Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
kesumb
Rakusaci jsou extremni ***i, radar vzdycky metr pred ceduli konec vesnice ve smrcku, na prazdny dalnici 130, najednou v klesani 80 a hned za nim radar, za 100m zas 130. Pokud sviti igl, tak radsr ve svodidlech hned za prvnim. Pak ***iny o skoro strizlivym spolujezdci, kotveni veci v aute (co je sakra komu po tom co mam ve smym aute). Zakazana hlasita muzika..
Monarchie se jim rozpadla naprosto opravnene a od ty doby jsou nic, diky za CR…
Monarchie se jim rozpadla naprosto opravnene a od ty doby jsou nic, diky za CR…
@kesumb Jezdím do Rakouska pravidelně a nemám s nimi jediný problém. Rychlostní limity jsou tam mnohem logičtější než v ČR, a tady máme taky kamery na každém kroku.
@kesumb je to tak. Když jsem pracoval ve Vídni, tak jsem si často říkal proč jsme se tehdy museli tak za každou cenu odtrhávat...jenže pak narazíš na místního úředníka nebo policajta a člověk hned pochopí ten nářek na vrchnost starého Rakouska...
KANKUNEN
Jj, žebrota si koupí BMW, ale na antiradar už nezbylo. Ale možná ho vzali pistolkou a to je past. Stejně jet 140 tacho v 50ce je už dost. Ale od baráku mám půl kilometru padesátku, kde lze jet 200. Rovina v poli , kde sem tam stojí autobus.
@KANKUNEN
bohuzel v tom buzeristanu trestaj antiradar nejakou x sto eurovou pokutou, ale pak ti vypalej poplatek za ekologickou likvidaci. Je to stejny jako s igl, dostanes desitky euro za rychlost a pak total nesmysl za poskozeni zivotniho prostredi.
Takze reseni viz vejs, auto psany na nekoho kdo neexistuje a posilat cely rakousky urady do***e uz z principu. K antiradaru od nekterejch dostanes eu prohlaseni o shode ze je to parkovaci asistent.
A todle vsecko si rozmyslet a nenechat tam ani euro, davam si sakra pozor abych v Rakousku nezaplatil ani dalnicni hajzl
bohuzel v tom buzeristanu trestaj antiradar nejakou x sto eurovou pokutou, ale pak ti vypalej poplatek za ekologickou likvidaci. Je to stejny jako s igl, dostanes desitky euro za rychlost a pak total nesmysl za poskozeni zivotniho prostredi.
Takze reseni viz vejs, auto psany na nekoho kdo neexistuje a posilat cely rakousky urady do***e uz z principu. K antiradaru od nekterejch dostanes eu prohlaseni o shode ze je to parkovaci asistent.
A todle vsecko si rozmyslet a nenechat tam ani euro, davam si sakra pozor abych v Rakousku nezaplatil ani dalnicni hajzl
Pepa_007
Mladík udělal chybu (kromě toho že jel rychle) , že auto nebylo napsané na jeho otce či na leasingovku.
johny555
Trošku se proberte z té lítosti. Ten kluk měl ŠTĚSTÍ, protože nikoho svojí jízdou nezabil. Protože, kdyby ano, tak se to s ním potáhne celý život. A pozůstali by ho nenáviděli celý život. Takto přišel jen o auto. Byla to MEGA hloupost a snad už se z toho probere.
@johny555 Podstata je úplně jinde, v tom, že si stát nárokuje možnost vzít někomu jeho majetek za spáchání přestupku. Je to naprosto absurdní a může k tomu dojít jen v mentálně postižené společnosti. Pro mnoho lidí je podstata problému zastřena právě tím, že jde o auta, silniční provoz, nehody, smrt atd., ale zkuste si dát nějakou paralelu, spáchání přestupku nějakou jinou věcí, a ta absurdita sankce formou zabavení dané věci na vás vyběhne. Jsme už tak zblblí, že jen přikyvujeme. Pro pořádek, mluvím o zabavování majetku, ne o udělení pokuty, protože pokuta je správným řešením přestupku (a její výše je věc jiná), ale propadnutí majetku za spáchaný přestupek je zvěrstvo, které nepatří do právního státu.
@Dinar Evropa na levičáctví už několikrát dojela. Bohužel, historie se opakuje furt dokola.
@Dinar Hezky se vztekáš, ale daň z nemovitosti = majetku platíš viď? Každá daň z majetku je stejně odporná. Kdo ji zde naposled zvýšil? Aha, "pravice" ODS spojená se vším sobě rovným politickým póvlem široko daleko. A teď mluv.
@Roman Horký
A víš ty vůbec že daň z nemovitostí není ve skutečnosti daň, ale příspěvek obci na její chod ? A že se za ty peníze obec stará a zvyšuje tvůj komfort ?
A víš ty vůbec že daň z nemovitostí není ve skutečnosti daň, ale příspěvek obci na její chod ? A že se za ty peníze obec stará a zvyšuje tvůj komfort ?
@Othello ty máš výtečné znalosti z oboru mechaniky. Ale obhajovat daň z nemovitosti slovy, že to není daň a navíc ještě že slouží obci. No a daň z příjmů fyzických osob například, nejde ta také obcím? To je šílený blábol co jsi napsal.
@Dinar a zajímavé, že propadnutí majetku lze aplikovat pouze když dotyčný je vlastník auta. Pokud není tak nic nepropadá. Přestože přestupek autem udělal.
@Pepa_007 Oni ani ti Rakušané nejsou všichni ovce, tahle novela platí někdy od letoška a už je podaná druhá ústavní stížnost. Tohle se prostě principielně velmi těžko obhajuje, zejména z pohledu právní legitimity takového zákona. Jako podklad pro jednu z těch úst. stížností byla i tahle práce https://ulb-dok.uibk.ac.at/ulbtirolhs/download/pdf/9516217, pokud někdo rozumí právu a umí německy, může si udělat obrázek sám, právě v kapitole o legitimitě novely je to zajímavé.
Jsem zvědav, co z toho bude, jestli si Rakousko bude muset kvůli takovým antisystémovým zásahům dělat úpravy v ústavě, to s tím vlastníkem/nevlastníkem je jen jedním z háčků.
Jsem zvědav, co z toho bude, jestli si Rakousko bude muset kvůli takovým antisystémovým zásahům dělat úpravy v ústavě, to s tím vlastníkem/nevlastníkem je jen jedním z háčků.
@Dinar
Nesahá nikdo nikomu na majetek, ale odebira zbraň, kterou ohrožuje celou společnost. Kdyz by se se zbraní choval jak má, nikdo mu ji nezbaví. Kdyz budeš běhat po prázdném sídlišti a střílet do vzduchu, taky ti seberou zbraň. Jak zajímavé, že to zrovna byl člověk s BMW. Bohužel tahle značka takové lidi přitahuje, kterým je ukradené l, že ohrožují ostatní. A pak se vymlouvaji na svá práva, ale ostatním by je bez problémů upirali.
Nesahá nikdo nikomu na majetek, ale odebira zbraň, kterou ohrožuje celou společnost. Kdyz by se se zbraní choval jak má, nikdo mu ji nezbaví. Kdyz budeš běhat po prázdném sídlišti a střílet do vzduchu, taky ti seberou zbraň. Jak zajímavé, že to zrovna byl člověk s BMW. Bohužel tahle značka takové lidi přitahuje, kterým je ukradené l, že ohrožují ostatní. A pak se vymlouvaji na svá práva, ale ostatním by je bez problémů upirali.
@Mikesus Ano, přesně o tomhle blábolení o zbraních a nesmyslných paralelách píšu, povýšení morální kazatelé a sociální inženýři, kterým, jako vždy, naprosto uniká podstata. Podstata, která je v tom, co říkám, v zabavování majetku za přestupek, to je v právním státu nemyslitelné.
@Dinar umíš ty tydýte číst? Ty plácáš pořád o zabavování majetku za přestupek. Mikesus správně rozpoznal, že jde o zabavení zbraně.
@Roman Horký i ta zbraň je majetek. Dokud se s ní nespáchá zločin /nástroj trestného činu/, je to pořád majetek. Tak #nebudpitcha
@johny555 spravedlnost by měla být tak nějak univerzální. když na stejném místě pojedeš autem, které nebude na tebe, dostaneš jenom pokutu? podle mého, přijít o papíry, drakonická pokuta, to vše je v pořádku, zabavit auto /tj. dát pokutu ve výši třeba ročního příjmu takového kluka/, to už je trochu úlet...
Emel
Zabavování aut, ale jen těm, kteří jezdí vlastním... je to takové nekoncepční. Prostě pokud chceš jet někde rychle (třeba), tak v nějakém vraku, nejlépe půjčeném.
@Emel
Jo souhlas. Je to hodně nekoncepcni. Za mne by to vyřešilo, že pokud to auto není tvoje, tak pokuta ve výši hodnoty daného auta a dokud ji nezaplatis, tak vězení. Zaroven pokud majitel vicekrwt pujci auto nekomu, kdo hrube a evidetne umyslne porusuje predpisy, tak nakonec i jemu zabavit, peoroze umoznuje toto chovani opakovane. Nevyřeší to bezcenné vraky, ale těch naštěstí tolik není.
Jo souhlas. Je to hodně nekoncepcni. Za mne by to vyřešilo, že pokud to auto není tvoje, tak pokuta ve výši hodnoty daného auta a dokud ji nezaplatis, tak vězení. Zaroven pokud majitel vicekrwt pujci auto nekomu, kdo hrube a evidetne umyslne porusuje predpisy, tak nakonec i jemu zabavit, peoroze umoznuje toto chovani opakovane. Nevyřeší to bezcenné vraky, ale těch naštěstí tolik není.
@Mikesus chápu tvoje svaté rozhořčení, ale jestli široko daleko nebylo živáčka, těžko mohl někoho ohrožovat. To fakt není totéž, jako když ujíždí zdrogovaný pošuk v plném provozu přes město:)
@Mikesus Podla mna mali zavriet aj rodicov, oni ho vychovali :-) Vychovas dieta, ktore skodi spolocnosti? Z vazenia uz nevyjdes. A co s takymi ludmi vo vazeni? Mozno trest smrti pre rodicov a to dieta si dobre uvedomi, co bude pachat nabuduce a ako vychova svoje deti.
@Stejsn Opacne, deti za svojich rodicov nemozu, ale rodicia za svoje deti ano. Neviem, ci sme take nieco uz mali. To iste sa da aplikovat na rusenie nocneho kludu. Rusis nocny klud a pridu policajti? Daju pokutu, ale s bytom sa rozluc. Viac ho rusit nebudes, iba keby na ulici :-)
@Mikesus nevidím vůbec žádný smysl odvozovat výši pokuty od hodnoty auta, kterým právě jedu. Pokuta má být závislá primárně na závažnosti přestupku, ještě se můžeme bavit o nějakém navázání na příjmy / majetek pachatele. Ale zákony přece mají být spravedlivé, měřit každému stejně... a na tomhle nic spravedlivého není.
Barry Lyndon
Přitom systém hlídající maximální povolenou rychlost permanentně (vždy a všude) by takové problémy (pojicajti číhající za bukem) efektivně řešil... Jenomže k čemu potom ve světě 30/50/90/110/130 BMW a spol., že? :-D
Mokrous
Za mě je zabavení auta u prvního přestupku s ohledem na míru nebezpečnosti poněkud drsné, ale na druhou stranu to chápu. Řidiči o tomto nařízení vědí a je tak jen na jejich svobodné vůli, jak s tím naloží.
Já bych byl spíš za nějaké to 3x a dost, kde poprvé bych dal zákaz řízení na rok s možností snížení na půl roku v případě dodatečných kurzů a testů. + Mastná pokuta, klidně 3x průměrný měsíční plat. + Písemné uvědomění majitele vozu.
U druhého excesu už bez pardonu zabavit auto + 2x taková pokuta a zákaz řízení a potřetí natvrdo kriminál.
Ještě by to chtělo zavést u nás na smažky co ohrožují ve městech matky s kočárky i jiné účastníky. Ty smažky, co jsou 15x soudně trestané, byl jim 28x udělen zákaz řízení a nějakým "zázrakem" nám tu pořád jezdí. V tom našem "právním" státě.
Normální lidi včetně těch, co se rádi svezou nemůžou mít v AT žádný problém. Za 10 let jsem nezažil jediný problém či konflikt na silnicích. Vždy mám lepší průměrnou rychlost a nižší spotřebu, než u nás, jen musím trošku sledovat cedule. Často mě spíš překvapí, že se tam na mnoha místech povoluje 80-100 a já bych tam jel 50. Kolikrát si ani netroufám jet povolenou rychlostí. Rozhodně necítím potřebu jezdit po městě 130+. Naopak v zatáčkovitých úsecích v oblasti Alp si člověk zařádí až až, když je tam povolená 100 a do zatáček to tam takhle prostě poslat ani nejde. Jen to chce dávat pozor, aby člověk nevlítnul kilem do obce, nebo zóny 30-50...
Já bych byl spíš za nějaké to 3x a dost, kde poprvé bych dal zákaz řízení na rok s možností snížení na půl roku v případě dodatečných kurzů a testů. + Mastná pokuta, klidně 3x průměrný měsíční plat. + Písemné uvědomění majitele vozu.
U druhého excesu už bez pardonu zabavit auto + 2x taková pokuta a zákaz řízení a potřetí natvrdo kriminál.
Ještě by to chtělo zavést u nás na smažky co ohrožují ve městech matky s kočárky i jiné účastníky. Ty smažky, co jsou 15x soudně trestané, byl jim 28x udělen zákaz řízení a nějakým "zázrakem" nám tu pořád jezdí. V tom našem "právním" státě.
Normální lidi včetně těch, co se rádi svezou nemůžou mít v AT žádný problém. Za 10 let jsem nezažil jediný problém či konflikt na silnicích. Vždy mám lepší průměrnou rychlost a nižší spotřebu, než u nás, jen musím trošku sledovat cedule. Často mě spíš překvapí, že se tam na mnoha místech povoluje 80-100 a já bych tam jel 50. Kolikrát si ani netroufám jet povolenou rychlostí. Rozhodně necítím potřebu jezdit po městě 130+. Naopak v zatáčkovitých úsecích v oblasti Alp si člověk zařádí až až, když je tam povolená 100 a do zatáček to tam takhle prostě poslat ani nejde. Jen to chce dávat pozor, aby člověk nevlítnul kilem do obce, nebo zóny 30-50...
@Mokrous jo limity tam často překvapí, že jsou vyšší a to i ve městech nebo obcích kde často na hlavních bývá 70. Nebo i ta 100 mimo obce je fajn.
Na druhou stranu IG-L zóny a policejní ultra vynucování jsou opačný extrém. Hlavně jejich úředníci a policajti jsou dost přísní, mnohem víc než v Německu. Takže dokud nemáš problém tak všechno dobrý, ale jakmile jsi v hledáčku nebo něco řešíš, tak se dočkáš jednání (obzvlášť jako Čech nebo cizinec), které by u nás bylo za hranou zákona nebo min. hranou slušného chování. Jinak řečeno, jednaj s tebou jak s dobytkem.
Na druhou stranu IG-L zóny a policejní ultra vynucování jsou opačný extrém. Hlavně jejich úředníci a policajti jsou dost přísní, mnohem víc než v Německu. Takže dokud nemáš problém tak všechno dobrý, ale jakmile jsi v hledáčku nebo něco řešíš, tak se dočkáš jednání (obzvlášť jako Čech nebo cizinec), které by u nás bylo za hranou zákona nebo min. hranou slušného chování. Jinak řečeno, jednaj s tebou jak s dobytkem.
@adamzprahy Tuhle zkušenost zatím "díkybohu" nemám. A snad to tak i zůstane. Ono to je určitě taky i o lidech a oblastech. Když jsem ve Vídni, nebo větším městě, cítím se tam hůř než u nás a to platí jak pro prostředí, tak pro lidi, ale když jsem v horských vesnicích a malých taky horských a neprofláklých městečkách, tak si tam připadám jako v jiným vesmíru a všichni jsou tam neskutečně milí a v pohodě.
A co se týče IGL, no chápu je to trapný, na druhou stranu mi to nijak extra nevadí. 100 stačí. V autě je větší ticho a spotřeba směšná a zase tak moc času člověk neušetří, když je to na pár úsecích a stejně jedu 70% trasy po okrskách/státovkách. V součtu to je fakt víc EKO a víc na pohodu a bezpečnější. Jen to psychicky divně působí, zvlášť na dravce, co mají pod pravou nohou 400 a víc koní 🤓.
Ale jak jsem psal, ve finále mám vyšší průměrnou rychlost, nižší spotřebu, méně opotřebované auto a nižší riziko vážnější nehody, takže bych se tím fakt netrápil.
A co se týče IGL, no chápu je to trapný, na druhou stranu mi to nijak extra nevadí. 100 stačí. V autě je větší ticho a spotřeba směšná a zase tak moc času člověk neušetří, když je to na pár úsecích a stejně jedu 70% trasy po okrskách/státovkách. V součtu to je fakt víc EKO a víc na pohodu a bezpečnější. Jen to psychicky divně působí, zvlášť na dravce, co mají pod pravou nohou 400 a víc koní 🤓.
Ale jak jsem psal, ve finále mám vyšší průměrnou rychlost, nižší spotřebu, méně opotřebované auto a nižší riziko vážnější nehody, takže bych se tím fakt netrápil.
@Mokrous Já ne (3x a dost). Větší tolerance vede jen k větším problémům. Lidi kolikrát nejsou lidi, jsou to opice za volantem.
Ringhofer
Další z textů, který mi v jednom bodě přijde nekorektní. Konkrétně: "Polehčující okolností může být jen to, že šlo o průmyslovou zónu bez obytných domů." Copak tam neběhají kočičky nebo pejskové? Nepřecházejí ulice ježci? Takový lotr je ten mladík, a vy byste jeho "výběr" místa pro vražednou rychlost klidně označili za polehčující okolnost. Hanba vám!
Th0r
Jsem dojatej, be, be, nemel dokonce svatozar? V tomhle pripade je to naprosto v poradku 👍 A ty ubreceny kecy, kde to je, kolik bylo hodin, jak chudacek musi splacet,... No kdyz je na zacatku ty zivotni etapy, tak na to ma alespon spoustu casu 😹👍 A taky dost casu se poucit 😹👍
diskutujici
"..očekává, že ročně budou úřady zabavovat až 445 aut.."
Takže plán už je, teď se bude muset jenom splnit. A když nebudou hříšníci, tak trochu přitvrdíme. To by v tom byl čert, aby jsme toho počtu nedosáhli.
Takže plán už je, teď se bude muset jenom splnit. A když nebudou hříšníci, tak trochu přitvrdíme. To by v tom byl čert, aby jsme toho počtu nedosáhli.
Za mne v pořádku. Jet 136 na 50 není obyčejný exces,bez ohledu že se jedna o průmyslovou zónu. To není překročení o 20km/h, že by tam jel 70. To je naprostá ignorace předpisů. Dokonce překročení v obci az o 80km/h je hodně benevolentni.to je právě těch 130 na 50. Vůbec bych se nedivil, kdyby to dali "jen" o 50 na 100. To uz je rychlost, kterou nepojedeš omylem na 50.