Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
My to víme přece, VW koupil Škodovku, aby se dostal levně k technologiím, vlastně ne, aby ji potopil a prodával tu svoje výrobky. Já už zapomněl, co to říkali přátelé Sovětského svazu. Jo vlastně, měla zůstat státní a dnes by byla úplně jinde.
Bob Boban
Tu ziskovost Škody zaplatí samozřejmě zákazník, pak se není čemu divit, že jsem koupil Golf za stejnou cenu jako Scalu, což jsou kvalitativně dva světy 🙂
@Bob Boban každou ziskovost zaplatí zákazník. Těch 8% u Škodovky je takové hezké přiměřené číslo...
Jistě to nebylo auto do výroby, aby to bylo porovnatelné, a s identickým motorem (pravděpodobně).
@Bob Boban ziskovost škody nemá takovou souvislost s cenou, kterou platí konečný zákazník. je primárně o tom, jaký má automobilka náklady.
Pepa_007
Nikde se nepíše o důvodu proč má VW takové problémy. Zajímavé by byly detailnější čísla.
Ganz Einfach
Protože vyklízejí prodeje ve světě, tedy kromě EU a USA.
Mimo EU a USA se svou produktivitou zaostávají a na nízké konkurenční ceny jim ta produktivita nestačí.
Ve světě se začíná prodávat ID.3 za 14150 (cena dle AutoBildu).
Protože vyklízejí prodeje ve světě, tedy kromě EU a USA.
Mimo EU a USA se svou produktivitou zaostávají a na nízké konkurenční ceny jim ta produktivita nestačí.
Ve světě se začíná prodávat ID.3 za 14150 (cena dle AutoBildu).
Stejsn
Škoda nevydělává víc než Audi. Audi vydělává míň než Škoda. Ač se obě věty zdají mít stejný význam, rozdíl je v kontextu. Ta první je pozitivní, ta druhá není. A vyberte si.
Tomogo
Že by to bylo tím, že cena začala rozhodovat víc než před krizí? Prostě si raději koupím levnější Škodu se stejným základem jako u VW...
Frfla
Vse je jen o mzdovych nakladech. Cesko stale jeste tezi z levne pracovni sily. Kdyby byla Skoda v Nemecku s delniky za nemecke mzdy, tak by taky ostrouhala. Taky se podivejte, jak je cesky zamestnanec bitej na inflaci za posledni 4 roky. Cesko na tom vyslo ze vsech statu EU nejhure. A dalsi je vysoky kurs Eura k CZK.
3_diamanty
Ved od audiny uz vidno len SUVecka... nikde ziadna a1 a3 a4 nic... pritom skode perfektne okem SUVecok slape aj fabia octavia aj superb ... novy passat je tiez zatial neviditelny ... pride cas ked skoda si poda aj cely wagen
rohYpnol
Škoda ziskovější a prodeje rostou, 5. nejprodávanější značka...
Závěr - v technice VAG a nějaké zasotalosti a zaspání v EV problém rozhodně není. Problém je v tom, že VW chtěl být jako Tesla.
Závěr - v technice VAG a nějaké zasotalosti a zaspání v EV problém rozhodně není. Problém je v tom, že VW chtěl být jako Tesla.
@rohYpnol
Evropa se rozhodla být uhlíkově neutrální a podpořit EV. Evropským automobilkám se to ale moc nepovedlo - utekla nám Tesla, utekla nám Čína i Korea. Tak holt uděláme půlkrok zpět a zůstaneme ještě chvíli u těch technologií včerejška. Není to ale vítězství selského rozumu nad pomatenými politiky, je to selhání evropského automotive. Dáváme 35% clo na čínská auta proto, že jim nejsme schopní konkurovat. A možná nehrají fér, to je věc druhá.
Evropa se rozhodla být uhlíkově neutrální a podpořit EV. Evropským automobilkám se to ale moc nepovedlo - utekla nám Tesla, utekla nám Čína i Korea. Tak holt uděláme půlkrok zpět a zůstaneme ještě chvíli u těch technologií včerejška. Není to ale vítězství selského rozumu nad pomatenými politiky, je to selhání evropského automotive. Dáváme 35% clo na čínská auta proto, že jim nejsme schopní konkurovat. A možná nehrají fér, to je věc druhá.
@Emel Prakticky vše, co jsi napsal je blbost.
Žádnou díru do světa tu neudělali ani el korejci, viz přerušování výroby el v Nošovicích a Čínou dotovaní čínští výrobci se zkrátka zdanit musí, protože jinak nudou ti EU výrobci bezmocní, když je státy nedostují.
Jak se ukazuje, tak je EV čím dál větší a nedotažený projekt, který byl uspíšený. Zákazník to nechce v takové míře, jak si plánovali a to ani po "systematickém" ničení spalováků a černé díře na dotace v podobě EV.
Přechod měl být pozovlný a nenásilný. Možná by k celkovému přechodu ani nikdy nedošlo a v mezičase přišla jiná, lepší, dotaženější alternativa.
Žádnou díru do světa tu neudělali ani el korejci, viz přerušování výroby el v Nošovicích a Čínou dotovaní čínští výrobci se zkrátka zdanit musí, protože jinak nudou ti EU výrobci bezmocní, když je státy nedostují.
Jak se ukazuje, tak je EV čím dál větší a nedotažený projekt, který byl uspíšený. Zákazník to nechce v takové míře, jak si plánovali a to ani po "systematickém" ničení spalováků a černé díře na dotace v podobě EV.
Přechod měl být pozovlný a nenásilný. Možná by k celkovému přechodu ani nikdy nedošlo a v mezičase přišla jiná, lepší, dotaženější alternativa.
@kari.laz
Prakticky vse co jsi napsal je blbost.
Evropské automobilky až snad na BMW zaostali ve všem ohledně EV. Nefungující SW až po tragické vlastnosti EV a baterií. Žádné systematické ničení spalovaku tu není, naopak se původně zamýšlené zpřísnění a dodržování emisi zmírnil, aby zaostale automobilky, které utratili peníze má vývoj dieselu a na EV nezbylo, mohly dal prodávat auta s horšími emisemi. EV zatím není pro každého, proto tu spalovací auta stále jsou, ale pro většinu už bez problemu. Pokud to tedy není něco ze zaostalych a podprůměrný aut.
Prakticky vse co jsi napsal je blbost.
Evropské automobilky až snad na BMW zaostali ve všem ohledně EV. Nefungující SW až po tragické vlastnosti EV a baterií. Žádné systematické ničení spalovaku tu není, naopak se původně zamýšlené zpřísnění a dodržování emisi zmírnil, aby zaostale automobilky, které utratili peníze má vývoj dieselu a na EV nezbylo, mohly dal prodávat auta s horšími emisemi. EV zatím není pro každého, proto tu spalovací auta stále jsou, ale pro většinu už bez problemu. Pokud to tedy není něco ze zaostalych a podprůměrný aut.
@Mikesus
Vše co jsi napsal je blbost.
Systematický pogrom spalováků se nám děje přímo před nosem. Příští rok flotilové emise, které jsou nesplnitelné pro mnoho výrobců. Ne z důvodu zaostalosti. Ale z důvodu PORTFOLIA!!!
Ono Tesla se dává jako důkaz toho jak to jde úplně bez problémů. Jenže přesně tohle je totální demagogie. Tesla nemá žádné MPV, nemá žádné dodávky. Nemá žádné malé dostupné vozy. Nemusí vyvíjet a udržovat paralelní technologii spalovací ch motorů. Nemá žádnou odpovědnost za statisíce zaměstnanců, nemá žádnou odpovědnost za století vývoje. Tohle vše jsou hodnoty, které evropské automobilky musejí brát do úvahy. Tesla ne. Jestliže Tesla za 5 let zkrachuje, tak po ní neštěkne ani pes.
Vše co jsi napsal je blbost.
Systematický pogrom spalováků se nám děje přímo před nosem. Příští rok flotilové emise, které jsou nesplnitelné pro mnoho výrobců. Ne z důvodu zaostalosti. Ale z důvodu PORTFOLIA!!!
Ono Tesla se dává jako důkaz toho jak to jde úplně bez problémů. Jenže přesně tohle je totální demagogie. Tesla nemá žádné MPV, nemá žádné dodávky. Nemá žádné malé dostupné vozy. Nemusí vyvíjet a udržovat paralelní technologii spalovací ch motorů. Nemá žádnou odpovědnost za statisíce zaměstnanců, nemá žádnou odpovědnost za století vývoje. Tohle vše jsou hodnoty, které evropské automobilky musejí brát do úvahy. Tesla ne. Jestliže Tesla za 5 let zkrachuje, tak po ní neštěkne ani pes.
@rohYpnol
Sám si odporujes hned v první větě. Kdyz to je někým splnitelne, tak jsou splnitelne a je to jen lenost ostatních a neochote investovat do vývoje. Dal ty blbosti netřeba komentovat.
Sám si odporujes hned v první větě. Kdyz to je někým splnitelne, tak jsou splnitelne a je to jen lenost ostatních a neochote investovat do vývoje. Dal ty blbosti netřeba komentovat.
@kari.laz Tak tu není vše a celý svět.
https://insideevs.com/…d-october-sales/
A není to jejich domácí trh. Evropský trh je jiná politika.
https://insideevs.com/…d-october-sales/
A není to jejich domácí trh. Evropský trh je jiná politika.
@Mikesus
Nepodporují si vůbec v ničem, evidentně nejsi schopen nic z toho co jsem napsal vyvrátit. To je celé.
Nepodporují si vůbec v ničem, evidentně nejsi schopen nic z toho co jsem napsal vyvrátit. To je celé.
tomas4568
Málokdo drtí své české subdodavatele tak, jako Škoda Auto. Jejich uspěch je do značné míry postavený na schopnosti odsát finance z českých firem a poslat je do Wolfsburgu.
Ada je zase tady
Zisk je přímo úměrný % vozů s dieselem
MB1975
Co je pruseroveho na aktualni 3.0 TDI? At vim co me ceka jako vlastnika noveho touarega🫣
@MB1975
Ja mam noveho Touarega od 4/2020 , 3.0tdi 210kw , najazdene 156 000km , zatial absolutne ziadny problem. Olej davam menit kazdych 10 000km. Auto je v absolutne plnej vybave a vobec nic sa zatial nepokazilo... Jedine na co si treba zvyknut je pomala reakcia na pridanie plynu v krizovatke. Zelam vela stastnych km.
Ja mam noveho Touarega od 4/2020 , 3.0tdi 210kw , najazdene 156 000km , zatial absolutne ziadny problem. Olej davam menit kazdych 10 000km. Auto je v absolutne plnej vybave a vobec nic sa zatial nepokazilo... Jedine na co si treba zvyknut je pomala reakcia na pridanie plynu v krizovatke. Zelam vela stastnych km.
ne ten vysmech je pruserova 3,0tdi, pruser je dodnes nefungujici infotaiment, vrzajici interiery a znacne pokulhavajici kvalita. O preslapech jako je a5 s haldexem a dsg nemluve. Neni duvod si vedle bmw koupit audi
ma bmw obdobu A4 nebo A6 allroad, tedy zvysenej 4kolkovej kombik, nejlepe s regulovatelnou svetlou vyskou na vzduchu jako ta A6??
Nebo na druhou stranu... A5 a A7 jsou jakože vyšší čísla a i v minulosti to byly auta pozicovaná kousek nad výchozím "sudým" modelem, a tahle lichá čísla zůstala vyhrazená pro spalováky...
Ale je to jen číslo
Jako jejda, jsem si koupil EV místo nafty... No to asi nenastane, jen to odradí zmatkem v označení potencionální kupce, viz ta debilita s označením motorizace 40 TFSI apod, nikdo neví co tam je za motor...
Prostě banda imbecilů...