Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Robert Hlavaty
Hlavní problém by v článku zmíněn. Poptávka vs. nabídka. Prostě všem těm velkým manažerům unikla jedna podstatná věc a to že zákazník je náš pán a ten platí a tedy živí firmu, respektive výrobce automobilů. Pokud neplatí za BEV, no tak je přece nevyrábím, respektive vyrábím v patřičném poměru vůči jiným pohonů (MHEV, ICE). Jak jednoduché...
@Robert Hlavaty v centrálně řízené socialistické ekonomice toto neplatí. Ukáže se již příští rok.
@Robert Hlavaty jednoduché to není. Vývojový cyklus modelu je třeba 7 let a ty potřebuješ plánovat aspoň na 10 let dopředu. A i kvůli tomu je potřeba, aby i legislativa a vůbec tržní podmínky diktované shora byly nějak předvídatelné a stabilní.
Loni byly průměrné emise u nás prodávaných aut 137g, limit na příští rok bude 93g... to je 44g rozdíl, který znamená průměrnou emisní pokutu přes 100t na jedno u nás prodané auto.
Loni byly průměrné emise u nás prodávaných aut 137g, limit na příští rok bude 93g... to je 44g rozdíl, který znamená průměrnou emisní pokutu přes 100t na jedno u nás prodané auto.
@Emel Ano, to je spatne. Kdyz chteji prodat, musi zaplatit ek😲dpustek eko-inkvizici. Primer se stedovekou cirkvi je odpovidajici skutecnosti. Bohuzel.
@Emel No, však proto je třeba ty nesmyslně nízké emisní limity nejedovatého CO2 co nejdříve zásadně snížit!!!
@Robert Hlavaty
Úplne sa mýliš.
Problém je v tom, ze pokuta za vyrobené ice auto je vyššia ako zisk z neho.
Preto je lacnejšie ice auto jednoducho nevyrobiť.
Úplne sa mýliš.
Problém je v tom, ze pokuta za vyrobené ice auto je vyššia ako zisk z neho.
Preto je lacnejšie ice auto jednoducho nevyrobiť.
Pepa_007
BEV trh se nasytil.
Je třeba ty automobilky zničit stůj co stůj. 👍🏻👍🏻
Cesta k hospodářskému úpadku Evropy je dána. A nijak ji již nelze zvrátit. Ještě to dotvoří pokuty pro automobilky a odstavení 50% zdrojů elektrické energie v ČR. Již v 2025.
Je třeba ty automobilky zničit stůj co stůj. 👍🏻👍🏻
Cesta k hospodářskému úpadku Evropy je dána. A nijak ji již nelze zvrátit. Ještě to dotvoří pokuty pro automobilky a odstavení 50% zdrojů elektrické energie v ČR. Již v 2025.
@Pepa_007 bububu. Těch vašich 50% zdrojů je myšlena kapacita výroby. Jenže z uhlí se pro potřeby ČR(s odečtením e😜ortu) vyrobí "jen" 29% elektřiny
Anonym
Je třeba co nejrychleji vystoupit z EU. Už není na co čekat. Horší to nebude. Helmuti kapacitu našeho průmyslu potřebují a co se týká energetiky tak potřebovat budou nepostradatelně. Tedy nám nemůžou škodit cly. A my můžeme nastavit prostředí bez ohledu na grýndýl a fungovat jak štika v rybníce. A nebo shnijme na dně společně se západními tydýty, kteří prodali budoucnost svých zemí.
@Roman Horký ale houby. Odchod z EU by z nás udělal stéblo ve větru... s minimální vyjednávací silou. Abychom mohli vyvážet do Evropy, museli bychom stejně plnit všechny podmínky... jen by bylo všechno složitější a přišli bychom o možnost do toho mluvit. Zkus si třeba přečíst, jak funguje Norsko, které není v Unii a chce dodávat na její trhy...
@Emel Třeba nejsou jen trhy EU, ale i jiné trhy. Nechápu, proč se všichni necháváme mrskat grýndýlem od Lejnové.
@Roman Horký Jiné trhy... jsme ve střední Evropě a všechny státy kolem našich hranic jsou součástí EU. Jiné trhy to fakt nevytrhnou.
@Roman Horký jednak má pravdu Stejsn, geograficky je pro nás ta Evropa zásadní, jde i o tradici.
Dvak - ty jiné trhy na nás taky nejsou bůhvíjak zvědavé a určitě se nám s nimi lépe vyjednávají podmínky za EU než za samostatnou ČR... a začínat někde od nuly je proces na dlouhé roky (které jsou ztrátové). Ostatně... můžeme se podívat, jak se Škodovce daří / nedaří třeba v Indii nebo Vietnamu... je hezké ty trhy mít kvůli potenciálu, ale by smutné na nich být závislý.
Dvak - ty jiné trhy na nás taky nejsou bůhvíjak zvědavé a určitě se nám s nimi lépe vyjednávají podmínky za EU než za samostatnou ČR... a začínat někde od nuly je proces na dlouhé roky (které jsou ztrátové). Ostatně... můžeme se podívat, jak se Škodovce daří / nedaří třeba v Indii nebo Vietnamu... je hezké ty trhy mít kvůli potenciálu, ale by smutné na nich být závislý.
@Emel
Všechny podmínky EU plnit nemusíš, pokud si členem EFTA jako třeba Norsko nebo Island. V praxi je potřeba počítat s tím, že za volný přístup na trh EU "musíš platit", viz tzv. Norské fondy. Samozřejmě je jasné, že EU by se snažila komukoliv co nejvíce znepříjemnit přestup z EU do EFTA a proto to nevidím jako reálné. Lepší je najít spojence uvnitř EU a pokusit se prosadit změnu společných politik a ideálně výjimky ze společných politik. Jenže na to bychom potřebovali jiné politiky než je Babiš nebo Fiala.
Všechny podmínky EU plnit nemusíš, pokud si členem EFTA jako třeba Norsko nebo Island. V praxi je potřeba počítat s tím, že za volný přístup na trh EU "musíš platit", viz tzv. Norské fondy. Samozřejmě je jasné, že EU by se snažila komukoliv co nejvíce znepříjemnit přestup z EU do EFTA a proto to nevidím jako reálné. Lepší je najít spojence uvnitř EU a pokusit se prosadit změnu společných politik a ideálně výjimky ze společných politik. Jenže na to bychom potřebovali jiné politiky než je Babiš nebo Fiala.
@Tycoon nemusíš ty podmínky plnit na svém trhu, ale tvé výrobky umísťované na jednotný trh EU je plnit musí.
EU se odvrací od greendealu. Je to ale prohra, ne výhra. Nejvíc ze všeho je potřeba být jednotní a makat, zvyšovat efektivitu a udržovat knowhow.
EU se odvrací od greendealu. Je to ale prohra, ne výhra. Nejvíc ze všeho je potřeba být jednotní a makat, zvyšovat efektivitu a udržovat knowhow.
@Emel
Ano, ale to je všude. Když vyvážíš svůj výrobek na trh XY, musíš u něj splnit normy závazné v zemi XY.
Ale to jsem nemyslel. Jde o to, že jako člen EFTA máš za daných podmínek společný trh s EU, ale neplatí pro tebe politické podmínky členství v EU ... cíle Green dealu, migrační kvóty atd.
Ano, ale to je všude. Když vyvážíš svůj výrobek na trh XY, musíš u něj splnit normy závazné v zemi XY.
Ale to jsem nemyslel. Jde o to, že jako člen EFTA máš za daných podmínek společný trh s EU, ale neplatí pro tebe politické podmínky členství v EU ... cíle Green dealu, migrační kvóty atd.
@Tycoon osobně mi to přijde jako dost nevýhodná pozice... možná se zbavíš migračních kvót, ale za cenu hraničních kontrol... fuj, to by byla pruda. K tomu okamžité komplikace s voláním v zahraničí, dovozem aut... za mě je to jedna katastrofa vedle druhé a výhody zanedbatelné.
@Emel
Na druhú stranu, pokiaľ by šlo o niečo také, ako je odchod z EÚ, rozhodne by nešlo len o jednu krajinu. Hlasy proti GD a ďalším praktikám EÚ silnejú a skôr s imyslím, že v tom prípade by to bol vpodstate rozpad tejto dnes už dosť podivnej samodeštrukčnej organizácie. Potom bude treba vziať na vedomie, že Európa a Európska Únia nie je to isté.
Na druhú stranu, pokiaľ by šlo o niečo také, ako je odchod z EÚ, rozhodne by nešlo len o jednu krajinu. Hlasy proti GD a ďalším praktikám EÚ silnejú a skôr s imyslím, že v tom prípade by to bol vpodstate rozpad tejto dnes už dosť podivnej samodeštrukčnej organizácie. Potom bude treba vziať na vedomie, že Európa a Európska Únia nie je to isté.
@Roman Horký muzes jit do hornich uher nebo primo do uher romiku, ti budou snad brzo z EU vyhozeni, na hornich uhrach mas sanci, ze se domluvis i materstinou.
nas ale mozna ceka neco podobnyho, po pristich volbach az to vezme do ruky ten, co StB donasel, ale s StB prej nespolupracoval ...
nas ale mozna ceka neco podobnyho, po pristich volbach az to vezme do ruky ten, co StB donasel, ale s StB prej nespolupracoval ...
@topten Babiš odchod z EU nezařídí, protože dotace. Je potřeba volit Okamuru.
@Roman Horký
nepisu o vystoupeni, ale o vyhozeni, cemuz bude predchazet osekani dotaci.
az se sectou hlasy ze zahranici, tak se tam pitomio nedostane, tak to mas spatnyho kone.
pochybuju, ze s hlasama ze zahranici pruzkumy pocitaj
nepisu o vystoupeni, ale o vyhozeni, cemuz bude predchazet osekani dotaci.
az se sectou hlasy ze zahranici, tak se tam pitomio nedostane, tak to mas spatnyho kone.
pochybuju, ze s hlasama ze zahranici pruzkumy pocitaj
@Roman Horký Nikdo od Helmutů nebude vyhazovat z EU dojnou krávu. I Hitler si průmysl tažený nenáviděným národem určeným k likvidaci (v lepším případě odsunu) hýčkal. Věděl, proč to musel dělat.
@Roman Horký
Rovnou do ruska… presne o tom cele tyhle tance jsou.
Rovnou do ruska… presne o tom cele tyhle tance jsou.
@Hendly Do Ruska si táhni sám, tam mají fanatiky rádi.
@Roman Horký
Tam bez EU skoncime za jedno volební období.
Proto ten obrovsky mediální boj za spatnou EU ze strany trollu atd.
Tam bez EU skoncime za jedno volební období.
Proto ten obrovsky mediální boj za spatnou EU ze strany trollu atd.
@Hendly dokud se bude EU držet GD jak Lejno košile, tak žádnou kampaň proti EU netřeba. Velké štěstí (pro zeleno***y), že hlupáků je stádo, protože kdyby měli volební právo jen lidé s IQ nad 100, tak by ani žádný GD nemohl existovat.
@Roman Horký
Diky EU se mame nejlepe v historii.
Silnice precpany autama, obchodaky narvany k prasknuti, benzin za par korun…
A ty rady kricis jak se mas spatne a ze je EU spatna….
Diky EU se mame nejlepe v historii.
Silnice precpany autama, obchodaky narvany k prasknuti, benzin za par korun…
A ty rady kricis jak se mas spatne a ze je EU spatna….
@Hendly Nikde jsem nepsal, že se mám špatně. Přečti si to ještě jednou. Vadí mi, že EU připravuje našim potomkům hořkou budoucnost. Žereme teď na úkol dětí, ale tobě asi nejde vysvětlit.
Vše, co jsme uměli a co nás živilo po generace (předstih v industrializaci) jsme darovali Číně a hrajeme si tady falešnou hru na záchranu planety.
Hraj hloupé hry a vyhraješ hloupé ceny.
Vše, co jsme uměli a co nás živilo po generace (předstih v industrializaci) jsme darovali Číně a hrajeme si tady falešnou hru na záchranu planety.
Hraj hloupé hry a vyhraješ hloupé ceny.
@Roman Horký
Tak spalovavanim dalších fosilních zdrojů pripravujeme naše potomstvo o budoucnost zcela určitě.
Vystoupenim z EU jim chystas otroceni pro rusko.
Bo a setrvanim u “parních strojů “ prosperitu nezajistis.
A Cina a predani “know how “.
Jaka byla jina sance? Chtel si prenechat tak obrovsky trh nekomu jinemu? Cina nesla ohromny zisk.
Tak spalovavanim dalších fosilních zdrojů pripravujeme naše potomstvo o budoucnost zcela určitě.
Vystoupenim z EU jim chystas otroceni pro rusko.
Bo a setrvanim u “parních strojů “ prosperitu nezajistis.
A Cina a predani “know how “.
Jaka byla jina sance? Chtel si prenechat tak obrovsky trh nekomu jinemu? Cina nesla ohromny zisk.
@Hendly Nespálíš ty, spálí ten chytřejší. O parních strojích jsem nic nepsal. Proč nutně chceš naše know-how někomu předat?
@Roman Horký
Rec je o budoucnosti.
Spalováním fosilních paliv budoucnost nicis.
Co by se stalo v pripade, ze by evropsky automotiv nesel do Ciny?
Ten obrovsky trh by obsadil nekdo jiny a evropa by prisla o dlouha leta obrovskych zisku.
Rec je o budoucnosti.
Spalováním fosilních paliv budoucnost nicis.
Co by se stalo v pripade, ze by evropsky automotiv nesel do Ciny?
Ten obrovsky trh by obsadil nekdo jiny a evropa by prisla o dlouha leta obrovskych zisku.
@Hendly
Co by se stalo? Čína by velmi těžko doháněla know-how evropských automobilek.
Evropa by o žádné zásadní zisky nepřišla, už jen prostě proto, že žádná evropská automobilka v Číně nevyrábí. Vyrábí tam čínské automobilky, ve kterých mají podíl ty Evropské.
A přesně za tento podíl na zisku si Čína koupila století vývoje a know-how Evropy. Hloupější rozhodnutí evropského automotive jsme se dočkat nemohli.
Co by se stalo? Čína by velmi těžko doháněla know-how evropských automobilek.
Evropa by o žádné zásadní zisky nepřišla, už jen prostě proto, že žádná evropská automobilka v Číně nevyrábí. Vyrábí tam čínské automobilky, ve kterých mají podíl ty Evropské.
A přesně za tento podíl na zisku si Čína koupila století vývoje a know-how Evropy. Hloupější rozhodnutí evropského automotive jsme se dočkat nemohli.
Mokrous
Milá redakce, nešlo by ještě nějak víc do𝛑čit diskuzi pomocí reklam?
To jak stránka při čtení diskuze neustále skáče o pár řádků nahoru a dolů je k nezaplacení a ocení to 9 z 10 epileptiků. Jen tak dál. Brzy budete nejlepší jízda na celém světě.
To jak stránka při čtení diskuze neustále skáče o pár řádků nahoru a dolů je k nezaplacení a ocení to 9 z 10 epileptiků. Jen tak dál. Brzy budete nejlepší jízda na celém světě.
rohYpnol
Poručíme větru dešti. Ale zákazníkovi nikdo neporučí. Ani zelená ekohujerská Evropa.
Opět se potvrdilo, že socialistické centrálně plánované hospodářství povýšené na dotačně-sankčně centrálně plánované hospodářství EU zkrátka nefunguje.
Opět se potvrzuje, doníčci, hendlíčci, hujeříčci, to co opakuji. Opět zopakuji, já to říkal. Elektromobily NIKDO NECHCE!!!
Opět se potvrdilo, že socialistické centrálně plánované hospodářství povýšené na dotačně-sankčně centrálně plánované hospodářství EU zkrátka nefunguje.
Opět se potvrzuje, doníčci, hendlíčci, hujeříčci, to co opakuji. Opět zopakuji, já to říkal. Elektromobily NIKDO NECHCE!!!
Dalibor Bílý
Auto.cz vyhrálo soutěž o nejvíc šokující nadpis! Gratulace.
A v Hundaii mají plánovanou pravidelnou a pouze jednodenní odstávku.
A v Hundaii mají plánovanou pravidelnou a pouze jednodenní odstávku.
Meky
Vidím to na podobný problém ako stellantis.
Jednoducho nevyrobiť je lacnejšie ako vyrobiť spalovak.
Takže, aby udržali cenu spalovaku, musia ich vyrobiť menej.
Inak zaplatia pokutu.
Jednoducho nevyrobiť je lacnejšie ako vyrobiť spalovak.
Takže, aby udržali cenu spalovaku, musia ich vyrobiť menej.
Inak zaplatia pokutu.
A kdyby to rozdávali zadarmo, tak zákazníka taky mají?