Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeŠkoda patří mezi nejprodávanější značky v Evropě. Daří se i elektromobilům
43 komentářů
topten
mate nekdo praktickou zkusenost, o kolik vic vyjede zadokolka vs predokolka a o kolik vic ctyrkolka vs zadokolka do kopce na snehu na zatackovite polnacce - jak se zadokolka v zatacce "lame" ?
jestli na jare nahradit stavajici 4kolku na rozvoz deti do skoly a na nakupy elektrickou zadokolkou, nebo pockat na pristi podzim na 4kolku s nejistym dodanim na pristi zimu ??
jestli na jare nahradit stavajici 4kolku na rozvoz deti do skoly a na nakupy elektrickou zadokolkou, nebo pockat na pristi podzim na 4kolku s nejistym dodanim na pristi zimu ??
@topten
Presne srovnání nemám, ani extra velký statistický vzorek. Nebavim se teď o extremu, kdy nevyjel nikdo, nebo jen pár aut z mnoha.
Ale ze své zkušenosti z krásných horách, kde jsem dlouhá léta bydlel a jezdim tam pravidelně, pokud nějaké auto zůstalo uprostřed zasnezeneho kopce nebo v příkopu, byla to téměř vždy zadokolka. Ale jak říkám, je to extrémní nízký statistický vzorek a člověk nikdy neví, co měli za pneu a jak staré. To udělá asi víc než jaká je hrana náprava. V Praze takhle jsme viděl zasekly jen id.buzz. takze taky zadokolka. A to bylo tak 0.5mm sněhu, jen nevím jestli měl aspoň zimní kola.
Presne srovnání nemám, ani extra velký statistický vzorek. Nebavim se teď o extremu, kdy nevyjel nikdo, nebo jen pár aut z mnoha.
Ale ze své zkušenosti z krásných horách, kde jsem dlouhá léta bydlel a jezdim tam pravidelně, pokud nějaké auto zůstalo uprostřed zasnezeneho kopce nebo v příkopu, byla to téměř vždy zadokolka. Ale jak říkám, je to extrémní nízký statistický vzorek a člověk nikdy neví, co měli za pneu a jak staré. To udělá asi víc než jaká je hrana náprava. V Praze takhle jsme viděl zasekly jen id.buzz. takze taky zadokolka. A to bylo tak 0.5mm sněhu, jen nevím jestli měl aspoň zimní kola.
@topten Mel jsem vsechno.. Predokolku, zadokolku a ted ctyrkolku. A napisu jedine - dalsi auto musi byt opetovne ctyrkolka. Mel jsem MPV predokolku s tezkym dieselem vepredu a v zime to byla velka tragedie. Pak jsem mel zadokolku, ta mi prisla o neco malo lepsi. Ale jen kvuli tomu ze mela idealni rozložení hmotnosti. Ted mam ctyrkolku a nemenil bych. Taky zvazuju ze dalsi sluzebak bude elektro. Ale jedine s 4x4. Jezdim hodne na hory a predstava tezkeho elektra pouze se zadnim pohonem.. No nevim nevim..
Na rozvoz deti do skoly po meste bych to asi neresil, a klidne vzal zadokolku. Pokud jezdis na hory, tak si pockej..
Na rozvoz deti do skoly po meste bych to asi neresil, a klidne vzal zadokolku. Pokud jezdis na hory, tak si pockej..
@Mikeus
@Jirka B.
diky kluci za reakce, takze bude lepsi pockat, nebo koupit treba elektrickyho macana :-)
ja sem nikdy nemival problem jet na hory i s predokolkou, ale dostat se od nas na prvni udrzovanou silnici v zime bez 4kolky problem je.
mozna to je tim, ze na hory mam hodne blizko a vzdycky sem tam jezdil a jezdim jen kdyz je hezky, kdezto z domu musime i kdyz je vanice a je trochu realna sance projet, coz ani se 4 kolkou po celou zimu neni
@Jirka B.
diky kluci za reakce, takze bude lepsi pockat, nebo koupit treba elektrickyho macana :-)
ja sem nikdy nemival problem jet na hory i s predokolkou, ale dostat se od nas na prvni udrzovanou silnici v zime bez 4kolky problem je.
mozna to je tim, ze na hory mam hodne blizko a vzdycky sem tam jezdil a jezdim jen kdyz je hezky, kdezto z domu musime i kdyz je vanice a je trochu realna sance projet, coz ani se 4 kolkou po celou zimu neni
rohYpnol
Takže tu opět máme potvrzení mých slov.
1) EV nikdo nechce. Škoda prodává spalováky, které jsou Evropou sankcionovány. Enyaq dotacím navzdory je i tak až šestý...
2) Řeči o technologické zaostalosti VAG a řeči o tom jak zaspali jsou mimo. Enyaq na MEB se v rámci EV prodává prakticky stejně jako Tesla. Takže "zaostalost" MEB vůči Tesle nehraje v prodejích podstatnou roli. Náskok Twsly v IT a battery managementu běžný zákazník neřeší, řeší to jen Elonova sekta. Tj. přesně ti, co by si stejně nic než Teslu nekoupili.
3) Snaha VW a vedení Diesse za cílem být jako Tesla je tim pravým problémem jako pro VW, na který dnes doplácí.
4) Globální choutky směr Čína a Indie byly a jsou chybných a krátkozrakým krokem.
1) EV nikdo nechce. Škoda prodává spalováky, které jsou Evropou sankcionovány. Enyaq dotacím navzdory je i tak až šestý...
2) Řeči o technologické zaostalosti VAG a řeči o tom jak zaspali jsou mimo. Enyaq na MEB se v rámci EV prodává prakticky stejně jako Tesla. Takže "zaostalost" MEB vůči Tesle nehraje v prodejích podstatnou roli. Náskok Twsly v IT a battery managementu běžný zákazník neřeší, řeší to jen Elonova sekta. Tj. přesně ti, co by si stejně nic než Teslu nekoupili.
3) Snaha VW a vedení Diesse za cílem být jako Tesla je tim pravým problémem jako pro VW, na který dnes doplácí.
4) Globální choutky směr Čína a Indie byly a jsou chybných a krátkozrakým krokem.
@rohYpnol kdyby Volkswagen, potažmo Škoda, byly technicky a cenově srovnatelné s Teslou, tak tu Tesla živoří, stejně jako tu živoří libovolná americká značka proti své evropské konkurenci.
@Emel
Ne. Potvrzuje se to, že ti co kupují Teslu nechtějí EV. Ale chtějí Teslu. Proto Tesla směřuje k fatalnimu problému, protože nemá kam růst. Tu množinu zákazníků co chtějí Teslu už prakticky vyčerpali.
Ne. Potvrzuje se to, že ti co kupují Teslu nechtějí EV. Ale chtějí Teslu. Proto Tesla směřuje k fatalnimu problému, protože nemá kam růst. Tu množinu zákazníků co chtějí Teslu už prakticky vyčerpali.
@rohYpnol
Jen to ukazuje, že enyaq kupuje ten ,kdo chce škodu, nebo respektive často vyfasuje a nema na vyber. Kdo chce opravdu moderní ev, kouká jinam.
Jen to ukazuje, že enyaq kupuje ten ,kdo chce škodu, nebo respektive často vyfasuje a nema na vyber. Kdo chce opravdu moderní ev, kouká jinam.
@rohYpnol
Samozřejmě že Enyaq kupuje ten kdo chce Škodu. Jenže od té Škody si můžou koupit za obdobnou cenu třeba Kodoaq. Takže Enyaq kupují právě proto, že se rozhodli pro elektro.
Teslu kupují proto, že to je Tesla. To je ten rozdíl.
Samozřejmě že Enyaq kupuje ten kdo chce Škodu. Jenže od té Škody si můžou koupit za obdobnou cenu třeba Kodoaq. Takže Enyaq kupují právě proto, že se rozhodli pro elektro.
Teslu kupují proto, že to je Tesla. To je ten rozdíl.
@rohYpnol Y bylo loni nejprodávanější auto v Evropě. Rozumíš... v Evropě, kde Top 10 typicky vypadalo tak, že první byl Golf a za ním pak v libovolném pořadí Clio, Polo, Fiesta, je najednou první auto se základní cenou 40t€+. Kdybys mi to říkal před deseti lety, tak bych se tomu vysmál.
@Emel
A proč asi?
Protože Norsko, protože Holandsko atp
40 tis. € je ranec ale když politiky eurohjerských zemí zařídili že stejné prachy stojí i obyčejný Golf, tak se není čemu divit.
A proč asi?
Protože Norsko, protože Holandsko atp
40 tis. € je ranec ale když politiky eurohjerských zemí zařídili že stejné prachy stojí i obyčejný Golf, tak se není čemu divit.
@Mikesus
Kdo chce špičkový tablet na kolech se poohlídne jinde. Ten kdo chce špičkově fungující AUTO na elektřinu často hledá v koncernu, přičemž Enyaq dává největší smysl.
Tesla má nejlepší EV technologii, ale AUTO jako takové příliš odladěné stále není (ergonomické přešlapy, neodladěné jízdní asistenty, kvalita zpracování atd.).
Kdo chce špičkový tablet na kolech se poohlídne jinde. Ten kdo chce špičkově fungující AUTO na elektřinu často hledá v koncernu, přičemž Enyaq dává největší smysl.
Tesla má nejlepší EV technologii, ale AUTO jako takové příliš odladěné stále není (ergonomické přešlapy, neodladěné jízdní asistenty, kvalita zpracování atd.).
@rohYpnol Souhlas, velké korporáty neřeší technické aspekty (IT a battery managemnet)? V korporátu spíše záleží pouze na zvolené značce, politice.
A ten kdo kupuje pro sebe (nákupčí a uživatel jedna osoba) tak techniku a software řeší více.
Ale právě globální prodeje rozhodují o úspěšnosti firem.
A ten kdo kupuje pro sebe (nákupčí a uživatel jedna osoba) tak techniku a software řeší více.
Ale právě globální prodeje rozhodují o úspěšnosti firem.
@Johnn
No, zatím o úspěchu Tesly rozhodovaly především dotace a emisní povolenky.
No, zatím o úspěchu Tesly rozhodovaly především dotace a emisní povolenky.
@rohYpnol
Šrotovne, danove prazdniny, dotace na vyvoj, dotace na vyrobni zarizeni atd…
To si nepamatujes kolik vyhod maji vyrobci spalovaku?
Proc ti to vadi jen u Tesla?
Šrotovne, danove prazdniny, dotace na vyvoj, dotace na vyrobni zarizeni atd…
To si nepamatujes kolik vyhod maji vyrobci spalovaku?
Proc ti to vadi jen u Tesla?
@Hendly
Proč neustále nejsi schopný pochopit jednoduché věci?
V principu mi vadí dotace všechny.
Pokud už ale máme dávat dotace a někoho podporovat, tak podpora ve formě šrotovného je výrazně smysluplnější než dotace na EV. Protože vyřazuje staré vozy a v principu podporuje chudší.
Proč neustále nejsi schopný pochopit jednoduché věci?
V principu mi vadí dotace všechny.
Pokud už ale máme dávat dotace a někoho podporovat, tak podpora ve formě šrotovného je výrazně smysluplnější než dotace na EV. Protože vyřazuje staré vozy a v principu podporuje chudší.
Ada je zase tady
Škoda se prodává, protože má diesel TDI. Ještě kdyby měla manuál...
Co bych si pral od Skodovky?
Elektrickou Oktavku!
Proc ma Skoda jen elektricka SUV zhorsujici vlastnosti EV?
Kdyz budu chtit sluzebni EV tezko zvolim Enyaqa proti TM3.
Skoda len ze el citigo zmizlo prave v case ked by uz mohlo zacat davat zmysel... a rozhodne za 20 babiek by to bola aj dnes lepsia volba ako ten uzky spring na koleckach z furika
Nie si trošku naivný? Dnes by Citigo rozhodne nestálo dvacku. Autá šli s cenou všeobecne o cca 30% hore, takže ak by vo výrobe zostalo, stálo by pravdepodobne okolo 26 tisíc, ak nie viac.
Služební Enyaq místo T3 je zcela běžnou realitou ty hujere. Fleety co si hrají na zelenou politiku a ideologií koupili právě Enyaqy a ne Tesly!!!
Není e-tech náhodou hybrid/ev od renaultu a ne octavie? Ta bohužel kromě phev žádný hybrid nemá, jen rozšířený startstop umožňující vypnout motor v trošku vyšší rychlosti.
Já třeba znám jen firemní /sluzebni Tesly. Takze to, ze něco nevíš nebo jsi neviděl, neznamená že neexistuje. Tesla prodá dvojnasobne víc aut než škodovka, natož EV škodovky. Takze nejspíš bude i víc ve fleetech než skoda i když bude mít třeba nižší procento firemních zákazníků.
Např.
Komerční banka nakoupí 131 elektromobilů ŠKODA ENYAQ iV
Vozový park Komerční banky v letošním roce zezelená. Banka pro své zaměstnance nakoupí služební elektromobily ŠKODA ENYAQ iV, které budou moci využívat nejen k pracovním účelům. Nákupem ekologicky šetrných aut banka navazuje na svoje aktivity v oblasti udržitelnosti a ochrany životního prostředí.
Takže co za nesmysl tam máš dalšího?!
Nevadí, hlavne že si inak zdravý.
A ty, Petře?
Zajímavá diagnóza v tvém případě. Každého označovat za Petra... 🤣
Zjevně trpíš postsyndromy co jsi pochytil u komunistů. V Sovětským svazu byl každý Ivan, teď je pro tebe každý Petr...
Zapomněl sis přepnout účty, multitroIIe 👍
Chápu že podle sebe soudíš ostatní. Ale my ostatní na rozdíl od tebe mezi žádnými účty nepřepínáme.
Jasňačka!
My a tvé multiúcty 🤣
Buď pro to tvrzení máš jasný důkaz nebo jen lžeš.
Takže čekám ten důkaz nebo omluvu za to jak neustále jen lžeš.
Jsi očividný multitroll 👍
Pokračuj dál!
Takže důkaz nula a jen lžeš. Jako vždy.
Pokračuj v roztleskávaní, Petře 👍
Jsi jen ubohý lhář.
Pokračuj 😆😂🤣
Nebaví, proto jsem už dál taky nereagoval.