvé továrny.
Při stejné produkci bude potřebovat 1/3 továren. Linky pojedou 3x rychleji.
kesumb
@PowerHouse
100kwh pack pro maly Tesly slibujou (mluvi se o ni) uz snad 4 roky. Tak uvidime
Freddka
Spekulaci je hodne vcetne LFP nekde 80-85kWh pro long range pri zachovani hmotnosti, to by bylo hodne zajimave.
Tesla obecne je usporna a podle me nepotrebuje do tech mensich aut cpat 90+ baterku. Zalezi, jestli to zakaznici chteji … a to se nedozvi, dokud to nedaji na trh, takze ta sance tam je.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@PowerHouse Tvá myšlenka o produktivitě je naprosto správná, ale pak to celé zničíš po elektrohujersku. Chceš nám tu vysvětlit, že namontovat do auta elektromotor je 3x rychlejší než tam našroubovat spalovák? Maximalně je 3x rychlejší namontovat do Tesly palubku.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
@KANKUNEN Samozrejme ze to je nasobne rychlejsie, ako aj vyroba dielov karoserie odlievanim namiesto zvarania.
"Herbert Diess, former CEO of VW said it takes VW 30 hours to produce a car compared to Tesla's 10 hours."
V Giga Shanghai stravi Model Y na vyrobnej linke iba 2,5 hodiny, legacy automobilky maju velmi zastrale postupy vyroby a spalovaky su samozrejme vyrazne zlozitejsie. Over si fakty predtym ako zacnes spochybnovat ;)
Dini
@.StenLi.

To jsou ale zase marketingový kecy. Na lince 2,5h strávit může, ale to fakt není od válce plechu k hotovýmu autu.

Giga Berlin zaměstává cca 11.000lidí a produkuje (2023) okolo 250.000 ModelY ročně

Zwikau zaměstnává cca 10.000 lidí a produkuje okolo 250.000EV ročně.

Kupodivu není na zisk tak důležité, jak dlouho to auto stráví v lince, ale jak často z té linky vypadne.
ptr078
Ti unika podstata, je jedno, ze poskladas ev 75x rychlejsie, ked ho nevies predat. Opytaj sa talianov, ako rychlo skladaju teraz fiat 500e. 🤣
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ptr078
On je základní problém hned na začátku, udělat dobré a konkurenceschopné EV. Pak ta produktivita bude nasobne rychlejší. No a pak můžeš udělat podprůměrné EV, o které nemá nikdo zájem a pak produktivita je pryč.
nippon
Najväčší problém pri EV je zostatková hodnota, nie dojazd!
Hendly
@nippon
Osobne si myslim, ze nejvetsi problem EV je to, ze berou penize nejen ropným klukům…
Koupis EV. velkou cast nabijes ze slunce, nemenis olej, nemenis rozvody atd

To se asi par drobnych na negativni medialni obraz vyplatí investovat.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
@Hendly ropný kluci se válí smichem po podlaze chytraku
Hendly
@Roman Horký
Myslim ze i jo, protože za par drobnych co investuji do medialniho prostoru se jim mnohokrat vrati.
Nebo Nebo
@Hendly Zapomněl jsi dodat, že nabíjení ze slunce je uplně zadarmo.

Takže namísto dávání peněz za rozvody, oleje zaplatíš FVE, která vydrží cca 15 let - a to se vyplatí (-:
A co ušetříš za benzín, proděláš na zůstatkové hodnotě, pokud je v plánu ho prodat.
Hendly
@Nebo Nebo
Tak krome toho, ze vydrzi daleko dele nez 15 let si opomněl, ze ji vyuzijes i pro ohrev TUV, napajeni domacich spotrebicu a pripadne i prodejem do site.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Hendly Víš o tom, že ropa se využívá snad k úplně všemu. Ropa je zásadní komodita i bez využití pro PHM. To máš hezký argument, šetřit ropu pro příští generace. Co neprojedeš dnes, můžeš udělat plast za 100 let.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
@nippon To urcite nie je najvacsi problem EV, kedze uz po 5 rokoch je vlastnenie BEV lacnejsie ako u ICE, ak ho mas 8-10 rokov, usetris viac ako stratis pri predaji oproti spalovaku, ktory o 8-10 rokov bude prakticky nepredajny, kvoli zaplave spalovakov zo zapadu, ktore skoncia u nas ako na smetisku dejin.
Avatar - sargis
sargis
Nie je problem urobit trojtonove EV so 200 kWh baterkou a 1500 km dojazdom na papieri. Problem je dostat tento dojazd NIE na ukor ceny, hmotnosti a nakladov na bateriu a ine komponenty.
kesumb
@sargis
je to problem, jeste se to nikomu nepovedlo
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@kesumb Však to píše, že to problém je.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
@sargis Problem je, ze si vobec myslis, ze trh ma zaujem o BEV s dojazdom 1500km, ked jedna z vyhod BEV je, ze si ho vies nabit doma kazdy vecer a teda 90% zakaznikov potrebuje dojazd menej ako 100km takze bezne dojazdy 400-600km kryju drvivu vacsinu potrieb zakaznikov vratane rezervy a dovoleniek k moru.
Frfla
Škoda Fabia kombi z r.2009. Dojezd 850km (léto/ zima), dotankování na 100% za 3minuty. Cena nového vozu 320.000kc.
dodo24
@Frfla zrýchlenie
0-100km/h - áno
pohodlie - nie
porovnavát 15 ročné auto s novým chce istú dávku vlastnej bubliny...
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
@dodo24 Tak nevím tedy, ale pro mě to srovnání dává smysl. Pointa je ta, že ta starší věc sloužila uživateli lépe. A to je ta ostuda dnešní generace, neboť to přímo potvrzuje fakt, že je hloupější a méně schopná, než její předkové.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Blbost, něco je lepší, něco horší, stejné řeči se tu vedly už tehdy, jak ta Fabie je strašná, nekomfortní a jak byla Felicie spolehlivější a auta z 90tek lepší... já už v tu dobu na ACZ byl, tak si to živě pamatuji... názory jsou stejné, jen doba jde dál, selektivní paměť zapomíná na ty horší věci @Roman Horký
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
@Ozzman tak že bych zrovna já selektivně vychvaloval Das Skoudovku, to opravdu není možné. Fakta jsou daná: "Nabití" za 3 minuty.
Víš, jak je to s těmi komunisty? Za komunistů bylo fajn, že zde byla (dnes už víme že hloupá) iluze, že komunisti můžou za vše špatné a že až půjdou do hajzlu tak nastane ráj. Schopní lidé budou řídit zemi a budeme se mít dobře. Jak víme, nestalo se a ani se stát nemohlo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je ale utopie, která nenastane nikdy, jen si to část lidí mslela, že revoluce znamená blahobyt bez toho, aniž by pro to něco sami udělali :) @Roman Horký
ericn
@Ozzman Souhlas, na ty horší věci se zapomíná rychleji... Btw ty diskuse Fabia vs Felda, si pamatuji taky hahaha :-)
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Frfla Když chceš být chytrý tak si to spočítej, na výplatu jsi neměl ani polovinu, auto mělo namísto motoru mrtvolu a ve výbavě akorát průhledné přední sklo. Dnes si vyděláš za stejnou dobu v práci na 1,5 TSI s digitální klimou. Asi úplně ne, ale je to blízko.
Man Ký
@Frfla to je jak porovnávat svojí manželku, která je sice ošklivá, hádavá a při těle, s mladou modelkou a říct - no jo, ale ona mi neudělá ten můj milovaný gulášek se šesti:)
Arese
@Man Ký To je velmi výstižné přirovnání! :))
kesumb
tyhle auta balancuji mezi soucasnou generaci ev a autama, ktera dokazou plne nahradit bezny spalovaci. Dlouho to trvat uz nebude
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
@kesumb Trvat to bude ještě dlouho, ale lidstvo je nasměrováno k návratu na stromy. Jen to ještě zatím většina neví a nebo popírá.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Roman Horký V tvém případě je to jinak, ty na ten strom patříš furt.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
@KANKUNEN Nestyď se napsat nějaké argumenty. Takové výkřiky ala traveldrive se nepočítají. Ty PEUGEOTE elektrický :-)
Nebo Nebo
Proč se furt řeší dojezd? Však i i i 500km je vpohodě, co je negativ je prostě to, že jízda v EV prostě není tak zábavná a jak tu někdo říkal, zůstatková hodnota není nic ideálního. A ještě ta politika kolem toho a dotace.
Avatar - Jenik3
Jenik3
@Nebo Nebo Většina lidí neřeší zábavnou jízdu, ale dostat se pohodlně z bodu A do B. Taci lidé nechodi na web acz.
Je pohodlné, když auto má:
Automat, navigaci, vyhřívání čehokoliv...
Neprudí: světla, údržba, tankování...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mě dojezd vadí, mám panický strach z dojezdu :D Moje aktuální auto má nádrž na 45 litrů, přičemž 10 z toho je rezerva (rozuměj jezdím na dojezd na 35 litrovou nádrž), svítí mi tam kolem 600-650 a když na to šlápnu, mizí to rychleji, rezervě nevěřím, je to nepříjemné.. .takže mne by to asi vadilo :D @Nebo Nebo
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Ozzman Ja dal pred dvema tydny dovolenou na jednu nadrz, cca 860 km. Pravda, vymeknul jsem kdyz svidilo hladove oko a natankoval jsem cca 60 km pred domem. Ale do nadrze se veslo jen 36 litru, takze bych to v pohode dojel i bez tankovani.
Celkove za 4,5 litru na sto, trasa HK - Beskydy, nejake to pojizdeni v miste - Jeseniky (vcetne dvojiho vyjezdu na Cervenohorske sedlo) a pak pres kopecky u Kraliku domu.
ericn
@JirkaVejrazka jj, hladové oko je depresivní. Jinak k tomu dojezdu, když máš víc jak 800km na nádrž je to fajn. Já dal s Touranem 1,4TSI 810km na jednu nádrž a dojezd byl ještě 60km... Ale nejbližší pumpa to jistila a byl jsem sakra nervozní :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, za to umim taky jet, ja včera jel na Dráždany, po okreskach 3,7, na dálnici pak 120 a 4,5... pak autobahn a rázem 8 :D no, ale to je řidičem :D A proto jak píšu níže, jako u EV jsou spotřeby fanoušků EV jiné, než reálné, stejně jako do krve se hádající spotřeby fanoušků HEV jsou jiné, než při reálně normální neekojízdě :) @JirkaVejrazka
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
@Nebo Nebo Skoda ze vacsina ludi sa tej politike vobec nerozumie a nechape ako BEV setria nase peniaze a zdravie a tie kecy o dotaciach su ozaj nudne, skuste si zistit kolko dotacii dostavaju ICE auta a benzin a diesel, len firemne auta v EU zozeru 42 miliard € na dotaciach.
https://www.transportenvironment.org/…y-year-new-study
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Zvláště bych chtěl upozornit na PEUGEOT. Auto s kvalitním interiérem a za cenu Tesle blízko. Akorát by to chtělo něco nižšího, aby to mělo menší čelní plochu a tím nízkou spotřebu i na dálnici.
Avatar - Ozzman
Ozzman
TM3 Long Range - 702km ? To tak maximálně za kamionem :D Soused si to pořídil, jezdí do Brna od Prahy cca 250 km, na tu cestu mu to sebere 70 % baterky. Jezdí normálně, s provozem, jako se spalovákem = pro mne je to právě nejreprezentativnější vzorek, pro srovnání dojezdu, než někdo, kdo jezdí ecorallye (stejně jako u hybridů, žejo :D). Jinak je fajn, že to auto to zvládne už bez nutné kávičky u Humpolce, to je super, celkové náklady přepočtené na peníze, myslím tím jen provoz, jsou nižší, než se spalovákem, ale přecijen na ten dojezd to ještě není.
To auto je zajímavé, zrychlení je dechberoucí, ale na muj vkus jsem od tohto "luxusně se tvářícího" sedanu čekal lepší odhlučnení na horším povrchu (na špičku mainstreamu se nechytá třeba na Fordy), to je průměr, trochu více odezvy od volantu (je to pořád umělé) a kontaktu s vozovkou a taky, že nebude tak pocitově nestabilní ve vyšších rychlostech ( 150 +), navíc od výroby to auto od 130 tisíc vibruje, čeká na geometrii, jel jsem s tím samozřejmě až na omezovači a běžný auto C a D segmentu je v těchto rychlostech příjemější, ovladatelnější a s pocitem, že to sedí. Ta geometrie - Tohle se nestane snad ani Dacii z výroby :D Respektive předprodejní servis a vůbec celý tyjátr prodeje vozu je úsměvný - absolvoval jsem to s kamarádem.
Za mne ještě mínusy - ovládání voliče převodovky tahem na displeji - to mne hodně rozčilovalo. Směrovky tlačítky ? Vesměs jsem si rychle zvykl, protože jezdím na motorce, kde je ovládám podobně, pro autíčkáře to bude problém. Ale divné to je.
+ Velký pokrok u faceliftu v interiéru, materiálech, to musím pochválit
adamzprahy
@Ozzman přesně to co popisuješ je důvod proč osobně na ty dojezdy BEV vůbec nekoukám, ale na typ baterie a její kapacitu. Protože v zásadě v ideálních WLTP podmínkách dnešní BEV jezdí všechny pod 15 kwh / 100 km, ale přesně ta dálnice je prostředí kde skoro žádné neumí pod 20 kwh a samozřejmě čím větší auto, tím hůře a vyniknou tam rozdíly mezi typy elektromotorů, výkonem baterky atd.

Např. je tu článek o nové BEV A6, píšou se tam "fantastická" čísla o dojezdu, ale informace o kapacitě baterky žádná. Jen že má 800V architekturu.

Ještě příklad to ID7 v článku. Na Youtube najdeš plno videií, které ukazují že mezi městy je ten dojezd poloviční. Takže výpovědní hodnota WLTP dojezdu je minimální. Tesly myslím se tomu přibližují v praxi více než ostatní, protože jsou po stránce pohonu a specifik BEV zjednodušeně řečeno chytřeji postavené. Vím od známého aktuální Tesla S, že i na dálnici funguje už dost dobře a v článku nefiguruje, přitom bych si vsadil že dojede dál než ID7.
Avatar - Ham.
Ham.
Podle mé zkušenosti s EV je pro uživatele daleko podstatnější rychlost nabíjení (nejen ta špičková na papíře, ale reálná nabíjecí křivka/čas z 10% na 80%) než nějaké závody, kdo do auta narve baterku s větší kapacitou. Velká kapacita znamená těžké a neohrabané auto a navíc když se takové auto pomalu nabíjí, tak při jízdě po dálnici stejně šťáva dříve nebo později dojde a pak o uživatelské přívětivosti rozhoduje rychlost nabíjení. Třeba ten Mercedes co má papírově nejdelší dojezd je těžký krám, který se proti moderní konkurenci s 800V architekturou nabíjí celý uherák a na druhé straně na běžné ježdění kolem komína by mu stačila klidně menší kapacita. Mít velkou nádrž/baterku je příjemné, ale ne za cenu obrovské hmotnosti a daleko důležitější pro uživatele je rychlost nabíjení/tankování.
Man Ký
@Ham. někde jsem narychlo dohledal, že na pomalé nabíječce zaplatím za kWh 8 kč a na ultrarychlé 18... to někde vážně akceptuje dobití za pětinu času za více než dvojnásobné náklady? jediný argument pro elektromobil - a samozřejmě přínos pro životní prostředí beru jako automatickou přidanou hodnotu - jsou pro mě nižší kilometrové náklady.
Avatar - Ham.
Ham.
@Man Ký To je sice pravda, ale neznám moc lidí, kteří by si koupili auto za 3 mio. + (třeba to EQS) a byli by ochotní při jízdě po dálnici čekat na nabíječce dlouhé hodiny jenom kvůli tomu, že ušetří 10 Kč na kWh, takoví lidé vydělají za hodinu mnohonásobně víc. Pomalé nabíjení je vhodné jenom při cestování kolem komína (po městě a okolí) kdy stačí pomalé dobíjení doma přes noc nebo v práci, ale auto za 3 mega + plus si lidé nekupují jenom na cestování kolem komína, takové musí zvládat i dlouhé cesty.
Man Ký
@Ham. já jen uvažuju tak, že kdybych měl koupit litr benzínu za dvakrát tolik, jen kvůli tomu, že bych natankoval za pětinu času, asi by mi to za to nestálo. možná jsem to napsal špatně, rozdíl mezi půlhodinovým a desetiminutovým nabíjením je 40 procent nahoru?
Avatar - Ham.
Ham.
@Ham. Nevím, jestli si dobře rozumíme, já pod pojmem pomalé nabíjení chápu nabíjení AC, které je typicky výkonem 11kWh a třeba to EQS by se nabíjelo 10 hodin. Pod pojmem rychlé nabíjení chápu nabíjení na DC stojanech rychlostmi 50 kW a výše. U AC stojanů je cena vždy daleko nižší (doma se solárem na střeše třeba i zanedbatelná) než u DC stojanů, ale AC nabíjení je pro cestování na dálnici nepoužitelné (vyjma případů totálních masochistů, kteří by byli ochotni trávit půl dne u stojanu). Naopak u DC stojanů je cena za kWh vždy vyšší, ale je vždy stejná bez ohledu jestli si auto umí vzít ze stojanu výkon 270kW (a nabíjet krátkou dobu) nebo jen 120 kW (a trávit u stojanu dvakrát delší čas). V západní Evropě jsou dokonce provideři, kteří motivují k nabíjení co nejvyšším výkonem a proto zpoplatňují i čas strávený na nabíječce (aby lidé zbytečně neblokovali drahý stojan, kde se snaží dobít na 90% nebo 100%, což většina aut zvládá jen velmi pomalu a jen velni nízkým výkonem a tudíž je pak kWh vyjde ještě dráž než když auto nakrmí velkým výkonem třeba na 80%). Jinak řečeno, na DC nabíječce se třeba Porsche Taycan nabijí rychlostí 1340 km/h, kdežto EQS jenom 870 km/h a když budu chtít oba nabít třeba 400 km jízdy, tak s Porsche jednak ušetřím čas (svůj) i peníze (také svoje, protože jsem ze stojanu vypadl dříve než Mergl (a provider mi naúčtuje nižší sazbu za čas strávený na stojanu), přičemž za kWh zaplatíme oba stejně.
Avatar - Tycoon
Tycoon
@Man Ký
Jenže takhle se dá uvažovat u levných aut.
Mercedes EQS je jiná liga. Když ho zaparkuješ na parkovišti, tak s velkou pravděpodobností tě parkovné stojí méně, než kolik tě stojí amortizace (ztráta hodnoty) ... která je odhadem cca 50 Kč/hod. A ze stejného důvodu tě nemusí zajímat, jestli si u ultrarychlonabíječky připlatíš 40 %, jelikož amortizace tě za ten den bude stát několikanásobně více.
Man Ký
@Ham. Už jsem si doplnil vzdělání a převedl do mně srozumitelných nákladů na 1 km, které jsou od nuly /elektřina z fotovoltaiky/ přes korunu na km z domácí zásuvky až po 3-4 Kč na veřejných nabíječkách, za 4 káčé jsou ty ultrarychlé. To už je docela rozptyl, který z benzínu neznám, na druhou stranu, právě za ty 4 koruny reálně jezdím na benzín, takže mi to i v extrému přijde normální:) a rozdíl korunu mezi rychlým a ultrarychlým nabíjením už na té dálnici nehraje roli.
Pajo4
Eqs 450 jsem byl vezeny, neuvěřitelný luxus,tichoucko, neuvěřitelne zrychlení, prostě boží, smraďoch jde do ko kopru o tom žádná 💪💪🌺😅