Bezpečnost
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTento nebezpečný manévr nikdy nedělejte! Rozčilený řidič mohl způsobit vážnou nehodu
19 komentářů
KANKUNEN
Pokud to dělám, tak se snad 2x dívám. Buď tam někdo je a riskovat nebudu a nebo tam nikdo není a můžu si bez ohrožení vymyslet ještě něco navíc. Taky je fajň, když jedu na dálnici vpravo a dojedu mamlase co jede vlevo, lepší je ale uprostřed, cikneš ho v třetím pruhu a vrátíš se o dva pruhy zpět do prvního.
Buffalo007
Tohle vídám často. Jako jeden z důvodů bych uvedl, že ŘSD jsou škrti a připojovací a odbočovací pruhy spojují do jednoho místa, tak aby ušetřili (místo odbočovacího výjezdu z jedné strany a na druhou stranu připojovací pruh). Pak ale máte dlouhý připojovák na dálnici a ty lidi stejně nejsou schopni se rozjet.
Předjíždění na videu záleží podle situace jak je dlouhý připojovací pruh. Když je dost dlouhý, tak je lepší ho využít. Když není, tak je potřeba zrychlit a předjet zprava a samozřejmě dávat bacha, aby tam nikdo nejel.
Předjíždění na videu záleží podle situace jak je dlouhý připojovací pruh. Když je dost dlouhý, tak je lepší ho využít. Když není, tak je potřeba zrychlit a předjet zprava a samozřejmě dávat bacha, aby tam nikdo nejel.
skejpa
Běžné. Ale co mě vytáčí víc jsou lidi co jedou po dálnici cca 110 vpravo, vidí někoho v připojovacím a frknou to do rychlého pruhu a je jim úplně jedno, že ty lidi v levém omezí. Co na tom, že připojovací pruh nemá žádnou přednost. Je jim to úplně jedno...
Michal220
Kdybych jel třetí tak se zařadím připojovacím pruhem před oba ale jinak když už takhle taky najíždím otočím hlavu,skouknu zrcátko a plná forsáž😄.
Ringhofer
Sdělení předané ACZ čtenářům je jednoduché, snadné k pochopení. Přesto jsou tady někteří, kteří mají potřebu s tímto sdělení polemizovat. Jak typické! V Česku se nikdy na ničem nedomluvíme, každý má svůj rozum a potřebu rozporovat jiná tvrzení za každou cenu.
Prosím nenimrejte se v tom, zda ten jel tak nebo že chyba je v něčem jiném.
PŘI VJÍŽDĚNÍ NA DÁLNICI/RYCHLOSTNÍ SILNICI ZRYCHLUJTE TAK, ABYSTE VYUŽILI CELOU DÉLKU PŘIPOJOVACÍHO PRUHU A PŘITOM NEOHROZILI NEBO NEOMEZILI AUTA JEDOUCÍ V PRAVÉM PRUHU.
Nic na tom není, alespoň pro ty řidiče, co nečumí furt do mobilu, netelefonují v naprosto neodkladné záležitosti ohrožující život či majetek, co jsou duchem přítomni a mají slušnou dávku řidičské inteligence.
Ti ostatní nikdy neměli dostat řidičák.
Prosím nenimrejte se v tom, zda ten jel tak nebo že chyba je v něčem jiném.
PŘI VJÍŽDĚNÍ NA DÁLNICI/RYCHLOSTNÍ SILNICI ZRYCHLUJTE TAK, ABYSTE VYUŽILI CELOU DÉLKU PŘIPOJOVACÍHO PRUHU A PŘITOM NEOHROZILI NEBO NEOMEZILI AUTA JEDOUCÍ V PRAVÉM PRUHU.
Nic na tom není, alespoň pro ty řidiče, co nečumí furt do mobilu, netelefonují v naprosto neodkladné záležitosti ohrožující život či majetek, co jsou duchem přítomni a mají slušnou dávku řidičské inteligence.
Ti ostatní nikdy neměli dostat řidičák.
@Ringhofer (7) Je-li pro zařazování do průběžného jízdního pruhu zřízen připojovací pruh, je řidič povinen před zařazením do průběžného pruhu užít připojovacího pruhu. Při zařazování z připojovacího pruhu do průběžného pruhu řidič nesmí ohrozit řidiče jedoucí v průběžném pruhu. Není-li připojovací pruh zřízen, je řidič povinen dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím v průběžném pruhu.
Cize aj v Cechach je to tak podobne, nikde nie je povinnost vyuzit celu dlzku pripojovacieho pruhu. Tu sa clovek nie ze nic nedozvie k bezpecnosti premavky, ale este mu aj poradia nebezpecne :-)
Cize aj v Cechach je to tak podobne, nikde nie je povinnost vyuzit celu dlzku pripojovacieho pruhu. Tu sa clovek nie ze nic nedozvie k bezpecnosti premavky, ale este mu aj poradia nebezpecne :-)
Pepa_007
Chování Fabie je klasika. Každé druhé auto. Využití připojovacího pruhu plně je spíše vyjimka.
rohYpnol
No, minimálně z videa není vidět naprosto žádné porušení předpisů ani ohrožení či omezení jakéhokoliv účastníka silničního provozu.
johny555
Proč bych nemohl rovnou do levého, když v zrcátku uvidím, že tam nikdo není? A po celou dobu blikám. To jsem daleko horší věc. Na ZAČÁTKU připojovacího pruhu maminka s dítětem normálně ZASTAVILA! A čekala až se uvolní mezera mezi auty. Přitom díky hustému provozu auta jela asi 50tkou. Kdyby se v připojovacím pruhu rozjela, tak se normálně zařadí.
Čekal jsem asi 2 minuty. Ale raději jsem netroubil, z gestikulací mi došlo, že je nějak vystresovaná z dítěte.
Čekal jsem asi 2 minuty. Ale raději jsem netroubil, z gestikulací mi došlo, že je nějak vystresovaná z dítěte.
superkutil
Tohle problém není. Horší je podjizdeni v připojovací pruhu. A taky zastavení na konci připojovací pruhu a následně rozjetí se z nuly do pravého pruhu. Jezdím často po D10 a speciálně u Mladé Boleslavi je to masakr. Lidi se tam řítí a do toho tam jsou asi 4 sjezdy a nájezdy. Rozdíl rychlosti v pruzích je moc velký, chtělo by to tam omezeni na 100km/h. Nebo jsou často krátké napojovaci pruhy. Přitom technický by šly udělat delší. Jenže to by naší poslanci a vláda nesměli předělat rychlostní komunikace na dálnice bez jakýchkoliv úprav.
Ten připojovací pruh není zase tak dlouhý. Auto s kamerou se před Fabii řadí až v místě, kde ten pruh už končí. Takže rada "vzít fabku zprava" mi osobně nepřijde moc dobrá, i s ohledem na to, že je předem těžké odhadnout, jak bude Fabka dál zrychlovat.
...což pak částečně ospravedlňuje i chování Fabie - vjet do pravého pruhu ve chvíli, kdy tak lze bezpečně učinit, může být lepší, než zůstat v připojovacím a pak řešit, že se není kam zařadit, protože tam třeba jede to auto s kamerou.
A ano, samozřejmě je potřeba se před přejetím do pruhu podívat do zrcátka... to z videa poznat nejde.
Sečteno a podtrženo to za mě všichni zúčastnění vyřešili celkem dobře... z videa není nijak patrné, že by "rozčilený řidič mohl způsobit vážnou nehodu".